Veszprémben vagyok ugyhogy elég messze tőled!Sajnos!Vissza térve a vezérműszíjra a burkolat sincsen rajta és 2 ujjal össze lehet nyomni!(egy szerelő ismerősöm nézte meg!)Eléggé el vagyok keseredve tekintev hogy 130 000 ft-ot fizettem a szerelőnek a vezérlés cserére és hát itt van az eredmény!25 éve szerelő és 15 év ismerem de ez ugye a mai világban nem jelent semmit ezek szerint!Közben még ránéztünk a dolgokra!A turbó csövem is tiszta olaj és víz!Vásárlás után közölték velem hogy a turbót majd idővel fel kell ujjítani de az hogy 15 km után az azért durva lenne!Főleg hogy közben a vízpumpa tele nyomta az egészet vízzel!Akkor Ti azt mondjátok hogy okozhatja a hibásan össze rakott vízpumpa ezt az egész hibát?Mert ha igen akkor holnap vissza látogatok a szerelőhöz aztán elmondom a magamét Neki!Mennyi lehet kb egy hiba kód olvasás?Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Sziasztok-Segítségetek szeretném kérni,van 2.2 406os peugeotom.1hónapja kaptam 20liter ingyé gázolajat,.,.,.,.nagy örömömre,+ is égette az injektorjaimat!!!Már a javításon is túl vok,minden rendben is lett volna de 1 hete megint beálltak.De már úgy,hogy javíthatatlanok!!ha valaki tudna esetleg 2.2 hdi be használt müködő porlasztókat azt megköszönném!üDv mindenkinek
Igen, 2.6-re kell állítanod a nyomást, ha 17"-os felni van alatta(ahogy bossery is írta).A calibrámon a gyári 15"-ost is 2.4-re kellett állítani. Most 17"-os van és 2.8-es nyomás. A 230-240-es tempó szerintem még nem vészes(én legalább is nem érzem még a csőlátást az autópályán), ha kicsi a forgalom. Sűrűnél meg nem tempózok, nehogy valaki elnézzen és crash legyen belőle.
Még mindig van 2 vadi új kombi tetőtartó keresztlécem, 1 csomagtér tálcám, és 4 gyári 15"-ös acélfelnim, csavarokkal, gyári dísztárcsákkal, még jó Kléber téli gumikkal, hólánccal. Az egész elvihető 30 000-ért.
Nekem van egy jeladóm, ami kb 1-2 hetente egyszer szarakodott max 1 percre. 2,0 Hdi-hez (ML5T-be) való, ha jó a benzinesbe elküldöm neked ingyen, és kipróbálhatod vele.
Túrok képet otthon és küldöm levélben. Addig leinformáljuk a rugó témát is, bár lehet, hogy én addig nem várok (nekem az ültetett coupé télen húzza a hasát és az orrát a fagyott hócsíkon, ami az út közepén gyűlik össze)...
Ha motorféken füstöl a szelepszárszimering csere tutti, mert szépen leszívja az olajat, és nincs mi elégesse. Nem nagy kaland. Aztán ha nem javul akkor érdemes elgondolkodni komolyabb, költségesebb dolgokon...
Szerintetek lehet összefüggés a km óra jeladó és az alapjárati motor közt, csak megfordult a fejemben hogy nekem is vacakol a jeladó bár még nem vettem, de most alig mutat néha az óra, viszont rendszeresebben jelentkezik az alapjárati problémám....
köszönöm Neked is, és való79-nek is a reagálást, valóban nem a "ha csak három kerék van rajta, biztos velorex" jellegű dolgokról kérdezősködtem, hanem a típusspecifikus apróságokról. Egyébként a 2000 előtti évjáratokat néztem, csodát nem várok, és amit cserélni kell, ki fogom, ahogy az eddigi autóimon is.
(Népítéletet végigbújtam, az volt az első, jellemzően dicsérték, egy-két lehúzós volt, úgy sejtem külföldről behozott, 3 darabból összerakott példányok lehettek)
Gyári szabásminta alapján készült, eredetivel teljesen megegyező, bézs színű. Gyári, kihajtható könyöklőkhöz is megvan a bőrhuzat. Nem gagyi, hanem bőrkárpitos készítette, felrakásához az üléseket ki kell venni, nagyon sok helyen kell alulról megkötni, nem csúszkál, nem gyűrődik! Sajnos nekem a kombira a hátsó ülésre nem jó.
bossery mindegy egyes szavával egyetértek és azt tanácsolom hogy cselekedj így!
A vízpumpának az egyik csavarja tartja a középső vez. szíj burkolatot ezért kelette kivenni. Viszont azt a csavart nem, hogy a végén hanem a burkolat eltávolítás után a szíjcsere időtartamára is vissza kellene tenni egy megfelelő méretű távtartóval...
Arra nem válaszoltál, hogy hogy férsz hozzá vez. szíjhoz? A "szakember" nem rakta vissza a szíjburkolatot?
És ha már hozzáférsz hány fokot tudsz rajta fordítani?
Akkor a balfék szerelő saját költségére trélerrel vitesse vissza a műhelyébe...ha ezek után még bízol benne....én a helyedben inkább közölném vele, hogy irány másik, megbízható szervíz, számlát meg ő állja, ha nem akkor feljelented fogyasztóvédelemnél, apehnél, akárhol.......ezek után én tuti nem engedném hozzányúlni...sufniszerelő....és ilyenből mennyi van sajnos...
A légszűrőbe tuti hogy benyomta a vizet onnan egyenesen a turbóba onnan pedig.....Jelenleg nem merem használni az autót nehogy még nagyobb kárt okozzak de a szerelőhöz valahogyan muszály lesz vissza vinnem hogy a turbót olajat és a szűrőket cserélje ki!Saját költségére!Csak arra lettem volna kíváncsi hogy a vízpumpa dolog okozhatja-e a hibát!A hibakód olvasás ha minden igaz a mai napon meglesz!
Először is én a helyedben nem eröltetném a továbbiakban azt a szerelőt. Nincs rajta a vazérműszíj burkolat hogy látod a szíjat? A vezérműtengely és a nagynyomású pumpa közt nézted a lógást? Hány fokot tudsz csavarni a szíjon? Lehet hogy valamibe benyomta a vizet a vízpumpa ?!
Szerintem először mindenképpen egy hibakódot kellene olvasni...
Motorfék üzemben gyakorlatilag nincs benzin befecskendezés (ha sebességben van, az alapjárat közeli fordulatszámig) és nincs ami elégesse a bekerülő olajat. Minél tovább tart a motorfék üzem, így annál több olaj jut a hengerekbe. Aztán, ha elkezded nyomni neked, megjelenik az égés és robbanás, na akkor elég az olaj is.. Mindez lehet a hengerfal kopottsága miatt - leggázosabb ügy, mert ehhez gépmunka kell - aztán el lehet kopva az olajlehúzó gyűrű - ez esetenként szétszerelés után gyűrűzéssel megoldható - vagy le van kokszolódva a gyűrű - ez szintén gyűrű csere rendszerint - vagy szelepszár szimeringek vannak ki - ekkor szimering csere - ez a legegyszerűbb. Meg kell méretni a hengerekben lévő nyomást, ha az gyári érték közeli, akkor nincs releváns rés a henger és a gyűrűk között, azaz nem ezek miatt eszi az olajat - ekkor valószínű a szelepszár szimering. A vékony olajról az előttem szólónak bizonyos határok között igaza van, melegen nagy különbség nem lehet és neked pedig melegen és tolóüzemben füstöl. (ennek elvileg alapjáraton is kellene füstölnie) Azt is érdemes megnézni, hogy indításnál enged-e kékes füstpamacsot, mert az az állás során a szimering mellett lefolyó olajat jelzi. Végül ideiglenes megoldásként autósboltokban van füstölés csökkentő olaj adalék - méz szerű - ez extra tömítést ad a kopott részeken és valóban csökken a füstölés. (ez annyira nem motorbarát, így leginkább a hiba okát kellene felderíteni és orvosolni és viszonylag gyorsan, mert az a típusú probléma tönkreteszi a katalizátort is egyben!)
Szia! Ha azt tapasztalod, hogy füstöl és eszi is az olajat, akkor az kopottságra utal. Vagy a szelepszár szimeringnél engedi az olajat, vagy gyűrűknél. Hengerenkénti nyomáspróbával megtudnád nézni, hogy ezekkel van-e a baj. Mennyit eszik 1000km-ként? Jól olvastam gázos az autód, nos LPG-nél nagyobb a motor hőmérséklet és az illékonyabb olajok nem megfelelőek. Milyen olaj van most benne? Szerintem a vastag olajjal is fogja enni, és többet is ártasz motornak, mert lassabban jut el az olaj a megfelelő helyekre és addig is kopik a motor, főleg most az egyre hidegebb időben. A mai szintetikus motorolajoknál nem áll már a régi tézis szerintem, hogy ha eszi akkor vastagat bele. Csak hideg motornál van különbség "vékony/vastag" között, de üzemi hőmérsékleten ha pl 40-es a második szám akkor kb ugyan azt teljesíti. De sajnos ha már füst van, akkor mindegy...
Nemrégiben kértem segítséget tőletek a halott turbóm miatt!Nos a storyhoz hozzá jár most az is hogy kb 4-5 napja hoztam el szerelőtől az autót ahol komplett vezérlést cseréltek a kocsiban beleértve a vízpumpát is!Ez után kb 20 km megtétele után elfolyt az összes hűtő vizem!Másnap vissza vittem a szerelőhöz hogy mi történhetett és kiderült hogy kihagyott egy csavart a vízpumpából amin keresztül kinyomta a vizet egyenesen a légszűrőbe és a teljes motortérbe!Megcsinálta kezet ráztunk és elhoztam félig meddig boldogan az autot!Aztán ugy 15 km megtétele után jött az ujabb hideg zuhany!130-nál elment a turbó az autó ereje hirtelen eltűnt és a motor öndiagnosztika vissza jelző kigyulladt!Haza értem és kinyitottam a motorháztatőt és hát a vezérműszíjam(amit szintén 4 napja cseréltek)kb 1 cm-es mozgása van!OLDAL IRÁNYBA!!!Ezek a dolgok lehetnek összefüggésben egymással?Konkrétan a vízpumpa által kispriccelt víz és ez a motor hiba?Mit tegyek most?A szerelő aki csinálta 30 km-re van az autótól de így nem merem használniu sem az autót!Valakinek valami ötlet?!ELőre is köszönöm a segítséget!
Szia! Gondolom nem olyan listára vagy kíváncsi, hogy mire figyeljen az ember egy autóvásárlásnál, és ez szerintem minden autóra vonatkozna. 406-os hibáit a népítéleten végigolvashatod évjárattól függően. Kérdés milyen évjáratban gondolkodsz. Nekem saját tapasztalatom csak a 2000 utáni autókról van. Volt egy 2001-es 1.8-as 406-om kb 80-ezret mentem vele, és semmi bajom. Ez alapozta meg, hogy a következő is 406-os lett egy 2002-es 2.0 benzines. Most 132 ezernél járok, semmi olyan gond ami eltántorítana, ha még1x vennem kellene. Cserélni kellet a hátsó kis stabilizátorokat, de a pesti utak eredménye. A motor pedig egy kiforrott nem nagy étvágyú benzines, szerintem jól is megy. Kényelmes, és van stílusa ennyi idő után is. A következő autóm is 406 lesz és jó lenne V6 :))...de a népítélet a legjobb erre, ha van kedved azt végig olvasgatod.
Nincs valami tippetek a km. óra mutató leesésemnek? A km. óra és a km. számláló egyszerre áll meg, majd később feléled... Alig utcában azt mondták, hogy ebben az esetben jeladó probléma és ők nem foglalkoznak vele...
Nézegettem a korábbi hozzászólásokat, általában a jeladó hiba motor teljesítmény csökkenéssel eggyütt jelentkezett de nekem nem, semmi ilyesmit nem tapasztaltam.
Az érdekes, hogy hideg motorral mindig jó, reggel indulok jó, van amikor cca. 10-15km után (amikor már az olajhőmérő is kimozdul) leesik. Ha kicsit megállok és újra indulok, akkor szinte biztos, hogy nem mozdul meg. Szeritem cca. a fele km.-t méri, mint amit megyek. Valakinek hasonló probléma és lehetséges megoldás...?
Márciusban vettem egy 2.0-ás benzinest én is. Az az igazság, hogy volt, van vele probléma bőven, főleg elektronikai. A motor sztm., ha karban volt tartva elnyűhetetlen. Nem egy sportos autó, de itró kényelmes és komfortos. Ha akarsz venni egyet minden féle elektonikai felszerelést próbálj ki, ill. ellenőrizz rajta. Ettől függetlenül pesze a későbbiekben bármi történhet.
Visszajelző lámpák, ablakemelők, automata esőérzékelő, nézd meg jól mennyire egyenletes az alapjárat. Van-e olaj a motortérben. Km. óra működik-e, hány kulcs van az atóhoz. Szervízkönyv legalább a garanciális időszakról illik.
A népítéleten utánanézhetsz a véleményeknek, többnyire pozitív és az az igazság, hogy én sem bántam meg. Az autó piaci ára pedig nagyságrendekkel alatta van a hasonló kategóriájú konkurenseknek...
Sziasztok, Olyan bajom van az autómmal (1,8, 16 szelepes benzin gáz 300e+km), hogy eszi az olajat. De rengeteget. Alap esetben nem füstöl, csak és kizárólag akkor, ha motorfékkel gurulok vele valamennyit (minél többet gurulok, annál többet). Ahogy újra gázt adok baromira elkezd füstölni. Arra már utólag rájöttem, hogy elqrtam az olajat és túl vékonyat tettem bele. Ez hiba volt, most hétvégém lecserélem. Ez a jelenség a kopott motor miatt is lehet, vagy valahol vmi tömítés? üdv Knorti