Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109135

Óóó, b.sszus, pedig alapesetben egy ilyen befüggeszkedés kívülről olyan egyszerűnek tűnik...

Előzmény: Kront (109133)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.26 -1 1 109134

Face kis színes, 1975.12.16, Anchorage, a kommentek szerint a kicsit késésben lévő gép taxizás közben csúszott le a gurulóút melletti lejtőn egy bekötőútra.

 

 

 

Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109133
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109132
Előzmény: feketefelhoo (109129)
Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109131

ez is szép munka lehetett. itt azért annyival rosszabb volt a helyzet, hogy voltak távvezetékek is hálózati feszültséggel.

Előzmény: A210 820 08 21 (109128)
Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109130

én sem értek, gondolom valami olyan hely kell, ami elég nagy, hogy be tudjon siklani erősebb vagy talajszinten megváltozó szélben is, veteményben, állatokban ne tegyen kárt, ne legyen ott fa, légvezeték, meg ki is tudjanak szállni az utasok valahová. hirtelen nekem is a szántó meg a mocsár jut eszembe erre, mint a legjobb leszálló. (az utóbbi, a kiszállítás miatt nem olyan kedvező) egy rétről elég későn lehet meglátni a levegőből, hogy az vetemény vagy csak méhlegelő. egy siklóernyős nem igen tud kárt tenni egy veteményben (erről kissé eltérő a gazdák véleménye), de azért egy akkora szerkezet... a szántó viszont messziről is szántó. ha mély a szántás, akkor biztos kézben ki kell cipelni a hóbelebancot az útig a szállítóhoz, amúgy ideálisnak tűnik, tekintve, hogy megközelítéskor (is) elég korlátozott a manőverezési képessége a ballonnak.

 

ha jó az idő, akkor meglepően pontosan manővereznek ezek a szerkezetek. menet közben zászlókat szednek fel a földről meg kis nyilacskákkal célba dobálnak földi céltáblára, bizonyára ha elromlik a szél, akkor kellenek a szántók.

 

 

Előzmény: V.Gy. (109127)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109129

Rettentő veszélyes a lufizás is !

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (109128)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109128
V.Gy. Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109127

Egy ilyen lufinak miért kell kényszerleszállni a város közepén

  

Itt a környékemen szinte minden évre jut egy lufi(kényszer)leszállás. Abszolúte nem értek a ballonozáshoz, de gondolom, nem tervszerű, hogy a szántóföldön landoljanak, messze a felszállási helytől. És nem a gázuk szokott elfogyni, hiszen hallani és látni is, hogy szakaszosan nyomják a lángot. Oszt mégis levitorláznak. Persze ez lehet hogy nem bug, hanem feature, mármint a szántóföld.

Előzmény: A210 820 08 21 (109119)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109126

De hát ők angolok :)

Előzmény: Kront (109125)
Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109125

>Azért elképzelem a lakókat, ahogy sütivel és teával kínálják a kalandorokat a nagy ijedtségre :)

 

kivéve annak a pár autónak a tulaját, amiket megkarcolt a kupola. (már ha történt ilyen, nem tudom mi kárt tud okozni, emlékeim szerint elég puha aramid szőttes, de még is csak 50-100 kg)

Előzmény: feketefelhoo (109124)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109124

Itt azt írják, hogy egy közeli parkban akartak leszállni 

 

Instagram

 

Azért elképzelem a lakókat, ahogy sütivel és teával kínálják a kalandorokat a nagy ijedtségre :)

Előzmény: feketefelhoo (109122)
Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109123

megfordult, majd teljesen leállt a szél, a legközelebbi parkig sem tudott eljutni. ott lebegett a tömött város felett. egy olyan helyet talált, ahol a házak között viszonylag nagy hézag volt és nem voltak magasfeszültségű vezetékek. még a ballonon is csak valami karcolás lett, az is megúszta. itt látszik a végén a kupola letétele is: https://www.instagram.com/reel/DNwV2ak2uRF/

Előzmény: A210 820 08 21 (109119)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109122

Lehet, hogy leáramlásba kerültek és nem tudták eléggé felfűteni emelkedéshez, de ez csak tipp

Előzmény: A210 820 08 21 (109119)
Biga Cubensis Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109121

A június 12-i Air India-katasztrófa, amely 260 ember életét követelte, talán mégsem a pilóták hibájából történt. Egy amerikai ügyvéd szerint vízszivárgás miatt zuhanhatott le a gép másodpercekkel a felszállás után.

https://index.hu/kulfold/2025/08/25/air-india-boeing-repulogep-szerencsetlenseg-katasztrofa-baleset-tragedia/

Biga Cubensis Creative Commons License 2025.08.25 -2 2 109120

Rég volt MH370, talán egy kis infó elfér. Hogy ne kelljen végignézni, ami érdekes (bár sok újdonság természetesen nincs):

 

- előkerült két új darab. igazából ezek már rég megvoltak, csak most került a begyűjtőtől Blaine Gibsonhoz

- összesen 52 darab került elő a következő országok/szigetek tengerpartjain: Madagaszkár, Mauritius, Reunion, Tanzánia, Mozambik, Dél-Afrika.

- ami számomra megdöbbentő, hogy az érintett országokban (talán 1-2 kivétellel) sosem volt államilag/hivatalosan elrendelt keresés, a darabok mind helybéliektől vannak gyakran felajánlott jutalomdíjért cserébe (szóval még igazából sok roncsdarab lehet a több ezer km hosszú tengerpartokon)

- novemberben indul az új mélytengeri keresés, de a legújabb infók és elméletek során meghatározott kutatási helyszín titkos (érthetően)

- mivel az 52 darab között belső/utastér elem darabok is vannak, szinte biztos, hogy a gép szétszakadt

- emiatt arra számítanak, hogy a tengerfenéken nem találnak túl nagy egybefüggő darabokat

- Blaine Gibson hangsúlyozza, hogy nem ő az egyetlen megtaláló, nagyon sokan kerestek-találtak roncsokat rajta kívül

- amit korábban találtak flap darab, az nem volt kinyitva, szóval a kontrollált vízreszállás szinte kizárt, erős becsapódás lehetett

- sok darabot egy áramlatokkal foglalkozó professzor számításai alapján találtak meg

- állítólag az új keresési helyszínen alig van áramlás, tehát a roncsok viszonylag kis területen lehetnek (a nehezebb darabok mint hajtómű függőlegesen süllyedtek le a fenékig), illetve nincs túl nagy iszap sem, szóval Gibson bizakodó.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ui0K9TgCFp4

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109119

Egy ilyen lufinak miért kell kényszerleszállni a város közepén, elfogyóban a gáz a palackból?

Előzmény: Kront (109118)
Kront Creative Commons License 2025.08.24 -1 1 109118
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 2025.08.23 -4 0 109117
forceberg_avs Creative Commons License 2025.08.21 -1 4 109116
Előzmény: Kront (109115)
Kront Creative Commons License 2025.08.21 -1 2 109115

kanyarféklap? azért jó látni, hogy ezzel a földön van a gép és nem felhők közt fotózták.

Előzmény: martinaxe7 (109114)
martinaxe7 Creative Commons License 2025.08.21 -2 1 109114

feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.21 0 0 109113

OFF OFF-ja :) :

 

Oké, nincs tapasztalatom, csak mások elbeszélései alapján írtam. Lehet, hogy valahogy kitekersz vele, de siklásban elmerülsz, mint a nyeletlen balta.

Nem véletlen, hogy a távrepülők körében nem terjedt el. 

 

No de, nem offolom a topicot 

Bocs :)

Előzmény: Batya (109111)
Kront Creative Commons License 2025.08.20 -1 0 109112

én csak egyszer próbáltam egy kölcsön gépen, nagyon tetszett, kicsit (pozitív módon) mindig is irigykedtem, hogy akkor mennek, amikor akarnak, nem kell hegy, csörlő... de aktív időben nem mertem volna vele járni, csak hajnali meg esti gyógyiban. tartottam volna tőle, hogy erős időben, hogy tudnék kezelni egy ernyőeseményt annyi vassal, benzinnel a hátamon...

Előzmény: Batya (109111)
Batya Creative Commons License 2025.08.20 -1 1 109111

Bocs az off-ért.  Valamikor sokat repültem hátimotorral. Kitűnően lehetett termikelni a Bálint féle aktív karos hátimotorral. Azóta sem találtam  jobbat, kényelmesebbet a "gyári" keretek közül.

Előzmény: feketefelhoo (109101)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.20 -1 1 109110

Rákerestem a típusra, szerintem az alsó deck végén levő first class longue utasait kényeztethették így, ott látok single seat elrendezést (az ülés fölött hálórekesszel!!! ), fent 2x2 volt végig.

 

stratocutaway.jpg (1636×781)

stratosleeper-1.jpg (990×783)

 

Előzmény: Kront (109109)
Kront Creative Commons License 2025.08.20 -2 0 109109

ez vajon az alapcsomag része volt az akkori Ryanairnél vagy már valami economy++ ?

 

(oké, inkorrekt. akkoriban tízszeres volt a jegyár, ez volt a legdrágább társaság és a típus negyede lepotyogott az égről)

Előzmény: A210 820 08 21 (109105)
heted7 Creative Commons License 2025.08.20 -3 1 109108

"Én nem írtam, hogy lángbaborult "

 

Én nem írtam, hogy te írtad. Linkelted, ezzel terjesztve a butaságot.

 

"Egyébként megnézted a videot?"

Meg. Nem borult ott lángba semmi, főleg nem egy utasszállító. Volt tűz, de a lángba borulás nem ilyen.

 

Egyébként te megnézted a videót? :)

Előzmény: rece_fice (109104)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.19 -1 0 109107

Előre is bocsánatot kérek de egy OFF kérdésem van és nem jutott eszembe jobb fórum ahol megkérdezhetném.

 

Bajor Imre anno a Heti hetes műsorban elmesélt egy sztorit tizenplusz éve.

Repült valahová egy MALÉV géppel.

A pilóták behívták a pilótafülkébe és rongyosra szívatták őt ott bent, Ő meg elhitte.

Ez pár perc de nem találom sehol a neten.

Aki tud, kérem segítsen egy linkkel.

 

Előre is köszönöm.

 

ON

 

Jahno Creative Commons License 2025.08.19 0 3 109106

Ja, szikrázott a hajtóműve.

Előzmény: rece_fice (109104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!