Keresés

Részletes keresés

Hmmmm Creative Commons License 1998.08.30 0 0 9
Nekem igenis tetszik ez a topic.
Építomérnök hallgató vagyok, gyakran meg szoktam nézni az épületeket. Én és még sokan innen a környezetembol egyetértünk Levendulával. A Rózsadomb szerintem nem a legjobb példa volt, de nem is rossz. Kevésbé zavaró a számomra, ha egy lakóterületen vannak ocsmány házak ami viszonylag el is van dugva a nagyközönségtol. Szóval nincs több százezer ember szeme elott nap mint nap.

Bírnám értékelni ha hozzászólna a témához egy olyan ember, aki tudja hogyan szokott menni egy létesítmény engedélyezése. Valahogy úgy érzem, azért szokott úgy kinézni valami ahogy, mert ugyanolyan emberek bírálják el a tervet, mint akik tervezték. Mert hivatalosan ki az aki ért hozzá hogy néz ki egy épület? Kinek van errol papírja? Hát az építészeknek. Esetleg az bírálja el a tervet, aki a tankörtársa volt az egyetemen és azóta is haver. Tehát valószínu egy az ízlésük. Ami sehogy sem egyezik a közönségével. Már pedig én azt hittem a nagyközönségnek építik elsosorban a középületeket közpénzbol. Nem is a jövonek, nem egy stílus, egy filozófia kedvéért, hanem az embereknek.

Találkoztam egy ismerossel, aki a Nemzeti építésénél dolgozik. Azt mondja még ez volt a legjobb terv, ami most fel fog épülni. Hogy a fenében képzik az építészkaron az embereket? Vagy egyszeruen csak nem kerülhet tuzközelbe olyan ember aki nem az elit építészgárda ízlése alapján tervez? Mert vannak épületek amik szerintem egész jók lettek. Hogy példát is mondjak, tetszik a Petofi híd pesti hídfojénél a hév megálló mellett épült házacska. Modern de nem elvetemült. Kelloen tagolt és hangulatos. Emlékeztet a környezo épületekre.

Elhiszem, hogy sok dologra kell figyelnie egy építésznek is tervezés során, de mégse kellene azt figyelmen kívül hagyni, mi tetszik az embereknek. Mert leginkább azt halom, hu de sz@rul néz ki ez meg az. Azt valahogy kevesebbszer hallom, de frankó is ez meg az.