Sziasztok!
Lett a lokharitomon egy kb 30 cm-es karcolas, nem tudom, hogy lett oda, nyilvan valami f@sz nekitolt valamit, meghuzta, stb :(( (Alfa 147-es, metalfenyezes). Talan(?) ki lehet polirozni, de nem valoszinu (szerencsere eleg lent van, nem nagyon latszik).
Valamelyik nap elviszem valahova megcsinaltatni, ajanljatok mar valami bp-i helyet, ahol aranylag olcson es jol megcsinaljak! Ha lehet, akkor a III.ker. kornyeken :).
thx
D.
A hozzászólásod után eléggé elcsendesült a topic. Én meg topic-indító létemre fél éve nem néztem bele :-(
Szóval ti csak forgalmaztok, vagy fújtok is? Hozzáértőnek tűnt a hozzászólásod.
Mi a véleményed a házi javítgatásokról?
Esetleg Te tudsz olyan megbízható fényezőt, akire rábíznád a több millás autódat?
Szeretném tavasszal az Astra kombimon a két lökhárító műanyag elemet (egy kis csík kivételével) "színre fújni". Csinált már valaki ilyet? Érdekelnének a tapasztalatok, kell-e és mivel alapozni, stb.
Lehet kapni szinkodos festeket.Az ilyen kisebb hibakat ezzel lehet konnyen hazilag orvosolni.Sajnos azt hiszem matt lesz...
Esetelg ha le lehet venni a mgfelelo daraboy szerintem ha viszel festeket azt a fenyezest megcsinaljak.(kerdes megeri-e, mennnyi idos auto stb.)
Sziasztok!
A minap egy építkezés mellett egy jóember egy jókora deszkával megütötte a bal visszapillantó tükrömet, amiről egy kis részen szépen lepattant a metálfényezés. Mit lehet ilyennel csinálni, hogy ne maradjon csúnya? Le tudják az ilyet szépen polírozni? A fényezés elég bizarnak tűnik, mert az egész kb. egy 2 cm x 2-3 mm-es részen van megütve. Vagy hoznak nekem ilyen kicsiny területre is festéket? Tapasztalat, ötlet?
Nem tudom hanyan lattatok mar autofenyezot vagy muhelyt...
Apam 30 eve, autofestek kereskedessel foglalkozik, kulfoldi gyari kurzusok es egyebek vannak a hata mogott, de igy autot meg soha nem lattam csinalni, ahogy irtatok.
Nem ertem, miert kell alsotartalyos pisztoly? A felsot igaz gyakrabban kell tolteni, de sokkal anyagtakarekosabban lehet vele dolgozni. Az pedig, hogy a szorogittet vagy festeket fujsz vele a tipus es fuvokafuggo.
Ha mindig sima higitoval zsirtalanitasz, mondanom sem kell milyen szepen kened szet a szilikont, es majd csak csodalkozol ha a nagy mu vedlik, pottyosodik.
A kompresszorra nem art tenni pl. viz szurot, mert a kraterek eleg csunyan festenek a teton.
A gittre mehet a polieszter, majd csak utana a finom szorogitt, es utoljara 10 eve lattam 180as papirt a muhelyben (dunarez, annak aki tudja ismeri). A finom szorogittre nyugodtan fujj egy kis maradek festeket, kodold meg pl. es latod, hogy hol kell meg csiszolni (1000-1200!), Soha ne csiszold ki a retegeket, mert biza ott fog beszaradni, ott fogja a gitt szivni a festeket, ha megsuti a nap. Csiszolashoz nem art ha van elgyalu, tapper.
Siman lehet hasznalni 1k-s anyagot is, abbol is van jo. Lehet venni 2k-st is, de magyarazd meg a tulajnak, hogy a Golf 200, a festek+anyag meg siman 40++....
Lakkot akrilra nem erdemes fujni. Van lakkos sima festek is, amivel kevered. Az gyakorlatilag metall festek, ezust nelkul. Arban is.
A konyvekrol meg annyit, hogy a szakmunkaskepzokben az oreg szakik meg mindig azt tanitjak, hogy a metallfenyezest nem lehet javitani (van ilyen eset, de ritka!). Ezzel szemben a 3 ajtos kocsin ha mas szinu az elso es hatso sarvedo, lehet keresni a hibat, nincs. Az ok: a szinkulonbseg elcsalva az ajtoban. (pl. igy menthetoek a matricak is)
A Corvette pedig azert vedlik, mert a muanyag rugalmasabb, mint a fem, kevesbe merev==> vedlik, mert a lakk kemeny (pl. regi Samara csicsalokharitok). Kihagytak a lagyitoadalekot a festekbol, amivel ha akarod a gumi spoilert is lefujhatod, aztan csavarhatod, es nem jon le a festek....
Ha az elemet leszeded a kocsirol (pl. sarvedo, es az ajto egyben van), akkor el fog terni a szin. A vizszintesen, bakra rakva jobban megrakod, nem lesz olyan a mintaja, mint az ajtonak, el fog utni.
Nagyhirtelen ennyi, sajnos nem tudtam osszeszedettebb lenni. Megbantani nem akarok senkit, csak nehogy a lendulet es a kedv alabbhagyjon a kudarcok utan.
Hát az opel amugy is egy kalap f*s, de remélem ebből nem lesz vita. Ez saját/haverok, ismerősök tapasztalata.
A márkaszervizekről meg amúgy is megvan a véleményem...
BGC,
kössz ,
egyébként a tapasztalom szerint -család,barátok autóin- a javított
elemek kivétel nélkül lemattulnak, pedig ez nem alapozás kérdése,bár mindehol úgy csinálnák
ahogy Te irtad.
A márkakereskedők azért nem foglalkoznak a lakatolással, mert igy olcsóbban jönne ki. Egy ajtót lefújni szerintem 1 nap alatt is le lehet. De elég snassz, hogy a papíron csak 8 óra munkadíjat tünntessenek fel.
A minőség, hát...
Az egyik ismerősöm tavaly januárban törte össze az autóját (fiat punto). Vagy fél millerből sikerült is megoldani (fiat boldizsár), persze mindent kicseréltek (papíron). Miután kész lett májusban lehetett visszavinni és újrafényeztetni az egészet, mert jött le a festék, szóval ennyit a minőségről.
A matt fekete ajtókkal az a baj, hogy nem csiszolják meg, mert azt mondják, hogy jó az a festék alapozó gyanánt, de az csak arra való, hogy ne kezdje ki a rozsda a raktárban, szállítás közben. Azt úgy ahogy van le kell csiszolni fémtisztáig, és jöhet rá az igazi alapozó.
Amit asszem mondott igaz, mert csak az gyári minőség amit az adott autógyárban csinálnak, majdhogynem laboratóriumi körülmények között.
Ott még számít a minőség, de egy márkaszervízben csak a pénz.
Na nem pofázok annyit
Ja garanciát nem veszíthet, mert márkaszervízben szervizelteted, tehát az ott végzett munkára törvény szerint garanciát kell vállalni.
Ha pl. rossz a kuplungod, nem fogják az egész váltót kicserélni!
A "gyári" technológi nem gyári minőség. Még a legjobb műhelyben is kerülnek piszkok a fényezésbe, amit utólagosan el-eltüntetnek. Álltalában az előkészítést szokták elrontani. Volt már olyan autónk ami két év múlva kezdte el ledobálni a festéket.
BGC,
szia
szerinted mi a helyzet a szakszervizeknél /pl Opel Danubia/ ahol leszerelik példul
a sérült ajtót, és 2-3 nap után készül el.csak újat tesznek fel /matt fekete alapban/nem javitgatják a sérültet még ha kérem akkor sem! vajon itt megfelelő az előkészítés, a gyári szint ami már 1-2 éves utánkeverik, szóval én/mi általában rájuk vagyunk utalva.
mindez kb. 100e HUF körül szokott lenni.egyenértékü lehet a gyári fényezéssel?
vagy garanciát veszit ez az elem a továbbiakban?
A lakatolásnál csak a gumikalapácsig jutottam, szerencsére nem volt rá szükség! De pl. ha egyenesre akarsz vmit. kikalapálni akkor érdemes egy elledarabot (vastag deszka) alátenni, nehogy a benyomódásból púp legyen. Ha hajlítgatni kell akkor előtte, közben érdemes az anyagot melegíteni, mert igy nem fog törni, szétnyilni.
Ha húzatni kell valamit, akkor az elem egyik végét be kell fogni valamibe, majd a másik végénél ovatosan, lassan húzni ez lehet egy csőrlő, v. esetleg magával az autóval mozdulsz el, miközben kikötöd valahova. Ez elég sufni, de a huzatópad igen drága. Ja, és húzás közben, majd megfeszített állapotban finoman kalapálni a gyűrődés helyét, hogy megfelelő legyen.
A könyvet a Liszt Ferenc téri műszaki könyvesboltban vettem, olyan 3000 Ft-ért, talán kapsz ott valami karosszériás dolgot is.
Van egy könyv, nem nagy durranás az a címe: Karosszériajavítás és Extrák beépítése vagy valmi ilyesmi max 60 oldal, de abban is van némi információ.
Véleményeteket kérdezném polírozással kapcsolatban (tehát nem fényezás, a kocsi karosszériája OK): engedjem géppel, vagy csináljam magam (sok kedvem és időm nincs). Amennyiben ez utóbbi, szívesen vennék tippeket is. Köszi!
Elolvastam az összes hozzászólást, és elkeseredtem :(
Én ősszel akarom szanaszéjjel szedni az autómat, utána lakatos, fényező. Lakatosmunka nem soka van, kb. 50ezerből kijön.
Fényezére nekem 150ezret mondtak, kamrában, metál. (mondjuk a tetejét nem kell fényezni, mert az bőr).
De úgy félek, hogy szar lesz...
Pedig én a kicsikémet nagyon sokáig meg akarom tartani, tehát olyan állapotba akarom hozni, hogy még jó sok évig ne legyen gond a karosszéria/fényezéssel...
De fő a pozitív hozzáállás! Biztos nem lesz rossz. :)
Legalább így kéne kinéznie egy fényezési művelet sornak, de a kontár pénzhajhászoknál, max 1x csiszolnak, 1 réteg alapozó, aztán egy kis szín és már kész is 2 nap alatt. Látszatra jó is csak aztán két hónap és esik szét minden.
-Mielőtt bármibe is kezdenénk, mossuk le a kocsit a lehető legtisztábbra.
-Legyen egy jó zárt, tiszta (legalább felporszivózott műhely, ahol azért rendesen elfér az autó meg a szerszámok, kompersszor stb.
- a szellőzés is nagyon fontos én ezt úgy oldottam meg, hogy a garázsajtóra szereltem két kifelé fújó ventillátort, és vastag gégecsövet húztam be kintről amibe beleszerkesztettem egy levegőszűrőt ami 2 réteg szúnyogháló közötti, kb. 2cm vastag vatta réteg. ez elég légmozgást eredményez. Ja és a levegő áramlása lehetőleg felülről lefelé történjen.
- Ami elemet le tudunk szedni a kocsiról azt szedjük le
- Csiszoljunk meg mindent ha lehet porszívóra csatlakoztatható csiszológéppel (nem kötelező fémtisztáig, csak ha rozsdás, v. sérült.
- Ha lecsiszoltuk zsír és portalanítsuk a felületet, ez minden munkafázis után szükséges.
- Vegyünk alapozót, amit szükség szerinti higító és edző hozzáadása után, lehetőleg alsótartályos pisztollyal fújjunk 2 rétegben.
-Ha megszáradt, akkor csiszolás 180, 280, majd 360-as szemcsesűrűségű vászonnal lehet vizes is 500, 800 1000.
- Zsír és portalanítás
- Töltökitt fújása következik szintén alsótartályosból, ha lehet ez eltünteti az apró repedéseket, sérüléseket.
-Ezt is csiszoljuk ezt már érdemes vizes nagyon finom vászonnal.
-portalanítás zsírtalanítás, ha lehet méh viaszos kendővel
- Most jön a szín fújása 2-3 rétegben, ezt érdemes egy másik pisztolyból fújni és jó ha ez felsőtartályos, mert jobban kézreáll.
- miután megszáradt edző hozzáadásától függően ez lehet 4-12 óra hosszúságú is, megnézzük hogy nincsenek-e hibák a fényezésen, ha van akkor finoman visszacsiszoljuk és úra fújjuk a színt.
-Ha minden ok. akkor jöhet metálfény esetén a 2-3 rétegű nagyszilárdságú átlátszó lakkréteg, ami megadja a fényét az elemnek.
- A lakkot nem csak metál esetén lehet használni, akril festékek fényének növelésére is lehet használni.
- A neoluxot, meg ilyesmit felejtsünk el, ha lehet 2 komponensű anyagokat alkalmazzunk, mert nem szárad be.
- Érdemes elszöszmötölni a jó aládolgozással, mert meghálálja magát.
- Ha olyan elemt fényezünk amit nem tudtunk leszedni, akkor az autó többi elemét gondosan maszkolni "letakarni" kell, hogy a már elkészült fényezést ne csesszük el.
A cuccok beszerzése:
Én minden eszközt barkácsáruházakban szereztem be, Obi, Baumax, Praktiker.
Elég egy kicsi 24/8/200 v. 50/8/200-as (ürtartalom liter/nyomás bar/beszívott levegő percenként liter) olajmentes kompresszor is, 1 elemet lazán le lehet vele fújni.Ezek 30-60k forint körül vannak.
Vettem 10k-ért egy komlett levegős szettet, amely tartalmazott egy alsótartályos szórópisztolyt (ez jobb a durva szemcséjű anyagok kifújására (alapozók, töltők) és vettem külön egy felsőtartályos Schneider pisztolyt (Briko Store)
itt érdemes ügyelni a minőségre, mert ezzel fújja az ember a színt és a lakkot. Ez is volt vagy 25k.
Gyakorlati tanácsot nem nagyon tudok adni, mert még csak tegnap vettem meg a kompresszort, de van egy jó könyv: vmi. Nándor írta és a címe: Gépjárművek Javítófényezése.
Na ebben minden benne van igényes, minden apró munkafázist leíró könyv, szines képekkel, belefűzött ipari törlőkendő mintákkal, ajánlom.
A benne szereplő anyagok elég drágák (Sikkens), én nem hiszem, hogy ilyen drága dolgokkal kéne kezdeni az egyéni fényezést, vannak olcsóbb magyar termékek és ugyanolyan jó minőségűek.
Engedtessék meg, hogy egy-két őszinte jó tanáccsal szolgáljak ezügyben.
Először is két féle fényezési igény létezik:
- a piacos fényezés
- a megtartásos fényezés
A piacra felkészítőnél a látszat, az olcsóság a lényeg, a minőség, tartósság nem számít. Az ilyen hirtelen fényezés a legtöbb vevőben bizonytalanságot ébreszt, ezért az egy-két napos fényezéssel szokták csinálni, hogy befizetik három egymás utáni gépi mosásra, esetleg egy kis szódabikarbónát szórnak a kocsi lemezfelületeire mosás előtt, és máris, egy két-három éve készült, tartósra fényezett autó látszatát keltjük, kiérdemelve ezzel a vevő bizalmát.
Ha az ember kedvencét törte, vagy törték össze, legjobb, ha beszerez egy pár doboz nyugtatót, mielőtt lakatoshoz/fényezőhöz viszi.
Egy két igen fontos gyakorlati tanács:
- Soha ne csináltassuk ismerősnél, rokonnál.
- Minden esetben kérjünk előtte konkrét árajánlatot, ha ettől 10%-nál többet kérnek, ne fizessünk, ne dőljünk be mindenféle vadásztörténetnek. (pl. nem gondoltul volna, hogy erre ennyi festék rámegy, kifogyott a gáz a palackból...stb )
- Ha már kiválasztottuk a műhelyt, mielőtt otthaggyuk a kocsit, át kell közösen vizsgálni az állapotát, ezt rögzíteni, mert utólag csak így reklamálhatunk egy letört műanyagdarab, tükör, összekarcolászott, behorpasztott karosszériaelem miatt. (iyen műhibákat minden esetben elkövetnek)
- Minden esetben kérjünk részletes számlát, az elvégzett munkafolyamatokat külön feltüntetve, a számla nélküli olcsóbb munka megfosztja a megrendelőt a reklamáció legapróbb lehetőségétől is.
- Külön hangsúlyozzuk ki, hogy nagyon igényes munkát várunk, és szőrszálhasogatók vagyunk, nehogy el legyenek tévedve.
Nincs tökéletesen elvégzett karambolos javítás. Ha egy csövet megtörünk, azt hiába húzzuk vissza, merevségét elveszíti. A legkisebb horpadásnál is érdemes új elemet venni, mert a javítás úgy is meglátszik, a csiszolásnyomok van, hogy csak egy fél év múlva jönnek elő.
Az igényes fényezéshez teljesen szét kell bontani az elemek környékét, a leragasztás nem jó megoldás. A szét-összeszerelésnél óhatatlanul eltörnek ezt-azt, bolhát, rezgéscsillapító betéteket, ilyesmit kihagynak. A nem látható részeket igénytelenül, vagy sehogy nem kezelik le.
Biztosan összefújkálnak olyan részeket, hogy az elárulja a kocsiról, hogy javítva volt. A legjobb az lenne, ha az embernek lenne ideje magának megcsinálni az egészet, mert attól, hogy "mesterhez" viszi, még semmiben nem lehet biztos, csak abban, hogy nem olyan figyelemmel fogják csinálni, mint ha magadnak csinálnád.
A lakatosok/fényezők MONNYANAK LE!!!!!!!!!
Iszonyú pénzeket kérnek el, barbár, igénytelen, munkájukért, mindent meg akarnak magyarázni, de a hibáikat nem hajlandóak elismerni. Én javasolnám mindegyikkel IC ismerősét összehozni, törjön el a kezük, amelyikkel a pénzt veszik el.
Sziasztok !
Jo fenyezest meg speciel en sem lattam sokat, pedig mar sok automat fujtak. A gond sokszor az, hogy talan meg meg is tudnak csinalni szepen, ha raszannak az idot, de leszarjak. Szoval mar en is gondolkodtam, hogy magam csinalom legkozelebb...
Ki tudna valaki okositani a karosszeriazas es fenyezes (bagyjaboli) rejtelmeivel kapcsolatban? Magam fogom mindkettot vegezni a sajat automon, viszont meg nem sok a tapasznyalat. Nem mosolyogni, hanem ha van gyakorlati tanacsotok, pls. osszatok meg velem!
"Minden szentnek (karosszériásnak,fényezőnek) maga felé hajlik a keze!"
Megjegyzem, egyik hirtelen haragú ismerőröm esetében miután harmadszor fényezték újra a kocsiját és még mindig pocséknak tartotta, no akkor a fényezőnek valóban maga felé hajlott a keze, mert sajnálatos baleset érte és eltört.
Bár a baleseteket nem támogatom, azért nem igaz hogy máshogy nem képesek dolgozni...
" Ja! Akinek glettből és műgyantából van a kocsija!:-)))"
Sajnos a mügyantáról és a fényezőkröl....
Az autómon a fényezés szabályosan reped végig az éleken(szerencsére nincs sok)....
A fényező"mester" nem jól kalkulálta be a műanyag hőtágulását.....
Persze a saját Mustang-ja csili vili.....:-((
És semmit nem ért, hogy a tulaj ott volt mellette és együtt csinálták...
Ha az anyag keverését elbasszák, nem jó az arány a glettben, stb..., akkor kenheted az egészet az autó helyett a hajadra......
Szal, óbudán a Zsófia utcában van egy maszek (egy van) a biztosítónál vadászik kuncsaftra - na, csak azt akarom mondani, hogy hozzá képest a Mekk Elek egy Mikelandzseló .
Adalékként, a karosszériás minimum vegye le le az aksiról a sarut, különben csúnya dolgok történnek az elktronika, meg a generátor táján. ...Hát a mostanában kedvelt ponthegesztés miatt.
+ javaslom egy pontos állapot lap felvételét, km óra állása minimum.+ vállalási határidő.
Soki kellemetlenségtől megóvhat.
Én is láttam azelött annak az embernek a munkáját, aki most utoljára csináltra a kocsim.... Korekt volt... De az enyém valahogy mégse lett az igazi.... :o(
Na most jól kirántottátok alólam a szőnyeget!
Ma beszéltem le a karosszériással egy Alfa Romeót. Elég spéci a kasznija, szóval marhára remélem hogy nem fogja elcseszni - gondolom, nem árt minél sűrűbben a körmére nézni. Az autót teljesen darabra szedve adom át.
Valaki kioktathatna, hogy is megy egy ilyen lakatolás-fényezés. Amennyire én tudom:
- régi festékréteg és rozsda le
- lyukak és folytonossági hiányok foltozása, neadj' úristen gitt föl
- új festék föl
De hol jön be pl. az alvázvédő? Hova lehet kenni, hova kell, mikor, és milyen viszonyban áll a festéssel?
Hogy a következő munkafázis csak azután jöhet hogy én endoszkóppal végignéztem az autót az természetes.
Mire nézzek még rá, emberek? Ha már egyszer muszáj fényezni, mit kell nagyon megnézni?
Tatabányán különben tudok egy elsőrangú karosszériást - viszont az mikor meglátta az Alfámról készült videofelvételt, közölte hogy nem nyúl hozzá. :O