Adott az alábbi trabant váltó, és nem tudom melyik oldalról jön és hol halad tovább a hajtás. Nem igazán vagyok otthon sebességváltókban, ti biztos tudjátok, viszont lényegi szempont nekem most. Ha tippelnem kéne azt mondanám a bal oldali tengely adja a bemenő hajtást és a jobb oldali nagy fogaskeréknél távozik . Apropó, a nagy fogaskeréknek mi a funkciója ? Ugyanis gyártástechnológiai szempontból vizsgálom a középső, bordás tengely és szerelésnél illetve szilárdsági méretezésnél ezekre szükségem lenne. Köszönöm a hozzáértő válaszokat ! :)
Ez a rövid áttételű váltó csak a nagyon korai Trabikban volt. Viszont a porlasztón többször is változtattak, az is lehet, hogy ez okozhatta az eltérést.
Üdv! Táblázatból kilesve, tehát nem saját mérés, és a gyári 5,20-13 diagonál abroncsokkal IV. sebességi fokozatban: 50km/h.: kb. 2100, 60-2500, 70-3000, 80-3450, 90-3900, 100-4300, 120-5200. Pontos értéket a gumiabroncs gördülési kerületének ismeretében számolhatod ki. A IV. fokozat áttétele 1,103:1 a differenciál áttétele: 3,95:1, a nagyon régi váltókban 4,33:1.
kellene nekem egy 2t trabi váltó, occsó pézért, ha lenne elfekvőben valakinek!? azért óccsó, mert egy próbálkozás lenne kisautóba berakva és, ha nem jön össze akkor nem szeretnék nagy pézt kidobni! ha lenne valakinek, iylen, keressen legyenszíves!
van egy szatyorban 3 db 2T karburátorom, egyik biztos nem jó, kettőről nem tudok semmit, nem tudtok valahol Bp-en vagy környékén egy Trabantos szakit, akinek a szatyrot odaadom, és a 3-ból összegyúr és beállít min. 1, jó esetben 2 karburátort, amit csak plug 'n play rá kell tennem a Trabira?
(ráfordított munkáját normálisan megfizetve természetesen.)
Ahol a kocsi áll vidéken, ott már senki nem ért hozzá, egy öreg szaki volt csak, aki még a télen meghalt...
Most legalább a karbik nálam vannak Bp-en, csak akad azért még valaki...
Szerintetek mennyit érhet két picit sérült króm lökhárító Trabant 601-re?
Továbbá:
-Ablakemelő kurblik
-A régebbi húzós belső kilincsek
-A biztonsági öv tartója gurtnival mindennel.
-Hamuzó
-visszapillantó tükör(középre)
-Szürke biztonsági öv mindenestől.
-Bajuszkapcsoló(index) (működik,jó állapotú)
(Minden amit írtam jó állapotú)
Végleg nekiálltunk szétszedni a haverom Trabiját.Nem lenne értelme feljavítgatni.Ha bárkinek bármi kell akkor írjon és megnézzük,hogy van e.A fönti lista csak az ami hirtelen eszembe jutott.Majd szépen jön a többi is.
Üdv! Attól függ, Te mennyi fantáziát látsz benne. Hobbi autónak használnád, szeretsz kedvtelésből bütykölgetni, vagy a pénzedet akarod mindenáron elszórni? Anyagilag ritkán éri meg felújítani és eladni egy régi járművet. Főleg Trabit. Értéke a gyári állapotban megőrzött, vagy igazán korai, szép állapotú, valamint a gyárira restaurált példányoknak van. Sok szerencsével és kitartó kereséssel találni kellene egy megkímélt "bácsi" autót, amibe nem kell sok pénzt ölni. Nemrég volt nálam egy ilyen, kb. háromszoros áron adtam el, mint amennyibe nekem volt. De sajnos ez csak egyszer van az életben...
Azért írok a fórumra, mert gondolom itt nagy trabi rajongók, hozzáértők vannak. Ti mennyi fantáziát láttok trabantok újjáélesztésében, csinosítgatásukban? Nyilván nincs annyi pénz benne mint egy nyugati kocsiba, de mégis, megérné megvenni és felújítani, mondjuk én a 601 típusra gondolok, hisz abból lehet jobb állapotúakat elérhető áron szerezni, kevesebb idő/pénzráfordítással helyre lehet őket pofozni.
Íme a sajátom, amit én csináltam. Bár ez csak külső fényezést kapott, erre nem lett annyi idő fordítva, de nem is az volt akkor a cél.
Üdvöletem! Mindenképpen van értéke a gépsárkánynak. Hogy mennyi, az attól függ, mennyire maradt meg eredeti, gyárihoz közelítő állapotban. Elsősorban a karosszéria épsége számít, ha lakatolni, fényezni kell nagyban csökkenti az értékét. Az, hogy leállításkor kivették az akksit, még édeskevés. Célszerű lett volna az egész üzemanyagrendszert a tartálytól kezdve a karburátorig kimosni, kiszárítani, a tartályt feltölteni gázolajjal, vagy motorolajjal. Ha benne maradt a keverék üzemanyag, valószínű belerodhadt a tankba, karbiba, mindenhová. Jó móka lesz kipucolni. Valószínű a fékrendszert is megviselte a benne lévő higroszkópikus hatású fékolaj. Forgalomba helyezni, eladni lehet, ha van forgalmija, igazolni tudod hogy a tulajdonodban van. (pl. hagytéki végzéssel) A katalizátorról szóló rémhíreket felejtsd el, a rendelet csak a károsanyag szintet határoz meg, nem pedig a katalizátor kötelező meglétét. Sok vizsgahelyen nem is foglalkoznak már a kétüteműek méricskélésével. Tartogatni is érdemes, ha jó állapotban van. Az ilyen korú autóknak már felfelé megy az értéke.
Örökségből ránk maradt egy AWY rendszámú 1979-es babakék Trabi. Kb 8-9 éve nincs beindítva,hűvös és száraz garázsban pihent. (79000km )Akku kivéve tehát mikor leállították odafigyeltek rá.Kérdéseim a következők lennének: van piaci értéke egy ilyen kocsinak?Forgalomba lehet helyezni az örökösnek vagy egy új vevőnek?Hogyan indítsuk be az autót?Érdemes raktározni még évekig?