Jakab András vagyok. Azt szeretném kérdezni, hogy a Nyugati pályaudvarral szemközt működő Skála Metró áruházban régebben működő, az 1980-as és 2000-es évek közötti üzletek belsejéről és kirakatairól esetleg lenne valakinek néhány kép? Engem nagyon érdekelnének ilyen képek? Hogyha esetleg lennének ilyen képei valakinek, akkor azokat fel lehetne majd tölteni ide, a fórumra is?
A doboz kialakítását, méretét, grafikáját és a felhasznált papír fajtáját tekintve tudomásom szerint kb. 20 féle dobozba csomagolták a távirányítós Wartburg 353 játékautókat 1967 és 1987 között.
Nekem is tetszik a formája, az igazi is sportosnak tűnt gyerekszemmel is, pláne egy kocka Wartburghoz képest.
Van valami bevált módszer az aljának a javítására? 2 komponensű ragasztó+műanyaglappal terveztem a pótlást bele hátul, de nem sík ezért nem egyszerű a dolog.
Valóban, vannak nagyon sérülékeny pontja: pl. az "A és B" oszlopok jellemzően töröttek a használt/játszós példányokon. Ami pedig szinte "kötelezően" törik: a távirányító zsinórja, ahol belép/ csatlakozik az alvázhoz, ott letöri/kitöri az alagút egy - rendszerint nagyobb - részét. A rögzítő csavarok körül hasonlóan repedni/ törni szokott; Ráadásul ez az előbbi rész szomszédságában van, tehát jellegzetes, hogy törött a játék alja, - hátul. A távirányító "markolata" - szintén egy betegágy. A fedél (és/vagy maga a kormány) törött, repedt, vagy hiányzik.... A szélvédő, ill. ablakok gyakran repedtek, a dísztárcsák és egyéb króm elemek hiányozhatnak, vagy kopottak, stb.
Viszont, ez gyűjteményi (+ értékállóság) szempontból azt jelenti, hogy kevés ép példány maradt fenn = ritka = értékes...,
mert a formáját viszont nagyon eltalálták. Az elnagyoltsága ellenére nagyon jól visszaadja az eredeti autó formavilágát - kívül / belül. Szépek a króm kiegészítők is.
Hogy az eredeti autó mennyire volt szép (és jó), az egyéni ízlés kérdése. Műszakilag tk. nevetséges volt, de formáját tekintve nagyon sokaknak - mai napig - tetszik; Köztük nekem is. Nagyon.
Ez egy nem saját példány / Netes kép.
Itt szokott törni, de ez egy irígylésre méltóan szép, ép darab:
Amikor a '90-es évek közepén kint voltam Szlovákiában, minden faluban láttam ezeket a csapott hátú Skodákat, meg az újabb 120-as fajtából is. De a játék verzióját csak véletlen fedeztem fel. Hasonlóan gyenge, mint az NDK-s társai.
Talán annyi, hogy az eredeti elképzeléséhez képest jelentős engedményt adott az eladó. Tul.képpen ez hatott meg.
Amúgy kereshetnék rajta egy combos összeget, - ahogy mostanában mentek ezek a wakerán. (Meg a "csehszlovákoknál"...)
Az is ösztönzött a vásárlásra, hogy a hiányosságait pont ki tudom pótolni a "donorokból". (Elemfedél, stb.) Tehát ahhoz képest olcsón vettem...., de csak relatíve.
Tegnap parkolt be hozzám. A korábbi sárgának fehér a dísztárcsája / ennek króm. A motorja szépen működik, de a távirányítót és a kormányzást bütykölni kell majd egy kicsit. A karosszéria törésmentes! Kell majd még egy sebváltó is.
A Tamiya Compound "kezelés" után, majd teszek még fel képeket; Csak most lusta vagyok egy ilyen pepecs munkához.
Bár nincs nagy mozgás itt, de nem tudom hol lenne érdemes másutt kérdezni: elérhető esetleg valahol utángyártott alkatrész régi játékokhoz? Most épp Piko Wartburgokhoz meg ites távosokhoz kellene pár holmi, jellemzően az, ami mindről elveszik. Lökik, lámpák, stb. Erre a zöldre kormány és első lökhárító kellene.