Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119304

A VOLGA még lóg a levegőben. Lenne egy lehetőség a Rad & Reisen-nél 2017-től, de a jelenlegi formában még felújítva sem kell nekik, okulva a korábbi kerékpáros utak negatív tapasztalataiból. Komoly átalakítást javasolnak mind a kerékpár-logisztika (pl. meghosszabbított előfedélzet, mint a MY STORY-nál), mind a belső terek/kabinok modernizációját illetően. Ez viszont nem kevés pénz, de megmentené a hajót. Most egy holland tervezőcsoportot kértek fel, hogy készítsenek lehetőleg megvalósítható terveket a Rad által előírtakkal összhangban. Csak remélhetjük, hogy nem olyan tervek lesznek, mint amiket a Dunakorzó kapcsán néhány hozzászólással korábban láthattunk. :)

Előzmény: jakyg (119303)
jakyg Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119303

A VOLGÁRÓL tudsz valami frisset?

Előzmény: viking star (119299)
gumidani Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119302

2013. október 21. (cuberg)

 

Előzmény: Laminatkaa (119298)
offroadgangster Creative Commons License 2015.12.11 0 1 119301

Van egy mondás mi szerint akinek a halálhírét keltik,sokáig él. 

 

Számomra is fura, hogy olyan hajókat is emlegetnek szétvágottként, melyek egyfolytában járnak fel-le, míg alig aktívakat nem.

Előzmény: viking star (119300)
viking star Creative Commons License 2015.12.11 0 1 119300

No, KAPITAN MESCHERYAKOV köszöni szépen, jól érzi magát, nov 25-én vizsgázott, érvényes papírokkal rendelkezik, parti szemle lejárata 2018 október.

 

A német fórumon a BORIS MAKAROV és a KAZAN ms-okat is temetik, holott mindkettő üzemben van (hogy van-e munkájuk, az ugyebár más kérdés). 

Előzmény: Laminatkaa (119297)
viking star Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119299

Friss hír: jelenleg egy magyar vállalkozással tárgyal az UDP, amely 2016-tól a Margitsziget térségében állóhajóként szeretné üzemeltetni a DNIPRO kabinost. A hajó továbbra is ukrán lobogó alatt maradna, a modell nagyjából úgy nézne ki, ahogy a VIDIN esetében. Reméljük, sikerrel járnak a tárgyalások, mert ez a szétvágástól mentené meg. A MOLDAVIA és az UKRAINA úgy tűnik, találtak bérlőket (BigXtra Touristik GmbH), a szerződés jövő áprilistól júniusig szól, de van remény hosszabbításra.

 

Az óbudai tolók kapcsán nincsenek információim most, de rá fogok kérdezni.

Laminatkaa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119298

Képeket majd este...

Előzmény: Laminatkaa (119297)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119297

Ha 2014-ben valóban szétvágták KAPITAN MESCHERYAKOV-ot, akkor még az utolsó előtti pillanatban sikerült lefotózni Csepelnél. Ezek szerint miután Linz felé elment akkor, akkor utána már az utolsó útjára ment Izmailba.

Előzmény: offroadgangster (119294)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.12.11 0 1 119296

Én is elolvastam nagy vonalakban, érdekes... Mindez szép és jó csak mit csinálnak a Lánchídról és a rakpartról száműzött forgalommal? Sokszor így is gáz a belváros, pl. amikor du. megyek haza, de ezek után lehet még szörnyűbb lenne :S .

Előzmény: csecsaba2 (119284)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.11 0 1 119295

Egy gépjármű-alagút nagyon sok biztonsági szabálynak kell, hogy megfeleljen. Tűzvédelem, menekülő-utak, mentő személyzet eljutása, tűzmentes menekítő helyiségek (amiben megsültek a szerencsétlen kamionsofőrök a Mont-Blanc alagútban). Ezek száma és sűrűsége az alagút hosszától is függ. Ettől nagyon drága lesz egy hosszú alagút.

 

Ennél a pontonnál vajon számoltak-e a jégzajlással? Vagy úgy gondolják, a globális felmelegedés miatt akkor már jégmentes lesz a Duna...

 

Előzmény: csecsaba2 (119289)
offroadgangster Creative Commons License 2015.12.11 0 0 119294

JEK!

 

Az imént olvastam nem épp a legjobbnak (söt...) mondható híreket:

a német hajósfórumon felreppentek információk, miszerint az ULAN-BATOR, DUSANBE, IVANOVO, KAPITAN STEPANUK, BUKAREST és KAPITAN MESCHERYAKOV nevü tolóhajókat szétbontották még 2014-ben. Igaz lehet ez? Pl MESCHERYAKOV-ot megkérdöjelezi ott is egy személy mert szerinte idén még küldött jelet AIS-en.

Nemrég viking star topictárs is említett párat a típusból amiket szétbontottak, de nem ennyit. 

 

HG. Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119293

Vajon itt miért nem lesz érvényes a "hajó kikötése előtt a hídra lépni tilos" szabály?

 

inkább az zavar, hogy máshol miért érvényes...

Előzmény: jakyg (119287)
smith Creative Commons License 2015.12.10 0 1 119292

Na most ha firkász és dizájner együtt se tudja, mi a különbség úszás és lebegés közt, akkor mit lehet ehhez még hozzátenni? :-)

Előzmény: TAYFUN (119290)
jakyg Creative Commons License 2015.12.10 0 2 119291

Miért? Egy komolyabb árvíz előtt mennyi munkánk lenne? :) Hogy az uszadékolásról, jégről, szemlékről ne is beszéljünk.

A lakóknak elő kéne írni egy olyan "közös költséget", amit valami állami helyre kell fizetniük, s amiből ha nincs pénzük, fizethető a szállítás, mentés. De vállalhatnánk vízről történő szúnyogirtást is.

Mondjuk pár bak azért kéne rá.

Előzmény: TAYFUN (119290)
TAYFUN Creative Commons License 2015.12.10 0 1 119290

Ha már agymenés nagyban, itt van kicsiben is:

http://index.hu/index2/#bloghu/ecolife/2015/12/10/uszohazak_a_dunan

csecsaba2 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119289

Soha nem értettem meg, h a budai oldalon miért nem lehetet csináni egy 2*1 sávos gyorsforgalmi utat alagútban a lágymányostól a K hídig. Nem lenne kanyarodás, sorolás és így dugó sem. Sőt, ebből adódóan alégszennyezés is sokkal kissebb lenne. A mai rakparton meg mehetne a lehajtótól lehajtói tartó rövid forgalom.

 

Ez meg csak szerintem a hajó és a ponton arányainak függvénye. egy 5*80 m-es , 1 m merülésű 400-tás pontonból több támhiddal és dúccal támasztott 20-30 db-os halmazhoz hozzákötő vizibusz nem hinném, h akkorát tudna tolni még havaria esetén sem, h valóban baleset veszélyesebb legyen egy mozgólépcső rálépésnél/lelépésnél. 

Előzmény: jakyg (119287)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119288

Ez preciz tervezés. 36-os osztály, aztán csak 24 és végül marad 3. Lehet, h nem csak az árával van gond?

Előzmény: gepesz (119286)
jakyg Creative Commons License 2015.12.10 0 1 119287

Vajon itt miért nem lesz érvényes a "hajó kikötése előtt a hídra lépni tilos" szabály?

 

Egyszer lehetne már arra is pályázat, miképpen lehet autóval eljutni északról délre, vagy fordítva?

Előzmény: csecsaba2 (119284)
gepesz Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119286

Hol van ez mihozzánkvalóképest?

Tud ez annyit, mint egy turcsi? Na ugye?

gumidani Creative Commons License 2015.12.10 0 3 119285

"Egyirányú lehet a Lánchíd, dupla kerékpársávval"

Persze, meg az Erzsébet-hídról is tiltsuk ki az autókat, füvesítsük be a közepét és telepítsünk rá biciklikölcsönzőt!  

Előzmény: csecsaba2 (119284)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.12.10 -1 0 119284

Egyirányú lehet a Lánchíd, dupla kerékpársávval

Megszűnhet a pesti hídfő körirányú forgalma, a rakpartokon viszont szükség szerint csiki-csukizhatna az önkormányzat a forgalommal. Tovább »

forrás: Index.hu

 

saros5727 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119283

JRK!

 

Csak annyit tennék hozzá: a kollegák sem butusok! A szél alatti oldalon ücsörögnek. 

A vontatásról, meg talán: olcsó, de gyenge "boxer"... a mellévett alakzatot nem szívesen használhatják a szeles és hullámzó helyeken és "takarásban" !!!!

A két ember, talán azért kell: hogy elengedésnél-kikötésnél kell a négykéz......????

 

Előzmény: viking star (119275)
saros5727 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119282

JRK!

A hollandusba járók, meg "dalben"-nak  mondják

 

 

Előzmény: captainb (119278)
smith Creative Commons License 2015.12.10 0 0 119281

Nem, az a HERNÁD volt, az tudtommal még úszik.

Azt a váci kompos mentette meg, csak előbb elsüllyedt, majd a tetejét letarolta a felette horgonyzó bárka. Aztán állt néhány évet Neszmélyben, de eszerint senki nem látott elég fantáziát a felújításában.

Előzmény: Ep128 (119280)
Ep128 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 119280

Ez volt az, amit Nullás megmentett anno (átmenetileg)...? Ok, most az Inota -val sem tudjuk mi lesz, de nagyon remélem, hogy nem "ez"!

Előzmény: saros5727 (119267)
captainb Creative Commons License 2015.12.09 0 0 119279

Hajóval legutóbb 2010-ben jártam ott, tényleg nem emlékszem ezekre a vontatmányokra. :)

Előzmény: pleharkaly (119276)
captainb Creative Commons License 2015.12.09 0 1 119278

Cölöp, jó az. 

 

Tengerészül meg dolphin. 

Előzmény: pleharkaly (119274)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 119277

Köszi! (még a hülye kérdésre is van értelmes válasz) Nem egy ergonometrikus munkahely, esőben-szélben utazni egy vaslemez élén ülve elkötéstől megkötésig. Az uszályokon (többségében)legalább van fedett kerékállás. 

Előzmény: pleharkaly (119274)
pleharkaly Creative Commons License 2015.12.09 0 0 119276

Pedig  a  HPA rikító  narancssárgára  festette  a  bárkáit  így  azok a  kapitányok is  jobban látják  akiknek  minden ami 200 méter alatt  van nem érdekes. A kikötői  iszapot  szállítják á-ból b-be  majd  vissza...ezért  mondják Hamburgba  az emberek HPA( Hamburg  Port Authority).= Hamburg  Peinlichte Arbeitgeber (Hamburg legnevetségesb kínosabb  munkaadója) éppen most  olvasható nézhető  az NDR-oldalán egy  riport  a  kikötői iszappal való harcról. 

Előzmény: captainb (119271)
viking star Creative Commons License 2015.12.08 0 0 119275

Sajnos pont ez a kép lett a legrosszabb, de a lényeg látszik, vannak a bárka farán.

 

Előzmény: pleharkaly (119270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!