Keresés

Részletes keresés

ben2 Creative Commons License 2019.08.25 0 2 145580

Ha valaki Horvátországba utazna vonattal, akkor az a legjobb tanács, hogy ne tegye.

 

Ma jöttünk vissza Pulából, két felnőtt, két gyerek, vonattal.

Már a jegyvásárlás sem ment zökkenőmentesen, megpróbáltam online elintézni, de már ott elakadt a folyamat, hogy a máv oldala automatikusan átirányít az elvirára, ahol a célállomások között nem szerepel Pula. Gondoltam biztosan én vagyon a noob, vagy a horvátországi vonatokat máshogy kell foglalni, mindegy, irány a nemzetközi pénztár. Itt a jegyárusító hölgy ugyanúgy az elvirával szenvedett és ő sem találta a célállomást, jobra-balra telefonált, hogy mi a vonatszám. Nagynehezen kiderítette (az volt a baj, hogy Divaca-ban át kell szállni), majd jött a helyjegy foglalás tortúra.

Az volt a kikötésünk, hogy mivel négyen vagyunk, négy fekvőhelyes fülkében akarunk utazni. Felajánlotta, hogy van 3 hely egy 4-es fülkében. Mondom neki, hogy akkor itt és most tisztázzuk még egyszer, hogy két felnőtt, két gyerek, tehát 3 hely nem jó, mert négyen vagyunk. Akkor van 6-osban. Az sem jó, mert - mint mondtam - nem akarunk másokkal együtt aludni.

Nézi másnapra, akkor sincs, előtte, akkor se, végül két nappal eltolva az eredetileg tervezett utazást talált 4-es fülkébe 4 üres helyet mindkét irányba. Valamivel kevesebb volt a jegy ára, mint amit én számoltam, rá is kérdeztem, azt mondja 30% családi kedvezmény van rá. Hurrá.

 

Eljött az utazás napja, felszállunk a fülkénkbe, első meglepetés: az egész vagon egy lepratelep. Mindenről lóg a mocsok, bármihez nyúlsz ragad, a lepedőkön, takarókon cigi ütötte égés nyomok. A vagon áramellátása nem működött, csak a vészfények világítottak egész út alatt. Wifit légkondit felejtsd el, miközben a Divaca-ról Pulába tartó személyvonaton mindkettő volt.

A felső ágyakhoz vezető létra ha túl meredekre raktuk nem akadt be a kampókba és eldőlt, ha laposabb szögbe állítottuk szétesett, végül leszereltük az egyik táska szíját és kikötöztük vele.

 

Mikor már nagyjából elrendeztük magunkat jött a második meglepi: kopogtat két szlovén gyerek az ajtónkon, hogy ide szól a jegyük. Mondom ide biztosan nem mert azért toltuk az utazást a mai napra, hogy 4-es fülkét kapjunk. Megyek a mávoshoz, hogy mi van, erre közli, hogy a jegyünk nem négyes, hanem 6-os kocsiba szól. (!) Mondom ezt honnan látja, amikor a jegyen a 6-os szám egyáltalán nem szerepel, ámde annál többet a 4-es és ugye azért utazunk ma, mert hogy csak erre a napra kaptunk 4-es fülkébe helyet. Aszongya onnan lehet tudni, hogy 6-os fülke, hogy a jegyre nincs rányomtatva, hogy "négyes foglalás". Amin nincs rajta, az automatikusan 6-os fülke. Na és nekem ezt honnan a rákból kellene tudnom, amikor a jegyárusító azzal adta át a jegyet, hogy az 100%-os biztonsággal 4-es fülkbe szól?

Hát az árából, mondja a mávos. Mondom neki ott van a jegyen, hogy 30%-os családi kedvezmény. Jah, de azt csak ráírják, mert nem családi kedvezmény az, csak a 4-eshez képest így jön ki a meghirdetett 9.7 eurós jegyár.

Na itt mentem át a hülyecsalád idegszörny apukájába és közöltem a mávossal, hogy most vagy elpaterolja ezt a két szerencsétlent egy másik fülkébe, vagy még Bp. belterületén meghúzom a vészféket, és taxival hazavitetem magam, a következő napot pedig a nemzetközi pénztár vegzálásával fogom tölteni.

Talált még két helyet máshol.

Másnap reggel rákérdeztem, hogy szakértői szemmel megvizsgálva a visszaútra szóló jegyünk is 6-os kocsiba szól-e.

Az is oda szólt.

Az ipse magánszorgalomból ellenőrizte, hogy jó-e a dátum. Szerencsére jó, azon a járaton nem én leszek - közölte és látszott rajta, hogy nagy kő esett le a szívéről.

 

Pulában az álomáson volt még egy elvetélt próbálkozásom, hátha találunk egy 4-es kocsiba 4 helyet visszafelé, de már ott elvérzett, hogy Pulába egyáltalán nem lehet Budapestre jegyet venni, helyjegyet meg pláne.

 

Hosszabb tanakodás után, különböző lehetőségeket mérlegelve (melyek között felmerült, hogy komppal áthajózunk Velencébe és onnan online foglalunk OEBB járatra Bécsbe) végül úgy döntöttünk, hogy rokonságot elzavarjuk a nemzetközi pénztárba és megpróbálunk még két jegyet foglalni a fülkénkbe, hátha még nem kelt el.

De elkelt.

Viszont sikerült a rokonoknak szerezni két helyjegyet egy 4-es fülkébe, így talán el tudjuk cserélni a szerencsétlenekkel, akiket hozzánk sodor a sors.

 

Visszafelé jövet rögtön nekiálltunk a mávosnak, aki tényleg nagyon segítőkész volt, hogy ez a helyzet, elk..rták a foglalásunkat, de vettünk két jegyet ide (mutatom a helyjegy fotóját a telefonomon, hogy nem kamuzok), nem rakná-e át azt a kettőt oda, ha majd jönnek. Mindezt némi borravalóval megtámogatva. Persze -  mondja - megoldjuk, ő garantálja, hogy négyen utazhatunk. Nagy hálálkodás közepette berendezkedtünk, gyerekek az emeletes ágyakra, táska szíj már rutinosan a létrára, ahogy kell.

 

A vonat befutott Ljubljanába kb. éjfélre, hallom is, hogy kaparásznak az ajtónkon, jön a mávos és át is tereli szépen őket a négyes kabinba, minden oké.

 

Csak hogy itt még nincs vége a sztorinak.

Egy nagyobb társaság tolong a peronon tétován, hogy hova is kellene felszállniuk. A mávos elállja az útjukat, hogy ez a vagon fullon van, ide biztosan nem. De, de -  mondja az egyik -, ők egy 27 fős csoport, akik már 4 hónapja lefoglalták a helyet, és nézze meg, ebbe a kocsiba szól.

Ide biztosan nem, mert neki leadják előre, hogy melyik fülkébe hányan és mikor érkeznek és ide már biztosan nem fér fel 27 ember. A Rijekából érkező vonaton is van fekvőhelyes kocsi, amit majd egy óra múlva kapcsolnak a szerelvényhez, biztosan arra szól a jegyük.

A társaság megnyugszik, el lődörögnek vagy egy órát, megjön Rijekából a vonat mennek is a fülkés kocsihoz.

Pár perc múlva jönnek vissza, hogy onnan is elhajtották őket, ráadásul a kocsiszám se stimmel, mégis csak ez az ő helyük.

Mondja a mávos, hogy értsék meg, hogy itt nincs több hely.

Na erre már ment az anyázás, hogy ezt így mégis hogy. A mávos végigtrappolt a kocsin, talált elszórva 9 helyet, a mienket ügyesen kihagyva, mi meg jól elhúztuk a függönyöket és lapítottunk, mint sz..r a fűben nehogy meglássák, hogy nincs lehajtva a két középső ágy.

Végül a vonaton szétszórva, négyes fülkék helyett sima ülőhelyeken, 6-os fülkékbe benyomorítva elpakolták valahogy a plusz 27 főt, akinek a létéről úgy látszik csak a máv nem tudott.

 

Úgyhogy röviden összefoglalva a tanultás: vonattal Horvátországba soha.

dagnje Creative Commons License 2019.08.25 0 0 145579

Igen, olvastam. Nagyon szubjektív iromány, részemre semmi hasznos inormációt nem nyújtott. Erre írtam a saját tapasztalatomat.

 

Előzmény: pityy palko (145577)
ufonauta2 Creative Commons License 2019.08.24 0 3 145578

Izlések és pofonok különböznek. És ez így van jól. Ha elmegyek két hétre a tengerhez, akkor az az egy nap már nem oszt nem szoroz. És hidd el nem azért megyek Bosznián át, hogy spóroljak. Ha nem engedhetném meg magamnak a nyaralást, akkor nem mennék csak mondjuk két évente. De, hogy filléreskedjek némi autópályadíjon, az nem az és sítlusom. Ráadásul nekem az utazás a nyaralás része és imádok autózni. A 16 órát (csak Boszniára értve) kicsit túlzónak tartom, mert hazafelé Blace-ból indulva 13 óra alatt Lágymányoson voltam úgy, hogy az építés alatt lévő Vranduk alaguton is átaraszoltam. Egyébként csak lefelé szoktam megszállni egy csodás helyen Jajce mellett. (Plivsko Jezero) Én ezt nem úgy fogom fel, hogy elment (az autópálya díjon) megspórólt pénzem, hanem úgy, hogy életre szóló pazar élményt vásároltam. Ráadásul olcsóbban, mintha az unalmas horvát autópályára költöttem volna. De végül is egy a lényeg. Mindenki arra megy, amerre jobbnak és főleg biztonságosabbnak érzi. Hiszen a föld gömbölyű és bármerre indulok, előbb-utóbb célhoz érek. :D

Előzmény: Ka Pál (145572)
pityy palko Creative Commons License 2019.08.24 0 0 145577
Előzmény: dagnje (145574)
Bombyna Creative Commons License 2019.08.24 0 1 145576

Szerintem meg vastagon megéri Bosznian át menni. Amit a szállásrol irtal az nem igaz 1500-2000ftert van sok szállás. Szamold ki a Hr autopalyadijhoz kepest. Szerintem az csak olyan autopalyamatyiknak való akik nem mernek még dugóban se lemenni kis utakra és nem érdekli oket a taj útközben. Bosznia ebben verhetetlen. Az utak meg jóval jobbak mint Mo.on. Hrben nagyon sokszor van dugó az autópálya kapuknál is meg máshol is foleg egy nyári szombaton.

Előzmény: Ka Pál (145573)
Ka Pál Creative Commons License 2019.08.24 0 0 145575

Minap használt EMC 45.6Ft/kuna, kp-t 47.1-ért vettem...

Előzmény: dagnje (145574)
dagnje Creative Commons License 2019.08.24 0 0 145574

Augusztus 11-től kártyáztam több alkalommal 11 napon át ( Erste ), étterem, tankolás, vásárlás, pálya és 44.8-ra jött ki a HRK. Szerintem ez rendben van.

 

Előzmény: pityy palko (145559)
Ka Pál Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145573

Amennyiben 1 napi szállást is hozzárakod a boszniai úthoz, amiért talán megfontolandó másoknak -mármint a költség csökkentés- már el is úszott a különbség az autópálya kerülőjével szemben.

Előzmény: ufonauta2 (145571)
Ka Pál Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145572

Ha korlátlanul van szabadságod szép is ez így, leírva.

2x mentem 16 órát Bosznián keresztül, soha többet. Jól megválasztott napon, az autópályán 10 óra alatt volt mindig (több, mint 10x) a menetidőm Drvenikig/ből (Makarska), persze rendkívüli eset előfordulhat mindenhol, ilyen hosszú úton...

Előzmény: ufonauta2 (145571)
ufonauta2 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145571

Én bizony simán bámulom a tájat. Pláne, ha egyedül vagyok az úton. Ha valami nagyon érdekeset látok, akkor egyszerűen félreállok és nézelődök. Ahogy írtam is: "mert jónéhány helyen megállnál bámészkodni". Nekem általában úgy jön ki, hogy az út fele autópálya (magyar M6, Horvát A5, A3 és némi bosnyák) a többi pont ahol a legszebb a táj sima országút. Nemhiába tart két napig a lefelé út. Jövőre is ugyanarra megyek. Belegondolok, hogy megálljak pisi szünetre a horvát A1-en egy zsúfolt parkolóban, vagy Jablanicában a Kovacevic étteremnél, ahol még a budiban is sülthús szag terjeng. Hááá...t.....   :)

Előzmény: quad (145565)
slayerfan Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145570

Pár év aztán ledöntik a kapukat, végre.

Persze az árra majd kíváncsi leszek mennyi lesz majd.....

sefotos Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145569

Porec alatt a Petalon Resort-ba megyünk szept. 2-án. Eurót viszünk, hol jobb átváltani Kunára, a szlovén oldalon vagy inkább Horvátországban?

andreas19 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145568

Ugyan a polémiát indító cikkhez semmi közöm, csak ide másoltam, Horvátországba OTP- s kártyát viszek, valamennyi kunát kint váltok OTP banka automatából.

Előzmény: cápaFeri (145566)
cápaFeri Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145567

Az utóbbi évek tapasztalatai már komolyan elgondolkodtattak, hogy én is keressek a pálya helyett más lehetőséget. Pedig eddig bevált, mert balatoni ember lévén gyakorlatilag akármilyen korán leérhetek Letenyére.

2017-ben pl Zadar alatt volt tűz a pálya mellett, lezárták. Letereltek 3 órás ácsorgás után a 8-asra, de annyi azért nem volt bennük, hogy eltekintsenek a pályadíjtól a lehajtónál. A sor hátulja már elég komolyan bepánikolt, mert közeledett a tűz. Végül kiverték a balhét az emberek, majdnem megverték a fülkést, na akkor kinyitották a sorompót. Split előtt lehetett volna visszamenni a pályára, de ott már relatív haladtunk, egész addig a 8-as is ácsorgás volt. A máskor 6-6,5 órás út 11 órásra sikeredett. Arról nem is beszélve, mit kap ilyen araszolásban a váltó/kupplung, meg a motor a forró aszfalton a 36 fokban. Visszafelé  láttuk, hogy a pályákat elválasztó bozótos is leégett, tehát valós veszély volt.

 

Előzmény: quad (145565)
cápaFeri Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145566

Én továbbra is ahol lehet kártyával fizetek, mert OTP-s vagyok és mivel van Ho-ban OTP, jó árfolyamon számolják. Kényelmesebb is, hiszen nem tudni előre, mennyi Kunára lesz szükség. Több éves tapasztalat, hogy itthoni valutaváltónál több forinttal is többe kerülne a Kuna váltása. Ezért csak párszáz Kunát veszek itthon ami az első 1-2 nap kellhet. A kártyával nem fizethető dolgokra meg Ho-ban váltok Euroról Kunára. Eurót így is úgy is kell vinni, hiszen eddig mindenhol abban kellett fizetni az apartmanért. Az ottani valutaváltók (általában, eddig Omisban egy maszek váltó és a postai váltás jött be) is jobban váltanak, mint az itthoniak.  

Előzmény: andreas19 (145545)
quad Creative Commons License 2019.08.23 0 0 145565

Nem tudom, de én valahogy úgy vagyok vele, hogy nem igen tudok vezetés közben gyönyörködni a táj szépségében.

Pont ott, ahol a legszebb a táj - hegyek, völgyek, szakadékok - pont ott van szükség a figyelemre. Inkább maradok az unalmas autópályán.

 

 

Előzmény: ufonauta2 (145564)
ufonauta2 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145564

A gyakorlati részeket előttem leírták. (autópályadíj, menetidő, stb.) Én mégis rábeszélnélek a Bosznián át történő autókázásra. Konkrétan az autópálya unalmas egyhangúsága helyett a boszniai táj szépsége mindenért kárpótól. Még úgy is, hogy lehet azért lenne arra időigényesebb, mert jónéhány helyen megállnál bámészkodni. Ne vedd el magadtól ezt az élményt. Hisz, ahogy itt a fórumon a mondás járja: "Az utazás a nyaralás része." :)

Előzmény: M1000 (145553)
jasna Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145563

300 000 ezer forint körüli összegről lett volna szó, de ettől függetlenül,  amikor kiderül a jelentős különbség, a meghirdetett és a tényleges árfolyam között,  én az egyedi árfolyam kérése helyett... már csak a zavarásért kérek elnézést.

Előzmény: pityy palko (145555)
M1000 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145562

Köszönöm 

Előzmény: Ka Pál (145556)
slayerfan Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145561

Szombathely-Stara Baska 415km tervezett 5 óra idő helyett 7óra lett. 1órás araszolás, és relativ alacsony tempo miatt (130km/h).

9kor indultunk hétfön és 16h-ra értünk le.

Vasárnap mikor induljunk haza? Már közvetlen 10:00kor esetleg délben, hogy ne legyünk dugóban?

Tavaly igaz éjjel Szombathely-Zuljana 800km 9óra....

andreas19 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145560

Azért az hihetetlen, hogy mennyire együtt élsz a topikkal

:((

Előzmény: pityy palko (145559)
pityy palko Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145559
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145558

Plusz nincs autópálya dij, ha jól tervezed az útvonalat.

Előzmény: Ka Pál (145556)
Ka Pál Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145557

Bocs egy kicsit értelmetlen lett: Ha a tervezhetőbb menetidő számít, akkor autópályán körbe. Boszniánál a határok lehetnek az előre nehezen kalkulálható plusz időveszteségek.

Előzmény: Ka Pál (145556)
Ka Pál Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145556

Ha a menetidő számít körbe az autópályán, ha az üzemanyag költség átal Bosznián. Időben egyforma...

Előzmény: M1000 (145553)
pityy palko Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145555

egy viszonylag nagyobb összegű kuna vásárlás ürügyén

 

Ez így nagyon relatív! 4-500.000.- forint felett már kérhető egyedi árfolyam!:-))

(Bármilyen valutában).

Előzmény: jasna (145552)
Zabalint Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145554

Nekem ugyanez a tapasztalatom, amit a legolcsóbbnak adott a kereső és a saját oldaluk, ott nem annyi volt az annyi. Még így is relatív olcsók ezek a pénzváltók, de többször is előfordult, hogy nem volt kuna vagy más ami épp kellett volna, így kerestem egy drágább pénzváltót, ahol meg volt. Egyébként kp-t nem szoktam felvenni külföldön, ahol lehet kártyával fizetek, de valamennyi készpénz is kell, ha valahol nem lehet.

Előzmény: jasna (145552)
M1000 Creative Commons License 2019.08.22 -2 0 145553

Sziasztok!

Barcs-Makarska útvonalat hogy ajánljátok? Esetleg felmerült bennünk a Bosznián át való utazás. Hétköznap mennénk. Valaki járt már ezen az útvonalon? 

jasna Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145552

Két évvel ezelőtt vettem a fáradságot, és egy viszonylag nagyobb összegű kuna vásárlás ürügyén felkerestem, a

említett weboldal által legolcsóbbnak ajánlott pénzváltót, ezek általában Bp belvárosi fiókok.

A helyszínen kiderült ,hogy bizony magasabb a tényleges ár, mint a weboldalon meghirdetett, de a kis hölgy unott arccal csak annyit  közölt, hogy ez ennyi.. - ki van írva.

 

Ezzel részemről be is fejeztem a kuna váltogatást. 

 

 

Előzmény: quad (145548)
ben2 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 145551

Sziasztok,

 

Brijuni-n belül hogyan lehet közlekedni? 

Annyit sikeült kideritenünk, hogy Fazana-ból megy át hajó, meg hogy horror áron lehet idegen nyelvű túrákra befizetni.

Ami érdekelne, azok a dino lábnyomok és valami gyerekbarát tengerpart, de egyszerűen semmi info nincs arról, hogy a szigeten belül van-e bármilyen közlekedési eszköz az idegenvezetős, turista terelgetős megoldásokon kívül.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!