De nem kell felkapni a vizet,ezért kérdeztem,hogy rendeltél-e,mert ebből én is leszürhetem,hogy volt-e valóság alapja Huba szövegének.Lehet pár évtizeddel meg van csúszva szegény.
Nem mondtam egy szóval sem,hogy érdemes nekiülni szerelgetni,csak azt,hogy szerelhető!
De azért csak nem egy fél nap a szerelgetése?!
Másrészt sokszor a kíváncsiság hajtja az embert, és csak bele néz,ha a saját órájáról van szó,vagy nem?
Az ETA vagy a Ronda jobb szerkezeteinek a zöme azért szerelhető. Nem mindegyik, de a zömük igen. Csak jellemzően értelme nincs a szerelgetésnek, a Miyotáknál (amelyek zöme szerintem jobb és állóképesebb szerkezet az ETA analóg típusainál is, és még olcsóbb is) pedig végképpen nincs, ki a fene fog nekiállni fél napot szerelgetni - kétes kimenetellel egy szerkezetet, és 2-3 ezerért rendelni hozzá alkatrészt - amikor mondjuk 2500-ért kap egy új werket...
Nekem is vannak ilyen katalógusaim - próbálj hát meg akkor rendelni belőlük alkatrészt... Rajta, próbáld meg, aztán számolj be róla. Én már megpróbáltam, nem is egyszer- én nem vélekedem, hanem tapasztalatból írom, amit írok...
Pont azért, mert már nem szerelget senki ilyeneket, másrészt mert a szerkezetek zöme önmagában olcsó, pár ezer forintos - így senki nem foglalkozik velük. Ráadásul a hibák nagy része értelmes energia-ráfordítással tényleg nem javítható, jellemzően az elektronikai panelhibák amelyek igen, és éppen ezért a legtöbb werkhez panel kapható is külön. Csak kétséges, mennyi értelme van rendelni 4000Ft-ért egy panelt, amikor esetleg 4500-ért kapható egy komplett új szerkezet....
Tudom,hogy itt sokan lehúzzák Vályi Hubát,de pont tegnap előtt kaptam tőle egy raklap Eta quatz vezérlésű szerkezet katalógust,és ott minden egyes elem meg van számozva ISO számokkal.Állítása szerint minden lerendelhető belőle!
Több évtiezdet töltött az öreg az órák világában,ezért én elhittem neki,de ha te mondod,már magam sem tudom,mit higgyek.
Tudom,hogy nagy szaki vagy,de tényleg próbáltál már így ISO szám alapján rendelni,és tényleg reménytelen?
Az tény,hogy Svájcban nem szerelgetnek ilyesmit,(gondolom máshol sem nagyon)hanem cserélnek,mert többe lenne a szerelési órabér,mint egy gyors szerkezet csere,de ez gyakorlatilag áll a mechanikus órákra is,bár ott inkább részegységeket cserélnek.
Nem, sajnos a legtöbbhöz valójában nem lehet rendelni semmit. Sokszor még állító-tengelyt sem, vagy csak nehezen, de alkatrészt csak a komolyabbakhoz, azokhoz is csak korlátozottan (pl: elektronikát).
Általában értelme sincs, mert a sima ETA kvarcszerkezetek kiviteltől függően 3-10eFt között kóvályognak, de még egy G10 kronó is csak tizenezer forint (amúgy ez utóbbit igazán szét sem lehet szerelni).
A dolog annyira egyértelmű, hogy egészen komoly esetekben (pl: Cartier órák, az in-house Ebel gyökerű kvarc-szerkezeteikkel) is csak szerkezetcsere kérhető, alkatrész az még ezekhez sincs külön. Függetlenül attól, hogy sok utánjárással esetleg lelsz a neten valahol egy helyet, ahol éppen van bontásból, elfekvőből, akárhonnan egy-két darab, annyiért, amennyiért - ez ettől még nem nevezhető alkatrész-utánpótlásnak, legfeljebb mázlinak...
" Igazság szerint a quartz szerkezetek az elemcserén kívül álltalában nem javíthatóak."
Nem akarlak megbántani,de ez badarság!
Egy normális quartz szerkezet(pl.:Eta-k),nagyon is szerelhető,és szinte minden alkatrész lerendelhető hozzá,ha van katalógusod,amiből kibogarászd,hogy mire van szükséged.
Én személy szerint Győri vagyok,de itt a topikon sokan emlegetik a Hantos óraszervízt a honlapjukat nézve komoly cég ,bár nyilván nem a legolcsóbb! Az is jó megoldásnak tűnik ha beviszed hivatalos márkaszervízbe,ezekkel tapasztalatom szerint az a gond ha már nem jótállásos az óra mindent inkább cserélnek mint sem javítanak! Igazság szerint a quartz szerkezetek az elemcserén kívül álltalában nem javíthatóak.
El is fogom (tudom, hogy nem kéne befolyásolni a szerkezet működését a hordásnak, na de akkor is rejtélyes, persze az órás szakmája pont ez, hogy értsen hozzá).
A kérdésem: hová javasolnátok? A forgalmazó A BTech-et javasolta az Erzsébet királyné útján. De ha ajánlotok ti valamit, tapasztalatok alapján, annak jobban örülnék.
Olyan nehéz 45-46mm tokátmérőjű órát találni ,aminek nem a lünettája nagy ,hanem az üveg. A nagyobbak jelentős része a lünetta miatt hatalmas. És emellett legyen dátumkijelzés( mon 21) +konográf+Vízállóság(úgyse viszem vízbe ,de szért legyen). Ilyen elvárásoknak, 600ezer forint alatt kéne megfelelnie. Akinek valami tipp ,szívesen veszem.:) Használtan veeszek ,ha veszek.
Hmm.. Nem mondom hogy értem, de az biztos ,hogy gusztustalan megoldás. Sikerült a legszebb B for Bentley órát el.aszarintani ezzel a "megoldással"(a külcsinben):S
Még csak azt említeném, hogy a Felca és a Tudor ETA szerkezetes, l a tok anyga sem a Rolexé, továbbá a Felca Sportmaster XX is megtévesztően hasonlít a Day-Date-hez. A Tudort azoknak a "közönséges" embereknek szánják, akik nem sorolódnak a felsőbb osztályba. A Felcát meg inkább az alsósoknak. Úgy vélem, hogy ha az anyagi javak oldaláról 2 osztályt képezünk, akkor a Felca és a Tudor egymás mellé kerül.
Most tulajdonképpem egy quartz óráról beszélünk? Mert annak édesmindeggy hogy a kezeden van vagy a szekrényen ott léptetőmotor viszi a mutatókat nem mechanika! Vidd el óráshoz.
Bocs, ha hergelésnek érzed, a Felca nyilván nem azonos osztály a Rolexel, azonban a ha csupán 2 osztályt veszünk, akkor a Tudort inkább a Felca mellé sorolnám. Bár ha jobban belegondolok, akkor már kezdek hezitálni. Lehet, hogy a Rolexet értékelem túl.
Szerintem par@sztvakítás. Jól tud emlékeztetni a régi legendás Cal.11 kronográfra, aminek hasonló formatervű tokján bal oldalon volt a korona, ugyanakkor a megszokott jobb oldali koronatengely-nyílást egyszerűen csak ledugózták.
(Csak ne legyen igazam ezzel a gondolatommal! Mert, ha tényleg így van, akkor egyre inkább a gyártó is tesz azért, hogy a "surmó" órák kategóriájába sorolható legyen a márka.)
Egy másik topicon ismerős fórumtárs javaslatára jöttem ide (remélem a low end svájci órás kérdésért nem jár semmi büntetés :D). Szóval az órám (Certina DS Podium) éjjel (lerakva) úgy egy óra késést szed össze. Nappal (csuklón) semennyit. Most is leraktam úgy két órája, aztán ezalatt összeszedett 7 perc késést - majd felvettem kézbe, beállítottam, azóta megint megy a másodpercmutató...
Ilyenkor elemcsere, és "csak" ki kell pucolni? Az elemcsere ellen szól, hogy napközben nem késik semennyit sem... Esetleg a szerkezet fáradhatott el?
Két éve vettem, pontosabban 8-án járt le a 24 hónap gari...
Nagyjából ilyenről van szó (kicsit más a tipográfia):
Van ajánlott szerviz, ahová javasolnátok elvinni átnézetni?