Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BGC Creative Commons License 2000.06.19 0 0 20
Legalább így kéne kinéznie egy fényezési művelet sornak, de a kontár pénzhajhászoknál, max 1x csiszolnak, 1 réteg alapozó, aztán egy kis szín és már kész is 2 nap alatt. Látszatra jó is csak aztán két hónap és esik szét minden.

Aki esetleg kedvet kapott annak szívesen segítek!

BGC

BGC Creative Commons License 2000.06.19 0 0 19
Megint itt vagyok.

Egy pár jótanács.

-Mielőtt bármibe is kezdenénk, mossuk le a kocsit a lehető legtisztábbra.
-Legyen egy jó zárt, tiszta (legalább felporszivózott műhely, ahol azért rendesen elfér az autó meg a szerszámok, kompersszor stb.
- a szellőzés is nagyon fontos én ezt úgy oldottam meg, hogy a garázsajtóra szereltem két kifelé fújó ventillátort, és vastag gégecsövet húztam be kintről amibe beleszerkesztettem egy levegőszűrőt ami 2 réteg szúnyogháló közötti, kb. 2cm vastag vatta réteg. ez elég légmozgást eredményez. Ja és a levegő áramlása lehetőleg felülről lefelé történjen.
- Ami elemet le tudunk szedni a kocsiról azt szedjük le
- Csiszoljunk meg mindent ha lehet porszívóra csatlakoztatható csiszológéppel (nem kötelező fémtisztáig, csak ha rozsdás, v. sérült.
- Ha lecsiszoltuk zsír és portalanítsuk a felületet, ez minden munkafázis után szükséges.
- Vegyünk alapozót, amit szükség szerinti higító és edző hozzáadása után, lehetőleg alsótartályos pisztollyal fújjunk 2 rétegben.
-Ha megszáradt, akkor csiszolás 180, 280, majd 360-as szemcsesűrűségű vászonnal lehet vizes is 500, 800 1000.
- Zsír és portalanítás
- Töltökitt fújása következik szintén alsótartályosból, ha lehet ez eltünteti az apró repedéseket, sérüléseket.
-Ezt is csiszoljuk ezt már érdemes vizes nagyon finom vászonnal.
-portalanítás zsírtalanítás, ha lehet méh viaszos kendővel
- Most jön a szín fújása 2-3 rétegben, ezt érdemes egy másik pisztolyból fújni és jó ha ez felsőtartályos, mert jobban kézreáll.
- miután megszáradt edző hozzáadásától függően ez lehet 4-12 óra hosszúságú is, megnézzük hogy nincsenek-e hibák a fényezésen, ha van akkor finoman visszacsiszoljuk és úra fújjuk a színt.
-Ha minden ok. akkor jöhet metálfény esetén a 2-3 rétegű nagyszilárdságú átlátszó lakkréteg, ami megadja a fényét az elemnek.
- A lakkot nem csak metál esetén lehet használni, akril festékek fényének növelésére is lehet használni.
- A neoluxot, meg ilyesmit felejtsünk el, ha lehet 2 komponensű anyagokat alkalmazzunk, mert nem szárad be.
- Érdemes elszöszmötölni a jó aládolgozással, mert meghálálja magát.
- Ha olyan elemt fényezünk amit nem tudtunk leszedni, akkor az autó többi elemét gondosan maszkolni "letakarni" kell, hogy a már elkészült fényezést ne csesszük el.

A cuccok beszerzése:
Én minden eszközt barkácsáruházakban szereztem be, Obi, Baumax, Praktiker.
Elég egy kicsi 24/8/200 v. 50/8/200-as (ürtartalom liter/nyomás bar/beszívott levegő percenként liter) olajmentes kompresszor is, 1 elemet lazán le lehet vele fújni.Ezek 30-60k forint körül vannak.
Vettem 10k-ért egy komlett levegős szettet, amely tartalmazott egy alsótartályos szórópisztolyt (ez jobb a durva szemcséjű anyagok kifújására (alapozók, töltők) és vettem külön egy felsőtartályos Schneider pisztolyt (Briko Store)
itt érdemes ügyelni a minőségre, mert ezzel fújja az ember a színt és a lakkot. Ez is volt vagy 25k.

Na egyenlőre ennyi.
Huh

BGC Creative Commons License 2000.06.19 0 0 18
dellbo!

Gyakorlati tanácsot nem nagyon tudok adni, mert még csak tegnap vettem meg a kompresszort, de van egy jó könyv: vmi. Nándor írta és a címe: Gépjárművek Javítófényezése.
Na ebben minden benne van igényes, minden apró munkafázist leíró könyv, szines képekkel, belefűzött ipari törlőkendő mintákkal, ajánlom.
A benne szereplő anyagok elég drágák (Sikkens), én nem hiszem, hogy ilyen drága dolgokkal kéne kezdeni az egyéni fényezést, vannak olcsóbb magyar termékek és ugyanolyan jó minőségűek.

Előzmény: dellbo (15)
Asszem Creative Commons License 2000.06.18 0 0 17
Engedtessék meg, hogy egy-két őszinte jó tanáccsal szolgáljak ezügyben.

Először is két féle fényezési igény létezik:
- a piacos fényezés
- a megtartásos fényezés

A piacra felkészítőnél a látszat, az olcsóság a lényeg, a minőség, tartósság nem számít. Az ilyen hirtelen fényezés a legtöbb vevőben bizonytalanságot ébreszt, ezért az egy-két napos fényezéssel szokták csinálni, hogy befizetik három egymás utáni gépi mosásra, esetleg egy kis szódabikarbónát szórnak a kocsi lemezfelületeire mosás előtt, és máris, egy két-három éve készült, tartósra fényezett autó látszatát keltjük, kiérdemelve ezzel a vevő bizalmát.

Ha az ember kedvencét törte, vagy törték össze, legjobb, ha beszerez egy pár doboz nyugtatót, mielőtt lakatoshoz/fényezőhöz viszi.

Egy két igen fontos gyakorlati tanács:

- Soha ne csináltassuk ismerősnél, rokonnál.
- Minden esetben kérjünk előtte konkrét árajánlatot, ha ettől 10%-nál többet kérnek, ne fizessünk, ne dőljünk be mindenféle vadásztörténetnek. (pl. nem gondoltul volna, hogy erre ennyi festék rámegy, kifogyott a gáz a palackból...stb )
- Ha már kiválasztottuk a műhelyt, mielőtt otthaggyuk a kocsit, át kell közösen vizsgálni az állapotát, ezt rögzíteni, mert utólag csak így reklamálhatunk egy letört műanyagdarab, tükör, összekarcolászott, behorpasztott karosszériaelem miatt. (iyen műhibákat minden esetben elkövetnek)
- Minden esetben kérjünk részletes számlát, az elvégzett munkafolyamatokat külön feltüntetve, a számla nélküli olcsóbb munka megfosztja a megrendelőt a reklamáció legapróbb lehetőségétől is.
- Külön hangsúlyozzuk ki, hogy nagyon igényes munkát várunk, és szőrszálhasogatók vagyunk, nehogy el legyenek tévedve.

Nincs tökéletesen elvégzett karambolos javítás. Ha egy csövet megtörünk, azt hiába húzzuk vissza, merevségét elveszíti. A legkisebb horpadásnál is érdemes új elemet venni, mert a javítás úgy is meglátszik, a csiszolásnyomok van, hogy csak egy fél év múlva jönnek elő.
Az igényes fényezéshez teljesen szét kell bontani az elemek környékét, a leragasztás nem jó megoldás. A szét-összeszerelésnél óhatatlanul eltörnek ezt-azt, bolhát, rezgéscsillapító betéteket, ilyesmit kihagynak. A nem látható részeket igénytelenül, vagy sehogy nem kezelik le.
Biztosan összefújkálnak olyan részeket, hogy az elárulja a kocsiról, hogy javítva volt. A legjobb az lenne, ha az embernek lenne ideje magának megcsinálni az egészet, mert attól, hogy "mesterhez" viszi, még semmiben nem lehet biztos, csak abban, hogy nem olyan figyelemmel fogják csinálni, mint ha magadnak csinálnád.

A lakatosok/fényezők MONNYANAK LE!!!!!!!!!

Iszonyú pénzeket kérnek el, barbár, igénytelen, munkájukért, mindent meg akarnak magyarázni, de a hibáikat nem hajlandóak elismerni. Én javasolnám mindegyikkel IC ismerősét összehozni, törjön el a kezük, amelyikkel a pénzt veszik el.

MONNYANAK LE !!!

Üdv

zvajo Creative Commons License 2000.06.18 0 0 16
Sziasztok !
Jo fenyezest meg speciel en sem lattam sokat, pedig mar sok automat fujtak. A gond sokszor az, hogy talan meg meg is tudnak csinalni szepen, ha raszannak az idot, de leszarjak. Szoval mar en is gondolkodtam, hogy magam csinalom legkozelebb...
dellbo Creative Commons License 2000.06.17 0 0 15
Sziasztok!

Ki tudna valaki okositani a karosszeriazas es fenyezes (bagyjaboli) rejtelmeivel kapcsolatban? Magam fogom mindkettot vegezni a sajat automon, viszont meg nem sok a tapasznyalat. Nem mosolyogni, hanem ha van gyakorlati tanacsotok, pls. osszatok meg velem!

Inner Circle Creative Commons License 2000.06.16 0 0 14
"Minden szentnek (karosszériásnak,fényezőnek) maga felé hajlik a keze!"

Megjegyzem, egyik hirtelen haragú ismerőröm esetében miután harmadszor fényezték újra a kocsiját és még mindig pocséknak tartotta, no akkor a fényezőnek valóban maga felé hajlott a keze, mert sajnálatos baleset érte és eltört.
Bár a baleseteket nem támogatom, azért nem igaz hogy máshogy nem képesek dolgozni...

Előzmény: AtomAnti (13)
AtomAnti Creative Commons License 2000.06.15 0 0 13
BkorVette!
Minden szentnek (karosszériásnak,fényezőnek) maga felé hajlik a keze!:-))))
BkorVette Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12
Helló AtomAnti !!

" Ja! Akinek glettből és műgyantából van a kocsija!:-)))"

Sajnos a mügyantáról és a fényezőkröl....

Az autómon a fényezés szabályosan reped végig az éleken(szerencsére nincs sok)....
A fényező"mester" nem jól kalkulálta be a műanyag hőtágulását.....
Persze a saját Mustang-ja csili vili.....:-((

És semmit nem ért, hogy a tulaj ott volt mellette és együtt csinálták...
Ha az anyag keverését elbasszák, nem jó az arány a glettben, stb..., akkor kenheted az egészet az autó helyett a hajadra......

Üdv.:B.korVette

Ui.: Miér nem tudok fújni...???..:-(((((((

Előzmény: AtomAnti (6)
soloyo Creative Commons License 2000.06.15 0 0 11
Szal, óbudán a Zsófia utcában van egy maszek (egy van) a biztosítónál vadászik kuncsaftra - na, csak azt akarom mondani, hogy hozzá képest a Mekk Elek egy Mikelandzseló .
Adalékként, a karosszériás minimum vegye le le az aksiról a sarut, különben csúnya dolgok történnek az elktronika, meg a generátor táján. ...Hát a mostanában kedvelt ponthegesztés miatt.
+ javaslom egy pontos állapot lap felvételét, km óra állása minimum.+ vállalási határidő.
Soki kellemetlenségtől megóvhat.
Adm Creative Commons License 2000.06.15 0 0 10
Referencia? Nem jelent semmit....

Én is láttam azelött annak az embernek a munkáját, aki most utoljára csináltra a kocsim.... Korekt volt... De az enyém valahogy mégse lett az igazi.... :o(

Inner Circle Creative Commons License 2000.06.14 0 0 9
Na most jól kirántottátok alólam a szőnyeget!
Ma beszéltem le a karosszériással egy Alfa Romeót. Elég spéci a kasznija, szóval marhára remélem hogy nem fogja elcseszni - gondolom, nem árt minél sűrűbben a körmére nézni. Az autót teljesen darabra szedve adom át.
Valaki kioktathatna, hogy is megy egy ilyen lakatolás-fényezés. Amennyire én tudom:

- régi festékréteg és rozsda le
- lyukak és folytonossági hiányok foltozása, neadj' úristen gitt föl
- új festék föl

De hol jön be pl. az alvázvédő? Hova lehet kenni, hova kell, mikor, és milyen viszonyban áll a festéssel?
Hogy a következő munkafázis csak azután jöhet hogy én endoszkóppal végignéztem az autót az természetes.

Mire nézzek még rá, emberek? Ha már egyszer muszáj fényezni, mit kell nagyon megnézni?

Tatabányán különben tudok egy elsőrangú karosszériást - viszont az mikor meglátta az Alfámról készült videofelvételt, közölte hogy nem nyúl hozzá. :O

AtomAnti Creative Commons License 2000.06.14 0 0 8
YikeSS!
Korábbi hozzászólásomból kihagytam a karosszériásom dicséretét. Ő nagyon korrekt és alapos munkát végzett. Ha valakit érdekelnek az adatai írjon magánba!
Üdv,
AtomAnti
YikeSS Creative Commons License 2000.06.14 0 0 7
Szerintem normalisan munkat vegzo karosszerias/fenyezo nem letezik a vilagon, mind magasan szarik ra, hogy normalisan megcsinaljon barmilyen verdat, csak az a lenyeg nekik, hogy hirtelen ranezesre jool nezzen ki, aztan, hogy 2 honap mulva szetesik, arra szarnak ra.

Le a karosszeriasokkal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En meg normalis munkat nem lattam a reszukrol.

YikeSS

AtomAnti Creative Commons License 2000.06.14 0 0 6
B.korVette!

Ja! Akinek glettből és műgyantából van a kocsija!:-)))

BGC Creative Commons License 2000.06.14 0 0 5
Én már annyira nem bízom a fényezőkben, meg nincs 200k-m a "megbízhatóakra", hogy veszek egy kompresszort, és saját magam fogok fújni. Már minden megvan, szakirodalom is stb. csak gyakorolnom kell. Azzem ezt a saját autóm motorháztetején fogom elkezdeni. Lehet, hogy hülyeség de van garázs fel is lehet fűteni, és tiszta. Biztos nem lesz egy profi megoldás, de mos nincs 15 millerem egy hőkamrás fényezőfülkére, meg ha az ember a sajátjával bíbelődik akkor azért azt szívvel lélekkel csinálja. Ha elcseszem jön a kromofág, a higító, meg a csiszoló!

Ja, szerintem újrafújás, v. javítás esetén nem hiszem, hogy a fémig le kell csiszolni!

BGC

Levike Creative Commons License 2000.06.14 0 0 4
Nekem igazabol nem is a fennyel lett bajom, hanem a lakatolassal.
Nem kente le belul a sarvedoket, nem fujt a kuszobbe, nem kente le a varratokat, pl ott sem, ahol folrakod az elso ajtot, es takarasban van az elso sarvedo hegesztesi varrata.
Utolag le kellett venni az ajtokat, lekenni, le kellett venni a dobvedoket, lekenni....
Es mint kiderult, szarul csinalta meg az els ajtoim also sarkait, also elet, ahol rohadt. Csak lecsiszolta, es kesz.....az ajton nem voltak lyukak alul, ezert elso mosas utan allt benne a viz, meg szep, hogy ket napra ra meglatszott, hogy a sarkok puplisodni fognak.
Megnezettem massal, es lecsiszolta, valamint kiforrasztotta rezzel a sarkokat.
Lekente feketevel, de kurva duhito, ott a kibaszott draga, jol sikerult feny az auton, es mar el vannak ronditva az elso ajtok. A plusz fenyezes is penzbe fog kerulni.
Az ajto egesz aljat le kellett volna vagni, ujat heggeszteni a helyere, es akkor lett volna jo.
Most nincs ertelme levagni, mert ott a draga feny, es nem rohadt annyira, 1, 1.5 evet meg kibir rozsdallas nelkul. Viszont a sarkokat valahogy meg kene fujatni, mert igy ronda.

udv
Levi

BkorVette Creative Commons License 2000.06.14 0 0 3
AtomAnti !!

Bocsi de megint jópofa leszek..:-))

"Először lemosták az autót, majd lecsiszolták róla a régi festéket a fémig."

Ha az én autómat otthagynám a fényezőnél, másnap visszamennék és meglátnám, hogy fémig lecsiszolták, akkor nagyon megijednék....:-)))))))))))))))

Üdv.:B.korVette

Előzmény: AtomAnti (1)
BGC Creative Commons License 2000.06.14 0 0 2
A Kamaraerdei Kolozsvári utcában van egy fényező, na oda ne vigyétek még a bringátokat se!
AtomAnti Creative Commons License 2000.06.13 0 0 1
Sziasztok!

Nekem januárban fényezték a verdát Pomázon és tökéletesen meg vagyok vele elégedve! Gyöngyház metál padlizsánlila színt választottam és mint a fényező később elmondta, nincs ennél nehezebb munka. Sikerült megnéznem az autót a munka közben is (kb.naponta 1x) és megnyugtatott, amit láttam. Először lamosták az autót, majd lecsiszolták róla a régi festéket a fémig. Ekkor következett valamiféle rozsdagátlós alapozó 2 rétegben, majd 2x lefujták színére és 2x lelakkozták. Nem hőkamrában csinálták, de szerencsére pont előtte tisztították a műhelyt, így nem lett szemcsés a fény. Az ára pedig a legjobb, amit hallottam: 130k-t kért el a pasi egy teljes külső-belső + 2 lökhárító + 2 tükör fényezésért!(A szétszedett autót vittem hozzá!)
Mindenkinek tudom ajánlani! Ha valakit érdekel írjon magánba!

AtomAnti

Levike Creative Commons License 2000.06.13 0 0 0
Sziasztok !

En eppen most szivtam, es meg csak olcso sem volt.....
A helyzet az, hogy ha nem tudsz egy 100%-os mestert, szar lesz a vegtermek, ees meg nem is biztos, hogy olcso. Szerintem nagyon nagyon gondoljatok meg, mielott kiadjatok az autot a kezeitek kozul. Ha fenyezes utan derul ki valami turpissag, az a legveeszelyesebb, mert olyankor az ember mar csak visitani tud tehetetlen duheben, hisz az auton ott a draga festek.....

Levi

eddieDSM Creative Commons License 2000.06.13 0 0 topiknyitó
Üdv!
A topicot azért indítottam, mert senki nem tud megbízható lakatost/fényezőt ajánlani Bp.-n és környékén!
Ha van tapasztalatod, pozitív ill. negatív, írd le, hogy okulhassunk belőle!
A topic célja, hogy találjunk ár/érték arányban megfelelő műhelyeket, ahová szívesen viszi az ember az autóját, és ugyanilyen a kedve, amikor elhozza!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!