Köszönöm válaszodat. A márkakereskedésben azt mondták, hogy valam,i hegyes rugalmas cuccal át lehet bökni azt a szűrőt, ami miatt nem dughaó le a cső. Különben azt sem szeretném, ha viccből vizet, olajat vagy cukrot raknának bele :-)
A 110-es ladámon sem volt zárható. Mikor kiderült hogy bontóba kell vitetni volt még benne 20 liter. Gondoltam nem hagyom benne.... Az üzemanyag töltő nyíláson nem lehet ledugni semmit. Kb 20 centit lement a cső utána semmi. Ki kellett vennem az ac pumpát és annak a nyílásán tudtam csak leszívatni. Persze ahogy gondolod. Csak gondoltam megosztom hogyan is jártam. Nyilván nem vagyok profi de elszarakodtam vele majdnem egy órát. Aztán jött a B-terv....
A gázlómagassàg erre vonatkozik. A motor "beázási " pontja a levegò beömlő, az offroad autóknál a 2m-es felnyúlás sem ritka.
Tőlünk nem messze van a táborfalvai lőtér. Az oroszok a Dabas melleti egyik bànyatónál harckocsi gyakorlatokat tartottak a 70-es 80-as években. Suba alatt elterjedt a hír, hogy egy alkalommal az egyik tank megcsúszott a kis tó alján, és a motor légzőcsövébe víz került. A katonák ott fulladtak, mivel nem bírták kinyitni belülről az ajtót. Állítólag 6méter körüli mélységben voltak, amikor a baleset történt. Az ügyet természetesen eltussolták.
Az elektronika érzékenyebb részei alapból zárt dobozban vannak, azzal szokott a legkevesebb baj lenni. Fiatal koromban simson swábellel rengeteget mentem vizes árokban, gázlókon stb nyaranként. egy eset volt amikor beázott a gyujtás, de ahhoz kb 15-20 méteren át mentem olyan vízben, ami a blokkot teljesen ellepte. Szép idők voltak azok 😊
Szerintem igen, csak a szenzort kell kikapcsolni. Még nem próbáltam, mert a szenzor jól teljesít, pedig eleinte feleslegesnek tartottam, akárcsak a 3 villanásos irányjelzést és az automata fényszóró kapcsolást. Változnak az idők, én pedig elkényelmesedtem.
Annó letöltöttem, de valamiért nem akart települni. Ha jól emlékszem ikonos felülettel csinálták, ez talán nem változott azóta sem. Valakinek van esetleg kedve/ideje átszerkeszteni a ciril betűket magyar nyelvre? A magam részéről elkészíteném, ha lenne ráfordítható kapacitásom, bár akkor már róvással csinálnám.
Ha ünnepek közt el tudok szabadulni a külvilág elől, és valaki küld egy linket, ahonnan tuti verzió szedhető le, akkor nekiugrok magam. Egyszer csak elkészül egy jobb ikonszerkesztővel. Nem ígérem, hogy hamar kész lennék vele, de legalább sokat kell majd rá várni. Ha valaki beelőz az se gond, csak a készterméket ossza meg velem is.
Hátsó ablaktörlő lapát: a 17. perctől mutatja (egy egyszerű tengelyen billeg) Én hajlítottam a lapáton, egyenesebbé tettem, hogy középen ne hagyjon ki.
Üdv! Nyár végén cseréltem, mert a gyári kihagyott egy jó tenyérnyi felületet. Már nem emlékszem a részletekre, de jó fél órát elbohóckodtam vele. El is pattant a bosch törlő adaptere, mert elég nehéz bepattintani. Hidegbe szerintem ne is próbálkozz vele. A szerelésről már nem tudok konkrétumot írni, ha lesz időm, a napokban szétszedem, sajnos videót feltölteni nem áll módomban. Ezt meghagyom másnak.
A szivargyujtó betáppal kapcsolatban nem lenne egyszerűbb a biztosíték tábláról (akár egy szabad hely befoglalásával) elvinni az áramot? Annyora talán nem érzékeny az autó elektronikai rendszere, hogy megviselje egy ilyen mértékű fogyasztó. Bár nem vagyok az elektronikai dolgokban túl járatos.
A tűzfal átfúrás esetén, hogy a kábelt be tudjam húzni, és levezetni a padlóig, ki kellett venni a km óra egységet. Egyszerű, de ezt tudni kell: az előtte levő keretet vízszintesen tartja fent 2db csavar. De tartja mégegy rejtett csavar is a keret bal alsó sarkában, amit a műszerfal vastag díszléce takar el. Azt a díszlécet óvatosan ki kell emelni a helyéről. 3 db, rugós fémkörömbe betolt műanyag stift tartja, jó erősek, nem kell félni. A díszlécet vékony csavarhúzóval alányúlva lehet megemelni. A kormányoszlopot legalsó állásba kell tenni. A műszeregységbe egy nagy csati megy, km spirál nincs. A műszeregység keret jobb alsó sarkánál csavart ne keressünk, csak egy pozícionáló stift van, ami szintén egy rugós fészekbe ugrik be. A kerettel együtt jönni fog egy műbőr borítás is. A művelet elvégzése +15 fok felett ajánlott a műanyagok miatt. A kesztyűtartó doboza is akkor vehető ki, ha a felette levő díszlécet eltávolítjuk.
Én a következőket csináltam: az áramot egy új szállal egészen az aksitól vittem hátra. Szélvédő alatti vízvályú falát ki kell fúrni, mert egyszerűen nincs rés, ahol be tudnád vezetni az utastérbe.
Az utastéren belüli elrejtés, elvezetés könnyű, mert Lada. Egy ajtókapcsolót helyeztem el a kalaptartó konzol szélén és a kalaptartó nyomja le a pöcköt, ami megszakítja az áramkört. Biztonság kedvéért egy kapcsolót is tettem a kalaptartó konzol alsó részébe, hogy ki lehessen iktatni a világítást pl. kalaptartó nélküli utaknál. És ha már ott voltam, a kapcsoló mellé beépítettem egy szivargyújtó aljzatot is. És természetesen vettem egy erős fényű lámpatestet, a gyengusz gyári lámpát kiiktattam.
Valakinek van információja, hogy a csomagtér világítást miként lehet szóra bírni, ha éppen nincs gyujtáson a sluszkulcs? (Kalina cross lux)
Lassan ledszalagot ragasztok fel egy csengő- és egy időkapcsoló mögé.
Elég jó buli lehetett Ivánéknál, amikor ezt a részt tervezték a kocsin. Bár lehet, hogy az elektronikát a franciák adták, ezt nem tudom. A képtelen működésen ez esetben sem lepődöm meg, lehet sok füvet "evett" az ebédre felszolgált csiga 🐚
A fel-le szereléstől nem szabadna sérüljön a felni, a gumi pedig úgy be van vasalva, hogy évente kibírja a 2x-es noszogatást. Arra is érdemes figyelni, hogy a jeladókban kb 3-5 évet bír az elem, ami természetesen nem cserélhető a legtőbb tipusnál (a gyáriban sem 😔 ). A napokban beszélgettem néhány barátommal erről a gumiszerelgetésről, ami meghatározó volt, az a centírozás szükségessége legalább 2 évente. Emellett mindenki döntse el magának, hogy saját maga cserélgeri a gumikat felnistől, vagy beáll valamelyik műhelyhez. Én a magam részéről ki tudnám cserélni a kereket, az előző autónál így is tettem, de itt a drágább felni és a nyomásjelző plusz költsége miatt inkább hagyom a gyári felniket. Új lemezfelni és nyomásérzékelő annyiba kerül jelenleg, hogy abból 5 évig vihetem a kocsit a gumishoz.
Ez persze az én esetem, aki olcsóbban jut felnihez, és nem ragaszkodik a műszerhez kétségtelenül jobban jön ki anyagilag, ezért nem akarok senkit se rá, se lebeszélni.
A szerelőn persze sok múlik, de alapvetően ugyan az a technológia mindenütt, amire figyelj, hogy ne engedd a csavarokat a géppel rákapatni, mert érhetnek kellemetlen meglepetések, ráadásul saját költségen kell javítani, mert senki nem fogja bevállani, hogy ő vágot második menetet a csavarra. A ladánál ráadásul csavarok vannak, nem anyák, ergó, ha az agyban elszáll a menet, az jobban fáj. Az első autóm egy Nissan Almera volt. Ott a tőcsavarra ferdén kapot rá az anya a szerelő figyelmetlenségéből. Én nem voltam jelen, ezért csak a következő szezonban derült ki a móka. A tőcsavar nem volt túl drága, 1000 ft körüli összeg talán, csak a csere munkadíj nem tetszett. De hát ez van. A lada ilyen szempontból szerencsétlenebb megoldás, több figyelmet kíván.
Felnit Fiatról vagy Lanciaról származót kell venni. 15 zollosról beszélek, a 14-essel már nem néz ki jól a kocsi szerintem. Elég sok van a jófogáson, meg a hahu-n a felni szekcióban. A fentiekben leírt méreteken túl azt kell tudni, hogy a Lada agymérete 58.6 mm, az olaszoké 58.1 mm. Annyi a feladat, hogy egy reszelővel ki kell szélesíteni a lukat. 0,5 mm-ről beszélünk, komoly feladat… 3-4 perc/felni, ha ésszel csináljuk.
Bizonyos, lejáratásra megvett, valószínűleg padlógázon tesztelő médiák 10-11l körüli fogyasztást írnak a tesztjeikben az automatákra. Hát rohadtul nem igaz. Városban is 8,6l körül megvannak, de 7,5-re is sikerült már kihozni. Országúton 6-7l. És az a csend, ami a kéziváltós sírás helyett van, az pazar. Japán váltó van az automatákban.
A nem Cross Kalinák és Granták hasmagassága is elég ahhoz, hogy a magyar járdaszegélyek ne tépjék le a lökhárítót egy szegélyre merőleges parkolásnál. Koptatócsíkjuk sincs, azt sem fogjuk elhagyni róluk. A lassító púpok sem fogják legyalulni az olajteknőt.
Kütyü/szoftverbolond Kalina Lux tulajok simán feltehetnek egy igo navigációt a kijelzőre, amit WinCE op. rendszer működtet. Kell venni egy USB-s műholdvevőt, a kapott drivert telepíteni és mehet a dolog. Az igot érdemes lebutítani, pl. a 3D-s épületeket kivenni, csak a szükséges országokat tartani az SD kártyán. Több óra navizás után előfordulhat, hogy a MM egység memóriája kifekszik, lefagy a cucc, ilyenkor egy fél percre ki kell húzni a 37-es biztosítékot. Visszanyomni és ismét ereje teljében lesz a ketyere.
Köszönöm, gondoltam a fel-le szerelésekre, de azt mondják, rongálja a felnit is és a gumit is- ezért jobb ugyanazon a felnin tartani. Lehet persze, hogy gumis függő?
A kézi könyveket eléred bármely lada oldalon a szervíz menüpontál ha jól emlékszem, de biztos van keresőjük is.
Sajnos a szenzor egy szükséges rossz kiadás, mert ha baleset esetén kiderül a hiánya, a biztosító megtagadhatja a fizetést. Én a gyári felnin szereltetem át szezon előtt-után a gumikat kb 6-7e /alkalom. Ha mindent összeszámolok kb 10-12 év mire behozná az árát a nyomásjelző/felni stb. Meg benne van azért hogy 1-2 évente centírozni sem árt, az nállunk 3500/szett. Ezért az árért inkább vettem egy continentál t860-as gumiszettet. A 15"os méretben kategóriagyőztes lett, ez a második telem vele, gyönyörűen működik, jól tartja az utat, nem hangos, a féktáv is rövid a változó útviszonyokhoz képest. Egyszóval hozza, amit kell neki.