Keresés

Részletes keresés

d_feco Creative Commons License 2021.07.25 0 1 26007

Valaki nem mondott igazat. Ha előtte nem volt semmi szigetelés odafent, akkor annak pozitív hozadékkal kell bírnia, mind a belső hőmérsékletre, mind pedig a pénztárcára. Még ha el lett baszarintva a kivitelezés, ez akkor sem lehetséges. 

Előzmény: pintjano (26006)
pintjano Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26006

Bocs---bizonyára ezt nem irtad- más igen...  Ha megmaradt a saralás, akkor jó.... Én nem fogom

leteriteni közetgyapottal, annak ellenére, hogy miután leteritették az ismerősnél--ez nem vályogház volt- hamarosan lekerült éjjel a sok minden, ami kellett mert fáztak.. Ha este befűtök a cserépkályhába, reggelre 2 fokot csökken a hőmérséklet... Ennél jobb nem kell. üdv PJ

Előzmény: d_feco (26005)
d_feco Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26005

S most idézd a hozzászólásaimból azt a mondatot, ahol is leírtam azt, hogy le kell szedni a saralást a padlásról. Amikor több mint tíz éve felterítettem a legolcsóbb kőzetgyapotot a padlásra, akkor látványos volt az elfogyasztott gázmennyiség csökkenése, pedig még hidegebb és hosszabb is volt a tél, mint az előző évi. Tavaly egy vita kedvéért megbontottam a hőszigetelést és belenéztem a gyapotba és az alá is. Látható||tapintható nedvesség nem volt sem benne, sem alatta. Sőt még nyoma sem volt annak, hogy valami víz kicsapódott benne, vagy összeroskadt volna a gyapot, ect. A komfortérzet a helyiségekbe nem romlott. Ezért ezt a beruházást nyugodt szívvel tudom javasolni mindenkinek, szakértelem nélkül kivitelezhető, viszonylag kevés pénzből látványos a végeredmény.

Előzmény: pintjano (25998)
Ofenbau Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26004

 

 

  " egy módosabb ember házát vehetted "  kommunista -marxista termonólogiával  kulák volt az elnevezés.

 

 

 A mi falunkban is  volt legalább 100 ilyen ház.

 A nagy belmagasság a gazdagok utánzása volt.

Előzmény: pintjano (26003)
pintjano Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26003

Amit vettem házat a tanyán, annak is hasonló belmagassága van, ráadásul mestergerendás

s nagyon szép is... Volt ott egy idős férfi, aki jól ismerte régen és mondta: egy "masinával" kifűtötték

Én még nem fűtöm, rakott tüzhely és -vagy búbos készül majd (egyenlőre itthon csinálom ezeket)

Én nem fogok álmenyzetet biztos... Elfogadom az idősebb tanácsát. S egyébként akár "büszke is lehetsz", hogy egy módosabb ember házát vehetted (vagy örökölted), aki ráadásul nem rontotta el

üdv PJ

Előzmény: WolfhunterHUN (26000)
Palási Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26002

 Ja ezzel kellett volna kezdeni :

 

 

hogy a padlás és a plafon sarazva van és a faszerkezet nem látszik. Ez nyilván valamit szigetel," 

 

Igen ez az un. borított fafödém. Alulról felfelé :  

  vakolat /sár/ amit a nád tart  ---  max 2 cm,

 deszka  2,5 cm,

 gerendák megfelelő kiosztásban és megfelelő szelvénnyel. 

 legyen  18  x 16 cm az a gerenda és  90 cm -es kiosztásal (ami most nem számít ) tehát  18 cm magas a gerenda - közte légrés -levegő.

 

 rá a 2,5 cm felső deszka  és rá a kb. 5 cm saras tapasztás ( agyag mert az ha megszárad kemény nem porlik lehet rajta járni ).

    2 + 2,5  + 18  + 2,5 + 5    =  30 cm

 Ennyi a födém vastagság , meg lehet mérni, de a jó tulaj ezt ismeri.

 

 Igen 'ez szigetel valamit ', de már  legalább 40 éve tudja az építésztársadalom az energetikusok meg aki ezzel foglakozik, hogy ez 

 

 

 hőtechnikailag édes kevés. 

 

Tehát a födémet is ajánlatos hőszigetelni  !  De jól,  ez a csavar benne.

 Amúgy vannak ennél vékonyabb födémek is, semmi gond, többet kell fűteni !!

Előzmény: WolfhunterHUN (26000)
Palási Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26001

  Ja hogy neked is vannak kérdéseid ?

 Ok.

 Tehát zavar az a nagy belmagasság ami álmennyezettel csökkentenél.

 Eddig ok.

 

 

 " de hogy ne legyen hőhíd gondoltam ilyen szellőző csíkokat betenni pár helyre minden helységben." hová szellőzne az tér ? Ha kifelé akkor rengeteg hő vész kárba, így csak a fűtött tér felé érdemes.

 Tehát olyan  tércsökkentő vizuális álmennyezetbe gondolkodj, pl valami rácsos szerkezetben. A pára így is úgyis  át megy mindene, gipszkarton stb.

 felmegy  zárt térben ott sem marad  megy fel és ahol hideg éri ott lecsapódik.

 De a jó padlás szellős és a lecsapódó párából a víz újra elpárolog  kimegy a nagyvilágba.

 

 Tehát  rácsos tércsökkentő álmennyezet, fenn a paláson a gyapot szigetelés, de az nem bezárni.

 

 

 Ha bezárod  akkor jön a krah.

 A többi   ??  Hát a vályog házak már elavultak , ha van pénz azt a végtelenségig lehet rá költeni.

 Azt kell figyelembe venni pára mindig lesz, ami nem baj, de annak mindig ki kell jutni  egy lakott és fűtött térből.

Előzmény: WolfhunterHUN (25994)
WolfhunterHUN Creative Commons License 2021.07.24 0 0 26000

Köszönöm a válaszokat, annyit hozzátennék, hogy a padlás és a plafon sarazva van és a faszerkezet nem látszik. Ez nyilván valamit szigetel, de 4,5 M belmagasságnál kb semmit nem számít. 

 

A konyhában Linoleum van, azt gondolom célszerű lenne felszedni, valami kőre vagy járólapra cserélni?

 

Palási Creative Commons License 2021.07.24 0 0 25999

  Látom valakinek nem tetszik esz a mondat  :

 

 

" A levegő a legjobb hőszigetelő... ha saralva van a padlás, akkor az jobb, mint a + szigetelés a"

 

Minden hagyományos - tehát fából épített födémet - felülről saralnak.  Már évszázadok óta.

 

 Miért ?

 

 Mert a sár / az agyag /  bezárja a levegőt a szerkezetbe .  Csak a zárt  nem áramló levegő hőszigetel.

 Ezen kívül  az agyag  tompítja a dübörgő hangot ha a padláson járkálnak.   Csökkenti a tűzveszélyt  és  az agyag ráadásul pára áteresztő is .

 Tehát egy jó fafödémes szerkezetű padlás saralva van.

 Ezen  4  ok miatt.

 

 

 Sőt anno az un vessző házakat is tapasztották  régen nagyon régen az oldafalaikat is. Nagyjából ezen okok miatt. A levegő csak zártan hőszigetel,  a saralás csökkenti a tűzveszély  és azért apaárt valamennyire átereszti.

 

 

 Na most akkor    a kor 'okos' emberei ha hozzájutnak ilyen régi házakhoz azzal kezdik , hogy lehordják a sarat fáradságos munkával és elvitetik a lerakóba  jó sok pénzért.

 Jó helyen van az  a sár ott fent.

 Azt  a födémet még lehet tovább hőszigetelni  a sár felett sőt alatt is.

pintjano Creative Commons License 2021.07.24 0 0 25998

Hát a legtöbb ház- pontosabban nem láttam olyat- rosszabb lesz, pont a konfortosság elvesztése miatt

A penész az ára, vagy mesterséges szellőztetés, páraelszivó... azzal, hogy lekerül a tapasztás a padlásról, könnyités vagy akármi cimen.

A levegő van bezárva -többé kevésbé- az általad is emlitettekben. Az álmennyezettel is több levegő lesz S kell természetes levegőmozgás vályogházban--- de nem ártana máshol sem.

S vannak sokan-én még nem- akik csal lehúzott ablakkal tudnak autózni, és nyitott ablaknál birnak aludni.

S többet értek-több okból is- azok az ablakok, ajtók, amelyek közel a teljes falvastagságban voltak (egyik szárny és másik között nagy volt a távolság)..... Takarékosság cimén csak rontottak.

üdv PJ

Előzmény: d_feco (25997)
d_feco Creative Commons License 2021.07.23 0 0 25997

Bocsánat, de ma igencsak kekeckedős kedvemben vagyok.

 

"A levegő a legjobb hőszigetelő..."

Akkor vajon a normálisabb termoszokban miért pont vákuum van hőszigetelés gyanánt? A fizikát nem lehet  kijelentésekkel meghazudtolni. Ha igaz lenne ez, akkor jelenleg mindenki szúnyoghálóból épült sátrakban lakna, mert odakint annyi levegő van, hogy az csak na. Sőt, még ruhára sincs szükség, mert ott a levegő... De ez így ebben a formában nem igaz.

Ha a hideg levegő keveredik a meleggel, akkor ott hőcsere történik. A cél ennek a hőcserélődésnek a csökkentése, persze az anyagiakat is szem előtt tartva - ezért sincs vákuumos 'töltettel' rendelkező ablaküveg, mert az iszonyat drága lenne. Ezért használtak eleink nádat, manapság meg gyapotot és hungarocellt használunk. Sőt, a dunyhában a toll is azt a célt szolgálta, hogy ne fagyjon meg alatta a család.

 

"ha saralva van a padlás, akkor az jobb, mint a + szigetelés..."

Lehet, hogy most megharagszol, de ez egy ordenáré nagy mellébeszélés. Az megesik, hogy komfortosabb lesz tőle az élet, mert egyenletesebb bent a hőmérséklet, de a fűtésszámlát nagyon nem fogja lecsökkenteni. Azt a plusz tömeget is fel kell fűteni valamivel.  

Előzmény: pintjano (25996)
pintjano Creative Commons License 2021.07.23 0 0 25996

A levegő a legjobb hőszigetelő... ha saralva van a padlás, akkor az jobb, mint a + szigetelés a

az estleges kicsiny beázást elteriti és kipárologtatja. Alulról lambéria lakkozás nélkül azzal nem ronttasz el semmit. A hajópadlót lehet jobb felszedni, de lehet később is... üdv PJ

Előzmény: WolfhunterHUN (25994)
d_feco Creative Commons License 2021.07.23 0 1 25995

1. A gipszkarton kiváló hőszigetelő. Majdnem annyira, mint a kartondoboz - nem lehet véletlen, hogy a hajléktalanok is utóbbiban alszanak... :] Magyarán szólva az esztétika miatt használható, de a fűtés szempontjából nem jelent szinte semmit sem.

 

2. Ez viszont jó gondolat. Megfelelően kivitelezve, 15-20 centiméter vastagságban (ha vastagabb, akkor kidobott pénz, ha vékonyabb, akkor is) leterítve jócskán meglátszódik a fűtésszámlán. A járófelület kialakítása macerás. A tetejére nem árt páraáteresztő fólia.

 

3. Eleve kiszellőztetve kellett volna felszerelni. Sajnos ezt nem igazán vállalják el a szakik, meg némileg drágább a kivitelezés, ha csak az anyagárat nézzük - akkor is. Ha nem okoz gondot, akkor hagyd fent. Szerintem.

 

4. A klíma egy bizonyos külső hőmérsékletig (lakása és háza válogatja) olcsóbb mint a gáz. De mínusz tíz-húsz foknál már nem igazán. Átmeneti időszakban fűtésre optimális, amúgy nem.

 

5. Nem nyúlkálnék a zsebedben, de a már valahova beette magát a farontó bogarak és gombák hada, azok nem fognak tovább tenyészni, ha nem lesz eltüntetve a beteg faanyag? A kérdés csak költői volt. Amúgy, most, hogy megugrottak a faanyagok árai, elég szép összeg szokott kerekedni a végére. Meg az ember szeme ennek láttán... a homok van alatta, akkor az még menthető, csak egy gázpörzsölő kell hozzá. A fához meg fűrész és kályha...

 

Ez a hozzászólás csak az én  véleményemet tükrözi és szigorúan a 'Szerintem' kategóriába tartozik.

Előzmény: WolfhunterHUN (25994)
WolfhunterHUN Creative Commons License 2021.07.23 0 0 25994

Azzal a kérdéssel fordulnék most mindenkihez, hogy a régi családi házunkat ami vályog építésű (oldalt alul feltéglázva, alapja döngölt föld), szeretnénk kicsit kipofozni meg lakhatóvá tenni. Mivel a belmagassága 4,5m és hatalmas a légtér, egy álmennyezettel lehoznánk ezt kb 30-40 centivel (többel nem tudjuk az ablakok miatt feltétlen). A ház maga 120nm mindenhol hasonló belmagassággal ezért ez az álmennyezet is már 5-6%-al csökkentené a légköbétert ami azért nem rossz.

 

1. Álmennyezet gipszkartonból szellőzőkkel működhet-e szerintetek? Az álmennyezet és a plafon között durván 30 cm távolság elég nagy légtér szerintem ahhoz hogy akár magától is eloszlik a pára, mivel nagy felületekről van szó, de hogy ne legyen hőhíd gondoltam ilyen szellőző csíkokat betenni pár helyre minden helységben.

 

2. Padlás szigetelése kőzetgyapottal ami páraáteresztő, ily módon ami a padlás alatt van alapból melegebb lesz megint csak csökkentve a hőhíd kialakulásának veszélyeit.

 

3. Ezen kívül van egy olyan problémám, hogy a falat hungarocell szigeteléssel leszigetelték már jó pár éve az északi illetve félig a nyugati oldalon. Ez nem páraáteresztő ezért felmerült hogy levennénk az egészet, vagy egy szakember mondta fúrjunk rá ilyen széles szellőző lukakat amin keresztül a pára el tud távozni. Nagyon megoszlanak a vélemények ezért is kérdeznék benneteket ezzel kapcsolatban.

 

4. A hűtő-fűtő klíma fűtésről lenne szó. Sokan ezt ajánlották mivel olcsó és ha nem használjuk az egész házat most (egy két helyiséget nem használnánk most egy vagy két évig) akkor megoldás lehet. Jelenleg konvektorok vannak (gáz van a házban), illetve egy kis kandalló meg egy kályha a konyhában. A konvektoroknál gazdaságosabb lenne a klíma? Azt mondták nekem 250e forint egy klima és olyan 1,5m forint lenne a központi kondenzációs kazán fűtés az egész házba (kellene 4-5 klíma minimum).

 

5. Utolsó kérdésnek pedig a hajópadló felújításáról kérdeznék. Szeretném megőrizni a háznak ezt a részét teljesen, mert nagyon szépnek tartom csak egyik szobában nagyjából az 1/4-e nem jó már mert megette a bogár illetve kirohadt (volt egy régebbi beázás és ez lehetett az oka, vagy a hungarocelles szigetelés is). A baj az hogy nem szálirányban van a hibás rész hanem arra merőlegesen ezért ki kéne vágni és kipótolni majd egybe csiszolni. Valaki csinált már ilyet? Van esetleg valami ajánlása? Vagy fel kell szedjem és mélyen a zsebembe nyúlni aztán kompletten cserélni?

 

Előre is köszönöm annak aki válaszol, nagy szükségem van a segítségre.

Sraffter Creative Commons License 2021.06.25 0 0 25993

Töröm a fejem és eszembe jutott egy harmadik változat.

 

3. Szakaszosan kibontom a falat, a terméskő tetejét lepucolom tisztára. Erre menne egy kenhető réteg bitumen első réteg vízszigetelésként. Nagyobb teherbírású falazóhabarccsal (50-es vagy 100-as) kiegyenlítem a terméskő egyenetlenségét és erre menne rá az első sor 38-as Porotherm. Ennek a tetejére menne egy sor nehézlemez, majd habarcs és egy sor tégla, majd megint habarcs és megint egy sor tégla, majd az ékelés és duzzadó habarcs.

 

Ami aggaszt az az, hogy az első sor tégla a talajszint alatt lesz. Szerintetek jelenthet ez problémát?

Előzmény: Sraffter (25990)
Sraffter Creative Commons License 2021.06.24 0 0 25992

Olyan mélyre nem mentem le, hogy ez kiderüljön. Ettől függetlenül mérget vennék rá, hogy nincs ott cement habarcs.

 

Sokat visszaolvastam a fórumban és láttam, hogy többen (pl. Kavicsos) csináltak olyan módszerrel utólagos vízszigetelést, ahogy én is tervezem. Tőlük kérdezném, hogy mik a tapasztalatok így több év után.

Előzmény: d_feco (25991)
d_feco Creative Commons License 2021.06.24 0 0 25991

Ismét felteszem a kérdést: Mibe van lerakva az alapként funkcionáló terméskő? Azaz cementhabarcs, vagy vályog a hézagpótló anyag?

 

Mert ha vályog, akkor könnyen előfordulhat az, hogy a vízszigetelés alatt feltorlódik a nedvesség és az alap alkotórészei egyszerűen elcsúsznak egymáson. Ez utóbbi az álmoskönyvek szerint balszerencsét jelenthet...

Előzmény: Sraffter (25990)
Sraffter Creative Commons License 2021.06.24 0 0 25990

Sziasztok!

Vályogfal utólagos vízszigetelésével kapcsolatban lennének kérdéseim, mivel hamarosan el kell kezdenem a vízszigetelés pótlását.

A helyzet: adott egy ház, amely több mint 15 éve részlegesen fel lett újítva és nem is volt lakva azóta. Kb. 50%-ban 38-as porotherm, és 50%-ban vályog. A vályogfalak alatt nincs vízszigetelés, a szobák le vannak betonozva, a falakon cementes vakolat. Néhol van csak vakolat leválás a padló környékén, penész, doh szag nincs.

 

Kijelöltem egy pontot, ahonnan indulok (nem főfal), ott levertem a vakolat egy részét, hogy megmérjem a fal nedvességét. (A Lidl féle műszer persze kiakadt, egy komolyabb mérőt kapok a hétvégén, remélem az pontosabb képet ad majd.) Ugyanitt a fal melletti betont is megbontottam azért, hogy a terméskő alapig le tudjak ásni. Nos, meg is találtam az alapot, a szoba betonszintje alatt van 21 cm-mel. A fal 52 cm széles.

 

A kérdésem az, hogy a terméskő szintjétől milyen elemekkel építsem fel a falat. (Nyilván szakaszosan, 70-80 cm-ként).

 

Többféle elképzelésem van.

1. Szakaszosan kibontva a terméskőre teszek egy sor zsalukövet, amelyeket kiöntök betonnal. A bevágott blokkokba hosszában teszek 1-1 sor 10-es betonacélt. A vízszintes beton tetejére (ami kb. a szoba betonszintje lesz) megy a szigetelés, majd arra 1 vagy 2 sorban 38-as porotherm 45 cm szélességben, utána vakolva. A vályogot lapos ék alakúra faragnám, aztán akác/tölgy ékkel kiékelném a téglához úgy, hogy az ékek kötött hagyok pár cm távolságot. Ezt a hézagot duzzadó habarccsal (Mapei Mapefill) kitöltöm.

 

Vagy

 

2. Szakaszosan kibontva a terméskőre megy egy réteg nagy teherbírású falazóhabarcs (Baumit Mauermörtel 100), aztán erre egy sor betonblokk. Erre menne a szigetelés, aztán a fenti minta szerint 1-2 sor tégla, majd az ékelés.

 

Szerintetek melyik a jobb megoldás a fenti kettő közül? Ha egyik sem és van jobb, akkor légy szíves írjátok meg mi a legjobb megoldás.

 

További kérdések: az ékelés során mennyire "feszesen" kell ékelni? A falazóhabarcs mennyi idő után "ékelhető"? (Nyilván nem egyből, mivel akkor kinyomná maga alól.) 1 nap? 2 nap?

 

Előre is köszi a segítséget.

 

Ígérem, hogy jövök még kérdésekkel, valamint fényképes beszámolókkal. :) 

Deathstar82 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 25989

Köszönöm a segítséget.

 

Üdv,

Péter

Lá Kreacione Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25988

  Teljesen igazad van.

 

 

 Így le a kavicsból  újabb 5 cm... csakhogy a tulaj megnyugodjon.

 

 tehát   5 cm  kavics ,

 

 5 cm vasalatlan beton

 

 vízszigetelés (az   is van 1  -2 cm ),

 viszont a hőszigetelés legyen inkább 15 cm,

rá az 5 cm beton.

 Ez még mindig kevesebb mint az eredeti  agyon vasalt valami. 

 

Előzmény: d_feco (25986)
Lá Kreacione Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25987

 

 

 Legyen az a kavicsréteg csak  10 cm, a két beton egyenként  5 - 5 cm. Máris nyersz  7 cm az ablak belső párkányához.

Előzmény: Deathstar82 (25982)
d_feco Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25986

Akkor jó eséllyel nem fognak egymáson elcsúszni a téglák (sárba rakva viszont gondot okozhat a vízszigetelés).

 

A beton aljzat egy rakás felesleges kiadást tartogat a jelenlegi tervek szerint - persze szigorúan csak szerintem. Az első réteg beton alá felesleges az a vastag kavicsréteg (kültéren más kérdés). Szerintem nem muszáj vasalni sem a betont, mert ritkán áll be az ember autóval a lakásba és nem is födémről van szó, ráadásul jó eséllyel a régi cucc alatt már a föld sem mocorog. A fal mellett az első és a második réteg beton esetében sem árt dilatációs hézagot  hagyni. Statikai ügyekben látatlanban sem merek magabiztosan nyilatkozni, de jó esély van rá, hogy nem lesz  gond.

Előzmény: Deathstar82 (25985)
Deathstar82 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25985

Ahogy néztem cementhabarcsba.

Előzmény: d_feco (25983)
d_feco Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25984

Ha van működő vízszigetelés, akkor akár hungarocéliummal is lehet szigetelni  -  de ezt a páratorlódás miatt érdemes légréssel szerelni. Ha már választani kellene, akkor gyapot - mindenféle kasírozás nélkül. Szerintem.

Előzmény: Jagger72 (25980)
d_feco Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25983

S mibe van beágyazva a kisméretű tégla? Sárba vagy cementhabarcsba?   

Előzmény: Deathstar82 (25982)
Deathstar82 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 25982

Sziasztok!

 

Hozzá kezdtem a komplett ház felújításhoz, aminek az egyik része kisméretű tégla alapon vályog, a másik része, pedig beton alapon szilikát.

A vályog részen cementes vakolat, illetve beton padló található, ami sajnos a szigetelés fölé nyúlik/t, így a talajnedvességet szépen átvezette a vályogfalba, amin meg is látszik. A hétvégén felvertem az egyik szobába a beton padlót, illetve levertem az egy méter magasságban elhelyezkedő cementes vakolatot. A vályog részen szeretném a vízszigetelést megcsináltatni (falátfűrészelés), amit ha minden igaz a második sor kisméretű tégla sorba készítenek el. A padló szint az alap és a fal találkozásának szintjében lenne és padlófűtés lesz kialakítva. Ahogy nézegettem padlófűtés esetén a rétegrendet az alábbiak szerint alakul alulról fölfelé:

-          15 cm kavics réteg,

-          6 cm vasalt beton

-          fal vízszigetelése össze kötve a padló vízszigetelésével

-          2*5cm keresztbe rakott hungarocell szigetelés

-          fólia

-          6 cm beton (ide ha jól tudom kell dilatációs szalag is)

-          padló

Ezek alapján ha jól számoltam durván 40 cm vastagságban kell kiszednem a tükröt, a rétegrend kialakításához.

A járda szintje 45 cm-re található a lábazat szintjétől.

A padló szintjét nem szeretném fentebb vinni, mert az ablakok alja, így is elég lent van.

A kérdésem hogy, ez így megfelelő-e, illetve hogy amennyiben kiszedek 40 cm-nyi földet a szobákból statikailag nem okoz-e problémát?

 

Köszönöm.

Üdv,

Péter

Calcitos Creative Commons License 2021.06.20 -1 0 25981

 

 

  " Olvasgattam olyat is, hogy nem lehet semmivel, csak náddal."  

 

 

  Sok hülyeség kering a net -en.

Előzmény: Jagger72 (25980)
Jagger72 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 25980

Köszönöm a választ!

 

Még mindig nem vagyok biztos abban, hogy a vályogházat mivel hőszigeteljem. Olvasgattam olyat is, hogy nem lehet semmivel, csak náddal. Van aki ásványi gyapottal szigeteli. Próbálnám megtalálni a lehető legjobbat.

Nem egyszerű, mert az ember nem 5 évre tervezi. Ha baj lenne vele sok idő, amire észreveszi az ember. Azt értem, hogy minden vályogház más, de biztos az enyémre is megvan a jó megoldás. Téglaalappal és vízszigeteléssel rendelkezik.  Télen meglehetősen hideg. Egyik fal 45 cm es, a másik csak 35 cm (gyerekszoba). Igy hideg. Ezért kell a külső homlokzati hőszigetelés. 

 

Annyiban biztos vagyok, hogy csak mészhabarccsal lesz bevakolva, csak milyen hőszigetelő anyaggal vonjam be a házat?! 

 

Köszönöm

Előzmény: Mezőföldi 2 (25979)
Mezőföldi 2 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 25979

  Lehet, sőt kell is vakolni.

 A vakolat nélküli  gyapot szigetelés  félkész munka.

 

 Viszont lehet normál meszes-cementes kültéri vakolat és lehet un.  vékony vakolat.

 

 Háló minden vakolat alá kell.

 A meszeshez a műanyag  nagy lukú vakolat rögzítő háló, a vékony vaklathoz pedig a kisebb lukú - sűrűbb un. üvegháló.

 

 

 Megjegyzendő, hogy a vályogház esztétikájához megfelelő lehet a csak normál kültéri vakolat.

 

 Más. A gyapot táblákat nem elsősorban ragasztjuk, hanem dűbeles csavarral rögzítjük a falhoz.

Előzmény: Jagger72 (25978)
Jagger72 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 25978

Vályogházra lehet rakni vakolható kőzetgyapotot? Ha igen milyen anyaggal vakoljam be a kőzetgyapotot? Kell rá drót háló? Lehet vakolni mészhabarccsal?

 

Árban kedvezőbb a kőzetgyapotot, mint a nádpadló!

 

Köszönöm

Előzmény: Mezőföldi 2 (25977)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!