A Coronáról általában hiányzik az IC minőségű kocsi, ott nem lep meg a 300 forintos helyjegy. Az erősítős Bhv-n azt tudom elképzelni, hogy előzetesen IC kocsinak tervezték, és úgy is értékesítették a helyet, aztán a végén mégsem jött össze a dolog. Az eddigi tapasztalataim szerint általában ismeri a rendszer, mikor kell a 300 forintos árat alkalmaznia - van egy-két olyan kihasználtabb vonat, ahol rutinszerűen csak az utolsó pillanatban veszek jegyet, pont ezért.
Automata, applikáció, asztali felület, pénztár pedig, ha nem is képes négy különböző módon működni, az sajnos semmiképp sem szokatlan, hogy nem egyforma termékeket kínál, vagy nem egyforma találatokat ad egy keresésre...
Szvsz. ma egy kicsit alá lett becsülve a délutáni páros szegedi IC-ken (716-os és 726-os) várható utaslétszám. A 716-os már a Nyugatiban tele volt. Utána jött egy-egy komoly roham Zuglóban és Kö-Ki-n (onnan tudom, hogy elkísértem a gyereket Ferihegyig). Mindkét vonat csak hét-hét kocsis volt. Ezek a vonatok - egyetemi kezdési napok előtt - kilenc kocsisok szoktak lenni (a 726-os gyakran tíz). A gyerekem visszajelzése szerint Félegyházától is folytatódott a hering-parti a pótló buszokon is.
ide majd 5-10 év múlva saját NER.gyártású, sokkal drágább, de várhatóan rosszabb minőségű kocsik kerülnek.. de csak akkor ha ettől választási nyerés várható :( addig egy fillért nem költenek rá.. szerintem.
visszaszámolva bolgároknak 70millóHUF volt darabja
Család ma Coronaval ment Szolnokra, az app rendes árú helyjegyet adott (volna), holnapra is ilyet ad, de a pénztarban 250 ftos helyjegyet adtak...
Ugyanez a család csütörtökön jött nyugatis ic-vel, és posta bhv-ba volt csak jegy, de nem kedvezményest kaptak...
Hogy lehet ez?
Balatoni nyári forgalomban fognak tudni a 2 kocsitípus között díjszabasi különbséget tenni? (Mert a már májusban is járókra csak draga helyjegyet ad az app... (Lesence, Fenyves, Tanuhegy)
Eddig úgy nézett ki, hogy a menetredkönyvben voltak vonatok Élesdig, illetve Egerestől, közöttük meg egy szöveg, hogy felújítás alatt van a rész (300-as mező Episcopia Bihor - Razboieni szakasz).
A másik oldalról: nálunk a 150-es felújításával a menetrendi mező is eltűnt, és konkrét pótlóbusz sincs. De itt van egy erre használható, alakítható buszhálózat járművekkel és személyzettel, általában legalább minimális megállóhelyi infrastruktúrával (tábla, menetrendtartó), és ha nem is túl korán, de még a lezárás előtt lettek kitéve közlemények, térképek a szolgáltatók oldalaira.
A nénike nem győződött meg róla, hogy a miatta vészfékező vonaton nem-es sérült meg valaki a vészfékezéstől. Aki épp úton volt pl. a lépcsőn, pórul járhatott.
>jól értem, hogy eddig nem volt vonatpótló busz a CFR vonatok helyett?
Eddig nem, a közlemény szerint mostanra lett meg a buszos pótlásra kiírt közbeszerzés eredménye.
Ők amúgy sem azok a vonatpótlós típusok, a nyomtatott menetrendben most is gyakori a "pályaépítés idején nem közlekedik" lábjegyzet, vagyis nem teljes kizárásos átépítés, hanem kisebb "kapirgálás" esetén általában a napközbeni vonatot/vonatokat pótlás nélkül lemondják (a hajnali, esti közlekedik).
Nem is a mamócon múlott a dolog, hanem egyedül a mozdonyvezetőn, aki, a vonat lassulásából ítélve, nem csak a rettenetest, és a sínféket, hanem még a vasmacskakidobót is felhasználta a minél hatékonyabb fékezés érdekében.
Azért nem gyengék az eljutási idők: Élesd--Kolozsvár (110km) 3ó 15p, Kolozsvár--Nagyvárad (kb. 150km) 3ó 49p. Jó, nyilván a román viszonyokat ismerve óriási előrelépés, hogy lett valami tömegközlekedés, anno a RegioTrans-döglés idején egy Segesvár--Székelykeresztúr--Udvarhely szakaszon másfél évig csak autostop volt.
Egyébként emlékeim szerint az 1-es úton valami napi 1 pár buszból áll a tömegközlekedés (bár ezt rendes honlap és normális busztársaságok híján elég nehéz kideríteni; egy buszmegállóban láttam csak kiírva, hogy mikor megy be és mikor jön vissza "a" busz Kolozsvárról).
A felújítás megkezdése után 3 hónappal, 2024. április 1-től beindul az államvasúti (CFR Calatori) vonatpótló autóbuszos közlekedés a felújítási és villamosítási munkálatok miatt jelenleg részben lezárt Nagyvárad (Oradea) - Kolozsvár (Cluj-Napoca) vasútvonalon a CFR Calatori vonatok utasai számára:
Tegnap délután 4 óra felé készült egy fénykép a pécsi pályaudvarról. Ezen a képen egy zöld színű- fehér csíkkal a derekán- Laminátka látható .Talán egy IC élén ,Pest felé. Kié lehet ez a gép és hogy került oda?
Igen, értem én is, hogy elméletileg mit akarnának, de az eredménye gyakorlatilag az lesz, mintha csak a 20-as tábla lenne kint. De az állandó vs. ideiglenes valószínűleg megmagyarázza.