Természetesen csak vicc volt, nyilván a billentyűket nem lehet kispórolni, de roliéknál semmit sem lehet előre tudni > lásd D-beam kontroller. Maga a hanggenerátor meg szinte csak "egy chip" a klónoknál. Mindenesetre az A33 midi keyboard milyen szolgáltatást tud nyújtani, amellett hogy már nem is gyártják? Miben különbözik funkcióban az A37-től? A B4/II-t laptopról hajtod koncerten, vagy ez a samplinges téma vmi Emu samplerrel megoldott nálad?
A roland cég 1972-ben alakult Japánban!Az alapitó Ikutaro Kakehashi volt! 1960-ban megalapította az ACE Electrical elnevezésü céget!Az elsö Technics orgonát a SX601-t is Ikutaro Kakehashi tervezte! Az ACE névhez füzödik a világ elsö tranzisztoros ritmusgépe is! Az Amerikaiak vették meg inkább a Japán technikát, ebben az esetben. Tizenhárom év müködés után Ikutaro Kakehashi eladta a céget és megalapította a Roland céget. Dobgépek gyártásával kezdte,de a Roland névhez füzödik JAPÁN ELSŐ SZINTETIZÁTORA!!!! AZ SH-1000-res!!! 1976-ban létre jött JAPÁN elsö moduláris szintetizátora a SYSTEM-700!!!Egy évvel késöbb mutatták be a VILÁG ELSÖ GITÁRSZINTETIZÁTORT A GR-500-at!! Ez volt azt hiszem az a korszaka a hangszergyártásnak, amikor tényleg "ujdonságokat " találtak fel.
Most már van USB-s össehajtható billentyü is , de a fene tudja.......
Nekem is van ilyenem. A '76-os Auto-Vari 64 szintén japán. A pre Roland - ACE Hammondokat gyártott. X5, 123J...dobgépek. Így kezdték a japcsik is, licenc vásárlásával.
Csak az ésszerűség határain belül, de sajna csökkenteni kell a méreteket, súlyt. A lényeg, egyedül is cipelhető legyen, akár elférjen a csomagtartóban is. Eddig ok, szinte mindegyik ötoktávos teljesít. A következő, nem az a lényeges hogy úgy nézzen ki, vagy úgy lehessen tekergetni, húzogatni mint egy Hammondot, hanem úgy szóljon! A harmadik, úgy is lehessen rajta játszani.
Az egész képmanuálos lezlistül befér a csomagtartómba. A második is a várakozáson felül teljesült. A harmadik is.
... nemrég olvastam hogy a Rolandot alapító fickó, kapásból orgonákat gyártott, meg talán rádiót, de ez nem biztos, ugyanis az akkori elektronika forradalmárai nem nagyon voltak zenészek, ergo azt se tudták hogy kéne hanxert építeni egy zenésznek. :) Ez azért rettenetes önreklám a Rolitól, hiszen gondoljunk csak Moog bácsira és társaira... :D Viccesek ezek a japánok! :)
??? Nem is tudtam hogy VK7-ből is volt dupla manuálos a VK77!!!Na akkor itt a teljes orgonakínálat roliéktól (ami billentyűs)undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
Tube mester a zseniális miniatürizáló! :) Még két év és egy sokol rádió dobozába sűríted méretileg a B3/122-t! :D Aztán meg 20 év múlva felgravírozod a karórád csattjára... :) Na jó ez már tényleg csak vicc. :)Amúgy ezt nem nagyon értem hogy "Egy kis dobozban elviszem az otthoni B3-mam presetjeit..." visszaálltál Emu samplerre vagy itt a Nano-ra gondolsz? Ha jól tudom abba nem lehet mintákat rakni.A Roland A33 akkor tényleg ennyire jó lenne??? Én nem tudom de az ilyen vezérlők nélküli midi billentyűk helyett visszapakolnék egy VK7-et, 8-at, vagy DB-3-at. Bár leszögezem negyed annyi tapasztalatom nincs mint neked, mégis pl. a fatar hernyónyi kis potijai helyett is inkább vmi drawbar félét tologatnék.A miskolci 122-esre visszatérve akkor irreális az ár érte (800e.Ft)? Csakmer a boltban az van rá kitéve én meg végképp nem tudom milyen árban mozgolódik az ilyesmi.
Midis waterfallok: CX3, DB3, N.Electro, XK2, Doepfer D3, VMK161-ez passzol leginkább a B4-hez a sok kontrollerrel meg B4 presetjeivel. De igen sokféle midibillentyű kapható ami drawbaros is, tekerős is, nyomógombos is.
Szerdán az A38 hajón Pee Wee Ellis, Fred Wesley és társai lépnek fel. Nagyon fekete zene. Ők kísérték, hanxerelték James Brownt, Maceo Parkert. Igazából B3/122-t meg Rhodes 73-at óhajtanának, de objektív okokból kompromisszumra kényszerülnek. Mindenesetre a Motion Sound megfordul ott ("néhányszor") aznap este, de nem kizárt hogy a sajátos kialakításom is lesz. Koncertajánló: http://www.a38.hu/?p=programok&id=840
Szia, na megvolta koncert. Első menet: 11-1/2 1. Második 1-1/2 3.
Az összeállítás bevált.
A felső midibillentyűzetem made in italy, de Roland A-33. Fatar, mi más lenne? Jobb mint a waterfallosai. Mozgásában közelebb áll a B3-éhoz. Leginkább a block szólóval lehet eldönteni hogy menyire megfelelő a mechanika.
Szia Zsolt! A Geronimoba feltett szándékom volt, hogy elmegyek, persze közbeszólt egy ügyelet. Tetszik a midi egységed. A felső az Fatar billentyűzet? Milyen fajta? A próbateremben most én is midibillentyűzet+B4 II kombinációval fogok nyomulni. Kipróbáltam, a Soltonnal egész jól szól. A DB5-öt meg nem akarom bevinni, nehéz cipelni. Egyébként a Fatarnak tök jó midibillentyűzetei vannak. Itt egy Roland VK-8M és két sor Fatar TP/8O összekombinálva. Valszeg a VK-8 billentyűzeténél sokkal jobb (az idegesítően magas és vékony fekete billentyűk kiábrándítóak). Bár a képen látható kombináció már súlyban közelít a DB-5-höz. Ennek könnyített változata azonban jó szolgálatot tehet. Egyébként Mo-on milyen waterfallos midibillentyűzet kapható, - mert Fatart nem találtam - amellyel meghajthatnám a B4-II-t? Üdv.
Igen, a 3 xlr: horn left, horn right és low mic kimenet. A mikrofonok tlán 120°-os szögben lehetnek, ha előlről nézzük a Pro-145-öt, akkor a bal és jobb sarokban, a doboz sarkához illesztve, kis szivacspárnákra ragasztva. Alul 1 mikrofon van, a jobboldali horn mic alatt, egy emelettel lejjebb.
Kétségkívül jót tett a kiemelés, így már hallani is lehet a Hammondot. Egy apró nyűg azért mutatkozik, a dobnál a cinek kimaradnak. Elvégre nem dob topik, én így szívesebben hallgattam.
Szert tettem egy Farfisa csöves erősítő combónak a belére, vagyis a bemeneti panel, zengető, előfok, végfok (2xEL34) minden OK. csak vmi őrült egy cipősszekrénybe építette. hétfőn meghajtom vele az ELKA Lesliemet. :-))
Hajlítókerék=wheel brake, beépítettem egy kapcsolót=vibrátó on/off, csúszka=elektromos zongora tremoló, 16 preset meg teljesen elegendő egy koncerthez, de akár meg is kétszerezhetem. Még fölülre beépítem a lezliváltó kapcsolóját is aztán vége.
Gratulálok mégegyszer a MSPro145-höz. Szép jószág. A teteje ismerős, 1/1 minden alkatrészében. Minek festették be a tölcsért feketére a könyökcső után?
A 3 XLR a három mikrofon egyenként ki?
Nem sok helyet/űrtartalmat hagytak a mélysugárzónak. Kíváncsi lennék a basszusára. Az eredetiekben a fölső tölcsérhely minimális hogy minnél nagyobb legyen a középső űr. Persze a KBR-3D basszusa is óriási, valószínűleg megoldották ennél is, meg nem akartak a kialakult fölső részen változtatni.
A dobrotor szép, klasszikus szerkesztésű. Nem árt hogy fából van :-)
Ma a Geronimóban a fellépéshez szintén viszem. 95%-ban kész a koncertcuccom, így egyben most fogom letesztelni zenei környzetben. Csak az alsó manuál fog változni még, mert az jelenleg négyoktávos. A fölső billentyűzet pont az alsó fölött kezdődik 7 centivel, mint a B3-asoknál. Így jó a játék rajtuk. A fölsőnek jobb a mozgása mint a Fatar új waterfallos formájúénak. Egy kis dobozban elviszem az otthoni B3-mam presetjeit, de programozással sikerült megoldanom a C3 scanner vibrátót is. Tényleg bekapcsolásával a hang fémesebben szól és sír, nem vinnyog, bugyog, remeg.
A KBR-3D meg abban zseniális hogy az orgona előfokcsövön át kimikrofonozottan forog, de a túloldalt a szintik, zongorák kristálytisztán szólnak ugyanezen, vagy 200W-on. Összsúly: 2 master-10kg, hangdoboz-5kg, 4 lábú állvány-10kg, MS 35kg. Orgona, zongora, lezli, szintialap, láb mindegyütt 60kiló, de ezzel nagyon hangos és 5 részből áll, cipelésbarát. Elértem a gitáros méretkategóriát és mégis ~B3/122.