Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 2212
Ok, bocs, én is félreértettem a dolgot, de kicsit így jött le nekem.
Szóval, akkor leírom a lényeget.

Kijött a számla, apukám írásban reklamált, és másnap már fel is hívták a T-bolyulttól.
Mivel tényleg nem volt senki otthon az adott időszakban (hétköznap 18-19 között), és ilyen műsor nincs is ekkor, apukám teljesen jogosan felháborodott ezen, és elindította a vonal felmondását.
Kiderült még, hogy 06-81-202-111 a szám, rákerestem a gugliban, és ezt dobta ki:
Gazdagodj okosan

Ez azért érdekes, mert ez a műsor már nincs is, mondjuk azt nem tudom, hogy júniusban ment e még ez a műsor, de most már nem megy, és ha ment is, akkor éjjel ment, nem abban az időpontban, amit említett az ügyfélszolgálatos.

Szóval ezért mondta fel apukám a vonalat, mert azért elég érdekes, hogy kiszámláznak olyan tételt, amit nem is vett igénybe az ember.
Előzmény: Törölt nick (2208)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2211
Tehát, összefoglalva: én a Helyedben hibás teljesítésre hivatkozva (az áru, a konstrukció lényeges elemében nem teljesített a szolgáltató!) rendkívüli felmondáéssal élnék, és elmennék olyan szolgáltatóhoz, akinél a szép szavak nem csak a PR-nál érvényesek.

Robi
Előzmény: DLaja (2204)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2210
Szia Rainman és DLaja!

Ugyan a gyakorlati részletekben valóban igazad van Rainman barátom, azaz nem speciális hardver konstrukcióról van szó (egydobozos megoldás), amit a "szívó" ügyfél is igazol.

De: ha Te veszel egy új autót, amiről azt mondják, hogy "tartozékként" alapvető (!) biztonségi felszerelésekkel: jobb oldali légzsák, túlsebesség-védelem etc. szállítják, melyek a DÖNTÉSEDET alapvetően meghatározták - lásd ár/teljesítmány arány és PR+promóciós hatás! -, akkor Te nem minősítenéd szerződésszegésnek, ha nem működő extrákkal adnák át a telephelyen az autót, és MEG SEM KÍSÉRELNÉK, hogy a hibás teljesítést korrigálják?

Ez nem szőrszálhasígatás, mivel a klf. akciókkal az ELADÓ kifejezett célja a FOGYASZTÓ döntésének olyan befolyásolása, ami alapján az amúgy alapvető termékét még jobb eredménnyel értékesítse.

Ha a felkínált többlet(szolgáltatás) ilyen egyértelműen nem teljesített (Sic!) és meg sem kísérlik, hogy kielégítsék a szerződésben válallt kötelezettségeket, akkor nincs jogalapjuk a hűáségszerződés betartását követelni a fogyasztótól.

És ebben az esetben azért nehogy már az előfizető érdeke legyen, hogy könyörögjön a szolgáltatónak: ugyan már , teljesítse amit vállalt (a kiegészítő szolgálatokat is!) --- ellenkezőleg: ha a szolgáltató (bármelyik is!) logisztikai rendszere nem alkalmas arra, hogy az ilyen negatív benyomásokkal járó eseteket VALÓS TELJESÍTÉSSEL legalábbis kövesse - és ne egy névleges kárenyhítéssel akarja megoldani azt, hogy súlyosan vétett a fogyasztóvédelmi és versenytörvények ellen! -, akkor sajnálatosan annak tudatában hirdette meg a szolgáltatást az inkriminált formában, hogy azt nem fogja tudni az elvárható mértékben teljesíteni. Ez pedig már komoly Tpvt. szegés!

Úgyhogy jobb, ha annak örül a T-Online (is), hogy ilyenkor csak a kötbért veszíti el és nem kap egy 150-250 milliós GVH bírságot.



Üdvözöllek Benneteket,
Ranmant külön is
Robi
Előzmény: rainman (2200)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2209
Hát ilyenkr nem árt közzétenni azokat a kifogásolt hívószámokat, hátha közelebb kerülnénk a "megoldáshoz" ;-)
Előzmény: Törölt nick (2207)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2208

 

 

Kedves Gega!

 

Apukáddal kapcsolatban külön odaírtam, hogy nem személyes sértegetésként írtam - és engedtessék meg nekem, hogy mint akinek ha élne, 96 éves lenne az apukája, és amúgy is sajnos realitás az "idős szülő", így inkább jóindulattal mertem ezt feltételezni.

 

Ha mégis bántónak tűnt, vagy megbántott volna, külön elnézéséed kérem!

 

 

Nem védek senkit, csak 39 éves pályafutásom (életem) során nem volt még olyan, hogy ne lett volna valaminek oka. Azaz ebben az esetben - mivel a vonallopás szvsz nem reális - mégis elgondolkodnék a Helyedben, ki férhetett mégis hozzá a telefonhoz.

 

 

Egyébként pedig ezt írtam, ami úgy vélem elkerülte a figyelmed (elég erősen):

 

"Ettől függetlenül SZERINTEM még most sem késő egy számlareklamációt (írásban, javaslom a faxot, a (80) 44-33-23-as fax számra, ingyenes mindenhonnan!) e tárgyban benyújtani, amire 30 napon belül választ KEL Lkapj, és ha nem érkezik meg vagy nem korrekt az eredménye, akkor a NHH Hatósága megyeszékhely szerinti Igazgatóságára kell egyéni kivizsgálást kérő panaszlevelet írni."

 

(Ha ezt értemesen elolvasod: minden segítséget megkaptál benne...)

 

 

 

 

Kicsit bővebben is kifejteném, mi az, ami miatt nem érzem realitásnak, hiogy a T-Com itt akár vétkes lehetne (pl. nem védett kábelszakasz miatt):

 

- családi házban laktok (most írod), tehát a "társasház-szindróma" kilőve [ez az, amikor a folyosón menő vezetéket egy szomszéd úgy csapolja meg, hogy a lakásában hazsnálja a vonaladat.)

 

- a hívások iránya (gondolom 06-81-es szám lehetett, ami hívásdíjas) és ideje (17-18 között hétköznap, ugye?) arra utal, hogy inkább TV-s játékhoz köthető (a Magyar Telekom-nak a számlapanasz megválaszolásakor meg kell adnia a vitatott hívás célját, azaz milyen játékot szolgált az ki, vagy legalább a szerződött cég nevét, ahol az ügyfélszolgálaton beazonosítható, hogy pontosan milyen játékra hazsnálható volt is az adott időszakban az inkriminált hívószám!)

 

- nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen egyedi esetben (időszakban) valaki egy TV-műsorhoz köthető EDSZ számot egy a családi házatok T-Com kábelezésén úgy "lopjon", hogy a TV műsort is tudja közben nézni-hallgatni (különben a szám hívása értelmetlen - kivéve ha azt feltételezem, hiogy valaki kifejezetten Nektek ártani akart volna, vagyis az eltelefonált pénzmennyiség számított: ekkora relatíve kis összegnél ez sem reális azonban)

 

 

 

DE!

 

Amennyiben e-mail-ben megadod azt a (06/81 vagy 06/90, 06/91) hívószámot, amit akkor hívtak (vagy hívószámokat?), akkor igyekszem felderíteni Részedre, mi volt a hívott szolgálat neve, célja stb., illetve megfogalmazom Neked az NHHH illetékes igazgatósága feé elküldendő bejelentést.

 

Ehhez kérlek szépen, hogy add meg a T-Com válaszainak lényegét (szkennelve vagy txt-ben, a szöveghűség a lényeg), a személyes adataidra természetetsen nincs szükség, de természetetesen a birtokomba klerülő személyes adatokat abszolút bizalmasan kezelem. És persze jó lenne a Ti panaszleveleitek lényegét is (szöveghűen) is megismerni, hogy pl. megfeleő jellegű volt-e (a számlapanasznak van egy igen pici formai követelménye..).

 

 

 

 

Annyi magyarázattal tartozom, hogy múltkor írt hsz-omat - mivel nem írtad ezek szerint le az ügyet itt minden, valóban fontos részletében! - a felmondás, mint első eszköz értékelése dominált.

 

Ugyanis ha reálisan gondolkodik az ember, addig, amíg minden jogorvoslati fórumot ki nem használ, első sorban igyekszik védekezni a további károk ellen, amire a - törvén yáltal kötelezetten ingyenes! - tartós híváskorlátozás adekvát és kultúrált megoldást jelentett volna.

 

 

 

Örülnék ha tudnék hatékonyas a segítségedre lenni, ezért tisztelettel várom (írásos) megkeresésed!

 

Üdvözöl

Maus Róbert

Robi

 

PS: e-mail-ben is elküldtem a fentieket Részedre.

Előzmény: Törölt nick (2201)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2207
Azt el is felejtettem írni, hogy ebben az időszakban nincs is semmi ilyen szavazós hülyeség vagy játék vagy akármi.
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2206
:))
Nem egészen erre gondoltam, mert mondom, apukám dolgozott, tehát ő biztos hogy nem rohant haza telefonálni, én szintén dolgoztam, a párja meg kirándulni volt, buszos kiránduláson, amit szintén jó páran tudnak bizonyítani.
És nem hétvégén volt, hanem hétköznap, úgyhogy ez a verzió sem él.
Előzmény: rainman (2203)
DLaja Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2205

"Nem tudom, hogy történt-é csereeszköz igénylés?

Vagy egyből a kavarás?"

 

Ha van a sikertelen telpítésről munkaplap (ami nem egypéldányos és gondolom eljut a T-comhoz is) akkor miért nekem kell igényelnem csereeszközt? Kb 3 hónapot türlemesen vártam, időben történő számlafizetéssel együtt.

Ehhez még hozzájött az, hogy szóban egészen máshogy tájékoztattak mint írásban. Na ekkor kaptam fel a vizet és indult el a kavarás...

Előzmény: rainman (2200)
DLaja Creative Commons License 2006.08.06 0 0 2204

A probléma az, hogy a szolgáltatás elindult, nem egydobozos cuccról van szó, meg kellett vennünk a huawei gyártmányú adsl modemet 5e pénzért vmi bevásárlóközpopntba. Azóta egy gépen, vagy dugdosással internetezünk. Csak a wlan router telepítése nem sikerült.

Ja és katonásan fizetem (a reklamáció óta is) a teljes havidíjat.

A szerződés sincs, feleségem rendelte meg a szolgáltatást, amire postán kldtek egy köszönő levelet, és egy"Ön által redelt hozzáférés adatai:" papírt. Az én véleményem továbbra is az, hogy én nem ezt a szolgáltatást rendeltem meg,

Előzmény: Törölt nick (2197)
rainman Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2203

"amit tanúkkal tudunk bizonyítani, hogy abban az időszakban senki nem tartózkodott otthon, én már fél éve nem lakom otthon, apukám dolgozott akkor, a párja meg kirándulni volt, "

 

 

Előre is bocsi, kérlek ne kapd fel a vizet, de a következőt nem tudom kihagyni:

A bejárőnő a tanú, aki a virágokat megöntözni volt épp ott, na ő igazolja, hogy senki nem volt otthon....   :-)))

(csak egy lehetséges magyarázat....)

Egyébként 18-19 óra környékén megy hétvégenként pl. az egyik hír-háttér műsor, ami rendre feldob szavazásra kérdéseket. pl. hogy egyetért-é azzal, hogy a fradi a másodosztályba került. szavazzanak nyereményekért!....

Előzmény: Törölt nick (2201)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2202
Egyébként kertes családi ház.
Előzmény: Törölt nick (2199)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2201
Igen, persze, vaj van a fülünk mögött.
Első dolgunk volt hogy reklamáltunk, ismétlem reklamáltunk, de ezek még arra sem méltattak minket, hogy kivizsgálják.
Be kell fizetni, punktum.
És legyél szíves ne sértegesd apukámat, mert még nem szenilis, dolgozó ember, aki nem hülye. Úgyhogy vegyél vissza egy kicsit.
Nem tudom miért véded a t-bolyultakat, de enyhén szólva is nevetségesek.
Olyan tétel számláznak ki, amit tanúkkal tudunk bizonyítani, hogy abban az időszakban senki nem tartózkodott otthon, én már fél éve nem lakom otthon, apukám dolgozott akkor, a párja meg kirándulni volt, úgyhogy innentől bukta a dolog nekik.

Én csak segítséget szerettem volna kérni, hogy kihez lehet ilyen esetben fordulni (nem a t-bolyult tel.számát kértem), de ezek szerint marad a fogyasztóvédelem.

Szánalmas banda.
Előzmény: Törölt nick (2199)
rainman Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2200

"Nem értem, mi is a probléma?

Alártál egy szerződést?
Igen.

Teljesítették az abban vállaltakat?
Nem.

Egyáltalán elindult - akár ráutaló magatartással is - azigénybevétel a Részedről?
NEM!
(ITT ugyanis, teszem fel, egy "egydobozos" ADSL-modem + Wlan Router az amit végülis NEM sikerült telepíteniük, azaz nincs is a "birtokodban" azóta sem DSL modem!)

Áll-e akkor az Általad aláírt szerződés?
NEM!!!"

 

Itt szerintem nincs igazad!!!!

Egyrészt olyan, hogy egydobozos Adsl modem + Wlan router van ugyan, de az nem az ADSL szolgáltatás részeként hozzájutható, henem valami másban. majd megtudod miben....

 

Az adott csomag arról szól, hogy T-com kivisz egy szimpla ADSL modemet, azt beüzemeli, átadja, lepapírozza.

Tehát ADSL üzembehelyez, átad, ügyfél használatba veszi, szerződés tehát él.

 

És vagy ugyanő kivisz egy wlan routert, esetleg adaptert, és vagy egyszerűen otthagyja, miután lepapírozta, vagy esetleg az ISP kipostázza neki ugyanezeket.

 

Avagy az, aki kivitte, az beüzemeli, adott esetben ellenőrzi a lefedettséget is. mellyel az ügyfél elégedetlen, mire erre papíros születik, hogy az üzembehelyezés sikertelen volt.

 

Igaz ugyan, hogy magához a wlan routerhez (annak teljesítőképességéhez) az ISP-nek csak annyi köze van, hogy az ő szolgáltatáscsomagjának keretében viszik ki hozzá.

Dehát akkor szerinted ugye a rohadt trehány bandáját, merthogy az adott frissen kibontott router egy adott helyszínen esetleg nem az ügyfél kívánalmai szerint működik.

És a trehány banda ezt elismeri, papírost ír róla.

(Persze ha meg működne, akkor azután, hogy a zügyfél lekapcsolja a rádiós részről pl. a WEP-et, akkormeg rögtön az a baj, hogy a trehány bandáját, hogy a fél ucca azon a routeren lóg....)

 

Nem tudom, hogy történt-é csereeszköz igénylés?

Vagy egyből a kavarás?

 

 

Az meg hogy "ez itt ennyit tud", annak szól, hogy addíg, amíg egy cat-5-ös kábelen üzemelő hálózaton meg lehet keresni egy kábelhibát, ha nem működik a hálózat, addig a wlan esetén nem tudsz találni egy hibás kötést, beázást...

Tehát az az eszköz ott annyit tud...

Vagy a helyszínt kell lecserélni, vagy az eszközt, vagy az igénybeveendő technológiát. Pl. több AP-t lehelyezni, és bekábelezni a routerhez.

 

Mostanság egyébként linksys eszközöket adnak, nem feltétlenül a gagyi kategória...

Előzmény: Törölt nick (2197)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2199
Ja!

Ha azt írod, hogy reklamáltatok, számlareklamációt adtatok be, akkor jó, elfogadom, hogy mocsok banda nem vizsgálja meg a vonal kiépítésének állapotát - ugyanis abban a pillanatban, hogy egyetlen helyen is elérhető (!) a vezeték a lakáson kívülről, pl. társasház folyosóláyn, onnan kezdve nem minősül a hálózat védettnek, azaz illetéktelen behatólástól alapvetően mentesnek - és nem kell azt kutatniuk jog szerint, hogy most látszik-e a vezetéken tűnyom vagy hasonló, és így a nem védett hálózat önmagában alaptalanná teszi a számlázást!!

De Te lemondod a vonalat, és nem reklamálsz - helyes!

Innen kezdve - már bocsánat, de - a szolgáltató szemszögéből ezzel épp elismerted, hogy TE akartál csalni.

Ugyanis csak az nem reklamál ilyenkor, akinek vaj van a füle mögött!


Egyébként pedig - még véletlenül sem akarom megbántani apukádat, de - bizonyos kor felett (amely lehet akár 50 éves kor is..) az emberek képesek érdekes dolgokat úgy művelni, hogy azután akár maguk előtt is letagadják: ha pl. folyvást azt hallja az - amúgy igen tisztességtelen, szar szemét módon működtetett, de ez nem a Magyar Telekom sara! - emelt díjas számokat felhívva, hogy "Sajnáljuk, most nem (Ön) nyert, próbálja újra!", mert megemelkedik az adrenalin, nő a vérnyomás és nagyon hamar le tud ám menni újrahívóval az a nyolcvan-akárhány hívás...


Sajnálatos, hogy amikor a tartós híváskorlátozás INGYENES, akkor az emberek ÁLTALÁBAN nem gondolnak arra, hogy ahol gyerek, idős él, vagy nagyobb a jövés-menés, vagy akár csak azért, mert úgysem akar ilyen számokat hívni és "jobb félni, mint megijedni" - letiltassák az ún. EDSZ számok elérhetőségét.


Ettől függetlenül SZERINTEM még most sem késő egy számlareklamációt (írásban, javaslom a faxot, a (80) 44-33-23-as fax számra, ingyenes mindenhonnan!) e tárgyban benyújtani, amire 30 napon belül választ KEL Lkapj, és ha nem érkezik meg vagy nem korrekt az eredménye, akkor a NHH Hatósága megyeszékhely szerinti Igazgatóságára kell egyéni kivizsgálást kérő panaszlevelet írni.


Üdvözöl
Maus Robi
Előzmény: Törölt nick (2198)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2198
Ilyen egy genya céget, ez hihetetlen.
Régen sokat csatáztam velük a mindenkinek csomag miatt, mert folyton túlszámláztak.
Pár évig csöndben voltak, de msot jött az újabb átverés.
Kijött édesapám telefonszámlája, és volt benne egy tétel, valami audiofix hívás, 34 db, 8160 Ft.
Egyből felhívta őket, hogy mi ez, azt mondták, hogy szavazás, játék ilyesmi.
A hívások 18.00-19.00 között voltak, amikor senki nem volt otthon!!!
Kivéve a két kutyát, de róluk nem feltételezem, hogy kinyitják a bezárt ajtót, majd telefonálgatni fognak.

Szóval a köcsög T-bolyult megint sikeresen kiszámlázot olyan tételt, amit mi nem vettünk igénybe.

Persze egyből le is mondtuk a vezetékes telefont, ha ilyen genyók. (Az már egy másik kérdés, hogy még mindig nem siekrült kikapcsolniuk, vonal még mindig van.)
Ilyenkor szerintetek mit lehet csinálni? Fogyasztóvédelmen kívül?
Egyszerűen hihetetlen hogy mit meg nem engednek maguknak.
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.05 0 0 2197
Szia!

Nem értem, mi is a probléma?

Alártál egy szerződést?
Igen.

Teljesítették az abban vállaltakat?
Nem.

Egyáltalán elindult - akár ráutaló magatartással is - azigénybevétel a Részedről?
NEM!
(ITT ugyanis, teszem fel, egy "egydobozos" ADSL-modem + Wlan Router az amit végülis NEM sikerült telepíteniük, azaz nincs is a "birtokodban" azóta sem DSL modem!)

Áll-e akkor az Általad aláírt szerződés?
NEM!!!

Ezek után még mi keresni valód is van a T-Online-nak elnevezett trehány bandánál?!
SEMMI!

Kb. egy rakat (tucat) ADSL szolgáltatóval tudsz szerződni, amelyek közül én a magam részéről a GTS-Datanet-et tudom javasolni. Igaz, hogy ugyanaz a T-Com ADSL lesz a "hardver", de a szolgáltatás-minőség és az ár/teljesítmény viszony szvsz igen jó. Persze vannak kisebb vagy (állítólag) jobb árú, szintén a T-Com DSL-re alapozó ISP-k is...


Őszintén remélem, hogy ezek után - mármint a történtek után - egyetlen egy darab számlázt sem fizettél (még) ki a T-Onlin-nak!

Ettől függetlenül azt a TÉNYMEGÁLLAPÍTÁST (direkt nem felmondás!), hogy

"a szerződés T-Online által való nem teljesítése okán
(hivatkozás: a munkalap száma, és az eljárás valamint a használhatatlanság ténye)
a T-Online-nal kötött xy számú megrendelést, é az abból származó szerződést vagy bármely más jogkövetkezményt semmisnek tekintek, inkorrekt magatartásuk és eljárásuk miatt pedig a jövőben semmilyen üzleti kapcsolatra a T-Online részéről igényt nem tartok"

minél hamarabb KÖZÖLNÉM a T-Onlin-nal, hogy utána lehessen az esetleges kötbérkövetelésükre megfelelően ragálni (vagy jobbik, de nam valószínű, esetben letudni az egészet)!


Üdv!
Robi
Előzmény: DLaja (2196)
DLaja Creative Commons License 2006.08.03 0 0 2196

Tisztelt Mikimaus!

 

Véleményed kérném a következő esetben:

 

T-Online-nal szerződtünk áprilisban 2 éves hűséggel telefonvonalas WLan ADSL csomagra, akkor úgy reklámozták "internetezzen a lakásban bárhol, akár a kertben is". Bekötés után ki is hozták a wlan routert és kártyát beüzemelni, de a router térereje a 10-es Ytong fal túloldalán már az eredeti felére eset. A szomszéd szoba átellenes részében már használhatatlan volt a rendszer. Mikor közöltem, hogy ezt nem vagyok hajlandó átvenni, a telepítő szakemberek összepakolták a cuccot és elvitték, megfelelő (sikretelen trelepítés) munkalapot hátrahagyva. Eddik OK, várakozó álláspontra helyezkedtem.

Július elején már érdeklődtem, mi lesz a wlan routerrel és a kártyával. Elmondták (telefonons ügyfélszolgálaton szóban), hogy az ővék erre képes, többre nem. Kérjek jóváírást a havidíjból, kb 1.000 Ft-ot tudnak adni (átsorolnak egy azonos elvi sebességű, de wlan nélküli csomagban aminek havidíja 1.000 ft-tal olcsóbb). Ez a 2 éves hűségnyilakozattal számolva összesen 24e Ft. Rövid fejszámolsá után úgy döntöttem, hogy akkor majd én beinvesztálok egy G-s routerbe meg kártyába, kb árban ugyan ott vagyunk.

Újabb érdeklődésemre július végén már azt mondták, hogy sajnos időközben megszüntek a 2 éves hűségű csomagok, és az 1 éves hűségű wlan nélküli (megasztár multimédiás) csomag ára is feljebb ment (pont annyi amennyit most fizetek) így engem csak ilyenbe tudnak átsorolni, de azért méltányosságból 6e Ft-ot jóvá tudnak írni a számlámról.

Kérdésem:

Most mit csináljak? A megasz@ros multimédiás csomag egyátalán nem érdekel, a "felajánlott" 6e Ft semmire sem elég (főleg nem megfelelő routerre és kártyára).

Köszönettel

DLaja

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.21 0 0 2195
No és akkor a PanTel - vagyis inkább a liberalizált vezetékes távközlési piac röviden ;-)

Olyan kérdést teszel fel, amire "jó válasz" nincs.

Időbeliségében (dialiekttikusan) van csak értelme megközelíteni ugyanis, amit Te nem fogsz elfogadni, mert egy adott pillanatban jelen lévő szituációból kívánod a piaci folyamatokat értelmezni.


TERMÉSZETESEN magam sem hiszem és soha sem hangoztattam azt, hogy a T-Com (vagy anno a Matáv valamikor is!) megérdemelten szedte volna be az alapdíjat. Sőt én a kapcsolási díj nevű belobbizott szart sem tartom épeszű és költség-tétellel indokolhatónak!

Ellenben mint azt már sokszor az évek folyamán erre felé megjegyeztem: anno még Matáv-ék (és az összes LTI is!) igen céltudatosan nyomták 2000, de főleg 2002-2003 óta felfelé a havi díjakat, hogy aztán majd
- legyen minek a terhére csökkenteni
és/vagy
- legyen mindek a terhére átalánydíjassá alakítani a csomagokat.

Az - általam sok tekintetben a MT-mal szembeni vitapontnak számító - Favorit csomagok miatt úgy hiszem ez utóbbi tétel igazolódni látszik különösebb további magyarázat nélkül is..



Amit azonban MOST számon kérsz, az egy, az egész ágazatot újként - hála istennek! - érintő, a liberó egyenes, bár igen lasan kialakult következményeként kialakúló, de mégiscsak MERŐBEN ÚJ műszaki és fogalmi alapú megoldása miatt következik be: a teljes szolgáltatóváltásra ugyanis eleddig annak ellenére NEM a MT (Matáv) betartásai miatt nem akadtak jelentkezők, hogy valóban sok műszaki és vált vagy valós jogi akadály volt az amúgy is rögös úton!

Egészen egyszerűen MOST érett meg a piac (vagy inkább a piaci szereplők?!) arra, hogy fizikailag is "rányomuljanak" a MT lakossági előfizetőire!

Ugyanis az a tendencia, amit Te most a lakossági ágazatban látsz, bő két-három év óta (egyebek között a legjelentősebben épp a PanTel részéről) bőven kiforrta magát az üzleti előfizetők között/körében!


Ha egy picit számolsz, akkor Magad is rá fogsz azonban jönni, hogy a jelenlegi végződtetési díjakkal számolva a Pantel-nek (is) keresztfinanszíroznia kell az Általad nevezett átalánydíjas vezetékes konstrukciót (ahogy a MT is "keresztfinanszíroz" tulajdonképp..), hiszen 6000 perces végződtetést (100 óra pro hónap) számolva a havidíj (átalánydíj) más költségek figyelembe vétele nélkül is csak percenkénti 40 fillért jelent...


De van speciálisan olyan szegmens itt is, ahol kitörölhetem a fenekem a helyi hurok átengedés által létrejövő "piaci helyzettel", mert pl. a PanTel nem óhajt a középtávú jövőben sem lakossági ISDN-t nem ajánlani, de "befogadni" sem!
Azaz jómagam pl. - igaz: saját döntésem és kényem-kedvem okán! - egyelőre a jó öreg MT-hoz vagyok "láncolva", de egyelőre nekem ez és így is éppen a megfelelés határán van - és lesz ez ennél jobb is ;-D

Most a melegre és a hamarosan keződőd Szomszédok-ra és vacsorámra való tekintettel "megszakadok", de ha legközelebb erre járok, igyekszem tovább bogozni kifelé a csomót ;-D Ha elfelejteném, egy e-mail-ben rúgj fenékbe, légy szíves! ;-DDD


Üdv!
Robi
Előzmény: No!Kia? (2193)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.21 0 0 2194
Szia!

Bizony Straubról nem hallottam (nem hogy sajtón kersztül "üvöltve", de súőgva sem!), hogy akárcsak felemlegette volna: kivezeti Magyarországról a Magyar Telekom-ot!

Eközben Csányi volt a leghangosabb, amikor elvbarátaival (!) szemben - és félreértés ne essék, én Gyurcsányra szavaztam.. - jó egy éve a bankok megadóztatása ellen így érvelt.


Tudod, én a Csányi féle embertípust van szerencsém ismerni... és - NEM irígységből ám! - különösképp nem szeretem: munkamániás, pénzközpontú, aszimmetrikus értékrendű és elvárású, ÉS AZT A LÁTSZATOT KELTI, hogy valaha is érdekelte, hogy az EMBEREKNEK jót tegyen.

Igen sajnálatos, hogy te elhiszed, hogy Csányi valójában azért munkálkodik, hogy segítse a hazáját. Bár be kell vallanom, igen tetszetős a póz, hogy ne üljön fel neki az ember...


Azonban az Általad kritizált Csányi-Straub összvehasonlítás nálam inkább a munkáltatói szerepkörre volt alkalmazva, bár lehet, hogy félreérthető voltam.



Mindjárt jön a következő kérdésedre is a "válasz" ;-)
Előzmény: No!Kia? (2192)
No!Kia? Creative Commons License 2006.07.21 0 0 2193

Meg még arra szerettelek volna megkérni Robi, hogy mint hozzáértő, magyarázd el nekem, hogy a Pantel, mely szintén országos hálózatot üzemeltet és van olyan komoly cég, ha épp nem komolyabb, mint a T, hogy tud 3200Ft helyett 2300Ftért telefonvonalat adni, teljes lebeszélhetőséggel, ingyenes belföldi hívásokkal, meg 6900Ftért 2megás ADSLt. Nekik hogyhogy ez megéri? Pedig tudtommal a T sokkal nagyobb cég nagyobb tőkével, mégis az ő lakossági ajánlatai sokkal rosszabbak. Pedig a Pantelt nem is magyarok vezetik!

http://www.pantel.hu/index.php?id=212

 

És a Pantelnél azt sem mondhatjátok, hogy csak söpri be a pénzt, mint pl. a Tele2, a vonalat meg szegény T tartsa fel! Nem, mivel van neki saját fenntartott országos hálózata. Igaz a Pantel ugye dán, és nem tudom a dánok, vajon mennyire értenek a telekommunikációhoz! Vagy lehet, hogy épp azért olcsó, mert egy megbizhatatlan szolgáltatás van mögötte.

 

Szóval mi a helyzet, érdemes T helyett Pantelt rendelni? Mi a véleményed/véleményetek?

Előzmény: Törölt nick (2187)
No!Kia? Creative Commons License 2006.07.21 0 0 2192

Szia (M)(m)ikimaus!

 

Nem tudom, és kérlek magyarázd meg azt, hogy miért lenne rosszabb Csányi, mint most Straub. Nekem az OTPvel sem volt soha semmi bajom, azon kívül hogy a Matávhoz és leánycégeihez hasonlóan egy rablóbanda, indokolatlanul magas árat kér, ahhoz képest amit nyújt. Nekem senki ne akarja bemesélni azt, hogy 3200 körüli forintba kerül neki az én vonalam üzemeltetése(ami nekem meg nem más, mint pénzkidobás), miközben évente kb. 100 milliárdot meg kivisznek az országból profit címén. Szóval Straub a németeket szolgálja ki, így semmivel nem rosszabb, mint egy külföldi menedzser.

 

A Csányi legalább a saját zsebét tömi, meg teszi be a pénzt a magyar cégeibe, munkát adva magyaroknak és magyar kiváló termékeket állítva elő! Az országban marad a profit!!! Meg hozza be az OTP küldölfi érdekeltségeinek a profitját is! Nem is beszélve az alapítványáról, ahol milliárdokat osztogat el hasznos célokra.

Szóval inkább ezerszer a Csányi, mint egy németszívű Straub!!!

 

 

Előzmény: Törölt nick (2191)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2191
Felteszem a nem is annyira költői kérdést: mi a jobb, ha egy olyan "báb" irányítja a MT-ot (vagy bármely más multinacionális hazai reprezentánsa ide beilleszthető az MT helyett!), amely legalább kicsit igyekszik (magyar születésűként!) a hazai helyzethez igazodni - avagy egy német fószer jöjjön ide elnökölni, aki magasról szarik az országra szó szerint is akár és úgy áll hozzá, ahogy anno a PGSM és a Westel amreikás-angolos tpo-menedszerei?!

Vagy jobban járnál-e akár egy Csányi Sándor OTP elnökkel is a MT élén?!

Szvsz rosszabbul!



MT két vállra fektetése: tételezzük fel, hogy a legnagyobb JPE vezetékes szolgáltató, és a nem JPE de esetleges kiesésével (meggyengülésével) az összekapcsolási piacon is igen érdekes helyzetet hozó Magyar Telekom lefekszik, csődbe megy és .. NA ÉS AKKOR Szerinted mi lesz?!

A Tele2 a büdös életben nem fog telefont szolgáltatni (!), a PanTel-t akartad szvsz írni.., de ők is csak addig érdekeltek, amíg van kitől elhappolni az ügyfelekt. HA a MT területét nem fogják tudni megszerezni (felvásárlással), akkor - főleg ha az NHH nem tudná megakadáloyznmi és nem tudná, szerintem! - szétfosztogatják a "réz-piacot" majd amikor mindenki benyelte a megfelelő részt, szépen megszűnik a mostani versenyhelyzet is és elkezdenek felfelé mászni az árak.

Helyi domináns szolgáltató nélkül (mert ha a MT szétesik, ez lesz) nem is hiszem, hogy elégséges bvezetékes szolgálat működhetne az év 365 napján!


De ha csak kivéreztetni engedem meg lélekben a MT-ot, abból is az egyetemesre korlátozódás és a "veszteségspirál" generálta napi szintű minőségcsökkenés lenne az eredmény, nem?!


Azért kíváncsi lennék, hogy ha a MT mondjuk felmondaná az egyetemes szolgálatokra az állammal kötött szerződését (ha jól tévedek 90 vagy 180 nappal) és a szabadárasakat (pl. ISDN) 30 napos határidővel, akkor hogyan romolna a következő naptól Magyarország besorolása.


Szídhatjuk az apró(bb) és a nagyobb butaságöok, sandaságok és egyebek miatt a Magyar Telekom-ot, de a megszünésével hidd el, senki sem járna jól (és a legkevésbé a DT dőlne meg tőle)!


Üdv!
Robi
Előzmény: hurráoptimista (2190)
hurráoptimista Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2190

Szia!

 

Semmi gond, elhiszem, hogy így van és Te tudsz egészséges középállásból megítélni egy céget és embereit kívül-belül, de én nem. Nálam minden érzelmi kérdés. A legnagyobb cégek is emberekből állnak, a hűvös bankok számító, kapzsi dolgozói is mind-mind emberek (bár az emberformájú droid kifejezés talán találóbb lenne), akikhez nem lehet többéves munkakapcsolat alatt neutrálisan viszonyulni. Nekem legalábbis nem megy, akinek ez mégis sikerül, irigylem érte.

 

A mailt megkaptam, válaszoltam is.

 

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (2188)
hurráoptimista Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2189

Szia!

 

Nem, természetesen nem gondolom, hogy egy többezres létszámú cég külső megítéléséért, illetőleg a belső anomáliákért egy embernek kell mindig és mindenkor viselnie a felelősséget. Azt viszont tudom, tapasztaltam, hogy a menedzsment elvárásai és az ügyfelek tényleges igényei matávos fennállásom alatt folyamatosan szembe mentek egymással, hogy a matáv de facto visszaélt a monopolhelyzetével és az ügyfélkezelése anno x éve, háááát... balkáni volt. És ilyenkor az a nyugalmas és pozitív, derűs arc, amelyet a drága Straub Elek magára ölt az újságokban, avagy tv-kamerák előtt - azt sugallván, hogy minden rendben van - meglehetősen visszatetsző. És akkor most a bérszínvonalról ne is beszéljünk, amit a megalázó jelző sem fejezné ki eléggé (legyen elég annyi, hogy az egyik legnagyobb konkurencia klasszisokkal jobb körülményeket tudott biztosítani akkor. Hogy ma is, arról már nem vagyok meggyőződve, de van egy sanda gyanúm, hogy már jellemzően az alternatív szolgáltatók sem. Sajnos több cégnél is volt módom megfordulni.)

 

"És amit S. E. számlájára esetleg írni lehetne, az valóban az, hogy ha nem képes a belső - működési, szervezési, emberi etc. hibákat megfelelő módon kötelezően elhírítTATNI, akkor nem alkalmas vezető."

 

Erről van szó. Nem alkalmas, ezt trivialitásként kezelte majd' mindenki, akivel beszéltem. És voltak közte magasabb beosztású emberek (azaz: vezetők).

 

"Más megközelítésből: ilyen DT-követésre alkalmas társasági elnököt nem fognak egyhamar találni egy kivéreztetett (!) cégre DT-ék, így már csak emiatt sem logikus azt várni, hogy S. E. kibuktatása következne a déli régióbéli ügyből!"

 

Ez egyszerre elszomorító és komikus. Hurrá, egy vállaltan bólogató pojáca van a matáv élén, akitől minden érdemi, kreatív, stratégiai döntés jog meg van vonva, ellenben operítave delegálhat, lehet birkamód követni a DT-t, miközben a magyar távközlési piac sajátosságai másodlagosak maradnak, a liberalizáció folyamatosan poroszkál, az ügyfelek meg sorra mondják vissza a vonalas előfizetéseket, mennek át a TELE2-höz (a lakosság) és az alternatív szolgáltatókhoz (vállalati ügyfelek), akik mára "sikeresen" beérték a matávot és nem jelentenek olyan igazi alternatívát, mint jelentettek mondjuk a '90-es évek második felében, a kora 2000-es években.

 

Sebaj, így legalább megvan a havi x millió HUF fix, szolgálati Jaguar és miegyéb. Végül is.

 

Egyébként értelek, csak... Szóval a matávnál "elvből" nem dolgoznék, ahogyan néhány konkurenciájánál sem. Személyes és a cégek által képviselt üzleti etikai okokból. (Egyébként mindennél van lejjebb, volt egy cég, amit ahol lehet, bemocskolok és akiknek a vezetőit név szerint ahol lehet, dehonesztáló jelzőkkel illetek - telekom területen -, természetesen vázolva a teljes történetet, amik itt nem publikusak. Legyen neve is ennek a cégnek, ez az eTel. Remélem, rövidesen elvéreznek. Párszor már majdnem sikerült nekik. Sajnos csak majdnem.)

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2187)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2188
Nem védek én senkit, nem vagyok sem jogtanácsosuk, sem ügyvédjük ;-)

Csak a józan paraszti ész és a nagy rendszerek, a tőke némi távoli ;-) ismerete ilyen esetekben arra sarkall, hogy fenntartásaim kerüljenek előtérbe: miszerint annyira nem lehet hülye valaki (még elég sokan sem feltétlenül ;-D), hogy egy ilyen "jégre vitel" mögött ne húzódna valami mögöttes cél..

És azt meg Te sem gondolod komolyan, hogy az ún. szakmai újságírók nem lekötelezettek vagy akár csak elkötelezettek valami felé és/vagy valami ellen...


Ha "utánam olvasol", Te mmagad is rá fogsz jöni, hogy csak egy egészésges középállásból igyekszem kifejteni a véleményem olyankor, amikor semmi objektív adat nincs a kezemben semmi mellett vagy épp ellene sem.


Sértődésből pedig sem emberi, sem politikai út nem jrható, így ha S.E-et azért kezdeném el itt anyázni, mert az a véleményem, hogy annak idején (vagy akár pár hete is) egy Zsuppánné Vörösvári Tünde nevezetű középvezetőjük szakmailag téves, sőt hazug állításaival a leveleiben gyakorlatilag akár vérig is sérthetett (volna, ha én ilyen játékba belemennék) --- akkor az ugyanolyan sétődöttség, mint amit Tőled éreztem ki, és ami ilyen esetekben szvsz nem jó tanácsadó, nem vezethetne semmire.


Remélem az e-mail-t is megkaptad és ha van kedved, magánban tovább fejtegethetjük az érveket.


Üdvözöl
Maus Robi
Előzmény: hurráoptimista (2186)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2187
Szia kedves druszám!

Én nem is voltam Matáv-os sem MT-os, és hát bizony rólam - aki a Favorit sub rosa ÁSZF módosításai miatt az NHHH Budapestti Igazgatóságánál és a VGH-nál is eljárás alá vonattam a MT-ot - igazán nem mondható el, hogy elvtelenül untermannkodnék a MT-nak.

De azt te sem akarod komolyan hinni remélem, hogy az EGYES szakmai(atlan) vezetők f..ságai és szemétségei miatt (és mert a sorbaállásukkal igyekeztek megtartani elvtelenül pozícióikat!) kialakult, illetve valóban egyfelől átvett és megtartott negatív jelenségek sokasága, másfelől sok minden területen (pl. a Lakossági Kapcsolatmenedzsment Központ részéről csak a lesújtó szóval minősíthető) a már épp elfeledett Magyar (Királyi ;-D) Posta féle, épp visszatérő primitív butaságok és húzós csúsztatások rendszerei, módszerei mind-mind vagy akár részben is ehhez az egyetlen emberhez köthetőek?!

Mert ugyanilyen alapon egy kieső autóbusz miatt is végső soron kirúgással kellene honorálni Aba Botondot is - miközben őt épp azért kellene elbocsájtani, mert a nem megfelelő pénzügyi feltételek ellenére nem mond le, hanem "kitart"..

És amit S. E. számlájára esetleg írni lehetne, az valóban az, hogy ha nem képes a belső - működési, szervezési, emberi etc. hibákat megfelelő módon kötelezően elhírítTATNI, akkor nem alkalmas vezető.

Ettől azonban ÖNMAGÁBAN az az állítás, hogy nem annyira szabadon cselekvő vezető, mint anno akart (!) maradni Horváth Pali - nos nem feltétlenül megcáfolandó...


Más megközelítésből: ilyen DT-követésre alkalmas társasági elnököt nem fognak egyhamar találni egy kivéreztetett (!) cégre DT-ék, így már csak emiatt sem logikus azt várni, hogy S. E. kibuktatása következne a déli régióbéli ügyből!


Talán most már jobban átérzed, miért is azt és úgy írtam első közelítésben amit és ahogy végülsi megírtam.


Üdvözöl
Maus Robi

Előzmény: hurráoptimista (2184)
hurráoptimista Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2186
Védjed csak... Hm...
Előzmény: Törölt nick (2185)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2185

No így jár az (ez esetben én), aki megelégszikazzal, hogy csak a kommentárt olvassael.

Ugyanis NEM a leányválallatnál áll igazándiból a tények alapján a bál, hanem épp a tulajdonos MT esetében keletkezett probléma.

Ettől függetlenül azért meghagyom a levegőben azt az esélyt, hogy bizony itt sokaknak az érdeke a tki piacon, hogy beledöngölje a földbe a MT-ot, és ez jó ürügy: hiszen az amúgy elég lassan mozduló PSZÁF is vizsgálódik immár.

Afelől meg senkinek ne legyenek kétségei, hogy itthon (!) szépen el fogják sikálni az ügyet, találnak megoldást az auditálásra és mivel a MT részvényei (a NY-iakkal együtt is) jellemzően nem kisrészvényesek tulajdonában vannak, nem hinném, hogy komol yügy lehetne ebből.

A CIKK elfogultságára jó példa a következő mondat:

 

"A botrányba a manager magazin információi szerint a Telekom Montenegro igazgatósága után – június 25-én leváltották a testület hat tagját - akár Straub Elek is belebukhat. "

 

Hiszen az igazgatóság nem bukott meg, csak lecserélték 6 tagját, de látszólag az elnököt pl. nem..

 

Azt pedig talán sohasem fogjuk megtudni, hogy a MT-nak mint főtulajdonosnak nem jött-e jól a igazgatósági tagok menesztése... hm..

 

Előzmény: No!Kia? (2182)
hurráoptimista Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2184

Kedves Róbert!

 

Ezen soraid alapján már-már teljesen elérzékenyültem és kezdem sajnálni szegény Straub Eleket. Nehéz élete lehet neki. Nem dönthet stratégiai kérdésekről. Megmarad az operatív irányítás. Valahol zseniális egy pali lehet, ha képtelenség ledönteni a trónról.

 

Anno sokat nevettünk a kollégáimmal, hogy a "MATÁV - A szavakon túl..." szlogen mögött vajon mi lehet? Lufi vagy a nagy semmi? Sóher és inkorekt cégekkel Dunát lehetne rekeszteni, de olyannyira üzletileg etikátlan, kiábrándító, saját munkavállalóit és az ügyfeleit egyaránt nem becsülő piaci szereplőt nem hogy a telekommunikációs piacon nehéz találni, de a gazdaság egyéb szektoraiban sem. Annak a konglomerátumnak a negatív reputációja, amit korábban Matávnak, most meg Magyar Telekomnak hívnak, az elmúlt években érdemben nem változott (egy keveset azért kétségtelenül javult). Személyes, civil tapasztalat és szakmai is.

 

Üdvözlettel:

egy volt-Matávos, aki szintén Róbert.

Előzmény: Törölt nick (2183)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 2183
Na mert Straub Elek tehet személyesen arról, hogy egyes (!) helyi (pl. Sopron, Budapest) szakmai (?) vezetők és a cég (T-Co, Magyar Telekom) középvezetői egész egyszerűen elszabotálják a kapcsolattartást az ügyfelekkel és még sok egyebet?! Nem ilyen egyértelmű ez ám!!

Stratégiai döntésekben pedig - sajnos! - Straub Eleknek majdnem semmi beleszólása nem nincsen a Magyar Telekom Nyrt. ügyeibe! Ez egy multi cég egyik darabja és direktívák alapján működnek a "helyi" top-menedzsereke is!

A tanácsadói szerződések esetében akármi is történtik (általános értelemben is igaz ez!) CSAK a köztisztviselők, állami alkalmazottak vagy politikusok (?!) eshetnek pofára: amíg ugyanis a magáncég (!) érdekeit nem sérti, nem fog belerúgni és főleg nem a top-menedzserébe!


Üdvözöl
Maus Róbert

Előzmény: No!Kia? (2182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!