Keresés

Részletes keresés

cliftony77 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 41251

Már hallgatható az "új" "dal".

 

https://www.youtube.com/watch?v=AW55J2zE3N4

Törölt nick Creative Commons License 2023.11.02 0 0 41250

a reklámblokkoló ki kapcs, és nézhető (letölthető) magyar feliratos ....

https://www.stb.hu/indavideo/8_days_a_week_-_the_touring_years

 

Én meg a Midas Man mozit várom, de nagy a csönd ...

https://tellyvisions.org/article/midas-man-movie-cast-filming-plot

 

-

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (41248)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2023.11.02 0 1 41249

Apropó, tegnap este leadta a spanyol Movistar Plus a filmet, illetve után volt egy 10-15 perces kisfilm az új dalról. Ha gondoljátok, feltölthetem őket valahová.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (41248)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2023.11.02 0 1 41248

Ha esetleg vkinek kell, itt van magyar felirat az Eight Days A Week filmhez:

https://drive.google.com/file/d/1MGoqHYwRWzkxftbQ_8l-K58Qi09f3dGV/view

Előzmény: this_boys (36046)
Vid ispán Creative Commons License 2023.11.01 0 1 41247

Annak idején eltettem, most fellapoztam a Newsweek 1995. október 23-i számát, amely először adott hírt a Beatles reunionról. Csak két "új" dalt említ, arról szó nincs, hogy a kazettára az lett volna írva, hogy "For Paul".

rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41246
cliftony77 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41245

Meggondolták magukat, akkora volt az igény, mégis megjelenik CD-n is.

 

 

Gideon's bible Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41244

Előzmény: Rainvan (41242)
sutcliffe Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41243

Akkor lehet, hogy csak a kislemezeknél volt szükség mindenki beleegyezésére ahhoz, hogy kiadhassák.

Így nem jelenhetett meg külön a Michelle /Lennon féltékenyen eltiporta az ötletet/, és az Ob-la-di, Ob-la-da is a többiek vétója miatt nem kerülhetett kislemezre.

Mások előadásában lettek hetekig listavezetők...

Előzmény: rubbersoul1968 (41229)
Rainvan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41242

Én egy ilyet találtam, Free As A Bird Beatles-verzió tisztított Lennon-énekkel. Néha szerintem túl van aizva, de alapvetően jó:

https://m.youtube.com/watch?v=hO6jm67z-QI&pp=ygUWYmVhdGxlcyBmcmVlIGFzIGEgYmlyZA%3D%3D

 

Ha egy random youtuber így meg tudta csinálni, tényleg kár, hogy nem tették rendbe ezt (és akár a Real Love-ot is) Paulék. Aztán lehet, hogy tényleg valami 30. évfordulós Anthologyra tartogatják őket...

Előzmény: Gideon's bible (41241)
Gideon's bible Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41241

Tudom,hogy mindenki ismeri ezt az AI-verziót,de ide kell szúrnom,én ezért szeretném ha mindketten énekelnének a legújabb legutolsó dalukban.

Most jobbnak találom,de még az is lehet,hogy megváltozik a véleményem,ha megjelenik az újjászületett Now and Then.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sqtgWShoAv4&pp=ygUabGVubm9uIGdyb3cgb2xkIHdpdGggbWUgYWk%3D

Rainvan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41240

(more=már)

Előzmény: Rainvan (41239)
Rainvan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41239

Zavaros ez egy kicsit. 

Valóban arról olvasni, hogy egy For Paul feliratú kazettát kaptak Yokotól '94-ben ezzel a négy dallal. 

Viszont Ringo 2019-ben azt nyilatkozta, hogy a Grow Old with Me-t néhány éve hallotta csak egy Jack Douglas-tól kapott CD-n:

https://www.nme.com/news/music/ringo-starr-grow-old-with-me-john-lennon-cover-paul-mccartney-2560938

Csalóka emlékezet?

Azt tudni, hogy a Nobody Told Me-t Ringónak szánta (és oda is adta neki a demót '80 novemberében, sőt '81 elején segített volna felvenni Ringo lemezére) - végül a Milk and Honeyn jelent meg a Lennon-változat (Ringo nem vette fel, dehát érthető). 

Viszont az engem meglep, hogy titokban Paul számára írt volna dalokat - olyannyira titokban, hogy magának Paulnak se említette őket? 

Hacsak az állítólagos utolsó mondatba beleszőtt "now and then" szókapcsolat nem számít annak. Bár ez lehet, hogy more a "Paul is dead"-szintű belemagyarázások kategóriája lenne...

Előzmény: Tontotonto (41238)
Tontotonto Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41238

Olvastam nemrég egy angol fórumon, hogy

1. Now and Then, Free As a Bird, Grow Old with Me és a Real Love egy "For Paul" címkével ellátott kazettán őrizte Lennon.

 

2. Now and then szókapcsolat John utolsó mondatában benne volt Paul felé.

 

Ezek az igazságtartalmáról tud valaki valamit?

 

(off: Petercorr melyik programmal csináltad? Nagyon jó!)

Gideon's bible Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41237

Nem akarom senki érzékenységét megsérteni,de itt szükség lesz (volt) Paul invenciózus dallamkészségére valamilyen

plusz dallamrészlet formájában.

Okkal rakták félre 94-95-ben.

Nagyon bízom benne,hogy egy echte Lennon-McCartney szerzeményt kapunk november másodikán,hiszen Beatles-dalt ígérnek.

Én is írtam korábban,hogy itt lett volna a ragyogó alkalom a FAAB és a RL "feljavítására,kiglancolására".

Előzmény: PeterCorr (41236)
PeterCorr Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41236

Nehéz elképzelni hogyan hasznosítható a Here, There-ből bármi ehhez a dalhoz, de majd talán kiderül. A 94-95-ben befejezett két dal legnagyobb technikai hátránya az volt, hogy nem tudták Lennon énekhangját elkülöníteni a zongorától. "Muddy Piano"-ként emlegetik és valóban mindkét dal hangzására rányomja a bélyegét. Ezért is érthetetlen, hogy azok miért nem kaptak új remixet. Az AI demix egyszerűbb, lakossági felhasználásra szánt változatai bárki számára elérhetőek, akár online is. Ezt pl. én csináltam az imént, kb. 5 perc alatt:

 

https://pixeldrain.com/u/YkD79b8y

Polihisztor64 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41235

Anélkül, hogy a Now and Then feljavított verzióját hallottam volna, látatlanban úgy gondolom, hogy a Grow Old With Me jobb alapanyag lett volna egy ütősebb, érzelmesebb  “utolsó” Beatles számhoz. Feltételezem, ennek az lehetett az egyetlen akadálya, hogy abban George semmilyen formában nem közreműködött volna.

Persze ez számtalan korábbi számban előfordult, de gondolom, hogy itt fő szempont volt, hogy legalább kis mértékben így vagy úgy mindenki szerepeljen. 

rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41234

Nagyon jó észrevételek. Még hozzátenném, hogy én egyre inkább arra gyanakszom, hogy talán több home recording is fennmaradt a Now And Thenról, és amivel Paulék dolgoztak, az esetleg előrehaladottabb állapotban rögzítette a dalt, mint amit mi, rajongók ismerünk.

Előzmény: Rainvan (41232)
Rainvan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41233

"mindhárom dal befejezettsége ellenére"

 

befejezetlensége...

Előzmény: Rainvan (41232)
Rainvan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 41232

A "csodavárás" a technológia (pláne 1995-höz képesti) fejlettsége mellett Paul szavainak is köszönhető: "There it was, John’s voice, crystal clear." A crystal clear az én értelmezésemben "minden zajtól megtisztítottat" jelent, illetve azért is gondolom, hogy sikerülhetett megteremteni a stúdióminőséget, hiszen nem az Anthology 3-on jelentetik meg demók és próbafelvételek társaságában, hanem egy (talán saját jogán is legendás státuszú) válogatáslemezen, tele stúdiódalokkal  (az egyetlen kakukktojás az All You Need Is Love, de az sem a minőség miatt). Onnan nagyon kilógna egy Free As A Bird-minőségű Lennon-ének. 

 

Az pedig, hogy felvette-e volna őket stúdióban... 

Csak azt tudjuk, hogy a Double Fantasyra nem vette fel ezeket. De egyrészt a Milk And Honey-n is volt olyan dal (Grow Old with Me), amit lemezre szánt, de nem volt már alkalma rögzíteni, illetve a Real Love szerepelt egy korai DF számlistán - végül onnan lehagyta, de egy-két lemezzel később miért ne porolhatta volna le? Csinált ilyet: a Look at Me és a Jealous Guy is White Album-demó volt eredetileg, végül 2 ill. 3 évvel később befejezte, újravette és lemezre tette őket. 

És szerintem mindhárom dal befejezettsége ellenére (bár ez relatív, mert a Working Class Hero válogatásra is rátett Real Love demó mint szerzemény, komplett dal. Nyilván stúdiófelvételként nem maradt volna meg egyszál zongorásnak), szóval jobbak és karakteresebbek, mint mondjuk a teljesen semmilyen  (Forgive Me) My Little Flower Princess, amit befejezett, stúdióban is felvett (bár ha jól tudom, ez pont egy Walls and Bridges-outtake, ráadásul May Pang-hoz szól) és végül posztumusz ugyan, de) lemezre is került. 

Előzmény: PeterCorr (41230)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.31 -2 0 41231

1. A Now And Then demó 1979-es, tehát könnyen lehet, hogy kiadta volna, ha nem hal meg.

2. Mindegy, min vették fel, mert halljuk a saját fülünkkel, hogy bootlegen milyen minőségű. Az eredeti (nem bootleg) felvétel pedig nyilván még jobban szól, és ha ehhez hozzáadjuk az AI-t, akkor elég jó hangminőségre számíthatunk.

 

Én a következők miatt várok csodát:

- Nagyon szeretem a Now And Then dallamát

- Nagyon tetszik az ötlet, hogy a Here, There And Everywhere egyik alternative take-jéből kap vokált

- Tetszik, hogy Harrison 1995-ös gitározása is rákerül

- Tetszik, hogy McCartney újra feljátssza Lennon zongorajátékát, mert ezáltal ő is részese lehet a végeredménynek, anélkül hogy a hangját kellene használnia

 

Ami pedig aggaszt:

- Kétlem, hogy a dal végső formájában meg tudja őrizni azt a kísérteties, túlvilági hangzást, amit Lennon elhaló éneke és a demójelleg kölcsönöz neki

- Abban a változatban, ami a Now And Then demójaként közkézen kering, Lennon nem énekel végig minden sort, és nem tudom, képesek-e ezt autentikusan pótolni

- Félek, hogy a 2023-as McCartney nem elégszik meg a zongorázással, hanem megpróbál duettet énekelni az 1979-es Lennonnal

- Félek, hogy a vokált mégsem egy alternative take-ből nyerik ki, hanem a Here, There And Everywhere lemezverziójából, ami ugyebár mégsem akkora újdonság

- Én nem írattam volna hozzá semmiféle hegedűzenét Giles Martinnal, számomra George Martin szerzői képességei nem tűnnek olyan nélkülözhetetleneknek a Beatles-felvételeken, hogy ezen az áron kelljen őt helyettesíteni

Előzmény: PeterCorr (41230)
PeterCorr Creative Commons License 2023.10.31 0 3 41230

Szerintem nem érdemes itt feleslegesen hergelni magunkat / egymást. Nincs új a nap alatt. Évtizedek óta ismert dologról van szó. A szenzációhajhász szalagcímek és az AI állandó hangsúlyozása miatt kialakult egy jókora csodavárás, amiből sokaknál csalódás és pofáraesés lesz. Annyi történt mindössze, hogy közel 30 év elteltével befejeztek egy demót, ami a legújabb technológiai vívmányoknak köszönhetően elfogadhatóbb minőségű lesz, mint amilyen a 90-es évek közepén lett volna. Ennyi.

 

Két dolgot szerintem fontos lenne szem előtt tartani a végső végeredmény(ek) megitélésekor.

1. Mindhárom esetben olyan Lennon dalról van szó, amit valószínűleg ő maga sem tartott elég jónak ahhoz, hogy stúdióban vegye fel.

2. AI ide vagy oda... az ének hangminőségét erősen behatárolja, hogy a demókat egy ilyen készülékkel, a beépített mikrofonján keresztül vette fel:

 

rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.30 -1 0 41229

1. George véleménye nem oszt, nem szoroz. Nem tett le annyit az asztalra, hogy John szerzeményét megvétózza.

2. A vén kerékkötő egyébként is valószínűleg csak lustaságból durcizott 1995-ben, mint ahogyan tette azt a Get Back session idején is.

3. Ha a Beatlesben lett volna tényleges vétójog, akkor a Maxwell nem kerül az Abbey Roadra, a Revolution #9 pedig a White Albumra.

Előzmény: sutcliffe (41226)
rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.30 -1 0 41228

Szerintem csak egyszeri marketingfogásból teszik a remixelt Blue Album végére, és kétlem, hogy a jövőben olyan erőltetetten próbálnák majd kanonizálni, mint a Long And Winding Roadot, amit évtizedek óta forszíroznak a legnagyobb slágerek közé.

Előzmény: Rainvan (41227)
Rainvan Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41227

Én úgy tudom, vétózni a Carnival of Light felkerülését vétózta meg (és ezt tiszteletben is tartják, hiszen azóta se adták ki). A Now and Then-t rubbish-nak nevezte, de nem a szerzeményt, hanem a demó minőségét - amit a mai technika rendbe tudott tenni. Illetve ő maga is dolgozott a dalon, gitársávokat, tán vokált is rögzített. Én már csak amiatt is kíváncsi vagyok rá, mert évtizedek óta tudunk erről a bizonyos harmadik dalról - illetve szerintem Lennon demója jó alapötlet. 

Azt kicsit továbbra is merésznek tartom, hogy helyből odapattintják a Blue Album végére - de mi van, ha igazuk van és a három új dal közül ez tényleg passzol az eredeti életműhöz? (Szerintem éppenséggel a Free As A Bird is passzolna egy stúdióminőségű Lennon-éneksávval.)

Pár nap és kiderül. 

Előzmény: sutcliffe (41226)
sutcliffe Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41226

Akkor még rosszabb...

Ugye ezt a dalt vétózta még George hogy rákerüljön az Anthology-ra?

Akkor miről beszélünk?

Kihasználva, hogy már nem él ő se, mégiscsak megjelentetik.

Nekem ez visszatetsző.

Bocs mindenkitől...

 

 

 

Előzmény: Rainvan (41224)
Gideon's bible Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41225

Én is furcsállom,hogy ezt az AI általi "megtisztítást" nem végezték most el a Free As A Bird-del és a Real Love-val is,

egy füst alatt a Now And Then-nel.

Ha Paul egy saját dalrészlettel is megtámogatja a Now And Then-t,akkor egy nagyon szép Lennon - McCartney dallal fog búcsúzni a The Beatles.

I can hardly wait

PS.

Itt többen szokták osztani a Free As A Bird-öt.Részemről a teljes egyet nem értés.

Rainvan Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41224

Csakhogy ez most nem a sajtó felületessége, hanem a hivatalos promószöveg...

Viszont fura belegondolni, hogy már két évvel több idő telt el a Real Love kislemez óta, mint 1970 és a Free As A Bird között.

Előzmény: sutcliffe (41223)
sutcliffe Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41223

"Végre kiadják a Beatles utolsó dalát."

Olvasom sok helyütt.

Legalább tennék idézőjelbe az utolsó dalt.

Mert a laikusok számára ez úgy tűnhet, mintha még a feloszlásuk előtt íródott, közösen előadott egyik kiadatlan dalukról lenne szó.

Remélem közülünk nem csak nekem vannak ambivalens érzéseim ezzel a megfogalmazással kapcsolatban...

 

rubbersoul1968 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 41222

Egyáltalán nem valószínű, hogy szar lesz. Épp csak lehetséges.

Előzmény: specialist (41221)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!