Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bendegoozz Creative Commons License 2014.09.17 0 0 356

Sziasztok!
Úgy látom ez egy olyan chiptuning forum, ahol történik is valami.
Chiptuning érdekelne, egy 307-es Peugeot 2.0HDI gyárilag 90LE-s motorhoz.
A kérdésem hogy chiptuninggal elérhető-e ennél a típusnál, hogy a gyárilag 110LE-s motornál erősebb legyen.
Hogyan alakulna a fogyasztás és a motor élettartama változna-e?
Minden segítséget előre is köszönök!

autochip Creative Commons License 2014.09.16 0 0 355

Ez egy nyilvános fórum.


Az ügyfélnek mindig van választási lehetősége.


A telefonos egyeztetést azért részesítem előnyben, mert az információcsere azonnali és kétirányú, hatékonyabb és gyorsabb mint egy fórumon egyesével válaszolni újabb kérdésekre.


Remélem megérted hogy én sem kívánok több szót pazarolni az "elegáns" hozzászólásaidra.


További jó munkát kívánok!

Előzmény: Donibcsi (354)
Donibcsi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 354

Abszolut nem erted a lenyeget. 

A forum neve valoban chiptuning, de nem az mmc misi chiptuning foruma. 

Nem hozzaertessel, vagy ellenkezojevel van etikai bajom, hanem a hozzaallasoddal, hogy javaslod keressen hozzaertot, es rabizod a valasztast, de azonnal mar tenykent is kezeled azt, hogy Te itt alsz keszen arra, hogy felhivjon, eldontod helyette, leheoseget nem adva, hogy mashoz forduljon, es mar reklamozod is magad. Ez a hanyadek viselkedes.

itt az elganciarol van szo, ami Neked nincs.

nem a tudasrol van itt szo, hanem a viselkedesrol, mielott belekeverned a szakmai dolgokat.

a tegezest engedd meg nekem, leven a forumokon ez egy bevett szokas, es az idosebb is en vagyok.

remelem megerted, mert nem kivanok tobb szot pazarolni.

Előzmény: autochip (353)
autochip Creative Commons License 2014.09.16 0 0 353

 

Még szerencse hogy nem te döntöd el hogy ki mit érez, és azt sem hogy ki mit tart gusztustalannak...


A fórum neve CHIPTUNING ha nem tűnt volna fel, ami általában arról szól hogy a chiptuning iránt érdeklődőknek válaszolunk és megpróbálunk segíteni.


A te eddigi két db hozzászólásodban semmilyen segítségnyújtási szándékot nem véltem felfedezni az ügyfelek irányában.


Miután említetted (ha már egyoldalúan eldöntötted hogy tegező viszonyban vagyunk, amiről egyébként eddig nem tudtam és most sem emlékszem ilyenre - túl azon hogy számodra a  személyeskedés itt a fő mondanivalód amiben én nem kívánok részt venni és a színvonalára sem lesüllyedni) hogy ez egy nyilvános fórum "nagykunsági" nevű felhasználó kérdésére rajtam kívül bármelyik chiptuningos kollégának volt lehetősége válaszolni.


Ők ezt nem tették meg, én igen.


Felmerül a kérdés, ha a szóban forgó Ford Transit Connect 1.8 tdci autóból jó néhány darabot programoztam már évekkel ezelőtt is és az ügyfeleimnek tetszett az elért eredmény, akkor miért ne adhatnám meg az elérhetőségeimet?


Ha te értesz valamihez és szakembernek tartod magad a témában, akkor te mást ajánlasz magad helyett???


a) Ha igen (amit egyébként nem hiszek) akkor elismered hogy nem értesz eléggé ahhoz amit csinálsz.


b) Ha nem, akkor szavaidat idézve "önreklámozol, gusztustalan vagy és hánynod kell saját magadtól."

 

A hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy bármit írnék is az neked nem jó.


Szerencse hogy nem neked írok, mert bármily meglepő ez a fórum nem rólad, hanem a chiptuningról és az erről a témáról  érdeklődő ügyfelekről szól.


További jó munkát kívánok, és egyben sok sikert a stílusod cizellálásához!

 

Előzmény: Donibcsi (352)
Donibcsi Creative Commons License 2014.09.15 0 0 352

1, megteheted, nyilvános fórum

2, mint mindenki más a világon, ezzel nem vagy különb senkinél

3, szerencse, hogy más nem így érzi....attól még gusztustalan

Előzmény: autochip (351)
autochip Creative Commons License 2014.09.15 0 0 351

1. Válaszoltam egy hozzászólásra.

 

2. Továbbra is végzem a munkámat, mint eddig.

 

3. Ezen a rosszindulatú és kicsinyes hozzászólások sem változtatnak.

Donibcsi Creative Commons License 2014.09.12 0 0 350

Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.

Tehát rábízod a választást.

 

A részleteket telefonon tudjuk egyeztetni.

Ergo menjen hozzád.

 

Annyira szánalmas vagy ezzel az önreklámozással, hogy hányni tudnék.

Előzmény: autochip (349)
autochip Creative Commons License 2014.09.10 0 0 349

Valóban van különbség a chiptuning és a tuninbox között.


Részletes összehasonlítás a működésükről itt olvasható:

http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox


A Ford Transit Connect 1.8 tdci esetében egy jól megírt chiptuning programmal 25%-os teljesítmény- és forgatónyomatéknövekedés megoldható füst nélkül.


A fogyasztás padlógáznál biztosan nem fog csökkenni, de normál üzemmód mellett megvalósítható a fogyasztáscsökkenés, és az is hogy már lentről húzzon az autó.


Olyan műhelyt érdemes választani ahol régóta foglalkoznak chituninggal (nem néhány éve) így hosszú távú visszajelzésekkel és nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek.


Ez is olyan munka mint a többi, lehet jól és rosszul is csinálni.
Az árak általában, de nem minden esetben a minőséget is tükrözik.
A legolcsóbb a végén a legdrágább lehet ha egy rosszul megírt program kárt okoz a motorban.


Chiptuning leírás: http://www.autochip.hu/chiptuning


A részleteket telefonon tudjuk egyeztetni.
Tel: 06 70 333 8844

Előzmény: nagykunsági (348)
nagykunsági Creative Commons License 2014.09.09 0 0 348

Jó rég nem volt itt hozzászólás, de hátha valaki véletlenül benéz ide. 

 

Ford transit connect autómat szeretném chiptuningal ellátni. 

 

Volt már egyszer benne, csak sajnos tönkrement. 

 

Olyan volt, hogy a közös nyomócső valami jeladójáról lehúzták a csatlakozót, bekötöttek valami kis fekete egységet, ami jól átverte a computert, hogy kevés az üzemanyag, így többlet üzemanyagot juttatot a hengerekbe, mert ugye a diesel légfelesleggel dolgozik, így jobban megy jobban füstöl és kevesebbet fogyaszt. 

 

Na most levesebbet nem fogyasztott, viszont az alapjárati nyomatéka megnőtt, ami miatt benntartottam, mert nyáron klímával, jól jött az a kis + nyomaték. 

 

Most, hogy behalt, már nem szeretném megjavíttatni, inkább egy valóban profi, chiptuningot szeretnék. A honlapokat olvasgatva engem meggyőztek arról, inkább chiptuning, mint tuningbox. 

 

Sajnos nem tudom az autóm milyen OBD-vel szerelt . 15-16-17. Azt se tudom mi a különbség?

 

Melyik műhelyt érdemes választani? Itt egy pár oldalt visszaolvastam, de itt is eltérőek a vélemények. 

 

Minden jótanácsot szívesen fogadok. 

 

Autó 2008-as Ford Transit Connect. 1.8 TDCI. Ez még a régi ford diesel, nem a PSA fejlesztés. 66Kw 90Le. 136.000 Km van benne. Ez garantált mert újkora óta én hajtom. Saját , nem céges, már nincs garancia/ míg volt is minek/ tehát azt csinálok vele amit akarok. 

 

Fő cél természetesen, ki utasítaná el, a fogyasztás csökkenés, jelenleg nagy átlagban 7.5 liter, 7 alá nem megy. Igaz elég nagy lábam van, autó megismerte a leszabályzás fogalmát. 

Szeretném az alapjárati nyomaték növelését.  

 

 

egyszerüen én Creative Commons License 2014.07.25 0 0 347

Köszönöm az infót!

Előzmény: ecotuning (346)
ecotuning Creative Commons License 2014.07.24 0 0 346

Kb. így számolhatsz:

Előzmény: egyszerüen én (344)
Jena307 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 345

Ha valaki kedvet kapott hogy profi eszközzel dolgozzon , ami tud remover funkciót

van eladó Kess (ksuit) 2.07-em nem kínai, mert a kína verzió még csak az 1.89nél tart

tudja a edc17eket 2014ig, MED17eket, ját hozzá tricore szett boot szett

ára 700eur

 

egyszerüen én Creative Commons License 2014.07.18 0 0 344

Sziaztok! Van valakinek, vagy valaki ismerősének 2,2 DTI Fronteraja ami meg lett chippelve? Ha igen örülnék ha megosztaná a tapasztalatát! :) Köszi

Draganovic Creative Commons License 2014.07.17 0 0 343

Kozben beallt a fogyasztasa :) 

Előzmény: Draganovic (342)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.16 0 0 342

Sziasztok nekem egy 2008-as 1.9 pdtdi 105 Le 250Nm -es skoda octaviam van uj kuplungal kettostomeguvel meg zsir uj turboval at lett irva a softverja igy 130 LE lett elegge huz nagyon megy van benne nyomatek !

Meg csak 30 km -ert mehettem vele de a fogyasztasa /varosban/ meg nem az igazi ,de az is igaz hogy egyre tobbet megyek vele a fogyasztasa egyre igazodik elosszor 8 L mert atlagban varosban most mar lement 6.3 -ra !

Ahol csinaltattam azt mondtak hogy minimum 100 km .et kell vele menni hogy bealljon es sok inditas kell hogy megtanuljon minden adatot!A turbo is mivel uj meg 1vagy 2 ezer km utan erosodik 2% ot /mondjuk ezt nem lehet eszrevenni csak meressel gondolom/

Na most az a kerdesem ez tenyleg igy van hogy a fogyasztasom meg igazodik?

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.14 0 0 341

VVTI váltás felett megjön az ereje neki, 4400 ford/perc felett.

A szegénykeveréken egy Greddyvel lehet segíteni de kérdés nálad mi a "szegény" .

 

Az 1.8-as VVTI már eléggé nyomatékos 3000-nél nem is kell feljebb feljebb járatni eljárhat max ennyivel bárhol, ha nem sietős.

Előzmény: mica-r (340)
mica-r Creative Commons License 2014.07.13 0 0 340

Nem erről van szó, a kérdés arról szól hogy eléggé nyomatéktalan az a motor. Relatív nyomatéktalan még az 1.6-os is. Nem 2x annyi nyomaték kellene a motorba, hanem valamivel rugalmasabb is lehetne. Mint írtam eléggé szegénykeverékes üzemelésű részterhelésen. Az 1.6-tal van tapasztalatom (szerintem ugyanaz a technika az 1.4 is) és szintén ez a problémája.

Előzmény: Törölt nick (339)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.12 0 0 339

Az 1.4VVTI azt tudja amit tud és azt jól. Ennyi.

Hogyan akarsz úgy nyomatékot növelni, hogy a löket nem változik és feltöltve sem lesz a motor ??????

Téged nagyon becsaptak, ha ilyesmivel hitegettek....

 

Ha többet akarsz akkor turbó rá vagy motorcsere ill motorátépítés.

Nem is értem ki az az ostoba aki azt terjeszti, hogy egy szívó motort a motor megbontása nélkül van értelme chippel tuningolni. Nincs és nem is lesz értelme, az gyári ECU MAP tábla a legjobb hozzá, azon csak rontani lehet.

 

Ami van hozzá az piggyback ECU: pl. Emanage Blue vagy Ultimate.

De ezek mellé kell szélessávú szonda AFR-t mérni meg egy független  kopogásjelző + nem árt egy EGT mérőeszköz sem.

De az Emanage-k  drágák és önmagukban nem érnek sokat csak akkor ha a motor nagyobb módosításon esik át . pl. átfűzik az 1.4-et 1.8-ra vagy megfújják 1- 1.5 bar-ral. vagy mind2:)

 

 

 

Előzmény: FAQtyA (337)
mica-r Creative Commons License 2014.07.12 0 0 338

Üdv,

az 1.6vvti motort valamennyire ismerem, gondolom nincs köztük nagy eltérés.

Nem a vvt technika az akadálya a kérdésnek, sőt az elvileg rugalmasabb motort kellene eredményezzen.  Eléggé szegénykeverékes üzemben dolgozik a motor, nagyrészt emiatt nyomatéktalan.

Előzmény: FAQtyA (337)
FAQtyA Creative Commons License 2014.07.08 0 0 337

Sziasztok!

 

Először is elnézést, ha esetleg valahol már volt erről a vasról szó, de szeretnék a konkrét esetemre válaszokat kapni. Gyanítom, hogy a mese kategóriába tartozik az elképzelésem, de azért nekifutok. Hátha van köztetek az alábbi vassal kapcsolatban tapasztalattal rendelkező topiktárs. Avagy felnyitjátok a szemem... Ezek után az alábbi kérdésben kérném szépen a hozzáértők segítségét.

Adott egy 2006-os 1,4-es VVTi Toyota Corolla kombi klímával. Ennek a chip birizgálásán töröm a fejem. Amit szeretnék, hogy az alsó tartományban kicsit nyomatékosabb legyen. Amolyan "öregurasan" vezetek, megfontoltan, takarékosan. Próbálok. Ez a szegény példány, akkor hajlandó menni, ha pörgetem. Viszont akkor kitikkad, oszt iszik. Az ellenérvekből kaptam már eleget kollégáktól, de pillanatnyilag nem áll módomban lecserélni, motort cserélni benne, stb. Ez van, ebből gondoltam egy kicsit jobbat csinálni. Persze amennyiben nem jár még nagyobb üzemanyag fogyasztással, olaj fogyasztással, "check engine" lámpa kapcsolgatással, motor halállal, stb. Szeretném, ha még egy ideig kiszolgálna. Ha jók az információim, a VVTi az egyik fő probléma, mert az 3000-es fordulat körül/fölé lett kihegyezve. Olvastam módosítás utáni olajfalásról is. És persze lehet ennél a típusnál ez nem is kivitelezhető.

Szóval nem tudom, hogy ezek után belefogjak? És ha igen hol? Akihez vissza lehet menni és fel is veszi a telefont, ha gond van. Tényleg megfelelő szakértelemmel és technikával rendelkezik.

A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv!
FAQtyA

KRK001 Creative Commons License 2014.06.23 0 0 336

Ha rugót veszel , minenkép előírják , a futóműved hogyan állítsd be.

Szerintem de nem biztos a stabilizátortól az autó nem lesz keményebb csak feszesebb.

Előzmény: sebgutkopf (335)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.16 0 0 335

Valóban nem csak a kerékdőlésből áll a futómű geometriája, azon kívül van az utánfutás és a kerékösszetartás mint geometriai értékek, és persze kormányelforduláskor a két kerék elfordulási különbsége.

Az utánfutás szögét az ültetés jóval kisebb mértékban változtatja, mint a kerékdőlést. Az utánfutásra a felső bekötési pont pozíciója gyakorolja a legnagyobb hatást. Ha nő a negatív kerékdőlés, akkor jellemzően azzal együtt némileg nő az utánfutás is.

 

Igen a 2cm (20mm) talán nagy ugrásnak tűnhet a túl polgárira sikeredett alap verzióhoz képest. Viszont ez még mindig jóval óvatosabb beavatkozás, mint a leggyakrabban kínált 40mm-es ültető rugók. Azok jóval érezhetőbben változtatják a felfüggesztés geometriáját, sőt hátul is ennyit ültetnek, tehát ott is más lesz. Ehhez képest a 20mm óvatosabb finomítás.

 

Azzal egyetértek, hogy én sem vagyok nagy híva a porig ültetésnek, ezért merült fel a csak elől és "csak" 2 cm a gyakoribb 4 cm helyett, de a billegésre egyelőre inkább a stabilizátor cserét választom és cserébe továbbra is tudok majd padkára parkolni. :-)

Előzmény: mica-r (332)
mica-r Creative Commons License 2014.06.15 0 0 334

Gyárilag miért csinálták "butára" ezt a modellt?

Előzmény: KRK001 (333)
KRK001 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 333

Szia!

 

Debrecenben megcsinálják Garanciával M service kft.

Elől 20mm hátul 0mm. Sokkal stabilabb szebb irányíthatóbb az autó valamint sokkal feszesebb de nem pattogós.

Ez a legdrágábbaz Eibach nál , keveset ültet viszont használható s olyan lesz amire vártál , sportos de nem sport futómű.

 

 

chiptuning:

Amit tudsz tenni BMW M performance Kit  360e Ft

Kapsz érte új coolert , wandlert, computert. Szervízkönybe bejegyezve 220Le 450Nm

 

Nem 1 db ot csináltak meg mondjuk főként F10.

 

 

Előzmény: sebgutkopf (331)
mica-r Creative Commons License 2014.06.15 0 0 332

Nem ennyiből áll egy futómű mozgása... (utánfutás,stb?)

Egyébként az említett pár mm lejjebb még 2cm volt...

Előzmény: sebgutkopf (331)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.15 0 0 331

Változatlan felfogatási pontok esetében ha lejjebb tesszük a kocsit, akkor nő a negatív kerékdőlés. Jelen esetben a lényeg, hogy elől nagyobb mértékben nőjön mint hátul (gyárilag utcai autónál negatív kerékdőlés hútul van, míg elől alig, vagy semmi). Ennek az aránynak a változása pedig a kocsi önkormányzási hajlandóságát túlkormányzottabb irányba viszi (jelen esetben csak csökken az alulkormányzottság). Az első - hátsó tengelynél mért hasmagassággal való játék mindig is fontos volt az autó egyensúlyának és kanyarbeli viselkedésének a befolyásolásában. A lentebb lévő orr pedig pontosabb "célzást" tesz lehetővé kanyarbejáratnál. Teljesen orra ejteni nyilván nem szabad egy kocsit, itt apró változásokról mm-ekről szabad csak beszélni.

Egyébknét az e90-nek az első tengely magassága gyárilag lejjebb volt mint a hátsó, ebben nincs semmi újdonság. Az f30-nál ezt most máshogy gondolta a gyár, más a futómű hangolása.

Előzmény: mica-r (330)
mica-r Creative Commons License 2014.06.13 0 0 330

Miért lenne jobb ha "lógatja az orrát" ?

Szerintem rosszabb.

Előzmény: sebgutkopf (329)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.13 0 0 329

Köszi a megerősítést. Keresések nyomán én is arra jutottam, hogy az Eibach-nak van a gyárinál keményebb stabilizátora az f30-ra. Ez a sport kit mást is tartalmaz?

Illetve csak elől ülteti 2 cm-el, hátul békén hagyja?

Ha ez így van, akkor külön tetszik, mert szerintem az autó egyensúlyának és a felfüggesztés geometriának jobbat tenne az f30-nál egy asszimetrikus ültetés, tehát elől lejjebb tenni és hátul hagyni.

 

Majd arra még kell találnom valakit, aki be is szereli a gyári helyett a keményebb stabilizátorokat.

Előzmény: KRK001 (328)
KRK001 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 328

 F30 330d alá létezik Eibach sport Kit , teljesen ok , a haverom most cseréltette ki elől 2 cm el lejjebb ment s sokkal stabilab de nem lett keményebb a rugózás , viszont nem billeg.

 

https://www.google.hu/search?q=eibach+sportline+bmw+f30&newwindow=1&client=firefox-a&hs=dun&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=G1mXU_ObG6PkywOr6YCYDw&ved=0CB8QsAQ&biw=1366&bih=634#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-W2zUzIxxEa9SM%253A%3BEuJdfeNMN7aaZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg837.imageshack.us%252Fimg837%252F8996%252Fimg0415skd.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ff30.bimmerpost.com%252Fforums%252Fshowthread.php%253Ft%253D740714%3B800%3B597

Előzmény: sebgutkopf (327)
sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.09 0 0 327

Köszönöm a véleményed, ez inkább a kivárásra és óvatosságra sarkall. Egy darabig inkább ülük a seggemen nyugodtan és a chipet még egy darabig nem piszkáltatom.

 

A tuningboxokkal nem nagyon szimpatizálok, azok csak egy-egy paramétert állítanak (verik át az ecu-t), ami arányaiban a gyáritól nagyobb túlhajtást jelent mint a chip, ami mégiscsak egy szabályos program új paraméterekkel.

 

Egy dolog viszont felbosszantott az f30-ban. Szégyellheti magát a bmw, vagy a vevőik, hogy ez az igény, de olyan puha a futóműve, hogy az e90-hez képest iszonyatosan billeg a bódé. Már bánom, hogy nem kértem az M sport futóművet.

A vicc egyébként az, hogy megnéztem a cikklistát és az f30-nak a sport futóműnek a stabilizátora olyan kemény (puha), mint az e90-nek az alap. No comment.

Innentől a csere listáról nekem ki is esett az alap anti rollbar M-esre cserélése, mert az is inkább sport comfort, mint sportos.

Előzmény: KRK001 (325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!