Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 38436

Rossz hasonlat.

 

autópályán nem vagy alig járnak olyan elővárosi buszok melyek megálló kiosztásai 2-3 km-sek.

Előzmény: NickUser (38435)
NickUser Creative Commons License 2024.01.07 0 0 38435

Harmadik választási lehetőség: Ennyi és ennyi km autópálya és autóút épülne vagy újulna meg. 

Na akkor mennyien szavaztak volna az új buszokra!? :D

Előzmény: trizs77 (38434)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 38434

Pénz és politikai akarat kérdése.

Ha a pénzügyminiszter rábólint, akkor valamelyik fő politikus a zászlajára tűzheti, hisz szavazat szerző téma.

 

Kazincbarcikától Tiszaújvárosig kiépítve biztosan nem jön ki 200 milliárdból.

Vigyázni kell a nyilvános kommunikációval.

Ez inkább a jót teszünk nekünk ha akarjátok ha nem kategória.

Burkoltan de ki kell zárni a döntésből a szavazókat.

 

Ha a Dél-Alföldön (Csongrád és Békés megyében) tartottak volna egy népszavazást arról, hogy:

Kedves választók van 80 milliárdunk.

Ebből :

 - Lecseréljük Csongrád és Békés megye összes autóbuszát új buszra ?

vagy

 - Építsünk egy Tram-Traint Hódmezővásárhely és Szeged közé ?

 

Akkor szerinted a választó polgárok hány %-a szavazott volna a TT-re ?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ha Kazincbarcika - Miskolc és Tiszaújváros - Miskolc között ma közlekedő helyközi buszok felének kiváltására  egy TT a megoldás,  akkor a választóknak nem szabad nyíltan azt kommunikálni, hogy az összegből a teljes BAZ megyei és a teljes Szabolcs megyei autóbusz park is lecserélhető új buszra.

Pedig igaz.

Előzmény: TorzónBorzAlom (38433)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 0 3 38433

Volt terv a Tújváros-(Miskolc É-D villamosvonal)-Kbarcika TT-re.

Előzmény: trizs77 (38432)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.06 -1 5 38432

Barcikáról Miskolcra - munkanapon - van 90 db busz és van 12 db vonat.

Irányonként.

 

Ki lehet váltani a buszok kb. felét ahogy Vásárhely-Szeged között is tették.

Ott is 83 busz volt hétköznaponként és irányonként.

Megépítették a Tram-Traint és ma már csak 38 db = 45% maradt, busz megy a két város között naponta és irányonként.

2022-re elkészült és kijött 80 milliárd magyar királyi forintból.

 

Ezt Barcikán is meg lehet csinálni.

A városban fentről a Munkás utcától kell építeni 4 km villamos vonalat, ami lent csatlakozik a 92-es vasútvonalba, végig megy azon és Miskolcon meg be a belvárosba a villanyrendőrig.

 

Az egész kijön kb. 150 milliárdból és 5-6 év alatt kész lesz.

Másnaptól min. napi 40 helyközi busz Barcika és Miskolc között leállítható lesz.

 

NickUser Creative Commons License 2024.01.06 0 0 38431

Kiegészítés: Sőt, most munkanap délután a helyi járatok közlekednek oda, minden más esetben a helyközi járatok.

Helyin csak helyi, helyközin csak helyközi tarifa.

Hétvégén ráadásul csak néhány indulása van most is a helyköziknek, ami az állomást érinti.

Előzmény: NickUser (38430)
NickUser Creative Commons License 2024.01.06 0 0 38430

Az a gond, hogy nem minden vonathoz van busz és szinte mindig 2 perc van a vonatról buszra történő átszállásra.

Ha Barcikára mentem egyszer-kétszer, akkor vagy nem használtam, vagy nem is közlekedett abban az órában.

Meg én még tudok relatíve sokat gyalogolni.

Előzmény: zárfényexpressz (38429)
zárfényexpressz Creative Commons License 2024.01.06 0 3 38429

Az ilyen járatok egészen addig teljesen komolyanvehetetlenek, amíg:

  • nincs minden vonatra rá- és elhordás, azonos időnként, azonos útvonalon (legalább a városon belül);
  • amíg nincs a két mód megfelelően összehangolva: ha a vonat vagy a busz késik, és a másik nem várja be.

Elég, ha csak néhány vonathoz nincs busz vagy néhány busz egszer-kétszer nem várja be a vonatot, nagyon hamar megrendül a bizalom, és inkább máshogy fogják megoldani az állomásra való kijutást. 

Előzmény: Racilaci (38410)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38428

Arról lehet tudni, hogy

 

 

Igen.

A városi önkormányzat illetékes ez ügyben.

Előzmény: lesence (38426)
Isubusz Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38427

Miskolcon egyedül NTL-979 van távolsági tartalék busz. Ha egyszerre több távolsági busz javít, akkor fordáról kell leszedni Intourot, mert kényelmesebb, mintha egy ARC menne Debrecenbe/Salgótarjánba.

Előzmény: okokseok2 (38425)
lesence Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38426

Tisztelt Fórumtársak!

 

Arról lehet tudni, hogy az egykori mezőkövesdi autóbusz-állomás épületét miként kívánják hasznosítani a későbbiekben, illetve terveznek esetleg területrendezést a közvetlen környezetében?

okokseok2 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 38425

Mi történik Miskolcon az elmúlt napokban, hetekben, hogy több távolsági fordán is a tizenéves NRL és NTL-es fehér intourok járnak?

Amelyek egyébként fix fordás járművek. (Kisgyőr, Megyaszó, stb)

Ennyire rossz a helyzet?

HEM-869 Creative Commons License 2023.12.29 0 2 38424

A vasútállomásra a legjobban kihasznált járat a vasárnap 16:15-kor induló volt, gyakran tíz fő felett volt az utas szám. Amúgy az átlag össz utasszám napi 20-25 fő körül mozgott. De szinte mindegyik járat pótolva van helyközi járattal. Herbolya felé pedig reggel nem kell aggódni mivel. reggel lesz Mályinka - Herbolya, valamint Herbolya - Szuhakálló járat is. Az említett zubogyi csuklós pedig a Vájár útra fog menni reggel. Alapvetően nem rossz a koncepció, hétvégén kevesebb járat megy Herbolyára, de két óránként el lehet majd jutni ráadásul csuklósbuszokkal nagy részt. Ami pedig a miérteket illeti, a helyi közlekedés eddig évi 10 millió volt, a volán most 20-ra akarta felemelni. A városnak erre ennyi pénze nem volt, ezért az átalakítás. 

Előzmény: Suti_Vagyok (38411)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.12.29 0 1 38423

A másik nagy kérdés, hogy ez az iskolás járat, vagy az ormosi bányaüzem műszakbeosztása szerint, hetenként változó műszakban munkanapokon közlekedő? :)

Előzmény: btbtbtbt (38422)
btbtbtbt Creative Commons License 2023.12.29 0 2 38422

Igen, igen, ott a pont, Varbóc!

 

Az LVN-609-es Kiskretyó elődje.

Talán veterán fórumozók meg tudják mondani, hogy Ormosbánya, vagy Barcika volt-e a honos telephelye.

 

Előzmény: M62,306 (38420)
gabesz919_II Creative Commons License 2023.12.28 0 0 38421

FKE-793 átkerült Mátészalkáról Sátoraljaújhelyre? Az utas pont hu Sárospatak környékén mutatja.

M62,306 Creative Commons License 2023.12.27 0 1 38420

Varbóc, ahová a Credo (vagy bármi más műanyag vacak) már csak hétvégén jár?

Előzmény: btbtbtbt (38419)
btbtbtbt Creative Commons License 2023.12.27 0 6 38419

Boldog Kétünnepközt a Tisztelt Lakóknak!

 

Bodros kollégát ki kell zárnom a játékból, mert neki már elcsacsogtam a megoldást, de hátha a többieket is lázba hozza az aprófalvas kérdéskör.

 

 

Csodás jelenet ebből a videóból https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=22579

Ikarus 211 forgolódik egy apró faluban, kérdésem az lenne, melyik távoli rokon járgányt lehetne itt fotózni forda szerint és melyik napokon?

BY 45-32 Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38418

Olyannyira nem volt számottevő a helyi járat a vasútállomásra, hogy a tavaly tavasz óta 15403-as vonatszámon vasárnaponként közlekedő Sajó expresszvonathoz (ami Miskolc-Tiszai hihagyásával megy Budapest-Keletibe) sem láttam egyszer se az ahhoz csatlakozó helyi járattal jönni senkit - vagy gyanítom akkor is 0-1 közti utasszáma lehetett. Pedig sejthettek valamit, mert legtöbbször SWR-580 jött le 3-asként, de a Barcikán felszálló 30-60 körüli utast autóval vitték a vasútállomásra, vagy begyalogoltak - ahogy én is szoktam tenni az Alkotmány utca vagy Márka ABC megállóktól,  attol függ helyközi busz holt tesz le.

Előzmény: trizs77 (38409)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.27 -1 3 38417

Minden a városon múlik.

 

az már egy más kérdés, hogy hazai városaink jó 90%-a nem is akar tudni kötelezettségeiről.

azon kívül saját lakosaiknak is folyamatosan hazudnak.

Úgy vannak vele, hogy saját polgártársaik 99,99%-a soha semmilyen törvényt nem olvasott még el életében (ez különben tényleg így van) és egyszerűbb a Volán-ra, MÁV-ra, BKV-ra vagy akárkire mutogatni.

 

Lehet meglepőt írok neked de a város meghatározhatja a :

 - a helyi buszok színét,

 - a buszokon alkalmazható reklámok témáját, formáját,

 - az utastájékoztatást,

 - a tarifákat,

 - és még millió mást.

 

Európában sok olyan város van ahol a helyi villamosok/trolik/buszok színe tradícionális és nem is térhetnek el a városi zászló fő színeitől, mert ha eltérnének kitörne a helyi parasztlázadás.................:-)))

 

Előzmény: Suti_Vagyok (38415)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38416

*Város alatt a városi/helyi tanácsot értem.

Előzmény: Suti_Vagyok (38415)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38415

Nem sértődök meg, tény hogy ezt nem tudtam.
Ma is okosabb lettem ezzel a témakörrel, őszinte leszek nem is gondoltam volna, hogy a város ilyen durván kiveszi a részét a helyi közlekedésben, azt hittem nekik sokkal kevesebb a teendőjük ez ügyben.

Előzmény: trizs77 (38414)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.27 0 1 38414

Ok.

rendben.

 

Úgy gondolom, ha valami nem fog tetszeni az embereknek, majd jelzik a volánbusz felé

 

Az baj.

Ez tanúság tétel a barcikaiak tájékozatlanságára.

Meg ne sértődj.

A hazai városlakók 95-98%-nak fogalma sincs ki a megrendelője saját városukban a helyi közlekedésének.

Legtöbb városunkban

 

A budapestiek kb. 90%-a mindíg azt hitte, hiszi (tévesen), hogy ez a BKV ügye.

 

Pedig Magyarországon 1915-től biztosan (lehet, hogy előtte is ?) a helyi autóbusz közlekedés megrendelője a helyi városi Tanács volt és az ma is.

(mindegy hogy hívták vagy hívják a tanácsot)

 

Az elmúlt 108 évben a helyi tanács/polgármesteri hivatal határozta/határozza meg :

 - az üzemidőt,

 - a helyi járatok útvonalát,

 - a menetrendet,

 - sokszor a buszok befogadó képességét is,

 - és még 101 más dolgot is.

 

A forgalmat bonyolító legyen az maszek vállalkozó, állami cég, vagy önkormányzati cég csak végrehajtó.

 

A Volánbusz kazincbarcikai főnöke azt határozhatja meg saját hatáskörben, hogy Micikétől a titkárnőjétől a szolgálati kávéját egy vagy két cukorral kéri ?

 

 

Előzmény: Suti_Vagyok (38413)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38413

Lehet kicsit firkászos lett, elnézést kérek ezért. Összességében nem gondolom katasztrofálisnak, sőt összességében mondhatni 90%ban hasonlóképpen fognak járni a buszok a helyivel megegyezőleg. Szokatlan lesz az igaz, illetve rengeteg embert már nem is érdekel, mert vagy gyalogol, kerékpárt vagy autót használ, eléggé háttérbe szorult a busz sajnos..
Olvastam a helyi közlekedésről Kazincbarcikán, igaz nem teljesen részletesen, mindenképpen utánajárok tüzetesebben.
Úgy gondolom, ha valami nem fog tetszeni az embereknek, majd jelzik a volánbusz felé, aztán alakítgatnak és finomítgatnak majd rajta ahogy eddig is tették.

Előzmény: trizs77 (38412)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.27 -1 1 38412

Nem lesz katasztrófális.

Ne légy firkász.

Ne légy firkász stílusú se.

 

Ma írta egy csaj (egy OFF újságba) hogy borzalmas a helyzet mert a folyó elöntötte a rakpartot.

Nem.

Nem borzalmas.

 

Szokásos.

Sőt.

Természetes.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Kazincbarcikán a katasztrófa az ha felrobban a vegyi művek.

Az tényleg katasztrófa.

 

De, hogy helyi busz merre jár az a város lakosai 90-95%-nak mindegy.

Egyáltalán nem katasztrófa.

 

Úgy hívják változás.

Szokatlan lesz egy ideig.

 

Olvasd el Kazincbarcika város helyi buszközlekedésének történetét.

Elég rövid mű.

mert pont olyan hosszú mint a város életében a helyi buszközlekedés fontossága.

Kezeljünk mindent (majdnem minden) helyén lévőként.

 

 

 

 

Előzmény: Suti_Vagyok (38411)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38411

Erre nem is gondoltam, benne lehet a pakliban, hogy megoldják így. Kíváncsian várom, nem érzem, hogy annyival katasztrofálisabb lesz a helyzet összességében, majd még meg kell szoknia az utazóközösségnek.

Előzmény: Racilaci (38408)
Racilaci Creative Commons License 2023.12.27 0 0 38410

Jól sejted: teljesen komolytalan volt az az egész vasútállomásos helyijáratozás.

Előzmény: trizs77 (38409)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 38409

A vasútállomásos buszokra leszek kíváncsi, mert a helyközik eléggé eltérő időben érintgetik majd.

 

----------------------------------------------

 

A barcikai vasútállomásra naponta érkezik kb. 25 vonat. Két irány együtt.

a vasútállomásnak egész napra van 400 fős utasforgalma, minden le és felszálló utast beleértve ?

 

Az állomáson megforduló utasok mekkora százaléka távozik/érkezik, kerékpárral, motorral, autóval?

 

 

Előzmény: Suti_Vagyok (38407)
Racilaci Creative Commons License 2023.12.27 0 1 38408

Az simán benne lehet, hogy pl. reggel ugyanúgy ki fog fordulni a zubogyi csuklós mentesíteni a tardonai járatot, csak épp már a Volánbusz helyközi szolgáltatásának a kárára, nem pedig helyi, önkormányzati számlára...

Előzmény: Suti_Vagyok (38407)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.27 0 1 38407

Azért némely járatot megtarthattak volna.
- Például a jelenleg 7:15-kor Herbolyáról Autóbusz-állomásra közlekedő buszt a zubogyi csuklós forda csinálta iskolai időben. A csuklós busz tele volt iskolásokkal. Január 1-től viszont a tardonai nem "gyorsjáratként" robog be a végállomásra, hanem a szóló busszal viszi majd be a csuklós tömeget + akik Tardonáról illetve a völgyből utaznak. Nem hinném hogy a megmaradt egyetlen 4B-s busz nagy segítsége lesz neki, mert azt inkább általános iskolások használták, akik a Kazinczyba jártak/járnak. Délután is segítség volt azért a tardonai népségnek a 14:45-ös illetve 15:35-ös herbolyai busz, volt rá alkalom mikor kimaradtak és a tardonai vitte ki az embereket, eléggé gyorsan meg is telt a busz, de délután még nem annyira durva mint reggel.
Ezeket a reggeli járatokat megcsinálhatták volna mondjuk úgy mint annó a 4048 K.barcika aut. áll-K.barcika Szt. Flórián t. buszokat egy 4052-es jelzéssel. Bár ehhez nem értek, hogy milyen macera, lehetséges oka volt hogy nem így oldották meg, laikusként írom csak ezt.
- Amit viszont furcsálok, hogy a 14:55-kor induló 3767 Miskolc-K.barcika, Herbolya busz rövidített útvonalon, csak a végállomásig közlekedik. Nem értem miért pont most, amikor lenne is értelme herbolyáig járatni, eddig nem volt gond leküldeni oda, úgy hogy csak 1-2 utas utazott rajta, mert a 15:35-ös Herbolyaival elmentek az emberek..
- A vasútállomásos buszokra leszek kíváncsi, mert a helyközik eléggé eltérő időben érintgetik majd, az egyetlen pozitívum amit biztosra tudok mondani, az a 19:00 Berentei busz, ami tiszteletét teszi a vasútállomáson, így innen 19:21-kor indul a végállomásra, 6 perccel később indul, mint a 3-as ami rendszerint a vonat érkezésével egy időben indult, átszállásra esély sem volt.

Ezek személyes meglátások, tapasztalatok, gondolatok. Majd Január 1-jével kiderül, hogy mennyire fog működni a történet.

Előzmény: 431365 (38405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!