A kijelzőn egyik típusnál sem fogod látni grafikusan a tolatást. Amit ajánlanak mindkettő "fügetlen" a rendszertől külön csipogó van hozzá. Ezért gondolom hogy ha te mindenképp szenzorost szeretnél akkor gondolkozz el megéri-e a Peugeot gyártmányt venni. (?)
A nem szenzoroson semmi nem látszik kívülről, a lökhárító alá ragasztanak egy "antennát". Én emiatt is választottam ezt a típust, egyszerű nem kell a szenzort fényezni, stb.
Már nagyon várom hogy gyakorlati tapasztalatokat is megoszthassam a termékkel kapcsolatban.
Ha esetleg "nem jön be" akkor átszereltetem előre, és hátra nézek szenzorosat. Én azokból ezt a kettőt néztem: [www.vezetesorome.com/hu_hu-products-parking-assistance.innovative-solution-2.html] és [http://www.setech.hu/termekek_tolatoradar-activepark-414-2006-4-szenzoros-furhato_11@1]
Ez úgy jön ki neked kb. 65-re, hogy még kevesebb is a munkadíj, mint a fúrós-fényezősnél? Nekem arra 50eFt-t mondtak. Akkor ez valami drága kütyü. (?) Kérlek, majd tudósíts az eredményről. Főleg, hogy a "szenzorok" (illetve ami ahelyett van) milyen távolságból kezdenek el folyamatos sípolást küldeni. (Nekem a korábbi autómban - C4 - nagyon szuper gyári rendszer volt. A központi kijelzőn ábrával mutatta az autót és a 4 szenzort, illetve az akadályt). Ez a kütyü kívülről látható?
A kompromisszumokat még nem tudom. Szerviz azt mondta hibátlanul működik, már jó néhányat telepítettek, és nem hoztak egyet sem vissza hogy gond lenne vele. Pénteken beszámolok a saját tapasztalatomról.
Amiatt döntöttem emellett, (árban kb anyagárban ugyan ennyi lett volna a szenzoros is) mert nem akartam hogy megfúrják a lökhárítót. Beszerelésben ez kb 12 e lesz. A szenzorosra festéssel 25 e mondtak.
Ha szenzoros-t választottam volna nem biztos hogy a "gyárit" venném, hisz sokkal olcsóbban lehet venni már jó minőségű tolatóradart (Pl.: Valeo) és komfortban semmiben nem különbözik a Peugeot-tól.
Így kicsit drágán (kb 65e) de remélem jól működő tejtett tolatóradarom lesz :)))
Ez a tolatóradar érdekel. Én jövő hétre terveztem a beépíttetést, igaz, az fúrós-fényezős megoldás lenne. Budapesten kb. mindegyik márkaszerviz ugyanannyiért vállalja, kb. 50eFt.
Ez a "ragasztós-nemfúrós" miből jön ki? És milyen kompromisszumot jelent a fúrós, 4 érzékelős rendszerhez képest? (Mert gondolom kompromisszum az lehet benne, hiszen egyébként mindenki ilyen megoldást használna).
Köszi, Balázs
---
Elhoztam az autót, nem rángat. Cserébe van ESP hibám (állítólag bal hátsó sebességérzékelő). :-/ Frissítették a motorvezérlés szoftverét is, még az eredeti, 2004-es verzió volt rajta állítólag.
A Peugeot találkozó nyomán, megajándékoztam a paripát egy tolatóradarral. Csütörtök délután telepítik bele. Sajnos olyat utólag nem lehet beépíteni mint a Bandinak (és gyárilag) van.
Ettől függetlenül gyári Delphi cucc : http://boutique.peugeot.hu/tolatoradar-texalarm.html, és nem is kell megfúrni a lökhárítót és fényeztetni a szenzorokat.
Így nem a hangszóróból hallom majd a csipogást. :-(
Hívtak a szervizből: valami vákuumcső probléma okozta a rángatást. (Összefüggésben van az autó "regeneráló" üzemmódjával - nem értek hozzá, kb. azt sem tudom hogyan zajlik az). Én vagyok ez első köztetek ilyennel?
Konkrétan nem csináltak semmit, azt mondták lehet csak egy pillanatra beragadt. Remélem tényleg csak pillanatnyi hiba volt és az okozta a galibát. És ezt a hibaüzenetet csak szerviz tudta törölni... Számítógépről megmozgatták az összeset, lehetett hallani hogy rendesen működnek.
Szia Viktor! Amit belinkeltem szöveget, abból én úgy vettem ki, hogy több alkatrész hibája is okozhat regenerálódási problémát . Nem feltétlenül csak a szűrő eltömődöttsége. Esetleg így lehet összefüggés. Viszont nem írtad, hogy ezt a szelepet cserélni kellett, vagy csak javítottak valamit, vagy magától megszűnt a probléma? Üdv: Jancsi66
Nah... túl vagyok a problémán :-) Voltam szervizben és rátették a számítógépre, ami azt mutatta hogy megnőtt a turbónyomás annak köszönhetően hogy egy szelep a turbó körül nem nyitott ki.
Mondjuk nem értem mi összefüggése van az "Anti pollutionhoz", meg a környezetvédelmi lámpához .... Ezek szerint ezt írja mindenre ?:)
Szia Viktor! Ha valóban ennyi km van a kocsiban, akkor kicsit korainak tűnik a csere, viszont a 2000 km a városban meg elég sok, hogy okozhasson regenerálódási problémát. Ha a továbbiakban is gondod lesz vele, lehet érdemes lenne egy megbízható szervizben felülvizsgáltatni. Üdv: Jancsi
Köszönöm az infót. Valóban a kikormozás a megoldás. Az is igaz hogy az elmúlt 2000 km városban tettem meg. Fura ennyi idő alatt eltömődik. Előtte ősszel fizikálisan nagy nyomással ki is pucolták. Lehet a csere a végleges megoldás? :( ami Peugeotékat ismerve 100 alatt tuti nem úszom meg...
A link-et lefelejtetted bemásolni. Remélem hasznos dolgokat tartalmaz.
A Lux Kapitány fogyasztásához annyit, hogy szerintem a 8,2 fogyasztás városban télen egy kétliteres motornál elfogadható. Abból kiindulva hogy az enyém (1.6 HDI) is közel 6 litert eszik. Ez nagyban függ a távolságoktól meg a vezető lábától. Hidegen nem szabad egyébként sem nyüstölni mert nem tesz jót az érzékeny jószágnak.
Szia Viktor! A szűrő eltömődöttségével kapcsolatban még nincsenek tapasztalataim, mert - lekopogom - nálam még nem jelentkezett. De már kezdem felkészíteni magam rá, mivel közelítek a 110e km-hez, ráadásul mostanában csak a városban szaladgálok vele. Viszont találtam egy linket, ahol elég részletesen foglalkoznak a részecskeszűrővel. Bízom benne, hogy itt nem írnak valótlan dolgokat és elég sok kérdésre választ lehet találni.
Csak hogy Gasparv "örömeit" űberelni tudjam, leírom a mi mai "örömünket" :-/
Elindultunk akciós PUG407 szőnyeget venni, de nem a legközelebbi márkaszervizbe, hanem egy kicsit távolabbiba, hogy legalább lehessen picit autókázni. Útközben nem volt semmi különös, ment szépen az autó, jól vette a sebességet, stb.
A szerviz előtt 300 méterrel elkezdett iszonyatosan rángatni (mint ha a lábammal pumpálnám a gázpedált). Keresztet vetettem, hogy legalább az udvarba tudjak valahogy begurulni. Nagy nehezen, rángató motorral beálltunk a szalon udvarára. (Nem túl stílusos bevonuló egy családi napra).
Újraindításkor sem szűnt a probléma, így gyorsan szerelő után néztünk. (Nagy szerencsére volt is egy segítőkész szaki a szervizben).
Azt valószínűsítette, hogy valami mágnesszelep okozhatja a problémát, ami elzárja a levegő útját néha, így ugrál az alapjárat. (Sajnos akkor nem tudott alaposabb vizsgálatot tenni. Erre utaló hiba nem volt a computerben).
Kénytelenek voltunk ott hagyni az autót (nem mertem vállalni 30km-et haza, majd hétköznap újabb autózás egy másik szervizbe). Hívtunk egy rokont, aki haza fuvarozott minket.
Ilyen rángatós problémával találkoztatok már? (2.0HDI, 2005-ös)
Egy másik "hülye" kérdés: úgy tűnik a fed.comp kijelzése alapján, hogy kicsit magas a fogyasztásom. (Városban 8.2). Még csak egy tankolásom volt, így az alapján nem tudom kiszámolni, ezt csak a gép írja, de soknak tűnik. Főleg úgy, hogy tapasztalatom szerint általában kevesebbet szoktak kiírni a fogyasztásmérők, mint a tényleges étvágy.
Van valami tipikus "fogyasztás növelő" probléma a 2.0HDI-nél? (Esetleg ezzel a szelep galibával összefügghet?) Elvben a 120ezres szervizemnél minden rendben volt és minden előírás szerű dolgot elvégeztek.
Előre félek a hétfő reggeltől, hogy a szerviz milyen összegre fog felkészíteni. :-/
Kb 4 hónapja említettem az " Anti pollution system faulty". Ekkor kikormozás után megszűnt. (3500-4000 fordulat álló helyzetben 10-15 perc) Ma megint kiírta.... kikarmoltam, pillanatnyilag ugyan úgy kiírja és a környezetvégelmi lámpa a műszerfalon égve marad. Remélem holnap reggelre "elfelejti a hibaüzenetet". Kérdéseim: Kinek hányszor csinálta? És mikor szűnt meg a hibaüzenet (hányadik újraindításra és kb mennyi idő telt el)? Mi rá a végleges megoldás, és kb mennyibe kerül?
Sziasztok! Segitségeteket kérném, vásároltam egy Peugeot 407 SW-t de sajnos semmilyen leirást vagy könyvet nem kaptam hozzá, igy a menurendszere elég bonyolult.Nem találok rá a neten sem leirást. Ha valaki tudna egy linket ahonnet le lehetne tölteni, vagy valakinek van felesleges példánya, esetleg le tudná fénymásolni (természetesen nem ingyen), azt megköszöném. Köszi...Üdv mindenkinek
kedves Valimama irj nekem emailt a technika@totalcar.hu cimemre:) a jeladók a felnin rendben vannak. mikor levettem akkor hibátlanul müködtek. de emailben cserélünk elérhetőséget aztán megbeszéljük a továbiakat. :)
Lux Kapitány. A héten vettem egy 2.0HDI, symból felszereltségű, bordó-metál autót. Kereskedőnél vettem, garanciával, asistance szolgáltatással. Valami-féle adósságrendezés útján jutottak hozzá. Nem adtak vele nyári gumikat, így nagyon szeretnék eredeti alu felniket vásárolni, jeladókkal, jó állapotban. Szeretem, ha endben van a gép. A szervízben HOROR árakat kérnek. Peugeot-párti vagyok, volt már 206, 307, de a gyerekeknek is van 307sw, partner. A vovóhorogra is ráfizetek, a normál horog mellé még meg kell vennem egy közel 70e Ft értékű vezetékköteget - elktronikával. Kedden viszem 40e szervízre. Ha valaki a gondjaimon tudna enyhíteni azt szívesen elfogadom.
Szia Jancsi66! Nem akarom magamat mosni, de azt írtam, hogy az érzekelő elött elmegy a jeladó. Nem a forgásból származik az energia, hanem az érzékelő "sugároz" energiát a jeladó felé. Itt találhatsz egy leirást, nem a mienkről szól, de a műkédését megértheted. http://doverkft.hu/In/pdf/01280001.pdf Nálad valószinűleg a csomagtartóban lévő kerekek komminikálni tudtak a hátsó érzékelővel.
Kedves Hahoo! Érdekel a felajánlott 4 db. felni, ha rendben vannak a jeladói. Új partner vagyok a 407-esek táborában és a vásárolt 2.0HDI- hez nem kaptam alu felniket, mert az autót az APEH "nyulta le" és ezeket nem adták vele. Üdv.
Szia Bandi! Tényleg nem kekeckedni akarok, csak próbálok rájönni a működési elvére. A minap mikor átrakattam a téli gumikat az újonnan vett lemezfelnikre, az üres alufelniket beraktam a csomagtartóba. Már a gyújtás ráadásakor is defektet jelzet és végig hazáig dobálta a piros "STOP" feliratot, amíg ki nem pakoltam a csomagtartóból a felniket. Ezért gondolom, hogy a kerekek forgásának nincs köze a jeladók kommunikációjához. Azután egy párszor gyújtáskor még jelezte vízszintes vonalkákkal (ezt már csak sárgán), hogy nincs, vagy nem találja a jeladókat azután ez is megszűnt. A felnikben levő érzékelőkön van egy pici lyuk (látszik a képen is), ez nem véletlen, szerintem ezen keresztül érzékeli a nyomás csökkenést a gumiban. Csak azt nem tudom, hogy elem nélkül ezt hogy oldja meg. Voltam bent az itteni Citroen-ben még a törött szelep miatt és ott mondták, hogy nem elemes, hanem valami piezzos megoldása van. Na nekem itt végkép megállt a tudomány. Bocs hogy így elhúzom ezt a jelentéktelennek tűnő jeladó kérdést, de most már szeretném tisztán látni hogy, hogyan is műkszik szegény. Üdv! Jancsi66