Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2010.10.14 0 0 28130
Tipp: a kipufogórsz. valamelyik része hozzáér valamihez. Terhelésváltásra megmozdul az egész kipufogó, és hozzáér valamihez.

üdv,
capa
Előzmény: paulinho (28129)
paulinho Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28129
Sziasztok!
Eddig szinte csak olvasótok voltam. Hozzászólásokat olvasva is sokat segítettek, szinte minden témát lefed ez a fórum ;-). Igyekszem majd én is értelmes hozzászólással segíteni, 9 db peugeot volt/van eddig a családban.
Egy 2002-es 406 2.0 benzines tulajdonosa vagyok.
A héten a következő problémát hallottam meg. Ha sebességben gyorsítok, rezonáló hang jön a motortér felől. Elkezdtem "tesztelgetni", hogy ha üresben gurulva gázolgatva illetve álló autónál üresben. Nos ekkor semmi, bár mintha ma már bizonyos kis fordulatszám tartományban hallani lehetne. De amint sebességbe rakom és terhelést kap a motor előjön a rezonáló hang. Ma elindultam vele Érdről, semmi..de jó elmúlt, aztán olyan 5-6 km múlva előjött a jelenség. Hurrááá :(
Olvastam itt, régebbi hozzászólásnál (azt hiszem Tamás406), hogy a leömlő és a kipufogó csonk találkozásánál található kis terelő lemez okozza. Erre gyanakodhatok??

Előre is köszönöm!
bossery Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28128
Mondtam, h a 14-es butan fog allni rajta...:))
Ulteteshez csak annyit, jonehanyszor megfordult mar a fejemben, h gyari magassagu rugokra kene visszacsinalni, mert azert elony-hatrany arany nagyjabol egyenlo, elvezed majd,h kanyarban alig dol, stabil, jol all neki, stb... de bosszankodsz, mikor 10-15cm-es havat mar tolni fogsz magad elott...vagy nem tudsz felallni minden jardaszegelyre, fekvorendornel, stb...nekem a kerti kocsibeallot kellett kisse atepitenem, mert az utcarol beallva surolta rendesen az aljat, mikor megvettem...

Előzmény: Nhorbee77 (28122)
Mogyis Pitty Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28127

Szia.

 Bátran merem ajánlani neked a HDI-t  még ha több km-er is van benne.

Az enyém a 200 ezret kezdi verni ,de lekopogom nem igazán volt vele bajom még.

 

Azt azért jó ha tudod,hogy a 2,2-es  az már részecske szűrővel ellátott, és az 2,0 -es 110-le is  a 2001.06  évjárattól elláták már vele.

Ez annyit jelent,hogy időnként ( km-er függő ) fel kel tőltetni egy spec,adalékkal ami nem olcsó mulatság.

 

A hibák amire figyelj-

 

 :indításnál és leállásnál nyikorgás -cicergés:: kettőstömegű lendkerék hiba

 :motor járás közben enyhe csattogás :: főtengely ékszíj tárcsa a (gyengéjük)

 :egyből pontossan induljon hidegen is ,dadogás nélkül ,nincs izzítása .

 :ÉREZHETŐ (HATÁROZOTT )EGYENLETES HÚZÁS MÁR 1300-1600 FORDULATTÓL EGÉSZ 4000 IG. Elvégre erre találták ki a common motort.

Hibakód ne legyen benne ,még a lufiké sem .

 

Nagyvonalakban ennyi.

Ha volna még kérdésed akkor a mail publikus  vagy telón majd.

 

Előzmény: Tercsaba (28097)
bossery Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28126
Szep darab...en tamogatlak 100%....:))))
Raadasul ez erosebb 17le-vel es nyomatekosabb 18nm-rel, amit 3800 mar lead, szemben a 190le verzio 4200-nal 267nm...es euro 3-as asszem, de lehet, h euro 4-es mar...., de hangja soha nem lesz olyan, mint egy V6 automatanak...;))
Előzmény: ratisrdt (28125)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28125
No, itt az én autóm!
:-)
Előzmény: bossery (28115)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28124
És a motorhangról nem is beszélve. Hát az valami gyönyörűség. A tiédnek pedig kiváltképpen csodás hangja van. Én biztos, hogy mindig lehúzott ablakkal közlekednék! :-) Ez a faktor és a gyorsulás kárpótol mindent!

Üdv!
Előzmény: bossery (28115)
teveful Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28123

Szia,

 

Mikor akarsz az ültetéssel foglalkozni? Nekem ültetve van a kocsi, kb. 2-3 centit, de nekem ez nem kell, mert így nagyon-nagyon alacsony. Szóval ha kompatibilisek a cuccok, esetleg cserélhetünk alkatrészeket.

 

Már ha kompatibilis az én coupém bele a te autóddal... :)

 

Még 17-es felnim is van, ha kell, arról is tárgyalhatunk (majd). :)

Előzmény: Nhorbee77 (28122)
Nhorbee77 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28122
Bossery!!Kitaláltam az okosat!!!Marad a téli felni a 16-os alu,és tavasszal meg veszek 17-es garnitúrát ami meg marad a nyári az ültetéshez....ugyhogy ha hallasz 16-os téligumit,az érdekelne!!!!Köszi!!!:) A 14-es felni tényleg gáz....hozzápróbáltam....olyan mintha mankókeréken szaladna a nagy kasztni!!!:D
Előzmény: bossery (28086)
való79 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28121

Megnéztem, hogy a km. óra leesésemnél nincsen teljesítmény csökkenés. Visszakerestem korábbi hozzászólásokból, valakinek volt hasonló problémája és ott a "jeladó átalakító" volt hibás. Vszl.-eg bemegyek a márkaszervízbe és egy diaggal hátha ki tudják szűrni...

Ma mentem volna vizsgázni, gondoltam előtte megnézem a lámpákat. És mita ad isten, egy db féklámpám sem világított.... hétfőn még jó volt. Az autóvillamossági szaki egyből kiderítette, hogy a lámpakapcsoló rossz és du.-ra szerez egyet, de hát ez tényleg már kabaré. Tényleg szép ez az autó meg kényelmes, de elektronikailag nagyon nincs egyben...

Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28120
ha a ballos fütött akkor jobbosnak is annak kellene lennije!
Előzmény: Philip406 (28119)
Philip406 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 28119
sziasztok!

kicsit megkésve, de jelentem a gépsárkány 100%-an teljesítette a Franciaországi túrát! :)



a jobb oldali tükör az S2-ben fűtött vagy csak nálam van gixer?

köszi
EnzoG Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28118
Szerintem Neked is eltört a tankfedeled... A fedél forduló részén van egy kis pöcök, ami régen kilökte ( ugyebár, ezt műanyagból kell tervezni). Nekem is először meggyengült, majd letört teljesen, így aztán 2 emberes volt a tankolás :)
Én egy spirál rugóval oldottam meg, amit a tankfedél alatti anyacsavarhoz rögzítettem. Ha meghúzom a kart, a spirálrugó kilöki a fedelet.
Így volt occsssóóó ;)
Előzmény: Hobbi-Fotós (28111)
Tercsaba Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28117
Tudom, hogy a benzineseknél fele akkora a rizikó, de idáig dízel autóm volt. 124-es merci és egy 96-os stdt 406. A hdi motorokról nagyon sok jót és legalább ugyanennyi rosszat hallottam, ezért vagyok bizonytalan. Az érdekelne leginkább, hogy a motornál mire érdemes figyelni, hogy nagyon ne bukjon később nagyot az ember.
murrencs Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28116
Nekem 2.0hdi-m van, én teljesen elégedett vok vele. Nem egy versenyautó, de szépen lehet vele haladni. A legolcsóbb gázoljaból a nyáron 4.6l/100km (Székesfehérvár-Balaton oda-vissza) fogyasztásom volt, most kicsit áldoztam rá és egy drágább gázolajat tankoltam bele és 95%város mellett, rövid távokat megtéve lett 6.39l/100km a fogyasztásom. Szóval innen nézve nem rossz, persze riasztgatják az embert minden félével, hogy a kettőstömegű, meg egyebek, de lekopogom, nekem még nem volt semmi gondom. Igaz, most járunk 87500km-nél:)) ilyen futásteljesítményűt nehezen találsz. De én azt mondom, ha odafigyelsz a diesel-re, hidegen nem huzatod, rendszeresen karbantartod, nem lesz vele gond.
Előzmény: Tercsaba (28112)
bossery Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28115
Vegyel egy fullos V6-ost..;))) hogy hazabeszeljek...;))

Ha nem napi 2 ora bp-i dugoban acsorgast tervezel, akkor 9-11L kozott kenyelmesen eljarsz vele, dugoban valo totymorgestol fuggoen, ( mint egy 2.0-as benzines)...utazoautonak meg a legjobb valasztas...kezivaltos kb fel literrel kevesebbel beeri...hdi kb a fele orszaguton, varosban az is 6-7L persze...de ott azert bejatszik a kettomegu lendkerek csereje ami 100e+ boven, nagynyomasu uzemanyagrendszerrol ne is beszeljunk( bar ez utobbi nem jellemzo azert)....es a min 250ekm realis futas... rizikos a taxi volt faktor...

De nem akarlak befolyasolni, talalni azert realis allapotu, futasu hdi-ket is...
Előzmény: Tercsaba (28112)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28114
Én a 2.2 javallom...
egyre nagyon figyeljél! ha kerepel a motorja terhelésnél olyan 3-3500-től akkor meszire kerüld el!
Előzmény: Tercsaba (28097)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28113
Megtaláltam. Itt a fórumban a #15619 -ben.
Előzmény: Hobbi-Fotós (28111)
Tercsaba Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28112
Sziasztok!

Ígértem, hogy beszámolok a dunaújvárosi 406-ról. Nem kellett elmennem, mert mikor a szervízkönyvre rákérdeztem akkor azt mondták, hogy azt nem adta ide a tulaj, a rendszámra pedig azt, hogy magyarországi, csak a tulaj kicserélte uniósra. Nekem ez elég volt, hogy a bizalmam elveszítsem az autóval szemben. Szerintem egy kintről behozott bizonytalan futásteljesítményű autó.
Maradt még a 2.2 Hdi, de ettől meg azért félek, mert viszonylag kevés van belőle és nemigen kapni a bontókban hozzá alkatrészt. Ti is így látjátok?
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28111
Sziasztok!

Még mindig vacakol a tanksapka fedele.
Húzogatom belülről a kart, de csak mocorog a fedél.
Ha az asszony kintről rásegít, akkor kinyílik.

Régebben szinte kipattant a fedél.
Van ebben valami rugó? Vagy mi a fenétől ugrott ki régen?

Kontakt spray, kis műszer olaj, tisztogattam a nyílást, még tűreszelővel reszeltem is egy kicsit.
Eredmény = 0.

Nincs valakinek egy műszaki rajza erről az életbevágó ajtóról?
bossery Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28110
Kormanyomon a gyari bor 325000km-ig birta, akkor balkeznel kilyukadt...inkabb az egeszet leszedtem, most atmenetileg egy fekete alacantra 2e ft-os kormanyvedot tettem fel, egy darabig jo lesz, majd ha kecskemet fele lesz dolgom, akkor ott ujraboroztetem...

Fenyezesben en nyertem, ket kisebb meghuzast tekintve gyari fenyezes mindenhol...:))) igaz mindket kuszobom alulrol behorpasztva, koszonhetoen a fakezu valtoszerelonek...az, hogy behorpadt azt is jelenti, h a fenyezes alatt elkezdett dolgozni az ido vasfoga, gyengult a vas....3-4 evet meg siman, lathato rozsda nelkul ki fog birni sztem...de addigra mar 400000km felett lesz benne......de a kasztni elobb fog szetrohadni mint a motor beallni az tuti
Előzmény: ratisrdt (28106)
Northman75 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28109
Kollégámmal is megtörtént, tönkre vágta a kocsiját ő volt a donor.... igaz az suzuki volt de most cserélték neki az immot és a fedélzeti elektronikáját....ez okból kifolyólag (125 pénz-be fájt neki a bikázás).....
Előzmény: Isti62 (28089)
Northman75 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28108
Igen a robogóval is ez a helyzet, lobbiztak hogy B-vel lehessen 125 ccm, ig vezetni robogót, de hát ami európában jól működik az nálunk nem fog mert, ....(és itt megint bagatel duma) de hát nézzük az anyagi oldalát, nincs parkolási díj, gyorshajtás, benzinfogyasztás, stb, stb....miből lenne pénz.....

Tegnap alig akart beindulni az autó, egy-kettőt fordult de leállt, és ami a legdurvább gázadásra is csak nehezen indult, kibírhatná amíg átnézi a szerelő...
Előzmény: ratisrdt (28081)
való79 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28107

Köszi az infót megnézem.

Eddig ezt a teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam, bár mostanában eléggé nagypapásan vezetek. Kicsit majd odafigyelek, meg pörgetem majd a gépet. Nem akarok megrendelni egy jeladót, úgy hogy nem is biztos hogy az a rossz...

Érdekes az a része az autónak, a villamossági szerelő azt mondja, hogy ő nem foglalkozik az órával; az Alig utcával csak telfonon beszéltem, de ők meg azt mondták, hogy ha a jeladó a rossz (és sztk. is az) akkor ők azzal nem foglalkoznak.

Ezért gondoltam, hogy a PUG szervízbe viszem be, ott meg egyből vágták az árakat...

Előzmény: ratisrdt (28105)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28106
Az újrabőrőzés nem biztos, hogy nagy futásteljesítményt jelent. Az sem mérvadó, ha volt már fújva az autó egyes eleme. Láttad volna a találkozón, hogy kinek mennyi eredeti fényezésű eleme volt. :-)

Üdv!
Előzmény: paksi (28103)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28105
Az eddig itt leírt tapasztalatok alapján azt lehet mondani, hogy ha a sebességjeladó a rossz, akkor a mutató "leesésekor" teljesítmény csökkenés is jelentkezik.

Üdv!
Előzmény: való79 (28100)
Isti62 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28104
Szia Tamás!
Az általad leírtak egyértelműen mutatják, hogy értesz a villamossághoz, illetve amit leírsz, az valóban úgy van. Az elvekkel szemben a tapasztalatod gyakorlat, így mint mondtam az ügylet negatív lefolyásáról nem kell meggyőznöd, soha többet nem fogok járó motor mellett bikázni.
Az elvekről meg annyit, hogy az aksi normál 2V-os cellafeszültsége túltölthető és túl is töltődik egyes esetekben. Mindezzel párhuzamosan a feszültségszabályozók elektronikája elvileg úgy van leszabályozva, hogy a gerjesztőtekercs árama ne haladhassa meg azt a mennyiséget, ami ott kárt okoz. (ha gáz van, egyszerűen a feszültséget kezdi ejteni) A rendszer ha mégis ez előfordul hibát jelez és elkezdi ejteni a kijövő feszültséget - hiszen a fogyasztó zabálja az áramot, utánpótlás nincs, tehát a teljesítmény a feszültség rovására csökken - egészen az akkumlátor puffer feszültségéig, ahol aztán az akku indító árama a háttér.
Ez az elv.(így tanultam)
A Te esetedben mégis megugrott a diódahíd, ez meg beküldte a fesz. szabályozót a kontrolálatlan tartományba. Ez egy szép gömbölyű fatális dolog lehetett, mert ilyen esetekben a feszültség alapjáraton közel állandó lehet még így is, általában a fordulatszám növelésével szalad el.
Mindenesetre köszönöm a leírást, mert reális veszélynek érzem az ügyet, így bikázni mostantól kizárólag akkuval fogok csak !! :-)
Előzmény: Tamás406 (28092)
paksi Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28103

Üdv. Az enyém 2002. 05. havi és IEF-... a rendszám betűkombinációja.

Egyébként a kormány nekem újrabőrözötnek tűnik.

Tercsaba Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28102
Köszönöm szépen a segítségeteket, ma délután fogom megnézni a Dunaújvárosit. Majd beszámolok a tapasztalatokról.
bossery Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28101
Szervikonyvek megvannak? Ha igen, akkor ahol szereltek az autot, telefonalj oda es kerdezd ki a munkafelvevot, naluk mi szerepel a szamitogepes rendszerben.
Ha nincs szervizkonyv, ill szerviszamlak akkor allj tovabb.
Rendszamoknak evjaratazonosnak kell lenniuk, tehat nezd meg 2002 korul milyen betuvel kezdodo rendszamokat adtak a mo-on forgalomba helyezett autoknak, szerintem H-s vagy max I-s lesz az elso betu...ha nem, kesobbi, akkor kulfoldrol behozott jo esellyel.
Gyanusan alacsony a futasteljesitmeny, de nem lehetetlen...nehezen hiszem, hogy evi 15ekm-t tettek bele egy cegautoba...inkabb a duplaja realis....

Hogy motorikusan melyik az a te vezetesi szokasaidnak megfelelo legyen, ha sokat utazol, akkor 2.2, ha nem, hanem inkabb varos akkor 2.0...sztem...majd a dizeles kollegak elmondjak mik a tapasztalatok en egyet tudok, kettomegu lendkerek csereje kuplunggal nem ket filler...es ezekben mar ez van ha jol tudom...
Előzmény: Tercsaba (28096)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!