Szia! Nekem is 307 SW - van RHS 2.0 HDi. Immár nyolc és fél éve,de még nem gondolkodom másikon :D:D
Eszméletlen ahogy megy hála Jenának.Optimalizálta és szerintem igy 130 LE felet van az ereje :))))
Minél gyorsabban megyek annál kevesebbet eszik:)
Mit is cseréltem rajta? Gumiköpeny,akksi nemrég,toronycsapágyak,stabil.karvagy rúd.Ja és hét személyesre változtattam ezért két pótülést,üléshuzat és persze izzókat ami fogyóeszköz :)
Én nem tudok rosszat mondani róla anak ellenére,h a 200 ezret már átléptem vele.Szűrőket,olajat jó idejében cserélem mindig.Ami zörög kopog azt idejében levadászom :)
Most ami nagyon égető jav.lessz az a generátor szabadonfutója lessz.Már nagyon nyifog...
Nem néz ki rosszul a hirdetett példány, meg van neki olajhőfok-jelzője is, ami nagy szívemvágyacucc, de hogy egészséges-e, azt egy élőadatos diagnosztika tudja megmondani. Jena csinál ilyet, keresd őt. A menet közben mért diagnosztikás értékekből jól meg lehet mondani, hogy van-e baja a motornak, vagy rendben van. Azt is meg lehet tudni, hogy a FAP-ja (ha van) mennyit ártott már eddig a motornak-turbónak, milyen állapotú az EGR, a porlasztók, stb.
Ő nagyon szereti amúgy kiváltani a lendkereket egytömegűre, de én sosem tenném. ;) Nem véletlenül van az benne...
A konkrét darabról mi a véleményed? A hirdetésből nem ferül ki, hogy fap-os-e, de mivel francia, gondolom igen. Akkor azt ki lehet iktatni. Ennél a kettős tömegű lendkerék szintén átépíthető, illetve javasolt az átépítése?
Én mindenképp az 1,6 HDi mellett szavaznék! Az RHY-t nem érdemes venni, az RHS nem rossz, de a 9HY sokkal takarékosabb, jól húzható ha kell, a FAP-ot is ki lehet szedni belőle, és ismertek (és kezelhetőek, megelőzhetőek) a tipushibái. Természetesen jobban jársz egy olyan verzióval, amiben nem harmincezrenként cseréltek olajat (és nem hatvanezrenként légszűrőt), hanem hamarabb. De ez a motor jól diagolható, plusz fülből is jól hallható, ha egészséges. Egyébként meg megízható, ha rendesen van szervizelve. Hallottam olyan taxiról, amiben 840.000 km-t ment el egy ilyen blokk. A befecskendezője tisztítható, felújítható, a lendkereke elég jól bírja, stb. Az enyém 193.000 km-es. Nem tervezem cserélni.
Ez a lényeg :) Kíváncsi vagyok mit mondd majd róla. Olyan 11 ezer körül megúsznám a benzint ha tényleg jó :D Csak elmegy rá 1 nap és a siker sem garantált :D
Azért DOT számra kérdezz rá (vagy a korára), mert az hogy zsír új, az világos hogy nem igaz, de kérdés hogy kevés használaton kívül mennyit ácsorgott még bárhol is :)
Szerencsére nem az ár a legfontosabb, sokkal inkább az állapot és a fenntarthatóság.
Szeretnék kérdezni tőletek a javasolt, illetve nem javasolt változatokról.
2.0 hdi 90Le (RHY) Siemens elektronikás? Ez megbízhatatlanabb, vagy drágábban javítható, mint a 107Le Bosch változat. Csak mert a 107Le (RHS) nagyon ritka Bp környékén, arra hónapokat is várhatok.
Mivel a facelifteseket is nézem, az 1,6 hdi is szóba került. Viszont itt csak a 9HY-t nézzem, vagy a FAP kiköthető a 9HZ-ből is?
Másik gondom, hogy a szervízkönyvesekben 30ekm-es olajcserék voltak eddig, mint pl ebben:
Az 1,6 hdi-ket mekkora kockázat 150-200ekm-rel megvenni? Olyat olvastam, hogy a 30 ezres periódus miatt kitakaríthatatlanul elkokszolódnak. Ez tényleg így van?
tavaly vettem 4 db 5 éves conti winter sportot. szerintem a nyári gumi jobban betapadt mint a téli. 1 nap 4x ástam el magam. Nem érdemes venni használt gumit, ha megnézed elég jó áron van hankook, barum, vagy matador. Tesóm autóját (altea 2.0 pdtdi) elég jól megfogja a hankook. Persze újjak.
Pont most vettem reggel 4 db-ot, mert találtam itt helyben nagyon szépeket.
A másik nagy dilemmám pedig az, hogy ugye lehet 13 990-ért FIRESTONE WINTER HAWK 3-at kapni, de a gumis ajánlott egy 5 éves DUNLOPot kb 7mm mélységgel 7 ezer forintért.
Télen (meg amúgy is) viszonylag keveset megyek (évi ~10-15 ezer km), szerintetek mi éri meg jobban?
Kimentem. Megnéztem. Van 2 db használaton kívüli felnim. pug 406 van belül stb, de ET-szám nincs a gumi "alatt". Kívül a szelepnél 2 arasznyi betűsor áll. Dunlop, Michelin, France stb, rakás szám, ET 18, még valami szám stb. Lefényképezhetem, de csak holnap tudnám iderakni.