Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 8
A 7. számú hozzászólásomban véletlenül lemaradt egy évszám...

„A 31-es autóbusz-család közlekedés története -tól napjainkig:”

Természetesen a kezdeti ideje, ahogyan a felsorolásban látható: 1938.

***

Egyébként, ha valakinek érdekel még valami, nagyon szívesen leirom!

Üdv!

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.05 0 0 7
A 31-es autóbusz-család közlekedés története -tól napjainkig:

1938.12.15. 31-es autóbusz Kispest, Hősök tere és Rákoskeresztúri temető között közlekedik. (A mai 68-as vonalán.)
1944.12.??. Budapest ostroma miatt a 31-es járat megszűnt.
1948.11.06. 31-es autóbusz Dózsa György út - Ajtósi Dürer sor - Vorosilov (Stefánia) út - Hungária körút - Egressy út - Bonyhád utca útvonalon közlekedik.
????.??.??. 31-es autóbusz Zugló, Kertváros és Árpádföld között közlekedik. (1958-as térképen ez szerepel!)
1970.04.03. A Kelet-Nyugati metró-vonal átadásakkor az alábbi változás történt:
--- 31 Örs vezér tere - Árpádföld
--- 31A Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Határ út (az egykori 130-as járat útvonala)
--- 31C Örs vezér tere - Rákosszentmihály (a megszűnt rákosszentmihályi HÉV pótlására -- innen a 144-es!)
--- 31Y Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Békési Imre utca (a mai 144É vonala -- ez a főváros második éjszakai járata)
1973.??.??. 31B Örs vezér tere - Csertő utca /körforgalom/
1976.03.01. 31C Örs vezér tere - Füredi utca
1977.01.01. 31C viszonylatjelzése 131-esre változott.
1979.08.26. 131-es autóbuszjárat megszűnt. (Ekkor indult el a 81-es trolibusz.)
1987.03.01. 131-es jelzéssel Örs vezér tere és Rákosszentmihály, János utca között közlekedik.
1993.11.27. 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Boráros tér és Pestszenterzsébet, Pacsirtatelep között.
1994.02.01. 31É jelzésű autóbusz útvanala meghosszabbodik (Boráros tér - Pestszenterzsébet, Jáhn Ferenc Kórház).

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem dobjon meg egy e-mailt!
Köszönöm!

Előzmény: BPO-700 (6)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.05 0 0 6
Szia!

Hát igy hirtelenjében nem tudom, de hamarosan megtudhatod!

Előljáróban annyit, hogy volt

31, 31A, 31B és 31C járat is!

Ezekből lettek:

31, 130, 131

Üdv!

Előzmény: IKARUSBUS (4)
Slonya Creative Commons License 2003.08.06 0 0 5
Infót köszi!

Szerintetek mi értelme volt megszüntetni fél évre a 32gy-t, majd 132gy néven létrehozni egy fokkal rosszabb járatot?

Mellékesen nem úgy volt, hogy csúcsidőn kívül, és hétvégén a fekete elmegy Kőbánya-városközpontig?

Slonya

Előzmény: mestska (3)
IKARUSBUS Creative Commons License 2003.08.05 0 0 4
Kellemes ejszakat mindenkinek !

Ha mar erre fele tartok, akkor valaki tudna meselni a 31es busz torteneterol.
Koszonom.

mestska Creative Commons License 2003.08.05 0 0 3
Villamosok, alapoldal kishazánkban:

villamos.budapest.hu

+2 topic az indexen:

Városi és elővárosi közlekedés
Síndöcögények, főleg a sárgák

Előzmény: www.arvai.hu (2)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.08.02 0 0 2
A Hampage elég jó képet ad a villamosok történetérõl, szvsz.

Keresgéléshez kiindulási alapnak ez a rövid tanulmányok is jó lehet: http://www.metro4.hu/Fokuszban/metrocikk14.htm
http://www.net.hu/magyarszemle/archivum/9_5-6/1.html

Könyvajánló oldal: http://www.valtozovilag.hu/cw/vbpegy30.htm

Az 1999-es év eseményei http://mkkk.kma.bme.hu/esemenyek.html

Előzmény: Slonya (1)
Slonya Creative Commons License 2003.08.02 0 0 1
Igen láttam én is, de az a topic nem kifejezetten a viszonylatok történetéről szól.

Miért van az, hogy az elmúlt évtizedek során jónéhány jól funkcionáló járatot szüntettek meg,
és helyettük kevésbé hatékony viszonylatokat hoztak létre? Ráadásul ezek csak átszállással fedik le a régi járatokat. Pl.: (a régi) 132gy = 3/62v + 73gy.

Üdv.: Slonya

Előzmény: www.arvai.hu (0)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.08.02 0 0 0
A 0-ás villamost ne keresd!
Itt van egy jó kis web-site: http://hampage.hu/index.html, itt az indexen meg már van egy jó kis topic, Hol van Hamster a címe.
Slonya Creative Commons License 2003.08.02 0 0 topiknyitó
Helló mindenki!

Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy minél többet megtudjak (általatok is) bp.-i tömegközleközlekedés történetéről, főként viszonylatok, járatok történetét a központba helyezve.

Üdv: Slonya

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!