A VOLGA még lóg a levegőben. Lenne egy lehetőség a Rad & Reisen-nél 2017-től, de a jelenlegi formában még felújítva sem kell nekik, okulva a korábbi kerékpáros utak negatív tapasztalataiból. Komoly átalakítást javasolnak mind a kerékpár-logisztika (pl. meghosszabbított előfedélzet, mint a MY STORY-nál), mind a belső terek/kabinok modernizációját illetően. Ez viszont nem kevés pénz, de megmentené a hajót. Most egy holland tervezőcsoportot kértek fel, hogy készítsenek lehetőleg megvalósítható terveket a Rad által előírtakkal összhangban. Csak remélhetjük, hogy nem olyan tervek lesznek, mint amiket a Dunakorzó kapcsán néhány hozzászólással korábban láthattunk. :)
Friss hír: jelenleg egy magyar vállalkozással tárgyal az UDP, amely 2016-tól a Margitsziget térségében állóhajóként szeretné üzemeltetni a DNIPRO kabinost. A hajó továbbra is ukrán lobogó alatt maradna, a modell nagyjából úgy nézne ki, ahogy a VIDIN esetében. Reméljük, sikerrel járnak a tárgyalások, mert ez a szétvágástól mentené meg. A MOLDAVIA és az UKRAINA úgy tűnik, találtak bérlőket (BigXtra Touristik GmbH), a szerződés jövő áprilistól júniusig szól, de van remény hosszabbításra.
Az óbudai tolók kapcsán nincsenek információim most, de rá fogok kérdezni.
Ha 2014-ben valóban szétvágták KAPITAN MESCHERYAKOV-ot, akkor még az utolsó előtti pillanatban sikerült lefotózni Csepelnél. Ezek szerint miután Linz felé elment akkor, akkor utána már az utolsó útjára ment Izmailba.
Én is elolvastam nagy vonalakban, érdekes... Mindez szép és jó csak mit csinálnak a Lánchídról és a rakpartról száműzött forgalommal? Sokszor így is gáz a belváros, pl. amikor du. megyek haza, de ezek után lehet még szörnyűbb lenne :S .
Egy gépjármű-alagút nagyon sok biztonsági szabálynak kell, hogy megfeleljen. Tűzvédelem, menekülő-utak, mentő személyzet eljutása, tűzmentes menekítő helyiségek (amiben megsültek a szerencsétlen kamionsofőrök a Mont-Blanc alagútban). Ezek száma és sűrűsége az alagút hosszától is függ. Ettől nagyon drága lesz egy hosszú alagút.
Ennél a pontonnál vajon számoltak-e a jégzajlással? Vagy úgy gondolják, a globális felmelegedés miatt akkor már jégmentes lesz a Duna...
Az imént olvastam nem épp a legjobbnak (söt...) mondható híreket:
a német hajósfórumon felreppentek információk, miszerint az ULAN-BATOR, DUSANBE, IVANOVO, KAPITAN STEPANUK, BUKAREST és KAPITAN MESCHERYAKOV nevü tolóhajókat szétbontották még 2014-ben. Igaz lehet ez? Pl MESCHERYAKOV-ot megkérdöjelezi ott is egy személy mert szerinte idén még küldött jelet AIS-en.
Nemrég viking star topictárs is említett párat a típusból amiket szétbontottak, de nem ennyit.
Miért? Egy komolyabb árvíz előtt mennyi munkánk lenne? :) Hogy az uszadékolásról, jégről, szemlékről ne is beszéljünk.
A lakóknak elő kéne írni egy olyan "közös költséget", amit valami állami helyre kell fizetniük, s amiből ha nincs pénzük, fizethető a szállítás, mentés. De vállalhatnánk vízről történő szúnyogirtást is.
Soha nem értettem meg, h a budai oldalon miért nem lehetet csináni egy 2*1 sávos gyorsforgalmi utat alagútban a lágymányostól a K hídig. Nem lenne kanyarodás, sorolás és így dugó sem. Sőt, ebből adódóan alégszennyezés is sokkal kissebb lenne. A mai rakparton meg mehetne a lehajtótól lehajtói tartó rövid forgalom.
Ez meg csak szerintem a hajó és a ponton arányainak függvénye. egy 5*80 m-es , 1 m merülésű 400-tás pontonból több támhiddal és dúccal támasztott 20-30 db-os halmazhoz hozzákötő vizibusz nem hinném, h akkorát tudna tolni még havaria esetén sem, h valóban baleset veszélyesebb legyen egy mozgólépcső rálépésnél/lelépésnél.
Csak annyit tennék hozzá: a kollegák sem butusok! A szél alatti oldalon ücsörögnek.
A vontatásról, meg talán: olcsó, de gyenge "boxer"... a mellévett alakzatot nem szívesen használhatják a szeles és hullámzó helyeken és "takarásban" !!!!
A két ember, talán azért kell: hogy elengedésnél-kikötésnél kell a négykéz......????
Azt a váci kompos mentette meg, csak előbb elsüllyedt, majd a tetejét letarolta a felette horgonyzó bárka. Aztán állt néhány évet Neszmélyben, de eszerint senki nem látott elég fantáziát a felújításában.
Köszi! (még a hülye kérdésre is van értelmes válasz) Nem egy ergonometrikus munkahely, esőben-szélben utazni egy vaslemez élén ülve elkötéstől megkötésig. Az uszályokon (többségében)legalább van fedett kerékállás.
Pedig a HPA rikító narancssárgára festette a bárkáit így azok a kapitányok is jobban látják akiknek minden ami 200 méter alatt van nem érdekes. A kikötői iszapot szállítják á-ból b-be majd vissza...ezért mondják Hamburgba az emberek HPA( Hamburg Port Authority).= Hamburg Peinlichte Arbeitgeber (Hamburg legnevetségesb kínosabb munkaadója) éppen most olvasható nézhető az NDR-oldalán egy riport a kikötői iszappal való harcról.