Motorfék üzemben gyakorlatilag nincs benzin befecskendezés (ha sebességben van, az alapjárat közeli fordulatszámig) és nincs ami elégesse a bekerülő olajat. Minél tovább tart a motorfék üzem, így annál több olaj jut a hengerekbe. Aztán, ha elkezded nyomni neked, megjelenik az égés és robbanás, na akkor elég az olaj is.. Mindez lehet a hengerfal kopottsága miatt - leggázosabb ügy, mert ehhez gépmunka kell - aztán el lehet kopva az olajlehúzó gyűrű - ez esetenként szétszerelés után gyűrűzéssel megoldható - vagy le van kokszolódva a gyűrű - ez szintén gyűrű csere rendszerint - vagy szelepszár szimeringek vannak ki - ekkor szimering csere - ez a legegyszerűbb. Meg kell méretni a hengerekben lévő nyomást, ha az gyári érték közeli, akkor nincs releváns rés a henger és a gyűrűk között, azaz nem ezek miatt eszi az olajat - ekkor valószínű a szelepszár szimering. A vékony olajról az előttem szólónak bizonyos határok között igaza van, melegen nagy különbség nem lehet és neked pedig melegen és tolóüzemben füstöl. (ennek elvileg alapjáraton is kellene füstölnie) Azt is érdemes megnézni, hogy indításnál enged-e kékes füstpamacsot, mert az az állás során a szimering mellett lefolyó olajat jelzi. Végül ideiglenes megoldásként autósboltokban van füstölés csökkentő olaj adalék - méz szerű - ez extra tömítést ad a kopott részeken és valóban csökken a füstölés. (ez annyira nem motorbarát, így leginkább a hiba okát kellene felderíteni és orvosolni és viszonylag gyorsan, mert az a típusú probléma tönkreteszi a katalizátort is egyben!)
Szia! Ha azt tapasztalod, hogy füstöl és eszi is az olajat, akkor az kopottságra utal. Vagy a szelepszár szimeringnél engedi az olajat, vagy gyűrűknél. Hengerenkénti nyomáspróbával megtudnád nézni, hogy ezekkel van-e a baj. Mennyit eszik 1000km-ként? Jól olvastam gázos az autód, nos LPG-nél nagyobb a motor hőmérséklet és az illékonyabb olajok nem megfelelőek. Milyen olaj van most benne? Szerintem a vastag olajjal is fogja enni, és többet is ártasz motornak, mert lassabban jut el az olaj a megfelelő helyekre és addig is kopik a motor, főleg most az egyre hidegebb időben. A mai szintetikus motorolajoknál nem áll már a régi tézis szerintem, hogy ha eszi akkor vastagat bele. Csak hideg motornál van különbség "vékony/vastag" között, de üzemi hőmérsékleten ha pl 40-es a második szám akkor kb ugyan azt teljesíti. De sajnos ha már füst van, akkor mindegy...
Nemrégiben kértem segítséget tőletek a halott turbóm miatt!Nos a storyhoz hozzá jár most az is hogy kb 4-5 napja hoztam el szerelőtől az autót ahol komplett vezérlést cseréltek a kocsiban beleértve a vízpumpát is!Ez után kb 20 km megtétele után elfolyt az összes hűtő vizem!Másnap vissza vittem a szerelőhöz hogy mi történhetett és kiderült hogy kihagyott egy csavart a vízpumpából amin keresztül kinyomta a vizet egyenesen a légszűrőbe és a teljes motortérbe!Megcsinálta kezet ráztunk és elhoztam félig meddig boldogan az autot!Aztán ugy 15 km megtétele után jött az ujabb hideg zuhany!130-nál elment a turbó az autó ereje hirtelen eltűnt és a motor öndiagnosztika vissza jelző kigyulladt!Haza értem és kinyitottam a motorháztatőt és hát a vezérműszíjam(amit szintén 4 napja cseréltek)kb 1 cm-es mozgása van!OLDAL IRÁNYBA!!!Ezek a dolgok lehetnek összefüggésben egymással?Konkrétan a vízpumpa által kispriccelt víz és ez a motor hiba?Mit tegyek most?A szerelő aki csinálta 30 km-re van az autótól de így nem merem használniu sem az autót!Valakinek valami ötlet?!ELőre is köszönöm a segítséget!
Szia! Gondolom nem olyan listára vagy kíváncsi, hogy mire figyeljen az ember egy autóvásárlásnál, és ez szerintem minden autóra vonatkozna. 406-os hibáit a népítéleten végigolvashatod évjárattól függően. Kérdés milyen évjáratban gondolkodsz. Nekem saját tapasztalatom csak a 2000 utáni autókról van. Volt egy 2001-es 1.8-as 406-om kb 80-ezret mentem vele, és semmi bajom. Ez alapozta meg, hogy a következő is 406-os lett egy 2002-es 2.0 benzines. Most 132 ezernél járok, semmi olyan gond ami eltántorítana, ha még1x vennem kellene. Cserélni kellet a hátsó kis stabilizátorokat, de a pesti utak eredménye. A motor pedig egy kiforrott nem nagy étvágyú benzines, szerintem jól is megy. Kényelmes, és van stílusa ennyi idő után is. A következő autóm is 406 lesz és jó lenne V6 :))...de a népítélet a legjobb erre, ha van kedved azt végig olvasgatod.
Nincs valami tippetek a km. óra mutató leesésemnek? A km. óra és a km. számláló egyszerre áll meg, majd később feléled... Alig utcában azt mondták, hogy ebben az esetben jeladó probléma és ők nem foglalkoznak vele...
Nézegettem a korábbi hozzászólásokat, általában a jeladó hiba motor teljesítmény csökkenéssel eggyütt jelentkezett de nekem nem, semmi ilyesmit nem tapasztaltam.
Az érdekes, hogy hideg motorral mindig jó, reggel indulok jó, van amikor cca. 10-15km után (amikor már az olajhőmérő is kimozdul) leesik. Ha kicsit megállok és újra indulok, akkor szinte biztos, hogy nem mozdul meg. Szeritem cca. a fele km.-t méri, mint amit megyek. Valakinek hasonló probléma és lehetséges megoldás...?
Márciusban vettem egy 2.0-ás benzinest én is. Az az igazság, hogy volt, van vele probléma bőven, főleg elektronikai. A motor sztm., ha karban volt tartva elnyűhetetlen. Nem egy sportos autó, de itró kényelmes és komfortos. Ha akarsz venni egyet minden féle elektonikai felszerelést próbálj ki, ill. ellenőrizz rajta. Ettől függetlenül pesze a későbbiekben bármi történhet.
Visszajelző lámpák, ablakemelők, automata esőérzékelő, nézd meg jól mennyire egyenletes az alapjárat. Van-e olaj a motortérben. Km. óra működik-e, hány kulcs van az atóhoz. Szervízkönyv legalább a garanciális időszakról illik.
A népítéleten utánanézhetsz a véleményeknek, többnyire pozitív és az az igazság, hogy én sem bántam meg. Az autó piaci ára pedig nagyságrendekkel alatta van a hasonló kategóriájú konkurenseknek...
Sziasztok, Olyan bajom van az autómmal (1,8, 16 szelepes benzin gáz 300e+km), hogy eszi az olajat. De rengeteget. Alap esetben nem füstöl, csak és kizárólag akkor, ha motorfékkel gurulok vele valamennyit (minél többet gurulok, annál többet). Ahogy újra gázt adok baromira elkezd füstölni. Arra már utólag rájöttem, hogy elqrtam az olajat és túl vékonyat tettem bele. Ez hiba volt, most hétvégém lecserélem. Ez a jelenség a kopott motor miatt is lehet, vagy valahol vmi tömítés? üdv Knorti
Szemezgetek egy 2.0 benzines 406-ossal, hasonló kaliberű autóról váltanék, tudnátok mutatni egy listát, mit érdemes egy gyors megtekintés során átnézni rajta?
Úgy működnek, ahogyan neked is. Kb 1 percig van hazakövető fény. És emlékeim szerint a 206-nál is így működött. Az első és frissített verziósnál is. De azon linken amit te is mutattál, ott megnézed a 206 és a 406-nak hasonló a hazakövető fény aktiválása. Viszont a 206-nál külön nem írják külön, hogy ezt ha 1x elvégzed utána, hogyan tudnád inaktiválni. Szerintem mindig nekem kell fénykürt segítségével aktiválni.
Az előbbi témával kapcsolatban jutott még eszembe,hogy a fényszóró haza kísérő funkciója mindenkinél úgy működik, hogy fénykürtöt kell húzni minden leállítás után? Mert az enyém csak így hajlandó működni. A 206 pezsón elég volt csak egyszer bekapcsolni és azon automatikusan bekapcsolva marad leállítás után. Ennyire különböznének a BSI-k a pezsónál? Vagy csak bennem van a hiba?
Újdonsült 406-os tulaj vagyok és annak ellenére hogy szerelem volt első látásra sajnos mióta elhoztam az autot elég sokat költöttem rá!A legutóbbi dolog miatt viszont hozzáértők segítségét szeretném kérni!Tegnapi napon olyan 130-140-es temponál egyswzercsak letorpant az auto a fedélzetin pedig a motor öndiagnosztika visszajelzője kigyulladt és hát nincsen turbóm jelenleg az autón!A kérdésem az lenne hogy ha a turbó csövem szakadt szét akkor azért a motor öndiagnosztika jelezhet vagy pedig valami komolyabb bibi lesz a kocsival?AMugy konkrétan egy 2.0 HDi-ről van szó!
Az alábbi linkre kattintva megtudhatod hogyan működik az automatikus fényszóró kapcsolás: http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/code/index_hu_hu.htm
Meglepve olvasgatom ezt az automata fényszóró kapcsolgatást! Mi is ez a dolog? Hogyan működik? Mire jó? Láttam én eddig is a verdámban, hogy van a bajuszkapcsoló végén egy gomb amit lehet nyomkodni de eddig még nem jöttem rá, hogy mire is való.
2.6 a 225-os gumijaidba valo nyomas...gyari eloirtnal +0.2 tized...mondjuk nekem is 2.4 a gyari, pedig nekem 205-os a gyari meret... Un. Gaznak semmi ertelme nincs, tiszta nitrogennel fujjak fel ilyenkor...es ha belegondolsz a levego nitrogentartalma mekkora is??? :))))
Szerinted mertem én 230-al tartósan haladni? :-)) Olyan adrenalin volt az a pár másodperc is, hogy nacsak! Életemben most mentem másodszor ilyen sebességgel és mindkettő ezzel az autóval. (igaz az első 240 volt) Olyan gyorsan suhantam el mindenki mellett, hogy csak porzott. DE!!! Totálisan egyetértek mindenkivel, hogy ilyet keréknyomásmérés nélkül nem illik csinálni. Mentségemül szolgáljon, hogy kapkodva indultam a talira, 2 órát ültem az M0-án, aztán hazafelé egyszerre csak beborult az agyam. Nekem 225/45/17-es a kerekem. Gyárilag 2,4 az előírt nyomás a 215/55/16-ra, azaz 2,6-ra kellene állítanom a 17-esre? Volt már valakinek tapasztalata a gázzal való gumifelfújásról?
Mostanában olyat csinál a "kisautó", hogy kedvem lenne visszatérni a jó öreg 205-höz.:)
Az automatikus fényszóró kapcsolgatással van némi bajom. Helyzet az, hogy Auto-módban sötétben tök jól működik, felkapcsolja a lámpát, ami dicséretes, de engem már nem enged operálni a karral. Átrakom manuálisan a normál világításra, de 10 másodperc múlva egy csilingeléssel egybekötve lekapcsolja a lámpákat, és kiírja, hogy Automatic Lighting Active. Ha picit megint megtekergetem a lámpa bajszát, akkor ismét felkapcsol, de megint csak 10 másodpercre. Funkciót megpróbáltam kikapcsolni (gyújtás egyes állása, bajuszvégén gomb nyom, csilingelés) de nem ért semmit, ugyanúgy szórakozik velem.
Lehet, hogy a kormánykapcsolóm hibás? Szerencsére ez egybe van építve az ablaktörlő vezérlővel is, így csak 50e körüli összeg lenne a cseréje. :(
Üdv Mindenkinek!
Elkelt a kocsim! Évek óta hirdettem, bár nem túl lelkesen… Azt, hogy mennyit kaptam érte, le sem írom, nem akarom magam idegesíteni…
Így „elpözsótlanodva” is fogom olvasgatni a topikot, mert érdekes és pörgős. Amennyiben tudok, továbbra is próbálok segíteni, ha felmerül egy olyan probléma, vagy kérdés, amit már esetlegesen megtapasztaltam a saját kocsimon az együtt eltöltött 6 év alatt.
November végén megyek haza, akkor átnézem a garázst, hogy milyen cuccok, alkatrészek maradtak meg az autó után és közkinccsé teszem a topikon, hátha valakit érdekel.
Még nem tudom, mi lesz az utód, de akár még a 407 coupe is szóba jöhet…
További kellemes „pözsózást” mindenkinek!
rsi
Kellene egy mechanikai vizsgálatot is csinálni,ahogy már korábban leírtam neked.
A hidrotőke csattogás már alapjáraton is hallatszik de a terhelési csőrgés ami már nagyobb fordulaton alábhagy az már égési probléma.
Ugyebár az olajnyomás egy bizonyos fordulat és hőmérséklet után közel azonos lessz , amit úgy értek hogy alapjárattól ahogy nől a fordulat ,megnől a nyomás is de a beálított értéknél nem lesz nagyobb azért mert a motor már 3500-4000 -ret pörörg. Viszont ha alapjáraton nem csattog és a nagyobb fordulat után , ha elhagyja a csattogó hangot az már arra utal hogy a töblet ütemanyagot már el bírja égetni .
De még tud szívatni a kettőstömegű is de az meg indítás-leálítás -gázadás vagy levétel -nél tud adni csőrgő ,cicergő hangot.
Amit még megnézhetsz az a főtengely ékszíj tárcsa ,na az tud ám csattogni úgy,de az is csak alapjáraton jön elő igazán.
Ha a generátor szabadonfutó ékszíj tárcsa már szorul az is elő tud idézni csattogó hangot ,mégpedig úgy hogy feszesebbé teszi a szíjjat fordulat növelés és esés után így nem bírja követni az autómata feszítő ,elkezd vibrálni és annak a rugója csattog ,/ha már nem tőrt el /
Remélem hasznos volt ez a pár infó
Nekem is előjött ez a csőrgő hang és kicseréltem abeteg befecskendezőt és megszünt
Ez nem jelenti azt hogy nem megy tőle az autó, csak egy idő után zavar tud lenni .
Előb -utób a nagy veszteség lessz a probléma a motor nem idnulásának.
Egy kereskedésben álló autónál nem állhatsz oda javítgatni, hogy tényleg csak ez a hibája. Ha csak ennyi lenne valószínűleg orvosolták volna már. Az meg felettébb gyanús, hogy előtte motorelektronikai hibával hirdették.
Akkor mennnyi lenne postával együtt, adj egy bankszámlaszámot és utalom az árát, és letudom cserélni az enyémre a külső részét mivel a tied ezüst, nekem meg fekete van csak mint mondtam egy helyen össze van folyva a kijelző.