De, az az. Bár megy a ködösítés, hogy a Nissan így meg úgy áthangolta.
Tapasztalatom szerint: csöndes, rezgés mentes és ha nem nyomják neki, akkor tényleg tud keveset is enni. Odalépve valahol 4500 körül kezd hanyatlani, de alatta egész erősnek érződik. A váltójától viszont kicsit jobbat vártam...
Az egyik kollégám épp most vesz egyet. Az 1.2-es motorral (mindenféle extrával, kijelzővel, még kérés nélkül is hívták, hogy van még 100 e Ft ajándék, extra formájában). De ha már itt tartunk, az nem a renault tce motorja? Ha nem, miért nem? :-)
Amúgy tényleg nem rossz ez a Sportage, a választható narancs színért jár egy külön pont. :)
A QQ-nak is egyébként érdemes megnézni az (alapáras) LED-es nappali fényét, mostanság engem ezekkel az olcsó trükkökkel nagyon meg lehet venni. :)
Ha már szóba hoztam a crossovereket, elmentem Skoda Yetit is nézni (meg Dustert, de azt inkább hagyjuk). Formára nyilván fasorban sincs ezekhez, belül is inkább katonásan VW-s, semmilyen, de valahogy a végeredmény mégis szerethető és méretéhez képest (elég rövid) elég praktikus és használhatónak tűnik. Előnye még hogy vannak jó motorjai, (pl. 1.8 TSI-vel még elég jól is hasítana), meg sok választható extra, de természetesen mire "jó lenne", úgy már eszement drága, sőt eleve Octavia 3 fölötti az ára, ami tekintve hogy újabb és modernebb, valamint sokkal tágasabb, max. a (z enyhe) terep képességei miatt meg a magasabb ülés pozició miatt teszi érdekessé a Yetit..
Csak amennyire az összes többi ilyen. Ez van, az 1.4 már big blocknak számít manapság. :) Van egyébként belőle 130 lovas verzió is, Renaultban, meg 120-as a Dusterben, kár, hogy ebbe nem rakják. Ha újonnan veszi az ember és vigyáz rá, szerintem nem lesz vele se gond jópár évig és az 1.6 szívó egyszerűen kicsi egy ilyen autóba.
Persze most kicsit ellent is mondok magamnak, mert legutóbb én is részben azért vettem azt amit, mert az utolsó mohikán ebben a kategóriában aminek örök élet +1 nap szívó motorja van és nincs se közvetlen befecsi, se turbó se semmi, csak azért a már szívó, akkor szvsz legyen elégséges ahhoz a tömeghez, mérethez, nekem az 1.8-140le is határeset, de vannak jó pillanatai azért.
A kifutó Jetta meg a VII Golf belseje közt kb. ég és föld a minőségbeli különbség. (bár a Jetta valahogy autó formájúbb)
A megbízhatóságról nem tudok nyilatkozni, az majd kiderül. Használtan nem mernék venni egy ilyen TSI motoros csodát sem, bármennyire is impresszívek a katalógus adatok, csak újat, 4 év garival. :( Talán ezek a szíjas TSI-k a VII-ben meg az O3-ban már jobbak lesznek.
A legkevésbé se vagyok Golf meg VW bérenc, de a VII elég jó lett. Rendre veri az 1er-t, A Klassét a tesztekben. De egyébként meg, bele kell ülni, menni kell vele, úgy többet mutat.
Felkonfigurálsz egyet Comfort vagy High line, bézs belsővel, Ergo Active ülésekkel, nagy navival, DSG-vel, Dynaudio hifivel, stb, az szvsz olyan minőség, ami simán ver pár éves prémium autókat (annyiba is kerül). Érdemes kipróbálni, mennyire komfortos a futóműve, mennyire rohadt halk belül pálya tempónál, mennyire keveset eszik és tényleg milyen jól megy már az erősebbik 1.2 TSI-vel is stb.
Hogy ne csak dicsérjem, szerintem az egész belseje (és főleg a külseje) egy nagyon semmilyen forma, bár abból kihozták a maximumot és egy-két részlet önmagában is szép, a (multi) kormány pl. egyenesen gyönyörű. Nem tudom, az is lehet, hogy lehámlik az egész három év múlva.. :)
Az sem rossz igazából és még a 7 év gari is jó dolog lehet.. De nekem mégis inkább a QQ kellene. Egyrészt mert jobban tetszik de ez szubjektív (élőben mindkettőt megnéztem és úgy mondom, valahogy szebbek az arányai, képeken nem tudom átjön -e), másrészt 4.99M listaáron indul, és már ebben is van Bluetooth, tempomat, 4 el. ablak, 5" szines kijelző, stb. Harmadrészt, a Sportage alap motorja 1.6 szívó benzin, na azzal no way in hell hogy ilyen autót vegyek, nyomaték zéró.. Annál sokkal jobb az az 1.2 DIG-T. Mérve kb. 120le, de 200Nm és 1500 környékén már majdnem megvan az egész (valami cseg újságban találtam rendes padon mérést az 1.2 DIG-T-ről), ez jobban autózható mint az az 1.6.
Ugyanakkor a fenntartási költsége nem magasabb egy Hondáénál.
Nem tudom milyen a Lancia, de a Honda, legalábbis a Civic fenntartása meglepően olcsó, már a másodikat nyúzom (előző öt évig, ez a mostani lassan 3. éve van meg), az éves szervíz költség még sose volt több, mint harminc x ezer forint, természetesen márkaszervízben. Ebben biztos az is közrejátszik, hogy láncos (és nem a nyúlós fajtából), meg a gyertyák is vagy 100e-et bírnak, de még a hűtőfolyadékra is valami eszement (10 éves?) csereperiódus rémlik az előzőből, így igazából nincs olyan sok teendő rajta, nem kell bele spéci olaj és minden könnyen hozzáférhető. Mondjuk minden relatív, mert feleségem Swiftjét meg egyenesen botrányosan olcsón szervizelik (szintén márkaszervízben).
Ehhez képest pofon, hogy amikor nemrég voltam Golf 7 teszt vezetésen, megkérdeztem a PoHu-nál, mennyi egy legelső kötelező szervíze, azt mondták, hát olyan 80-90e Ft... WTF?! Értem én hogy prémium izé, de abban is csak ugyanazt a fél órás átnézést, meg szűrőt és pár liter olajat cserélnek... hogy jön ki ez az összeg? Azt mondák, nagy mellénnyel, hogy de nem kell ám minden évben, hanem az első szervíz csak a második évben esedékes... Hát nem tudom örüljünk -e ennek. :) (Ettől függetlenül az új Golf 7 nagyon jó kis autó lett, legalábbis tesztvezetés után azt kell mondjam. Pedig erős előítéleteim miatt nem számítottam sok jóra.. :) )
Ha már megy ez az össznépi autós brainstorming.. Érdekes, hogy az új Qashqai-t még senki nem hozta fel, én tudom ajánlani, szerintem egyrészt külsőre dögös (talán az egyetlen Crossover ami jól néz ki 8-10M Ft alatt), belül is elég korrekt. A magas üléspoziciót igencsak meg lehet szeretni, csendes belül, a rossz utakat is elég jól kisímítja, mégsem dől a kanyarban (tudom, mert vezettem). Talán csak a motorválaszték szegényes, ugyanis benzinesből egyelőre csak az 1.2 DIG-T (115le/190Nm) alapmotor van, ami nem hozza egy 1.4 T-Jet menetteljesítményét (bár azért nem rossz, borzasztó csendes, a T-Jetnél lentebbről húz, de fent még hamarabb elfogy, nem sportautó na, de bőven vállalható), a dízelek felára magas.. Bár az 1.5 dCI most már van 5.8 M körül, az 4l körül eszik és 110 ló és 260Nm, valóságban mérve még több, utazó autónak elég jóféle.
Szóval nekem nagyon tetszik az új QQ. Lehetőleg ne Visisa, hanem legalább Acenta és még jobb, ha biztonsági csomaggal.
Bravosoknak külön öröm, hogy Maranelloban meg Maserati kékben is kapható! :)
Itt egy "Maranello". Tudom, nem egyforma az emberek izlése, de élőben, odaállva mellé, ebben a színben, nagyon-nagyon tetszett. 1.6 dCI-vel pedig már elég jól menne is, igaz ennek az ára kezd húzós lenni.
Ugyanaz a sztori majdnem, mint az alfánál. Leszarják, hogy mennyi volt a periódus, mindenki azt mond amit akar. Sok a km, esélyes, hogy lesz vele gond.
211.000 es adok hozza 8felnit 17"bicolor,van rajta mar gyari uj sportkipuff is.es nem az eloirt 30.000szervizperiodusok vannak betartva.hanem max15e.nem kopog semmi,nemfolyik semmi de inkabb vesznek skodat vagy 320bmwt.ennyiert mert az egy premium oreg...ez van.ha esetleg az alfat viszik el elobb akkor beszamittatom egy freemontba..
Octaviat..csak dieselt..miert ha elakarod adni ugyan olyan nehez mint az olaszt..siman a 159vennem.van stilusa,ritka az utakon.es elmeny vele minden nap.hirdetem az alfat de magas aron..ugyanis nimcs auto amibe atulnek.es van benne 215.000meg minden gyari.es diesel.
En sokat nem gondolkoznek..az a 159az valami huuu.szin...a maradek 2millabol akar haromhavonta mas foliat huznak ra...nero m5 kint a budaorsin all a szalonba egy thema..minden extraval ha jol emlekszem 8m.