Face kis színes, 1975.12.16, Anchorage, a kommentek szerint a kicsit késésben lévő gép taxizás közben csúszott le a gurulóút melletti lejtőn egy bekötőútra.
én sem értek, gondolom valami olyan hely kell, ami elég nagy, hogy be tudjon siklani erősebb vagy talajszinten megváltozó szélben is, veteményben, állatokban ne tegyen kárt, ne legyen ott fa, légvezeték, meg ki is tudjanak szállni az utasok valahová. hirtelen nekem is a szántó meg a mocsár jut eszembe erre, mint a legjobb leszálló. (az utóbbi, a kiszállítás miatt nem olyan kedvező) egy rétről elég későn lehet meglátni a levegőből, hogy az vetemény vagy csak méhlegelő. egy siklóernyős nem igen tud kárt tenni egy veteményben (erről kissé eltérő a gazdák véleménye), de azért egy akkora szerkezet... a szántó viszont messziről is szántó. ha mély a szántás, akkor biztos kézben ki kell cipelni a hóbelebancot az útig a szállítóhoz, amúgy ideálisnak tűnik, tekintve, hogy megközelítéskor (is) elég korlátozott a manőverezési képessége a ballonnak.
ha jó az idő, akkor meglepően pontosan manővereznek ezek a szerkezetek. menet közben zászlókat szednek fel a földről meg kis nyilacskákkal célba dobálnak földi céltáblára, bizonyára ha elromlik a szél, akkor kellenek a szántók.
Egy ilyen lufinak miért kell kényszerleszállni a város közepén
Itt a környékemen szinte minden évre jut egy lufi(kényszer)leszállás. Abszolúte nem értek a ballonozáshoz, de gondolom, nem tervszerű, hogy a szántóföldön landoljanak, messze a felszállási helytől. És nem a gázuk szokott elfogyni, hiszen hallani és látni is, hogy szakaszosan nyomják a lángot. Oszt mégis levitorláznak. Persze ez lehet hogy nem bug, hanem feature, mármint a szántóföld.
>Azért elképzelem a lakókat, ahogy sütivel és teával kínálják a kalandorokat a nagy ijedtségre :)
kivéve annak a pár autónak a tulaját, amiket megkarcolt a kupola. (már ha történt ilyen, nem tudom mi kárt tud okozni, emlékeim szerint elég puha aramid szőttes, de még is csak 50-100 kg)
megfordult, majd teljesen leállt a szél, a legközelebbi parkig sem tudott eljutni. ott lebegett a tömött város felett. egy olyan helyet talált, ahol a házak között viszonylag nagy hézag volt és nem voltak magasfeszültségű vezetékek. még a ballonon is csak valami karcolás lett, az is megúszta. itt látszik a végén a kupola letétele is: https://www.instagram.com/reel/DNwV2ak2uRF/
A június 12-i Air India-katasztrófa, amely 260 ember életét követelte, talán mégsem a pilóták hibájából történt. Egy amerikai ügyvéd szerint vízszivárgás miatt zuhanhatott le a gép másodpercekkel a felszállás után.
Rég volt MH370, talán egy kis infó elfér. Hogy ne kelljen végignézni, ami érdekes (bár sok újdonság természetesen nincs):
- előkerült két új darab. igazából ezek már rég megvoltak, csak most került a begyűjtőtől Blaine Gibsonhoz
- összesen 52 darab került elő a következő országok/szigetek tengerpartjain: Madagaszkár, Mauritius, Reunion, Tanzánia, Mozambik, Dél-Afrika.
- ami számomra megdöbbentő, hogy az érintett országokban (talán 1-2 kivétellel) sosem volt államilag/hivatalosan elrendelt keresés, a darabok mind helybéliektől vannak gyakran felajánlott jutalomdíjért cserébe (szóval még igazából sok roncsdarab lehet a több ezer km hosszú tengerpartokon)
- novemberben indul az új mélytengeri keresés, de a legújabb infók és elméletek során meghatározott kutatási helyszín titkos (érthetően)
- mivel az 52 darab között belső/utastér elem darabok is vannak, szinte biztos, hogy a gép szétszakadt
- emiatt arra számítanak, hogy a tengerfenéken nem találnak túl nagy egybefüggő darabokat
- Blaine Gibson hangsúlyozza, hogy nem ő az egyetlen megtaláló, nagyon sokan kerestek-találtak roncsokat rajta kívül
- amit korábban találtak flap darab, az nem volt kinyitva, szóval a kontrollált vízreszállás szinte kizárt, erős becsapódás lehetett
- sok darabot egy áramlatokkal foglalkozó professzor számításai alapján találtak meg
- állítólag az új keresési helyszínen alig van áramlás, tehát a roncsok viszonylag kis területen lehetnek (a nehezebb darabok mint hajtómű függőlegesen süllyedtek le a fenékig), illetve nincs túl nagy iszap sem, szóval Gibson bizakodó.
én csak egyszer próbáltam egy kölcsön gépen, nagyon tetszett, kicsit (pozitív módon) mindig is irigykedtem, hogy akkor mennek, amikor akarnak, nem kell hegy, csörlő... de aktív időben nem mertem volna vele járni, csak hajnali meg esti gyógyiban. tartottam volna tőle, hogy erős időben, hogy tudnék kezelni egy ernyőeseményt annyi vassal, benzinnel a hátamon...
Bocs az off-ért. Valamikor sokat repültem hátimotorral. Kitűnően lehetett termikelni a Bálint féle aktív karos hátimotorral. Azóta sem találtam jobbat, kényelmesebbet a "gyári" keretek közül.
Rákerestem a típusra, szerintem az alsó deck végén levő first class longue utasait kényeztethették így, ott látok single seat elrendezést (az ülés fölött hálórekesszel!!! ), fent 2x2 volt végig.