Keresés

Részletes keresés

Rihi Creative Commons License 2001.04.09 0 0 97
czy: A marinán kívüli horgonyzásra Ethan Hunt elég kimerítően válaszolt. Én is a térképről, ill. a pilot könyvből próbálom kitalálni a jó helyeket (vízmélység - sötét kék vastagsága a part mellett- , talaj, védettség...), és lehetőleg világosban próbálom elérni.
A szokásokat nem nagyon ismerem, de magamból kiindulva másik horgonyzó hajótól minél távolabb illenék helyet keresni.
A térképeknek azért nem lehet 100%-osan hinni, pl.: Kornátokban mentem át két sziget közt, ahol 10 méternél mélyebbet jeleztek, ezzel ellentétben egészen 3 méterig!! csökkent a vízmélység. 2 méteres merülésű hajóval elég izgis volt!
Sőt úgy hallottam: tavaly Vass Tibor (a Yachtakadémia vezetője) is egy "térképhiba" miatt veszítette el majdnem a tőkesúlyát.
Bár én már a mélységmérőnek sem hiszek teljesen, egy viharban 0,4 méter körülit mutatott (tőkesúly alatt), pedig 100 m körül kellett volna lennie. Hát az utóbbit sem kívánom senkinek! :))

Éjszaka, tengeren a szigetek között tényleg "más érzés" vitorlázni. (azért hasonlít a balatonihoz, de navigációs szempontból tényleg csúcs!)
Az Adriának az északi részén kétszer mentem már, a Kornátok alatti részen durvábbnak tűnik a sok zátony miatt.

Előzmény: czy (94)
czy Creative Commons License 2001.04.07 0 0 96
Köszönöm :-)
Előzmény: Ethan Hunt (95)
Ethan Hunt Creative Commons License 2001.04.07 0 0 95
A "nem marinában" alváshoz:
Most megjelent magyarul is egy "könyv" (777 kikötő és horgonyzóhely az Adrián v. vmi. ilyesmi a cime), még nem vettem meg csak átlapoztam a Boat Show-n (a Mare Nostrum adta ki), abban pilotkönyv szerűen vannak horgonyzásra alkalmas helyek is leírva. A charterhajók térképein sok a kézi bejegyzés, javitás, pl. be szokás rajzolni az általad felfedezett horgonyzóhelyeket is. A másik: kinézel egy helyet, motorra kapcsolsz, a bowman kiáll az orrkorlátra, a skipper szeme a mélységmérőn, a keze a hátrameneti gázkaron, aztán hajrá...
Mi így találtunk egy helyet a Telascica-ban (nem a szokásos helyen, mert az tele volt...)
Bár szerintem a legjobb dolog éjszaka vitorlázni, egy-egy napot mindig be szoktunk iktatni, amikor non-stop menet van éjszaka is...
Előzmény: czy (94)
czy Creative Commons License 2001.04.06 0 0 94
Nem hiszem, hogy bárkit is untatnál:-)

Milyenek a nem marinai szokások? Hogy ismerni fel, hogy hol lehet, hol nem?

Előzmény: Rihi (91)
Gedeon Bacsi Creative Commons License 2001.04.06 0 0 93
Nekem tetszett a sztori! Átélni elég brutális lehetett, de visszagondolni rá.. az már igen!

A felforrt vízről jutott eszembe: ha valaki áthajózott már a Messinai-szoroson (az olasz csizma és Szicília között) az láthatott hasonló jelenséget: van egy érdekes árapály-mozgás, ami azt idézi elő, hogy egy jókora területen időnként lefelé áramlik a víz (itt apró, hegyes tarajok ugrálnak a víz tetején egy helyben, és tényleg olyan, mintha felforrt volna), mellette pedig ugyanaz az áramlás felfelé jön: itt a feltörő víz szétterül, és természetellenesen sima lesz a tenger felszíne. Ez a lefelé áramlás volt Odüsszeusz félelmetes tengeri szörnye, a Kharübdisz, amely egész hajókat nyelt el. Nekünk megkegyelmezett...

gb

Előzmény: Rihi (91)
Rihi Creative Commons License 2001.04.06 0 0 92
Apropó!
Tudtok valamit a ma és a hétvégén zajló horvát rendezésű, nemzetközi túrahajós vitorlásversenyről?
Sajna nekem nem jött össze - anyagi okok:((
Amúgy Bokor Imre szervezte a nevezést és ha jól tudom 5 hajót sikerült nevezni a magyaroknak a 99-ből.
A nevezési díj 125 DM volt, amibe vacsora is beletartozott, sőt sorsoláson egy autót is lehetett nyerni!
Ami a drágább volt: a többiek inkább nagy hajókkal akartak menni, mert senki sem akart mással együtt aludni, ezért nagyon drágára jött ki egy főre :((
Majd jövőre!!!
Rihi Creative Commons License 2001.04.06 0 0 91
Üdv a fedélzeten!
Bár elejétől fogva olvasom a Vitorlázás topicot, koca-túra-hajós lévén nem igen tudtam hozzászolni. Inkább írok ide egy történetet:

A horvátoknál a Vinodolski csatorna északi részén, a Krk-re vezető hídtól délre hajóztunk, mikor lecsapott ránk a Bóra. (Közvetlen a hegyek alatt nem nagyon lehetett látni, bár utólag visszanézve volt némi előzménye). Akkor Bokor Imre Rebelljén hajóztunk, amin -szezon vége miatt- csak a külmotor működött, az is gyengén.
Mikor a groszt kifűztük a helyéről, még mértünk egy szélsebességet a kézi szélmérővel (10 Bft.), aztán már nem volt "kedvünk", pedig még később sokat erősödött.
Lee oldalon a sziklafal nem volt valami bizalomgerjesztő, úgyhogy megpróbáltunk a másik part felé széllel szemben, de egy métert se haladt előre. Így mentünk tovább párhuzamosan a parttal, amikor lehetett, felcsúsztunk szél fele. A hajó -csak testel- 50 foknál nagyobbakat dölt, a cockpitbe többször bejött a víz. A motor néha (4x) leállt, akkor csak sodródtunk a sziklák fele.
A vízpermet (kb. 20-30 m magasan) szinte folyamatosan jött oldalról, a hullámok nem voltak nagyok (1,5 m), mert csak 1 Km-re voltunk a parttól. Egy öbölbe (Peskera) láttam védettnek tűnő függőleges sziklafalat, gondoltuk mögötte csak van egy kis szélárnyék. Akkor jött a meglepi: a szél függőlegesen!!! fentről jött lefelé, és a viznek "ütődött" neki, aminek következtében a víz olyan volt, mintha forrna: 1/2-1 méter magasan pezsgett, forrt a víz. Utólag nagyon sajnálom, hogy nem fényképeztük le, mert szinte fizikai lehetetlenségnek tünt:( Tovább motorozva fel tudtunk csúszni a szárazföldig egy benyúló félsziget mentén, ahol a parthoz kötöttünk (ki kellett úszni a partra), hátul farhorgonnyal. A hajónak semmi baja nem lett, nekünk egy kicsit nagy megrázkódtatás volt, hogy ennyire tehetetlenek is lehetünk adott szituban.

Egyébként Gedeon Bácsival ellentétben többet horgonyoztunk nem marinában, ill. faluban. Sokkal nyugalmasabb. Pl. tudom ajánlani Zirje délnyugati öblét, ahol közvetlen a parthoz lehet orral állni, hogy ki is lehet szállni (még 43-as hajóval is). Egészen más érzés nem kiépített kikötőben partraszállni:-)

Remélem nem untattam senkit!-)

czy Creative Commons License 2001.04.03 0 0 90
Jobb későn, mint soha :-)))
Kösz
Előzmény: Gedeon Bacsi (89)
Gedeon Bacsi Creative Commons License 2001.04.02 0 0 89
Bocs czy, csak most vettem észre, hogy fél éve kérdeztél valamit tőlem (ld. előzmény :)).. Gondolom már nem aktuális, de olyan jó a tengeri élményekről mesélni.. Szóval az Adrián csak egyszer-kétszer aludtunk Marinán kívül, akkor is városi kikötőkben farhorgonnyal (Primosten, Mali Losinj), volt hogy csak megálltunk kiszaladtunk a városba (pl. Trieszt, Velence), de ezek mind jól védett helyek voltak, sose volt baj. Vihar miatt csak egyszer kellett kikötőből menekülnünk: ez viszont az olasz csizma túloldalán, Volcano szigetén történt, ahol éjszaka fordult a szél és nekinyomta a fürdőlétrát a partnak (háttal álltunk be, és nem húztunk eléggé rá a horgonyra elalvás előtt).

Én úgy hallottam, hogy a Génua Klub idénynyitója a május elsejei hétvégén lesz.

Jó szelet! gb

Előzmény: czy (77)
Wawel Creative Commons License 2001.03.24 0 0 88
Kösz, máris megyek, és felteszem a linket.

Ahogyan látom, sokan látogatjátok. Bárkinek a javaslatát szívesen fogadom, emilcím a lap alján.

Hello:

Wawel

Előzmény: hools (87)
hools Creative Commons License 2001.03.20 0 0 87
Köszi, egyébként most olvastam az Aqua-ban, hogy megalakult a tengeri hajosok egyesülete, www.extra.hu/genua.
Úgy várom már a tavaszt - már csak egy-két hét és
jó szelet!
hools
Előzmény: Wawel (86)
Wawel Creative Commons License 2001.03.20 0 0 86
Uraim!

Összeállítottam egy linkgyűjteményt a startlap.hu aloldalaként. a címe:
http://www.hajo.lap.hu
témája: hajósok, vitorlások, búvárok, versenyhajók, üzletek, hajóépítők, magazinok, szervezetek, és még mindaz, amit esetleg kértek...
Kellemes böngészést...

Wawel

czy Creative Commons License 2001.02.10 0 0 85
Nem tudtam. Nekem kissé hűsnek tűnik (bár nem a maihoz képest) Mi volnánk 3-an elvileg...
Előzmény: Ethan Hunt (84)
Ethan Hunt Creative Commons License 2001.02.09 0 0 84
Én akarok...de a cimborák nem érnek rá, úgyhogy kéne egy hajó, ahol nincs ki a létszám.
De azt tudod, hogy két verseny lesz egy helyen egy időben? Lesz Mira Mare Kupa és lesz Mediterran Kupa. A Mediterran Yachtingot a Mira Mare-ból kilépett tagok alapították, a főnök csaj szervezte annak idején a Mira Mare Kupát és úgy gondolta, hogy az új cégével is ezt teszi, de a Mira Mare is úgy gondolta, hogy attól, hogy a szervező kilépett, ők még nem mondnak le a versenyrendezésről. Szóval a tipikus magyr történet. Kérdés, hogy melyiken kellene indulni. A feltételek majdnem ugyanazok.
Előzmény: czy (83)
czy Creative Commons License 2001.02.09 0 0 83
Mira Mare kupára megy valaki?
czy Creative Commons License 2000.10.20 0 0 82
Gyönyörű cikk :-)))

Gratula az írónak és a sailing.hu teamnak.

Előzmény: Belo (81)
Belo Creative Commons License 2000.10.20 0 0 81
Részletesebb beszámoló czy vihorlázásáról itt
Előzmény: czy (77)
czy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 80
Viszont nem merül ki benne az elem :-)))

Előzmény: hools (76)
hools Creative Commons License 2000.10.19 0 0 79
Nekünk nyáron 1szer befújt egy bóra, menekültünk is rendesen, de a gyomrom jól bírta :)
Előzmény: Ethan Hunt (78)
Ethan Hunt Creative Commons License 2000.10.19 0 0 78
Hú, idén nekünk is volt döghullámzás, DK felől, némi hátszéllel kombinálva. Én néztem a szigeteket, így nem lettem tengeribeteg. Igaz egyszer elhagytunk egy oldalpuffert, amit ki kellett halászni csáklyával. Na akkor amikor forgolódtunk, meg nyújtózkodtunk a hajó oldaláról a vízbe, kicsit felfordult a belem, de nem haltunk bele...
Előzmény: Gedeon Bacsi (74)
czy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 77
Hali!

Túl sok mesélni való nincs, egy hét, Sukosanból indulva, Kornati szigetek körül. Az első nap tán 5 B-ig is felturbózta magát, aztán 2-3 B, hullámok alig. Kb 38-szor esett az eső, de ebből kb 34-szer éjjel :-))

A térkép olvasása a 3. napon már ment, mint a vízfolyás.

Marinákból marinákba mentünk, városban nem kötöttünk ki, és horgonyon nem aludtunk. Ilyesmi tapasztalatod van?

üdv
c

Előzmény: Gedeon Bacsi (74)
hools Creative Commons License 2000.10.19 0 0 76
Hát, ja tudni kell(ene), de azért az jóval macerásabb, mint ha csak rápislantasz a GPS-re, és tudod, hol vagy.
Előzmény: czy (75)
czy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 75
Hali!

Nem volt semmi gond, mindent tudtam azonosítani, azonban az a véleményem, hogy GPS nélkül is tudni kell(ene) navigálni. (Volt 2 velünk egyébként :-)

üdv
c

Előzmény: Ethan Hunt (72)
Gedeon Bacsi Creative Commons License 2000.10.19 0 0 74
Mesélsz az idei tapasztalataidról? Én mentem anno Horvátországból Olaszországba part mentén is, meg keresztbe is, nem volt semmi problémánk, bár életem egyetlen tengeribetegsége a visszafele úthoz kötődik (sima víz, raum felől érkező döghullámokkal...)

gb

Előzmény: czy (71)
hools Creative Commons License 2000.10.19 0 0 73
Szerintem baromság megfelelő térképek nélkül elindulni, a GPS is fontos, bár vannak olyan charterhajók, ahol nincsen. Ami mondjuk elég érdekes helyzeteket szülhet.
Navigálni nem ördöngősség, bár nyáron, amikor kint voltunk az Adrián, azért értek meglepetések. Sokat kell gyakorolni, hogy rutinból menjen.
Üdv, jó szelet
hools
Előzmény: Ethan Hunt (72)
Ethan Hunt Creative Commons License 2000.10.19 0 0 72
Szerintem ha van GPS és elég térkép a hajón, nagy baj nem lehet. Már feltéve ha be tudsz azonosítani egy pontot a térképen koordináták alapján :)
De a gyakorlás valóban elengedhetetlen, amikor mi kimerészkedtünk a szigetek közül a nyílt tengerre sirokkó idején (7-8-as szél, 4 m-es hullámok), rájöttünk, hogy van még mit tanulni...
Előzmény: czy (71)
czy Creative Commons License 2000.10.19 0 0 71
Hali!

A szigetek között még elmegy az a tudás amit elvileg kérnek, de azért én még Horvátországból Olaszországba sem mernék annyi navigációs tudással elindulni.

Az idei tapasztalataim alapján most elkezdek navigációt tanulni.

üdv
c

Előzmény: Ethan Hunt (70)
Ethan Hunt Creative Commons License 2000.10.19 0 0 70
Igen, nekem is megerősítették a horvátok, hogy valószínűleg már jövőre az olasz rendszert veszik át, amiben gyakorlati és alaposabb elméleti vizsga is van. Ezokból én még most gyorsan letettem a horvát tengeri vizsgát. Tényleg nem nehéz, kb. 10 perc elméleti vizsga: útjogok, éjszakai és nappali jelzések, alapvető térképészet, rádiókezelés, mentés...kb. ennyi. Olyan 200 DM körüli az illeték, amit fizetni kell, cserébe azonnal kiadják a vezetői engedélyt. Hogy hol fogadják el, erről megoszlanak a vélemények, majd a gyakorlat bebizonyítja. Franciaországban biztos, Olaszországban dettó, azok a görög chartercégek, akik Horvátországban dolgoznak, szintén. A többit nem tudom, Amerikában pl. nem is kérnek semmilyen papírt, úgyis biztosítást kell kötni.
Előzmény: Gedeon Bacsi (69)
Gedeon Bacsi Creative Commons License 2000.09.06 0 0 69
Most hallottam (persze lehet, hogy régi dolog, csak nem olvasok Hajó Magazint...), hogy a horvát tengeri vizsgarendszert meg fogják változtatni a közeljövőben, és nem lesz lehetőség gyorstalpaló tanfolyamon korlátlan képesítést szerezni. (Ami egyébként is rettentően elkeserítő azok szempontjából, akik végigküzdötték magukat a magyar vizsgák, papírok, szeksztánshasználatok és gömbháromszögszámítások rögös útján...) A szigorító rendelet a közeljövőben várható, és hat hónap türelmi idő után lép életbe.

gb

CommandAir Creative Commons License 2000.09.05 0 0 68
Jönne valaki Adriára vitorlázni Október 14-től?
45k FT/fő +utazas, kaja. Bavaria 36-os, egy éves hajóval. Akit érdekel kérem emilezzen. 20-30 év közöttiek előnyben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!