Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 326
 Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás.

Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók.

 A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 325

Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás.

Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók.

 A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 324

Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH. vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás. Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók. A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."
Contempt Creative Commons License 2008.07.04 0 0 323

"Nem tudom, hogy ki hogy tapasztalta, de nálunk (nem írom a sulit) az van, hogy az oktatók késnek, a másfél órás idő nincs betartva, hanem már jó 10 perccel korábban vége az órának és stb."

 

Tanuld meg, hogy aki autóval foglalkozik, az mind sumák.

Értékesítő. sofőr, oktató, szervizes, stb.

Előzmény: ..andi.. (318)
fidelite Creative Commons License 2008.04.23 0 0 322

sziasztok,

én is autósiskolát keresek. a lényeg, hogy renault clioval tudjak gyakorolni, nos egyenlőre csak a csigát találtam, de írtátok, hogy nem a legjobb..... esetleg tudánátok ajánlani egy másikat, ha lehet a budai kerületben, főleg  a11. vagy 12-ben.

Poolee Creative Commons License 2008.03.01 0 0 321
Szia!

A Csigavérről én is csak rosszakat olvastam, ezért is mentem a Polgár Sofőriskolába. Még csak KRESZ-re járok, de nagyon tetszik, itt tényleg a mi érdekeinket nézik, azt, hogy könnyen megtanuljuk az egészet, szóval én ezt ajánlom neked.

Üdv
Előzmény: tundicsek (320)
tundicsek Creative Commons License 2008.01.14 0 0 320

Sziasztok!

 

Már elég régi a topik, szeretném kicsit újjáéleszteni.

Abban várnám a segítségeteket, hogy ha idén szeretném megszerezeni a jogsit, akkor Budapesten melyik iskolát ajánljátok. Fontos, hogy hétvégi órák is legyenek.

 

Én eddig a Polgár Sofőriskolát (Jogsicentrum) és a Mazsola-tanodát néztem ki magamnak. A Csigavérről elég rosszakat olvastam.

 

Szóval vélememények, tapasztalatok, javaslatok?

 

Köszi előre is!

 

Posta Robi Creative Commons License 2007.10.31 0 0 319

Ha szeretne megtanulni személygépkocsit vezetni, először egy megfelelő autósiskolát kell választania. Szíves figyelmébe ajánlom a "Hogyan válasszon autósiskolát?" című honlapomat!

 

Üdvözlettel:

Posta Robi

a gépjárművezető-képzés szakértője

www.postarobi.hu

..andi.. Creative Commons License 2007.08.24 0 0 318

Sziasztok!

 

Éppen most végzem a jogsit, már lassan meg is lenne, de.....

Nem tudom, hogy ki hogy tapasztalta, de nálunk (nem írom a sulit) az van, hogy az oktatók késnek, a másfél órás idő nincs betartva, hanem már jó 10 perccel korábban vége az órának és stb.

Úgy gondolom, hogy így nem lehet megtanulni vezetni, és a vizsgán a vizsgabiztos közli, hogy ezt még gyakorolni kellene. Kérdezem, hogy így hogyan gyakoroljak, ha az óra nincs kitöltve?

 

Írjatok, hogy nektek milyen tapasztalatotok van.

 

Köszi

Orsili Creative Commons License 2007.06.16 0 0 317

Sziasztok,

 

ha valaki mostanában szeretne vezetői tanfolyamra menni Bp-en és érdekli a Guruló Nebuló autósiskola, egy megkezdett tanfolyam átadó (hivatalosan) jelentős kedvezménnyel.

email: hetenyiorsolyakukacmikrowebponthu

jeniffer. Creative Commons License 2007.06.02 0 0 316

Sziasztok!

 

A sagítségeteket kérném! Most nyáron szeretném megszerezni a jogsit, de fogalmam sincs, hogy melyik iskolába jelentkezzek.

Láttam, hogy a Csigavér nagyon olcsó. Ez egyenesen arányos a minőséggel vagy pont fordítva?

Ezenkívül (az egyik oktató tanította azanyumat és a nővéremet is, ezért gondoltam erre a sulira) a Safety Car autósiskolát ismeri valaki?

 

Bárkitől várok tanácsot vagy ajánlást.

 

Nagyon szépen köszönöm a segítséget:)

Viki0124 Creative Commons License 2007.05.16 0 0 315

Ha valaki autósiskolát keres Budapesten, én a Polgár Sofőriskolát ajánlom! A forgalmi vizsgát, illetve az előtte való - suliváltás utáni - gyakorló órákat én is náluk csináltam. Tulajdonképpen akkor már csak az oktatóval voltam kapcsolatban, az iskolával annyira nem, eltekintve, hogy a suliváltást az Iskolavezetővel kellett egyeztetnem. De: a sikeres vizsga óta is gyakran olvasom a honlapjukat, főleg a közlekedési csevejdét, és megint megerősítve érzem magam, hogy jól választottam velük.

Az Iskolavezető készséggel válaszol minden problémás közlekedési helyzettel kapcsolatos kérdésre, és ezeket fel is teszi a honlapra, nagyon-nagyon tanulságos, még így is sokat lehet belőle tanulni. Persze mindezt kresz szabályokkal alátámasztva, és azokat értelmezve teszi. Úgyhogy érdemes úgyis benézni a honlapra, hogy az ember már jogosítvánnyal a zsebében szörföl a neten. :)

GGDorka Creative Commons License 2007.04.25 0 0 314
Minden autósiskolát keresőnek a figyelmébe szeretném ajánlani, hogy a Dodgem autósiskolát ne válassza. Az elkönyvelt és a kifizetett órák mennyisége közel sem azonos, az oktató zsebébe megy a pénz. Ráadásul olyan papírmunkával oldják meg, hogy csak akkor veszed észre, mikor már késő... Egy jótanács a jogsiszerzéshez: mindig kérjetek számlát amikor fizettek. Nincs "a suli egyben állítja ki", mert az oktató így nyúlja le a legrövidebb úton a pénzt.
bee_kategoria Creative Commons License 2007.03.23 0 0 313
Felhozom.
Mert levizsgáztam forgalomból :-)
Suli: Suzuki Ház
Előzmény: kivi (311)
bee_kategoria Creative Commons License 2007.01.23 0 0 312
Esetleg lehet tudni bármit is ennek a dolognak a fejleményeirôl?
Előzmény: Dr.Z.T. (309)
kivi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 311
Nosza!
Előzmény: bee_kategoria (310)
bee_kategoria Creative Commons License 2007.01.23 0 0 310
Hozzuk fel a topikot!
Dr.Z.T. Creative Commons License 2005.12.13 0 0 309
Olyan tanulók jelentkezését várom, akik a budapesti Csigavér autósiskolánál tanulnak, vagy végeztek, és úgy érzik, hogy a 10 óra ingyen vezetéssel, a gyanúsan sok pótórákkal és bukásokkal, illetve az adóvisszatérítéssel kapcsolatos okmányokkal stb. becsapták. Jelentkezni lehet az alábbi e-mail címen. Az ügyben teljes anonimitást garantálunk!
drzota@totalcar.hu

Dr.Z.T.
ratio Creative Commons License 2005.12.08 0 0 308
Hogy? Lemaradtam valamiről? Már nem 9+1 a rutin (a 10-ben vizsga)? Mert akkor baj van, ha ez nem változott meg. A mi időnkben egyébként engem az első percben már nyomtak is a forgalomba, és én sem vezettem még akkor egyáltalán. De nekem jó oktatóm volt. Ha lehet, csak szakemberrel gyakorolj, aki a rossz beidegződésekre is figyel vagy akinek vannak vizsga tapasztalatai. VÁLTS feltétlenül oktatót !!! Mert ez bevisz a csőbe és csak bux lesz belőle, ami neked még rosszabb, mint az óravásárlás. Ha azon jár az eszed, hogy ki mit gondol és tesz (mármint az oktatód), akkor nem a vezetésre figyelsz és így az oktatás nem ér semmit! egyébként a gyakorlást csak akkor kell felfüggeszteni, ha krónikusan nem megy, és akkor is más modszerrel kell a feladatot megközelíteni!
Előzmény: tusi74 (305)
meggyespite Creative Commons License 2005.10.03 0 0 307

Nem csak türelmetlen az oktatód, hanem barom is. Először is, ha valaki jó abban, amit csinál, azt elég, ha mások mondják róla. Saját szájból kicsit hiteltelen :)

 

Másodszor: tudom, hogy manapság nagy divat már az első óra után kivinni a tanulókat a forgalomba, emiatt Neked nem is kell izgulnod, hiszen nála is ott a pedál, meg minden, de akkor sem kéne erőltetnie. Az én oktatóm szinte betegesen becsületesen csinált mindnt, vagyis eltöltötte velem tisztességesen az első 10 órát a rutinpályán, merthogy ugyebár ott a rutinvizsgára gyakorlunk, és 10 órát. Nem megosztva a 10 órát már a későbbi forgalomra való gyakorlásra! Ezután elsőre meglett a rutin, mire értelemszerűen és szabályosan kimentünk a forgalomba. Ennek ez a menete. Szóval biztos megvan az értelme a "mélyvíz-taktikának" is, de nálam működött a dolog szabályosan is, minden meglett elsőre, idegeskedés és türelmetlenkedés nélkül. Egyébként mindenkinek megvan a saját tempója, ne nézd, ki hol tart, mert ideges leszel :))

 

Az én oktatóm mindig azt mondta, hogy mindenki meg tud tanulni vezetni, még akkor is, ha 150 órát kell kint lenni. És a kötelező 30 igenis kevés, ne szégyellj pluszórákat venni. És válts oktatót. Szemrebbenés nélkül.

 

 

Előzmény: tusi74 (305)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.02 0 0 306

Türelmetlen az oktatód.

Ha még nem vagy készen az újabb feladatokra, nem szabadna erőltetnie.

Sajnos olyan, mint a rossz tanár, mert magából indul ki...

 

Gyakorlat teszi a mestert.

Én a jogsi megszerzése után 1 héttel már 2x jobban vezettem, mivel minden nap kellett.

 

Vagy egy barátoddal kellene gyakorolnod, vagy ha az oktatód nem változik, akkor váltani másikra. Az iskolában ezt nem veszik rossz néven, csak az oktatód :-)

 

Üdv.:

CC

tusi74 Creative Commons License 2005.10.02 0 0 305
Na felélesztem egy kicsit ezt a topicot. Ismeri valaki a Károlyi iskolát a Tompa utcában? Eddig nagyon meg voltam elégedve velük, Kresz azonnal elsőre. De aztán jött a vezetés, és elég felemás érzéseim lettek. Egy állítólag nagyon jó oktatót kaptam, legalábbis az oktató önmagát nagyon sokszor megdicséri. És hogy ő mennyivel jobb, mint más iskoláknál levők. Na ezt én nem teljesen így látom. Tudni kell, hogy én soha nem vezettem, autónk sincs. Tehát nekem minden új. Meg talán nem is vagyok olyan ügyes, mint már nem tudom. Állandóan azzal van elfoglalva, hogy hol tartanak mások, és én hol tartok. Meg ennyi és ennyi óra után már hol kellene tartani. Minden rutin feladatot megcsinálunk órán, de csak egyszer, max. 2x. De semmit nem gyakorolunk be. Én mondjuk ha oktató lennék, addig nem kezdenék új feladatba, míg mondjuk az előzőt egyetlenegyszer sem sikerült jól végrehajtani. Még azt is pedzegettem, hogy én annyi órát kifizetek, amennyire csak szükségem lesz. Tehát nem célom 10 óra alatt megtanulni. Már a második órától kint megyünk a forgalomban, holott még mindig pedál kezelési gondjaim vannak. Szerintem ez a többi autós védelmében, és a sajátomban is korai. Lehet, hogy aki már vezetett, annak jó, de aki még soha? A múltkor véletlenül beletapostam a fékbe menet közben, (akkor volt a második alkalom), tiszta ideg lett. Nyilván. DE mit is keresek én még a forgalomban? Szívesen vennék véleményeket, akár pro, akár kontra.
petikeke Creative Commons License 2004.09.08 0 0 304
Rutinos volt, vagy rutinon volt :o)
Előzmény: meggyespite (303)
meggyespite Creative Commons License 2004.09.07 0 0 303

Ez a 2-3 hetes vizsgaidőpont várakozás ismerős, az oktatóm ezt úgy küszöbölte ki, hogy jó előre lejelentette az embereket. Kicsit meg is lepődtem, amikor a legeslegelső órán(!), még azelőtt, hogy egy métert is vezettem volna, közölte, hogy két hét múlvára bejelentett rutin vizsgára :))))

 

 

Előzmény: petikeke (302)
petikeke Creative Commons License 2004.08.21 0 0 302

Sziasztok!

Nekem fél évbe került, míg meglett a jogsim.

Nem az Én hibám volt, az oktatómnak nagyon sok tanulója volt, ezért hetente tudott adni órákat, valamint a Közlekedés Felügyeletnél vizsgaidőpontokat is 3 hétre előre adtak a sok tanuló miatt 

Mindenből elsőre átmentem, rendesek és korrektek voltak.

95-100.000 között jött ki így is (2003.06.26 - 2003.12.06.)

 

Mazsola-Tanodába jártam, mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatók nagyon rendesek és segítőkészségesek voltak. Jól szervezett volt, csak rengeteg tanulójuk van, bár ez nekik nem okozott csalódást :-)

 

Vezetésre Engel György tanított, nagyon profi, tudom ajánlani mindenkinek!

Nyugis, türelmes és nagyon rendes, ha Te is az vagy vele :-)

Ha látja az elszántságot és az igykezetet, mindenben 100%-os partner.

 

Persze ez csak egy vélemény, lehetnek mások, akiknek Ők nem tetszettek...

 

 

Üdv:

petikeke

 

 

meggyespite Creative Commons License 2004.08.19 0 0 301

Fel kéne éleszteni ezt a topicot, tök jó volt olvasnom, amikor még nem volt jogsim. Biztos más is örülne, ha "szenvedései" közben ilyeneket olvasna... Senki nem csinál mostanában jogsit magának?

 

O.tb Creative Commons License 2004.08.18 0 0 300

 

Magyarországi autósiskolák honlapjai:

Autósiskola Linkek

 

 

kivi Creative Commons License 2004.07.31 0 0 299
Én a Krisztina Autósiskolába jártam, Kocsis Tamáshoz. Ő oktatta az elméletet és a gyakorlatot is. Kiváló oktató.
Előzmény: Silhouette (298)
Silhouette Creative Commons License 2004.07.19 0 0 298

Koszi a valaszt!

Igazabol nem tud sietos lenni a dolog, mert elobb a lakasvasarlast kell penzugyileg "kipihenni", de amint kipihentem, utana nagyon sietos lesz! :)

 

Udv,

Silhouette

Előzmény: meggyespite (297)
meggyespite Creative Commons License 2004.07.08 0 0 297

Iskolát nem tudok, de ne feledd, hogy majdnem mindegy, hol "töltöd le" a nyolc kötelező elméleti órát, ha utána a város másik felébe kell járnod hónapokig vezetni, tehát ezt mindenképpen kérdezd meg az iskolában!

 

Sorrend (amennyire emlékszem): Kresz-vizsga, Rutin vizsga, Forgalmi vizsga. Vöröskeresztes vizsga eközben bármikor, de úgy emlékszem, az utolsó vizsgára már meg kell, hogy legyen.  Szóval csak a vöröskeresztes vizsga mehet "párhuzamosan", a többit sorban kell nyomni, minden vizsga előfeltétele a következőnek. Az "előredolgozás", azaz sutyiban vezetésgyakorlás baráttal/apukával/stb. sokak szerint hasznos, sokak szerint káros, ezt neked kell eldöntened, hogy akarod-e így "gyorsítani", mert úgy vettem ki szavaidból, hogy sietsz... Egy biztos, kapkodni nem érdemes, de le lehet nyomni az egészet akár egy-két hónap alatt is.

 

 

És biza a jogsi tudtommal 100 körül kering árban erősen, de van mindenféle kedvezmény az iskoláknál, nekem pl. mindennel együtt tavaly 84-re jött ki (kedvezményekkel)

 

üdv és írj beszámolókat, hol tartasz :)

 

Előzmény: Silhouette (296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!