Ha valamilyen okból bárkinek kellene olcsón aránylag jó minőségű mérőórás biciklipumpa, a Lidl-ben van most 2000-ért akcióban. 4-5 éve vettem egyet, ha nem hagyom kint ázni még ma is tökéletes lenne, a feje kb 1 évet bír utána 1000 alatt le lehet cserélni rendes fém fejre amilyen a kutakon is van.
Mem.kártya nyílás nincs a tiéden? Amit elsőnek belinkeltél, azon van, ez ilyen után gyártott féle, nem gyári - ilyet szeretnék én is venni. Ha van, akkor nem gondolom, hogy macerás lenne megoldani. Ha nincs, dvd-re esetleg kiírni egy letöltött tört verziót? Nem lehetséges? Nem próbáltad még? Csak tipp...
Új 6osban, a facelift előtt nem tudott magyarul a navi (TomTom). Legalábbis, amiben ültem, abban nem lehetett beállítani. Az iGo, a facelift utáni viszont tud, elég szépen (kivéve a néccsáz méter után fordulj jobbra). Szóval van fejlődés.
főnököm PUG 406 2.0 HDI-je tavaly egy hasonló özönvízben állt meg, hogy a beszívott víztől kikönyökölt a motor... aztán mutatja hogy valahonnan lentről szívja a levegőt nagyon alacsonyról.
mondtam is neki, hogy normális autó legalább a hűtőrács magasságából szívja a levegőt, nem az utat porszívózza :)
Mazda 6-ban Magyarországon dísznek van a navi, korábban szart se ért az egész, csak a helyet foglalta. Nem ismerem az új formációt, lehet hogy erre már van valami okosság, majd jönnek az okosabbak és vagy megerősítenek benne hogy kuka, vagy megmondják a tutit. Addig reménykedj. Amúgy halkan jegyzem meg, hogy ez nem az a típus amibe bármit is meg lehet oldani 50 rugó alatt..
Segítséget szeretnék kérni. Megvettem életem 6. Mazda 6-ját, ez egy GH 2012.12. havi, azaz a végéből. Viszonylag jól ismerem a modellt, de nem volt még navis változatom, na ez most az. A gyári navi viszont sem magyarul nem tud, sem nem ismeri Kelet-Közép Európát (a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országoknál megáll a tudománya). Vagyis magyar menü és friss magyar térkép kellene nekem hozzá, ha megoldható akár tört vagy más megoldás is érdekel, csak ne kerüljön 50-100e Ft-ba.
A Navi egyébként DVD alapú, meg van hozzá a 2db gyári DVD, amin a Ny-Eu térképek vannak. Íme a kép, hogy néz ki:
Légyszi segítsetek hogyan tudom ezt megoldani? Túrkáltam itt a neten, de egyenlőre nem találtam megoldást.
Na srácok tegnap rájöttem, életem legjobb döntése volt a Mazda 6 2.0 benzines. Konkrétan telibe kaptam a vihart és özönvizet a Soroksári-Könyves Kálmán-Üllői út magasságában. Kb 50 autó fulladt bele a vízbe, zömével dízel Audik, Mercik, de volt ott azért benzines Opel Corsa, meg Alfa, stb. Én még nem láttam ilyet, hogy olyan füstöt nyom a vízben egy-két gépmadár, mintha felgyújtottak volna egy köbméter műanyagot, mert küzdöttek néhányan az árban az újraindítással. Túlzás nélkül mondom, hogy lökhárítóval toltuk a vizet néhány helyen, kétszer bedadogott nekem is a Mazda,de bírta a vízitúrát. Megsimogattam mikor hazaértem... :) Mazda Forever...
RF5 .most kiiktatam az EGR-t , most már felmegy 2500ig ,de szurkés fust az eredmenye és iszonyatosan budos majd alapjaraton kb 1perc alatt eltunik a fust es gyakorlatilag szepen jar a motor.
hugom 6-osa meg most mondta be az unalmast :( 1500nél nem forog többet és okádja a buzos korom fekete fustott és olyan a muszerfal mint valami karacsonyfa.
emlitették a múltkor a szervizbe,hogy kicsit rossz 2 befecskendező korrekciós értéke ,hát valószínüleg eddig bírta legalábbis reméljük :)
Köszi a választ, korábban nekem is ez volt a terv, de a vonóhorog elég húzós. Végül ma megrendeltem Thule fixpontosát wingbarral. Ha lenne vonóhorgom egyszerűbb lenne a dolog, mert lenne kitől olyan kölcsönkérnem, amit írtál.
Van egy 2005FL M6 2.0L Benzin 6 gangos mazdám. Marcius körmyékén azt vettem észre,hogy kuplung könnyen jár, sokkal könnyben tudom benyomni mint eddig. Amikor megvettem és próbálgattam több autót, mindnek elég combosan kellett nyomni a kuplungot. Na ez most akkor megszűnt. Majd egyre sűrűbben azt vettem észre,h az 1est nehez veszi. Reggel elindulva rendben volt. Ahogy melegedett az idő egyre gyakoribb lett. A reggeli indulás ok, mert 18 fokos a garázs kb. 190ezer van az autoba, gondoltam kuplung csere. elvittem a Miraihoz, mondaták,hogy a km és a könnyű nyomáspont indokolja,h cseréljünk, bár megjegyezték,h mag a tárcsa,jó mert fog rendsen, kinyomva nem fullad le stb. Használtam, arra mg rájöttem, h amikor bemelegedik és neheze veszi az 1est, akkor pici rákuplunlugolásra(nem kell teljesen benyomni, csak 2-3 cm, mér rendesen kiemel és beveszi a fokozatot). Elmentem egy váltoshoz, az első munkahengert(pedálnál) kicserélték mert picit eresztett és mintha levegős lenne a rendszer. Tűnet ugyan az, néha nem veszi az 1est csak pici rákuplungulásra. Alső munkahnger is cseréve,minden száraz mint a sivatag. Csapágy rendben, tárcsa rendben, nem kell cserélni mert az ok, kuplungcsövek rendben, nem dudorodik a gumis cső, de valamiért valahol mintha levegősődne. Szóval otttartok,hogy nem tudják,h mi a baja a kuplungnak, lehet használni, csak néha rá kell kuplungolni. Valaki esetleg találkozott ilyennen? Több szerelőt is hívtak ,akik váltósok, de senki nem látott még ilyet:-(
egy GH-s 6-osom van, aminek a műszerfal alján levő aprópénztartó ajtaja letört (az ajtó "zsanérjai", azaz a két kis pöcök lekopott, lekerekedett + a műszerfalban a pöcköket tartó kis bemélyedések picit letörtek). A szerviz természetesen a műszerfal teljes baloldali tömbjének cseréjét javasolja. Én megszerettem ezt a kis tartót, nagyon praktikus... nincs valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne mégis megmenteni? nem ismertek egy ezermester autószakit, aki ránézne?
Amúgy lehet ledesíteni, de szükséges az előtétellenállás, vagy darabonként, vagy valahol a nyákon egyetlen ellenállás.
A probléma talán annyi, hogy a LED fényárama rossz egy konzol megvilágításához. A legnagyobb kibocsátási szög elvileg 120fok, nekünk meg legalább 300fok kellene, hogy szép legyen. Ezért vagy lencsés Power ledet használunk ami nem fér el a nyák lyukban, vagy több ledet egy helyett, esetleg ledszalagot.
nem... egy pici kis színes sapka van rajtuk ami színt ad, illetve egy kis műanyag foglalatban vannak. Ha kompletten szeretnéd megvenni, vagy 3000 huf... így mezitlábasan csak 100 köröl van...
Nem tudja véletlenül valaki mi a pontos típusa a középkonzol nyomtatott áramkörén található égőknek? Az egyik sikeresen kiégett ... a led pedig nem lett jó bele. Valahol olvastam hogy talán T4?
Illetve engem is elért az LCD hiba. Örülök neki nagyon ... a hőség megtette hatását. :(
Még egyszerűbb egy 3ft-ost alkatrészt kihagyni, amit ha detektál a szoftver, akkor már megy is a cucc :D Ez utóbbi jobban véd az utólagos szoftver hekkelgetésektől.
Lehet, de a mazdánál ez eddig nem volt így, nekem az a tapasztalatom, hogy az előkészítések ugyan megvannak egy-egy opcióhoz, maga hw is kell a megvalósításhoz. Azt tudom elképzelni, hogy a központi egységbe be kell tenni egy modult, amitől fogja tudni. De mivel semmi infónk róla, ez csak találgatás.
Bocsánat, másképp fogalmazom. Költséghatékonyabb úgy eladni, hogy szoftveresen van butítva, mint lehagyni az alkatrészeket, és módosítgatni a folyamatokon.
Gondolom a rádió antennája is lehet az uszonyban. Én nem hiszek abban, hogy a hw ott van a kocsiban és csak szoftver kérdése, ez nem vw :) De legyél az első, aki megcáfolja ezt :D
és a pláne benne, hogy bárkinek megadják :) Unixnál lényegesebbn olcsóbb van olyan tétel ami több mint a felével olcsóbb zsu-n :) eddig még egyszer sem sikerült félre rendelnem tőlük szal jó csapat :)
Ma voltam bontóban... Mutattak 15db féltengelyt, mindegyiken meg volt ütve az abs gyűrű... Persze. 20.000ért... Úgyhogy a bontott abs gyűrű nem jött össze.
2005-ös 4 ajtós facelifteshez kéne vennem tetőcsomagtartót (4 bringa lenne rajta), milyet lenne érdemes? Fix pontos, normál? Thule vagy más márkát? A fix pontban sem vagyok biztos, hogy az-e amire gondolok, a tetőnél a fekete "csíkban" vannak a kupakok, azt leszedve ott egy menet, az az ugye?
SD kártya-olvasó benne van? Szerintem az ilyen modellekből simán kihagyják, anélkül meg elég varázslós mutatvány. Ettől még lehet megcáfol valaki. Mi emiatt ragaszkodtunk hozzá, hogy navi mindenképpen legyen benne, mert a helye megvan, menüben benne van, nem kell szélvédőre cuppantani semmit, és az esetek 99%-ában teljesen jól működik, emellett a faceliftben már iGo van, úgyhogy minden szuper. Eddig egyszer hagyta el magát Zürich közepén, akkor mondjuk pont idegesítő volt.
lehet h felreertheto voltam. A fejegyseg erinto kepernyovel, gombokkal ugy nez ki, mint egy revolution, es capauszony antenna is van, navi megsincs. "Talan" szoftverrel megoldhato. 165le kezi valtos, szoval nem egy alap felszereltseg. nemetorszagbol behozott, talan center line kinti neven a felsz.szintje.
olyan kérdésem lenne, hogy az első szériás dízelnél az olajnyomás-szenzor kábele honnan jön? Letört a kábelvég a csatlakozóról, és nem találom a kábelt, sehol nem lóg semmi. Abban a műanyag gégecsőben lenne, ami megy a generátor felé?
ha esetleg motor kell akkor ajánlom a Nippon Dizel-eleseket. Csak tényleg jól nézt meg,hogy mit honnan huzol le és nem árt ha készitesz elotte fotokat is,hogy késobb is meglegyenek :)
köszönöm a válaszokat! majd ha egyben van a kocsi akkor megírom , hogy mi volt a menete ..Ha esetleg nem írnék akkor az azt jelenti , hogy nektek volt igazatok és beletoltam a tiszába a kocsit :)
Most vettem tőlük pár cuccot, az egyik nem stimmelt visszavették, rendeltek másikat. Jó csapat...
4db denso izzítógyertya 16000ft
1db delphi első-alsó első lengökar 9800ft
1db hella klíma szárítószűrő 12000ft
Sajnos Abs gyűrűt értelmes összegért nem tudtak mondani értsd 36.000ft a gyári... A féltengely csulkó amin rajta az Abs gyűrű pedig 12.000ft, vajon mit vegyek?!?! :-)
Ebay-en találtam abs gyűrűt 4000ért de mire ideér az is veri a 8-9000et.
Annak tudatában vettem a kocsit , hogy egy az egyben motorcsere....ha így kiszedve elviszem egy műhelybe és ha meg tudják csinálni jó ha nem akkor marad az eredeti terv és igazából így se úgyse dolgoztam feleslegesen. ÉS azért álltam neki én magam mert itt 200ezreznek egy motor ki/be és egy szaki sem ér rá mindegyik lehúzos és flegma.
Atya világ ember... Ezt te komolyan gondoltad hogy a ház előtt széttaknyolod a kocsit ? Te dolgod amúgy, csak tartok tőle drága lego lesz ez neked. Egy hónapja még azt írtad "kicsit megpolírozom a youtube szerint és jó lesz " .Na ez komoly homályt jelez a részedről, de lelked rajta csináld. A tiéd, kifizetted, de tartok tőle hogy a többit is ki fogod fizetni, az viszont már fájni fog...
zsu.hu innen veszek minden alkatrészt :) elég ilcsók és gyorsak :) aktív szenes pollenszűrő nekem filtron van :) 2öt hoz hozzá fel a kb 300 forinttal drágább aktív szenes :)
egyszerü? eddig volt egyszerü és innen már nem árt ha tudod ,hogy mit csinalsz :) ű
hozzá értő szerelőkkel is gyakran előfordul,hogy szétszedik és utána dobozba viszik olyan emberhez aki össze tudja rakni úgy,hogy müködjön is :D
Nippon dizeleseknél nem ritkán kötnek ki így motorok.
A múltkor egyik Miskolc közeli ismerösöm járt náluk mert aaz ottani Mazda szervizben NEM TUDTÁK normális üzemre birni 2 hét alatt sem a mar össze rakott motort amit tölük vitt az ismerös ,pedig csak a veztengelyt meg az aprosagokat kellet csak átpakolni az eredeti motorrol
Hát mivel eddig max ablakmosó folyadék utánpótlásilag értettem a kocsikhoz , most ez nagy előrehaladás :) A váltót lehúztam most csupaszon áll. Turbó és a vezérlés van rajta meg az a buzi buuzi buzi szoknya az alján.De ma már nem akartam vele foglalkozni mert tegnap elég húúzos volt :) Akkor azt mondod innen már könnyű a dolgom?
Korábban már írtam , hogy hajtókar csapágyas lett a drága gépjárművem. Mondták , hogy ki kéne szedni a főtengelyt megköszörülni és az csak úgy lehetséges ha kiszedem a motort. A ház előtt 2 lemezfelnin sikerült kicigánykodni. :) most zsiráfon lóg és az lenne a kérdésem , hogy innentől nehéz kiszedni a főtengelyt és ha nem valaki meg tudná mondani pontosan h hogyan is tovább
Akkor próbáld ki egyszer a Favorit váltóolajat. 15 fok alatt semmi viszkozitása nincs...
motorolajból eddig Q8 volt benne, de turbócserénél Shellt tettek bele. Nekem nem tetszik a hangja hidegen, sokkal kopogósabb a járása, mint a Q8-cal volt.
én most tettem bele Total Quartz 9000 future 5w 30-ast, olyan halk lett tőle a motor, meg valahogy egészségesebbnek tűnik nekem, 90-100-as tempónál nincs motorzaj csak susogó kerekek az aszfalton :D üzemanyagszűrő a gyári mecafilter :) én mondjuk minden szűrőt lecseréltem most, az összes mecafilter az olaj is és a levegő is, nem tudom mennyinél áll a km órád, pluszban még lecseréltem a váltó olajat is castrol transaxle-ra 75w90 eddig is finom volt a váltó most meg mint a vaj úgy pattog a helyére, bár ennek fele lehet placebó, de hogy ezt is kiküszöböljem, faternak nem szóltam ezek cseréjéről, ment vele és mondta hogy mintha most tök halk lenne a kocsi meg a váltó is nagyon jó.... mit tettem vele? :D aztán elmeséltem.... :)
Meg kell mérni, hogy mekkora az áramerősség indításkor hidegen és melegen. Nem kézrátétellel, hanem műszerrel. Ha hirtelen megugrik, amikor kínlódik, akkor valószínű, hogy az önindító melegen megszorul, vagy a forgó rész "keresztbe áll".
Az aksi is lehet rossz, hiszen az üzem meleg motor mellett ennek a hőmérséklete is magasabb, és 10 perc alatt lehűlhet annyira, hogy egy érintkezési probléma épp ne jelentkezzen...
Én lelkes amatőrként egyből azért mentem hozzá, hogy akksit rendeljek, mert gondoltam beszart. Aztán mondta, hogy előbb inkább megnézné, mert nem 2 forint az akksi, ha mégsem az a szar és tényleg laikusként belegondolva használat után inkább töltött állapotban van az akksi, szóval akkor kéne szarakodnia, ha sokat áll. De ez pont az ellenkezője, ha kihült a kocsi, gond nélkül indul... Meg nincs kéznél másik akksi :)
Önindítóval is minden rendben, akksi tüneteket produkál olyankor, de azzal sincs amúgy gond és a kábelek sem melegednek az akksin, azt is megnézte. Nem jött rá és én sem, hogy mi az összefüggés, hogy csak meleg motorral és egyből használat után indul nyögvenyelősen. Mondjuk arra már én is gondoltam, hogy másik villamosságisnak is megmutatom...
Olyan probléma jelentkezett a Mazda 6-omon, hogy melegen ha leállítom a kocsit és 1-2 percen belül újra akarom indítani, akkor alig indul el, mintha lemerülne az akksi, kiakadnak a műszerek, betölti a CD tárat stb... Elvittem villamosságishoz, az akksinak kutya baja, töltés is van, ott volt egy napig a kocsi és nem tudta megmondani, hogy mitől van ez. Hidegen gond nélkül indul és ha használat után várok vele 10-15 percet, akkor is, csak ha eléri az üzemi hőfokot a motor, leállítom és akkor van vele baj újraindításnál.
Az ISO nem tiltja azt, hogy végignézd, saját szabályzás kérdése. Az ISO arról szól, hogy létrehozol egy szabályrendszert, amelyet aztán betartasz. A szabályokat te hozod.
A MES a Mazda European Service. A kereskedő nem tudja mosni a kezeit, mert csak akkor kapsz MES kártyát, ha mazda szervizben volt az autó (egy mazda szervizlátogatás alkalmával 1 évvel hosszabodik a kártya érvényessége). Ha egy MES kiszállás során kiderül, hogy nem volt olajcsere vagy szűrőcsere, akkor az a kereskedő nem veled, hanem a Mazdával szemben kell védje magát, azt viszont egyik kereskedő sem kívánhatja magának.
Nem éreztem részedről sem kioktató vagy rossz szándékot.
Egy útszéli autókereskedésnél nem mertem volna bevállalni azt hogy majd ő jól elviszi és jól leszervízeli nekem.
Ahonnan vettem mégiscsak egy Mazda kereskedés és szervíz.
Hátha számít.
Szeretném azt hinni, hogy számít.
A történetet köszönöm, hogy megosztottad.
Én is azért kérdezgetek már előre szerelőket, fényezőt, stb. mert szeretnék gondos gazdája lenni az autómnak és mihamarabb elvinni egy átnézetésre és kozmetikázásra, hogy jó kép alakuljon ki az autóban rólam.. Hátha meghálálja. :)
"minden infót magamba szívok"
Én is igyekszem így tenni. Nekem ez egy Szép új világ amiben egyelőre nem vagyok a szervízgyűlöletre kondícionálva.
Mikor eldőlt, hogy M6 lesz, nekikezdtem végigolvasni a fórumot 2008 elejétől, jelenleg a 39677-nél járok, 2009.07.21.
Közben rájöttem, hogy nem csak olvasni kellene hanem jegyzetelni is. hifi okosítás, navi lehetőség, fed comp állítgatás, ..., így odébb van még, hogy összeérjen a múlt és a jövő.
Én nem kívánom neked hogy valami rosszul süljön el... Sőt, sok sikert hozzá és balesetmentes vezetést!
Nekem a tapasztalatom rossz ezekkel az "eladásra" felkészített autókkal. (Mostanában is keresgélünk cimborával)
Nagyrészt a naivitásomból adódott még fiatal koromban. (nem mintha most olyan idős lennék)
110.000 km-el vettem az előző japán autómat. MINDEN KICSERÉLVE címszóval.
Aztán az első olajcserénél a szerelő azt mondta, hogy szerinte ez az olaj dupla annyit ment mint kellett volna.
Később gyertya probléma. Elvileg 180.000-nél lett kicserélve az amivel a gyárból kijött.
190.000-nél vittem vez.mű. cserére, olyan állapotban volt, amire azt mondták hogy örüljek hogy nem szakadt el, és ez kizárt hogy cserélve volt. (Azért becsületére váljon a Mitsubishinek hogy 190-et bír a szíj :)
Saját tudatlanságom és tapasztalatlanságomnak köszönhetően komoly költségbe verhettem volna magam tudaton kívül.
Én csak azért mondtam hogy esetleg tanulj más hülyeségéből, én hülye voltam, azóta minden infót szívok magamba, és nem hagyom hogy azt mondják amit hallani akarok. Támasszák alá tényekkel. (Nem csak autó, hanem minden más terén, munka stb..)
Szerintem pont a MES miatt kicsi az esélye, hogy átvernek. Ha lerobbannál, kihívnád a MESt és kiderülne, hogy egy mazda szervizben valamit nem csináltak meg rendesen, abból azért patália lenne.
"Hol fogja őt érdekleni, hogy te hogy fogsz vele járni 10 ezer km-el később."
Vagy fogja érdekelni annak reményében, hogy 5-8 év múlva újra lát, vagy nem.
A "de.." résszel kapcsolatban, nem mondom, hogy nincs (szomorú magyar) valóságalapja annak amit feltételeztek.
Az ott eltöltött 4 órából és mások előzőleg beszerzett tapasztalataiból, Hilcz-et korrektnek ismertem meg. Egyelőre én is úgy állok hozzájuk, amíg nem csalódok. Ha csalódok, majd hozzáállást váltok. De a bizalom nem vak, ezért kérdeztem, amit kérdeztem.
Volt a dolognak egy olyan ön-pszichológiai része, hogy ha elhozás előtt OTT nem csináltatom meg az Augusztusban esedékes szervízt akkor:
A, 1 hónap múlva kereshetek márkaszervízt ahol megcsinálják drágán, vagy
B, Bukom a MES kártyát és megcsináltatom egy Szfehérvári szerelővel.
Nem szerettem volna anélkül elbukni a MES-t, hogy megkérdezzem tőletek, hogy mennyire hasznos/fölösleges MES kártya, kinek milyen tapasztalata van vele, ezért megpróbáltam belealkudni az árba a következő szervízt, így most van egy évem kitalálni, kell-e nekem a DSR és a MES vagy megelégszem a hozzáértő szerelőkkel.
Ami az alkut illeti...
A hirdetett árral elégedett voltam és abban a tudatban mentem megnézni az autót, hogy valszeg nem fogok tudni csilliárdokat alkudni ha olyan állapotban van ahogy állítják. Az autót megfelelő állapotúnak találtam. A szemlén jól jöttek az itt leírt tanácsok: http://www.bankihitel.hu/letoltes/HogyanVasaroljunkHasznaltAutot.pdf
[Reklám után folytatjuk.]
Mivel szerintem praktikusabb nekik elszámolni pár szűrőt, olajat (MES-reg hosszabbításnak nem tudom van-e számukra bármiféle adminisztratív költsége, gondolom nincs) mint engedni az árból ezek kiszámlázott költségének megfelelő összeget, gondoltam bepróbálom.
Az értékesítő elment megkérdezni az ügyvezető igazgatót (akiről szintén pozitív volt a 20 perc beszélgetés alatt kialakult benyomásom), hogy ez beleférhet-e az árba. Mikor visszajött a jóváhagyással közölte, hogy ha ilyet szeretnék akkor leghamarabb jövő hét végén de lehet csak később vihetem. A szerződésre rákerült, hogy elemet kell cserélni az egyik kulcsban, illetve, hogy az ár magába foglalja a következő esedékes szervízt, melyek átadás előtt teljesítésre kerülnek.
Persze ez mind lehet B kategóriás trükk is.
Mindenesetre az okmányirodát már kedden lerendezték, miért akarnák tárolni az autót szombatig? Gyorsan kivesznek belőle még ezt-azt? :)
Én örülök az autónak és örültem, hogy sikerült ennyit kialkudni, mert a meghirdetett árat is korrektnek találtam.
És bár a kérdésem nem az volt, hogy át fognak-e verni, de ha átvertek vele legalább tudjam meg és sose legyen ennél drágább tanulópénzem.
-----------
- Van esélyem nívópálcán megnézve, vagy esetleg az olajbetöltő sapkát levéve megállapítani, hogy lett-e cserélve, vagy ha már úgyis át akarom nézetni használatbavétel előtt cseréltessek olajat, oszt' jónapot?
- Megéri csak a MES miatt márkaszervízben megejteni a kötelezőket a jövőben? Más hasznát - talán a későbbi eladhatóságon kívül - nem látom benzines esetében, de kérlek javítsatok ki.
------------
Matu18,
Köszönöm szépen, az a Berényi és Puskin sarkán lévő Spur Fehérvár lenne?
Csabo80
Köszi, hogy elküldted privátban.
ComX
Köszönöm az Autószerviz Récs Kft. szerelős tippet, kiegészítem a Csabo-tól kapott neveket.
SzaboZE
Kihangosítással sajnos nem szolgálhatok, viszont a fehérvári cégnél ahol dolgozok van pár régi M6 és egy 2008 utáni is, őket elláthatom szórólappal. :)
Tegnap néztem haveromnak egy kocsit... Na az volt a csoda. Szerviz könyvben 132000 km, minden időszakost a Mazda szerviz csinált. Azt még be is nyeltem volna hogy nagyon hektikus volt az éves km futás a könyv szerint, de a 120-as nagy szervizt már valami hókusz pókusz cég ütötte bele. Persze minden ki lett cserélve címszóval árulták a kocsit, meg hogy sérülésmentes, stb. Na elvittük állapot felmérésre, le van szarva az a 10.700 ft... Egy deka olaj nem volt benne, a homlokfal és a két első sárvédő cserélve, szűrők régiek benne, lengéscsillapító porvédők / 60.000 a csere / kiszakadva, hátsó féktárcsákon olyan vállak mint Conan a barbárnak volt, stb. Na kb ennyit a tuti megvolt a 120-as szerviz című meséről...:)
Szia, köszi az érdeklődést! Igazából minden megvan, csak a hangosítás kétesélyes még, a szponzorunk raktárát feltörték és elvitték a cuccost. Egyelőre még nem biztos hogy lesz addig cucc, de még nemet sem mondott. B terves hangtechnikát próbálok keríteni. Ha gondolod, tudok adni pár szórólapot, ha látsz egy mazdást odaadod neki :) Esténként szoktam Gárdonyban is lenni, van ott nyaralónk.
Gratula a vásárláshoz, de ezt a szerviz dolgot bebuktad. Belealkudtad a 120-as szervízt, és gondolod hogy a kereskedő majd kifizeti ugye ? Beviszik a szervizbe, és egy 20-asért beütik a könyvbe hogy megvolt, a kocsit meg úgy kapod ahogy utoljára láttad.
A JBL termékeit is nagyon kedvelem, a kulcsszó elvileg a hangszóró érzékenysége...
A Hertz és a JBL is 92-93 db/W/m - es hangszórókat kínál többnyire, ezért is lehet kisebb teljesítménnyel nagyobb hangerőt kicsikarni... Az alacsonyabb érzékenységű de terhelhető hangszórókhoz erősítő is kell, de ott a hangminőség elvileg jobb...
Fehérváron nem vagyok ismerős sajna. Ezt is csak azért tudom mert ott vettem az autómat, és kellett egy szervíz azonnal és ezt adta a google maps :D (pont jól jártam)
Amit Matu18 írt, arra én is kíváncsi lennék, és hogy milyen árba dolgoznak, mert amiket BP-en találtam az horror. A belső bőrre nekem is ráférne egy ápolás, meg egyébként sem árt. :)
Szia! Tudok egy nagyon profi csapatot, közepes árban dolgoznak, szóval nem olcsón de megnézheted utána a munkát, képesek a GYÁRI!!! állapotra visszaállítani bármit a kocsin kívűl és bellül, Berényi úton van a volt Hyundai szalon helyén, de megfogod őket találni mert a telephelyük is tele van kocsival, illetve ezen kívűl még két titkos telephelyük van ami fullra van kocsikkal( itt tartják az értékesebb (10misi+) autókat esti tárolásra). Szóval elég komoly és jó munkát kapsz tőlük :)
Én annak a szervizek az árát inkább lealkudtam volna a vételi árból. (Pont azért amit te is említettél: Bizalom) Hol fogja őt érdekleni, hogy te hogy fogsz vele járni 10 ezer km-el később.
Köszönöm ComX, kaptam két kontaktot akiknél lehet próbálkozni, de mivel szombaton hozom el az autót Kakasdról, még nem léptem a tettek mezejére.
Jól fog jönni amit küldtél, köszönöm.
Esetleg olyan helyet is tudsz ahol szépen meg tudnák csinálni az apróbb esztétikai hibákat?
Az előző tulaj egy kicsit "meggarázsozta" az egyik oldalsó visszapillantó szélét és van rajta pár csík (egy sima polír kevés neki) , illetve van pár kilincs alatti karcom is (ezek nem mélyek), meg itt-ott pár hasonló apróság, pl a váltóbőrre is ráférne egy kis gyógyerő.
Google-baráttal természetesen találok ilyen helyet Székesfehérváron ha nincs ajánlott fényezős és kozmetikus.
--
Vásárláskor az alku része volt, hogy megcsinálják a következő időszakos (6 év/ 120000 km) szervízt (legalább lesz +1 év MES) de ettől függetlenül egy olajcsere lehet nem volna rossz ötlet. A fene ebbe a bizalmatlan világba.
- Van esélyem nívópálcán megnézve, vagy esetleg az olajbetöltő sapkát levéve megállapítani, hogy lett-e cserélve, vagy ha már úgyis át akarom nézetni használatbavétel előtt cseréltessek olajat, oszt' jónapot?
- Megéri csak a MES miatt márkaszervízben megejteni a kötelezőket a jövőben? Más hasznát - talán a későbbi eladhatóságon kívül - nem látom benzines esetében, de kérlek javítsatok ki.
--
SzaboZE, sikerült mindent leszervezni 2015.07.25-26.-ra?
Nekem aránylag közel van (Gárdonyban lakom) , ha kell valami last-minute segítség szólj.
--
Derűs reggelt mindenkinek, nemsoká hétvége! Én már duplán várom a hétvégét!
Vegyesbe 7.8 a fogyasztásom. Város, pálya, sima közút, minden van benne. Nem nézegetem külön, 2-3000 km-re vetítve érdekel csak néha. Tankolok és megyek. Ha kifogy, megint tankolok. Te meg cserélj gyorsan szerelőt, mert a végén még az basz le téged nem ? Nehogy már bucka túrja a vakondot..
Lehet állítani elölre-hátulra a hangot, de szerintem nem ad ki hátra gyengébb jelet, csak elöl kevésbé hallod. Nekem a Bose is elég jól szól, a metra is elég jó volt, amíg át nem álltam. Ha ennyire borzalmasnak tartod, akkor szerintem mókoltak vele korábban vagy valami hiba van. Gyárilag nem kéne hertznek lenni benne.
"Múltkor vittem neki ékszíjat, feszítőt meg fordító görgőt, mert cserére szorultak, aztán utána hallgathattam"
Mi van??? nem ö keress rajta +40/50% döntse már el,hogy AUTÓSZERELŐ vagy AUTÓALKATRÉSZ kereskedő???
végezze jól a munkáját és kérje meg a minőségi munka után járó díjat és abból próbáljon megélni ,ne az autóalkatrészek eladásából :) mellesleg meg hagy döntsem már el az ügyfél,hogy mit akar az autóba szereltetni ,mert egyenlőre még nem ö tartja el :)
én sem kezdek neki olajat cserélni két ügyfél között :D kicsit elkurvultak a szerelők és büdös nekik a munka :P
Ugyan ez a tipus az enyém is. Olajam 6000 km után pakkra ugyan azon a szinten van mint amikor cseréltük, egy deka nem hiányzik belőle. Igaza van azoknak akik az olajfogyasztás okának felderítését javasolják, mert a tied nem normális szerintem se. Talán egy próbát megér, én ezt használom a 2000-es benyásba. :)
Egyébként a kocsi nem füstöl megy szépen, fogyasztás városaban 9,3 körül, olajfolyásnak nyoma nincs, kipufogó száraz, azért is gondoltam valami olyasmi olajra ami jobban bírja a "meleget", mert gyanítom valami belső tömítetlenség... :(
Tudom, hogy ez nem megoldás, de lesz egy hosszú utam és friss olajjal szeretnék belevágni, másrészt már után tölteni se tudok ebből az olajból, egy szóval néznem kell valami mást..
Szia! Ha tényleg szintet szeretnél lépni, akkor a hangszórócsere a megoldás. előttem azt írták, hogy jó ez a hangszóró, de nem osztom ezt a véleményt.
Én az 5-ös Mazdába Hertz ESK szettet raktam. A Mazda hangszórói ovális 5x7" -os darabok (12.5x17.5cm), de a a 16 és fél centis kerek hangsugárzók egy átalakító lemez beszerelésével (max 2000 huf) berakhatóak.
Az ESK szett kb 40.000 huf, de nem tudom leírni a különbséget... a gyári hangszóró 25 / 34-es hangerőn torzított, zörgött most van, hogy 33-as hanegrőn sem...
Ha nem szeretnél sokat költeni, akkor egy DSK szett (kb 23.000 huf) is jó lehet, nekem ilyen volt az Octaviában... imádtam azt is...
Szerintem ez az első lépés, utána érdemes egy kis ládát és egy nem túl durva erősítőt egy magas/alacsony jelszint átalakítóval beszerelni... (használtan ez max 50.000 huf)
Ha Bp közeli vagy, akkor szívesen megmutatom mit tud az ESK szett :)
A kis 25W-os hangszórókat inkább nem kötném rá az erősítőre. :) Egy Mac Audio MPX4500 erősítő van benne + egy JBL CS1214 láda, és ehhez viszont nagyon gyenge, valamint az előző autómban JBL GTO hangszórók voltak és ég és föld a különbség. Szóval csere mindenképp lesz, csak jó lenne tudni a méretet + a beépítési mélységet, mert faragni nem szeretném.
Nagy hiba lenne kicserélni... Nincs azoknak semmi baja, sőt, nagyon is jó hangszórók. Hajtsd meg őket egy megfelelő minőségű erősítővel, és csodát hallasz. :)
2006 Mazda 6 Hatchback-ben szeretném kicserélni az első és hátsó ajtókban lévő hangszórókat, viszont már annyi mindent olvastam, hogy elbizonytalanodtam ebben hol, milyen méret van és mi a beépítési mélység. Nem BOSE hifivel van szerelve gyárilag (állítólag azoknál eltér a hangszórók mérete).
persze, nekem sem hiányzik hogy éles teszten derüljön ki, hogy mi a helyzet, de inkább megcsináltatom, minthogy talán később baj legyen belőle, még ha nem is én miattam történik valami
az enyém itthoni vétel és forgalomba helyezés 2002 októberből
Összesen kb 700 autó érintett itthon. Ki tudja mennyi van forgalomban még és ki tudja mennyit nem csináltak meg már menetközben. Így olyan nagy tolongás nem is lesz :)
Nyilván az a jó ha az ember soha nem tudja meg, hogy a légzsák működik e vagy sem... Én 100 %-ra vettem az alvázszám alapján hogy az enyém is cserés, de aztán kiderült, hogy a Német piacra valami másik patront építettek be a kocsimba anno. Ezt most megúsztam, de valóban az a hír járja, hogy szarnak rá a problémára sokan.
jövő hét elejére jön meg az alkatrész ami a légzsák visszahívás miatti javításhoz kell, aztán időpont egyeztetés és kicserélik :)
ahogy hallottam a telefonban a szervizes munkafelvevő hangján, nem nagyon tolonganak az emberek erre a visszahívásra náluk (legalábbis a kaposvári szervizben)
Sikerült találni Szerelőt? Ha nem akkor: Autószerviz Récs Kft. Székesfehérvár Én is nem rég vettem a 6osomat, és adhoc-ra google alapján ráböktem erre. Kiderült, h a főnöknek is ugyan olyan van mint amit odavittem csak kevesebb km-rel. Átnézték A-Z-ig. Megmondták a véleményüket is ha rákérdeztem. Rendesek voltak. Úgyhogy nyugodtan menj oda, ha még nincs másik.
Én nem tudom milyenre érdemes,nekem nem cserélték a csövet annó,csak a radiátort,és a hozzájáró módosított tömítéseit,de az gyári volt viszont(előttem bontották ki a dobozt)..Szóval,van köztünk 1-2 aktívan ide írogató szerelő,pl,Gebriel323,mica-r,meg OsziM6MPS aki alkarésszel foglalkozik..
Programórám van, 3 idöpont programozható be. Viszont olyan memóriája nincs, hogy napokra elöre be lehetne állítani többet. De legtöbbször indulás elött 20 perccel kilépek az ajtón és megnyomom az indítógombot, mivel a bejárati ajtótól 3m-re áll az autó.
Ahol csináltattam, ott azt mondták, hogy a távirányítós nagyon drága mulatság.
Nekem is ez van, csak 2007-es bár sztem semmiben nem különbözik, csak a részecskeszűrőben. múltkor 140-es tempomatos 70km-re azt írta, hogy 7l. Néztem is bambán hogy ez talán egy kicsit sok...
apropó állófűtés: beprogramoztad, hogy mikor menjen, vagy szereztél hozzá egy távirányítót? :)
2006, 2.0 D, 143 Le. Illetve már nem tudom mennyi, mert részecskeszürötlenítéskor fel lett okosítva.
De ahogy írtam is, ez a szélsöérték. Vegyes használatban 6l körül van (nyáron kicsit alatta, télen kicsit fölötte). A másik szélsöérték egyébként 7l volt, mikor néhány kilométereket mentem télen és elötte mindig 20p-et ment az állófütés.
Van egy Mazda6 Kombim (2007), és a bal elejénél kb a lökhárító alatt néha keletkezik egy olajos/vizes tócsa. De nem mindig... Szerintetek ez mitől lehet? (megtapogattam, nincsen szaga, de ilyen olajos víz állaga van...) Ha valahol valami folyik akkor nem kéne ezt a hibajelenséget mindig produkálnia?
Az osztrákok már kezdenek felkészültek lenni a magyarokra, ezek szerint a svájciak még nem. Lehet, hogy nehéz elképzelni, de nekik másképp jár az agyuk (egyszerüen nem feltételezik, hogy valaki lehúzza a matricát, hogy aztán másik autón használja és mindezt azért, hogy spóroljon 10 eurót). Idövel ök is megismernek minket, hogy ott csalunk, ahol hagyják és kénytelenek lesznek ök is ráépíteni a megfelelö apparátust...
Régen minden gond nélkül ott mertem hagyni a táskámat snowboardozáskor bármelyik fán Ausztriában, de ma már sajnos túl sok magyar jár síelni, így nem merem. Föleg mióta hallottam valakiröl, aki abból élt, hogy végigjárta a közeli sípályák alját és a letámasztott lécek közül néhány helyröl elvitt ötöt-ötöt :-( - igaz, azóta lecsukták.
Szépen lassan azért kiépítjük majd az országimázst egész Európában
Nem csak Nickelsdorfnál. Engem egyszer St.Pölten után a nagy parkolóban ellenőriztek. Vasárnap reggel volt, még gyér forgalom. Lezárták az autópályát és mindenkit betereltek, ellenőriztek. Az osztrákoktól csak a forgalmit kérték. A teherautókat mérlegelték is, egy olyan kis lapos mérleggel, mint a fürdőszobai mérleg (csak nyilván nem 120 kilós méréshatárral :-))
Érdekes, a svájciak nem ennyire háklisak. Kőfelverődés miatt szélvédőt kellett cserélni (még a Corollán). Megkértem, hogyha lehet, próbálják megmenteni a svájci matricát. Szépen le is szedték, a hátára ragasztott barna csomagoló-ragasztószalaggal. A svájci határon megmutattam a leszedett matricát és megkérdeztem, hogy ezzel mit lehet tenni (még a szélvédő számlája is nálam volt, de a magyar szöveget biztos nem tudták elolvasni ;-)) Azt mondták, hogy ragasszam vissza celluxszal.
nincs hozzá kiváltó szett,akinek van az nem adja oda mert szar és az sem kiváltó hanem a Japánban,Thaiföldön használt Mazda Bongo 2.0 dizel motorjáról való lendkerék ami a kereszt motoros személyben nem használható mert rövid iső alatt kinyírja a bakokat és a váltot.
Ha esetleg váltót, motortartóbakokat ne adj isten forgattyústengelyt kell cserélni, akkor lehet elgondolkodni a valós költségeken...
Nem tudok tömör lendítőkerékről, de ha van is, akkor a hozzávaló kuplung nem a Mazdához való, és a következő csere esetén lehet, hogy már nem lehet beszerezni...
Itt nincs olcsóbb megoldás... be kell nyelni a csere költségét...
Nekem is ennyi volt tavasszal. Nekem még próbálták ajánlgatni a felújítását a kéttömegűnek de rövidre zártam a dolgot. A sima lendkerék szerintem hamar tönkre vágná a szerkezetet. Nem erre tervezték.
De van hozzá egy olyan kiváltó szett ami csak 1 sima lendkerék és kész..a rezgés nagyobb lesz tudtommal de másról nemtudok...ezért kérdezem hogy tapasztalatok vannak-e ezzel kapcsolatba.
Sziasztok ! Egy kérdés M6 2003 as 2.0D 136Le, kettőstömegű lendkerék+kuplung. A kérdésem a következő ha lehet akkor inkább csak a tapasztalatosok irjanak a hallottam ezt meg azt az inkább ne. A 2 cseréje eggyütt beszer áron kb 250, van kiváltó szett hozzá arról kinek mi a tapasztalata ?
Ebben konkrétan igazad van. Büntetés ilyesmiért akkor várható, mikor az Osztrákok / havi egy-két alkalommal zsilipelnek Nickelsdorf-nál. Ez annyit tesz, hogy kiterelik az összes autót, és egyesével megnézik a matrica helyzetet. Ez nagy divat a Svábok oldalán. Na ott aztán bármibe beleköthetnek, bár a megnövekedett forgalom miatt és a torlódás elkerülése érdekében sokszor csak rápillant, és már int is tovább. Ami macerásnak tűnik neki, azt kiszedi a sorból és átvizslatja.
Én egy olyan kaparóval szedem le mindig, amibe hagyományos borotvapengét kell belerakni. Amúgy a kettőnél több osztrák matricáért is büntethetnek, még ha nem is szoktak akkor is...
Srácok. Mindenkinek igaza van, és egyben senkinek sincs igaza. Én elmondom, hogy a matricával mi a legnagyobb baj. Az, hogy ha lejárt a vignette, akkor mindenki baszik rá, és nem szedi le. Pedig akkor még nagyobb eséllyel lejön. Fent hagyja mindenki, aztán ahogy öregszik úgy szárad és keményedik ki, egy idő után már törik... Nyilván az egész úgy van megcsinálva, hogy egyben esélytelen levenni, aki azt mondja hogy felragasztja rendesen és leszedi egyben, az hazudik. Pontosan az a lényeg, hogy megveszed mondjuk a 10 napos matricát, kimész vele shopingolni Bécsbe vagy Parndorfba, és másnap ne add oda a szomszédnak, hogy nesze ez még jó 8-9 napig. Megveszed, felragasztod, aztán az ott is marad. Én a kozmetikát Mosonmagyaróváron csináltam, a csúcs egy Ford Transit vot, amiről 42 !!! db matricát szedtem le eladáskor... Dikk.. Az azért már teljesítmény volt az ember részéről. És vigyázat, az Osztrák jard valóban megnézi néha hogy kamu a felragasztás vagy sem.
Én ilyet használok amúgy a leszedéshez. Befújom / permetezem /az alkoholos folyadékkal, és kis idő múlva mikor megtaknyosodott / feloldódik / a ragasztó alatta, akkor egy mozdulattal letolom. Gyors és hatásos, csak ezzel nem mindegy hogyan esel neki az edzett üvegnek, ha ügyetlen vagy könnyen karcolsz.
Sziasztok! Arról szeretnék érdeklődni, hogy milyen módon lehet a legkönnyebben kivezetni egy 2003-as évjáratú 6-os rádiójából (nem CD táras) egy jack dugót, vagy egy USB csatlakozót?
Le lehet szépen szedni akkor is, ha rendesen fel van ragasztva. Legalábbis nekem eddig mindig sikerült. Nem különösebben nézik, hogyan van felragasztva, mindaddig amíg nem gyanús. Mindig is voltak, vannak és lesznek trükközök, tudják az ellenőrök, hogy milyen autókat kell nézni és mit kell nézni.
Nekem eszembe sem jutott, hogy bármit is csináljak vele azon kívül, hogy felragasztom.
Ezt ne úgy képzeld el, hogy hajszál méretű szöszök vannak rajta, szabad szemmel nem igazán látható gyk csak a ragasztó hatásfokát csökkenti. Eddig soha nem bazirgattak miatta. De észben tartom, amit mondtatok.
Nem az számít, hogy megvetted e, hanem hogy egy szabályos felragasztással hitelesítetted e. A zsebedben sem érvényes, meg trükkösen felragasztva sem...
És persze megint itt a hülyeség, hogy az autógyártók igyekeznek csökkenteni a holttereket, ezek meg megkövetelik, hogy a szélvédődön kitakarj részeket... :)
Akk eddig jól megúsztam :) De most őszintén - nincs ráírva, hogy milyen erővel kell tapadnia... És ha lejön, akkor mi van? Azzal mit bizonyít? Ha egyszer ott van a szélvédőn, akkor meg lett véve. Azt kellene bizonyítania, hogy más autóval is használtam.
Kösz. Legközelebb megpróbálom azzal. Nem szoktam törődni vele, hadd gyűljenek a matricák, de egyszer az osztrák zsandár nem engedett tovább, amíg le nem vakartam a régieket.
Tudom, hogy legtöbbeket nem érdekel a fogyasztás, de azért leírom, hogy sikerült letesztelnem az elérhetö fogyasztásminimumot. Az elmúlt 3 napban 660 km-t sikerült megtenni szinte kizárólag országúton 90-110 között és BC szerint még 500-at lehetne menni a tankból. Átlagfogyira 4,9-et mutat, amit ezúttal elhiszek, mert mostanában tizedre eltalálta.
Úgy érzem további csökkentéshez laboratóriumi körülményekre lenne szükség :-)
Nem kell ide tisztitófolyadék, a pályamatrica első landolási helye a szövetnadrág vagy valami szövetkárpit. Ha már szöszös, akkor nem fog olyan vehemenciával odatatapadni a szélvédőre és egyben lejön. :)
rezgaras ezt buktad sajnos.. A matricát nem ezzel kellett volna leszedni. Az alkohol / tiszta alkohol, nem a konyak / oldja ezeket a matricákat. Vannak ablak tisztító folyadékok, amik mindent levisznek róla. Én a Riwax Glas cleaner-t használom, az szalmiák tartalmú. Egy spriccelőbe betöltve beporlasztod a felületet, hagyod kicsit állni rajta hogy oldja a ragacsot, és csodát látsz úgy lehozza. Ezt a lecsöppenést nem tudod eltávolítani semmilyen szerrel. Sajnos.
Koma22. Ezek ott Sopronban úgy átbasznak ezekkel az isten bizony dolgokkal hogy csak na. Úgy hazudik az ember mint ha olvasná. Navit az életben nem éleszted fel, mert Magyar cd NINCS ! Tolató radar ebbe szerintem az, ha a csajod hátranéz, és sikít ha jön a beton oszlop. Én inkább azt kérdezném meg tőle, hogy miért unta meg ilyen gyorsan ezt a gépet ? Mert ezt kintről hozták, kb 1-2 hónapos reg. a rendszám alapján. Kereskedő csak akkor rendszámoz, ha megvan a vevő, addig nem. Itt két dolog lehetséges. Ő is kereskedőnél vette, csak gyorsan el is akarja adni mert gázos, vagy magának hozta be, lerendszámozta, és rájött hogy még sem olyan jó kocsi ez. Egyre megy, nekem furcsa hogy ilyen gyorsan túl akar rajta adni. A klíma lehet a cső hibája miatt rossz, de azt nézd meg, hogy a klímakompresszor egyáltalán dolgozik e...
láttál érzékelőt a hátsó lökhárítóba?Ha nincs akkor NINCS BENNE TOLATÓ RADAR és a NAVIHOZ NEM LÉTEZIK MAGYARORSZÁGOT ISMERŐ lemez hiába állítja :D
mellesleg meg a tolató radar a R kapcsolásakor autómatikusan elkezd pittyegni illetve az 5-ösbe amiben engedélyezve van ez a funkció és van benne kamera kinyilik a navi és kapcsol a kamera,nincs semmi hokusz pokusz a mukodtetéseéhez....
Sziasztok. Leírná valaki hogy hogyan lehet a komputerben módosítani a fogyasztási adatokat? Hozzá szeretnék adni 5-10%-ot a kiírtakhoz. Amúgy most futottunk egy hosszabbat a vassal /2400 km /,2004-es 136 lovas dízel ,5 fős család, púpos csomagtartó,95% pálya 130-140-el 70%-át klímával 7 litert evett a gyönyörűség.
Klímával nekem is gondom volt,nem elég ha a tulaj feltöltötte,valószínű cserélni kell egy csövet/laikusként nem tudom szakszerűen mondani /.Az én autómon is cserélték ,azóta jó.Húszezerbe volt cakk-pakk. Alkudj le az árból.
Most csatlakoztam a fórumhoz!Leginkább a véleményetekre lennék kíváncsi,mert most szeretnénk venni egy Mazda 6-ot.
Ma voltunk megnézni és külsőleg nem láttunk rajta semmit ami arra utalna,hogy rohad az autó.Mentünk vele semmi kopogást nem hallottunk,pedig elég gáz volt az út...Holnap vagy kedden visszük a jelenlegi tulajdonossal szerelőhöz,hogy nézzen rá az autóra és az alját is nézze meg.A tulaj mondta,hogy a klíma nem működik,volt feltöltetni de ugyan úgy elszivárgott a gáz.A navihoz magyar cd nincs és nem tudja,hogy működik a tolató radar...Ennyi negatív infót tudtunk meg az autóról.
Elküldöm a linket,ha tudnátok segíteni a véleményekkel akkor azt nagyon megköszönném!
Van egy "belső műanyag" problémám. Még évekkel ezelőtt megpróbáltam acetonnal eltávolítani az osztrák matrica ragasztóját a szélvédőről (mocsok egy anyag, mással nem jött le!), de az acetonos fiolából lecseppent a középkonzolra, a fényes felületre a sebváltó mellett. Semmivel nem sikerült eltávolítani, pedig úgy érzésre nem oldotta fel a műanyagot. Próbáltam többféle műanyag polírozóval, de aztán beletörődtem, hogy örökre vasalva. Vagy mégsem?
Mert 2005-ben volt a facelift, talán nyár végén-ősz elején, ebben már nem vagyok biztos. Nem egy 2005-ös faceliftes kering a használtautón, az áruk picit jobb mint a 2006-osoké.
Én az enyémet németből vettem a becsületes nepperen keresztül. 140.000 km, sehol semmi kopás nyom, a 2006-os kocsi olyan mintha új lenne. Nekem megérte.
Eladnám 2008-2010 között gyártott Mazda6-hoz egyedileg általam gyártatott sportkormányomat.
A kormányt megvásároltam, megbőröztettem a látható módom, majd a beépítéskor kiderült, hogy a vásárolt kormány sajnos nem az én kocsimhoz való. Értelemszerűen NEM lett beépítve, karcmentes. :)
Csak a köv. számú kormánnyal kompatibilis: GS1D-32-980.
A képek magukért beszélnek, a bőrözés elképesztően szép lett, barna cérnával varrva. Bármilyen kérdésre válaszolok.
Ára nagyon baráti 55.000Ft.
Budapesten megtekinthető, szükség esetén utánvéttel postázom.
Oké, akkor hiszek nektek, legyen a kormány élethű. De hogy a gombok kopását nem nyalom be arra mérget vehet mindenki.. Vegye meg aki akarja, nyilván nem keresek jobbat mint amim van, és nyilván nem dízelt. Basszus ezt a Japán kemény műanyagot ha folyamatosan nyomkodod, akkor sem kopik meg így ennyi idő alatt. Amúgy csupán egy észrevétel volt, hagyjuk is...
Ha látnád az én 157.000 km-t futott autómban a kormányt, szerintem azt mondanád 300.000 van benne...
Amúgy végre láthattunk egy 2005-ös FL M6-ot :) régebben ezen komoly vita volt, hogy létezett-e egyátalán... enek a lökhárítója lagalábbis ezt sugallja...
Ebben az autóban 2010 elején volt 59.000 és 2010 végén volt 77.xxx km, abban az évben bizony kb 18.xxx km volt a futás.
Az autó most 9 és fél éves durva kalkuláció, de 18.000 x 9,5 az 171.000 így a hirdetésben szereplő adat akár igaz is lehet, de igaz, hogy akár 250.000 is lehet benne...
meg kell nézni, és ha nincs elrohadva,nem kormos a kipufogó, akkor akár jó bolt is lehet... csak alkudni kell belőle egy picit...
Hát srácok... Én is voltam kereskedő, és én sem vagyok dízel párti. De ez azt mondom nem korrekt, és nem is etikus. Az egy dolog hogy fikázza a dízelt kereskedő létére meg a kettős tömegűvel EGR-el jön, de ez mekkora kamu már. És az a baj, hogy lesz aki benyalja, és elhiszi hogy 130.000-et futott a kocsi. Rég volt már ebbe annyi, és nem kell hozzá más, csak a motortető peremét, a kormányt megnézni. Én elhiszem az ilyenkor szokásos gyűrűben vezetett dumát, de akkor vajon mi volt a bal mutatóujján ? Gyűszű ? Az a MODE gomb mindent elárul. Vicces nagyon...
robba ez jól esett, hogy figyelsz a részletekre... :) Igen, bármikor nagyon szívesen adok tanácsot belső műanyag, gumi, ápolás, kárpit tisztítás, matrica eltávolítás, polírozás lámpa és fényezés tekintetében, műanyag karcok eltávolításában, stb. Bár a neten ma már minden megtalálható, szívesen elmondok vagy leírok bármit. És amit kevesen vállalnak be garanciával, az a fényezésre ragasztott betűk-számok / hátul a Mazda6 pl / eltávolítása karc, égés és bemattulás nélkül.. :)
Pesten tudtok ajánlani egy megbízható szakit, aki megvásárlás előtt át tudná nézni a kiszemelt autót? (Első szériás 6-osokat nézek, esetleg FL-t, de azok közül az olcsók gyanúsak, a drágák meg drágák nekem.)
Szitu1970 foglalkozott autókozmetikával, ő tud neked jó tanácsokat adni.
Én vettem egy speciális gumírozott vízre lágyuló törlőkendőt, mosás után körbetörlöm vele a kasztnit, valamint teljesen jó műszerfal törlésre is. Karcmentesen töröl, nem marad utána folt. Én nagyon szeretem.
Az autószemle-turné eredményeként végül egy 2008-ban gyártott, 2009/10 hónapban először forgalomba helyezett 2.0 benzines hazai GH-s lett a nyertes, lilac gray színben.
Ha minden jól megy 2 héten belül hozhatom el a kakasdi Hilcz-ből egy időszakos szervíz után.
A kereskedésről eddig pozitív a véleményem, remélem majd a teljesítés után is elmondhatom ezt. :)
Gondoltam még az érkezése előtt felkészülnék egy kis beltéri generálra, új szőnyeg, tisztítószerek, megfelelő rongy, stb.
Nektek van bevált tisztítószeretek/eszközötök/rongyotok a beltéri tisztogatásokra vagy esetleg olyan tapasztalat, hogy mivel essek vagy mivel NE essek neki?
Több helyen olvastam hogy pl a benzinkutakon kapható törlőkendőket nem szeretik, illetve itt találtam pár tanácsot:
Székesfehérvár környékén tudna valaki ajánlani egy megbízható szerelőt / szervízt ahol átnézethetem mielőtt jobban használatba veszem?
Úgy emlékeztem valaki ajánlott régebben itt egy idősebb szerelő bácsit aki a székesfehérvári mazda szervízben dolgozott, de sehogy sem bírtam visszakeresni a keresőben.
Szép napot & balesetmentes vidám autózást mindenkinek!
Azért tettem fel a kérdést az elején, mert nem tudtam mire való. "Esetleg fényérzékelő?" Nem is értem miért kellett visszakérdezgetni. Mindenesetre köszönöm a választ. Még ha több felesleges hozzászólás is keletkezett miatta...
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy nem rég tettem szert egy M6-ra 2002/11 2.0 dízel. A 3-ik hengerben nem működik a porlasztó. Most kapott egy másikat és azzal sem akar befecskendezni. Ilyenkor mi lehet a probléma?
Fontolgatom egy 2008- 2012 közötti mazda6os vásárlását. Kinéztem egyet a ceglédi mazdában, 2.0 dizel motorral 210.000 futott km gta felszereltség. Picit sokallom a kmert. Milyen plusz költségekkel számolhatok, amik esetleg előjöhetnek?(pl. kettőstömegű, befecskendező, részecskeszűrő stb...) Vannak esetleg ezeknél a modelleknél tipushibák? Ha vannak használói vélemények azoknak is örülnék! Előre is köszönöm a felvilágosítást. Üdv: Gergő
Tudja valaki, mi az az "érzékelő" a műszerfal felső részén, a vezető felőli oldalon? Olyan mint valami kupak lenne. A szellőzőrács előtt. Hiába keresem, nem tudom megfejteni, mi az.
Először is köszönöm szépen a segítségeteket. Kiolvastuk a hibakódot, szerencsére nem az EGR szeleppel volt a probléma, hanem tényleg a gyújtással. A 3. hengerben időszakosan gyújtáskimaradás fordul elő, így elégetlen benzin került a katalizátorba, ezek miatt rángat az autó 2500nál. Innentől kedve lehet gyertya, kábel , de a legvalószínűbb hogy trafócsere lesz.
Nekem is volt ilyen gondom, csak nekem Diesel Mazda 6-al. Szintén olyan 2500-as fordulat környékén jelentkezett. Rángatott, mintha nem akart volna menni.
Kutatgattam neten kicsit. Az EGR szelep meghibásodása is okozhatja ezt. Nekem lekapta a szerelő, megtisztította, majd ment is utána szépen.
Ez a tisztítás nem mindig oldja meg a problémát nekem azt mondta. Ha ezután sem javul meg, vagy ismét előjön akkor előfordulhat, hogy cserélni kell.
Sziasztok . Tegnap bebizonyosodott hogy van még összetartás az M6-osok között!!:) tegnap sajnos félre kellett álljak, volt egy kis gond az autóval, motorháztető fel, látom ereszt az egyik gázolajcső.szerszám nincs nálam.gondolkodok , bíbelődök, es kb 20 perc után hallom megáll valaki mögöttem . Hát egy hatosmazda volt !! Az úriembernél volt fogó, segített meghúzni kicsit a bilincseket, igy elértem az úticélomig. Irtó pozitív élmény volt ez számomra :D ezúton is mégegyszer megköszönöm neki a segítséget ha véletlenül olvasná ezt a fórumot ! Pacsi
Sikerült vásárolnom egy Mazda 6-ot (2007, 1.8 Benzin), de kb. 30 km után felvillant a check engine lámpa és azóta is folyamatosan világít, illetve 2500 körül rángat az autó (ilyenkor a visszajelző lámpa is villog).
Holnap viszem vissza a kereskedésbe/szervízbe, hogy megnézzék mi a baja, de azért szeretném megkérdezni, hogy találkozott már valaki hasonló esettel?
Na ettől szép a dolog, hogy nem vagyunk egyformák. Én konkrétan leszarom hogy mennyit fogyaszt, amikor kiürül akkor tankolok. Az info panelen az órát mutatja nekem, nem a pillanatnyi meg átlagfogyasztást. A műszerfalon néha lecsekkolom hogy mennyi benzin van a tankban / a mutatóhoz képest / aztán jó napot.
Apám új Toyotája hamarosan megjön. D4-D motor lesz benne. 4,2-t ír a gyártó fogyasztásra. Kíváncsi leszek. Az előző, pályán klímával 5 személlyel csomagokkal, 5 litert evett.
na csak ezért akartam tippelni :D nekem is 90+tempomat 3.5-3.7 :D a vegyes meg tankolástol tankolásig, kiszámolva!!!! 5.6 :D szerintem über király... sógorom volt itthon nem rég svájcból a 735i bmw-vel aztán csak passogott hogy mi az isten... neki ez 11-13liter szokott lenni 90nél tempóval :D
90 körül 3,5-t ír. +15%-ban növelve a kalkuláció. Igazából amit kiír az nem érdekel (jól néz ki, mindig beszólnak hogy te jó ég, ez ennyit fogyaszt??). Nekem a teletankolásnál kijött átlagfogyasztás a lényeg, és hellyel közel pontos is.
35 ezer CHF-es ajánlatot kaptunk, úgyhogy végül megvettük Magyarországon, és importáluk, így kijött 29ezerből, ráadásul ez már faceliftes. Nem tudom mit csináltak a beltérrel, de sokkal kényelmesebb, mint a FL előtti, ültem mindkettőben.
Azt mondjuk nem értem, miért logikus letiltani az érintőképernyőt menet közben, sokkal veszélyesebb a betűk között navigálni a tekerentyűvel, mint pötyögtetni a képernyőt.
A mérést egy napon csináltam Bp-Balaton-Bp vonalon, egyedül ültem benne szinte üres csomagtartóval. Mondjuk a folyamatos 110 kmh melletti 6,7 azért tetszett :)
Baszod... Megvolt a kiszemelt áldozat, erre asszony beintett de nagyon, kertes ház kell neki Pécelen. A faszom bele,nekem jó itt is ahol lakunk, de ugye a gyerek az Isten, és arra hivatkoznak a nők legszívesebben. :) Amúgy őszinte leszek. Vannak megrögzött dolgaim, viszont képes vagyok a azokat átgondolni. És itt is, máshol is kapott az a wankel motor elég szar véleményt, így az új hűtővel meg az olajpumpával sem szívesen vágtam volna bele. Bennem lett volna, hogy pedig megmondták a srácok. Na gondoltam akkor legyen egy 5-ös Golf neki vagy valami megbízható futkosó kocsi, erre basszus tuja lesz meg rózsabokor. Ennyi. :) Valamit azért nézek neki, de max 1,5 guriga...
Pedig minden adat helyes. :-) kb. 1 decit csalhat a board. Nagyobb eltérés sosem volt a számolósdi után. De azért az autón kívül még függ pár dologtól a fogyasztás. :) Amúgy GH-d van neked is?
Múltkor írtam, hogy az általam megvett CD tárra csatlakoztatható bluetooth-os mp3 lejátszó kiakad a bluetooth használat után. Nos meglett a megoldás, a pendrive volt a gond, valamiért az nem ment rendesen. Most memóriakártyával működik mint a parancsolat. Tippem szerint egy másik pendrive is tökéletes lenne.
Gondoltam megosztom, hátha valaki másnak is hasznos lesz.
Ez is rendben van. Én csak próbálok kiállni a folyamatosan a dízelt ócsárolókkal szemben. Álmatlan éjszakáim sem lesznek ezek miatt, csak szimplán jól esik.
Apósodnak biztos nagyon jól mehet. :-)
Nem is azért közlekedek megfontoltan, hogy jól fogyasszon az autóm, hanem a biztonság miatt. Éppen medvét nem ütöttem még el :
Ha nagyon pennyfucker akarok lenni, akkor simán elmegyek 7 literrel pályán a kétezres benzinesemmel, de nem szeretek tötymörögni. :) A hétvégi pályaátlagom ahol 170-190 km/h között autóztam 70%-ban, 8,6 l lett. Após évi 40-50 ezret teker a benzines GH-ba, de azt mondta soha nem venne dízelt. A GG 6-ost is közel 500e km-el adta el. Kicsit zabálta már az olajat... :)
Nem vagyunk egyformák, nekem nem bajom ha traktorral megyek :-) De ha neked lett volna igazad, és tényleg befürdök azonnal ment volna a háztól neked meg mondtam volna, hogy igazad volt ember, le a kalappal.
Én csakis az előző autómhoz hasonlítom. Eljön az idő, amikor nem kell már ahhoz hasonlítani. Átlagos munkába járásnál 1,5 -2 litert fogok. A hosszú távokat csomagokkal meg utasokkal nem akarom magyarázni mert talán nekem átlagosnál több alkalom van. Legutóbbi 1500 km-es utamon 5 személlyel csomagokkal 6,2-t csikartam ki. Az sajnos az előzővel 10 is volt....
Honnan tudod, hogy mennyi a fogyasztáskülönbség egy benzines meg egy diesel között? Nekem a diesellel nem ment a spórolós használat, a nagy átlagom 6,5 körül lehetett. A benzinest jobban érzem, meglepne, ha nem jönnék ki egy 1.8-2.0 motorral 7,5-böl.
Az 100.000km-en csak ezer liter üzemanyag. (Kb. négy év alatt). Nekem ennyit megérne a csend és nyugalom...
Naja, szerintem sem kellene számolni. Értem én hogy dühös az ember, de az minden autóban kopik. Jó van más autó, amiben olcsóbb, de akkor nem kell M6-al járni :-)
Azt a pár alkalmat kivéve, amikor van egy két gyenge pillanatom. Úgy gondolom, hogy az a legreálisabb, ha 3-4 havi fizetését összeadva az embernek, nincs drágább autója.
Közel járok a 20 ezer km-hez kicsit több mint 7 hónap alatt. Eddig mindenféle ráköltést beleszámolva, (olyat is ami kopó alkatrész vagy olaj csere) 0.64 arányban nyerő vagyok a dízel által hozott fogyasztás különbséggel. Lehet új EGR-t kell vennem, úgy néz ki pozíció érzékelő baja lesz, de kicsit még várok mert ritkán gyújtogat pénztárca lámpát. Ha vagy 2-3 hónap múlva veszem meg, akkor leszek kb 1:1 arányban. Ha maradok a régi autómnál, és azoknál is kell a kopó cuccokat cserélgetni, és tegyük fel hogy előjön ott is 2 nem tervezett kiadás. Akkor már bőven mínuszban lennék.
Ha mindig úgy alakul, hogy annyit kell rákölteni, mint amennyit a fogyasztáson hozok, akkor nagyon jó. Ha meg nem, akkor majd elkezdek gondolkodni.... (Bár folyamatosan az új kasztnison gondolkodom :)
Azt akartam kihozni ebből, hogy nem biztos, hogy pénztemető.
Melyikkel ? Ha leírom akkor megint azt hiszitek hogy fikázom az olajkályhákat, pedig nincs semmi bajom velük. Csak látom a problémákat, és a ráfordításokat. Szóval a válasz, hogy mondjuk egy 2003-as, karban tartott 2.0-es benzinessel... :)
és miből gondolod,hogy SCV szelep? :) befecskendező,lendkerék és bármi lehet ha az SCV szelep haldoklik azt észre fogod venni ,nem rángat hanem egyszerüen lefullad a motor
Vagy 2 hete ültem pont a legújabb, faceliftes M6-ban. Valami eszméletlen volt, gyönyörű minden centimétere, de mikor ránéztem a 38 ezer eurós árára, kicsit azért elment a kedvem. Úgy mindentől. :)
ezért írtam hogy ha KELL akkor erre költök, lekopogom, eddig még egy kis homokozó lapát pénzt toltam csak bele amit kért, most a másodikat az olajcserével, ezen kívül amit költöttem rá az csak az én izlésemnek és igényemnek köszönhető, nem azért mert kérte volna a gép :)
lekopogom, nekem olyan halkan jár még a motor is, hogy az ismerőseim körében mindenki a csodájára jár amikor megyünk, hogy egyáltalán jár a motor, meg nem lebeg? :D nagyon megvagyok elégedve a kis járgánnyal :) nem dohányzom nem iszok, nekem ez a káros szenvedélyem, ha kell inkább erre költök mint a kátrányra meg a szeszre :D
Én nagyon megcsináltattam az enyémet eladás előtt. Kapott egy új EGR-t, teljes alváz és üregvédelmet, kiszedtük az összes kis horpadást és fel lett polírozva, meg kapott egy nagyon alapos nagytakarítást, új üléshuzatokat (méretpontost). Mielőtt elment, hallottam, hogy hangosodik a kerékcsapágy...aztán meg ki tudja...
Szerintetek ha folyamatosan rajta hagyom az OBD-n a műszert, az leszívja az akksit, vagy okoz valami gondot? Ha nincs gyújtás, akkor is világít rajta egy kis piros led.
Majdnem írtam is, hogy majd jól jár, aki megveszi tölem, de aztán rádöbbentem, hogy egyáltalán nem biztos. Én a problematikus 500 alkatrészböl 100-at újra cserélek, a következö tulaj meg majd a következö 100-zal folytatja
Igenám, csak idén már belefektettem 210.000 Ft-ot a kasztniba, meg 100.000-et a kártyás indítás életre keltésébe. Lassan össze se merem adni, mennyit lapátoltam bele (DPF, fékek, xenon vezérlö stb.) és cserébe már kemény 20.000 km-t meg is tettem vele... Ráadásul mivel 190.000 km van az autóban, várhatóan rövidesen jön majd a kupplung-lendkerék páros 350.000-ért. De eladáskor biztosan összeadok mindent, hozzáadom az értékcsökkenést és ha kijön, hogy éves 450.000-be került, akkor legközelebb (majdnem)új autót veszek.
Kicsit negatív hangulatban vagyok ma és úgy érzem, hogy "Bárcsak a Hufnágel Pistához mentem volna"
Gebriel nem örvendeztetett meg tegnap... 2 lengökar csere lesz hamarosan (40.000+munkadíj). Viszont utána másik jó hírt is kaptam: valószínüleg megvan a begyengülések oka. A rail nyomás alapjáraton (ill. 2000-es fordulatig) 320 és 410 Bar között ugrál, így gyanítom svc szelep csere is lesz :-( Ha jól emlékszem az is 40.000 körül van.
Elkéne egy segédmunkás, mert egyedül már alig gyözöm lapátolni az autóba a pénzt... :-S
Nekem télen csinál ilyet, ha kint hagyom a hidegben a távirányítót. Elemet is cseréltem, mert azt hittem, hogy a merülő elem hidegben nem jól szuperál, de nem oldódott meg. Azóta nem hagyom hidegben a távirányítót.
A Skoda Orrmotor fórumon régebben volt egy srác, talán Mr.minit, vagy valami hasonló néven, ő foglalkozott utólagos biztonságnöveléssel, érdemes lehet ott érdeklődni...
Ha úgy nézzük akkor már sajna volt Francia autóm, a Mitsubishi Carismaba Renault váltó volt. (Az is volt az egyetlen bajom az autóval, pocsék pontatlan egy váltó volt)
Nem gondolom, hogy mechanikai baja lenne hiszen semmilyen hang, nesz nem kíséri a zárást, illetve kulcsot bedugva a zárba gond nélkül bezárja az ajtókat. Ajtókat elvileg nem érzékeli nyitottnak, mert a műszerfalon nem jelez vissza.
Biztos nem vette észre a kis lámpát a műszerfalon. Nehezen hinném hogy egy Francia autóban nincs töltés jelző. Azok amúgy is túl vannak elektronikázva.
Bár nem Mazda, de PUG308-al jártam így. Elszakadt a generátor ékszíj amit nem vettem észre. Így viszonylag hamar leszipkázta az aksit és ugyanez volt az eset. Szép lassan mindent lekapcsolt a masina a végén épp hogy félre tudtam állni. Vontatás szervizbe stb.
Olyan problémám van az autómmal kapcsolatban, hogy időnként nem tudom távirányítóval bezárni. Ez kb azt jelenti, hogy minden másnap egyszerűen nem hajlandó bezárni az autót, csak kulccsal és másnapra "meggyógyul". Távirányítóba elemet már cseréltem, szóval más lesz a baj.
Ezt így innen nehéz lesz megmondani. Jó lenne tudni, hogy mi van a motor oldalán. Még a leírtak alapján szervopumpa is lehet, de az nem nagyon befolyásolja a pedálok működését...
A motor nívópálcája szerint milyen az olajszint a motorban, illetve milyen állagú vagy színű az olaj?
A legközelebb lévő Mazda szerviz a Mazda Mester... a Reiter utcában van.
Üzemmeleg állapotban biztos. A melegedési fázisban azért szívesen nyomon követném pontos mérésekkel.
Pl Motorkerékpárnál jól végig lehet tapogatni a motort kézzel. Leghamarabb maga a henger melegszik, nyilván azt azt körülvevő vízburokkal együtt. Mikor a hengereken már nem tudod rajtahagyni a kezed, mert forró, akkor még e hengerfej teteje (szelepdekni) még hideg, az olajteknő langyos.
Az olajnál nincs kis kör sem. Így a víz elvileg a zárt termosztát miatt is hamarabb melegszik.
Sziasztok. Ma lett egy kis problémám, hátha tudtok segíteni mi történhetett. A kocsi egy Mazda 6 2ooo-es benzines 93-as. Egész napos használat után egy megyek hazafele, egyszercsak elment a szervo, es a pedallok is nehezebben reagaltak, lelassult a kocsi. Kigyulladt az olajnyomas problema ikon es a motor problema ikon. Leparkoltam, szerencsere a felvonulasi ter meterekre volt, leallitottam a motort de mar utana nem gyulladt be. Kinyitottam a motorteret es valami nedves dolgot lehetett látni bal oldalt alul. Inkább olajos, de mintha viz is keveredett volna hozzá. Mintha hutoviz is keves lett volna. Telefonaltam, ahol elotte alltam ott is olajos tenyernyi folt volt. Szerencsere fustolni nem lattam. Mi lehet a problema, olajpumpa? Lánc? Motor? Köszönöm a segítséget! Arthur
Havonta pár dízel turbótöltő megfordul nálam, gyakorlatilag elenyésző a csapágyazásnál a túlmelegedés miatti probléma. Ha van is, akkor rossz működés (EGR, DPF gond) miatt leginkább. A japánokra jellemző még a vízhűtéses csapágyház, ami csökkenti ezt az esélyt, de a fejlettebb európai dízeleknél egyáltalán nem divat a vízhűtés, ezzel együtt nem jellemző a túlmelegedés.
Ami nem jelent semmit. A vízhőfoktól függetlenül nagyjából mindig ugyan azt mutatja. Amúgy meg nem a víznek kell melegnek lennie, hanem a motorolajnak.
miért meglepő?van 30-35C és ha még napon is parkolsz az autóval akkor mondjuk úgy,hogy kb 30C-ról indul a vízhőmérsékleted vagy esetleg még egy picit töbről és 60-70Ctól már talán középen is van a mutató
Nyilván van olyan állapot, amikor káros lehet azonnal leállítani.
Viszont pl leállás előtt megy mondjuk 300 métert motorféken és még begurul a parkolóba, akkor sokat hűt az átáramló levegő. Néztél már üzem közben kipufogó hőmérőt?
Nincs ezzel nagy bajom ám srácok, csak néha tényleg tátva marad a szám. Hogy tényleg nem ismersz fel egy váltózárat, meg hogy a benzinesben is van e kettős tömegű, és sorolhatnám. Persze nem kell mindent tudnia mindenkinek, vannak akik használják a kocsit és nem érdekli őket, de akkor azok hajtsák oszt passz. Néha kérdéseken eltűnősök, hogy ezt meg hol hallották, vagy tanulták egyesek. Ez olyan mint amikor a mentőt meglátva vasaló fékkel padkát nyomnak előttem. Ki a fasz tanítja hogy meg kell állni ha jön a mentő ? És 10-ből 7 ezt teszi. Ez van...
Én pl. először megkérdezem a barátom (google) aztán ha bizonytalan vagyok, vagy ha bullshitnek gondolom amit találok, akkor Fórum. Más is tehetné így :D
A fórum az a hely, ahol sokszor előjön a hülye a kérdés. És épp ezért vannak itt a kollégák, hogy a "tudatlan" másik kollégákat helyes irányba állítsák. Mindenki nem tudhat mindent. Az csak a Gugli. :)
Nekem mínuszban is szokott kattogni elég rendesen. Azt hiszem a kipufogó hővédő lemeze csinálja ... Pedig nem hajtom meg és akkor is csinálja ... Szerintem nem jó az anyag.
Hát nem tudom srácok... Általában a fanatikusok meg az elfogultak szoktak fórumozni, és tök jó dolog hogy ennyi mindenről szó esik itt néha. De hogy vannak akiknek nem hogy fingjuk nincs arról hogy miben ülnek, ráadásul baromságokat kérdeznek és írnak,az már néha fura. És tiszteletem azoknak akik ezt mérhetetlen nyugalommal viselik, és néha ötször is leírják az értetleneknek ugyan azt, s mindezt kedvesen és nyugodtan. Megérteni nem tudom, hogy a fasznak nem lehet azt a kurva guglit használni ???
A fene tudja mikor kattog a meleg miatt. Nagy autó nagy motorral esetleg nincs is annyira leterhelve. Egyébként a dízel turbója sokkal hamarabb visszahűl mint a benzinesé!
Bírom mikor nagy dízel autókkal beállnak a pihenőbe, azonnal shutdown, aztán csak annyi hallatszik hogy kattog a fém mert forró... Na olyantól nem kell autót venni!!
Én ODB diaggal a víz hőmérsékletét mérem, 70-100 közt szokott lenni, pár perc alatt felmegy 70-80-ra. A műszeregységen levő mutató picit hamarabb áll közpállásba.
Szerintem is csalóka. Én ezért figyelek oda különösen (sőt sokak szerint túlságosa is) a hőfokokra. Nem csak bemelegítés, hanem mondjuk hegyi szakasz után nem kapcsolom ki azonnal, hagyom hűlni a turbót, vagy akár pályázás közben is, ha megállok a pihenőben.
Nekem kb. indulás után 200 méter múlva főútra kell menni. Ameddig nem éri el az üzemi hőfokot, 60-70-el megyek. Viszont sokaknál kinyitom vele a bicskát :)
Mennyire tenne neki rosszat, ha finoman gyorsítva mondjuk negyed hőfokon már 90-el mennék?
muter autójában egyszer valahogy egy kanyarban a csapdástól kinyilt egy 5literes szélvédőmosó ,olyan szépen ált a potkerék helyén és az istenek nem akart kijönni míg ki nem ugrasztottam az egyik dugót alulról.
robba jól írta az instrukciót :) beindít ,kb mire elhelyezkedsz az olaj már biztos,hogy mindenhova eljutott és finoman elindulsz és ahogy elérte kb a negyedet már fokozatosan terhelheted is na nem agyon taposod :) mert az nem jó neki
nem kell látnod ,pont ez a lényeg.Ha baj van jelez a kis piros lámpa,hogy állj meg.bőven elég az emberek 90%-nak ,5% még ez is tök mindegy mert azt sem tudja,hogy mi az és van a maradék 5% aki mindent tudni akar és ha csak egy hajszállal arrébb van a mutató már temeti az autóját :D
a százalékok csak légből kapottak ,de nagyábból tükrözi a valóságot.
meglepődnétek,hogy az emberek nagyrésze azt se tudja,hogy milyen autója van és nem is érdekli :D
Ettől szokott rendesen berozsdásodni a kézi nyitó. Sajnos a bent lévő víz kikezdi belülről az alját. Érdemes szétszedni, és rozsdaátalakítóval bekenni.
Nekem ez nagy gond volt. Eső után pár deci mindig kifolyt a záron keresztül, amikor felnyitottam. Kivettem a két kis gumit, azóta semmi. Bár kíváncsi lennék a belsejére ezek után...
A csomagtartó alján lévő vízleeresztő lyukakon lévő gumi takaróleffentyűket nem árt néha kézzel megmozgatni, mert feltapadnak és egy-két liter vizet is képesek megtartani a hátsó ajtóban, csomagtartó fedélben, amit ugye nem tengeralattjáróhoz terveztek.
Le kell venni a kerékdob védőt és kipucolni a mögötte összegyűlt port, koszt, földet. Ami jól tartja a nedvességet. Ha ez megvan, már belülről is jól látszik a lemez állapota.
Csak az ember először szívinfarktust kap, amikor családdal, csomagokkal felpakolva a nyári melegben (35°) a Horvát szerpentinen felfelé, a hőfokmérő mint az őrült, egyik pillanatról a másikra a maximum állásba kúszik. Persze automatikusan lekapcsolta a klímát és visszaállt, de azt a két percet nem kívánom senkinek.
Beülsz, beindítod, és fél perc múlva már indulsz is, nem nagy gázon nem kell padlózni. Ameddig nincs üzemi hőfokon, én addig nem engedem a fordulatot 1500-1600 felé. (Diesel) Addig "finoman" megyek.
Értem én.. na de ha a manus nem látja a víz hőfokot kevés a víz ..a motor kezd túlmelegedni ...akkor látná a manus hogy megy felfele a mutató ..valami gebasz van megállok egy benzinkúton..de mivel nincs visszajelző akkor így megintcsak megsütteti ..nemde ?
visszatérve,nem véletlenűl felejtik ki a legtöbb új autóból még a vízhőfok jelzőt is és nem alkalmazzák az olajnyomás kijelzését sem ha baj van akkor a szaki csatlakoztatja az olajnyomás mérőt és majd megméri.
Ha versenyzel vagy egy sport autód van ahol jól mutat akkor talán van értelme ha tudod,hogy mit mutat és tudod értelémezni.
Egy átlag felhasználó nem sokat fog érteni belőlle csak azt látja,hogy hú de jó 4bar az olajnyomás.
nem hiszem,hogy a strapabirás játszott szerepet a kályha beépítésekor mint inkább az üzemi hőfok mielőbbi elérése 5C alatt ,mert kályha nélkűl -5,10C alatt nem nagyon melegszik be magától rendesen
sajnos annak ellenére,hogy nekem gariban javították és kezelték a gyári technikával az illesztéseket a csomi ajtó alja szétrohadt és a sárvédőn is vanak nyomok :(
a hugom autója valószínűleg jobban sikerült a karosszériásnak mert azon nincsenek nyomok a hátsó sárvédő csere óta.
6-8 perc alapjárat után kötve hiszem hogy üzemmeleg motort kapsz télen. Arról nem is beszélek, hogy ez mennyire környezetszennyezö és lendkerék gyilkos...
szeerintem a Mazda pont ezért tett be Webastot a dízeljeibe annó... :) kb 2-3 perc alatt ha megyek a kocsival már kellemes meleget fúj be :D Nobel díjat adnék a kitalálójának :D
apszolút nem jó megoldás, nincs rendes olajnyomás és az amúgyis hideg olaj nehezebben folyik.... ergó kedvezőtlen a kenés! 10szerelőből 9 nem is ajánlja a bemelegítést... :)
A helyben járatott motor nem fog 6-8 percen belül üzemmelegre bemelegedni. A helyben melegítés pedig mint a kolléga már írta, nem biztos, hogy jó megoldás.
amúgy meg én épp most fogom lefesteni az alu felniket PlastiDip-el fémszürkére, mert nekem úgy tetszeni fog, aztán nagy ívben kakilok arra hogy ki mit mondd :D nekem tetszik az enyém, nekem feleljen meg ne másnak... :D de eddig is ezt magyaráztam :D
nem arról van szó hogy felesleges, mert adnak ki azért személyautókat amelyikbe szépen be van építve a hófok meg nyomás jelző is, csak Oszi szerintem az utólagosan felszerelt +barkácsnak+ tűnő dolgokat nem csípi :)
Ja, csak ehhez azt is tudni kéne, hogy mely érték a jó :) Mert tipikusan az a helyzet állhat elő, mikor a notebookoknál mennek szervizbe az 50-60 fokos procikkal, hogy túl meleg.... :)
Érdekes dolog ez amúgy mert Amerikába,Canadába szinte majdnem minden autóba van....ott miért tartják fontosnak és itthon (Európa) miért nem ?! Hát olajhőfokra nem gondoltam, mert én az estetek 95% ban már meleg motorral indulok el... mert ha reggel megyek dolgozni amég teszek veszek addig már jár a motor...nekem megér ennyit..télen is inkább elinditottam 6-8 perccel elöbb és már üzemmeleg volt a motor, az a minimális üzemanyag megér ennyit nekem, hogy nem rontok a motor állapotán...majd tervezem hogy állófűtéssé alakíttatom a kieg.fűtésemet és akkor nem kell korábban kelni meg semmi beállítom és akkor magától indítja..
Egy olajnyomásmerő nem kókler/barkács dolog. Minden autóban kellene hogy legyen...Az olajnyomás jó esetben nem szokott egyik pillanatról a másikra eltűnni, de ha valamiért fokozatosan csökken, annak jó lenne az okát keresni, mert mikor már annyira kevés, hogy világít a műszerfalon a hiányát jelző lámpa, akkor késő.
Ezen kívül azt a minimális fordulatot is jobban tudnád, ahol már a kellő olajnyomás miatt használhatod gond nélkül az autódat. lehet, hogy egyes autóknál az már alapjáraton adott, de ez csak egy tipp...
Azért ezt megcáfolnám, egyszerűen nem szereti a kokler barkács munkát, neki ez is ebbe tartozik, különböző emberek vagyunk mindenkinek más tetszik, ez így van jól, különben mindenki egyforma ruhában járna meg ugyanolyan kocsival, aztán sabon emberek lennénk, ha szükségét érzed ezen órák beszerelésének tedd azt :) bár tény hogy OBD-vel meg androidos eszközzel egyszerűbb lenne a dolog meg akkor mindent tudnál olvasni, de ha te így érzed jónak ne hagyd lebeszélni magad róla, a te autód te dolgoztál érte, had csinálj már vele azt amit akarsz nemde? :)
kábelkorbács tűzfal bevezetésnél van helyed? akkor ott :) vagy fursz rá egy helyet ahol nem fursz át semmi lényegeset és letömszelencézed, esetleg gumibevezetőt teszel rá :)
Elhiheted hogy nem a szaros filléres olajakat veszem/vesszük a családba a kocsikba !! És biztos hogy nem a szerelővel gond a nagybátyámnál mivel saját maga cserélte le az olajat...( NEM NEM EZ VOLT NEKI AZ ELSŐ,még mielött az jönne hogy nem tud olajat cserélni..). Amúgy meg szerintem neked is mindegy hogy ki mit rak a kocsijába aki kérdez és tudsz segíteni látom hogy segítesz neki... én kérdeztem valamit erre szinte idiótának nézel hogy minek akarok bele műszert tenni,bele akarom tenni azt kész, de a kérdésemre senki nem tudott válaszolni hogy hol tudnám a legegyszerűbben kivezetni a kábeleket..?!
Ó, otthon amennyi pennyfucker van, simán vesznek ekkora futáshoz is dízelt, mert kevesebbet eszik. Aztán meg ha cserélni kell valamit rajta vagy döglődik a sok rövidtáv miatt, majd pislog. :)
Nem véletlen, hogy sok magyar Németországban is a dízelt keresi mert itt ráadásul 15-20 centtel olcsóbb literje a benzintől.