Nem tudom van-e korrózió az elemnél, én nem szívesen szedek szét egy ilyen érzékeny órát. Szerintem mondjuk nem az elemnél lehet a hiba, mert lassan ment tönkre. Először halványult a kijelző, aztán hőmérsékletet és légnyomást nem mért, majd az iránytűje romlott el, a végén pedig az analóg óra is leállt. Ez így kb. fél év - egy év alatt. Az elem állítólag jó benne. Beázásról nem tudok, nem használtam vizes helyen. Egyszer újkorában a kislányom leejtette, de ez pár évvel ezelőtt volt. A szervízben csak azt mondták hogy elromlott a belső szerkezet.
Sziasztok! Kérdezni szeretnék tőletek, mivel egyáltalán nem értek az órákhoz. Férjemnek nézegettem órákat és találtam kettőt. Az egyik kb. húszezerrel drágább, a különbség amit látok, hogy ez két mm-rel kisebb és a szerkezethez az van írva, hogy "Column-wheel movement". Ez mennyiben más, mint a másik, amelyik automata? Jobban megéri? Bocs, hogy ilyen butaságokat kérdezek!
A koronazár – kontra naptárigazítás, felhúzás, két tényezőtől függ. Két rugó dolgozik egymás ellen. A kihúzókart pozicionáló laprugó erőssége (órásul = szotoár / seting lever bridge), és a koronában lévő spirál rugó ereje. Ha a spirál rugó a koronában gyengébb, akkor van ez a gond. Nem tolja az adott pozícióba a tengelyt. Viszont, ha ez a rugó erős, akkor a korona igyekszik a menetes csövet a tokból kihúzni, nehezebb a koronát a menetre visszacsavarni, meg mellé is lehet csavarni. Sajtolt - ragasztott koronazárak esetén előbb utóbb meg is történik. Pláne ha valamilyen szerszámmal zárják be, és túlerőltetik.
Tapasztalat: többszöri gyári koronacsere után is maradt a hiba. (Voltam minden, csak rendes, és pláne órás szakember nem.) Javítása: megfelelő rugó erő az új koronában, vagy a laprugó gyengítése?
Van egy Tissot T-Touch Titanium karórám (T33.7.798.51). Sajnos teljesen megállt, nem jelez ki semmit. A márkaszervíz szerint teljes belső csere szükséges, de annyit nem szeretnék rá költeni. Meg lehet ezt javítani reális áron? Bármilyen tippet, javaslatot szívesen veszek.
Valószínűleg szétnyíródott már a korona záróidoma. Próbáld meg húzni kifelé finoman a koronát, és úgy próbálni a felhúzást - ha így valamennyire megy, akkor elég egyértelmű. Ez esetben cserélni kell a koronát (a koronában lévő, teleszkópos, a záráshoz benyomást lehetővé tevő rész szokott elnyíródni-elkopni egy idő után, és ilyenkor már elforog).
Nagyon sok rendkívül jó kopásállóságú műanyag van. A 7750 dolgát meg azért nem érdemes túllihegni, mert ott műanyagból a stopper centrál gyűjtőjét alulról megtámasztó, rugózótt csapágycsésze van. Én ebből cserére szorulót, de egyáltalán észrevehetően megkopottat még a legkorábbi, 70-es évekből származó ős-példányokon sem láttam (amelyeken amúgy az alsó és felső fékkar is műanyagból van - de azokkal sem volt soha semmi gond). Ezek rendkívül kis igénybevételnek kitett (és még annak is csak járó stopper mellett, különben egyáltalán nem "dolgozó") alkatrészek - nem ezek fogják megadni magukat.
A 7750 egy nagyon strapabíró, tartós, pontos szerkezet, az más kérdés, hogy egyáltalán nem felső kategóriás, drága órákba lett kitalálva, ez kimondottan egy olcsó, könnyen gyártható (és nagyon rosszul szervizelhető) középkategóriás "alapmotor", amit végül alternatíva hiányában elkezdtek drága órákba is bepakolni. Nem mondható, hogy ne vált volna be, csak valahogy nem oda való és pont.
Másik gondolatom: valahol irreális arról beszélni, hogy "egy egész életre szólóan" vesz valaki egy órát. Egyszerűen nem igaz, hogy egy átlagos (tehát nem agyonkímélő, ülőmunkánál használt, fizikai munkánál, sportnál azonnal letett, hétvégén pihentetett stb...) használatban egy még oly jó minőségű óra is mind műszakilag, mind esztétikailag hibátlan tud maradni 3-4-5 évtizeden keresztül. Ennyi idő alatt elszakadásig elkopik, szétesésig kikopik még a Rolex acélcsat is, elhasználódik a tok, a szerkezet is már a második-harmadik rugógarnitúrát, meglehet második komplettet és csapágyazást fogja "fogyasztani". A nagyon jó, újszerű állapotú, bár igen régi órák (nem is olyan ritkák ezek) magyarázata értelemszerűen az, hogy ezeket nem használták túl sokat, és ha használták is, nagyon vigyáztak rájuk. Eleve nagyon drága óráknál amúgy is nagyobb az esély, hogy egyfelől vigyáztak, odafigyeltek rájuk, másfelől olyasvalaki hordta őket, aki kemény fizikai munkát nem végzett, roncsolással fenyegető igénybevételnek nem tette ki őket... Egy építőmunkások egy kerámia lünettás Rolex Submariner is hovatovább helyrehozhatatlanul tönkre fog végül menni 5-10 év alatt... Én lelkesen gyűjtöm a 70-es évek jobbféle acéltokos-csatos, kristály üveges Seiko LC-it is, no azokon kiválóan lemérhető, hogy 10-15 év alatt többségüket egyszerűen elhordták, az óra hibátlanul működik, de esztétikailag többségük teljesen leromlik, nagyon komoly (de nem lehetetlen) feladat a felújításuk. De hivatkozhatok egy kedves ismerősömre is, aki vett magának egy Nomos Sport-ot, és mondván, hogy ez ugyebár "sport", tényleg sportolásra is használta. Egy éven át rendszeresen teniszezett, síelni jár benne - semmi vadulás, semmi extra, csak az ilyenkor szokásos igénybevétel.. A csodás "sport" lóbőr szíjat három havonta kellett cserélgetni, mert addigra szó szerint lerohadt (a tenisz miatt naponta rendesen beleizzadt), sikerült a zafírüveget rendesen összekarcolnia, és amikor másodszor szakadt ki tengelyestől a korona, akkor végre megértette, hogy az a "sport", az csak marketing-duma, ténylegesen sportolni háromezer forintos műanyag órában (de inkább óra nélkül) kell, beletörődve, hogy azt félévente cserélni fogjuk, addigra kinyúlik... Vagy talán mégsem, de mindenesetre olyan órában - amiért nem kár...
Ha viszont valaki nagyon vigyáz az órájára, nem üti-vágja, minden komolyabb igénybevétel előtt leteszi - akkor meg egészen egyszerű, tömítetlen, a régi Cornavinok, Doxa-k mintájára készült, halál szimpla órák is csodálatos állapotban maradhatnak, ergo nem kell ennek nagy feneket keríteni...
Hmm ,Akkor lehet azért olcsóbb ,mint a többi IWC ,de lehet ,hogy semmi köze ehez. Vissza olvastam sok hozzászólást ,és olyan sokszor fikázzák a Breitlinget ,hogy az valami elképesztő.
úgy elmennt a márkától a kedvem ,mint a szél:S. A műanyag csapágycsészét etákban nem lehet kicserélni tartósabbra? Bár biztos nem ez az egy dolog van ,ami jobbra kicserélhető lenne benne.
Viszont nem vagyok biztos benne, hogy egy iwc vagy rolex vagy bármilyen manufaktúra werk sokkal tartósabb, vagy örökéletűbb, mint egy ETA.
Rendes karbantartás mellett ugyanúgy mindkettő nagyon sokáig el fog ketyegni."
teljesen egyetértek.
Ellenben a megvilágitó példád a Lamborghiniről és Bentley-ről csak akkor erősíti mondanivalódat, ha nem hallomáson alapul, hanem volt legalább egy-egy autód saját és VW motorral, vagy hozzáférésed van a cégek szerviz adatbázisához.
Jó volna, ha műszaki kérdésekről csak közvetlen tapasztalat, vagy hiteles statisztikák alapján mondanánk véleményt.
Ismétlem a véleményeddel egyetértek és a záró példád az Omegával és IWC-vel.
Egyetértek.Tokozni tudni kell.Hiába van egyedi szerkezete egy órának ha nem tetszik illetve egy etás ha öröm ránézni.Amúgy meg nem tudom ki jár jobban ha leejtesz egy pl grand seiko automatát vagy rolexet elromlik vagy csak egy sima karbantartás x ezer forint vagy veszek bele 20 dollárért egy új eta kalibert:)
Hiába eta akkor is presztízs egy breitling,omega stb....Sokat járok külföldre mindenfele (rengeteg órát veszek adok és mikor mondják.hogy csak rolex,omega,tag stb.... hiába mondom,hogy ez egy 1500 dolláros seiko vagy itt a casiom pár hozóászóllással lejjebb nem kell komolyabb helyekre sehol holott pl. egy citizen kronométer vagy citizen the citizen hiába drága és jó és egyedi és 5 mp + -/év kiröhögnek vele pedig ver egy nagy nevű tokozott etást.Olyan mint az Audi is csak egy skoda de jobb bele ülni.Vagy hiába megbízhatóbb egy Suzuki,Honda mint egy tömeg tucat BMW az akkor is presztízs.
A válság miatt rengeteg üzlet bezár,végkiárusítás stb. és ezért tudok sok új órát venni vadi új garancia stb.....És bizony pl. németbe vagy Angliába vagy Svájcba a márkás órák a belvárosban a legdrágább helyeken vannak aminek a bérleti díját és az eladók akiknek napi fizetésük 20-30000ft azt nekünk kell kifűzetni egy rolex esetében is (most 700000ft-ért tudok vadi ujjakat,oké air king szóval gyanítom,hogy ennyi vagy ez alatti a beszerzési áruk) hiszen nem adnak el annyit mint mondjuk egy casio,swatch butikban.Amúgy nem szeretnék megsérteni senkit de olyan jó leírni,hogy nekem azokról az órákról aminek a dátum részénél nagyító van az jön le,hogy öregembereknek van,hogy lássák.