Minél nagyobb a felbontás, annál nagyobb méretű kijelző kell természetesen és annál közelebb kell majd ülni a tévéhez.
2013-ban, amikor bemutattuk a Hifi kiállításon a Marriottban a Canon film fényeléshez kitalált 31,5 inches DCI 4k refrencia monitorát, akkor a tervező csapatot vezető japán úriember is itt volt és elmondta, hogy ha minden részletet, amitől 4k a 4k látni akarunk, akkor az ideális nézési távolság kb 80 cm... Vagyis ha veszünk a 42 iinches HD tévé helyett egy 65 inches UHD tévét, ha a maga szépségében látni akarjuk a 4 felbontás részleteit 4k felvételek esetében, kb harmadával közelebb kell majd ülnünk, mint a kisebb HD tévéhez.
A piacvezető és Oscar - díjas hazai filmes szoftverfejlesztő cég, a Colorfront, amikor a Sony F65 kamera 8k felvételeit akarta demózni, 24 inches 4k Dell számítógépes IPS paneles monitorból rakott egymás mellé, alá 2x2 darabot, hogy viszonylag mobilizálható méretben, pixel a pixelen tudjon megjeleníteni 8k felvételt.
A sugárzott műsor sem SD-ben, HD-ben, sem UHD-ben sem 8k-ban soha nem lesz és nem volt 14 bit RGB szincsatornánként. Sok itt most nem részletezendő ok miatt sem.
Az SD stúdió kamerák A/D konverterei pedig ezt tudták már egy évtizede is (Ikegami például), a 12 bitet pedig kb 20 éve. A mostaniak nagy szenzoros változatai meg ettől még sokkal többet is (például dinamikai átfogásuk 14-15 blende). A mostani legjobb minőségű, filmforgatásra használt kamerák un log módjai akár 16 bitnyi színt is képesek feldolgozni, amíg RAW állapotban és log formátumban marad a jel, ahogy file-ként rögzítésre kerül már beugrik valami kompromisszum, még ha csekélyke is, például a filmgyártásban széleskörben elterjedt ProRes 444 vagy a 12 bites DNxHR 444 rögzítési módok esetén.
Az otthoni tévézés szempontjából a 8-nál nagyobb bit amúgy sem releváns kérdés, mert az adásátviteli utakban jelenleg használt HD és UHD fromátumban elterjedt tömörítések gyakorlatilag kivétel nélkül 8 bitesek, általában 15 Mb/s bitráta alatti 420 H.264 tömörítéssel.
A mostanában megjelenő valós 4k Blu-Ray felvételek és játszók már tudják az ettől sokkal magasabb bitrátákat is akár H.265 422 tömörítéssel és HDR dinamika tartalommal is. Ha valaki ilyeneket tervez majd nézni, akkor érdemes 4k TV-t venni akár már mostanában is, sőt akkor is, ha van egy Canon EOS Cinema sorozatú kamerája, vagy egy Canon XC10 félprofi kamkordere, esetleg egy Sony A7 Mk II vagy Panasonic GH4 fényképezőgépe egy külső 4k rögzítővel...
A 4k és UHD képfeldolgozásnak van egy óriási előnye az eddigiekhez képest: az ajánlások csak és kizárólag progresszív jelre vonatkoznak, megszűnt a váltott soros (interlaced) letapogatás teljes mértékben. A majdani sugárzott adások is progresszívek lesznek. Búcsút inthetünk az 50i-nek :)
Mondja ezt az, aki sokadjára büffent bele egy olyan beszélgetésbe, melynek egyik felét -korábbi állításai szerint- nem akarja látni. Természetesen véletlenül sem annak címezve, akivel problémája van! Az efféle ámokfutásokból ország-világ láthatja, miféle alak vagy, nem kell hozzá a lélektan ("emberi kapcsolatok") tudorának lenni.
/Emailben is elküldve, ha valakinek kétségei lennének./
Hagyd a fenébe, nem szabad etetni őket! Ezek olyan okosak, hogy mindenkinél jobban tudnak mindent. Ráadásul mindenkinél jobban értenek az emberekhez, az emberi kapcsolatokhoz is. Ő és a főnöke már évek óta csinálják ezt itt a fórumon. Természetesen mindenről van véleményük is ám!
Egyébként ez nem vicc, a feltevéseidet sorban ki lehet huzigálni, hiszen nem állják ki a gyakorlat próbáját. Egyszerű kísérletekkel cáfolni lehet pl., hogy a hatás csak a térerőtől függ. A Voyd Valdi szeparált motortápjának nagyon jólesett, hogy aggódtál az egészségéért;) Most beszéltem vele, és azt mondta kutya baja. Az L75 brutális motorja viszont azóta is a hasát fogja a nevetéstől:Đ
Nyugodj bele, te sem fogod "kilogikázni" a megfejtést. Internetes fórumokról összeolvasott mozaikdarabokból, elméleti síkon maradva esélyed sincs rá.
A c) pontodat inkább észre sem vettem... most még betudom annak, hogy figyelmetlenül olvastál
2. Ebben meg nem. Az agymenesrol pedig nyugodtan leveheted az idezojelet. :) A vazolt esetben ugyanis osszesen harom dolog lehetseges:
a, Valami rejtelyes oknal fogva a wifi adatatvitel soran serul a hangfajl. Ezzel csak az a gond, hogy ha a wifi nem lenne bitpontos, akkor megallna az elet es mernokunk sem forumozhatna a telefonjarol, mert mar a bongeszot sem tudta volna letolteni, amivel a hulyesegeit irhatna.
b, a wifi 2,4 gHz (5) sugarzasa hat valamilyen rejtelyes oknal fogva a hifijere. Ez elvileg elkepzelheto, viszont a gyakorlatban az a gond, hogy csak wifi hotspotbol foghato egy atlag budapesti lakasban ugy 8-10. Sokszor erosebbek, mint a sajat. Hogyan is valasztja kulon a hatasukat, hogy bizonyitsa az elmeletet? Es miert pont csak a wifi? A mobilhalozatok az mar nem? Az FM? a DVB T? A GPS es meg ugy vagy 50-60 frekvencia, ami korulottunk ad es vesz? Aham. Lehet.
c, A hit. Na ezzel viszont nem lehet vitaba szallni.
(Ha a lemezjatszod tapjanak a zavarszurese ENNYIre borzalmas, akkor vagy nagyon atcsesztek vele, vagy talan megsem a keszulekben a hiba. :) Raadasul mi van, ha bekapcsol egy igazan nagy fogyaszto, mondjuk amiben valami jo kis szenkefes motor van. AZ tud zavart csinalni. Nem, nalad is a router a hunyo. Az kinos lenne, ha az erositod zavarna a lejatszot. Ki kellene probalni, hatha igy van. :) Ha meg a sugarzasra probaltal utalni, lasd fent.
Labjegyzetnek meg: a tapkabelekre, zavarszuro kutyukre tiz- es szazezreket kiadok nem ertem, hogy miert nem invesztalnak egy akkupakkba. Ja, az tul egyszeru es olcso lenne. Csak akkor a problema egy eletre le lenne tudva, es hol maradna a jatek izgalma.
Ne adj mindenki véleményére! Az emberek 50%-a ismeretlenül ítél meg téged, 30%-a irigységből szól be, 10%-nak unalmas az élete, így van ideje arra hogy a tieddel foglalkozzon.. a maradék 10%-ot pedig jól becsüld meg. Ők a barátaid.
Nálam elég bekapcsolni csak a routert, máris rosszabbul szól az analóg lemezjátszó. Olyasmi, mintha kicsit koszos lenne a hangszedő... pedig egy szobával odébb van, és másik fázisáról megy az elektromos hálózatnak.
Mezei PC-k hangjáról is tudnék furcsaságokat mesélni, egyszer magamnak sem hittem el, mitől javult drasztikusan a hangminőség - három ellenpróbát is csináltam egymás után. Ugyanezzel egy másik, hasonló gépen sokkal kevesebbet lehetett előre lépni. Mivel nem az én feladatom a hatásmechanizmus felfedése, nem kívánok teóriákat felállítani... két dologban azonban teljesen biztos vagyok:
1) A technikában varázslatok nincsenek, mindennek megvan a magyarázata.
2) A tudásod nem jogosít fel arra, hogy ítélkezz ("agymenései") egy villamosmérnök felett.