volt itt egyszer egy feketeöves informatikaibiztonságos, az úgy magyarázta, az informatikai biztonság az adott rendszer teljes használhatatlanságáig fokozható az autóbiztonság is ilyen a tuti lophatatlan már annyira biztonságos hogy az már a használhatóság rovására megy (ésvagy a költségei is aránytalanok) általában az "önerőből lophatatlan" a jó kompromisszum, tehát ha az hogy trélerrel el tudják vinni a szirénázó autót az még belefér, de magával az autóval ne legyen képes a tolvaj eljutni messzire
Kezelése első pillnatban odafigyelést kíván, de semmivel sem nehezebb mint egy tv távirányítót kezelni.
Ha az ember a logikai összefüggésekre rájön, gyerekjáték.
Én pont ezért adok át egy autót másfél óráig, és így soha sincs később gondom, az ügyfelek megértik és nem hívogatnak hogy:
jajjjj most mit csináljak. Megy nekik és kész
OBD tiltás - kiegészítőnek ajánlott eszköz. Önmagában nem nyújt védelmet.
UV-jelölés - anno én voltam az egyik híve ezen megoldásnak, de be kellett látnom azóta hogy értelmét vesztette. Nm költenék rá.
Váltózár. - Váltózárakról nehéz nyilatkozni. Vannak autó típusok amikben lehet értelme de az újkori autók legtöbbjében szerintem már felesleges. Hogy miért? Ugyanis az új autók váltó kulisszái az utastérben egyre gyengébb anyagból, egyszerűbb megoldásokkal,
gyengébb kivitelezéssel készülnek. Papirra meg minek. Innen kezdve max optikai védelmet biztosít. meg a lelkünknek egy megkönnyebűlést.
Szóval ezen csomagból én a végét kihúznám, és ha az autó kisvároisi parkolással bír, akkor lehet hogy másban gondolkoznék.
talán itt írta valaki, hogy ült a kocsijában, és figyelte, hogy senkit nem érdekelt, hogy szirénázik egy riasztó! Na, de pl. Ő is figyelte azt az autót! Akkor!?
Szia. Azt a mondatot speciel pont én írtam, de nekem valahogy van egy kicsi kötödésem az autóvédelemhez, és épp egy ügyféllel egyeztettem a munkát, mikor a szemem előtt történt az eset.
A riasztónak már nem az az értelme hogy ha megszólal akkor az autós társadalom egy emberként összefog és megvédi a járművünket, hanem az,
hogy maga a tulaj meghallja, és cselekedhessen.
Ha nálad az udvaron szólal meg, akkor nagy valószínűség szerint kimész és megnézed miért üvölt.
Ha egy áruház parkolójában szólal meg, te nem fogod meghallani, más meg nem néz rá.
Tehát az ilyen üvöltözős riasztók érdemileg elveszítették a létjogosultságukat. Mondom én úgy, hogy saját autómban is ott figyel egy üvöltözős készülék. Igaz, nálam az esetek 80százalékában mellettem parkol a kocsi.
valószínű csak a magunk megnyugtatására való, mert szerintem amit el akarnak vinni, azt el is viszik!
Ezt a mondatot meg abszolút de nem osztom, NEM igaz. Meg lehet egy járművet védeni olyan szinten, hogy utcáról csak úgy, nem viszik el!
A videó vicces(nek hat), de nem akarom elhinni, hogy ennyire hidegen hagy mindenkit!
Szerinted nyugodtan dolgozik egy tolvaj, pl. Egy plaza mélygarázsban, miközben vinnyog a riasztó!?
Ok, telefújja purhabbal. De addig el is kell jutnia, hogy odajusson a riasztóhoz! Utána meg még próbálkozni kell a kiiktatással, ami ki tudja hány féle rendszer lehet.
A riasztó semmit nem, senkit nem riaszt... Ez a nagy számok törvénye alapján alapigazság. Ki figyel ma már föl egy szirénaszóra egy városban, vagy tömött parkolóban?
Az autót megvédeni kell. Nem olyan riadós fajta emberkék, akik pályáznak más autójára.
Régóta hangoztatom, a riasztó hang funkcióinak értelme:
- élesítés és deaktiválás viszonylag diszkrét visszajelzése,
- ha parkolóban autóstársad meghúzza, nekitolat, akkor legyen lelkiismeret furdaláson túl egyéb oka, hogy hagy ott legalább egy telefonszámot (tolvaj alapértelmezetten lelkiismeret mentes).
Vagy Te láttál, hallottál olyat, hogy valaki UV lámpával ellenőrizte volna az alkatrészt?
Még csak orgazda sem leszel, mert semmi nem kötelez téged az alkatrész eredetének az ellenőrzésére! Pláne nem az esetleges, amúgy rejtett és speciális módszerrel előhívható egyedi azonosító keresésére.
Ráadásul az UV gravírozott autók is szoktak összetörni. Aztán bontóba kerülve alkatrészként beépülnek más autókba. Jóhiszemű vásárlóként megveszem és felhasználom. Ha rosszhiszemű lennék, akkor így hirtelen nem tudnám megmondani, ki tudna nekem segíteni, hogy az adott alkatrész egy lopott donorból, vagy törött legálisan bontott autóból származik? Rendőrség? Ugyan már! Van valamilyen lekérdezhető adatbázis? Átlag autósként nem hallottam ilyenről.
Bontott alkatrészekről...
Bontott alkatrészt akkor veszek meg, ha az használati értéke és ára alapján megéri.
Ezt fel kell tudni mérni. Ha nem tudod, az nem bűn, akkor a szerelőre kell bízni.
Kopott féket, kuplungtárcsát és szerkezetet biztos nem vennék. :-)
Akkor Téged nem ér túl sok felesleges inger és szeretsz szívni riasztókkal. Én max. ma hajnal 1kor is dünnyögök egy kört, hogy "már megint ez a szar". Aztán kész. Te mennél oda verekedni?
Sokan mondják, hogy felesleges a riasztó, mert úgyse figyel rá senki!
De talán itt írta valaki, hogy ült a kocsijában, és figyelte, hogy senkit nem érdekelt, hogy szirénázik egy riasztó!
Na, de pl. Ő is figyelte azt az autót! Akkor!? Csak odanéz egy-két ember!
Ebből is látszik, hogy az életben is egyre kevésbé figyelünk a másikra, lassan mindenki átgázol mindenkin!
Hát, nem tudom! Persze ez az egész valószínű csak a magunk megnyugtatására való, mert szerintem amit el akarnak vinni, azt el is viszik! De én is nyugodtabban hagynám ott az autót, ha tudom, hogy minden tőlem telhetőt megtettem a biztonságért! A többi már csak a szerencsén , vagy a jóistenen múlik!
Ja, egy hozzáfűznivaló ahhoz, hogy amit akarnak azt el is viszik.
Pl. Franciaországban fényes nappal, a fizetős parkolóban is felnyomják a kamiont, úgy hogy a sofőr bent alszik! És itt most nem a raktérről beszélek!
Pedig nekünk mozgásérzékelős riasztó van minden kamionban!
Csak ha nem riasztod magadra alváskor,akkor nem jelez ha kinyitják.
De ha magadra akarod riasztani , akkor le kell takarni a mozgásérzékelőt! Ajtónyitásra még beriaszt.
Te vennél például olyan lámpát vagy üveget, ami gravírozva van!?
A bontó szerinted merné árulni?
Szerintem a bontóknak amúgy se lesz lassan nagy létjogosultsága, mert aki kicsit utánajár az annyiért, vagy néha olcsóbban kap új alkatrészt, mint bontottat! Én nem is foglalkozom már bontókkal évek óta! Aranyárban mérik az alkatrészeket, ami lehet a végén fingot se ér.
A váltózárat csak kiegészítőként gondoltam, mert írták többen is! Viszont ha nem "muszáj", nem fúratnám szét a középkonzolt! Persze, nem muszáj, csak ez is opció.
Az UV-gravírozás meg nem egy akkora összeg, hogy ne tudjam ráfordítani. Hogy elrettentő-e vagy sem, azt az adott tolvaj dönti el úgyis!
Nem lehúzás lenne ha megvalósul az érdemi része is.
Az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb lopásvédelem lenne. Anno a cég ellátta volna az összes problémás határátkelőt UV lámpákkal és jó párat átadott volna ajándékba a rendőrségnek és NAV-nak is, csak tessék használni.
Sőt tovább megyek, ha van CASCO biztosításod és megtalálják a kocsid darabjait valami csoda és UV gravírozás okán, akkor a biztosítási káresemény teljesen más fordulatot vehet!
Kezdheted vakarni a fejed és felkészülni, hogy nem elég, hogy ellopták a kocsidat és bármilyen kártérítéssel buktál, még a térítetlen károdhoz egy nullát hozzáírhatsz, mert megtalálták a kasztnit kibelezve.
Ha az első kettő benne van, akkor a második kettő felesleges. Ezek már megelőzik a kocsi elvitelét.
De teljesen!
Ezen az UV gravírozáskor már párszor elgondolkoztam... Mi értelme?
Találtak már meg ezzel autót egyben és egészben, amiért érdemes volt rákölteni?
Ellenőrzi ezt valaki, valahol
Esetleg a vevő, aki bontott alkatrészt vásárol?
Vagy valaki azt feltételezi a tolvaj a kocsi ellopása előtt UV lámpával rohangál a parkolóban, vagy az udvarodon. Eztán meglátja és jujjogva másikat keres?
Vagy összeszarja magát, ha látja az UV gravírozásra vonatkozó matricát a kocsin?
Konkrétan arra voltam kiváncsi, hogy amivel behangolom hova rakjam. A mikrofont azt irja is hogy hova. Ez a papir nekem is megvan amugy, csak nem volt egyértelmű, hogy amivel behangolom belülre, vagy kivülre kell.
Nos, ha netán valaki hasonló választás elé kerül; effektív ugyanaz a kettő, az újabbnak (tehát a plus-nak) szélesebb az a rész amivel a zár-rész a kormányra kapcsolódik, r-go vastagabb kormányra is felszerelhető...
Viszont ezáltal ha pl. váltófül / tempomat / rádióvezérlő van a kormány mögött, az útba lehet a plusnak, oda régebbi még pont felfér.