Keresés

Részletes keresés

Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3678

 

Mm... mm...

Ha erre:

 

 

a népköztársasági címeres adattáblára gondolsz, ez eredetileg alumínium, ráadásul egy ex 424-esé lett kiköszörülve, és mindennek a tetejébe ismertem azt az egyént, aki feltöltéses hegesztéssel tette alkalmassá "V43 1001"-nek!!

 

(mvjeno képe!)

Előzmény: james 36 (3677)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3677

 

    Szia "Molinári bácsi"!

 

    Bár ez csak V43 -as, de 1 –es és 0 –ból is, pont annyi van mint amennyit keresel.

    A mozdony oldalán lévő adat tábla, (vagy, hogyan is nevezik?)

    még valódi bronz volt, amikor fotóztam.

 

Előzmény: Molinári bácsi (3675)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3676

 

 

  Soroksári állomás.

  Már ezt sem látni többé, elbontották a raktárt.

  Bár ez nem túl régi kép, de gondolom megteszi,

  mert ami rajta van az már nincs. 

 

Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3675

 

És nem lepődnék meg, (csak mérhetetlenül örülnék!), ha itt bukkanna fel harmadik kép a V45 1001-esről, amiről köztudott, hogy eddig az egyedüli vagyok a fórumokban, aki "élőben" LÁTTAM azt a kísérleti villanymozdonyt (szilit), vagy pl. amiket oly régen keresek, a

 

V63 033 - "Debrecen",

vagy az

ex V63 052 "Kiskunhalas"

oldalképeit!

Előzmény: Molinári bácsi (3674)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3674

 

Hajaj, de hogy mik kerülnek elő!!

 

Ugyan csak kukkolója az illető, akitől kaptam, de az ittenieket olvasva kaptam anno egy TELJES képet pl. a 424, 138-asról, amin olyan tízéves forma gyrekfejjel utazva, egész életemre "Megcsapott a mozdony füstje!"

Előzmény: Zolas (3671)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3673

 

   Szia „gumidani”!

 

   Bár ez csak egy kép, és nem egy tele  CD, viszont saját felvétel.

   Remélem eléggé ritkaság. Hajósoknak érdekes. 

 

Előzmény: gumidani (3662)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3672

Szióka Ö.H! Úgybizony, nagyon közel laktunk hozzá és a háború elött nagyapám, minden vasárnap ebéd előtt kézenfogott, lesétáltunk a lépcsőházában oda. A sinek mellett, a vonóvezeték alatt volt egy keskeny betonvályú mindíg tele vízzel. Abban szerettem nézegetni az ollós rákokat. Néha kenyérhéjat is vittem nekik.

 

Előzmény: Molinári bácsi (3666)
Zolas Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3671

Pörgessed csak,pörgessed! Ki tudja, milyen kincsek kerülnek közszemlére:)

Előzmény: james 36 (3665)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3670

 

Bocs, egy pillanatra elnéztem! Bivaly - Bivaly! És egy nagyon szép kép!!

Előzmény: C50 (3668)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3669

Neked is üdv „C50”!

Köszönöm, megnéztem mellette a többi régit is, tetszetősek.

Előzmény: C50 (3664)
C50 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3668

Nincs mit, a 424 pályaszáma 262.

Előzmény: Molinári bácsi (3667)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3667

 

Azért a 424, 264 -ért és 326, 114 -ért, amit az albumban találtam (egyelőre csak azokat, de át fogom teljesen sasolni!) KÖSZÖNETEM!!!

Előzmény: C50 (3664)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3666

 

Jó napot Odaátra!

 

De szép lehetett! Csak úgy sugárzik belőle még most is a boldog 30-as évek (??) békebeli hangulata!!

Előzmény: Törölt nick (3663)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3665

Üdv „Zolas”!

A hozzászólások számából látom, hogy nem egy pörgős topik, és csak a móka kedvéért kérdeztem;

”Nincs itthon senki?” Lám, ezek szerint vannak, csak „kopogni” kell.

Köszönöm, hogy válaszoltál.

 

Előzmény: Zolas (3661)
C50 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3664

Tessék, egy régi fotó.

Előzmény: james 36 (3660)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3663

Mielőtt másvalaki feltenné, ezt a képet az unokatesóm apja fotózta.

Az észnélkül lerombolt, nekem legalább is kedves és gyönyörű MÁV állomás Pesterzsébeten.

 

   

 

Előzmény: Zolas (3661)
gumidani Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3662

Sajnos az én postaládámba nem szoktak cd-ket dobálni ismeretlenek. Így bizony viszonylag ritkán jutok új régi fotóhoz. Gondolom, hogy a többség is hasonló cipőben járkál.

Előzmény: Zolas (3661)
Zolas Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3661
Ez nem egy pörgős topik. A kuriózumokra néha sokat kell várni:)
Előzmény: james 36 (3660)
james 36 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 3660

 

    Üdv emberek!

 

    Nincs itthon senki?

    Vagy csak mindenkinek más dolga van, és azért nem ír ide.

 

james 36 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 3659

 

 

 

   Ahhoz képest, hogy 1905-ben fotózták, és újságpapírra nyomtatták,

   eléggé elfogadható kép készült erről a szép mozdonyról.

   Még a képaláírás is hatásos.

   (csak az oszlopot kellett volna máshová beásni) :))

 

rezgaras Creative Commons License 2011.10.21 0 0 3658

Én is azt állítom, hogy a 301-esek jártak már az 1. Vh. elôtt is a gyôri vonalon.

 

Tegnap utánanéztem a forgalmi adatoknak. Az derült ki, hogy azért a pozsonyi vonalnak jelentékenyen nagyobb volt a forgalma, mint a gyôrinek, de csak Érsekújvárig! Érsekújvár és Pozsony között kb. ugyanakkora, mint a gyôri vonalé. Ebben valószínüleg annak lehetett szerepe, hogy akkoriban nagy mennyiségô szenet importáltunk Sziléziából, ami a KsOD és a Vág-völgyi vasút (ekkor már régen MÁV) vonalán érkezett Érsekújvárra, onnét Vácon át Budapestre.

Előzmény: Bárdos Imre (3657)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.10.20 0 0 3657

1916-ban a herceghalmi balesetnél a különvonat mozdonya 301-es volt, de persze klehet, hogy ez egyedi alkalom volt.

Előzmény: rezgaras (3655)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.20 0 0 3656

Üdv!

Érd állomásról keresek régi képeket, tud valaki segíteni?

rezgaras Creative Commons License 2011.10.20 0 0 3655

Én nem ezt a következtetést vontam le az olvasmányaimból.

 

A Bp.-Pozsony vonal az osztrák StEG tulajdonában volt hosszú ideig. A MÁV mindenképpen meg akarta venni, de nem adták. Elsônek egy párhuzamos vonal épült meg, ez volt a Bp. Gyôr-Hegyeshalom (Királyhida) MÁV vonal. Ezt fejlesztették olyan szintre, hogy valódi konkurenciát nyújtson a pozsonyi vonal számára és simán alákínálták az StEG-et. Aztán amikor ez sem segített, egy "puccsal" a francia StEG részvényesektôl közvetlenül megvették a vonalat Párizsban - magyar állami malomipari részvényeket adtak érte. A bécsi StEG tisztviselôk csak az újságokból értesültek az ügyletrôl...

 

A két vonal hasonlóan épült ki már az 1. Vh. elôtt is, a gyôri vonal forgalmi adatai tudomásom szerint csak kis mértékben maradtak el a pozsonyi vonalétól. Ugyanakkor a Bp. - Bécs eljutási idôben a pozsonyi mindig jobb volt, ezért jártak arra a gyorsvonatok. Mindkét vonalat kiépítették 16,5t tengelynyomásra már az 1. Vh. elôtt. (és rajtuk kívül csak a Karlovac - Fiume volt így kiépítve a MÁV területén - valamint a fô DV vonalak)

 

Az elképzelhetô, hogy a 301-esek nem jártak erre az 1. Vh. elôtt, de nem lennék ebben 100% biztos. Végülis az egy szem Bp. - Pozsony viszonylatra nincs szükség 20 gyorsvonati mozdonyra! (máshol pedig nem járhattak...)

Előzmény: kombi (3651)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3654

Köszi! :))

 

Előzmény: Ambzso (3653)
Ambzso Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3653

Kérdés továbbítva a az illetőnek :)

Előzmény: Törölt nick (3648)
rm40 Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3652

Érdekes a 301-es mellgerendájára festett pályaszám.

Előzmény: 7578 (3647)
kombi Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3651

"...hiszen a hegyeshalmi vonalon mindig az akkori legjobb mozdonyok jártak.---"

 

Hümm...

 

Azért ez így kicsit falsnak. félreérthetőnek tűnik számomra.

 

Javítsatok ki, ha tévednék, de szvsz.1918-ig a legfontosabb bécsi fővonal a jóval kedvezőbb adottságú, bal parti Pest-Vác-Pozsony-Marchegg vonal volt. Pl. itt futottak először 100 km/h-val a gyorsvonatok, és ez a vonal volt  a 301-esek első alkalmazási területe is.

 

A hegyeshalmii vonal a bal parti vonalnál jóval később épült ki, és igazán csak Trianon után került előtérbe..jobb híján.

A Tatabányáig tarto dimbek-dombok miatt gőzös szempontból nem igazán voltak kedvezők a vonal ívviszonyai és a magassági vonalvezetése sem.

Előzmény: rezgaras (3649)
james 36 Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3650

Megmosolyogni való:

  • MAGYAR KURIR 1825-ben következőképen emlékezik meg az első vasúti mozdonyról:
    „Valami Stephenson nevű anglius oly masinát fundált ki, melyet füsttel és forró vízzel hajtanak.
    Higyje aki akarja.”
  • Egy elsőrendű amerikai vasút menetrendje még 1834-ben ekképp szólt:
    „A mozdony minden nap délelőtt tíz órakor elindul, ha szép lesz az idő.”
    Franklin idejében a postakocsi Philadelphiából New-Yorkba négy napig volt úton.
    A lépésben haladó jármű kocsisa időközben a bakon harisnyát kötött.
rezgaras Creative Commons License 2011.10.19 0 0 3649

Tényleg gyönyörü! Ha jól sejtem, a száma 3373 (a késôbbi 325,233). A másik, a bicskei pedig a 3256, a késôbbi 325,116. A bicskei valóban a 20. szd. elsô éveiben készülhetett, hiszen a hegyeshalmi vonalon mindig az akkori legjobb mozdonyok jártak.

 

Nem sok kép van a 325-ösökrôl, ami van, annak a többsége 1 Vh. elôtti.

 

De ebben a mélységben tényleg inkább a gôzmozdonyos fórumra való a téma. :-))

 

Előzmény: 7578 (3644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!