Tisztelettel szeretném megkérdezni a hozzáértőktől, hogy hogyan lehetne a centi vastag alvázvédő réteget eltávolítani az autóm aljáról és a kerékdobokról. A kapirgálásra már én is gondoltam, de hamar elvetettem az ötletet.
Esetleg homok leviszi, vagy létezik valami csoda-oldószer ami oldja?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Egyet értek Trebitsc -el.Bár lehet,hogy a két deci csak profi kézben elég.De akkor sincs semmi veszve ha nem elég,egy elemet ki kell hagyni és még kell kevertetni ugyanott, ahol az előzőt.Az árak sajnos mindenhol magasak.
2 dl festék sztem elegendő. 5000 Ft meg sajnos nem olyan elvarázsolt ár festékre, lakkra...
Azért ha útbaesik, nézd meg Újpesten, a víztoronynál lévő felöljáró alatt. Duplicolort kevernek, és eddig nekem mindig eltalálták a színt, valamint nem drágák.
Ámbár mivel metál, a szín attól is függ, hogyan fújják. Közelebbről, nagyobb nyomással sötétebb, távolabbról, kisebb nyomással világosabb árnyalat lesz.
Viszont: ugyanabból a rendszerből (ugyanott) vedd meg feltétlenül az összes hozzávalót! Alapozó, filler, lakk. Ha nem így teszel, jó eséllyel összerántja, bebőrözi stb. a következő réteg az alatta lévőt, mert minden festék csak a saját családját kedveli.
Én is feltennék egy kérdést. ÖSszejött pár festeni való dolog (két motorkerékpár és egy bringa). A motor egyike robogó, nagy felületű burkolatokkal, amiket igényesen akarunk lefesteni. Viszont a hátsó burkolatok épek, ezeket nem kell fújni, ezért ki akarunk kevertetni színt. Viszont csak angyon drága helyet ismerek, ahol 2dl festék lakkal és edzővel 5000Huf. Ugyanezzel a festékkel akarjuk lefújni a másik motort is. Mennyi festék kellhet egy nagytestű robogóhoz teljes fényezéséhez? Illetve hol kevernek ennél olcsóbban festéket?
Köszi! Akkor jó lakkal le lesz kezelve! Milyen a jó lakk? Nem kell márkát mondanod elég csak a főbb jellemzőit elmítened... :-)
Ma hozom el egyébként a többi alkatrészt, és eddig szobában voltak, szóval jöhet a lakkozás! :-) Írtam neked mailt, de nem hiszem hogy megkaptad! Melyik címed működik most?
Köszi a segítséget!
Semi:Egy darabig,nem fog korrodálni.De ha megindul,akkor rövid idő alatt ocsmány lesz.Szerintem érdemes jó lakkal kezelni.Vagy ,időnként újra csinálod az egész cécót.
Lenne egy nagyon nagy kérdésem. A motor egyes alkatrészeit homokfújattam, majd gyöngyöztettem… legalább is így mondták. Szóval a felgyöngyözés után olyan színe lett ezeknek az alumínium ötvözet felületeknek, mintha keréktárcsa-festékkel fújták volna le. Persze sokkal szebb! :-) Na és az a kérdés, hogy kell-e ezeket a felületeket lakkozni, vagy simán eltávolítható róla a szennyeződés és nem fog-e oxidálódni?!
Az egyik fényezős ismerősöm azt mondta kell, de valami tuti lakkal és az elég drága, a homokfújók pedig azt mondták hogy nem kell vele semmit csinálni. Na akkor most hol az igazság?! Tud valaki ebben segíteni?
Műhelyt sajnos nem tudok ajánlani.Próbáld meg ott ahol voltál a fényezőkkel beszélj,maszekba hátha elvállalják.Egy kis külön kereset nagy úr.Ma mindenkinek olyan német mániája van,ezekszerint neked jobb az ízlésed.Kiskőrösön volna fényező aki meg tudná oldani,de ez valószínűleg messze van neked.
Kedves Níváskarcsi, esetleg nem tudsz valahol egy jó kis műhelyt, és egy ügyes fényezőt? :-)
Mivel a karcolás a motorháztető szélén van, úgylehet, még az sem lenne óriási tragédia, ha kicsit látszana a folt...
Őszintén szólva járatlan vagyok ebben a kérdésben, eddig mindig céges autóm volt, ahol csak leadtam a kocsit és a fiúk intéztek helyettem mindent.
A Renault márkaszervízbe is azért merészkedtem el (Lagunám van), mert a vezetője meglehetősen jó barátom, reménykedtem, hogy a standard "az egész elemet újra kell fényezni" szövegtől megmenekülök.
Dehát mégse.
Üdv és köszi, NS
Nagysárkány:Ne hagyd magad megvezetni.Kerüld el a márkaszervizeket /legalábbis az Audit/ha keresel találsz egy jó kismúhelyt ügyes fiatal fényezővel ,aki meg akarja mutatni mit tud.A metálszürke ma átlagszín, az autók nagy hányada ilyen.Értenek hozzá a fényezők,megfelelő gyakorlatú ember le tudja foltban fényezni.Látszani ,lehet hogy fog a javítás.De inkább az látszódjon mint a sérülés.Ne eladás előtt keljen fényezőhöz rohangászni vele.
Az igazság az,hogy az alumínium is egész rendesen korrodál,ha már beleette magát az anyagba,nehezebb javítani.Egy valamire biztos nem való az alumínium,karosszéria elemnek,a mai világban egy pár gyártó foglajkozik megint vele.De ez az anyag csak repülőnek ,meg kislábosnak való.Szerintem, minél előbb, legalább ecsettel javíttass rá.
Szia Níváskarcsi,
köszi szépen a választ (már azt hittem senki nem felel :-). Az autó világos metálszürke. Voltam vele a márkaszervizben, természetesen az egész motorháztetot fel kell fényezni. Állítólag ez az egyik legkényesebb szín, nem tudják csak egy tenyérni helyen megcsinálni, mert foltos lesz. Az ára természetesen horribilis :-(. Mivel a motorházteto alumínum, úgy döntöttem, marad, ahogy van, szétenni a rozsda nem fogja. Csak éppen bántja a szemem, a macska rúgja meg.
csiszolas, alapozas, festes nem gond, az szep lett, legalabbis 1elore:) viszont maga a festek puha, ezert kerdeztem, hogy konkretan tudsz-e ajanlani betonkemeny es ellenalo lakkot.
lukit:A kerékcsavart sem lehet nagy erővel meghúzni,mert a felni kúpját tönkreteszi.Általában sajnos a csavar a meghúzásnál letekeri a festéket bármilyen jó a festés,de ha nem hibás az előkészítés akkor sok meghúzást kibír a festék.
Nagyonjól kell megcsiszolni a felnit,ha festet már, a lepattogzásoknál osszekell csiszolni a feluleteket,hogy nelehessen tapintással érezni az átmenetet.Utána legcélszerűbb felni festéket használni,ha nagyon korrodált a felület akkor alapozni is kell.Ami nagyon fontos, ma már festékrendszereket kell használni.Nem lehet, a márkákat keverni,amilyen az alapozó olyan legyen a fedőfesték és a lakk is.Tehát olyan sprayt használj aihez alapozó festék és lakk is kapható,természetesen megfelelő higítóval kell előtte zsírtalanítani.Viszont vigyázni kell a nitrohigító használatával is mert egyes típusokban van zsírosító is emiatt nem leszteljesen zsírmentes a felulet.Felni csiszolásta is nagyon alkalmas a Scots Brite különböző keménységben kapható,ez van a mosogató szivacs hátulján is az is jó csiszolásra.Természetesen ahol roszabb a felület ott csiszoló papír ajánlatos.Azt se felejtsd el a felni háromdimenziós,még a peremeket is meg kell csiszolni ha azt akarod ,hogy a festék megálljon rajta.
Gerle:Van tízkilós palack is,de aránytalanul drága.A húszkilós töltése olyan 4600FT a tizesé vagy 300 forintal kevesebb,Viszont a gép tartója csak a tizest bírja el.Én az egész gépnek csináltam egy erős guruló állványt ez megbírja a nagy palackot is.A gép minden része gyári állapotban is jól használható,van munkakábele is az nem is cserélhető egyszerűen profibbra.Igaz meg is felel a célnak.A géphez egy palack és egy pajzy kel és máris használható.
nivacskarcsi dejo hogy vagy. felnire milyen lakkot javasolsz, ami kemeny es ellenallo? pl kibirja azt h rahuzom a csavart annak rendje es modja szerint
Köszönöm a kimeritő választ,de lenne még kérdésem.
Amit a boltban adnak "mutáns"reduktorral is lehet hatékonyan használni,vagy venni kell spécit.
A 20-as palacknál van kisebb?
A választ köszönöm.
nagysárkány:Attól is függ milyen színű a gép.Gyöngyházmetált pl nem lehet foltban fújni.Ha egyszerűbb szín akkor kasznis közreműködése nélkul is meg tudhatja oldani eg jó fényező.Persze ez általánosságban igaz így,Látni kéne a sérülést,hatudsz tégy fel fotót,bár úgy is azé a döntés aki javítja.
Kacagógerle.Én 79-óta vagyok kasznis,hegesztettem sokféle géppel.Idehaza a kis műhelyemben Praktikerben vásárolt 140A-TIP géppel dolgozom,úgy négy éve.Nem a legjobb gép,de a 220 voltos gépek középmezőnyében benne van.Amire neked kell, arra bőven megfelel,persze ehhez a géphez tudni kell hegeszteni,Ez nem nézi el a hibáidat,mint a 200-300 ezer forintos gépek.Viszont az ára 42ezer ,van rajta egy mutáns reduktor ,ami spórolósabb mint a 20ezer forintos spéci reduktor.Palackot havi 2500 FT-ért bérelhetsz a Linde gáztól.Ha még rá teszel egy kicsit akkor mixet is bérelhetsz.Ennek az előnye,kisebb áramerőségen is jobb beégés,kisebb fröcskölés,tehát kevesebb utómunka.
UI:Végre újra műxik a netem,akit érdekel annak szívesen adok szaktanácsot.Persze a saját véleményemet mondom ,ami nem szentírás de igyekszem tárgyilagos lenni.
Tóth Károly Karosszéria lakatos,Toyota karoszéria főtechnikus,Repülőgép lemezszerkezet technikus,Repülőgép mechanika szerelő.
Üdv mindenkinek!
Ma megtámadott egy biciklis, aminek következményeként a kocsim motorháztetőjének szélén keletkezett egy elég mély, kb. 4 cm hosszú karcolás (nemcsak a lakkréteg jött le, hanem a festék is), és körülötte be is horpadt egy kissé.
Tudtok esetleg valahol egy jó karosszériást, aki az egész motorháztető felfényezése nélkül rendbe tudná hozni? A márkaszervízek szerint ez az egyetlen megoldás, de ezt nehezen hiszem el. Az autó kvázi új. Palira vesznek? Holott nőnemű lennék! Vagy épp ezért?
Előre is köszi a segítséget,
NS
koszi. megirod majd h mi annak a 2K-s lakknak a markaja?
mondjuk ezekkel a felnikkel valszeg foglalkozni mar nem fogok, mert el akarom adni kocsistul, az utod ET szama meg mas, de azert erdekelne.
Nem minőségi anyag, sima dobozos lakk. Amelyik bevált, az a Prisma Color lakkja, és a Prisma Color felni ezüstje. Elég szép, és egyelőre bírja a gyűrődést. Fontos, hogy nitrohigító alapú alapozót kell használni. Amúgy 3-4 nap alatt kiszáradt és elég szilárd.
Amúgy sajnos komolyabb fényezést fogok csinálni nemsokára, mert görgőzni kell az egyik alufelnimet, utána meg festeni.
Voltam festékkeverőnél, az fog nekem keverni rendes festéket hozzá, direkt felnihez, illetve ad hozzá 2K-s lakkot. Ez nagyon strapabíró lakk, gyönyörűen lehet vele dolgozni, és könnyen.