Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Ez nem Sporoticket, hanem 2 személyre, egy útra szóló Prága-Lovosice jegy. Jól gondolom, hogy ennél is érvényes az e-mailben kapott pdf (állomási előhívás nélkül)?
Június óta nem kell a Sporoticket-et a pénztárban kinyomtattatni, elég a kapott pdf az utazáshoz. Ha szeretnéd akkor mégis kinyomtatják neked, de plusz 40 koronáért nem sok értelme van. (Az automata csak In-Kartával müködik, ha megadtad a jegyvásárlás közben a kártya számát).
Vettem online jegyet a CD-től (belföldit). Őszintén szólva nem volt türelmem végigolvasni a részletes szabályzatot. Tavalyhoz képest megváltozott a formátuma a visszaigazolásnak, még vonalkód is van rajta. A kapott pdf már feljogosít utazásra, vagy még mindig egy állomáson kell "előhívni" az utazásra jogosító jegyet? Mintha azt írták volna, hogy egy automatából ingyen előhívható a jegy, pénztárból csak plusz pénzért. Tavaly Breclav-ban hívattam elő a jegyemet, ott a pénztárban nem kértek ezért pénzt... Volt valami érintőképernyős automata Breclav-ban tavaly (akár jegynyomtató automata is lehetett volna), de azzal nem jutottam dűlőre. A lényeg: nem szeretnék plusz pénz fizetni az előhívásért, várom a javaslatokat... A Metrópótlón nemzetközi jegyem lesz Prágáig. Azért gondoltam a Breclav-i előhívatásra, mert ott nem kell annyit menni, keresgélni, mint Prágában. Prágában fél órás átszállásom lesz, nem szeretnék jegyért szaladgálni.
A végállomásánál, bent a belváros szélén, de onnan elég körülményes az eljutás még a pályaudvarig, hacsak nem gyalogolsz valamennyit. Ajánlom a közlekedési vállalat (www.dpb.sk) menetrendi keresőjét, szerintem hatékony.
Azert mindegyiknek mas a celkozonsege, meg ha van atfedes is. Igazabol nem hiszem, hogy barmelyik is elszedne utasokat az auto elol - inkabb egymas kozt megy a torta felosztasa. Olvasgattam a Regiojet facebook oldalat, hat erdekes utaskozonseguk van. Van a tipikus fan, aki odavan a 9koronas kaveert meg a 4 szekeert a fulkeben, de egybol zokog ha a 6 szemelyes fulkebe kerul be. Pedig ha egyszer csak ilyen kocsi volt elado :)
Az is jó megoldás, ha elmégy Komáromig, átasétálsz a szlovák oldali állomásra, és a Regio Jettel mész. Hétvégén kedvezményes a jegy. Olcsóbb és izgalmasabb. Mondjuk így kevesebb időd van Pozsonyban. Vagy lehet Esztergom-Párkány felé menni, de ott mindenképp buszozni kell: http://cp.atlas.sk/sturovo/spojenie/ A Metsky Urad/Városi hivatal megálló van a híd szlovák oldalánál.
Tegnap délután volt kis időm figyelni a forgalmat Svinovban.
Mindegyik vasúttársaság képviseltette magát, a legjobb kihasználtságot a Regiojet mutatta fel. A Pendolino szinte üresen robogott el Prága felé, a Zsolnából jövő EC/Ex a kettő között volt kihasználtságban. Brno felé is jól megtelt a gyors, bár ülőhely még akadt, talponállós vonatot nem láttam.
A Leo expressz egy dologban nagyon erős volt: gondolom a betanítás folyik, így minden egységre 2-3 utaskísérő jutott, ami az 1 és 1+ osztályon megegyezett az utasok számával, a 2. osztályon azért kocsinként akadt 5-6 utas.
Kicsit lejjebb volt róla szó, hogy a berlini kocsi jobban kihasznált Bp-ről indulva, ugyanakkor szerintem kényelmesebb is mint a cseh Bmee kocsi. Amúgy ülve utazni éjszaka alapvetően nem kényelmes :)
A Metropol prágai és berlini ülőkocsijai mennyire szoktak kihasználtak lenni? Érdemes rá helyjegyet venni? Melyik a kényelmesebb? Nagyjából mindegy, melyikkel megyek. Köszönöm!
Csehországban a személyforgalom szüneteltetése idén egy vonalon sem nem fenyeget, újabb magánok lépnek be, rekord sebességgel lehet eljutni Varsóba, új típusok jelentek meg a síneken: mintha sikertörténetet látnánk. Fejlődést mutat, hogy idén várhatóan két német határátmenet felújítása is a porondon szerepel (Sebnitz-Dolní Poustevna, Selb-As), igaz, arra vonatok leghamarabb jövő járhatnak.
A másik oldalon csökkenő vonathosszok (Prága-Ústi-Cheb gyorsvonat 2-3 kocsival, Prága-Hradec Králové csúcsidőn kívül 3 kocsi, ebből 1 A), eltünő erősítő vonatok, csak munkanap/hétvége korlátozások, kevesebb helykínálat a csehszlovák éjszakai vonatokon stb. árnyalják a képet.
Aki a Felsőgarami (Horehronec) gyorssal Budapestről vonattal indulva szeretne Kassa irányába utazni, az még gyorsan tegye meg, mivel ehhez a vonathoz/ról már nem lesz csatlakozás Párkány és Léva között.
A 171-es vonalon még pár hétig lehet még délelőtt is ablakos vonatot látni, aztán már azt sem, a 170-es vonalon kirándulási céllal eddig leszállók kereshetnek más közlekedési eszközt, mivel a vonatok Besztercebánya és Felsőstubnya között sehol nem állnak - cserébe az első osztályú kocsi másodosztályra szóló jeggyel igénybe vehető.
Selmecbányán maradnak a vonatok: hogy ezzel kik utaznak majd, rejtély, csatlakozás jobbára csak Zólyom felé van, oda viszont van busz is; átszállás nélkül. Cserébe 8 órán keresztük körbe lehet fotózni a motorvonatot a selmecbányai állomáson, mert más dolga nem lesz, mint egy helyben állni.
A sor alapjan osszehasonlitast meg senki nem vegzett - de ez is egy nagyon fontos szempont! :)) Ime:
Pendolino (JLV):
Csapolt Plzen 0.33l - 29 Korona
Uveges Budvar 12 - 0.5l - 46 korona
Uveges Gambrinus 10 - 0.5l - 35 korona
Regiojet:
Uveges Svijany 13 - 0.5l - 20 korona
Uveged Bernard 12 - 0.5l - 20 korona
Leo:
Dobozos Lobkowicz - 0.33l - 20 korona
Ezen kinalatok alapjan a Regiojet nyerne nalam. De ugye a sorissza azt issza ami epp ott van es meg elfogadhato ar-ertek aranyban. :) Itt azert gyorsan porog az uveges is, szoval nem gaz. Amit a nepek nem szeretnek az a dobozos...
Amugy nekem nem volt bezartsag erzesem a Pendolinoban, ha ul az ember nem veszes szerintem.