Kedves 407-es Társak, egy kis segítséget kérnék Tőletek az 1.6 HDI-mmel kapcsolatban.
Az autó közelmúltja a következő: az előző tulajdonos összetörte az autót, blokkot cseréltek (a kereskedő állította, hogy teljes motort - emiatt vettem meg), és sajnos eladásra összegányolták (9 hónap után széthullott). Emiatt a következők történtek
motorgenerál (új turbó, új porlasztók, új dugattyúk, hengerfej síkolása, csapágyak, szelepek)
FAP fizikálisan és szoftveresen is eltávolítva, EGR kikódolva
A motor alapjárata jó, egyenletes, nem kormol, nem füstöl. Viszont mikor megyek vele kb 2700RPM-ig mintha nem lenne turbónyomás, aztán az autó meglódul, de le is tilt egyből túl magas turbónyomás végett. Csináltam néhány mérést, és alacsonyabb fordulatnál egész lassan épül a nyomás, aztán 2700 felett hirtelen 2.5bar nyomásig érünk el, ott meg túl magas érték miatt letilt az ECU, és alaphelyzetbe állítja a VNT-t.
A VNT-t a szelep jól vezérli, vákuum van, pálca mozog (de biztos, ami biztos, nyomásvezérlő csere). Nem segített.
Beszívó ág tiszta, új szűrő, teljesen átjárható.
Kipufogó ág tiszta, katalizátor tiszta.
Autószerelő(k) javaslatára légtőmegmérő csere történt. Nem segített.
Van esetelg ötletetek, mit tehetnék még? Hol lehet még hiba?
Sziasztok! Ma hozzájutottam egy javított szériás kijelzőhöz ami tudja a bluetooth funkciót. Na most az autó eredetileg nem tudott ilyet és a kérdés az lenne, hogy kell-e ehhez még valami más? A mókus akitől vettem azt mondja, hogy csak tanítani kell a kijelzőt és erről van egy videó a youtube-on. Nos, én se videót nem találtam, se mást. Amúgy a kijelző minden más funkciója működik csak ennél nem csinál semmit. Help! Please!
Ja és nem tudom valaki járt már úgy mint én, de egy hónapja mindig elfogy a hűtő víz. Legjobban menet közben. Aztán ma feltünt, hogy a tűzfal vizes, és a fűtő radiátor egyik bekötési pontjánál az ó gyürűnél csöpögött. Azért megnyugodtam, mert kezdtem attól félni, hogy nagyobb a baj.
Újabb probléma adódót. Lassan jönnek a hidegek és szeretem volna a klímámat kikapcsolni de valami okból eltűnt ez a beállíthatóság...
Valami mindenesetre össze van zavarodva mert az automatára teszem elöl is fúja a levegőt de ha simán hagyom akkor csak az ablakokra megy a levegő. Valami ötlet?
Teljesen fel vagyok háborodva. Hogy 7 nap alatt összesen 3 bejegyzés születik itt, ahol régebben pezsgő fórum-élet volt, az kiveri a biztosítékot nálam. Hogy idióta tinik számára beszűkült a világ a fészbukra, azt már elfogadom, bár nem értem. De hogy értelmes, autószerető, technika iránt érdeklődő, összetartó közösség tagjai is az eszüket vesztik arra a lehetőségre, hogy cuki kismacskákat nézhetnek naphosszat, meg megtudhatják, hogy milyet szart a szomszéd gyereke, meg hogy egy 7 centi átmérőjű telefonkijelzőt bámulhatnak naphosszat, ez már sok. Szerintem ennek a fórumnak vége. Kár.
Első: hogyan tudok a középkonzolos kijelzőre átlag fogyasztást kiíratni? Most, a Trip gomb megnyomásával a pillanatnyit és a Range értéket írja ki, mást nem. Van ott egy 'Autó' ikon, alatt '1' és '2'. Ezek között lehet valahogyan léptetni?
Másik: 1,6 HDi motoros az autó, ezt milyen fordulat tartományban szoktátok használni? Ez az első dízelem, kérdés, hogy mi az a legalacsonyabb fordulat, ahol ajánlott használni és még nem nyírja ki a kettős tömegű lendkereket a tapasztalatok alapján?