Üdv! Tomos Umo 8 80cm henger dugóval hengerfejjel kompletten eladó. Somogy megye Ötvöskónyi. Előre utalás után postázom is. Utánvéttel nem! Ár 5 ezer Ft.
Ugyanitt MIO Standard 200 hajtómű szintén 5 ezerért.
Nem gondoltam volna,ma kb. negyed órát kapáltam vele,és nem csattogott. Viszont csak úgy indul ha egy kis benzint öntök a levegő szűrőt levéve.Ja és a "gázkar" szinte semmit nem szabályoz.
Sziasztok. Került hozzám egy Misina H 5.5 rota. Iszonyú sírós hangja van a hajtóműnek. Érdemes szetszedi vagy használjam boldogan? Mert a kuplungja szépen mozog, alatta egy 6007-es csapágy hibátlan. A hajtóművet nem bontottam ki tovább. De nem lötyög és nem akadozik.
Az Agrimotor kapákkal mennyire érdemes foglalkozni?
Ez az Agrimotor Rotalux 52A L60 most elég jó árban van, teljesítményben elég lenne amire kell és erről a Loncin motorról sem olvastam rosszakat. Ami jobban érdekelne, hogy a kuplung és a hajtás többi része mennyire lehet strapabíró? Mennyire képes a megfelelő nyomatékot átadni?
A másik kiszemelt a RURISDAC 7000 ACC1, ami kicsit overkill lenne ugyan, de erről több tapasztalatot, yt videót találtam és elég masszív szerkezet. Most elég jó ára van emagon és ami nem kell kellékeket eladva annyival talán nem lenne drágább.
Üdv! Keresek Honda F400 kipufogót. Tegnap próbáltam egy utángyártottat, de az nem jó. Ha valaki tudja, hogy melyik utángyártott illeszkedik, kérem, hogy írjon.
Előre is köszönöm!
(a csatolt kép a sikertelen próbálkozást rögzítette.)
Tegnap kezembe került ez a gép . Tudom nem a legszebb de valakit érdekelné ?? Motor át fordul szépen. Ára annyi amennyit adnak érte . Bár mit meg hallgatok .
Mi a véleményetek ezt a karburátort be lehet-e úgy állítani egy szétszedés után, akár új membránnal is, hogy megfelelően működjön?
Volt már pár db. a kezemben belöle, de nem igazán sikerül. Főleg a hideg indítással vannak hatalmas gondok. Talán be kellene pont állítani a membránt berakáskor, hogy az akkor zárja, nyissa a hidegindító szelepet amikor kell, vagy nem tudom. Nagy hulladék ez a karburátor a gumi cumissal szemben szerintem..
Ára? Jó kérdés. Ezeket előszeretettel veszik meg a simson smkp. nepperek, bontják a blokkokat belölük. Szerintem idővel, kivárva el lehetne adni a gépet is jó áron.
Az, hogy mit bírna nagyban függ, hogy homokos a talaj vagy agyagos. Én kötve hiszem, hogy a vele gyárilag kiadott kettes sorhúzóval is boldogulna.
Ahogy furak is írta sajnso a gumi alkatrészeket az idő is megette. Ráadásul a blokk és az alja közti kettő harmpónikás gumi csövet szinte lehetetlen beszerezni....
100-150e ft között érhet, ezeknek is ment fel az áruk, régen sokkal kevesebbet értek.
Azzal legyél tisztában hogy kell rá költeni mert az összes gumi alkatrészt megette az idő és jó ha nem szorult meg benne semmi. Tehát ez nem egy olyan új gép mint amit most veszel.....
Van a családunk tulajdonában 1 Simson Forttschritt E 931.50 típusú kistraktor, újonnan vásárolt egyáltalán nem volt használva. Gyári állapotban van. Kérdésem lenne: Szerintetek mi lehet az értéke ennek? Ezek a gépek is felértékelődtek, mint a motorkerékpárok, vagy ezekre a munkagépekre nem vonatkozik? Ha hasonló vagy rosszabb áron eladható, mint 1 hasonló nagyságú most boltban újonnan árult gép, akkor munkára fognám közel 3 évtized után. Ekkor a feladata sorközművelő kultivátorozás lenne. Szerintetek 50 cm-es sortávban 3 sorközt húzva egyszerre ezt elbírná-e (súlyozás, körmös ráf)? Sekély tolikapázást váltanék ki, és növelném 3 szorosára a teljesítményemet. Készített-e már valaki ilyen 3-as toli ekét. Amit látok a boltokban azok csak 1 sorközre vannak.
Talicskakereket csak néhány fajtát ismerek de azok mind csapnivalók,nekem volt-van kf és robi kerék azok is elég gyenguszok főleg a szabadonfutósok rövid időn belül 5-6le gépek szétszedik, rendszeres használatra nem valók de ez csak az én véleményem.
Egy ilyen csapágyazott talicskakerékből csinált valaki járókereket?
Gondolom a felni két részes és a csapágyat ki lehet dobni, hogy a 25-ös belső átmérőjű cső elférjen. (20-as a csapágy belső) Lehet a kapatagok csövét felhasználni erre? Vélemény?
Kösz a kiegészítést, igen szóróolajozású, akkor tud felverni eleget, ha jó a szint..
A kevés olajat csak "bátorításul" mondtam, legalább fél szint legyen, valószínű, hogy régen használták. Én, mikor az enyémet vettem használtan, egy szakcsoporté volt, vitte boldog-boldogtalan, találtam a motorban kb. 2 deci olajsarat!
Ez is mutatja a strapabírását, utána 10 évig használtam(akkor még elég sokat), és csak azért cseréltem le, mert szántáshoz nem volt elég a fordulata. Később derült ki, hogy "csak" a pillangószelep tengelye szorult, 3/4 állásnál. Kis csiszolgatással sikerült megjavítani.
Összeépítettem egy szivattyúval, majd eladtam, még évekig ment.
Annyival egészítenem ki ha kevés benne az olaj nem biztos hogy füstöl, viszont normális olajszinten már füstölhet ugyan az a motor. Mindenképpen megfelelő motorolajszinttel érdemes kipróbálni.
Üsd be a gugliba, hogy Honda 600F munkaeszközei, találsz több hirdetést is, főleg szeged környékéről(gondolom a szülőhazájából hordja be). Nem egy olcsójános, de eszközök nélkül nem sokat ér egy ilyen gép.
Ha elfogadsz egy-két tanácsot:
- indítás előtt nézd meg a motor olajszintjét, legyen benne valamennyi
- ha régóta áll, ajánlatos előbb a régi benzint leengedni(csapról lehúzni a csövet), a karbi ülepítő csészéjét levenni(10-es villáskulcs), majd óvatosan lefeszegetni, kipucolni, átmosni a tartályból a karbit a tiszta benzinnel. Ezek a mai benzinek eléggé agresszívek, több mint 30 éve van ez a tipusom, soha nem volt gond régen, az utóbbi 10 évben szinte minden évben teljes karbi pucolás kellett.
- ha könnyen indul, nem zörög a motor, nem kék a füstje(bemelegedés után), az már csak jó lehet.
- ha ingadozik(hullámzik) a motor járása, de egyébként a fenti jeleket nem mutatja, csak egy karbi teljes pucolás kell, ez egy hosszú állás után normális.
- hajtómű lánc görgője szokott még eltörni, ez "járáspróbával" lehet megállapítani: mivel keréken van, lassú fokozatban engedd sétálni, ha a két kerék símán együtt forog jó, ha ugrik, akkor láncgörgő gyanús. Ritka betegség, csak nagyon erős kopottság esetén fordul elő.
Ha szeretnél szántáshoz vaskereket, váltvaforgató ekét, kultivátort venni, enyémek eladók.
Nagyon régóta keresek egy ilyen f600-ast, ami vállalható állapotban van. Ezt a gépet hétvégén veszem meg, a vírus helyzet miatt, idős szülők stb, kicsit macerás. Ezért nem volt fotó stb.
Igen minden bizonnyal f600 lesz.
Szeretnék majd talajmarót is hozzá, azt sem lesz egyszerű találni, gondolom..
- a 400-nak hajlított "szarva" van, nincs leszorítócsavar a fogantyú vázhoz csatlakozó részén,
- pótsúly tartó van az elején, a 400-nak nincs(úgy tudom),
- ha lenne képed a másik oldaláról is, akkor az ékszíjtárcsa is segítene: 600-é dupla a 400-é szimpla.
A motor adatai lennének a döntőek(amennyiben eredeti motorja van): a 400-é G150, a 600-é G200. A motorról feltett képeden a táblán kéne lennie, de nem olvashatóak a feliratok.
Csatolok egy képet a 400-ról, hasonló nézetből(bár szerintem ez már újabb kivitel)
Megnéztem néhány sólyázós videót. Lehet hogy csak én vagyok ilyen " fo.. ós", de én oda nem mernék menni egy ilyen bizonytalan tákolmánnyal a vízpartra. Nem is láttam csak személykocsis sólyázást, de én még azzal sem mernék, esetleg az 50-essel. Én nem is mondtam neked semmit, a te dolgod hogy mivel mész oda. Bru, fel áll a hátamon a szőr.
Az a kérdés: hány kilogramm a kis vitorlás a kocsival együtt, mekkora emelkedőn kell felhúzni? Milyen a talaj, homokos, agyagos, ha eső van felázik, stb? Én látom a fiúnak a Robiját, ha eső van alig tud átmenni a hátsóudvarra. Össze vissza karingyol.
Mindig olyat csináltam amilyenre szükségem volt. Ha kellett Pannonia motorral, ha kicsi kellett Simson, vagy Komár, Ha nagy Trabant motorral. Azt csak a véletlen adta hogy olyat sikerült vennem. De ha nekem sólyázni kellett volna, biztosan nem tettem volna ilyet. Ha hátramenet is kell akkor egy kis Bertolíni 403-as. Ja, hogy drága, én is 70-ért vettem. Ha egy vitorlázóra jut, akkor jusson már egy sólyázóra is. Mert ez embernek a biztonsága mindennél többet ér. Én is 69 vagyok és már nem szeretek birkózni a gépekkel. Ezért olyat veszek ami biztonságos és kényelmes.
Ezeket én is láttam, de se motor, se kerék, kész átverés az egész. Ráadásul azt írta hogy már nem szeret, (tud) barkácsolni. Tudható volt előre hogy egy kis könnyű semmi, ami csak 2 kis kapát meghajtani elég. Tudom nagyon jól hangzik hogy " Kavaszaki! de nem arra való amire használni szeretné. Vett volna egy 4 lovas Robit felezővel 50-ért oszt ráakasztana és gó. De nem az én pénzem.
Megvetted 25-ért a semmit. Pontosan ezt írtam le az előbb. Erre mindig ráfarag az ember. Én ahogy nézem a videókat, a váza sem igazán alkalmas vontatásra. Neked egy olyam villanymotor kellene amelyik már áttételes, és azt tudnád az ékszíjjal használni.
Én nem szoktam spórolni ha nekem kell valami, mert az mindig rosszul sül el. Ezeket is megvettem, hogy kistrakit gyártok, azután meg megláttam a Kubotát, ezek meg a nyakamon maradtak. De nem baj, nő már az unokám, majd csak használja valamire.
Sikerült a berántót rendbe rakni. Pontosabban valami szorult, kis tisztogatás és jó lett.
Próbáltam indítani, de nem megy. Szikra van, kompresszió nem sok, befecskendezve benzinnel sem ment. Egy röffenés sem volt :( Mi legyen?
Azt hiszem az elektromos meghajtás lesz, hozzá jó nagy áttétel. 100 métert 2 vagy 4 perc alatt tesz meg tök mindegy. Ehhez van motor, aksi, szabályzó és a lánckerekeket lánccal várom Kínából.
A 4T kínai motorhoz annyit, hogy állítólag van erre a motorra passzoló 1:2 kuplungos áttétel?
Kerék: jó lesz a 8". Súllyal, vagy tömör kerék, még nem tudom.
Most nem ez a kérdés, csak az hogy fel tud e húzni egy csónakot a partra. Kb 100 métert. Én is olyat javasoltam, de ő ezt vette meg. Ebből kell valamit kihozni.
Szia! Én is megnéztem a videókat, nem akarlak elkeseríteni. de ez túl gyors lesz. És nem tudom hogy erőben elegendő lesz e neked. Esetleg ( bár nem túl sok hely van), ha nagyobb ékszíjtárcsát tudnál rá aplikálni. Nagyon hiányzik amit írtál a fogaskerék lassítás. Régebben csináltam olyan kistrakit mint amit mutattam neked, eladtam, szétszakították benne a fogaskereket, és lánccal pótolták. Soha többé nem lett jó, még a Pannónia motor sem bírta erővel. Lehet hogy jobban jártál volna egy kis Robival felezővel. Amit mutattam neked, ( a nagy kerekűt,) azon eredetileg Pannónia motor volt, majd lecseréltem 6.5 Le Honda klónra, Kb akkora áttétel aránnyal , de nekem még a házba 1:4 lassítás is van, még úgy is elég haladósnak véltem. A Trabantváltósnál is ( bár valamivel kisebb az nagy ékszíjtárcsa), de még van egy láncos felező, és a Zsiguli híd. A kis Robikerekesbe, Komár motor volt, Még meg is van a kamrában, és az pontosan megfelelő sebességű volt. Szerintem ezt hagyd meg rotációs kapának, és nézzél valami lassúbbat!
Néztem a videot, nekem a 4T motor kicsit gyorsnak tűnt. Hiányzik a lassító áttétel ami a kétüteműben benne van. Láttam 192 ccm-es kínai motort 25e Ft alatt ékszíjjal. Ezekben, ha jól tudom röpsúlyos fordulat szabályzás van. Azt gondolom, hogy ezt nehéz lassabb fordulatra beállítani?
A berántó nem kapaszkodik bele a motorba, tehát nem tudom megforgatni a motort. Nem akad be, szabadon elforog a berántó. Zsinór nem szakadt és a rugó sem húzza teljesen vissza. Ha leszedem van valami amire vigyázzak, esetleg szétugrik?
Lehet annak valami akadálya, hogy a robi 52 kerekeit feltegyem rá és elvigye a robi utánfutóját? (ha a csatlakozásoknál esetleg kell lakatossal átalakítókat csináltatni az nem gond).
Jó az ismereted. Valóban ezekkel működik. Na meg a slussz kapcsoló.
Valóban, a nagy szíjtárcsa állandó kapcsolatban van a kerékkel. Ott lehet fékezni. Kivéve azt a pillanatot amikor irányt váltasz.
Ajánlatos a karbi és a benzincsap közé egy kis benzinszűrőt tenni, ha még nincs.
A másik dolog, hogy a kétütemű motor a benzin keveréktől kap kenést. Itt viszont az ékszíjas oldalon van egy olajban futó, fogaskerekes sebességcsökkentő és ugyanott a fordulatszámtartó regulátor. Ide olajat kell tölteni.
Esetleg egy tömörgumis kerék akár maga is elég nehéz lehet?
Pénteken amikor elhozom az Isekit beszélek a tulajjal hátha volt neki kerék is hozzá.
A gyári Isaki gépen nem is volt fék? A kormányon van két kar. Egyik gondolom a szíjfeszítő, másik a váltó előre-hátra, valamint a gáz. Akkor csak a szíjtárcsa mellé lehetne féket tenni.
Ha nem laksz túl messze, érdemes lenne ha átjönnél, ezeket a legegyszerűbb villamosítani. És nem lánc, fogaskerék zsírba, örök élet + 1 nap. Kerék is meg van, nekem meg már nincs rá szükségem.
Persze ezt te tudod , én csak leírtam az én véleményemet . De ha leszeded a hengert s elmegy gépműhelybe a többi meg ( szimering ,csapágy ) csere az egy félnap . Esetleg a karburátor tisztítás és a gyújtás felújítás az is egy fél nap max . De meg sokat is mondtam . De te tudod mire van időd termeszetesen .
Ha röffen es megyeget olyan nagy baja nem lehet alapon meg kellett venni . Az a kis bovden csere s a karok megmozdítása meg az a kis festék , megért 100 at ami a te zsebedbe maradt . Én néztem a honda 600 típust is , azok is hiányos bovdenezés meg ütött kopottan is 200 az áruk . A te géped ezekhez jóval többet tud .
Szerettem barkácsolni, de a kedv már elmúlt. Ezért akarom egyszerűen megoldani.
Majd egy Iseki AC-2-ből próbálok valamit kihozni. Ott lehet a meghajtás áttételét tárcsa cserével variálni. Terv a benzines helyett villany. Csónakmotornál egyszer már összejött...
Azért a "nekem van itt több is félkész, csak a motor van leszedve róla" képet küldj légy szíves az email címemre. Ki tudja még mi lesz?
Sajnos komplett felújításra nincs időm jelenleg, viszont a tavaszi munkák közelegnek és már ősszel is kölcsön géppel fejeztem be a kertet. Szóval valami kellene, ami helyettesíti a Robikat...
Én nem ajánlok ilyen kis kapagépet, vontatni! Mint írtad te sem vagy már fiatal, de ezek után szaladni kell. Mindenképpen egy váltóst nézzél, még az sem baj ha házi készítésű. Nem tudom hogy szeretsz e, vagy tudsz e barkácsolni, nekem van itt több is félkész, csak a motor van leszedve róla, ha érdekelne jelképes összegért odaadom.
Nekem is mondta az eladó gyerek, ez itt áll ősz óta, ő nem ér rá foglalkozni vele, de ha elküldi egy kis szervizre 250-300 lesz az ára. Gondoltam annyiért én is meg szervízelem. Amikor levette a tanksapkát ki volt száradva, öntött bele egy kis benzint, és a 2. rántásra pöfögött. Ja és ezt a jó tulajdonságát most is tartja. Csodálkoztam hogy miért nincs rajta benzincsap. Olyan fifikás volt a tervező, hogy ha előre van billentve a támasztó lábra, előre folyik a benzin, és nem tud kifolyni. Csodálkoztam rajta, hogy amikor előre billentettem ,és sokáig bíbelődtem az ekével, megállt, ha visszabillentettem megint ment. Mire rájöttem hogy miért van. Meg ősztől tavaszig ott van a benzin a tankban és nem tűnik el.
Nos én a képek alapján nem igazán jósolok hosszú életet annak a lemez hajtóműnek . Maga a konstrukció szerintem a mostanság gyártott gépekkel megegyező . Én inkább a robikat újítanám fel ( én egy 151 est újítottam fel teljesen ) mindent lehet hozzá kapni s aztán egy jó kis géped lessz amiben még anyag is van . S persze amit nem kell barkácsolni ha használni akarod . De ez csak az én véleményem .
Van 3 Robi 52-esem, amiket örököltem, de nem igazán üzembiztosak. Szívesen elbíbelődök velük, de nem akkor amikor éppen dolgozni kellene. Az ilyen esetekre keresek egy megbízható 4 ütemű gépet, ami lehetőleg a Robi utánfutója elé is befogható. Amikor nem a faluban vonulok vele a szerszámaimat hurcolva, akkor kb 200m2 kiskert műveléséhez használom, szóval nincs nagy igénybevétel. (Az ideális az lenne, ha a Robi feltétei passzolnának hozzá, de gondolom erre nincs esély). Igazából azt sem bánnám, ha nem túl drága. Van valami javaslat?
Husquarna gépeim vannak és szeretem őket, ezért megakadt a szemem ezen:
Igen mi láttuk amikor hozzad került s azt is ahogy átalakult s aztán már amikor dolgozott . Nálad az örök élet +1 nap az biztos . No és bizony az ára is nagyon jó volt , persze az a kis munka amit csináltál ( meg nyugdíjas idődbe belefért (:-)))))) ) meg hozta a gyümölcsét . Van egy adok- veszek oldalon egy honda 850 gép festve s állítólag rendbe rakva , 350 re tartja a tulaj . S neki nem fontos eladni , vagyis nem enged az árból . Ezt csak azért írtam le ,hogy te miért vetted azt a gépet , s ez amit írtam meg kész gépet milyen árban van . De én is vadászom egy olyasmi gépre mint a tied . Viszont 350 nem adok egy gépért .
No még nem ette meg a kutya ezt a telet . Maci meg menjen be a barlangjába ha fázik .
Ezt már ti korábbról ismeritek, az árát is írtam ,meg láttátok dolgozni is a kertben. Azt is leírtam , hogy amikor megláttam már is tudtam hogy ez kell nekem. Na jó, volt vele munka is. A kezelő karok, bovdenek nem mozogtak, a festése is kopottas volt, de ez részletkérdés. Nálam csak annyi dolga van, hogy a kis kertet felszántsa. Más.
" Ha fínylik gyertyaszentelő, az íziket is szedd elő" Hallottam annakidején nagyanyáimtól. Ha meglátja a medve az árnyékát, még 40 napig tél lesz. ( Ha nem, akkor is).
Jó-jó, de azért kellene oda egy kis erő, és egy kis súly is. Én pontosan egy olyat vettem meg amit kimondottan csónak kihúzására használtak. Ez volt az: https://photos.app.goo.gl/q2v9WXjpBwid2pbi8
A belinkelt pdf alapján a hajtóműben először van egy négyszeres lassító aztán a láncos áttétel kb felez mert ott nincs adat megadva.A motor főtengelyről is van egy kb felező áttétel.Ez így 3000/perc motorfordulatnál,3000:2 az 1500 :4 az 375:2 az 187,5/ perc kerékfordulat. Ez 1 m es kerületű kerékkel kb 11,5 km/óra már kicsit kocogós.
A kerék kerület adja az alapot,aztán a hajtómű áttételétől függ hogy milyen fordulat szükséges.Ha a motorod gyorsabb akkor lassító áttétel szükséges,ha lassúbb akkor pedig gyorsító.De jobb a lassító mert kevésbé terheli a motort.
Csak két kerékre tervezek. Látom van egy közbenső áttételed is. Ennyire nem akarom bonyolítani. A motor egy roller motor. 800W egyenáramú kefés 36V-os motor és Liion aksi a kerékpáomból hozzá. Nem kell csak 100-200 métert mennie, nem kilométereket. Csónakszállító sólyakocsit akarok húzatni.
Nem egy erőgép a maga másfél lóerejével, de sorköz művelésre elég. Engem a Tomos motoros Robira emlékeztet, de annál gyengébb. Viszont a súlya brutális...
Sziasztok!Van egy mpm10 gépem,szeretem,használom.Mindíg nézem a yutub vidiket+hírdetéseket,mert egy ideje szeretném ha lenne benne hátramenet.Marketplacén belebotlottam egy hirdetésbe ahol GYÁRILAG "rükverces"brumit10-et hírdettek.Oh my god...Hát mégis létezik.....Tudnátok valami infót írni róla hogy mégis hogyan működik,hogy " oldották" meg?Köszönöm!
Igen 60 at mondott az eladó! Ez már nekem is arany ár annyit nem adok egy kerékért..Ha minden igaz a jófogásról lesz kerék meg a youtube n is találta párat!
Üdv! Kocsit húzni nem akarok vele! Rotálni meg sorközmüvelni akarok jobbára vel! Sorközművelni lehet kissebb is elég lett volna de a sorok 100 méteresek és elég sok van belőle.... 1 ha. Sikerült gyári állítható nagyobbik körmös kereket vennem meg gyári ekét hozzá! Most készül a kissebbik körmös kerék! A gumikerék még mindig dilemma... Ehez a típushoz gyártott de utángyártott at tudnék venni 400× 8 60 ezer.... Holnapra igért egy forgalmazó használt de szintén 8 as kerékről fényképet! Ha esetleg van valakinek akár nem hozzá való de rá lehet tenni azt meghalgatom!!??
Szia. Igen, én keltettem fel a hiénák érdeklődését :) Még olyan is hívott 300km.ről aki árul ehhez a géphez eszközöket. Fél éve beszéltam vele kb, de megismertem a hangját.....
A gumi mérete 3.50-8" ez szerintem egy 10 lovas masinának túl szűk. Nekem robi 250-es kerêk van ami ugye 5.00-12" de szántásnál, vagy puha talajon kocsit húzni keskeny. Gondolkodom a 6.00-12" " gumin.
Ill. Kocsi húzásnál a 8" kerületi sebessêge is kicsi. Mindíg állítgatnod kell a szíjtárcsákat ( 1-es, vagy a 2-es)
Azon kívül a rossz utat is könnyebben észreveszi 8" kerék, kerêksűlyt mit teszel rá?
Igaz ennek a tengelye 26×31 es! A brumié meg 27 es! Ha hosszában meg vágnám a tengelyt egymással szemben pár centin akkor rámenne gondolom utánna gázbilincsel rászorítani! Járható lehet ez az út??
A kaszával szerintem a faterodnak igaza van. Nekem van egy alternáló kaszám, de a kertben nem tudok szêpen kaszálni vele, hiába tök êlesek a pengêk, meg a a pengesort is szorosan állítom be, de azt a füvet ami nem szálas (valami selymes fű) nem viszi el. A lucernát viszont kiválóan, mert kemêny a szára.
Igen, ebben teljesen egyet értek. Talán még 90-100.000.ft.ért is megvesznek egy fortschrittot, hogy alkatrészenként eladják, vagy kimentsék a blokkot, gyujtást és felhasználják.
Épp pár napja okoskodott valaki simsonos csoportben, mert egy másik ember fortschrittből bontott blokkot árult. És írta neki, hogy "a hátra menetet közlöd, vagy meglepetés fogja érni mikor hármast kapcsol"
Sokaknak csak annyi van meg, hogy ez kertigép és hátra is megy, pedig sajnos nem....
Na a kaszákra én is kíváncsi leszek. Apám aki nem mai ember nagyon leszólja ezeket a kaszákat, hogy csak a dobos ami használható, pláne réti fűhöz. Lucernához még jó lehet. Tavasszal valószínű ki fog derülni, mert sokan eladták az MTZ.ket. Így lehet megpróbálok vele kaszálni.
Szintén face. csoportban árult valaki kaszát, szöghajtással 30.000.ft.ért ha érdekel átküldöm, kifotóztam.
Szerintem se vettem drágán, pláne, hogy sok minden van hozzá.
Hello! Nagyon örülök,hogy te vetted meg a gépet,és nem valami nepper,mert így legalább egyben marad a cucc,és nem darabonként lesz szétmérve.Elég agyament dolog,ami a simson árakkal történt,szerintem sok ilyen gépnek ez a halála,blokk nélkül árulják őket.Egyébként szerintem nagyon jó áron vetted.Nekem néhány kés el volt törve,de el is van ferdülve a kasza,nem szépen vág pedig a törött késeket kicseréltük.Egyenlőre nincs szükségem a kaszára,csak megláttam és gondoltam megkérdem.Üdv
Volna egy komplett Szentkirályi KF-04 rotációs kapa hajtóművem, amit szeretnék eladni! Ha valakit érdekel, kérem írjon rám jófogás üzenetben és hivatkozzon erre a fórumra!
Egyenlőre a fogaskerekezést hanyagolom, de köszi az infót.
A gépet megvettem, de amíg meglesz marad mindkét kasza, mert lehet nekem is szükségem lesz rájuk idővel.
Amennyiben valamikor kisöpörném a gépeket akkor szólok.
A tiédnek a pengéivel mi a gond? Hogyan tudnak ezek elhasználódni? Egyszerűen el tudnak kopni?
(nem használtam még ilyent)
Ma aztán elhoztam a gépet, a következő dolgokat kaptam:
Egy szöghajtás, kettő kasza.
Kapák, kettes sorhúzó, sor behúzó, burgonya kiszántó, orr súlyok, kerék súlyok. Illetve egy rendkívül igényesen megépített kocsi (sajnos kicsit kicsi 100cm.*130cm) még alvázszám is van rajta, régen vizsgáztatva is volt.
A gép ami egy karbi takarítás után úgy néz ki, hogy rendesen működik.
80.000Ft.ért sikerült megvennem. Megitélésem szerint jó áron.
Hello! Nem tudom mennyi volt a fogszám,de a leghosszabb "ötödik" fogaskerékpárt raktam be. Egyébként ha megveszed a gépet,az egyik kaszát lehet hogy megvenném ha eladó és jó állapotú..Nekem is van kaszám,de rosszak a pengék.Üdv
Hello! Igen ez is lehet,de valószínű,hogy egy ugyanolyan motor lényegesen jobban ment volna jól beállított gyújtással előremenetben.Szerintem kicsi volt az előgyújtása a gépnek,ezért indult el hátra,de ennek viszont biztosan volt ára nagyobb fordulaton..Szerintem,amúgy meg a fene tudja...
Hello!Igen,ez érdekes dolog.Lehet,hogy hátra tolva azért nagyobb volt a fordulat,én kézzel rángatva nem bírtam elindítani,csak ha mókoltam a gyújtáson.Egyébként a gyári alaplapon leszedtem az egyik tekercst,és helyette egy másik jeladót raktam a megfelelő helyre.Így maradt az alaplapon két tekercs (világítás gyújtás) és két jeladó.A forgásiránynak megfelelő helyen lévő jeladót egy egyszerű váltókapcsolóval kapcsolom az elektronikára,így előre berugókarral,hátra berántással indul a szekér. Egyébként a gyári adaptert régebben láttam német oldalakon hirdetni,komoly pénzekért,és ráadásul elfoglal egy sebesség helyet a váltóban,tehát kétsebességes lesz a gép.Üdv
Úgy néz ki, hogy sikerül elhoznom a héten azt a fortschrittet amit mutattam. Lehet az egyikből kiszórom a meghajtás fogaskerekeit majd a kerék tengelyére közvetlen teszek egy szíjtárcsát amit meghajtatok a gép szíjtárcsájával. Útra száguldozni jó lenne :)
Egy MZ motoros haver sok sört nyert fogadásból, a "hátramenetes" motorjával. Ha csak kicsit rúgott indításkor, akkor vissza lendült a dugattyú és hátra felé forgott. Onnan tudta, hogy hátramenetben van, hogy égve maradt a töltés ellenőrző lámpája. Persze ilyenkor csak óvatosan kellett bánni a gázzal és a kuplunggal.
Érdekes . Mi semmit nem állítottunk a foci pályán annó csak fogtuk és hátra felé be toltuk egymást és nem emlékszem ,hogy baj lett volna a gyújtás. De ha csináltál rá olyan ami jó akkor semmi baj. Kérdezhetem ,hogy hogyan csináltad ?
Sziasztok! Lehet,hogy igazatok van,de nekem nem sikerült olyan gyujtási időpontot találni,hogy rendesen üzemeljen midkét irányban a gép.Mind mondtam,szántani is szoktam a géppel,oda viszont kell az a gyárilag sem túl sok paci.Ha elállítottam a gyújtást hogy hátra is induljon,előre is gyengébb volt a gép.Én is jártam úgy régen,hogy hátra indult a simson,sőt hallottam sztorit a garázsba hátrafelé beugró pannóniáról,de ez már szerintem érezhető volt a gépen "rendes"rányban is.Egyébként meghagytam a gyári tiris gyújtást a gépen,csak kicsit beletúrtam a lelkébe..
Szia ! Nem akarok bele szólni de ha teszel rá tirisztoros gyújtást ami ugye a Simson gyári gyújtása akkor elég csak egy. Annyi ,hogy azt vissza felé kell be rántani és már megy is vissza felé. Gyerek koromban hátra felé lett be tolva és szépen ment a gép. Persze mai napig Simsonom van :):).
Hello! Én a blokkban kicseréltem a harmadik fokozat fogaskerekeit egy hosszú áttételt adó kerékpárra (nem emlékszem már a fogszámra,a,leghosszabb variácó volt),és kocsizáshoz van külön két nagyobb kerekem ami mankókerékből készült.Így sem nagyon gyors,de azért már el lehet merészkedni vele messzebb is.A gyári kerekekekkel alacsonyabb fokozatokban nagyon erős,jó vele szántani,burgonyát kiszántani.Évek óta használom kertszántásra.https://www.youtube.com/watch?v=_vgeYONFGNc&t=25s Rotátorozni nem szeretek vele,magasnak tűnik,billeg,nehéz irányítani.Egyszer egy elszánt pillanatomban raktam bele hátramenetet is,arról is raktam fel videót.Szóval régóta megvan és szeretem a masinát...Üdv
Szia. Egy már nekem is van, ez lenne a második, majdnem csak dísznek, illetve, hogy ahogy te is említed ne berheljék ki belőle a motort..... Rotálásra miért nem szereted? A kipufogó rossz helyen van az biztos, illetve nehéz kis helyen manőverezni vele. Kocsizásra rövid távon, kertben ok. No de elmenni vele pl. akár csak egy kilóméterre. Ahhoz rendkívül lasúú :(
Hello! Nekem is van egy ilyen gépem,nem szoktam mostanában az árát figyelni,de a kasza és adapter ritka és drága.Én szántásra,krumplit kiszántan és kocsizni használom,rotálni nem szerencsés vele.Mivel mostanában a simson árak beteg módon elszálltak,sok a motor nélkül eladó példány.Üdv
Köszönöm az ajánlatot, Közbe sikerült kibarkópáznom, hogy az alsó csap fix, a nútba pedig mozog a forgó "pöcs"
Mi a meglátásotok mennyit érhet ez a fortschritt? Pár éve nem ment, de elvileg minden ok. vele. Eke és eszköz beállító nincs hozzá. Van kettő kasza sor, de meghajtás csak egy. Sorhúzó, súlyok, krumpli kiszántó, körmös ráf, kis kocsi. Hagyatékból származik, egyenlőre nem árulják, de számomra felkínálták.
Szia. Heggeszteni tudok elég jól! Amúgy ez dízel motoros 10 lovas motorral van! Körmös kerékre arra gondoltam hogy van táblás lemezem (8mm) abból 2 kört kivágok 8 centinként be vágnám a szélét és mindegyik résbe kereszbe 10 cm es lapos vasat be heggesztenék! Persze előtte a közepén kifúrnám és abba bekerülne a 27 es dugó kulcs! Még a méretén filózom... Mekkora lenne az ideális!?
Sziasztok! Tud valaki segíteni, fel akarom újítani a régi Robi 50 kapámat, mielőtt szét bontom szeretném beszerezni a benne található csapágyakat és szimeringeket, a blokba és a hajtóműbe egyaránt, ha tudja valaki a csapágy és szimering méreteket írjon legyen szíves, a gépkönyv megvan de abban nem írnak méretet csak tételszámokat. köszönöm.
Mennyire vagy műszaki ember, ill van aki tud segíteni hegesztésben , esztergályozásban?
Nekem igaz, hogy van gyári a nagyobb körmöskerék, de mivel gyorsnak találtam csináltam 12" acélfelniből hozzá körmöskereket. Levágtam a peremet(flex) majd keresztbe 50*5 lapos vasakat hehsztettem. A tengelybe bele hegesztettem 27- es legolcsóbb dugó kulcsot aminek a csak a 6 szög részét hadználtam fel , a többit levágtam. Bele nyomtam a csőbe, a külső részen 3 helyen megfúrtam a csövet 8 as fúróval és itt hegesztettem bele a dugó részét. A felni 4 lyukas felfofatási részen 5 mm lemezt vágtam erre furtam a 4 lyukat(felni), a közepêt meg kis fúróval körbe furkáltam hogy legyen akkora a furat ami rámegy a cső tengelyre, majd körbe hegesztettem. A felnire rá lehet csavarozni a robi, vagy a terra kerêk súlyokat. Ősszel ezzel szántok.
A jofogáson vadássz terra, vafy robi 250 kerékre. Ezek szabadon futók is , 5.00-12" gumis kerekek.
Szerszám felfogatónak a terra eke beállítót használják.
Lehet venni 10 ezerért terra boronát, vagy ha nem tetszik a gyári eke, akkor terra eke váltva forgatósat. 25-30 közott jók vannak.
Nêz meg a veteran.hu. fórum. Keresőbe mpm210 vagy mpm 210 stb.lapozd végig!
Jó gêp! Legyen mindíg olaj alul, és felül. Én 30-as keverékkel használom husqwarrna olajjal. A levegőszűrőbe a jelig legyen friss olaj.(tescos motorolaj)
Ha ez meg van akkor csak használni kell.
Az biztos hogy a szántás nem dobálja mint a kis robikat. Csak erős ember kell hozzá.
Hello!Van ilyen kaszám,de nincs összerakva,nem tudom lefényképezni.Az adapter hegyes végén,az elején van az excenter tárcsa,abból ami kiáll csap,az mozgatja a kaszát oldalirányban.A hátulján van két lemez,azt kell felrakni a gép hajtóművére,itt lehet a szíj feszességét állítani a adapter billentésével..A gépen levő ékszíjtárcsáról hajt az adapteren levő szíjtárcsán keresztül.Ha gondod van nyugodtan írj . csigaferenc70@gmail.com Üdv
Sziasztok. Lenne valakinek közeli fotója esetleg fortschritt kaszáról, hogy hogyan miképp áll össze az eleje?
Néztem egy eladó gépet, de sajnos nem volt időm összerakni a kaszát, meghajtást. Illetve más helyen volt a kettő. Nem tudom elképzelni, hogy hogyan áll össze.
A fehér perforált részből kiáll egy fekete nagy tömör valami amit forgatva forog az ékszíjtárcsa. Illetve külön van a penge sor ha jól fogalmazok. Van-e még ezek közt valami? Köszönöm.
Ma vettem egy bácsikától egy Robi-56 kapálógépet. Szépen indul , de az a furcsa nekem hogy alapjáraton is tekeri a kapatagokat. Mivel nincs külön kuplungkar, gondolom röpsúlyos lehet. De mi lehet a gond ? Vagy ez normális ?
Amit még kérdeznék, hogy hallottam olyat, hogy nem érdemes az olajleeresztő csavaron leengedni az olajat, illetve rizikós mert beleszakadhat a csavar, ezért az olajbetöltőn burítják ki. Ez nagy marhaság ?
Igen van Honda és Briggs feliratú olaj is(nem tudom ki gyártja őket de nem az említett márkák), illetve a MOl-nak is van kimondott kertigép olaja. Akadnak még különböző "neve nincs" kerti gép olajak, és motorkerékpárokba való 10W-30-as olajok is vannak. Ha rendszeresen van cserélve még az olcsó olajokkal sem hinném hogy lesz baja. Nekem a KF új kora óta Repsol-t kapott, most pedig Briggs által forgalmazott olajat rendeltem bele.
Robi 56 rotációs kapa motorját szeretném átszerelni KF-04 hajtóműre hogy kuplungos legyen. Minden meg van hozzá. Kérdésem, hogy a Briggs motor tengelyéről levéve a röpsúlyos kuplungot átszerelhetőe helyére a KF-04 nagy kuplungja.
Üdvözlet! Agt 7500 gx200 rotáról tudnátok valamit mondani? Megbízható? Alkatrészek meg hasonlók! Nem olcsó de jónak néz ki! Nem lenne gigantikus igénybe vétel de azért haszálnám!
Most kövezzen meg aki akar. Robix 116-os. 45 Quantum motoros kapám van. Télen is használom közben igaz nem sokat, utánfutót hűzok vele. Anno Skoda 120 szgk volt. Hát mit tette volna bele mint 10w40 olajat. Ez került a a gépbe is . Azõta is. Nem szól vissza. Semmi gondom vele. Még a Tesco olajjal sem.
Azzal meghogy autó olaj nem való a rotába mert lèghűtèses ès magasabb hőmérséklet van benne, ne foglalkozzak ugye? Mert csak jobb a gèpnek tèlen egy 10w 30 as mint egy egyfokozatú nyári használatra "kitalált" rotaolaj nem?
Valószínűleg túlgondolom, de jót akarok a gèpnek.
Egyèbkènt utánfutót fogok vele húzni, telken belül ganèt meg tèglát hordani.
Nem tudom, mit akarsz kemény mínuszokban a rotakapával. Úgy 20 éve mikor még azt használtam télen hótolásra, én soha nem cseréltem benne olajat és nem volt gondja emiatt. Kicsit hagytam bemelegedni és GO. Pedig akkoriban télen még valóban tél volt, nem úgy mint manapság...
De ha megnyugtat az olajcsere, akkor mindenképp szintetikusat keress bele a gépkönyvben ajánlott paraméterekkel.
Tèli használatra milyen olaj a legjobb rotakapába? Egy Rk02 esem van, van aki azt mondja autóolaj nem jó bele, mert ez lèghűtèses, eddig ilyen speckó 6dl es kisgèp olajat használtam de az ugye egyfokozatú tudtommal, meg rá van írva a gèpre hogy tèlen 5w 30 al használjuk esetleg 10w30.
Az lenne a kérdésem hogy ugyan ilyent tudnál-e késtíteni nekem?Illetve mennyiért?Ha üzit küldenél azt privátba légyszives a blonde7411@gmail.com címre.
Igaz rêgi. De majdnem tudja azt amit a fiatal társai. Igaz csak 7 lovas de 3 sebessêg előre 1 hátra, kardán kihajtás jobbra- balra külön kerêk fékezés + egyben. Diferenciál mű. 14" kerék. Kerêk + orr sűlyok. Rotáció mögötte. 246ccm.lehet csatlakoztatni ujjas kaszát, de ekkor a kormány rudat meg kell fordítanj ilyenkor 2 sebessêg előre, 1 hátra., masszív utánfutó vontatás. Sűlyokkal kb. 190 kg. Öntöttvas hajtàs ház. A kuplung szerkezet hasonlít az autókêra.
Csak semmi vigyor! Azért mert Te nem szereted a sört, mások had igyanak. A cél szentesíti az eszközt. Szomszédom sörkollektort épített. Jó néhány sörös doboz kell hozzá. Na a jó szomszéd segít ahol tud. Tettünk annak érdekében, hogy mielőbb elkészüljön a mű.
Ha csak ennyire lett volna rozsdás a tank mint a Babetta tankja, nem akarnám a belsejêt lefesteni. Valami benzin származêk volt benn, meg mintha finom sóderszerű rozsda a falán. A benzint kiöntöttem de alig akart meggyulladni.. Amióta elkezdtem 3. napja benzi -kavics, benzin -csavar, benzin, gázolaj brigêció kombinálva. Most ázik a citromsavas löttyben. Holnap elvileg megjön a por15. Kit.
Karácsonyra a famïlia finanszírozza.
Szerinten 1 lépés és kilyukad. Itthon nincs bontott. Németországban használtan 90-€+posta. Az új kb 200-€+ posta.
Szerinted egy rêteg festê elêg, vagy esetleg mêgegyszer próbáljam meg. 1958-ota birta, talán kiszolgál engem is Agria 1700 Hirt motoros, de ennyiêrt rablás volt megvenni.
oleo mac 198 rks? ez szintén 200 pénz körül van... amennyire tudom az olasz EMAK csoporthoz tartoznak... lehet valaki használja is itt a csoportban?! Z
Azért lemezházas, mert a szentkirályival ellentétben, ezeken vízszintes kihajtású motor van, ami egy áttétel után ékszíjjal kapcsolódik a kapák tengelyéhez.
Rosszabbmak nem gondolnám, sőt, igazából a talaj okozta állandóan változó nyomaték viszonyok miatt egy rugalmasabb erőátvitel szerintem szerencsésebb.
Többet nem tudok róla sajnos.
Úgy volt ma megrendelem a Dragon 65-öt, de a cég megszűnése teljesen elbizonytalanított.
Az a fajta vagyok, aki egyszer szereti megvenni a szerszámait. Pár év múlva ha javítani kellene, ki tudja lesz-e rá lehetőség?
rendben igazad van , elnézésedet kérem amiért lelkedbe tiportam. Így már ok? csak fejezzük már be ezt az ide nem illő szarakodást. nem szerettelek volna megbántani, és pont erre gondoltam, hogy mellé nyomtál, és mivel nem tudom mennyire vagy ismerős a fórumokon, ezért próbáltam felhívni a figyelmedet, ezek szerint kissé nyersen.
egyébként a Honda fg320 elég gyanúsan lemezházasnak néz ki, nézzél rá a digiker oldalán, ott rá lehet zoomolni. üdv
Őszintén én ali kis hsz-ben leírtakkal értek egyet. Szerintem vagy más hasonló néven újra indulnak (lásd robix többször) de valószínű ha nem akkor is lesz aki rááll az alkatrészekre,de ez csak az én véleményem.
Direkt nem írtam a felhasználás jellegét, mert biztosan túlméretezem ezekkel a gépekkel, és emiatt pont a motoroktól nem tartok.
Ami érdekesebb, az a motor kihajtó tengelytől a kapákig terjedő rész mindenestől. Ha jól tudom teljesen különbözik a két gép esetén, ezért gondoltam hátha valaki ismeri minkettőt.
Viszont nagyon jó(!) hogy mégis írtál, mert az első kiszemeltem a dragon volt, csak lemaradtam a jó árról, de azóta is azt venném szívem szerint.
Közben találtam a az FG320-at, de nyilván nem mindegy, mi lesz az 55ezer sorsa, marad a zsebemben vagy sem.
Valamint vennék egy gyepszellőztetőt is, ami a dragonhoz biztosan elérhető, a hondához még csak angol oldalakon láttam.
Köszi a kioktatást, de ha megnézed a kérdésed (33570), ott előzményként az én kérdésemet hozza...(33569) - bal alsó sarok a kérdésednél. ezért értetlenkedtem. de nem ez volt a lényege a mondandómnak, hanem próbáltam segíteni, hogy kb. milyen infókat szoktak kérni a hozzáértők ahhoz, hogy erre érdemben válaszolni tudjanak. mert rohadtul nem mindegy szerintem, hogy egy 5x5 m-es homokos konyhakertben használnád, vagy fél hektáros szőlődűlőben, esetleg agyagban... de te inkább minősíted a fórumtársadat... gratulálok, szívesen :) üdv, Z
Én nem akartam írni talán van olyan felhasználó aki mindkét gépet ismeri, nekem csak a dragon van. Ismerős mondás minden cigány a saját lovát dicséri. A dragonhoz sokkal több eszköz van és könnyen beszerezhetők, a hondának a motorja viszont ipari(gx) a szentkirályinak csak gcv bár ez utóbbi is igen sokat kibír. A két honda motor közötti árkülönbözet olyan 55ezer körüli ez meg is adja a gépek közötti különbséget.
ha elolvasod a kérdésem, és abból az jön le neked, hogy válasz a tiédre, akkor nálad sokkal nagyobb baj van, mint az hogy én tévedtem mikor megírtam....
Helló, ez most válasz a kérdésemre? :) van ám olyan 'gomb', hogy 'ÚJ HOZZÁSZÓLÁS' :). vagy én nem értek valamit?
Szerintem a kérdésed megválaszolásához kelleni fog a 'kollégáknak' némi infó: pl. milyen talajra, mekkora terület, csak rotálásra szeretnéd használni... stb. Üdv, Z
Ha rajtam múlna, úgy oldanám meg, hogy a láncos felező kihajtó tengelyeire raknék a kerekeken belül 1-1 UCP csapágyat. Ezekre a csapágyakra csavaroznék egy erős keretet. Ez a keret hordozna mindent, súlyokat, ekét, kocsit. ( mindent, amit lassú sebességgel cipelni kell. )
Pont ezekre a videókra leltem rá pár nappal ezelőtt. Már megjött minden cucc hozzá, ha ma az idő engedi akkor összepakolom és teszt. Mondjuk a súllyal még egy kicsit matekozni kell, de megoldom. Köszönöm a sok értékes infót!
Szia! Ezek szerint az én kf875 extra típusú briggs motoros erősített hajtóműves gépem sem alkalmas a szántásra?kocsizásra?ez milyen kuplungos? Normál? Fordított? Kis vagy nagy kuplungos? Ha be van húzva a kar, akkor áll a hajtómű. Ha kiengedem, elindul. Előre is köszönöm
De az eredeti kérdés, amit egy facebook fórumban tett fel egy felhasználó (és ami az én gondom is volt), hogy felfúrás után nem volt ereje a gépnek előre felé. Nálam ez kb. 3 éves történet.
Ami a szántáskor történt, az meg idén októberi.
Valami ötlet esetleg a váltóra/vagy erre az egész helyzetre vonatkozóan?
Nem akarlak elkeseríteni, de ezeket a gépeket nem arra találták ki. Könnyebb művelésű földeke még épp ellehet kínlódni vele. De előbb utóbb ez lesz a vége: "Egyébként időközben kiderült, hogy valószínűleg a váltóban van a gond: szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyaz a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta." Rotálni való.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy RK-02B Szevafém felépítményű Briggs&Stratton 4,5 HP Quantum Xm motorral szerelt rota kapa (kuplungos nem röpsúlyos), Játszadozom a gondolattal, hogy szántanék vele, de az első kérdés érdemes beruházni vagy hagyjam a francba. Ha megoldható a szántás akkor milyen felezőt ajánlanátok hozzá? láncos? vagy ha nem akkor milyet? ekém és körmös kerekeim vannak.
Szia! Sajnos azokból is alig van már olyan ami valójában tényleg jó. Sokat szétfaragtak mert sajnálták rá a pénzt vagy eleve nem tudták miből rendesen fenntartani. Amelyiket használták is és még a gyári motor van rajta azon szinte biztos hogy motort kell cserélni. Az enyém is bent pihen a garázsban a hétvégén beindítottam, fél év után első rántásra indult. Nekem is a kis KF gép van csak használva, igaz hogy gyengébb jóval, de nekem elég már az.
Biztosan nem csak amikor azt kérdezted hogy hátrafelé miértnem, előre meg miért? Egy csúszó kuplungnál az a magyarázat. Arról nem volt infó hogy "szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyaz a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta." Így már teljesen más a leányzó fekvése.
Biztosan hülyének nézel, vagy azt hiszed szívatlak. Az utóbbi biztos nem! De: tényleg műszaki analfabéta vagyok. Akkor jelen esetben a hátramenet az, mint amikor a biciklin a hátsó keréken a legnagyobb fogaskeréken van a lánc, vagy amikor a legkisebben?
Egyébként időközben kiderült, hogy valószínűleg a váltóban van a gond: szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyaz a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta.
Helló, köszi, de félek használt gépet venni, mert nincs túl nagy humorom, meg tudományom szerelgetni. Több ismerősöm említette egyébként akik használtak F600-at, azt mondták elpusztíthatatlan, csak hát már ezek a gépek is 'nagykorúak' és akinek ilyen volt az többnyire nem konyhakertben rotált vele, hanem ki is használta, nyúzta. Az előzőekben említett gépekben (Honda FJ500, Bertolini BT215/218) gondolkodom, csak nem akarok bakot lőni, ezért próbálom körbejárni a témát, meghallgatni a hozzáértőket. A Hondáról közben megtudtam, hogy Indiába sokat adtak el elég mostoha körülmények közé, ez valahol jó, mert ha azt kibírja amit ott kap, akkor itt ez a paradicsomban érezné magát :) (persze ha ugyan ezt adják oda is) Videokon azt látni, hogy használják kőőben, vízben, porban is :o Üdv, Z
Köszi. igen az ÁFA eléggé megemeli az árat főleg, hogy én sajna nem tudom elszámolni. ráadásul tartok a használttól, mert nem vagyok egy műszaki pályán mozgó ember, alapdolgokat (pl. olajcsere, szűrőcsere, karburátorpucolás) még megcsinálok, de ezen felül megáll a tudományom... Ebből lett elegem a Robimnál is, (sőt 5 éve ezért váltam meg a '71-es kisfülkés MTZ-mtől is) szinte nem volt olyan, hogy ne szívatott volna meg a Robi valamivel az utóbbi időben. konkrétan többet szereltem/szereltettem, mint dolgoztam vele. Jól néz ki a gép amit mellékeltél, és gondolom, hogy igazad van, logikusnak tűnik, bár vannak fent videók a YT-on ahol viszonylag 'könnyű' gépekkel szántanak - ma már inkább laikusként mondom -viszonylag szép eredménnyel (ROBI, MARCI, OLEO-MAC) de azt hiszem mégis maradok az újnál. még nem tudom melyiknél, a HONDA-hoz húz a szívem, de az a legkönnyebb (igaz lehet azt is súlyozni persze nyilván bizonyos határig). Mindenesetre köszönöm, jó munkát! Üdv, Z
Jó állapotú Honda F600-at vegyél, más a poros nyomába sem léphet. Ki lehet fogni, kitartás.
Nekem eladóvá vált a gyári körmös kereke, egy váltvaforgató Terra eke, és egy saját gyártású sorközművelő kultivátor-hiába, korosodom már, meg csökkent a terület is.
Helló, átnyálaztam egy csomó fellelhető anyagot az említett, kinézett gépekről (youtube, fórumok stb.) és kiderült, hogy a Honda FJ500-at tévesen gagyi kínainak tituláltam, sajna félrefordítottam egy Yt-s kommentben leírtat, de jobban megnézve kiderült, hogy a kínaiak is gyártanak egy egy az egyben Honda klónt, és arra értette a kommentelő, elnézést mindenkitől akit ez esetleg érint. na, ezt csak azért írtam mert egyrészt így korrekt, másrészt kíváncsi lennék a véleményedre (nyilván máséra is): szóval a szántást elengedtem, inkább őszi ásás helyettesítésnek mondanám (ekével). A Bertolini kultivátort írtad, hogy könnyű, igazából csak talajmarásra jó-OK. = felejtős. A kapálógépeik között van iparinak hirdetett: BT 215, és BT 218 (2 ill. 3 sebességi fokozatos) gépek, 5,7 illetve 7 Le, kb. 90 kg a súlyuk, a kiegészítők mondjuk elég húzós áron vannak, de hát elvileg egyszer kell megvenni, fogaskerekes hajtás : ez érdekelne, hogy ez előny vagy inkább hátrány. Másik ami aggaszt: a neten lévő árak baromira szórnak. pl a BT 215 a Bertolini honlapján ajánlott fogy. ár: 650.000 Ft bruttó, de a Hermesz partnereinél ugyanez van: 352.000.- ért is. Ilyen szerintetek hogy lehet? Illetve az alkatrészellátást nem tudom milyen. HONDA FJ 500: ipari GX 160 motor, elvileg láncos hajtás(?), 5 Le, 62 Kg. Szervízháttér adott, kiegészítők viszonylag elérhető árakon, alaktrészek gondolom könnyen beszerezhetőek, viszont a szarv kialakítás eléggé '80-as évek (picit igénytelen szerintem) (Az F600, ill. F400 baromi megbízhatóak voltak amennyire tudom, nem vagyok biztos benne, hogy ez méltó utódjuk...) Szóval kérdésem, hogy szerinted/szerintetek mellé lőhetek bármelyikkel? (hosszú távra keresek (max.4000 - 7000 m2 területre, őszi ásáselkerülendő 'szántogatásra', majd rotálásra agyagos talajra megbízható (ipari) gépet. Mit gondoltok melyik lenne megfelelő? árban cca. 400 pénz a keret. Köszi, -Z-
Köszönöm a segítő hozzászólásokat, most ugyan elbizonytalanodtam a vásárlás tárgyában, de jó pár hasznos infót adtatok, köszi még 1x mindenkinek. még kicsit tipródok a dolgon, hátha megvilágosodom, nem szeretnék pénzt adni olyan gépért amit utána utálni fogok. Üdv, Z
Nekem soha nem volt bajom egyik benzinnel sem. Viszont ha 24 óránál többet áll a gép akkor elzárom az üzemanyagcsapot és addig jár amíg ki nem fogy a benzincsőből és a karburátorból a benzin. Így meg lehet előzni a kellemetlen lerakódásokat és dugulásokat.
Jók az árak, de ehhez gondold hozzá a járulékos költségeket. Jjelenleg a union kívülről ha jól tudom 37- eur felett van vám+ áfa ( szállífási költsêg
Pl. a. 800- eur
800-eur + szállítási költség( 150-eur). = 950-eur (ez a vám alap)
Akkor 950-eur x. Vám= x áfa.
Lesz belőle kb 1200- eur.
Van magyar országi szervíz? Vagy irány ukrajna? Ezek ha jól tudom ukrán+kínai kooprodukciós masinák. Nem le szólom, mert nem használtam. Csak a szervíz aggaszt.
Üdv, ejha, most görgettem csak le a kiegészítőkig... háát mit ne mondjak, igazad lehet... na most kezdek csak kétségbe esni. azt gondoltam, ennél egyszerűbb egy normális rotát venni, amihobbi célra valamennyire univerzális. (szántás+rotálás). az egyik gyenge, a másik könnyű, a harmadik gagyi, ami meg már valamire jó az meg horror áron van. bevallom azt gondoltam ezért a 300-400 pénz körüli árért már lehet ilyen gépet venni, de most már fogalmam sincs milyen irányba induljak.
Azért tettem fel a jinkjét is hogy láthasd milyen drága hozzá minden. Ha szántani akarsz agyagos talajon, minimum 12 colos kerék, keréksúlyokkal, + orrsúly. Szántani a Kubotámmal szoktam, de még ezt is sokszor tolni kell mert elkapar. https://photos.app.goo.gl/7HAjDEGV3ZDgPaPu6
Halihó, köszi a válaszod. meglepődtem, bevallom: azt írod könnyű?! adatai szerint 90 kg. azt hittem ez nehéz gépnek számít, de nincs túl nagy tapasztalatom. akkor ha jól értem a Bertolini 401 sem lenne alkalmas szerinted agyagos talaj szántogatására? (alapból egyébként a bt 218-al szemezgettem, de közben képbe került a bt 401 kultivátor, gondoltam az talán még jobb lenne... basszus... (a másik a HONDA F500 lett volna, de azt elengedtem mert mindenét Kínában gyártatják, és furcsa mód csak indiai videók vannak fenn róla a YT-n. és ennek megfelelően elég fapadosnak gondolom.)
Próbáltam elmagyarázni. Látom már más is próbálta. Hátramenetben a nagyobb áttétel miatt a kuplungra kisebb erő hat. ( Kisebb erővel is képes hajtani a kereket.) Ha van váltós kerékpárod, akkor tudod hogy lassúbb fokozatban könnyebb tekerni a pedált.
Szia! Nekem Bertolini 403-om van. Üzembiztos finom kis gép, egyetlen hibája van hogy azon a kis 60 cm rotációk kapa használatán kívül semmire sem való. Könnyű, pici a kereke, egy jónagysemmi.
Nagy áttétel esetén kisebb nyomaték hat a kuplungra. Tapasztalat pl r250t még a 8lovas brixel 1-ben röhögve indult 2-ben füstölt a kuplung(csúszott), kuplung olajos volt ferodol jelentősen kopott rugók jelentősen elő feszítve,kis karbantartás s ok lett.
Igen, egyre inkább ez a gyanús. Csak bogarat raktak a fülembe, hogy esetleg a felfúrás miatt nem elég a bejutott üzemanyag, és emiatt nincs ereje. Az a baj, hogy hiába szedem szét a váltót, én nem értek hozzá. De próbálok keríteni valakit Szombathely környékén.
Sajnos nem, azon vízszintes kihajtású ipari moci van(gx160). Nekem a kettő dragonon és az r250t-n gcv160 motor van(hobby-farmer kategória függőleges kihajtás)
Szervizelnek is, illetve van alkatrész értékesítés is. Szerintem komplett gép rendberakást is vállalnak, csak kérdés hogy mennyi lesz az annyi! Kerti gépekhez az általános karbantartáshoz az alkatrészeket tőlük szoktam venni, nincsenek elszállva az árakkal. Egy telefont megér a dolog.
Nekem három honda mocis gépem van, az elején valóban többször kellett karbit pucolni de azután a tank és a csap közé tettem egy finomszűröt s azóta nekem nincs gond. Lehet csak szerencse de azért 10év az bizonyíték. Soha nem használtam mást csak mol 95.
Szia, még egy kérdés: azt olvastam valahol (lehet éppen ezen a fórumon), hogy a HONDA motorok nem annyira szeretik a jó magyar benzint, érzékenyek rá. Ez vonatkozik szerinted a 100-as benzinre is? Van valami tapasztalatod? Köszi, Z
Köszönöm, az általad említett F560 sajna túl van a lélektani határomon, mondjuk nem írtam de 400 környékén max meg szeretnék állni, mivel tényleg csak hobbi szinten űzöm már a földműveskedést, de nem szeretnék zsákbamacska használtba sem belefutni. Igazából azt remélném, hogy ebben az árkategóriában már csak nem lehet a világon Sz@rt eladni, bár lehet naív vagyok. :) Köszi még 1x , megvárom, hátha ismeri valaki valamelyik gépet. Üdv,Z
Én inkább a Honda F 560-at ajánlanám, ha a pénz nem számít meg F720-ast. Elég jók ezek a Honda gépek, minőségi termékek és van hozzájuk alkatrész bőséggel. Nekem F600-as van kettő darab is meg vagyok velük elégedve, és eddig mindent kaptam hozzájuk. A másik gépet nem ismerem, de biztos van valaki aki tud róluk írni.
ha valakit érdekel jelképes áron elvihető 2 db Tomos motoros Robi 50 (52?) kezelési útmutatóval. Az egyik nem indul, valami karburátor, vagy gyújtás gondja lehet, gondolom, a másik egész szépen dolgozik addig míg 15-20 perc után gondol egyet és megáll 'Róbert ma már nem dolgozik' felkiáltással... Már belefáradtam abba, hogy állandóan azon kell aggódnom, hogy meg tudom e rotálni a területet, vagy megint csak súlyzózok... ezért is szeretnék kizárólag új gépet venni ahogy azt az előzőekben írtam... Bütykölésre vágyóknak, esetleg donornak szerintem kiválóak, ha valakit érdekel. A kettő ára egyben 17.000 Ft.
Ez remélem reális... Helyileg Nógrád megyében van (Vác-hoz közel) vagy egyeztetés után Budapestre el tudom hozni. képet nem enged feltölteni, privátban tudok küldeni. Koruknak megfelelő állapotúak. Köszi.
új vagyok itt, és némi segítségre lenne szükségem. Kötött talajhoz (jelenleg konyhakert kb 300 nm, ezt később bővíteni szeretném mivel van egy parlagon lévő 7000 nm területem- hobbi szintű kertészkedéshez az állataimnak termelnék némi takarmányt) keresnék valami profi kapálógépet (kultivátort). Kizárólag új jöhet szóba, viszont nem túl sok információm van a kinézett típusokról: BERTOLINI BT 218 vs. Honda FJ500. Kérdéseim: A Bertolini olasz márka, vagy valami kínai szutyok? (azt tudom, hogy az EMAK -hoz tartozik... de nem ismerem, mennyire megbízható ? alkatrészellátása milyen stb. A Honda ezen típusát pedig csak kereskedői oldalakon találom felhasználói véleményt még német oldalakon sem. (mondjuk az a Bertoliniről sincs) Ja, és azért néztem ezeket a modelleket, mert elsősorban őszi szántogatáshoz keresnék profi gépet. Kérlek ha tudtok segítsetek, esetleg ezen célokhoz tudtok e más gépet ajánlani? Köszönöm, üdv,Z
Itt valami nagyon nem stimmel. Ha a hátrafele erős akkor az azt jelenti hogy nagyobb az áttétel lassúbb a gép, azért erős. Ha viszont előre mentetben pörög de nem halad az ellent mond, mert előre gyorsabbnak kellene lenni. Akkor viszont a kuplungnál kel valami hibának lenni, pl ( csúszik), és nem tudja átadni az erőt. Gondolj az autóra, pl 1-esben teljesgázon kapar a kerék, 2.esben pedig ha a kuplung csúszik, pörög a motor, de nem halad az autó.
Azt, hogy a hátra sebességben erős. Ugye ezt a gépet szántáshoz, meg ilyen jellegű munkákhoz meg kell fordítani, hogy nagyobb legyen az ereje. Vagyis a hátramenet lesz az előre. Bír is szántani, vagy krumpli sorokat kihúzni illetve krumplit kiszedni.
Viszont az eredeti előre sebességekben (1, 2) alig-alig mozdul meg a gép. pörög ezerrel, de ereje nincs.
Egy facebookos fórumban egy felhasználó olyasmit kérdezett, ami engem is érint:
,,Sziasztok kèrdezni szeretnèk terra traktorom most lett megfuratva minden patent mègis olyan mintha nem lenne erő bene de hàtrafele bivaly mitöl lehet"
Erre ez a válasz született:
,,Indítsd el told neki oda a gázt plusz a karbin a regulátor tüskét, ha felpörög akkor a kis pálcikát akaszd át a másik furatba"
Ma délelőtt beszéltem az egyik pécsi céggel aki partnere a szentkirályi cégnek, azt mondták hogy tavasztól újra beszerezhető lesz minden. Ebből én arra gondolok hogy csak a téli szezonra álltak le a termeléssel.
És a dolog ami miatt beszéltem velük az a kis kuplungos felező.
Szerintetek a lemezházas vagy az alumínium öntvény lenne a jobb választás?
LeheLehet hogy nem segítsêtsêg. Ên anno egy terra hasonló kihúzót alakítottam át egy Robix116 hoz. Emlêkezetem szerint a tartó szárat ami ki van fúrva hosszában (30 mm) kellett flexel 5 mm ert (25 mm) végigvágni. A lyuk osztás maradt.
Egy Vari töltögetőekét szeretnék átalakítani KF gépre. Szükségem lenne a gyári KF töltögetőeke teljes magasságára és arra hogy milyen távol vannak a felfogató furatok elhelyezve rajta. Tud esetleg ebben valaki segíteni?
Úgy gondolom, a mezőgazdaság nagybirtokokká történő átalakulása, a falvak elöregedése és az utóbbi évtized aszályos időjárása miatt egyre kevesebben művelik meg a kerteket, max. a füvet vágják, emiatt a kiskerti gépek forgalma látványosan csökkent.
Miután a robix csődbe ment mást nem nagyon tudtunk venni. Annak idején az ország összes mezőgazdasági boltjában robix gépeket árultak, mégis csődbe vitte a felelőtlen vezetés a gyárat. Szerintem a Szentkirálynál sem az eladásokkal volt a gond.
Mindenesetre sajnálom, remélem sikerül megmenekülni valamilyen módon nekik.
Épp most szeretnék kérdést feltenni kf extra 875 briggs motoros géppel kapcsolatban. Szóval: ágdarálóval van tapasztalata valakinek? Ehhez a géphez ezek után tudok valahol venni? Pl farmer gazdabolt? Bírja a gép tartósan az ágdaráló használatát? Mekkora átmérőjű ágat bír el dolgozni? Mekkora az óránkénti fogyasztása így? Tudom, sok a kérdés, előre is köszönöm a segítséget.
Levettem a hengerfejet és Szombathelyen el is vállalták 3000Ft-ért. Kap egy perselyt meg akkor már vettem hozzá új gyertyát is. Az új hengerfej tömítést is meg van már hozzá. 3000Ft a perselyezés munkadíjjal együtt + 1000Ft az új Briggs gyertya + 1000Ft a hengerfej tömítés. 5000Ft lesz a tanulópénz.Sokszor hajtottam már ki és be gyertyát kerti gépen, de ilyen még nem fordult elő velem. (3 napig depi voltam miatta.) Megnéztem a Briggs oldalán elméletileg hivatalosan az előírt meghúzási nyomaték 20Nm! Köszönöm a szakmai tanácsokat ali kis és Nobody1!!!
Így igaz, ahogy Ali kis írja. Ilyen kisgép hengerfejhez olcsóbb bontóban jó hengerfejet venni, mint egy célszerszámot - amit jó eséllyel az életben többször nem is használnál.
Viszont ha van otthon műszerész esztergád vagy esztergályos barátod, ismerősöd, akkor lehet készíteni egy gyertyaperselyt házilag is, ami olcsóbb mint a bolti készlet.
(Elárulom - a bicikli pedáltengely 14x1,25-ös menetű. Némi köszörülés és edzés után pár gyertyamenetet ki lehet vele fúrni - ha nem lenne ilyen gyári menetfúród.)
A hengerfej leszerelését viszont nem tudod megúszni egyik esetben sem...
És egy tanács a későbbiekre. Nem kell annyira "megtépni" a gyertyát becsavaráskor. Csak érzéssel... :)
Robix kapálógépen a Briggs 675 Quantum hengerfejben a gyertya menete meg van szakadva. Meg tudom ezt javítani házilag vagy esélyes, hogy gépműhelyes a téma? Ki hogy szokta ezt otthon javítani? Helicoil gondolom jó lenne, de nincs hozzá szerszámzatom. Gyújtógyertya menetjavító készletből melyiket érdemes venni, ami jó is? Ezt néztem ki, bár ez se olcsó: BGS technic Gyújtógyertya menetjavító készlet M14x1.25 (BGS 152) Ár:kb. 7000Ft-tól
Gépműhelyben mennyiért szoktak ilyesmit javítani, ha egyáltalán elvállalják? (Szombathely és környéke előnyben!)
Nekem Robim van, arra eszkábáltam egy rudat előre az egyensúlyozáshoz, ha már az ott volt, akkor arra egy függesztést, ha már az is volt, akkor kicsit mókoltam a keresztgerendával és a töltögető ekékkel, hogy fordítva (előre nézzenek) is passzoljon.
A Gut. Terrát nem ismerem, de ha fordítva szántasz, itt is úgy használnám.
Köszönöm, ismerem az oldalt! Sajnos azonban nem vagyok nagy lakatos, se tudásom, se eszközöm se anyagom nincs hozzá.
Viszont: ilyenkor is meg kell fordítani szerintetek a hajtás irányt? Mármint ugye szántáskor a hátramenet lesz előre. De akkor a függesztőrúd ellentétesen áll.
Üdv! Nem tudom milyen Bertoliniben gondolkodsz, nekem van egy 403-as. Az árához képest egy semmi. Kicsi, könnyű, semmire nem való csak a kis 60 cm rotációhoz. Az is elég kényes, a kapcsolóvilláját már 2 x kellett felhegeszteni. A többit nem ismerem. Ha szántani is akarsz vele akkor nagyobbat nézzél!
Rotakapát szeretnék venni, napok óta nézegetem a felhozatalt! Szeretnék inkább felülméretezni,esetleg utánfutóval használni(rövidtávon),+ szántogatni is! A terület kb 2000m2 ,de nem művelném mindet ,homokos, kissé lejtős. A szentkirályit,rotaluxot kizártam(nem sok jót olvastam és halottam róluk,-bár ez szubjektív) könnyűnek is tartom őket! Oda jutottam hogy a hecht7001, bertolini vagy oleo mac közül fogok szerintem választani,egy kicsit kraftosabbat!
Kérésem az lenne,hogy ezekről a márkákról írjatok véleményt (szervízhálózat,tartósság,megbízhatóság,motor,lehajtás(láncos)személyes tapasztalat esetleg van-e róluk)
nagyon egyszerűen veszel kettő darab töltögető ekét, ha van valamilyen keresztgerendád, amire más eszközt szoktál rakni, készítesz egy első függesztőt, összerakod és kész is van. Fontos, hogy a gépet majd egyensúlyozd ki, hasonlóan, mint a szántáskor. A földet majd sorhúzás előtt rotáld meg, kevésbé fog a keresztgerenda görbülni.
látható két sor kihúzására (burgonya ültetéshez) alkalmas eszközt szeretnék csináltatni a Gutbrod Terra traktoromhoz. Van valakinek esetleg ilyen eszköze? esetleg pont ehhez a traktorhoz?
Ha van, kérem jelentkezzen! Lenne pár kérdésem, ill bármilyen ötletet meghallgatok!
Az tudja valaki, hogy Robi 52 feltétei (fűnyíró, kapa stb...) kompatibilsek a szentkirályi gépekkel? Szóval a szentkirályi motorját rá tudnám tenni a meglévő eszközeimre?
Sziasztok gyors kérdésem lenne. Robi56 felújításnál új zongshen xp160 motort kapot. kisgép szervízbe csinálták,de rotálásnál eltőrte a rugót majd rugó csere után kiverte az általuk beletet éket az egész kuplungrészt szétnyírva így. ha jól sejtem az ékelés volt a rssz? Mivel 22-es mind2 tengelyátmérő.. Vagy miért veri ki az éket? Kocsizásnál nem volt ez a hiba.
Én munka közben nem szeretem a kuplungot tartani/nyomni, nekem a normál kuplung a megfelelő. Az általad említett gépek a könnyített hajtómű öntvényűek, nekem nem volt gond velük. Jelenleg 2db dragonom van gcv160 motorral az egyik még a legelső dragonok egyike, a másik fiatalabb az 12éves s hosszú éveken át több mint egy hold földet tartottak rendben.
Még nincs rajta semmi, a közeljövőben szándékozok venni egyet a Robi 55 helyett. Már kicsit kicsi... Azért B&S motorosat, mert a családban (nekem, sógorok, unokatestvérek) van néhány Briggs motoros gép és szinte elnyűhetetlenek. Csak itt nálunk a 8 lovas motort mintha nem ismernék, vagy nem akarják ismerni.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a Robi 250-es 4ütemű motorjához hol szoktatok alkatrészt vásárolni? Webshop külföldi szállítással előnyben...
Lehet hogy azt mondjátok nem ide tartozik. Télen vettem egy magyar gyártású Hetra inverterres hegesztőt. Annak a könyvében le van írva, hogy a kínai sárga hosszabbítót ne használja az ember, mert a meghibásodásra akkor nincs garancia.
Na még egy hozzászólás igaz nekem robi váltva forgató eke és a hozzátartozó függesztő szerkezet van. A függesztőszerkezet az az ekegerendely kereszt és hosszirányú beállítása vegyük úgy mint gyorsállítás. A két eketestnek azonosan kell állni a gerendelyhez képest íves állítók és az eketörzs rögzítésénél levő csavarok(ovális furatok).
Igen, pontosan úgy ahogy lerajzoltad. Hátul az eke állítóján , azon a félkörön van 2 csavar, ( nekem Robi ekém van) nem sokban különböznek, ha fellazítod, az ekét tudod dönteni. Kezdésnek állj fel a jobb kerékkel egy téglára, és az ekét állítsd úgy hogy a földön a talpán álljon! Azután a balt. Az elől lévő 2 csavarral beállítod a jobbra- balra lógást. ( Nem kell nagy ) Az orsóval pedig mennyire álljon orrán az eke. Ha nem boldogulsz kérdezel! Üdv. https://images.app.goo.gl/yq2agRUnrkfMz8zL7
A ricnis állító az , ami az eke fordító kallantyúja alatt van? Elvileg 2 db van belőle. Ez pontosan mit állít? Mert ugye a a függesztőművön is van két orsó, az egyik állítja, h mennyire bukjon előre v hátra az eke, a másik, meg, hogy mennyire dőljön a kerék felé. De ha ezt utóbbit nagyon bedöntöm, mondjuk a jobbos ekénél, akkor a balos már tuti, h rosszul fog állni
Ezt a rövidebb barázda dolgot így értetted? Hogy a telek jobb oldalán rövidülnek a sorok? Próbáltam lerajzolni, de szabad kézzel még az egyenes párhuzamos sem megy, nem hogy az íves...
" És a sor végén, minden fordulónál mégsem állítgathatja az ember." Nem kell állítgatni. A vonórész vízszintesen áll, és az ekét külön a jobbost, külön a balost a saját kis ricnis állítójával beállítod. Akkor a váltáskor mindig úgy marad. Másik, a jobbos eke jobbra szántásnál nem szeret balra fordulni. ( majd ki törik a nyaka) , ezért a rajzod alapján a rajz alján lévő szélesebb oldal baloldalán kezdessz, és balra forgatol. Annyit szépen fog kanyarodni a barázda. Amikor ott jársz hogy elfogyott a párhuzamos rész, egyszerűen kifutsz a föld szélén ( kb az 1/3 ánál) megfordulsz és indulsz vissza. Mindig egyre rövidebbek lesznek a barázdáid. Megtanultam nekem ilyen volt a földem 5 hektár, még ettől sokkal kacifántosabb.
Ez így elméletben szép és jó. De ha beállítom egyszer a jobbos ekét, akkor amikor átfordítom a balosra, az teljesen rosszul fog állni. És a sor végén, minden fordulónál mégsem állítgathatja az ember.
"Eredetileg az lett volna a tervem, hogy elindulok dombnak felfelé a telek jobb oldalán és kifelé fordítom a szántást." Ez szintén jó! Elérsz a végére, megfordítod a Terrát, bal kerék barázdába, eke átfordít(bal kerékre nézzen az eke :) ), visszajössz úgy, hogy balra forgatsz. A hétméteres oldalon újra fordulsz, jobb kerék barázdába, eke átfordít(most a jobb kerêkre nézzen)... És így tovább...
Mire fogyni fog a szélesség, már tudni fogod, hogy a végén/háromnegyedében/felében/negyedében fordítod a Terrát és indulsz vissza...
Köszönöm válaszaitokat, de azt hiszem nem minden világos számomra...
Pl ez a rész:
,,Elérsz oda, ahol kezd szélesedni, kereket berakod barázdába ott, ahonnan a fogyasztó barázdát kezdeni szeretnéd és szántasz egy rövidebbet."
Illetve:
,,kezdd a lejtő alján, azaz felfelé borítson az ekefej." tehát keresztbe szántsak? Az rengeteg forduló.
illetve:
,,Az első barázdát húzd ki, a tervezett fordítási iránnyal ellentétes oldalra(ekkor a két kerék még a talajszinten fut). Fordulj meg a géppel, és az egyik kereket engedd az így kihúzott barázdába, máris jó nyomon jársz."
Eredetileg az lett volna a tervem, hogy elindulok dombnak felfelé a telek jobb oldalán és kifelé fordítom a szántást. Akkor most ehelyett fordítsam balra, a telek végén (fent) forduljak meg, és jöjjek vissza a barázdában a széle felé visszafordítva a földet? de akkor visszafordítom azt az eredeti helyére nem?
Teszek fel képet a jobb érthetőség miatt. A telek alul szélesebb, a nyíl irányába lejt. A lejtés nagyon minimális.
Váltvaforgató ekével legjobb egy oldalra szántani, felesleges szét, vagy össze, sokkal több munkát szerzel magadnak.
Ha lejtős a terület, kezdd a lejtő alján, azaz felfelé borítson az ekefej.
Dönts el, hogy melyik szélén akarod kezdeni. Az első barázdát húzd ki, a tervezett fordítási iránnyal ellentétes oldalra(ekkor a két kerék még a talajszinten fut). Fordulj meg a géppel, és az egyik kereket engedd az így kihúzott barázdába, máris jó nyomon jársz.
Görbe iránnyal, ék alakú területtel ne törődj, csak szorgalmasan rójad a barázdákat, kialakul az majd a végére.
Nem vagyok egy nagy földműves, de talán segít a válaszom.
A kérdéseket válasszuk szét. Váltva forgató ekével szerintem nem nagyon szoktak szét vagy összeszántani. Én csak balra vagy jobbra szoktam.
Ha előre beállított ekével mész neki, akkor igen, kb. a 3. barázda lesz az igazi. De szerintem és nekem sem okoz gondot a sekélyebb első. Nálad konkrétan még kicsit előny is, mert kanyarodik a parcella, könnyebb lesz tartani az ívet. A többinél majd tartja a barázda, Te meg majd korrigálsz.
Tegyük fel: odaállsz a parcella elé,pl. a bal oldala ível valamerre, jobb oldala pedig fogy(ahol állsz az a vége szűkebb, túloldalon szélesebb). Én a bal oldalon kezdeném és balra forgatnám(föld az ekéről balra fog fordulni). Tehát a második barázda már barázdára fordul. Elérsz oda, ahol kezd szélesedni, kereket berakod barázdába ott, ahonnan a fogyasztó barázdát kezdeni szeretnéd és szántasz egy rövidebbet. Majd ismételjük, míg nem végeztünk... Az így ékesre szántott földvéget szintén lezárjuk 2-3 keresztbarázdával.
Lehet, hogy kicsit nehéz lesz elképzelni, de állj oda a földre és gondolkozz el rajta. Terrával könnyű lesz.
Szántáshoz készülődök, és ebben kérném a segítségeteket.
Terra kis traktorral szeretnék szántani, váltva forgó ekével. Szántottam már vele, a gép beállítása nagyjából megy.
Egy olyan területet szeretnék szántani, amin a múlt hétig szőlő volt, emberemlékezet óta nem volt szántva.
A probléma az, hogy a terület egyre szűkül, ráadásul kanyarodik is. Nem túl éles, de hosszan elnyújtott kanyar van benne. Szétszántásnál ugye a terület szélén kell kezdeni? De nincs barázda a szomszéd és az én telkem között, hogy fog így belemenni az eke? Vagy csak a 2./3. barázda lesz az igazi? Az első 1-2 nem?
Ha össze szeretném szántani, akkor hogyan álljak hozzá? középen kell kezdenem? De ugyanaz a problémám, mint a szét szántásnál, ráadásul a még szántatlanra fordítom a földet.
Ti mit ajánlotok?
Illetve: szerintetek érdemes egyben szántani az egész parcellát, követve a kanyart, vagy próbáljam meg 2-3 részre felosztani, és azokat külön egységként szántani? (Többre nem érdemes, mert nem akkora a placc.)
+ szállítás ,vám meg lehet áfa is . Ebből az összegből 2 darab új tengelyt is csinálhatsz . Egyszerű mint a faék . Kell egy vastagfalú cső ennek mind a két felére ( kb 10x10 x8 ) anyag , melyben a vw 1 es vagy 2 es hátsó agy furatának megfelelő furatokat kell elkészíteni . Aztán 4-4 csavarral rögzíteni az agyat a tengelyhez . Aztán fel a felni amin 135 /.. 13 gumi kell . S ezt az komplett tengelyt odahegeszteni a kocsihoz ,de még távtartót is lehet közé tenni és akkor meg magasabb . Arra figyelni kell ,hogy a kerék és a kocsi oldalaközt 5-7 cm es távolság legyen legalább .
már két napja csak felniket nézegetek de mindenhogy furni faragni kell ha nagyobbat akarok.... lassan ott tartok jobban járok ha veszek egyet kompletten ukrajnából. :D Köszi a segítséget mindenkinek de szerintem megbékélek ezzel a hasmagassággal. motolux oldalán találtam olcsobban 200 euróért... elég baráti ár. esetleg valaki vásárolt már onnan?
Igaz nekem Terra futóm van , de szerintem jobban jársz a fúrás faragással . Én egy teljessen új tengelyt tettem alá , arra került a VW Golf 1 es hátsó kerék agya ( 4 db 10 es csavar fogja az agyat a tengelyhez ) . S erre került 13" os kerek , így már biztos nem akad fel sehol sem .
Ahha, értem már. Elsőre úgy akartam volna megoldani hogy csak gumit cserélek, nincs furás faragás. de ha jól értem 2 lehetőségem van, egyik hogy a 4.00-8-as gumit rakom és beletörödöm vagy nagyobb felni gumival és egy kis furás faragással. Esetleg kispolszki kerék megoldható rá vagy valami hasonló jószágé?
Targoncakerék van itthon nekem de csak tömör és azt az ötletet elvetettem.
Egyik mondatban gumit írsz, a másikban kereket. Nem mindegy!
Például a 4x8 esetén a 4 a "ballonosságot" vagyis a gumi kiterített szélességét jelöli, a 8 pedig a felni átmérőjét, természetesen mindkét adat collban van megadva, vagyis szorozni kell 2,54 centivel.
Tehát a 8-as felnire csak 8-as gumit tehetsz, (a ballonossága egy adott határon belül nem érdekes, de az nem is változtatja jelentősen a kerék teljes átmérőjét.)
A 4x8-as gumi helyére nem lehet feltenni az 5x10-es gumit, mert 2 collal, azaz bő 5 centivel nagyobb a "lyuk" a közepén.
Felszerelhetsz 5x10-es komplett kerekeket, ha elfér a sárvédő alatt és a kerékagyra is fel tudod rendesen rögzíteni...
Van egy hódgép utánfutóm és azzal kapcsolatban lenne kérdésem hogy mekkora a legnagyobb gumi amit felrakhatnék rá? 4.00-8 van rajta most és talicskakerék. mondjuk egy 5.00-10 kerék felmenne rá vagy már sok? Legfőbb problémám hogy kicsit alacsonyan van a hátulja és a taliga kerék sem egy életbiztosítás. Volt rajta régebben kenda gumi ami elviekben utánfutógumi volt de sajnos az még annyit sem birta mint a taliga gumi mert szétrepedt. Köszi a segitséget előre is.
Öt perc volt,mert a kulcsot is meg kellett keresni. :) Tényleg nem nagyon volt kedvem hozzá kezdeni. A nyomó rugó volt eltörve,egyenlőre meghegesztettem és működik vele a kuplung.Persze fogok majd venni egy újat.
Valamikor régen a Robix vázra lett felrakva egy Briggs motor ha jól tudom,egészen eddig egész jól működött. Nekem az a furcsa hogy ha beindítom nincs hajtás,mintha be lenne húzva a kuplung és nem oldana ki.
Sziasztok! Tervezek egy rotációs kapát venni, viszont nem igazán értek hozzá melyik a jó. Kb. 1000 m2-es területen lenne használva. A föld kissé agyagos, de nem mondanám, hogy nagyon kemény. Árban jó lenne ha 150e-be beleférne. Főként újat szeretnék, vagy szóba jöhet még patika állapotú használt. Milyen gépet javasoltok? Előre is köszönöm a segítséget!
Egy Briggs motoros rotációs kapával kapcsolatban lenne kérdésem,ami kuplung hibás lett.A kuplung kar a normál állásnál jóval fentebb húzható ellenállás nélkül,valószínűleg eltört valamilyen alkatrész benne.Indítás után nincsen hajtás sem.A kérdésem az lenne hogy,milyen probkéma szokott lenni ilyenkor általában a kuplung szerkezettel,és lehet e házilag javítani.Köszönöm a segítséget előre is!
Sziasztok. Lenne egy ilyen gépem. Kapákkal, járókerekekkel. Motor hangja nem makulátlan, szivató nélkül nem megy el, de lehet, h szivatóval se földben. Oldal leeze nincs meg.Kapák vannak hozzá és járókerék súlyokkal. Mennyi lehet a reális ára? Köszönöm.
Adott egy Robi 56 rotakapa körmöskerékkel és jobbra forgató ekével. Sajnos felezőt még nem szereztem be hozzá.
Kipróbáltam hogy tudok szántani vele. Elég vizes volt a föld így egy kicsit dagonya volt. Néha megfogta a kerekeket viszont a motor nem fulladt le. Az lenne a kérdésem, hogy ez így normális? Ha a kerekek megállnak akkor a kuplung kiold és ezért nem fullad le a motor?
" Volna még egy Tecumseh,de arról nem hallottam jót." Nekem van 3 Tecumseh motorom, igaz mindhárom fűnyíró motor. Zajosak, sokat fogyasztanak, szóval idejét múltak. Erősnek bivalyerősek, de már nemgazdaságosak. A fiamnak van KF -04 ese, én már nem birkóznék vele. Elég nekem birkózni a Kubota, lefővök mire felszántom a kis kertet. Nagyon szeretem a kis Bertolínit is, Szántást elmunkálni ő a legjobb, de sorközbe nem célszerű, mert sok hely kel neki megfordulni, és fix szélességű a kapája. Amikor nő a krumpli már sokat pocsékol.
Én is benne vagyok a korba,nem szeretnék semmi adaptert hozzá csak kapa. Kétüteműt semmikép.
4-5 LE-s Briggs motorokat nézegettem,sok tipus, de nagyon hasonlók,ill. egy 206ccm 5 LE de ez kicsit másabb,mert állóhengeres. Volna még egy Tecumseh,de arról nem hallottam jót.
Szia. csak a ház melletti kis konyhakert, kb. 100nm. Nem szeretnék semmi mást hozzá csak a kapa.
Viszont nem vagyok a kismotor híve,inkább egy nagyobb, és erős,mint egy kicsi ami teljes "gázon" a maximumon megy. Ezért leg alább egy 4 LE-et szeretnék csak olyan sok tipus van belőle nem tudom melyik amelyik jobban bevált,melyik kevésbé.
Nem tudom hány éves vagy. Nekem voltak Robijaim 2 üteműek, ( nagyon fárasztóak )voltak. Vagy 10 éve vettem egy kis Charlika-t . Főleg 2 kapával használom sorközművelésre. Nagyon kis könnyű " nyugdíjas" gép. Mindig könnyen indul, megbízható. Eleinte még 4 kapával is használtam, szántás elmunkálására is, de arra vettem 1Bertolinit. Ha szántás helyett is akarod használni, akkor vegyél nagyobbat, mert arra nem való! Hogy ezzel eszközöket húzass, pl boronát, töltögetőt, stb, arra ne számíts, mert szaladni kell utána. Csak rotálni, vagy sarabolni.
Az ötlet kiváló, én is gyakoroltam anno. Arra ügyeljél, hogy elég "lötyögős" legyen az a hatszög hüvely, mert a por belemegy és nagyon meg tud szorulni. Talán a 30x3-as laposvas jó is.
Tanácsot szeretnék kérni rotációs kapa vásárláshoz. Mivel kis terület,ezért csak használtat szeretnék.Nézegettem a kínálatot,a legtöbb a Briggs motoros 3,5-4 LE Robi 53,-56 KF 04 RK 02. .Volna Tecumseh,
és MTD Charlie-KA. és 206ccm-es Texas,bár ez elég borsos áron.
Gondolom itt is vannak jól,és kevésbé bevált tipusok. Ha elmondanátok a tapasztalatokat,véleményeteket,