Én mindenképpen javasolnék egy akku tesztet, opcionálisan cserét, mert jön a tél, ha most kehes, télen még jobban az lesz.
Mikor megvettem a kocsit, olyan volt, mintha engedné az anyagot az AC pumpa (vissza), mert mindig csak 2-3 mp forgatás után indult el a vas. Mintha nem lenne vagy levegő, vagy benzin, vagy valami. Nos, megvettem az új akksit, aminek vagy 500A a rövidzár árama és pöccre megy a kocsi, lehet, hogy ez nálad is fog segíteni.
A bikakábellel kapcsolatos többi hozzászólóval nem értek egyet, ha jó az autód, akkor elég egy Tesco-s kábel is, ugyanis az a kábel, is át tud engedni 3-400 A-t cirka 2-3 mp-ig. Márpedig ha jó az autód, akkor ennyi alatt indulnia kell! Persze ha extra jó fej vagy, akkor veszel tuti kábelt és akkor más (rosszabb állapotú) autóján is tudsz segíteni, ha kell... ;)
A bikázás folyamatát szépen leírták a többiek, csak annyit tennék hozzá, hogy nem mindegy, melyik pólus összekötésével kezded, viszont nem tudom, hogy melyikkel kell, majd megírják az okosok! :)
Köszi a válaszokat! Külön köszönöm a bikázásos leírást! Még nem kerültem ilyen helyzetbe, mivel február óta van jogsim, de csak augusztus óta vezetek egyedül.
Azért volt meglepő számomra a helyzet, mert eddig mindig rendesen elindult még ha az energiatakarékos mód bekapcsolásáig hallgattam is a rádiót FM Transmitterrel. Igaz, mindig reszelt (?) egy picit, de első ráindítózásra mindig elindult. Az jelenthet valamit, hogy nem szikrázott az akku a kábelek felrakásánál (csak a műszerfalon villogtak a visszajelző lámpák és a kijelzők háttérvilágítása), ami az autókhoz értő nagybátyámat meglepte?
Tolatásba csak tök álló helyzetben kapcsolj, mert ez a fokozat nincs szinkronizálva. Hiába nyomod ki a kuplungot a kocsi mozgásától még forog a fogaskoszorú és a hátrameneti fogaskereket szinkron híján semmi nem húzza fel erre a fordulatra.. A hátramenettel egyébként is lehetnek nehézségek még álló helyzetben is. Ha nem tudod teljesen a fokozatba behúzni, azt akkor törvényszerűen ki fogja dobni. . Ha ez sűrű probléma, próbálj meg hátramenet kapcsolás előtt kettesbe tenni, majd innen tolatás.
Régi akkumlátornál az aljára leülepedő iszap miatt először áramszivárgás, majd időszakos rövidzár is keletkezhet a cellák között. Ez úgy merítheti le az aksit hosszabb állásnál, hogy nem is használsz jóformán fogyasztót, illetve régibb aksiknál ezek miatt a hírtelen merülés már bármikor, bárhol előfordulhat akár rövidebb megállás esetén is. Ha mindezek mellett az akkumlátorhoz vezető csatlakozások, vezetékek nincsenek rendben, akkor hiába mész az autóval, nem tudja tölteni rendesen. (ellenőrizni kell a csatlakozásokat, sarukat ) Persze lehet a generátorral és a fesz. szabályozóval is gond - egyes típusoknál a fesz szabályozó szén keféjének elkopása, test korróziója) - ezért nem ártana ellenőrizni a töltést.
Bikázni úgy kell előírás szerint, hogy a donornak jár a motorja, a fogadó úgy egy 5 perces töltési ciklus után kezdi a motort indítózni. A donornak végig jár a motorja, hogy a fogadó áramlengéseit az egész rendszere pufferolja.) Ha gyenge a kábel, akkor nem tud elég áram csorogni, tehát ezzel nem is fog indulni, mert az indítómotornak nagyon sok amperos az áramfelvétele. A szar - vékony- kábel, vagy rossz csatlakozás nagy ellenállást ad, ezen az áram hatására hő keletkezik és egyben áramkorlátot gyárt - azaz az indítómotorhoz nem jut megfelelő teljesítmény. Javasolt egyszer egy normális bikakábelt venni, ami nagyjából erre az életedre ki is fog szolgálni.) Végül 2000cm3-es motortól felfelé én nem adnám 63Ah aksinál alább - jellemzően 72Ahs- aksijaim vannak, de nyilván itt határt szab a méretben az elhelyezhetőség.
Rückvertset csak teljesen álló autónál kapcsolj, mert az nincs szinkronizálva, azért reccsen, ha még mozog picit a járgány. Szerintem a működtető bovdeneknél lehet a problémád, de ha nem veszi be jól úgy csináld, hogy megpróbálod betenni sebességbe, ha nem sikerült jól akkor engedsz pár mm-t a kupplungon fel ekkor közbe finoman tolod sebességbe és be fogja venni, mert a kupplung finoman megforgatta a váltót. A bolti (tesco és társai) bikakábelek pedig nem érnek semmit, én már kétszer jártam úgy, hogy ilyenekkel nem indult persze a sajátommal igen. Miután a tescos bikakábelre rá lett rendesen forrasztva (gyárilag csak vissza van fordítva a vezeték és rápréselve) egy kéznél lévő hegesztő kábel utána már jó lett (elvégre új az egész).
Köszönöm az invitálást, de (szégyenlem bevallani) pont ugyanekkor van a visegrádi PSA tali, amin már vagy 8 évvel ezelőtt is részt vettem.
Nos oda se fogok menni, mert nagyos sűrű volt nekem eddig ez az év és egy kicsit pihennék, vagy az eltünt víz nyomában lennék, mert csürtötökön bécsi túrát kell teljesítenie az autónak.
Az a gyanúm, hogy ez a vízfogyás már legalább egy éve tart nekem. Egyre sűrűbben kapcsolt be a ventillátor. Ez tavasszal tűnt fel először plusz 8 foknál. Most, hogy utántöltöttem, már ritkábban kapcsol be, bár nagyon keveset járok vele. Az utolsó tank benzin szigorúan rövid néhány kilométeres távokon hegynek fel és le a fedkomp szerint 13,6-os átlagot hoz. Ilyen durva még sosem volt, meglátszik, hogy be sem melegszik a motor.
Lenne egy gyors kérdésem. Ma kivételesen elég halkan ment a rádió a kocsiban, így elindulásnál valami hangot hallottam, ezért kikapcsoltam és füleltem. A városban hajtva 1-esben és 2-esben komolyabb gázadásnál rezonált valami a motortérben. Ez normális? Lehet, hogy a többi fokozatban is ugyanez lenne, de ott nem volt alkalmam pörgetni a sebességhatárok miatt.
Ma kétszer is volt olyan helyzet, hogy pár értetlen autós miatt tolatásból 1-esbe kellett váltanom és gyorsan behajtanom egy mellékutcába, hogy el tudjam őket engedni, mivel nem képesek hátratolatni egy kicsit sem. Ezt kétszer eljátszottam... A mellékutcában megállás közben már nyomtam is ki a kuplungot és gyorsan kapcsoltam a hátramenetet. Viszont egy kicsit olyan hangja volt mindkét esetben, mintha kuplung nélkül akarnék váltani. Mi okozhatja ezt? A kuplungot mindig padlóig, vagy közel addig ki szoktam nyomni. A kuplungszerkezettel se lehet gond, mert nemrég volt cserélve a felső munkahenger pont azért, mert néha nem jött fel teljesen a pedál és így nem oldott rendesen a tengelykapcsoló. Inkább a váltóval lehet valami, mert néha izomból kell 1-esbe erőltetni és a Rückwärtset legtöbbször csak félig veszi be és kuplung felengedésre kiugrik a sebességből.
Tegnap, amíg várakoztam egy bolt előtt, sikerült lemeríteni az akkut. Kb. 20 percet állt a kocsi, de közben ment normális hangerőn a gyári hangrendszer, amihez a szivargyújtóban levő FM Transmitter szolgáltatta a zenét. Gondoltam egyet és elkezdtem végigellenőrizni a lámpákat. Mindent felkapcsoltam egyszerre, a távolsági fényszórót kivéve. 5 percnél tovább nem égtek a lámpák, de a motor már nem akart beindulni. Régebbi Swiftről nem sikerült bebikázni (abszolút semmi reakció), de a nagybátyám ezeréves Opel Combo-járól dupla kábelezéssel próbáltuk már alapból és pöccre beindult. Járattam kicsit helyben a kocsit, utána pedig mentem vele pár kilométert (max. 5). Délután 4 volt, mikor a ház előtt leparkoltam. Ma reggel pedig pöccre indult. Szóval nagyon nem értem a helyzetet. Jelenleg egy 55A-es akku van benne. Szeretném lecserélni, de nem tudom mekkorát lenne érdemes belerakni azt figyelembe véve, hogy az említett Swift-ben közel nulla elektromos berendezés mellett 45A-es van. Vélemény? :)
A Peugeot-ban még nem cseréltem gyertyát, de az előtte a Mégane-on ('96-os) volt felirat a gyertyakábeleket vezető műanyagon, hogy pontosan milyen típus kell bele. Egy géptető alá kukkantást megérhet a dolog! :)
Nekem is elkezdett fogyni egyszercsak a hutoviz, mar gondoltam mindenfele megoldasra (Hengerfejes, futroadiator csere, stb...), csak a legegyszerubbre nem, mely vegul megoldotta a problemat: a hutofolyadek betolto sapkajanak a csereje!!! Azota 0 fogyas van, javaslom neked is ennek a cserejet elso korben. Amugy az enyemben a fekete betoltocsovon van egy kb 3cm bevagas belul, az jelzi a min, illetve a max. szintet, kozotte kell lenni a szintnek.
Szia! A tartályon belül van egy kis ( kivehető) barna kupak(?), annak az aljáig kell érnie a víz szintnek. A víz fogyasztásnak utána kellene járni, nehogy nagyobb baj legyen a végén!
Az a CHAMPION gyertyák 10eFt-ért szerintem nem volt sok a szalonban, nemrég cseréltem én is. Az autós boltba bemész fogalmuk sem lesz, hogy milyen gyertya kell az autóba csak ha te konkrétan megmondod (de az is 2eFt körül lesz). A PUG szalonban legalább olyat kaptál, ami jó és ha lett volna ez a Főnix kártyád akkor még 10-20% kedvezményt is kaptál volna, úgy meg már árban is jó.
Szerintetek mekkora távolságnak kell lennie a felni és a féktárcsa(betét) között.
Vettem egy alufelnit a téli gumihoz, ami nagyon patent, de cca. 3-4mm hézag van csak a felni belső széle és a fék között. A másik felninél nem figyeltem a távolságot, de ez most nagyon kevésnek tűnik...
Régen jártam erre, sajnos nagyon kevés az időm netre. 2.2 benzinesem elkezdte fogyasztani a hűtővizet. A műszerfalon visszajelzett a kontroll lámpa. Beleöntöttem 3/4 litert, aztán még fél litert. Kérdés, hogy mennyit önthetek még, mert semmilyen szintjelzőt nem találtam a kiegyenlítő tartályon.
Így volt nekem is. Kétszer volt ez a hiba, elég hamar egymást követően és idegesített nagyon. Gyertya csere után viszont nem volt, azóta kb:8-10ezer km mentem és semmi. Hiba meg csak akkor tűnik el ha ki van törölve, lehet hogy a sok idítástól majd egyszer eltűnik, de a motorvezérlő eeprom-jában benne lessz.
Köszönöm a választ! Én is gondoltam arra hogy az egyik henger rosszalkodik! De ahogy irtam is ez a rángatás csak egyszeri volt újrainditás után már nem jelenkezett a rángatás csak az ANTIPOLLUTION FAULT üzenet!
Nekem is volt ilyen hiba (2002 2.0 benzi). Ezt követte egy hibakód olvasás és azt mondta, hogy 1-es henger gyújtás kimaradás. Gyertyát cseréltem és a hiba megoldódott+hiba kód törlés. NGK LFR5 vagy mi volt benne és állítólag ezzel nem igazán jól münködik az RFN-es motor. Ha a hiba nem oldódik meg ezek után akkor gyújtótrafó csere, de lehet még lambdaszonda is, de szerintem az nem okoz ilyen problémát, hogy rángat a motor. Azért rángat mert valamelyik henger nem megfelelően megy vagy egyálltalán nem. Elég büdös kipufogó gáz jött ilyenkor belőle és látható is volt. ANTIPOLLUTION FAULT hiba azért jelenik meg mert a kipufogó gáz összetétle nem megfelelő vagy a lambda szonda rosszalkodik, de mégegyszer a szondától nem rángat. Az oldalon itt "Свечи зажигания" látható milyen gyerták kellenek bizonyos motor kódokhoz. Remélem segítettem. Ja és még valami, ha gyertyát veszel ne peugeot szalonban tedd mert én hülye ott vettem és amikor kibontottam a peugeotos gyertya dobozt CHAMPION volt benne 10eFT ért és autós boltban olcsóbban megkaptam volna ugyan ezt.
Erre már nem fogsz választ kapni! Nem ezen a fórumon van, csak átnézett ide egyszer!
Én megnéztem, de nekem nem tetszett. Kevés használat mellett elég viseltesnek tűnt a bal első huzat. Ebből levonhatod a következtetést a többire vonatkozóan is, hogy mennyit bír majd. De ha érdekel, akkor nézz át a 605-ös fórumra. Székesfehérváron van az illető.
Ma reggel amikor beindítottam a 406-osomat ( 2003, 2.0 benzin ) akkor a motor rángatni kezdett és villogott a motor öndiagnosztika visszajelző lámpa. Gyors újraindítás után a motornál már nem jelentkezett a rángatás, de viszon a visszajelző lámpa továbra is villogott. Pár km megtétele után újraindítást követően a lámpa már nem villogott hanem folyamatosan égett és a computer az ANTIPOLLUTION FAULT feliratot irta ki. A teljesítményben nem vettem észre változást igaz városba használtam a gépet.
Szerintetek mi lehet a gond, katalizátor vagy esetleg benzínszűrő?
Várható hogy eltünik magától a hibajelenség és lehet vele igy közlekedni, vagy mindenképp szerelő kell hozzá?
HDI MOTOROS. HIBAKOD NINCS. A JELESÉG TŐBB ÉV ALATT JUTOTT EL IDÁIG. ELŐSZŐR 2200 UTÁNA 2400 2600 ES IGY TOVÁBB. MOSTANTOL MÁR CSAK 30000-NÉL KEZD EL HUZNI DE AKKOR RENDESEN GYORSUL ESETLEG A LÉGTŐMEG ÉRZÉKELŐ TUD-E ILYET PRODUKÁLNI? A LÉGTŐMEG ÉRZÉKELŐT MIKOR KIVETTEM AKKOR AZT LÁTTAM BELÜL,HOGY A KÉT FÉMSZÁL NEM EGYFORMA AZ EGYIK ŐSSZEÉR /RŐVIDZÁR/ AMÁSIK FÉMSZÁL SZAKADT.EZEN KIVÜL MÉG VAN BELÚL EGY TERMISZTOR,ÉS EGY ZÁRT RÉSZBEN AZ ELEKTRONIKA.
Érdekelne hogy meg van-e még ez az üléshuzat garnitúra. Nekem 406-s kombi kocsim van, 2000-s évjáratú. A kocsit nem rég vettem és erre keresek huzatot.