Ha Kazincbarcika - Miskolc és Tiszaújváros - Miskolc között ma közlekedő helyközi buszok felének kiváltására egy TT a megoldás, akkor a választóknak nem szabad nyíltan azt kommunikálni, hogy az összegből a teljes BAZ megyei és a teljes Szabolcs megyei autóbusz park is lecserélhető új buszra.
Barcikáról Miskolcra - munkanapon - van 90 db busz és van 12 db vonat.
Irányonként.
Ki lehet váltani a buszok kb. felét ahogy Vásárhely-Szeged között is tették.
Ott is 83 busz volt hétköznaponként és irányonként.
Megépítették a Tram-Traint és ma már csak 38 db = 45% maradt, busz megy a két város között naponta és irányonként.
2022-re elkészült és kijött 80 milliárd magyar királyi forintból.
Ezt Barcikán is meg lehet csinálni.
A városban fentről a Munkás utcától kell építeni 4 km villamos vonalat, ami lent csatlakozik a 92-es vasútvonalba, végig megy azon és Miskolcon meg be a belvárosba a villanyrendőrig.
Az egész kijön kb. 150 milliárdból és 5-6 év alatt kész lesz.
Másnaptól min. napi 40 helyközi busz Barcika és Miskolc között leállítható lesz.
Az ilyen járatok egészen addig teljesen komolyanvehetetlenek, amíg:
nincs minden vonatra rá- és elhordás, azonos időnként, azonos útvonalon (legalább a városon belül);
amíg nincs a két mód megfelelően összehangolva: ha a vonat vagy a busz késik, és a másik nem várja be.
Elég, ha csak néhány vonathoz nincs busz vagy néhány busz egszer-kétszer nem várja be a vonatot, nagyon hamar megrendül a bizalom, és inkább máshogy fogják megoldani az állomásra való kijutást.
Miskolcon egyedül NTL-979 van távolsági tartalék busz. Ha egyszerre több távolsági busz javít, akkor fordáról kell leszedni Intourot, mert kényelmesebb, mintha egy ARC menne Debrecenbe/Salgótarjánba.
Arról lehet tudni, hogy az egykori mezőkövesdi autóbusz-állomás épületét miként kívánják hasznosítani a későbbiekben, illetve terveznek esetleg területrendezést a közvetlen környezetében?
A vasútállomásra a legjobban kihasznált járat a vasárnap 16:15-kor induló volt, gyakran tíz fő felett volt az utas szám. Amúgy az átlag össz utasszám napi 20-25 fő körül mozgott. De szinte mindegyik járat pótolva van helyközi járattal. Herbolya felé pedig reggel nem kell aggódni mivel. reggel lesz Mályinka - Herbolya, valamint Herbolya - Szuhakálló járat is. Az említett zubogyi csuklós pedig a Vájár útra fog menni reggel. Alapvetően nem rossz a koncepció, hétvégén kevesebb járat megy Herbolyára, de két óránként el lehet majd jutni ráadásul csuklósbuszokkal nagy részt. Ami pedig a miérteket illeti, a helyi közlekedés eddig évi 10 millió volt, a volán most 20-ra akarta felemelni. A városnak erre ennyi pénze nem volt, ezért az átalakítás.
A másik nagy kérdés, hogy ez az iskolás járat, vagy az ormosi bányaüzem műszakbeosztása szerint, hetenként változó műszakban munkanapokon közlekedő? :)
Olyannyira nem volt számottevő a helyi járat a vasútállomásra, hogy a tavaly tavasz óta 15403-as vonatszámon vasárnaponként közlekedő Sajó expresszvonathoz (ami Miskolc-Tiszai hihagyásával megy Budapest-Keletibe) sem láttam egyszer se az ahhoz csatlakozó helyi járattal jönni senkit - vagy gyanítom akkor is 0-1 közti utasszáma lehetett. Pedig sejthettek valamit, mert legtöbbször SWR-580 jött le 3-asként, de a Barcikán felszálló 30-60 körüli utast autóval vitték a vasútállomásra, vagy begyalogoltak - ahogy én is szoktam tenni az Alkotmány utca vagy Márka ABC megállóktól, attol függ helyközi busz holt tesz le.
az már egy más kérdés, hogy hazai városaink jó 90%-a nem is akar tudni kötelezettségeiről.
azon kívül saját lakosaiknak is folyamatosan hazudnak.
Úgy vannak vele, hogy saját polgártársaik 99,99%-a soha semmilyen törvényt nem olvasott még el életében (ez különben tényleg így van) és egyszerűbb a Volán-ra, MÁV-ra, BKV-ra vagy akárkire mutogatni.
Lehet meglepőt írok neked de a város meghatározhatja a :
- a helyi buszok színét,
- a buszokon alkalmazható reklámok témáját, formáját,
- az utastájékoztatást,
- a tarifákat,
- és még millió mást.
Európában sok olyan város van ahol a helyi villamosok/trolik/buszok színe tradícionális és nem is térhetnek el a városi zászló fő színeitől, mert ha eltérnének kitörne a helyi parasztlázadás.................:-)))
Nem sértődök meg, tény hogy ezt nem tudtam. Ma is okosabb lettem ezzel a témakörrel, őszinte leszek nem is gondoltam volna, hogy a város ilyen durván kiveszi a részét a helyi közlekedésben, azt hittem nekik sokkal kevesebb a teendőjük ez ügyben.
Úgy gondolom, ha valami nem fog tetszeni az embereknek, majd jelzik a volánbusz felé
Az baj.
Ez tanúság tétel a barcikaiak tájékozatlanságára.
Meg ne sértődj.
A hazai városlakók 95-98%-nak fogalma sincs ki a megrendelője saját városukban a helyi közlekedésének.
Legtöbb városunkban
A budapestiek kb. 90%-a mindíg azt hitte, hiszi (tévesen), hogy ez a BKV ügye.
Pedig Magyarországon 1915-től biztosan (lehet, hogy előtte is ?) a helyi autóbusz közlekedés megrendelője a helyi városi Tanács volt és az ma is.
(mindegy hogy hívták vagy hívják a tanácsot)
Az elmúlt 108 évben a helyi tanács/polgármesteri hivatal határozta/határozza meg :
- az üzemidőt,
- a helyi járatok útvonalát,
- a menetrendet,
- sokszor a buszok befogadó képességét is,
- és még 101 más dolgot is.
A forgalmat bonyolító legyen az maszek vállalkozó, állami cég, vagy önkormányzati cég csak végrehajtó.
A Volánbusz kazincbarcikai főnöke azt határozhatja meg saját hatáskörben, hogy Micikétől a titkárnőjétől a szolgálati kávéját egy vagy két cukorral kéri ?
Lehet kicsit firkászos lett, elnézést kérek ezért. Összességében nem gondolom katasztrofálisnak, sőt összességében mondhatni 90%ban hasonlóképpen fognak járni a buszok a helyivel megegyezőleg. Szokatlan lesz az igaz, illetve rengeteg embert már nem is érdekel, mert vagy gyalogol, kerékpárt vagy autót használ, eléggé háttérbe szorult a busz sajnos.. Olvastam a helyi közlekedésről Kazincbarcikán, igaz nem teljesen részletesen, mindenképpen utánajárok tüzetesebben. Úgy gondolom, ha valami nem fog tetszeni az embereknek, majd jelzik a volánbusz felé, aztán alakítgatnak és finomítgatnak majd rajta ahogy eddig is tették.
Erre nem is gondoltam, benne lehet a pakliban, hogy megoldják így. Kíváncsian várom, nem érzem, hogy annyival katasztrofálisabb lesz a helyzet összességében, majd még meg kell szoknia az utazóközösségnek.
Az simán benne lehet, hogy pl. reggel ugyanúgy ki fog fordulni a zubogyi csuklós mentesíteni a tardonai járatot, csak épp már a Volánbusz helyközi szolgáltatásának a kárára, nem pedig helyi, önkormányzati számlára...
Azért némely járatot megtarthattak volna. - Például a jelenleg 7:15-kor Herbolyáról Autóbusz-állomásra közlekedő buszt a zubogyi csuklós forda csinálta iskolai időben. A csuklós busz tele volt iskolásokkal. Január 1-től viszont a tardonai nem "gyorsjáratként" robog be a végállomásra, hanem a szóló busszal viszi majd be a csuklós tömeget + akik Tardonáról illetve a völgyből utaznak. Nem hinném hogy a megmaradt egyetlen 4B-s busz nagy segítsége lesz neki, mert azt inkább általános iskolások használták, akik a Kazinczyba jártak/járnak. Délután is segítség volt azért a tardonai népségnek a 14:45-ös illetve 15:35-ös herbolyai busz, volt rá alkalom mikor kimaradtak és a tardonai vitte ki az embereket, eléggé gyorsan meg is telt a busz, de délután még nem annyira durva mint reggel. Ezeket a reggeli járatokat megcsinálhatták volna mondjuk úgy mint annó a 4048 K.barcika aut. áll-K.barcika Szt. Flórián t. buszokat egy 4052-es jelzéssel. Bár ehhez nem értek, hogy milyen macera, lehetséges oka volt hogy nem így oldották meg, laikusként írom csak ezt. - Amit viszont furcsálok, hogy a 14:55-kor induló 3767 Miskolc-K.barcika, Herbolya busz rövidített útvonalon, csak a végállomásig közlekedik. Nem értem miért pont most, amikor lenne is értelme herbolyáig járatni, eddig nem volt gond leküldeni oda, úgy hogy csak 1-2 utas utazott rajta, mert a 15:35-ös Herbolyaival elmentek az emberek.. - A vasútállomásos buszokra leszek kíváncsi, mert a helyközik eléggé eltérő időben érintgetik majd, az egyetlen pozitívum amit biztosra tudok mondani, az a 19:00 Berentei busz, ami tiszteletét teszi a vasútállomáson, így innen 19:21-kor indul a végállomásra, 6 perccel később indul, mint a 3-as ami rendszerint a vonat érkezésével egy időben indult, átszállásra esély sem volt.
Ezek személyes meglátások, tapasztalatok, gondolatok. Majd Január 1-jével kiderül, hogy mennyire fog működni a történet.