Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

való79 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28100

Korábban írtam, hogy a km. órám néha lent marad és a számláló sem megy ilyenkor.

Többen mondták, hogy vszl.-eg a váltóban lévő jeladó rossz. Ez 13eFt a PUG szalonban, illetve 7eFt-ér be is teszik. Volt már valakinek ilyen problémája?

Thx.

 

 

való79 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28099
Szóval én nem hinnék ezeknek az óraállásoknak...
Előzmény: való79 (28098)
való79 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28098
Ezeket a km.óraállásokat énhinnék. Sztm ha kipróbálod őket akkor érezni fogod melyik van jobban egyben. Azt javslom minden elektromos dolgot próbálj ki rajta.
Előzmény: Tercsaba (28094)
Tercsaba Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28097
A 2.2 Hdi egy takarékszövetkezeti cégautó
Tercsaba Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28096
Igazad van. Az egyik autó linkje: http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/406/peugeot_406_2.0_hdi_symbole-4205779
A másik szerdától lesz fenn, csak telefonon beszéltem a tulajjal
bossery Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28095
Ha hirdetesk fent vannak a neten akkor a linkeket masold be ide, hogy kepeket is lassunk...
Mert igy latatlanban eleg nehez barmit is mondani...
Előzmény: Tercsaba (28094)
Tercsaba Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28094
Szervusztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Vásárlás előtt vagyok, a két áldozat egy 406-os 2.2 Hdi 2002-es évjárat, a másik 406 2.0 Hdi 110 lovas 2001-es. Az elsőben 170.000 km van és supreme felszereltségű a másodikban 137.000 van és symbole felszereltségű. Mindkettő magyarországi és első tulajdonostól. Az első ára 1.300.000 Ft, a másik 1.399.000 Ft.
Melyiket javasoljátok?
Előre is köszönöm a segítségeteket!!!!!!!
bossery Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28093
Sajnalom,h beragadtal a dugoba, reggel en is alltam benne 25 percet, fene sem gondolta, h par oraval kesobb ekkora torlodas lesz.... Mea culpa, elfelejtettem szolni...

Vegsebesseg probat csak nem az uj M0 szakasz bo 6 km hosszu egyes reszen ejtetted meg ami az M5-nel kezdodik??
Gyarilag 235 a kupe vege, ha jol tudom..kombival 230 volt ora szerint, de elfogyott az ut...igazabol soha nem tudtam kiprobalni meddig forogja ki magat...sokkal tovabb nem hiszem...
210le verzios kupe es sedan 250 korul van ora szerint, kombit nem lattam meg soha 210le motorral...

En este gyorsulas probat csinaltam, 7.9 alatt ugrik szazra a kombi sportmodban...:))))
Előzmény: Isti62 (28091)
Tamás406 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28092
Sajnos a gyakorlatban előfordulhat a donor károsodása bikázás közben. A kisegített dízel autó kb. fél percig de inkább kicsit tovább tekertetett. Az események magyarázatára csak következtetni tudok: Az akku fesz 12,35V, a generátor feszültsége 14,4V. Ugyebár csak így lehetséges a töltés. Ha terhelés hatására csökken a generátor kapocsfeszültsége akkor a fesszabályzó a forgórész gerjesztőáramának növelésével igyekszik 14,4V-on tartani a kimenő feszkót. Ez egészen addig müxik amíg a gerjesztő áram el nem éri a maximális értékét (3,5-4A). Ezen a ponton a generátor 100%-ban ki van terhelve. Ha tovább terheljük, elkezd esni a kimenő feszültsége pl: 13V, itt már túlterhelésről van szó, az akku még mindig csak töltőáramot vesz fel! Az akku majd akkor kezd dolgozni, ha a rendszer feszültsége eléri az akksi kapocsfeszültségét. De ekkorra már rég túl van terhelve a generátor fesszabályzóval, egyenirányító diódákkal, segéddiódákkal, álló és forgórész tekercsekkel együtt. Ezt az állapotot rövid ideig kibírja, tapasztalatom szerint ez kevesebb mint fél perc. A motorvezérlő sérülését és az óra halálát gyanítom, hogy túlfeszültség okozta. A fesszabályzó mehetett sz@rni elsőnek, így a maximális 4A-nél jóval több (akár 24A is) átszaladhatott a forgórészen, ennek hatására a generátor kimenő feszültsége meg kitudja mekkorára megugorhatott. Kész katasztrófa!!!
Előzmény: Isti62 (28089)
Isti62 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28091
Szia!
Tudod, nem most kezdtem és nagyon érdekelt az autó -mechanika, elektronika, tuning, stb - így lelkes amatőrként sokmindent megtanultam és alkalmaztam. Ami néha a szervízek tudása fölé emel, hogy a dolgokat összességében szemlélem, azaz megpróbálom megérteni a teljes működést, mert így sok hibát megtalálok egyszerűen gondolkodva. Mindazonáltal nem vagyok szakember, így csak feltételekkel hallgass rám :-), leginkább tipp-nek kezeld a leírtakat.

A hétvégi talit nagyon sajnálom. Bár nagyon bizonytalan volt, hogy oda tudok érni, de egész héten nagy örömmel készültem rá. Nagyon kíváncsi voltam rátok mint autó, mint emberügyileg:-)
GUN és Bossery pajtikban írtó szimpatikus emberkéket ismertem meg a mini talik alkalmával, az ilyen beállítottságú emberek körét szívesen bővíteném.

Közel két órát üldögéltem a dugóban és nem tudtam eldönteni, hogy inkább dühös, vagy bánatos vagyok.

Bosszúból hazafelé nyomtam egy véget. 220-ig mint a pinty, innen belassult és az enyhe emelkedőn csak 230-ig ment. Talán ha adok még több időt, akkor feltornázza magát 240-re, de szerintem a V6-osoknak gyárilag - normál légszűrő, normál gyertya , gyári kipufogórendszer - valahol itt van a vége. (bár nekem van a katalizátor után egy kis kipufogó szűkület a csövön és ez egy ideje izgat)
Előzmény: teveful (28090)
teveful Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28090

Híjj, te aztán képben vagy a dolgokban, jó az ilyen a fórumon! :)

 

Kár, hogy nem értél oda talira... Láttam utána az M0-on (hatos út felől mentem az M7-re), hogy majdnem az M7-ig ért a sor, szóval a M0 mindkét irányban a nagy Duna híd felé halál volt szombaton... :(

Előzmény: Isti62 (28089)
Isti62 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28089
Bikázás menete (remélem jól emlékszem):

1. fogadóra negatív kábel, karosszéria test pontra. (én gyakran az aksi negatív pólusára tettem, de szakik szerint motor, vagy karosszéria testre jobb)
2. negatív csatlakozás a donorra
3. pozitív csatlakozás a fogadó pozitív akkusarura
4.pozitív csatlakozás a donor akkusarura

lefelé pont fordítva, azaz először a pozitív, majd végül a negatív összeköttetés

Ilyent még nem is hallottam, hogy a fogadó indítózása tönkretette a donort. Elvileg nem is nagyon lehetséges, mert az akkumlátoron keresztül záródó körnél az akkumlátor pont ezeket a lengéseket küszöböli ki, de nagyon jó hogy ez azért megemlítésre került, mert ezután tutti le fogom állítani a motorom a fogadó indítózásánál, bárhogy szól is a javaslat. Elégedjen meg az én aksim támogatásával:-)

Végül. Gyenge aksinak a gyújtóárama is gyenge indítózásnál, igy a szegényebb, vizesebb keveréket nem gyújtja kapásból. A második indítrózásra dúsul a keverék, lehet ez az oka a másodikra elkapja ügynek. (meg még ezer más ok is lehet)
Téli jótanács. Tél előtt érdemes az akkut egyszer töltővel fullra húzni, főleg azoknak, akik gyakran és rövid utat tesznek. Télre valóban érdemes a gyengélkedő aksit kicserélni, mert úgyis kell majd venni, viszont egy tél reggeli sietős indulásnál nagyon meg tud szívatni.
Érdemes az akkumlátort körbepaplanozni ezzel az 50mmm-es építkezési polifoammal, mert ez a nagy hidegeknél nem engedi szélsőségesen lehűlni. Én már sok év óta így teszek és hétvégén GUN pajtinál is megcsináltuk.
Aztán nem árt egy liter denaturált szeszt (háztartási bolt) belelöttyinteni a benzintartályba, mert ez a vizes benzinből a tank aljára kiváló vizet éghetővé téve semlegesíti. (nem fagy be, illetve kis benzitszintnél nem hörög a gyújtás a vízüzemtől. (erre párom 206-osa volt nagyon érzékeny, de denszesszel eltűnt a gond)
Előzmény: teveful (28072)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28088
Tehettünk = fejeztunk
Előzmény: Pug 306 GTI (28087)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28087
Na én is ide találtam!
Sorry nem tudtam ki menni a talira!
Pénteken meg henger tehettünk egy egy kocsit és gyári hibás volt a HF tomites így azt ujra kellet hengerfejezni!
bossery Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28086
Rakd fel rá, ha elfér mindenhol akkor használhatod....feltéve ha a gumimérete megfelelő...de ültetés nélkül is hülyén fog kinézni...:)))
De tudok egy eladó garnitúra 15-ös téligumit Conti TS810-es, 5-6mm-es....ha érdekel, kattints a nevemre, ott a mailcímem....
Előzmény: Nhorbee77 (28085)
Nhorbee77 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28085
Nem azzal akarom megültetni!!!Félreértettél,csak van itthon az öregemnek a garázsban négy téli gumi felnin,aminek a lyukosztása stimmel és gondoltam hátha megúszom hogy vennem kelljen téli garnitúrát....1.9 td az enyém...90lovas.Eddíg még nagyon tetszik,remélem így is marad.(ültetés csak tavasszal....télre nem akarom,mert itt a Mátrában sokszor van nagy hó,azért nem bántom addig.
Előzmény: bossery (28084)
bossery Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28084
14-es felnivel volt gyárilag 406-os, jellemzően első években az 1.6, 1.8-as fapados kivitelek....185/70/14-es gumival ha jól emlékszem....
Nem tudom milyen motoros a tied, de sztem a féknyereg miatt nem fér el, ráadásul azzal tényleg hülyén nézne ki az autó.....

Ha nekiállsz az ültetés projektnek akkor javaslom, ha úgy is szét van szedve a fél futómű mindenhol, hogy lengőkar szilenteket, gömbfejeket, stb is érdemes átnézni és amit szükséges cserélni....

Előzmény: Nhorbee77 (28080)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28082
Én láttam tegnap Bossery autóját. Ha még lejjebb lenne ültetve, akkor egyrészt beleérne a kerékjáratba a gumi. Másrészt lépten nyomon felülne egy kisebb autóbejárón. Szerintem fel is ütne a gátló, ami biztosítaná a rövid élettartamot. Ha jobban akarod ültetni, akkor már csak pályázni járjál vele és oda is trélleren kell, hogy vigyed.

Szerintem hibátlan az ültetése. Az biztos, hogy egy nagyobb felni jobban kiemelné az ültetést, viszont az mindenképpen a komfort rovására megy. Budapesten meg eléggé rosszak az utak. Nem mintha máshol jobb lenne.

Üdv!
Előzmény: Nhorbee77 (28078)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.10 0 0 28081
Részben igazuk van a kis ccm-es turbós motorok kapcsán. Viszont már régebben is voltak 2000 ccm alatti turbós motorok, vagy sima szívó benzinesek (BMW, Alfa, stb.), ami turbó nélkül is tudta a 100 kW feletti teljesítményt. Szerintem enyhén durva, amit már művelnek, kezdve a luxusadóval. A benzinárakról nem is beszélve, no meg súlyadó helyett kreállt teljesítményadó.

Üdv!
Előzmény: Northman75 (28077)
Nhorbee77 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 28080
Akkor lehet hallgatok rád,és marad a 16-os kerék,és egy 35mm es ültetés!!Most 205/55ös gumi van rajta...ha azzal nem fog tetszeni,akkor veszek rá 1 garnitúra 17-est..Még egy kérdés!!!14-es lemezfelni felmegy rá???-vagy nem engedi a féknyereg???
Előzmény: bossery (28079)
bossery Creative Commons License 2010.10.09 0 0 28079
Tapasztalatbol mondom ez a 35mm is boven eleg, nekem kozepdo dob a legalacsobyann pontja az autonak, kb 8-9cm-re van az aszfalttol...fekvorendornel, jardara parkolasnal nagy figyelmet igenyel, hiszen hosszu a tengelytavja...most az elso guminal ket ujnyi hely van a gumi-sarvedoiv kozott...kb 2-3cm...
raadasul 17-es felni, peres gumi parositassal erosen romlani fog a komfort, jo esellyel el sem fog nagyon ferni alatta melyebb ultetessel...
De te tudod, csak ne band meg utolag...levert alju olajtekno, leszakitott kipufogo, osszekarcolt, felakadt lokos...ezekre figyelni kell...

Egyebkent asszem teveful cartarsnak van elado 17-es felnigarnituraja, kerdezd meg...
Előzmény: Nhorbee77 (28078)
Nhorbee77 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 28078
Sziasztok!!!Köszi szépen a tanácsokat kombi ültetéssel kapcsolatban!!!Nem akarom hülyére ültetni,mert itt felénk elég sok a rossz minőségű út,meg egyébként sem szeretném ezt a nagy komfortos paripát eltolnám azzal hogy a fogamból kiesik a tömés minden kátyunál...30mm valószínüleg elég lesz mert valószínüleg tavasszal ráugrik egy 17collos garnitúra akkor viszont tuti jó kiállása lenne...Néztem a gyári ültetett képet,de szerintem lehetne ettől talán egy picit alacsonyabb
Northman75 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 28077
Motor lóerő alapú besorolás 2011 : kötelező biztosítás

2010. szeptember 03. péntek, 21:04

Motor lóerő (kw) alapú besorolás lesz 2011-től a kötelező biztosításoknál az eddigi hengerűrtartalom (cm3) helyett. Az eddigi megszokott cm3 alapú besorolás leváltását a szakemberek a gépjármű motorok fejlődésével magyarázzák, mivel szerintük mára egy jóval kisebb hengerűrtartalmú autó nagyobb kw teljesítményt ad le, ezzel nagyobb biztosítási kárt okozhat.

És az hogy lesz már bocsánat de ha egy régi swift jön nekem lehet neki nagyobb kár lesz a kocsijában mint nekem, vagy ha egy új yaris akkor abban nem lennék biztos hogy haza megyek a verdámmal, de lóerőre viszont egy kategóriában vannak, ez hogy lesz akkor?

Nem semmi duma....

Itt bővebben
biztositasItt van bővebben
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.09 0 0 28076
Ezt már olvastam én is más fórumon. Azt írták, ha 8-10perc töltés után nem tudja az indítandó autó saját akksijával beindítani saját magát, akkor úgy is mindegy. Ha beindult az autó, akkor azt is járatni kell vagy 10 percig. Ezt követően, amikor bontásra kerül a kapcsolat a két akksi között, akkor le kell állítani mindkét autót. Még azt is írták, ami még nekem is logikus, hogy egy 55Ah-s akksival ne akarjunk beindítani egy 2.5-ös dízelt, csak azonos, vagy gyengébb akksival szerelt autóknak akarjunk segíteni.
Előzmény: Tamás406 (28074)
NagyAnd Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28075
Sikerült a családi programot úgy konszolidálni, hogy egy kicsit részt tudok venni a buliban.
:)


2010.OKTÓBER 9. BUDAPEST CAMPONA 10:00


1. bossery

2. ratisrdt

3. Pug 306 GTI

4. gun111

5. Lord Péter

6. Tevefül

7. NagyAnd

8. ?????

........

Parkoló
Előzmény: bossery (28069)
Tamás406 Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28074
Sziasztok! A bikázáshoz annyit szeretnék hozzátenni, hogy addig oké, hogy a donor 5 percig járó motorral tölti a másik kocsi akksiját. A másik kocsi indításakor viszont érdemes leállítani a donort! A generátort csak 60-80A -re, és nem indító áram leadására méretezte a tervezője (100-140A). Pláne ha a bikázandó kocsi nem indul be pöccre. Ezt saját káromon tanultam meg: előző kocsim -= 6 0 5 =- generátora így járt. A bikázott kocsit tekertette-tekertette a gazdája, egyszer csak a -= 6 0 5 =- motorja leállt, füst felcsapott. Generátor állórésze leégett, diódasor átment rövidzárba, fesszabályzó kimenete összedörrent a betáppal, a műszerfalon az óra behalt, motorvezérlő belsejében elfüstölt néhány vastagabb ér. Ez utóbbit kipótoltam sima vezetékkel és szerencsére működöt. OSZT MEHETTEM AZ ÁLDOTT JÓ SZÍVEMMEL -BUSZVAL- A BONTÓST GAZDAGÍTANI >:(
Előzmény: Isti62 (28068)
Erikaviking Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28073
Lehet, hogy nem értesz vele egyet, de az autók mégsem indultak vele. Rendes kábellel meg igen...
Előzmény: teveful (28072)
teveful Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28072

Szia,

 

Én mindenképpen javasolnék egy akku tesztet, opcionálisan cserét, mert jön a tél, ha most kehes, télen még jobban az lesz.

Mikor megvettem a kocsit, olyan volt, mintha engedné az anyagot az AC pumpa (vissza), mert mindig csak 2-3 mp forgatás után indult el a vas. Mintha nem lenne vagy levegő, vagy benzin, vagy valami. Nos, megvettem az új akksit, aminek vagy 500A a rövidzár árama és pöccre megy a kocsi, lehet, hogy ez nálad is fog segíteni.

 

A bikakábellel kapcsolatos többi hozzászólóval nem értek egyet, ha jó az autód, akkor elég egy Tesco-s kábel is, ugyanis az a kábel, is át tud engedni 3-400 A-t cirka 2-3 mp-ig. Márpedig ha jó az autód, akkor ennyi alatt indulnia kell! Persze ha extra jó fej vagy, akkor veszel tuti kábelt és akkor más (rosszabb állapotú) autóján is tudsz segíteni, ha kell... ;)

 

A bikázás folyamatát szépen leírták a többiek, csak annyit tennék hozzá, hogy nem mindegy, melyik pólus összekötésével kezded, viszont nem tudom, hogy melyikkel kell, majd megírják az okosok! :)

Előzmény: megema (28071)
megema Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28071
Köszi a válaszokat! Külön köszönöm a bikázásos leírást! Még nem kerültem ilyen helyzetbe, mivel február óta van jogsim, de csak augusztus óta vezetek egyedül.

Azért volt meglepő számomra a helyzet, mert eddig mindig rendesen elindult még ha az energiatakarékos mód bekapcsolásáig hallgattam is a rádiót FM Transmitterrel. Igaz, mindig reszelt (?) egy picit, de első ráindítózásra mindig elindult. Az jelenthet valamit, hogy nem szikrázott az akku a kábelek felrakásánál (csak a műszerfalon villogtak a visszajelző lámpák és a kijelzők háttérvilágítása), ami az autókhoz értő nagybátyámat meglepte?
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28070
Remélem, hogy holnap is ilyen jó idő lesz, mert délelőtt lemostam róla a két hónapos koszt.

Üdv!
Előzmény: bossery (28069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!