Nekem 1.8 16v van és nekem is előfordul az előbb paulinho által említett rezonancia terhelésen, és még én sem jöttem rá mi az, de kipufogóra gyanakszom én is. Vagy a lemezből hegesztett leömlő adta meg magát valahol. Van még egy nagy hibája a kocsinak, hogy valami zörög rossz úton az anyós oldalon a műszerfalban. Esetleg ötlete valakinek? Bár holnap magam is megnézem.
Köszi a választ, ismerősnél ha csápra tudjuk rakni, kiderül mi zörög már megint. Remélem vissza hegeszthető. (?) Ami neked a hátsódobnál zörög, azt nekem nyáron a középső dob csinálta ugyan úgy. Pedig új dob volt, unix-nál vettem, Bosal. Végül felnyitottuk, és a belső két lemez elvált a dob falától, odacsíptük egy két ponton, most úgy néz ki jó...persze egy darabig. Ja, vissza nem cserélték :) Amióta a gyári rendszer kezd lecserélődni jönnek elő a zörgések.
A hótolásról én is be tudok számolni. A tavaly télen volt alkalmam véghez vinni. A friss hóval nincs baj. A teherautókerék által feltornyosított hó már baj, mert szét is törheti a lökhárítót a fagyos- latyakos hó. Nekem szerencsére csak az alját sikálta le a 6-os úton.
Automatát azért nem vennék. Sokba lehet egy javítás. Lehet, hogy eladom ezt a 110.000 km-t futott autót és veszek egy V6-osat. Egyszer élünk! Bár, kicsit fázok a világos kárpittól, nehéz rendben tartani. Ha meg lesz apám autója, akkor eladom az enyémet és vadászok egy V6-os gépet.
Biztos, hogy valamelyik terelőlemez kezdi magát elengedni, alacsony motorterhelésnél jellemzően nagyobbak a kipufogógáz lengései...nekem a hátsó dobban lévő egyik lemez rezonál be alacsony motorterhelésnél, jellemzően, 20-40km/h-s sebességről kis gázzal gyorsítva....ha neked elölről jön, akkor a tipped jó lehet...
Sziasztok! Eddig szinte csak olvasótok voltam. Hozzászólásokat olvasva is sokat segítettek, szinte minden témát lefed ez a fórum ;-). Igyekszem majd én is értelmes hozzászólással segíteni, 9 db peugeot volt/van eddig a családban. Egy 2002-es 406 2.0 benzines tulajdonosa vagyok. A héten a következő problémát hallottam meg. Ha sebességben gyorsítok, rezonáló hang jön a motortér felől. Elkezdtem "tesztelgetni", hogy ha üresben gurulva gázolgatva illetve álló autónál üresben. Nos ekkor semmi, bár mintha ma már bizonyos kis fordulatszám tartományban hallani lehetne. De amint sebességbe rakom és terhelést kap a motor előjön a rezonáló hang. Ma elindultam vele Érdről, semmi..de jó elmúlt, aztán olyan 5-6 km múlva előjött a jelenség. Hurrááá :( Olvastam itt, régebbi hozzászólásnál (azt hiszem Tamás406), hogy a leömlő és a kipufogó csonk találkozásánál található kis terelő lemez okozza. Erre gyanakodhatok??
Mondtam, h a 14-es butan fog allni rajta...:)) Ulteteshez csak annyit, jonehanyszor megfordult mar a fejemben, h gyari magassagu rugokra kene visszacsinalni, mert azert elony-hatrany arany nagyjabol egyenlo, elvezed majd,h kanyarban alig dol, stabil, jol all neki, stb... de bosszankodsz, mikor 10-15cm-es havat mar tolni fogsz magad elott...vagy nem tudsz felallni minden jardaszegelyre, fekvorendornel, stb...nekem a kerti kocsibeallot kellett kisse atepitenem, mert az utcarol beallva surolta rendesen az aljat, mikor megvettem...
Szep darab...en tamogatlak 100%....:)))) Raadasul ez erosebb 17le-vel es nyomatekosabb 18nm-rel, amit 3800 mar lead, szemben a 190le verzio 4200-nal 267nm...es euro 3-as asszem, de lehet, h euro 4-es mar...., de hangja soha nem lesz olyan, mint egy V6 automatanak...;))
És a motorhangról nem is beszélve. Hát az valami gyönyörűség. A tiédnek pedig kiváltképpen csodás hangja van. Én biztos, hogy mindig lehúzott ablakkal közlekednék! :-) Ez a faktor és a gyorsulás kárpótol mindent!
Mikor akarsz az ültetéssel foglalkozni? Nekem ültetve van a kocsi, kb. 2-3 centit, de nekem ez nem kell, mert így nagyon-nagyon alacsony. Szóval ha kompatibilisek a cuccok, esetleg cserélhetünk alkatrészeket.
Már ha kompatibilis az én coupém bele a te autóddal... :)
Még 17-es felnim is van, ha kell, arról is tárgyalhatunk (majd). :)
Bossery!!Kitaláltam az okosat!!!Marad a téli felni a 16-os alu,és tavasszal meg veszek 17-es garnitúrát ami meg marad a nyári az ültetéshez....ugyhogy ha hallasz 16-os téligumit,az érdekelne!!!!Köszi!!!:) A 14-es felni tényleg gáz....hozzápróbáltam....olyan mintha mankókeréken szaladna a nagy kasztni!!!:D
Megnéztem, hogy a km. óra leesésemnél nincsen teljesítmény csökkenés. Visszakerestem korábbi hozzászólásokból, valakinek volt hasonló problémája és ott a "jeladó átalakító" volt hibás. Vszl.-eg bemegyek a márkaszervízbe és egy diaggal hátha ki tudják szűrni...
Ma mentem volna vizsgázni, gondoltam előtte megnézem a lámpákat. És mita ad isten, egy db féklámpám sem világított.... hétfőn még jó volt. Az autóvillamossági szaki egyből kiderítette, hogy a lámpakapcsoló rossz és du.-ra szerez egyet, de hát ez tényleg már kabaré. Tényleg szép ez az autó meg kényelmes, de elektronikailag nagyon nincs egyben...
Szerintem Neked is eltört a tankfedeled... A fedél forduló részén van egy kis pöcök, ami régen kilökte ( ugyebár, ezt műanyagból kell tervezni). Nekem is először meggyengült, majd letört teljesen, így aztán 2 emberes volt a tankolás :) Én egy spirál rugóval oldottam meg, amit a tankfedél alatti anyacsavarhoz rögzítettem. Ha meghúzom a kart, a spirálrugó kilöki a fedelet. Így volt occsssóóó ;)
Tudom, hogy a benzineseknél fele akkora a rizikó, de idáig dízel autóm volt. 124-es merci és egy 96-os stdt 406. A hdi motorokról nagyon sok jót és legalább ugyanennyi rosszat hallottam, ezért vagyok bizonytalan. Az érdekelne leginkább, hogy a motornál mire érdemes figyelni, hogy nagyon ne bukjon később nagyot az ember.
Nekem 2.0hdi-m van, én teljesen elégedett vok vele. Nem egy versenyautó, de szépen lehet vele haladni. A legolcsóbb gázoljaból a nyáron 4.6l/100km (Székesfehérvár-Balaton oda-vissza) fogyasztásom volt, most kicsit áldoztam rá és egy drágább gázolajat tankoltam bele és 95%város mellett, rövid távokat megtéve lett 6.39l/100km a fogyasztásom. Szóval innen nézve nem rossz, persze riasztgatják az embert minden félével, hogy a kettőstömegű, meg egyebek, de lekopogom, nekem még nem volt semmi gondom. Igaz, most járunk 87500km-nél:)) ilyen futásteljesítményűt nehezen találsz. De én azt mondom, ha odafigyelsz a diesel-re, hidegen nem huzatod, rendszeresen karbantartod, nem lesz vele gond.
Vegyel egy fullos V6-ost..;))) hogy hazabeszeljek...;))
Ha nem napi 2 ora bp-i dugoban acsorgast tervezel, akkor 9-11L kozott kenyelmesen eljarsz vele, dugoban valo totymorgestol fuggoen, ( mint egy 2.0-as benzines)...utazoautonak meg a legjobb valasztas...kezivaltos kb fel literrel kevesebbel beeri...hdi kb a fele orszaguton, varosban az is 6-7L persze...de ott azert bejatszik a kettomegu lendkerek csereje ami 100e+ boven, nagynyomasu uzemanyagrendszerrol ne is beszeljunk( bar ez utobbi nem jellemzo azert)....es a min 250ekm realis futas... rizikos a taxi volt faktor...
De nem akarlak befolyasolni, talalni azert realis allapotu, futasu hdi-ket is...
Ígértem, hogy beszámolok a dunaújvárosi 406-ról. Nem kellett elmennem, mert mikor a szervízkönyvre rákérdeztem akkor azt mondták, hogy azt nem adta ide a tulaj, a rendszámra pedig azt, hogy magyarországi, csak a tulaj kicserélte uniósra. Nekem ez elég volt, hogy a bizalmam elveszítsem az autóval szemben. Szerintem egy kintről behozott bizonytalan futásteljesítményű autó. Maradt még a 2.2 Hdi, de ettől meg azért félek, mert viszonylag kevés van belőle és nemigen kapni a bontókban hozzá alkatrészt. Ti is így látjátok?
Kormanyomon a gyari bor 325000km-ig birta, akkor balkeznel kilyukadt...inkabb az egeszet leszedtem, most atmenetileg egy fekete alacantra 2e ft-os kormanyvedot tettem fel, egy darabig jo lesz, majd ha kecskemet fele lesz dolgom, akkor ott ujraboroztetem...
Fenyezesben en nyertem, ket kisebb meghuzast tekintve gyari fenyezes mindenhol...:))) igaz mindket kuszobom alulrol behorpasztva, koszonhetoen a fakezu valtoszerelonek...az, hogy behorpadt azt is jelenti, h a fenyezes alatt elkezdett dolgozni az ido vasfoga, gyengult a vas....3-4 evet meg siman, lathato rozsda nelkul ki fog birni sztem...de addigra mar 400000km felett lesz benne......de a kasztni elobb fog szetrohadni mint a motor beallni az tuti