Tuti lámpának néz ki, remélem bírja a 4,2 V-ot is, rendelek taktikai 123-as r5-el együtt, kíváncsi leszek a különbségre, bár valószínű az xm-l kisebb áramon megy, kicsit nagyobb az üzemideje.
Sziasztok! Pont aktuálisan találtan erre a topikra.Most kaptam a szül.napomra egy led lenser p7 szet vadászlámpát.Tudom,"ajándék lónakne nézd az fogát"de inkább M7-est szerettem volna.Kérdésem azt,nem tudtok-e valami megoldást a cserére,természetesen érték egyeztetéssel.
Valaki meg tudná mondani,miért nem hajtható az XM-L direktbe egy 18650-es protected akksiról? Az SSC P7-et azt lehet,tudom,de nem értem az XM-L miért nem hajtható,pedig a P7-nek is olyan 2800-3000 mA van megadva áramnak.
Az első kettőhöz valószínűleg kell majd EU-s, 8-as végű hálózati kábel. Régi videókhoz, stb. volt ilyen, szóval lehet van neked otthon és nem kell majd venned hozzá.
nah, nem bírtam magammal és rendeltem egy lámpát, mig ki nem találom milyet szeretnék. :)
ehhez az akkuhoz kéne egy olcsó univerzális töltő (123, 18650, stb. akkukhoz). honnan rendeljek, ahonnan ide is ér karácsony előtt? ebay kilőve, olyanom nem van.
Cree XR-E egy teljesen feltöltött 18650-ről 1,7A-t vesz fel és ezt bírja is gond nélkül. XP-G még többet, de azzal már akadnak problémák.
Prohardveres topikban egyik tag az XP-G-t direktbe rákötötte egy 25500-as akkura. Szép fénye volt 2,3A-nél... :D csak annyi volt a probléma, hogy a nagy hőtől a LED leolvadt a csillagról :D
Szerintem ezt inkább a trafó áttétele befolyásolja, nem biztos 1:1-es, mint pl az 1xAA, vagy AAA esetén.
Ha mondjuk 2,5 V-ra méreteznek névleges kimeneti áramra stabilan, akkor végigtolja az egész ciklust teljes áramon. Csak ugye ez jóval kötségesebb, nagyobb bemeneti áramra méretezett alkatrészek miatt, és ha mondjuk mehet 3 cellával is, ( max 12,6 V ), akkor a tüskés, gány lehet a jelalak.
Szóval egy R2 led esetén (XR-E) másképpen működhet a dolog, mint az XP-G esetében.
Egy széles működési tartományú úgynevezett "buck" (feszültséget csökkentő) áramkörnek a lényege az, hogy az áramerősséget állandó értéken tartja. Egy jól kihajtott XR-E esetében ez 1 amper, XP-G nél 1,5 amper. Ennyit kap a led 15 voltnál meg 8 voltnál is, tehát ugyanakkora a fénye.
Egy darab 18650 esetében már más a helyzet. Ugyanis itt az elektronika valamennyi feszültségesést produkál eleve (néhány tized voltot) és még a frissen töltött akkuval is nagyon hamar alá tud menni az XR-E led 1000 milliamperes áramához tartozó kb 3,7 volt feszültségnek. Ha a feszültség kisebb, akkor az XR-E nem enged át 1 ampert csak mondjuk 700 milliampert, ergo azt tapasztalod, hogy 2db akkuval nagyobb a fénye.
XP-G esetében a maximum áramhoz tartozó (1,5 amper) feszültség 3,5 volt körüli. Ez már (az elektronika feszültslgesésével együtt) jobban fekszik a szóló 18650 akkunak.
Azt már nem is merem említeni, hogy úgynevezett Buck-boost elektronikával még jobban meg lehet kavarni a helyzetet. Az viszont nem az olcsó dropin kategória.
Még annyit azért hozzáteszek, hogy az 1x 18650 plusz XP-G R5 azért gyorsabban szívja az akkut, mint egy XR-E R2 (ugyebár nagyobb amperon megy).
XML dropinokra is kíváncsi leszek, az sok mindent meg fog "ölni" (gyakorlatilag múlt időbe fogja tenni az SSC P7, MC-E és SST-50 dropinokat). XML leddel is ugyanez lesz a helyzet "hajtásláncilag", tudniillik a max áramfelvételnél 3,35 volt a feszültség, tehát röhögve fogja bírni a szóló 18650 ezt a ledet is, esetleg a "protected" akkukkal lehet gond, amelyik már ekkora áramnál letilt.
Még mindig nem értem...2 db 18650-el csak az üzemidő nő?Nagyobb feszültséggel nem nő a fényerő?Azért kérdem mert láttam olyan R2 led-et ami 18 V-ig működött és 1 db 18650-el 200 lument tudott,2 db-al pedig 275-öt.
Nekem DX-es van, az jól megy 1db-ról is (3,5 volt körül kér a led 1500 milliamperen, azt kiadja simán az 1db). A gyakorlatban is jól tartja a nagy fényerőt, nem kezd el túl hamar elmenni a fényerő.
ha van a környéken egy nagyobb tér, vagy focipálya, talán érdemes lenne ott tesztelni a lámpákat. mindig ugyanonnan és mindig ugyanolyan célpontokon. bár az ilyen tesztbe igencsak beleszólnak a légköri körülmények (eső, pára, szmog, köd), a hóról nem is beszélve. és legyen egy etalon lámpa, amihez mindet hasonlítod.
Előre köszönöm a választ, várom izgatottam, mert ez mellett döntöttem. Átlagos felhasználásra szeretném a lámpát vásárolni, gondolom ez kielégíti majd a szükségleteimet.
Tényleg alma, körte, citrom ahhogy a kollega kérte.
Mivel én is szoktam túrázni és gyakorlatilag biciklin élek (valamint láttam már pár lámpát) ezért bátorkodom javasolni a Fenixet a listádról. Az ITP szerintem ehhez a felhasználási területhez kicsit nagy, az Olight 500 lumenje pedig felesleges, csak jobban eszi az áramforrást. A Fenix a maga R5-ös ledjével valószínűleg elegendő fényt tud az adott felhasználáshoz, a kedvező lumen/watt aránya miatt pedig eléggé akkubarát. Nem utolsó sorban ha megnézed az adataikat a Fenix 2. fényerőfokozata (száznegyvenegynehány lumen) a két másik lámpa második fokozatát jócskán felülmúlja (azthiszem mindkettőnél 80 lumen) viszont időben nagyon hasonlót mutat (6,5 illetve 8 óra). Ez egy éjszakai túrázásnál nem utolsó szempont, főleg úgy, hogy az a 140 lumen (jó az még nem OTF adat) az elég jó távolságra elvilágít.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni mert szeretnék egy lámpát venni de egyáltalán nem vagyok benne a témában. Próbáltam okosodni mielőtt kérdezek, ezért végigolvastam az utolsó két-három hónap hozzászólásait. Ezek alapján sikerült leszűkítenem a kört és az alábbi lámpákat néztem ki:
- FENIX TK15
- OLIGHT M21 Warrior
- ITP A6 Polestar
- esetleg más javaslat?
Ezek közül kellene döntenem. Ti mit javasolnátok? Mivel nem vagyok benne a témában a gyártókat sem ismerem, hogy minőség és megbízhatóság szempontjából melyiket érdemes választani. Na meg azt is jó lenne tudni, hogy a specifikációban megadott adatok általában mennyire állnak közel a valósághoz... Igazából túrázáshoz, biciklizéshez kellene egy megbízható lámpa.
Akksit ill. töltőt milyet érdemes venni? Olyan érdekelne amit itthon meg lehet venni...
Kérnék egy kis segítséget. Ez a lámpa ilyen áron elérhető vagy nem? -mert kb 5-6 nappal ezelőtt valaki kiírta ezt a linket, de azt is odaírta, hogy csak egy napig érvényes a 59 dolláros ár.
Rákattintottam a BLACK FRIDAY SPECIALS-gombra és a kosárba helyezés után 59 dollárárt ír ki?!(amúgy 110$)
nem úgy értettem az elavulást, hanem mikorra kinézi az ember, lehet, h már nem is kapható az. ha veszek valamit, nem nagyon fogok komolyabban foglalkozni a dologgal, használom ami van és kész. attól függően mit veszek elsőre, valószínűleg lesz egy második, ami vagy kisebb vagy nagyobb lesz.
Előtte kis ideig a dereelight CL1H, aztán a fenix t1/tk10/tk11/ voltak a kiszemeltek, illetve olight m20, meg talán még volt valami. Mindenképpen ilyesmi mértet (2xcr123a / 18650) akartam. Tk12 mellett meg azért döntöttem végül, mert ez tetszett a legjobban a kiszemeltek közül. (nekem fontos volt ez is, mert ennyi erővel egy lámpa ehetne akár egy darab cső is, ha csak a funkcionalitást nézzük.)
Valóban 1-2 év alatt technikailag "elavulnak", de én nem tervezek egy darabig újat venni. Max építek majd egyet, de azt is csak az építés öröméért, nem azért mert szükségem lenne rá. Az esték nem lesznek már sötétebbek és azért 200 lumen felett már simán elég egy lámpa általános használatra. (esti erdei túra / séta, bicikli lámpaként, egyebek) Bár igazából az esetek többségében otthon a ház körül sokkal kevesebb is elegendő. 10 lumen is.
valami olyan kéne, ami ife1 méret (és nem szélesedik nagyon a feje), van benne kraft is (mondjuk 200 lm), jók a fokozatok, egyszerűen kezelhető, jó is, jól is néz ki.
persze, van autó is, csak azt utálom a városban. inkább a motor.
azért elmondom mik tetszenek, ha nem is felelnek meg minden elvárásomnak:
A taktikailámpa.hu egy régebben itt is írogató fórumosé. Vedd fel vele a kapcsolatot, Fóton van a boltja. Elég sok lámpa van készleten, menj el hozzá, beszélgess el vele. Kipróbálhatod a összes lámpát. Szerintem érdemes.
szerintem nem egyidőben készültek, de ha a hátteret megnézed, hasonlóak. de talán a jetbeam-nél még hosszabb is a záridő, a felhők világossága miatt. vagy az alsó kép tényleg korábban készült és ezért picit világosabbak a felhők. még egy kis köd kellett volna, h még rosszabbak legyenek a körülmények. látványosak ezek a képek, de messze nem ideális körülmények ilyen tesztekre.
Vegyesek az érzelmeim, de a végére arra jutottam, hogy nem vennék ilyet.
Szóval első körben az ára. Drága. Vagy ha ennyibe kerül, legyen tökéletes, de nem az.
Megmunkálása hibátlan, azzal mindenki egyetértett. Fényerőséget már többen kifogásolták, szerintük 150 OTF-hez van közelebb.
Viszont a fő baj, az állítógyűrű.
A gyűrűn van egy pont ahol a lámpa stand by-ba kapcsolható. Ezt egy rugós-golyós megoldással érték el. A gyűrűvel állítható a fényerő. Kb 270 fokos elfordulásra van felosztva az a 100 valahány "lépcsőfok".
A probléma a következő. Egy lépés 8 mA-es változás. Tehát a lámpa 0-100%-ig teljesen lineárisan van vezérelve. Míg a szem nem. Tehát az első pár ugrás szemre nagy fényerő növekedéssel jár, míg a vége felé már alig látható különbség. És a másik bibi, hogy a gyűrűt marha nehezen lehet a stand by állásból az egy egységnyire lévő legalacsonyabb fokozatra kapcsolni. Vagy továbbmegy, vagy visszaugrik, szóval nehéz.
Az elektronikája jó a cuccnak, 1-4,2 voltig eszik mindent.
Nekem van egy NC SR3-asom. Ott sem tudták bug nélkül összehozni a gyűrűt, módváltás közben beugrik a max fényerő. Viszont gyönyörű :)
én se állok annyira jól, de a google fordítóval nagyjából érthető, chrome-nál két kattintás és fordítja az egész oldalt nem kell vele tökölni. Nemtom mennyire van baj vele, de többen panaszkodnak, volt aki hamar el is adta stb, csak minimálisan olvastam bele a témába.
Ha mondjuk 2 elemes és 6V a max, akkor 3 Voltosat.
ha bír többet is, akkor mehet a 3.7-es. De itt sem mindegy, hogy protected, vagy sem, mert a protected hosszabb és nem biztos, hogy kettő elfér a lámpában. Nekem is van olyan lámpa, hogy csak az unprotectedből fér el benne kettő.
Viszont van olyan lámpa is, ami 2*3.7-től fényesebb.
Pl szedd ki azt az izzótartót belőle (látok 2 csavart) és nézd meg mennyi hely szabadult fel vele (mélység), aztán az egész fej belső átmérőjét mérd le, meg a tükör mélységét / átmérőjét is mérd le szépen, és jegyezd fel. Aztán valami dealextreme szerű oldalon el kell kezdeni nézelődni vagy már kész dropin után (ez tulajdonképpen egy készre szerelt tükör + led + driver, amit csak be kell majd valahogyan szerelned. De van led nélkül is ilyen ha többet akarsz szerelgetni. Vagy külön-külön is megveheted a hozzávalókat hozzá (led, tükör, driver, "hűtő borda"))
Szóval kb így. Ezt nem úszod meg macgyverkedés nélkül. Ja és még a hűtést is meg kell valahogy oldani. (a lámpába való valamilyen hűtőbordával, ez aluminium vagy réz darabka szokott lenni. erre van a led rászerelve, aztán ez meg szorosan érintkezik a lámpa fém testével, stb) Bár teljes drop-innál ez valamilyen szinten már megoldott. Aztán nem rakhatsz bele pl túl erős ledet, mert seperc alatt túl forrósodhat az egész lámpa és az senkinek nem jó. Főleg a lednek nem.
Ja, és még az energia ellátást is meg kell oldani. Milyen elemekkel megy ez? Mert ettől is függ, hogy lesz-e még vele külön munka.
Még mindig akarod? :D Esetleg egy könnyebb megoldás lehet egy ilyen maglite led upgrade beszerzése. Ez lehet pont bele is menne a foglalatba. Vagy max egy ilyen foglalatot kell még bele szerelni. Bár ezt nem tudom, hogy jó lenne-e, mert a hütés itt akkor nem lenne megoldva. Bár ezek a "maglite ledek" elég gyengék a cree ledekhez képest. Szóval ezt a két opciót látom.
Amúgy vannak itt páran, akik jártasabbak nálam a házilag szerelt lámpákban. (én még nem csináltam, de tervezem egyszer.) Talán ők is tudnak segíteni, ha neki vágsz.
nincs véletlenül valakinek 1 li-ion cellához (Dealextreme, vagy más hasonlóan olcsó) és 1 MC-E/SSC multichip ledhez való elemlámpa vezérlője elfekvő? ja és boost-os, bár gondolom ez az akksiból egyértelmű. :)
sziasztok sima egyszerű kulcsmellé, kicsi zsebben hordható, nem vadászati meg lövészeti :) célra alkamas aa-s elemmel működő elemlámpák közül mit ajánlotok? ami jó is és olcsó is tudom, hogy kompromisszumot kell kötni de csak van ilyen is :)
Ha az első linken lévő töltővel tölthető 18650, AA stb méretű li-ion akku, akkor cr 123 méretű 16340 is.
Annyit csinál hogy felismeri a cella fajtáját ( ni-cd / ni-mh 1,2 V ) vagy ( li-ion 3,6 V ), és cadmium vagy metál-hibrid akku esetén valószínű időzített töltést csinál mondjuk 1,45 V-ig 360 mA-es töltőárammal, ( bár lehet van olyan gagyi hogy nem foglalkozik semmivel, csak tölti folyamatosan 360 mA-el ).
Li akku töltésnél pedig beáll 330 mA-re és 4,2 V-ig engedi. ( bár lehet van olyan gagyi hogy csak 330-al tolja amíg lehet, de ebben az esetben csak védett li-ion akkut lehet vele tölteni, az lekapcsol 4,2 V-on.
A 9 V-os csati meg külön van .
Amúgy ha van otthon nem használt telo töltőd, védelemmel ellállott ( protected ) li-ion akkut, vagy polymert simán tölthetsz, a töltőn rajt van a töltőáram, 4,2 V-nál pedig lekapcsol az akku.
A második linken lévő töltővel biztos lehet tölteni védelem nélküli li-ion is, 4,2 V-nál nem engedi tovább.
Viszont nem lehet lifepo4-et, mert annak alacsonyabb a cellafeszültsége ( 3,2 V ) és max 3,65 V-ig töltehető, ( van ennél eltérő is )
ez viszont jó lenne, de ez mit jelent: "Note: Charger ONLY works for Li-Ion RCR123A Batteries. Does NOT support LiFePO4 type RCR123A. Do NOT charge Primary (disposable) Lithium CR123A batteries with charger."
HKelvis netes bolt. 11.19 fizetve. 11.21 elküldve, és még a mai posta sem hozta. :( Ez is már csak jövő hét. vagy ahogy olvasom lehet hogy még 2 hét? :(((
szerintem meg csak marha nagy a dx forgalma. meg amúgy a karácsonyi őrület, csomagküldések. tavaly is nagy csúszás volt náluk, de idén már nem szívtam meg, mert a tavalyiból tanultam. októberben le kel adni a rendelést, akkor "biztos" ideér karira. akinek most jut eszébe, annak nem sok reményt adok, de ne legyen igazam.
Persze, nem is azért mondom, mi is rendelünk mindenhonnan sokszor, csak amolyan jelzés, hogy karácsonyra ne tervezzetek vele.. Nekünk is ért már ide 2 hét alatt, meg 1 hónap alatt is. Viszont érdekes, hogy ebay mostanság gyorsabb. Gondolom ott az eladó feladja egyszerre, dealextreme meg rajta ül napokig.
dx-et el kell most felejteni, ha karácsonyra akar rendelni az ember. én okt. 24.-én adtam le egy rendelést, elvileg okt. 27.-én shippingelték és november végén (egy hónap) jött meg. amúgy 2 hét szokott lenni. de ebay is változó, hk-ból jött egy csomag vagy 1 hónapig, másik meg 2-3 hét alatt ideért.
Csak azért gondoltam a direkt hajtásra,mert az SSC P7-nek is 2,8 A van megadva,de vígan hajtható direktről.Amúgy protected akksi lenne,amiről hajtanám.
ha belépsz a paypal fiókodba ott a My Account/Currency converter-nél meg tudod nézni, naponta kétszer változik 10:30 és 19:30-kor, hétvégén szombat 10:30 és hétfő 10:30 között nem változik
Dealextreme-ről ha valaki szeretne karácsonyra rendelni, csak óvatosan.. Én 11.08.-án rendeltem, 11.25.-én postázták és csak 12.01. napon hagyta el Hongkong-ot.. Szóval jóóó lassúak... Amúgy ez csak a kettő cuccomból az egyik, a másik még csak nemrég lett postázva..
"Mindent" lehet, csak elhatározás kérdése. + ráfordított idő és pénz. Szerintem simán lehetne találni hozzá valami droppint, ami bele fér. Még ha kisebb is, valamivel ki lehetne hézagolni a maradék helyet.
CPF Marketplace-re is kitették a TK50-et, az nem tetszik ebben az ansi mérésben hogy 10%-ig csökkenő fényerőig mérik az üzemidőt ha jól tudom.. meg kell várni a normális teszteket
Feltennék nektek egy kérdést, de lehet, hogy nagyon láma kérdés, így kérlek, hogy ne vesszetek belém :-)
Egy régebbi alig használt alumínium házú, vízmentes Energizer lámpámban nem lehet a hagyományos izzót és tartóját kicserélni egy Cree Ledes vezérlőegységre?
A lenti képeitekről jutott ám csak eszembe.... egy kérdést megér. Elég ám egy sima "nem" is :-)
Uses two 1.5V D (Ni-MH, Alkaline) batteries 228mm (Length) 39mm (Diameter) 60mm(Head) 233-gram weight (excluding batteries)
Digitally regulated output - maintains constant brightness Reverse polarity protection, to protect from improper battery installation Two side button switches, easy operation Made of durable aircraft-grade aluminum Premium Type III hard-anodized anti-abrasive finish Toughened ultra-clear glass lens with anti-reflective coating
Az xm-l doksija szerint 3 A-en 3,35 V-on jár, ennyire még talán egy gagyibb 18650 se esik be, 3,6 V körül meg biztos felvenné vagy dupláját, szval nem ez a hosszú élet titka :D
Talán előtét ellállással direktben, de az meg többet elfűt mint egy pwm áramgenerátor.
Hát, ez nekem sajnos kínaiul van. Minél többet keresgélek, annál bizonytalanabb az ember.
A trustfire X6 már fényágyú kategória, hatalmas lámpa.
Nekem valami olyan kéne, amit puskára feltudok fogatni, lövést szerintem 150 méternél meszebb nem adnék le vele.
A Led Lenserekről végülis nem nagyon kaptam választ, nem használja senki? Pedig igényes kidolgozásnak tűnik, meg jól fokuszálhatónak. 4 darab AAA elemmel megy, ez a méret esetleg kompatibilis valami akksival?
P7-est tudnék szerezni 15-ért, annyiért jó vétel lenne vagy drága?
Attól függ, hogy milyen célre kellene a lámpa. Teszem azt, lehet valakinek elég lenne egy Fenix TK12 R2, esetleg R5, vagy LD40 vagy DX-ről nagyon jó lehet egy XP-G-s lámpa 14500-as akkuval.
Viszont ha nagy fényerő kell, akkor csak a DX-es lámpák maradnak, amik bőven jók. Persze előfordulhat, hogy hibás darabot kapunk, de nagyobb a szórás, a másik pedig, hogy ezért az árért ezt el kell fogadni. DX-en vannak nagyon jó SSC-P7, SST-50-es lámpák, kicsi és nagy méretű is, na meg a Trustfire X6 még ami jó választás lehet annak, akinek erőteljes keresőlámpa kell. Kb. egy szinten van az Olight SR90-el, viszont olcsóbb 40e forinttal.
Jelen. Két dolog rejtély számomra a hidegfúzióval világító kulcstartólámpa beszerzési árán kívül. ;) Az első, amikor valaki időt-energiát nem kímélve rendszeresen "bukkan véletlenül" az általa nem kedvelt márkával foglakozó írásokra. Szép sport, én inkább máshonnan közelítem meg az életet, vidámabban, több szabadidővel.
A másik, amikor valaki képről tud bölcsen ítélkezni olyan témában, amihez egész jól érzékelhetően igen kevés köze van. Valahogy nem tartom magam annyira innovatív elmének, hogy egy webes fotó alapján döntsem el, hogy csillogó gyagyit, vagy negyed kiló 22 karátos aranyat látok.
A Surefire meg köszöni, még mindig jól van, a DX-es gagyi minőségére jó bizonyíték, hogy az igénytelen, balkáni németek is használják. Meg még pár ismeretlen márkát (Streamlight, stb.), és sok mást is, mert nem telik jobbra, meg tudatlanok is. Majd egyszer nagy zsét akasztok, amikor a netes fórumhuszárok bejegyzéseiből leszűrt információk alapján kificcenek -mondjuk- Londonba, és arconröhögöm az első reptéri "parkőrt" a géppisztolyára gányolt izzós(!) legfeljebb 120, de még inkább 60(!) lumenes SF lámpácskájával. És felvilágosítom, hogy megy ez okosba'. :))))
A minőséget illetően maximálisan egyetértek. Fordult már meg a kezem között mindenféle elemlámpa. A SF minőségérzetének 80%-át relatív könnyű elérni, az érdekességek innen kezdődnek. Ezen nem érdemes rugózni egy ilyen fórumon, ahol a szóbanforgó lámpák túlnyomó többsége a felesleges és/vagy túlzás kategóriába esik.
Félreértés ne essék, a SF nem olcsó, nem mindentudó, nem csilivili sokfunkciós. Akinek bejön az, amit nyújt, annak jó. Akinek meg nem, az válasszon mást, az lesz a jó megoldás.
Oké! Elküldöm, de miután belevilágított a szemembe, én bosszúból még erősebben megnyomkodtam és azóta nem világít! Ha úgy gondolod, hogy még ezek után is van értelme elküldenem, akkor ide küldd a neved és címed: abrutyo@freemail.hu .
Elképzelhető, hogy valami olyan baja lehet, mert tegnap mérgemben egy "kicsit" megnyomkodtam és a szemét a szemembe világított. Sajnos én nem értek hozzá, nincsen felszerelésem és ismerősöm sincs, hogy orvosolni tudjuk a bajt.
Lehet, hogy a kínaiak sz@rul forrasztották fel a star lapkára a ledet és a 4-ből csak 1 érintkezik. Meg kell nézni és ha ez a baj akkor egy kis hegyes pákával orvosolható.
SST-50 LED van benne, nagyon jó thrower lámpa és oldalra is jó fényt ad, plusz többféle akkuval, többféle konfigurációban is használhat (1x18650, 2x18650). Jóval olcsóbb, mint mondjuk egy JETBeam RRT-3 SST-50, ami 350 dollár körül van. Fonarevka.com-on van róla összehasonlító kép, itt meg két alapos teszt:
Én is ebben a cipőben járok, nem egyszerű a döntés. A Led Lenser lámpákat néztem, de nemtduom, mi alapján lehetne dönteni pl ebben az esetben:
Led Lenser P7
Led Lenser T7
Led Lenser P14
Mind a 3 lámpára 200 lument írnak a neten. Igazából csak a méretükben térnek el kicsit, tömegük 192-384 gramm közt, mindegyik 4xAA elemmel megy, egynél találtam infót hatótávolságról, kb 210 méter.
hát, én nem vagyok amerikai úgyhogy inkább a technikát értékelem. magyarán, 15 lumenért nem adnék 80 dodót. az inova lámpák is határeset, ár/teljesítmény arányban ők sem túl jók, de nagyon tetszenek. bár a "műanyag" ház nem tudom milyen lehet. egy biztos, nem horpad be.
Elég sokféle li-ion / polymer / LiFePo4 stb akkum van itthon, horror lett volna mindegyikhez töltőt venni, úgyhogy egy egyszerű szabályozható feszgenerátoros/ áramokrlátos tápegységgel töltöm őket. ( lm 338 5 A-t tud db-onként )2db 10 A-t , 10 db 50 A-t stb.
De védett akkukhoz lényegében semilyen szabályzás nem kell, annyi hogy a max töltőáramot nem kell túllépni, és nem tűzforón kell tölteni. Pl egy telefon töltője 0,5-1 A-t tud, ( attól függ mekkora akkuhoz tartozott ) 4,2 V-nál pedig megszakít az akku védelme, és tele van.
Van amelyik elég jól megközelíti azt a minőséget, azok persze árban is ott vannak, de az olcsóbbak azok nagyon nem.
Talán AltF4 olvtársunk, akinek több SF-je is van, bővebben tudná vázolni a minőséget mint én, de amikor kézbe veszem, valahogy megtestesíti a tökéletesség fogalmát.
AA/AAA akkuhoz van IPC-1L-em, egyelőre az jó. Amikor néztem, a Powerex töltője súrolta volna alulról a 20ezret is a postaköltség miatt. Li-ion-hoz meg vmi egyszerűbb kellene, olyan ami nem tölt túl meg mittomén, milyen hibái lehetnek ezeknek.
Fegyverlámpát szeretnék venni, csak nem tudom milyet. Nézegettem az Olight M20/21 Warrior, Fenix tk 15. Lényeg, hogy utánkeresésre is alkalmas legyen, viszonylag kicsi és könnyű, és ne merüljön le 20 perc alatt. Mi a véleményetek ezekről a lámpákról? Valóban tudják a leírtakat, milyen a hatótávolságuk, esetleg miért nem ajánlanátok? Használ valaki ilyet vagy hasonlót? Néztem még a Fenix tk 12 r5-t, de itt egyik oldalon 280 lumen, a másik oldalon 240 lumen érték van megadva, akkor most mi az igaz? Ha valaki segítene az nyugodtan írjon magánba. Szeretnék egy jó lámpát, ami pár évig használható lenne. Egy normális lámpa is 20-40 ezer forint, szóval nem akarom elkapkodni a vételt.
nálam is volt ilyen a P3D-nél, csak épphogy kapott egy minimális ütést, egyből meglátszott az elején, szerencsére a bevonat nem sérült meg
IFE1
"Made from military grade T6061 aluminum alloy Mil-Spec III Hard-Anodized scratch & corrosion resistant finish in Sand color Titanium alloy bezel retaining ring provides protection from impacts. Stainless steel tailcap retaining ring protects the switch from impacts. Anti-rolling rugged design with durable titanium alloy clip "
Nagyon ajnározzák ezt a Surefire-t, közben meg egy DX-es zseblámpának sokkal szebb a kidolgozása, szebbek a menetek is.
Az a Nitecore meg nagyon jól néz ki, egy dolog van, ami elrondítja: elől az a krómozott gyűrű nagyon csúnya, de maga a lámpa nagyon szép, olyan, mintha nem is forgácsolással, hanem porkohászati úton állították volna elő.
Nextorch lámpák, hogy finoman fogalmazzak nem túl erősek. Már egykettő járt nálam tuningoláson.
Fegyverlámpát csak azért nem javaslok Neked, mert elfogult vagyok (a saját fegyverlámpáknak kinevezett tákolmányaim iránt) meg megfogadtam, hogy itt nem reklámozok. Annyit azért súgok, hogy a megjelölt költségkerek körül már egészen jó cuccot ki lehet hozni.
volt nálam RRT-1, sajnos a "throwerségen" kívül másra nem is nagyon használható, ezen kívül jó ronda gyűrűs fénye volt. Kíváncsi leszek az R5-ös RRT-1 milyen lesz mellette. Azt se felejtsük el hogy az RRT3 meg a TK40 reflektora nem thrower lámpának való, nem is erre készültek.
Azt azért ne felejtsük el, hogy hiába nem mai darab már az XR-E R2, hiába gyengébb a fénye, mint a többi, korszerű lednek, de még most is ez a legalkalmasabb LED a "Thrower" lámpákba. Sima reflektorral gyakorlatilag lealázza az összes ledet. Legfeljebb a lencsés megoldásokkal lehet megfogni, meg mondjuk egy Olight SR90-el, Trustfire X6-al, de azok már más kategória.
Az U. Tunnel 2 és az Utility Tunnel helyszíneken jól látni miről beszélek. Az elsőnél a JETBeam RRT-1 R2 a maga kb. 240 lumenjével az alagút végén akkor fényt ad, mint a JETBeam RRT-3 SST-50, aminél 1200 lument hazudik a gyártó. De érdemes megnézni az Utility Tunnelnél a Tiablo A10G R2-t...
Szerintetek bele merjek fogni? Ki tudja mennyi a szállítás. Bár, ha abból indulunk ki, hogy az EMS 25-30 $ körül van, és kb az a legdrágább, sokkal rosszabbul akkor se jövök ki, mintha DX-ről rendelném :)
A HKPOST meg nemtom milyen árakkal dolgozik, de szerintem csak olcsóbb lehet. Az a we will email to you... viszint nem túl biztató.
"The shipping rate cannot be determined at this time2050.51.0" <- ez meg mi?! :)
Ez elvileg paypal ár, csak nem tudom mennyi lenne a szállítás; jó lenne pedig megudni... Nálam ilyen 205 kilós csomag súlyt ír. :D
A 2 módosnál nincs elektronika, teljes gőzzel megy (elvileg 3 állású kapcsolóval megy, az alacsony fokozatban egy ellenállás van sorbakapcsolva a leddel).
nagyjából ahogy nő a számozás meg a betűjelölés annál erősebb a led, de egy családon belül pl XR-E Q5, R2 között minimális a különbség, szabad szemmel talán nem is látható. XR-E ledes lámpát manapság már nem vesz egy igazi lámparajongó kivéve ha a Surefire a kedvenc márkája, vagy fókuszos lámpára van szükséged. A fókuszosokhoz jobban passzol az XR-E, de erről radio tudna többet mondani, meg a technikai különbségekről is. XR-E hátrányai, sima reflektor esetén (vagy fókuszos lámpáknál) gusztustalan gyűrűs fény, ez főleg beltéren zavaró, terepen kevésbé látszik, de léteznek annyira ótvar fényű XR-E ledes lámpák aminél kint is zavaró lehet ez a jelenség. Van akit ez egyáltalán nem érdekel, nálam hozzá tartozik egy lámpa minőségéhez a fény minősége is.
XR-E után jött az XP-E. Kevésbé elterjedt fajta. Q5, R2, R3-bin, utóbbi nagyon ritka, inkább a Q5, R2-t használtak. Fényerőben semmi lényeges különbség az XR-E-hez képest, viszont szebb fényt ad sima reflektor esetén (99%-ban eltűntek a gyűrűk) és valamennyivel szórtabbat is.
Majd tavaly ősszel jött az XP-G R5 aztán vmikor volt egy frissítése, így lehet két R5 között jól látható fényerőbeli különbség. 4Sevens volt az első gyártó akik XP-G R5-ös ledet használt. Aztán jöttek a többiek is szép lassan. Érkeztek az R4-es lámpák is év elején (Fenix) és most az S2-nél tartunk, de itt is minimális a különbség, az R5 és S2 között 4Sevensen azt írják 7% különbség van csak, szóval ez lószar. XP-G hátrányai lehetnek, pl a "donut hole" jelenség, a fény közepén egy sötétebb pont, vagy néha kicsit érdekes zöldes, sárgás beütése is lehet a fényének, ez valakit zavar valakit nem. Ami nagy durranás lesz remélhetőleg, az az XM-L, aminek illene már megjelenni 1-2 hónapon belül lámpákban is. Év eleje óta várjuk.
Ezen kívül ott vannak még az izmosabb ledek: SSC P7, MC-E, SST-50, SST-90. De ezeket nem teszik bele kisebb lámpákba, szépen termelik a hőt.
Abban még kérhetnék segítséget, hogy a Cree ledek milyen generációkban jöttek ki, fejlődnek? Csak annyi érdekel, hogy a Q2, Q5 mennyiben más, mint az R2, vagy hasonló. Köszi!
"Elképesztő teljesítmény - A Surefire LX2 Lumamax egy új mikroprocesszor vezérlésnek és a legújabb LED technológia kombinációjának köszönhetően rendkívüli teljesítményre képes."
Legújabb LED technológia: Cree XR-E R2, a rendkívüli teljesítmény meg a képen látható.
"csalt" ott mindegyik szerintem. max 1-2 kivétel lehetett. de hát máshol is ez van, parasztvakítás. (megállítható élő adás. aha. , meg led tv aha. meg sorolhatnám. valahogy versenyben kell maradni, ha csak a lumen számokat nézzük. aztán trükközött ott sok mindenki. gondolom.)
"...nem minden a lumen érték. a fenix sem a lumen hajhászásra megy, hanem más dolgokra. (volt réggebben linkelve egy a fonarikosok által készített interjú szerüség és ott mondták a fenixesek, hogy nekik nem fontos a minnél több lumen a lámpáiknál. inkább minőségre, üzemidőre, meg ilyesmikre figyelnek.)..."
Ami azért vicces, mert többek között az ő pofátlan hazugságaik miatt született meg a szabvány. Na ja, csak a szépre emlékezünk. :)
A Spiderfire SSC-P7 jó kis lámpa, van nekem is. Direktbe van hajtva, tehát ennél maximumon megy a LED. Jól szórja a fényt, általános használatra nagyon jó. Viszont azt mondod, hogy a mostani lámpád, az MTE SF-23 nem szórja eléggé? Az SSC-P7-es lámpák alapvetően nagyon szórják.
nem minden a lumen érték. a fenix sem a lumen hajhászásra megy, hanem más dolgokra. (volt réggebben linkelve egy a fonarikosok által készített interjú szerüség és ott mondták a fenixesek, hogy nekik nem fontos a minnél több lumen a lámpáiknál. inkább minőségre, üzemidőre, meg ilyesmikre figyelnek.)
én is úgy gondolom, hogy az újabb ledeknek jobb a hatásfokuk, de ettől még nem feltétlenül kell fényesebbeknek is lenniük egy lámpában. de erről majd más többet és okosabbat.
kis helyen elférő, akár kulcsra akasztható vagy zsebben simán hordva nem kulcstartó lámpára gondolok, akár zoom funkcióval ellátott lámpát az olcsó de jó kategóriából milyent ajánlotok? ha lehet és konkrét dolgot ajánlotok lécci magyar linkkel tegyétek köszönöm szépen
a 120 ansi lumen is OTF lumen. csak ansi szabványná l 3 perc múlva mérik meg az értéket, míg a szabvány előtt rögtön a bekapcsoláskor mérték meg. így a melegedés okozta veszteséget nem számolták bele.
szerintem szépen lassan mindenhol át lesz írva. a fenixtactical-on is már elkezdték. a tk11nél még nincs ott. de szerintem az 250-255lumen lesz a 285 helyett.
most a 4sevens meg a többi szerintetek át fogja írni az összes már létező lumen értéket ANSIra? Pl. preon 2-nél láttam h 120 ANSI lett a 160 OTF-ből. kezdek megőrülni :) és a régebbi fenixeknek TK11 lesz ANSI értéke? így nem lehet mihez viszonyítani :S
Nem lenne fontos a sok mód, (vagy esetleg kioperálom belőle), hanem inkább az erősebb szórt fény, mivel nem vagyok távollátó, hogy kilóméterekre nézelődjek.
Tudnátok javasolni valamilyen normálisabb modell-t kb 40 dolcsi körüli árfakvésben?
Pontosan így van, annyit még hozzáteszek, hogy az R a cink karbon, az LR a tartós elemet takarja (az érdekesség kedvéért FR a lítium-vasszulfid, a KR a nikkel-kadmium, a HR a nikkel-metálhidrid jele, utóbbiakat én is csak a wikipédián láttam még, elemen vagy akkun nem)
Ezek ilyen hivatalos elnevezések, az IEC (Nemzetközi Elektrotechnikai Bizottság) által használt nevek. Ennyit tudtam meg hirtelen, pl: LR03 = AAA, LR6 = AA, LR14 = C, LR20 = D
Rayovacot láttam a Corában is, Törökbálinton, igaz nem 20db csak 12 és asszem 8-900 ft, de még így sem olyan rossz, ha azt nézed hogy egy 4dbos Energizer is simán 7-800ft bárhol máshol, legalábbis ezekben a nagyobb áruházakban. A kis boltokban meg még drágább. Mikor láttad az Aldiban ezt a 20db/799ftos csomagot?
-Cink-szén elem: ezek voltak a legelsők, alacsony kapacitás, alacsony terhelhetőség, hamar "ereszt". Kínai piacokon ezeket lehet kapni sokszor 10 forint per darab körüli árakon. Semmibe nem érdemes beletennni, mert kis kapacitású és megfolyik
-Cink mangán (féltartós elem): a következő stáció. Márkásabb kivitelei már egész használhatóak, bár nagy áramfelvételű fogyasztóba ez sem való.
-Alkáli (tartós) elem: hasonló elven működik, mint az előző kettő (cink és mangán anód és katód) de az elektrolit ammónium-klorid helyett kálium hidroxid. Jól bírja az ampert és a kapacitása is megfelelő (több mint 3000mah AA elemeknél).
-Lítium vas szulfid (Energizer 1,5 volt lítium elem) AA és AAA méretű 1,5 voltos (vagyis egy picivel több) elem, nagyon drága, de jó. kb 2,5 szeres kapacitást tud az alkálihoz képest.
Néhány szót a márkákról:
-nagyon noname elemek: felejtsd el
-top márkák: csak elemekkel, akukkal foglalkoznak: Energizer, Duracell, Varta (*aka Rayovac) GP
-erős középkategória: nagy elektronikai gyártók akik kihoznak elemeket is (ami lehet, hogy cimkézett GP vagy varta v,. stb): Hitachi, Sony, Samsung, Panasonic, stb.
-alsó-középkategória: noname vagy kevéssé ismert gyártók termékei, ezek közt is van néha egypár jól használható darab (főleg alkáliból)
*Megjegyzés: A Varta megvette a Rayovac céget, gyakorlatilag mindkettő Varta, de amerikában a Rayovac márkanevet használja. Időnként nálunk is előfordul (Aldi) nagyon jó elemek ( főleg ha 799Ft/20 darab áron sikerül hozzájutni :-) )
Ha már akksik. A régi NiCd töltőkkel lehet tölteni a NiMh akksikat is, vagy csak fordítva? Van egy akksis szakállnyírom, de a NiCd megadta magát és hát, lassan már könnyebb beszerezni a NiMh társát..
ja kicsit drága, de aki 15-20ezret költ egy lámpára vagy többet, annak kell, hogy legyen pénze egy normális akkura is. Soshine-nak a méretével lehetnek gondok, mert nagyobb mint a legtöbb 18650 így kérdés, hogy az adott lámpába, töltőbe egyáltalán befér e..
Nálam volt pl olyan UltraFire 16340-es akku ami a saját gyári töltőjébe nem fért bele, a lámpába is épphogy. Na AW-nál nincs ilyen gond. Ahol néztem, a cseh oldalon, pl direkt a "rövidített" verziót szállítja nekik a Shoshine, nincs a pozitiv oldalon az a kis kupak vagy mi, a képen látszik
Segítenétek eligazodni a hagyományos és a tartós elemek irdatlan kínálatában? Az árakon nem tudok eligazodni, nem tudom, hogy melyik mennyire tartós valójában. Nekem egy link is jó, ami segít a tájékozódásban és ami meg tud mutatni néhány "örök érvényű" igazságot, ha értitek, mire gondolok. :-)
most olvasom, hogy ez az AW 2900-as igazából egy Panasonic NCR-18650, egy cseh oldalról google fordítóval,
Li-ion akkumulátor AW 18650 Védett 2900 mAh
A legjobb minőségű 3.7V Li-ion akkumulátor, védelmi elektronikai piac egy igazi nagy kapacitású 2900 mAh.
AW vállalat tudja, hogy a legjobb lítium-ion akkumulátorok gyártását Japánban. Ezért választott egy top termék Panasonic 2900mAh NCR-18650 (adatlap), amelynek felhasználásával a termelést új akkumulátor védi. A negatív oldalon Panasonic cikk először kiosztandó minőségének védelme, a PCB-k, majd húzza az akkumulátor önkioltó PVC fólia.
Panasonic akkumulátorok magukban foglalnak egy, a belső védelmi rendszer hormonpótló kezelés (Heat ellenállás Layer), amelynek célja, hogy túlmelegedés elkerülése a sejt egy véletlen hiba, mint a rövidzárlat, DIca , hogy a Panasonic elemek a legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb a piacon. Információk a Li-ion akkumulátor található itt.
Ez egy lapos elem + pólusa, de használható szinte minden lámpák kínálunk. Némi fény, azonban van egy névjegyet a fejét úgy tervezték, hogy ha be egy lapos elem + pólusa nincs vezető kapcsolat, ebben az esetben kell használni a mágneses fúvóka, amely hajók az akkumulátort. Az akkumulátorok használhatók a pár sorban (a sorozat) mert a negatív pólus van szerelve egy trió a csapok biztosítása érdekében a kapcsolatot a másik pólus az akkumulátor +.
na, mennyit számítanak a normális képek, erre nem figyelnek a gyártók, pedig fontos lenne, főleg ilyen cuccoknál amiket nem tudsz akármelyik boltban megfogdosni élőben..
Az OTF nem szabvány :) Az "Out of The Flashlight" rövídétése, ami annyit tesz, hogy ennyi fény jön ki a lámpából. Ezt a gyártók maguk határozzák meg, de többnyire túloznak. Az ANSI a leghitelesebb. Ami még jó lehet, az a Light-reviews.com mérései vagy a Candlepowerforums.com-ról 1-2 vállalkozó kedvű, megfelelő műszerekkel rendelkező ember mérése, de ott inkább a LED-ek fényét szokta megmérni egy illető.
Aligha, mert akkor 1700 mAh-ásnak kellene lennie, párhuzamos kapcsolásnál az Ah kapacitások összeadódnak. Vagy 1200 mAh-ás cr123-asok kellenének a 2400 mAh-hoz.
dx-hez: legutóbb 3 nap alatt shippingelték a megrendelésemet, de még úton van. ennek ma 23. napja, ennyi még nem volt. általában 2 hét, de a karácsony betesz. valahogy idén korábban kezdődött, vagy a dx-re vannak többen rákattanva. vagy csak eltünt a csomagom...
Nálam az eddigi rekordjuk 6 nap volt vagy másfél éve. Akkoriban még 1,5 hét alatt megvolt átlagban egy szállítás. Újaban nagyon kényelmesek, a készleten levő(nek feltüntetett) árut van amikor egy bő hét múlva teszik postára (ez annak idején 1 nap volt). Most ott tartunk, hogy inkább 3 hét, de ahogy jön a karácsony egyre romlik a helyzet. Februárig ez lesz (mert újév után ott lesz a kínai holdújév, az megint megfogja).
Érdekes módon az ebay-es hongkongi beszállítóktól 1,5 hétre jött a cucc, tehát nem a postával van a nagyobb baj.
Nekem a leggyorsabb szállítási idejük 9 nap volt, de az is csak egyszer. Általában 2 hét, de az utóbbi időben nagyon le vannak maradva. Most egy XP-G R5-re várok 3 hete, de még semmi.
Ja egyébként még ide annyit, hogy a többiek is lássák, nincs semmilyen boltnál érdekeltségem és reklámozok senkinek semmit. Főleg nem sunyi tetű módon mint egyesek.
Néhány perce került ki az akciós topic a 4sevens fórumra, a vásárlók között, akik jövőhét péntekig vesznek vmit a hónap végéig leárazott R5-ös lámpák közül egy Quark MiNi AA Titanium lesz kisorsolva.
Én kérdeztem, köszi. Mondjuk ez nem túl jó hír, mert már rendeltem pár darab r5-öt.
Más. Dx-től rendelt Q2-eseimnek (mindnek) olyan magas a Vf-je, hogy simán "direct drive"-ra lehet kötni egy 18650-ös cellára. 1 - 1.2A szaladgál így rajtuk. Low budget lámpák építésére kiváló, elektronika stb. nélkül is használható. :)
van egy pár laptopból buherált 18650-es akksim. Konkrétan halott akkupakkokból vettem ki, legalább 10 éves (vagy még öregebb) agyonhasznált laptopból (legtöbb esetben a 8 cellából 2 halott volt teljesen). Annyi szépséghibája van, hogy 1350 miliamperórások (mondom több mint 10 évesek). Ja meg annyi, hogy ronda, mert a végeire ponthegesztéssel volt felrakva az elektromos összekötősín és egykettőn a kétoldalas ragasztó (amivel össze van ragasztva, gondolom, hogy ne kotyogjon) nyomot hagyott. Van belőle vagy 10 darab. Biciklilámpában használom őket (ami egy Ultraferi 502B, korábban 700ma hajtású saját gyártmányú Q5 dropin volt, tegnap óta DX-es Xp-G R5 dropin van benne :D ). Gyönyörűen hozzák (a Q5-el) az 1-1.5 óra üzemidőt. És gyönyörűen meghajtja az R5 dropint is, erről még nem tudok üzemidőt, még az ampert sem mértem meg (zárójelben hozzáteszem k...va jó fénye van ennek a dropinnek).
Nem is olyan rossz cuccos, van fénye bőven, bár a színe lehetne szebb is. Ami tetszik benne az a 12v 1 amper és a mérsékelt melegedés. Próbáltam lencsével okoskodni az negatív, majd nézek hozzá valami refit. Kézi akkus keresőlámpát tervezek belőle csinálni (ha refit nem találok hozzá akkor floodlámpa lessz :-) ), 3 vagy 4db 18650-ről hajtva. De az is lehet, hogy bringalámpa lesz.
úgyértem a kapacitás rovására megy dolgot, hogy visszafordíthatatlan változás áll be, ha sokáig van teljesen feltöltött állapotban tárolva (pl fél év), és már nem lehet majd annyi delejt tárolni benne, mint amennyi rá van írva. legalábbis ezt olvastam több helyen. aztán, hogy mi az igazság...
én azt is olvastam, hogy teljesen feltöltött állapotban elrakni fél évre az nem tesz neki jót. a kapacitás rovására megy. szóval használni kell. vagy max 40%os töltöttséggel elrakni hosszú időre. nekem pont ezért van tartalékban 2db cr123a elemem, mert azokat évekig el lehet tartani használat nélkül. (pl amim van az "2019ig jó".) a 18650eseket meg használom.
"Előnyök - Nagy energiasűrűség mai napig is növekszik ez az érték - Aránylag lassú önkisülés kevesebb mint fele a nikkel alapú akkumulátorokhoz képest. Rendszerint 10 % alatti az éves töltésveszteség. - Nincs memória effektus - Nem igényelnek különösebb karbantartást - A speciális változatai nagy feszültség leadására is képesek, így ideálisak szerszámokhoz.
Hátrányok - Védő áramkörökre van szüksége az akkumulátoroknak - Az öregedési és elhasználódási probléma jelen van, hasonlóan a nikkel alapú akkumulátorokhoz. A 40% körüli hideg száraz helyen való tárolás lassítja az öregedési folyamatot. - A nikkel alapú eszközökhöz képest magas gyártási költség "
Wikipedia,
"Előnyei
Mivel a lítium a legkönnyebb fém, így az ebből készült akkumulátorok sokkal könnyebbek a nikkelalapúaknál és tartósabbak is.
Nincs memóriaeffektus: egyáltalán nem képződnek kristályok az akkumulátorban, így nem kell gondot fordítani a rendszeres tréningeztetésre. Sőt, a Li-ion-akkumulátorok nem is szeretik igazán, ha teljesen kisütik őket.
A Ni-MH-technológiához hasonlóan ezek az akkuk is nagyon kevés mérgező anyagot tartalmaznak.
Lassan veszíti el a töltését.
Mivel még a kimerült cella is képes legalább 3 V-ot szolgáltatni az 1-1,25 V-os NiCd-, illetve NiMH-akkumulátorokkal szemben (teljesen feltöltött állapotban mintegy 4 V a cellafeszültség), egyetlen cellával táplálható a legtöbb modern mobiltelefon.
Az egyetlen cellából épített akkumulátor esetén nem kell számolni a rosszul párosított vagy gyári hibás cellákból eredő, valamint az egyenetlen elöregedés okozta problémákkal.
Hátrányai
Túltöltés vagy a névlegesnél magasabb feszültséggel való töltés esetén hő fejlődik, ami az akku felrobbanásához is vezethet.
Védőáramkörökre van szüksége az akkumulátornak
Öregedési és elhasználódási probléma, hasonlóan a nikkel alapú akkumulátorokhoz (A 40% körüli hideg száraz helyen való tárolás lassítja az öregedési folyamatot.)"
az jó lenne, mert az volt a fő ok, amiért ilyen cr123/18650-es lámpát eddig nem akartam, h féltem attól, h hónapokig nem használom és, mikor meg kéne, akkor már nem lesz benne delej. eneloop-nál nincs ilyen. a memória effektus nem érdekel, meg ezeknél már nincs ilyen.
a másik, amit nem tudok (nem értek), h ugyanaz a lámpa cr123-al, miért világít erősebben, 18650-el pedig gyengébben, de tovább? konkrétan az olight m20-nál néztem, nem tudom ez a többire is igaz-e, de gondolom, igen.
szerintem simán, de vannak itt hozzáértők ők majd megmondják pontosan li-ion esetében mire kell figyelni, az biztos hogy ilyen rátöltésre amitől a nem alacsony önkisülésű nimh akkuk hamar beszarnak, arra nem kell figyelni.
ez a tk15 egy jó kis lámpa. olcsó is, jó teljesítményű, jól elosztott fényerők.
cr123-ból vagy a 18650-ből létezik ready to use akksi? rászánnam magam egy ilyen akksis lámpára, de nem használom gyakran, ezért jó lenne, ha nem kéne figyelni az önkisülésre. eneloop-jaim 1 év múlva is "mennek"...
Azért ez nem egy iTP A3 fényerő szerintem :)) Ennél azért komolyabbra gondoltam. Ma megrendeltem az A3-at a hkelvis-ről. Remélem hamar megjön, mert már nagyon kiváncsi vagyok rá.
Most próbáltam ki a Cree XP-G R5-öt lencsével kombinálva. A vetített minta érdekes, az XR-E mintához hasonló, de az egyenes oldalak gömbölydedek (a vetített fény kvázi átmenet a kocka és a kerek között, valószínűleg a led primer optikája okozza)
Ugyanolyan méretű lencsével nézve az XP-G fénymezeje minden irányban kb duplája mint az XR-E esetében, tehát kb négyszer akkora területet világít be. Ez a fényerőn meg is látszik, jóval kisebb a fénye (igaz négyszer akkora felületen) mint az XR-E ledeknek. Tehát ez nem az igazi fókuszos, talám majd az új, 3 amperes 1000 lumenes lednél már a brutál fényerő benyomja a nagyobb felületet is.
Ha már fókusz és XR-E egy másik érdekes tapasztalatomat is megosztom. Jópár bin-t kipróbáltam és érdekes módon a Q3 hozza ki a legjobbat, a Q5 és R2 nem hoz semmi többletet és a jó öreg P3 és P4 sem szégyenkezhet (gyakorlatilag a Q5 v. R2 nem nagyon tud többet náluk). Valószínűleg ez azért lehet, mert a külömböző bin-ek kismértékben eltérnek a standard sugárzási karakterisztikától (kisebb vagy nagyobb szögben szórják ki a lumenek nagyobb részét, előbbi a fókuszos, utóbbi a reflektoros megoldásoknak kedvez).
Én fogtam mindkettőt side by side a kezemben. Kulcstartóra az A2 már nagy. Nekem lassan 1 hónapja egy A3 SS van a kulcstartón, tökéletes. Rá pár nappal vettem hozzá egy Varta Ready 2 Use aksit, amit még egyszer sem töltöttem, pedig a lámpát minden nap használom. Nekem a lámpa a közepes szinttel kezdi, ez a az esetek 90 %-ban elég, de sötétben a "low" is tökéletes.
Inkább arra adj ki több pénzt, hogy a SS verzió legyen. Ez ugyanis nem fog elkopni, mint az olcsóbb eloxált társa.
volt A2 ss-em néhàny hònapig, megkapta a sògorom, magamnak inkàbb A3-at rendeltem (előtte haveroknak szétosztottam 5db A3-at).
Az A2-ben jobban tetszett a L-M-H az A3 M-L-H-val szemben, de méretre majdnem duplaakkora: nadràgzsebben, coin-pocketben kényelmes volt, de kulcstartòra az A3 praktikusabb, a H mòd eleve nem kell soha több, mint 5-10 percig, egyébként meg ott a TK20 (nàlad LD40)
A "nagy" lámpa kérdést már megszültem, a Fenix LD40 mellett döntöttem, viszont most egy újabb kérdéssel ostromolnálak titeket. Kulcstartómra az autó kulcs mellé szeretnék egy lámpát. Pincébe megyek sötét van, házba amíg beérek az utat világítani, meg úgy általában legyen nálam egy fényforrás mindíg célból :) Visszaolvasgattam sokat és az iTP A3 mellett döntöttem. Igen ám ,de ma amikor meg szerettem volna rendelni akkor rábukkantam az A2-re. Ti mit gondoltok mennniyvel jobb az? Miben különbözik az A2 az A3-tól az áramforráson kívűl. A 2 óra High modban azért jobban hangzik mint az 50perc. De mivel még sosem volt a kezemben egyik sem, így nem tudom, hogy nem lesz-e "nagy" az A2. Előre is köszönöm.
Erre nem gondoltam, hogy a meneten is érintkezik, meg a cső végénél is. pfff.. pedig evidens. Végülis a legegyszerübb megoldásra nem gondoltam csak. ehh
Előre bocs minden flashocolictól, mert ezt már mindenki tudja, érti, és tisztában van vele, és külömben is túl hosszan fogom leírni.
Az olyan lámpákon, ahol a fejet el kell forgatni picit a különböző módokhoz, ott ugye ilyen nyomás érzékelős megoldással csinálják ezt meg?
Látom, még nem kaptál rá választ, úgyhogy, ha nem gond, akkor leírom.
Nincs itt semmi féle nyomásérzékelés, sokkal egyszerűbbek a megoldások: a lámpatest ugyebár fém (vezető), tehát ahol nincs leszigetelve, ott vezetőt lehet hozzáértetni - és érdemes is. A kapcsoló felől általában a menetet leszigetelik, csak a cső vége (vágási sík) fémes/vezető, tehát, ha egy kicsit kitekered a hátsó kupakot, a lámpa kikapcsolódik. Az első vége a csőnek viszont nem szigetelt menetű, tehát a két megkülömböztetett állapot, amikor a meneten keresztül táplálódik az elektronika, illetve, amikor koppig betekerve a cső vágási síkja hozzáér a lámpafej belsejében lévő elektronika panelhez, tehát itt is vezet.
A másik okosság, hogy a lámpa elektronikája a többmódú cuccoknál tud mit kezdeni azzal, ha 1-2 másodpercre kapcsolódik ki a lámpa, majd vissza, azaz ilyen hatására vált üzemmódot.
Kapcsolóból van előreklikk, meg hátraklikk. Hátraklikknél koppanásig be kell nyomni a kikapcsolt kapcsolót, hogy felengedéskor kapcsolja az áramkört, bekapcsolt állapotban pedig kicsit benyomva megszakít. Ezzel tudod azt a rövid megszakítást előreküldeni a fejbe, amitől tudni fogja, hogy módot kell váltani.
Az előreklikk pedig ennek a fordítottja, azaz, ha csak félig nyomod be a kapcsolót, már világít, ha koppanásig, akkor úgy is marad. Ezekkel tudsz morzézni, viszont hülyén nézne ki, hogy minden második villanás másmilyen fényerejű, tehát az ilyen lámpák max. 2 módosak (fej beteker, kiteker, pl. Fenix TK20)
Heftölnék magamnak egy akksis elemlámpát a DX-en kapható 20 vagy 50Wattos ledből.
Akksit még csakcsak megoldom, de kellene egy olcsó állítható fesz és áramerősség áramkör. Ezzel be tudnám lőni, hogy fix feszt és ampert kapjon, ahogy a led kívánja.
Ja, jól van akkor. Csak gondoltam feltalálom majd itt a spanyol viaszt. :) Mert én spec nekem nem tetszik a 2 gomb egy lámpán és ez a fej tekergetős megoldás meg 2 kezet igényel. (bár ez lámpátől is függ) Persze a 2 gombos megoldás jobb és praktikusabb is, csak nekem nem tetszik. De ez meg már az én problémám.
Igen, én arra gondoltam, amiről te beszélsz. Bekapcs és utána nyomogatod, de csak félig, hogy ne kapcsoljon. Tehát csak pillanatra szakad meg az áram. Gondolom belül egy kondi tartja addig a pillanatig, amíg váltassz, ebből tudhatja. Dealextreme fórumán szinte csak ilyenről írnak, mármint, hogy ilyeneket használnak a lámpákban. Tesóm Fenix-e tuti ilyen, hisz volt a kezemben, és igazából abban se hiszem, hogy spéci elektronika van, szimplán jobb minőségű az egész.
Ennyit találtam róla, az biztos, hogy jóval gyengébb mint az iTP vagy az E05, a fénye meg hát olyan amilyen, kékes, lilás beütésű. Szerintem elég béna, főleg annyiért amennyiért árulják.. Még nem láttam olyan fókuszos lámpát aminek szép fénye lett volna, vagy ronda gyűrűkkel teli vagy a gyenge minőségű öntési hibákkal teli műanyag lencse ront bele az összképbe, vagy ilyen nagyon béna árnyalatú a fénye.
Az E01 és az E05 szórt fényt ad, az E01 lilás árnyalatú az E05 normál fehér fényű és jóval nagyobb területet világít meg, egyenletesebben is, mint az E01, meg persze erősebb, de így nem is bírja olyan sokáig. Az iTP a szokásos, középen egy erősebb hotspot, körülötte szórt fénnyel.
Nekem külsőre az iTP "ikertestvére" a Maratac AAA jobban tetszik, csak nehezebb beszerezni.
Én úgy tudom, hogy ezeknél az olcsó kínai lámpáknál ez úgy van, hogy nem kapcsoló van, hanem nyomógomb. pl olcsó fejlámpa. szedtem már szét ilyet és egy icipici nyomogómb van, és elektronikáva oldják meg a váltást. sőt, végig kell zongorázni a módokon, hogy pl kikapcsolhasd. na már most én nem erre gondoltam. hanem rendes forward clicky kapcsolóval, ami klikk hangot is ad, amikor benyomod és ekkor úgy is marad, zárt éllapotban az áramkör. ezzel a módszeremmel pedig bármikor kikapcsolható lenne.
szóval én ebbe gondoltam beleápíteni. de mint kiderült, ilyen is van/volt már. meg ha jobban belegondolok, ez szinte nem is sokban különbözne attól az olcsó kínai megoldástól. hm...
Nekem van olyan, aranyos kis lámpa, fényt is ad, de azért egy Cree LEDtől messze van. Igaz én már vagy 8 éve vettem, lehet azóta erősebb lett az is kicsit.
Ami külalakra tetszik, az a FIFIRE A18 Stainless Steel 28-Lumen Optical Lens LED Flashlight (1*AAA), de ez "Proprietary" égőt tartalmaz,a mirit nem tudok, hogy mi. Nem is lámpa maximális fényereje foglalkoztat engem, inkább a széles sugarú, egyenletes fényelosztás és a viszonylag takarékos üzemmód. Nem bánnám, ha esetleg a fogaim közé szorítva nem éreznék olyan csípős kellemetlen érzést, mint a mostani ledes fémházas lámpámnál.
Pedig egy rakat lámpánál alkalmazzák. Legalábbis az olcsóbb kínaiaknál tuti. Valamint elektronika is van rá pár darab.. Én be nem építettem még egyet sem, ha bekapcsolom, világítson, ne kelljen nyomogatni, de tuti hogy kipróbált módszer.
Hm. Akkor csak nem lehetett valami jó, ha nem sűrűn alkalmazzák ezt a módszert. Persze én erről sem tudtam, szóval lehet vannak még ilyen lámpák. Csak azt gondoltam, hogy ez olyan jó kis dolog lenne, mert csak egy kezet igényelne a bekapcsolás és a módok választása is.
Fantasztikus video, valószínűleg nem nézi vissza magát egyszer sem. Az ilyenek lehetnek azok akik ha lefényképeznek egy autót pl hirdetéshez vagy akárhova akkor az tuti hogy csak félig látszik a képen, vagy egy távcsővel nem képesek megnézni egy repülőt, mert mindenhova néznek csak oda nem ahova kéne, 20szor leveszi a csövet, visszateszi, de még mindig nem lát vele semmit.. meg ez hogy 2 mp-re nem bírja normálisan megmutatni a lámpát, hanem állandóan jár a keze, beszarás. Küldeni kéne neki néhány goinggear-es video linket.
Ez a "donut hole" jelenség is marhajó, örültem, hogy az XP-E, XP-G ledekkel 99%-ban eltűnnek az ocsmány gyűrűk SMO reflektor mellett, erre jött ez a lyuk, nem igaz hogy nem lehet belőni a foncsort rendesen..
elég hülye egy review. összevissza mozgatja a lámpát, meg sokszor kamerám kívülre teszi. ehh egy másik oldalon meg olvastam, hogy szintén van némi donuthole a tk15-ben.
Az olyan lámpákon, ahol a fejet el kell forgatni picit a különböző módokhoz, ott ugye ilyen nyomás érzékelős megoldással csinálják ezt meg? (a fejben lévő résznél) Mert pl én ha nem forgatom el, csak beljebb nyomom a fejet, akkor is vált egyet. meg látszatra sincs semmi plusz elektronika ott. Szóval így lenne logikus nekem. Na most, ezt a technológiát belelehetne építeni, azaz kombinálni a már meglévő és szokásosnak mondható hátsó kapcsolóba. Pl ha a Forward clicky teljesen benyom, akkor lámpa bekapcsol, aztán utána félig benyomva meg váltogatná a módokat. Csak egy ötlet volt részemről. Lehet túl bonyolult lenne a megvalósítás, illetve nem lenne megbízható, egyebek. De nem lenne ez a fejtekergetés illetve 2 kapcsoló a lámpákon.
Hát, gondolom a 3Ahez képest ez a leghatékonyabb. :)
Megvárom a melegfehér változatokat, aztán ha az is ilyen jó árban van és épp alacsony az árfolyam, lecserélem a lakásban az összes mennyezeti lámpát. :D
Biztos lesznek alacsonyabb színhőmérsékletű változatok. 3 napja jelent meg, szerintem ezek még csak ilyen bemutató darabok akarnak lenni. Ami érdekes, hogy ennél a lednél már 700mA-en nézik a fényességet, a másik pedig, a T5,T6 és U2 bin jelölések.
De valószínűleg nem lesz belőle semmi, csak ötlet szintjén merült fel, hogy technikailag lehetséges-e. Tudod amerikai filmekben 10kmről kiszúrják az egereket is. :)
Hmm.. Érdekes jószágok. Nem annyira apró dolgot kellene nézni, csak szoktak autóval ezt azt elvinni a környéken, amiket nem két perc alatt visznek el, hanem kitartó fűrészeléssel.
Megoldható. A szűk keresztmetszet itt Te lennél, mert nem hiszem hogy csak úgy kiszúrnál valakit éjszaka, fekete ruhában, 2km-re... még nappali fénynél se... kivéve ha nem valami üres betonplatzot kell megfigyelni.
Megoldható lenne egy 1-2km-re lévő területre világítani? Mármint nem ezzel, hanem a mai LEDekkel? Olyat ötlet van, hogy egy ilyen távolságra lévő területet kellene figyelni, hogy minden úgy van-e, ahogy kell. Ez megoldható vajon értelmes keretek között? Távcső+elemlámpa? :)
Olyan lámpákban használt elektronika, ahhol a bemeneti feszültség (áramforrás feszültsége) kisebb, mint a led által igényelt feszültség. Például egy átlag fehér led kb 3,5-3,7 volt feszültséget igényel, egy ceruzaelem meg maximum 1,5 voltot "tud" (de mikor már merül akkor jóval kevesebbet, mondjuk 0,9-et). Erre van a "boost" elektronika, ami tulajdonképpen egy inverter, ami a kisebb feszültségből nagyobbat csinál (persze közben az áramerősség fordított irányban csökken, mert ugye az energiamegmaradás törvénye. Pontos adatoknak utánna kéne járnom, de a jobbak akár 90% fölötti hatásfokkal is tudják ezt. Ugyanígy meg lehet csinálni a 4,5-6 voltból (3-4 AA elem) a 12 voltot, sőt ha szerencséd van akkor egy ilyen viszonylag kis fogyasztású ledszalagnál akár a DX-en árult, elvileg ugye 3,6 voltot kiadó "boost" elektronika lehet, hogy egy az egyben kibírná ha 12 voltot vennél le róla.
Persze, úgy-úgy. Bár gondolom van hasonló gyáriban is, mármint ami paláston világít. Mondjuk jó lenne tudni, hogy pontosan milyen alkalmazásra kell, hátha van sokkal jobb megoldás. Mekkora fényerő kell, mennyire kell hajlékonynak lennie, bármi..
Jah. Amikor nyáron méricskéltem, csodálkoztam is, hogy nincs az 200 méter hatótávolságú. Én akkor kb 155métert mértem, talán picit többet, de kb legyen 170m, amit most írnak rá. Ez valószínűbb. (mondjuk én "párás" víz közeli helyen mértem, lehet az is gond volt) Ezekszerint akkor a tk12/r2 meg 240 helyett 200? ehhee.. Na, mindegy. Nagyon helyes, hogy most már van valami szabvány, és nem trükköznek mindenfélével, hogy nagyobb számokat kapjanak. Lassan gondolom az összes nagyon gyártó szépen alkalmazza majd ezt az ansi-t.
Jól látom, hogy ezen a tk12-n meg a tk15ön is már ott van az a hot surface jel? (az a 3 szög benne felkiáltójel, vagy mi) Mondjuk ez nekem fura, hiszen annyira nem forrósodik fel az, hogy égessen. Legalábbis ez lenne a lényeg, hogy nem szabadna hogy nagyon forró legyen a fej, hiszen az nem tesz jót a light outputnak. Persze más lámpáknál nem tudom mennyire melegszik, de akkor sem értem azt a logót rajtuk. Pl a led lenseren is ott van.
Hát, gumicső az mindegy kb.. Hiába világítod be, egyenletes nem lesz. Inkább üvegszálat nézzél, ami vezeti a fényt és világít teljes hosszán. Vagy a szalagled boostal, ahogy írták is..
elnézést amiért kicsit off leszek, de szerintem ti tudtok nekem segíteni:
szeretnék csinálni egy 20-30 cm hosszú szalagvilágítást. következők a szempontok:
- legyen vékony: 2-6 mm
- hajlékony
- vízálló
- piros fény
- minél egyenletesebb fény végig a szálban
- 1-4 aa elem
- hab a tortán lenne, ha stroboszkópot is tudna
szalagledek nem jók, mert azok 12 voltosak. ki, h oldaná meg a projektet? egy piros áttetsző gumicső, két végén piros leddel egymással szemben? hogy lehetne a fényt egyenletesen "végigterelni" egy vékony csőben?
hát, az m20-as középen valamivel erősebb, a tk12 meg szélesebb területet világít be. használati értékük szerint, számomra ezek elég egyformák. bár távolabbi célponton lehet, h nagyobb a különbség köztük.
700 mA 42 percig AA-ból, az nagyon karcsú. Ez az AAA szint, de mág annak is kevés. Egy AA Eneloop tud 2Ah-t, ergo 700 mA-t jó két és fél órán keresztűl kéne leadnia.
Legegyszerűbb berakni legalább fél órára a mélyhűtőbe. A hidegtől rideg és törékeny lesz a szilikon ragasztó, viszonylag könnyen elengedi. Két kis csavarhúzóval kiemelhető.
Ezt a tesztet kiegészíteném egypár saját tapasztalással, mivel néhány akkuból elég sok megfordult a kezeim között:
-szürke Ultrafire: nagyon sok gondom volt vele, az elektronika nagyon gyenge benne, nem elég a xenonos WF500 lámpához. Ebből a típusból találtam gyárilag döglött cellást is.
-szürke Trustfire: nagyjából jó, de néha itt is gyenge a beépített elektronika a xenonoshoz. Egyszer-kétszer előfordult, hogy az elektronika sz@r volt és merítette az akkut áltában, vagy nem is engedett áramot, az elektronikát leherélve viszont a pucér cella tökéletesen működött.
-kék trustfire: elég jó, nem emléxem hibás darabra
-"dizájnos" trustfire (fekete-piros-sárga mintás): jól működött minden darab és jól is néz ki. Ennek a 14500-as "testvéréből" is vettem már tisztességes mennyiséget és nagyon jól működött mind
-Soshine: ennek a márkának a 18650-ét még nem tapasztaltam, de van tőlük AA és AAA NiMH akkum egypár. Minden paraméterében (kapacitás, kapacitás a reklámozott értékhez képest, önkisülés, terhelhetőség, csomagolás, design) az egyik legjobb "hagyományos" NIMH akku legalábbis azok közül ami eddig a kezemben járt (Ansmann, Sanyo, Duracell, Energizer, Panasonic).
Köszönöm a hozzászólásokat, segítséget. Igazából az LD40 felé húztam/húzok egy kicsit, mert az AA-val való táplálás egyszerűbb számomra,és ezt a fényerőt már megfelelőnek találom sok esetben. (Bár még nem láttam ilyen ledes lámpákat élőben) Veszek hozzá Eneloopot és el lesz egy darabig egy töltéssel. Egy mindenes lámpának szánom, más lámpám nincs, és nem is "dolgoznék" vele, tehát nem vagyok vagyonőr, sem vadász stb, csak "műszaki buzi" vagyok, és szeretem a technikát, meg a lámpákat :) Mivel többen is írtátok akinek szavára adok, így szerintem benevezek egy LD40-be.
Amúgy a 18650 ion-ok nagyrészének 2 C a tartós kisütő árama, de rövid idejű lehet 10-15 C-is, pl az akkus csavarbehajtókban. ( a védettek lekapcsolnak ennél előbb )
Metabo SBZ 14.4-ben 2,2 Ah-ás cellák vannak, ha le van terhelve szívja a 25 A-t, biztos rövidebb az élettartam, de már így is van bennt minimum 200 teljes ciklus.
Az A123system li-ion cellái 30/50 C-sek, csak ezeknek 3,3 V a cellafeszük LiFePo4 szerű cucc.
A Soshine-nak valamivel nagyobb a kapacitása ( kb. 300 mAh), de egy kicsit nagyobb a belsőellenállása is, ugyanakkora terhelésre jobban beesik a kapocsfeszültség.
Amúgy a lámpádban tudsz róla, hogy lenne mélykisülésvédelem ?
Ha van akkor talán a védelem nélküli Panasonic Ncr 18650 lenne a legjobb ( amiknek eddig láttam a diksiját vagy tesztjét ), ha nincs védelem akkor a Sanyo UR18650F cellás Selected cells.
Pótégő! Nagyon állat. Ilyesmi laposelemes lámpát tervezek átalakítani P7-esre, hadd lepődjenek meg az emberek. Fémház jó lesz hűtésnek, persze a LED alá egy 3-5mmes hővezető fémet még raknék pluszba.
Üdv amúgy. :)
Gyakran olvasom a topikot, de sajnos nálam csak barkács/álmodozás szintjén vannak ezek a lámpák.
LD40-et vennék, de kicsit elbizonytalanít a sok műanyag.. élőben kellene látni. A jó hosszú üzemidő, a jól elosztott fényerő és a neutral led szólna mellette. TK12, LD40 összehasonlítást képekben, még nem láttam. Egyébként most már megvárnám az XM-L ledeket, cutter.com.au-n november közepére ígérik a szállítást, gondolom lámpákban is hamarosan megjelenik. Jó lenne még idén látni vmit.
Hosszas (lassan 1év :) ) fórum olvasgatás után arra jutottam, hogy nem dx-es hanem valami jobb minőségű lámpát kellene választanom. Mindenféle személyes vélemény előzetes leírása nélkül (csak hogy ne húzzon miattam senki jobbra vagy balra) melyik lámpát ajánlanátok. Fenix TK12 vagy Fenix LD40?
icufylcflmsacm Te olyan jó képeket szoktál kitenni, pár hozzászólással ezelőtt láttam is TK12 képet egy garázsra világítva, esetleg valahol nem bújkál a neten valami össszehasonlító képsor a két lámpát illetően?