Hm, az szar dolog, de a hely temat sajnos tul jol ismerem.
Hatigen, en is elokerultem, csak meg lassan kezdek kibontakozni regi szintemre - ugyanis meg nem mindig vagyok koleszban, otthon meg modem... Megvagyok, dolgok vagyogatnak, CXet nem vettem, csak kis meretaranyban, a bordo meg nem keszul :( A feher megvan, koszoni, nyuzogatom, javitgatom...
Asszem vegervenyesen benzinbetolto csere lesz, mert a rajt talalt lyukat specko ragasztoval bekentem - es tartott egy honapig. Viszont uj gombok vannak hatul, elol meg fasza toltottek, ugyhogy repuloszonyeg 1000el! :)
Ize, tobbiektol meg elnezest kerek, mert ez itt asszem egy kicsit OFF volt...
Lui-G vezetett rá az első Coupéra, merthogyhát földi+cimbi a srác...
Az hamar kiderült, hogy abból sajnos nem lesz már autó. Illetve lehetne, de találtam közben egy kasznira jobbat, aminek az eleje törött, a papírjai meg elvesztek. A Terv az, hogy a két romból öszerakok egy fél autót. És ehhez fél autóhoz talán majd apránként öszegyűjtögetem a hiányzó másik felet is...
"És hát, ilyen a szerelem: nekem is van 2 db napi használatra teljesen alkalmatlan, végletekig leharcolt és borzalmasan széjjelrohadt, illetve törött 110R-em...:-)))"
Lui-G nevezetű topiklakó ilyen gépre licitál az E-bay en.
OFF Hát én biza a kereklámpás kupéra gondoltam, de végig...
Az egyik csúcs esetükben 1980-ban Túraautó Eb bajnoki cím, de rallyban sokáig a legütősebb keleti gépezet volt. A Blahna-Havka, vagy a Kvaizar-Kotek párosok nevei ugranak be hirtelen, vagy a svéd(norvég?) Hauglandé. Mifelénk a Balatoni-Mihály páros próbálkozott vele, de sajnos - mint az Fekete Kálmán: Százharminc méter zuhanás c. könyvében olvasható - a hátsó felfüggesztéssel állandó problémáik voltak, és visszasírták az e tekintetben jobban eltalált 120 S-t, élve a gyanúval, hogy nem teljesen ugyanazt a technikát kapták kézhez, mint a hivatalos cseh gyári versenyzők.
Maga a kocsi amúgy egy utcai használatra teljesen alkalmatlan, borzalmasan alulkormányzott, végletekig kikönnyített szerkezet hírében állt, viszont versenykarrierje leszálló ágában még nekem is volt szerencsém suttyó gyerekkoromban megcsodálni egy-egy kissé leharcolt példányt a szombathelyi rallyecros-versenyeken, ahová - nem szégyellem - elsősorban a Skodák, és főleg a 130RS-ek miatt jártam.
(És hát, ilyen a szerelem: nekem is van 2 db napi használatra teljesen alkalmatlan, végletekig leharcolt és borzalmasan széjjelrohadt, illetve törött 110R-em...:-)))
"Skoda 130 RS – a 70-es 80-as évek egyik ünnepelt csillaga, a kispolgári négyajtós limuzin nemzetközi versenykarriert befutott kislánya"
Nem egy kapitális hiba de a négyajtós raligépet 130LR-nek keresztelték. Az RS a kereklámpás kupé volt. Gondolom csak "nyelvbotlás" volt részedről. Ami a lényeg: 130 köbcentiből 140 lóerő a nyolcvanas években nem volt tréfadolog. (130 LR) Egy OHV-blokkból... Meg valamelyik Akropolisz ralin az ABSZOLÚT 6. és 9. hely sem! A komplett "B" csoportban, a Peugeot 205 2.0 16V középmotoros turbó és hasonló masztodonok árnyékában!!! Tíz évig őrizgettem azt az Autó-Motort, de már nincs meg :-( Aztán még az 1.4-es OHV Feliciából is csiholtak 168 lóerőt a kilencvenes években, csak tudnám honnan a f...omból amikor az enyim 54 LE volt. Hát a Rapid után nem is bírtam sokáig.... :-)))))
Asszem, jó társaságba keveredtem! Ahol az Állólámpást és a léghűtést is szeretik, és nem klisék alapján gondolkoznak az autókról. Csak így tovább!
Tatrafan!
Gratula a 613 -hoz, de szerintem szerénykedsz az állapotát illetően! Azért király lehet, mikor a kockaautóval lenyomod a sok "csodát" a pályán! :)))
vitéz Úr!
Még korábban én is rákattintottam az adatlapodra, gondolom a polfórumban (amerre én inkább nem járok :) mutatkoztál be?
Egyébként mi újság Merci ügyben? Mostanában mindig van egy-két eladó Állólámpás...
doca:
Valóban a boxerre gondoltam, bár ugye az nem 180 fokos V (a különbség a hajtókarok főtengelyen való elhelyezkedése). Viszont azon egy gyertyacsere is nőgyógyászi mutatvány lehet. :)
Csak remélni merem, hogy összejön:
A 10 álomautó (elfogult válogatás)
Mercedes 300 SL – az elérhetetlen. Az új germán mitológia egyik kulcsszereplője.
Ferrari Dino targa – olyan kocsi, amit mintha csak szilaj tizennyolc éveseknek terveztek volna. Harsány, vidám és életerős. Igazi cápa, egy bohóchal külsejével.
BMW 3.0 CSL – a hajdani félelmetes UFO feliratok és Niki Lauda miatt különösen kedves. Minden idők egyik legszebb pálya-versenyautója.
Citroen SM – a márka történetének egyik csúcspontja, talán azóta sem sikerült túlszárnyalni. Izgalmas átmenet egy repülőgép és egy egzotikus állat között, valahol félúton.
Chevrolet Nomad – A Bel Air ikonszerű, időtlen klasszikus orr-része ezzel a háromajtós karosszériával különösen jól mutat. És beférnek a haverok, meg egy csomó szörfdeszka is.
Alfa Spider/Duetto – Dustin Hoffmann hasít vele át egy hídon a „Diploma előtt”-ben. Én, két diploma után, legfeljebb álmodozhatom róla.
Skoda 130 RS – a 70-es 80-as évek egyik ünnepelt csillaga, a kispolgári négyajtós limuzin nemzetközi versenykarriert befutott kislánya. Szerelmes vagyok belé, bár tudom, hogy kissé megöregedett a sikerei óta.
Tatra 87 – hihetetlen konstrukció, gyönyörű forma. Ekkoriban még tőlük tanult a világ. Azóta sem tanult meg mindent.
Renault 12 Gordini – az én kis Dácsiám messzi francia rokona. Igaz, hogy nem hallottunk túl sokat a sikereiről, de azért az egész család nagyon büszke rá...
Saab 900 Turbo Cabrio – a jó öreg „bézbólsapka”. Markáns, szinte már zord külső, belül marasztaló kényelem. Ráadásul a sznobok sem ismerik. Bárcsak maradna ez így!
Nna?
:-)
Amúgy nagy érdeklődéssel olvastam Vitéz úr top 10-es listáját. Abban bízva, hogy közzétételével kisebb flémet generál majd (és hogy ebből a flémből nehogy kimaradjak), én is elkészítettem a magam top 10-ét, amit az Index aktuális lerottyanása miatt sajnos (vagy...?) nem tudtam megosztani a T. olvtársakkal. De legalább volt időm kicsinyt finomítani rajta.
Akkor nem kell véka alá rejtenem hogy imádom az öreg állólámpát. Volt nekem is egy darabig és azt mondom a megjelenése pillanatában klasszikus volt. Mostanra csak egyre érik. Eloszlatta a Mercivel szembeni ellenérzéseimet, hogy "cigánymerci" meg "zöldségesmerci" meg "taxismerci" mert azelőtt(azután) soha olyan autóm nem volt amin harmincéves korában is minden működött pedig a csomagtartón keresztül már látni lehetett a betont és még mindig ment és alapból kétoldali a fűtés meg ilyenek aminek MINDEN autóban így kellene lennie mert az utas sohasem azt a hőfokot szereti mint a sofőr, ez már csak így lesz az idők végezetéig ráadásul az az elegáns forma amit nem is rajzolhatott volna német vagy pláne olasz formatervező mint ahogy nem is rajzolt, hanem egy szellemes francia és az a forma örök és megismételhetetlen ha valaki a tökéletes autóformát akarná megtervezni számítógéppel akár vagy felőlem lézerrel vagy húsvágó bárddal, hát minden módszerrel csak ez jönne ki. Ennyit akartam elmondani. Melyik a tiéd?
Dízel! Mégpedig dízelben sem kicsi. Éppen azért mondom.
Különben én meg - ez nyilván kiderült - az öreg állólámpásokkal szemben vagyok elfogult, noha komolyan gondolom, hogy - legalábbis számomra - a legtökéletesebb autók. De nagyon szeretem a Tatrákat és a - Favorit és a Felicia kivételével - a Skodrikat. (Túl a 30. autón talán van is egy kis összehasonlítási alapom)
Sokat kérdeztél egyszerre, de a válasz tízszer olyan hosszú lenne!
Röviden: az ára hatszámjegyű volt. Az eladót nem szeretném nevesíteni. Évek óta hajkurásztam a gépet, sok munka van benne. A GÉP közepes állapotú, de eddig a legjobb amit találtam. Néhány hónapja biztos volt már hogy meglesz, de nem mertem elkiabálni, talán babonaság, nevezzük diszkréciónak :-))))
A tapasztalatok:
nem farol, nagy tempónál finoman irányítható, parkolóban megfordul a hátsó tengely körül, vadul megy, imádja az autópályákat (150km/h = 3000ford/perc), max. 5000-ig mertem elforgatni eddig, brutál a hangja, ÉS KIBASZOTT KÉNYELMES! Néha ingerenciát érzek beülni a hátsó sorba de akkor meg nem tudom vezetni :-( Az "S" osztálynál nagyobb a hátsó traktus pedig ez nem a Special ("Lang" változat), "csak" 3 méter a tengelytáv. Após azt mondta, adjam el a Fábiát, ő nem ül bele többet eztán :-)))
Csak a klíma hiányzik mostanában nagyon de kibírom mert a vigyor folyton ott ül az arcomon ha vezethetem. Így =>
Félreértés - és sértődés - ne essék: Függetlenül a Tatrák valamennyi nagyszerűségétől ténylegesen a W-115-ös, de leginkább a W108-as Mercik a reálisan megszerezhető autók csúcsai. (Azóta csak az elektronika és a többi műbalhé - lásd oldallégzsákok - játszanak)
Az utolsó 180 fokos V motorral szerelt Ferrari a Testarossa volt (helytelenül boxernek is írják egyesek) igaz V12-es. 180-as motorral egyébként még a 80-as években is ment a Ferrari az F1-ben.
én vagy vak vagyok, vagy Te nem írtad le sehol, hogy
-honnan?
-mikor?
-hogyan?
-milyen állapotban?
-mennyiért? (ha nem vagyok Winischgraetz)
-mit tapasztaltál eddig?
-stb.
Hmm?
Néztem a veterános, a restaurálós topikban, meg itt is, de semmi konkrétum (igaz voltak zsír képek), holott, azért na: túl sok 613 nem rohangál e kies honban.
Az a helyzet, hogy 100 felett már nem sok zaj van, 160-nál SEMMI, 200-nál már nagy a szélzaj sajna. Motorzaj nincs, csak 100 alatt, ha húzatom. Ennyit a far(közép)motor, meg a léghűtés "hátrányairól"... Nem ültem még jobb autóban. (T613) Mondhatnátok hogy kicsi a tapasztalatom, és tényleg. De olyan érzés mintha egy farmotoros busz elejében ülnél. Tudod: "- Megy a motor???"