Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dezske1 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 96

Köszönöm válaszodat. A márkakereskedésben azt mondták, hogy valam,i hegyes rugalmas cuccal át lehet bökni azt a szűrőt, ami miatt nem dughaó le a cső. Különben azt sem szeretném, ha viccből vizet, olajat vagy cukrot raknának bele  :-)

 

Előzmény: adi2110 (95)
adi2110 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 95

A 110-es ladámon sem volt zárható. Mikor kiderült hogy bontóba kell vitetni volt még benne 20 liter. Gondoltam nem hagyom benne.... Az üzemanyag töltő nyíláson nem lehet ledugni semmit. Kb 20 centit lement a cső utána semmi. Ki kellett vennem az ac pumpát és annak a nyílásán tudtam csak leszívatni. Persze ahogy gondolod. Csak gondoltam megosztom hogyan is jártam. Nyilván nem vagyok profi de elszarakodtam vele majdnem egy órát. Aztán jött a B-terv....

Előzmény: dezske1 (94)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 94

Zárható tanksapkát tudnátok ajánlani? 

FuTomi Creative Commons License 2017.12.17 0 0 93

A gázlómagassàg erre vonatkozik. A motor "beázási " pontja a levegò beömlő, az offroad autóknál a 2m-es felnyúlás sem ritka.

Tőlünk nem messze van a táborfalvai lőtér. Az oroszok a Dabas melleti egyik bànyatónál harckocsi gyakorlatokat tartottak a 70-es 80-as években. Suba alatt elterjedt a hír, hogy egy alkalommal az egyik tank megcsúszott a kis tó alján, és a motor légzőcsövébe víz került. A katonák ott fulladtak, mivel nem bírták kinyitni belülről az ajtót. Állítólag 6méter körüli mélységben voltak, amikor a baleset történt. Az ügyet természetesen eltussolták.

Az elektronika érzékenyebb részei alapból zárt dobozban vannak, azzal szokott a legkevesebb baj lenni. Fiatal koromban simson swábellel rengeteget mentem vizes árokban, gázlókon stb nyaranként.  egy eset volt amikor beázott a gyujtás, de ahhoz kb 15-20 méteren át mentem olyan vízben, ami a blokkot teljesen ellepte. Szép idők voltak azok 😊

Előzmény: dezske1 (92)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 92

https://www.youtube.com/watch?v=OQojNmIVHEA   4.33-tól. Hogy létezik, hogy nem ázik be?

hila2315 Creative Commons License 2017.12.16 0 1 91

Sziasztok!

Kikapcsolt esőérzékelővel a Kalina Lux-on hibátlanul működök a tanítás.

Előzmény: FuTomi (90)
FuTomi Creative Commons License 2017.12.14 0 1 90

Szerintem igen, csak a szenzort kell kikapcsolni. Még nem próbáltam, mert a szenzor jól teljesít, pedig eleinte feleslegesnek tartottam, akárcsak a 3 villanásos irányjelzést és az automata fényszóró kapcsolást. Változnak az idők,  én pedig elkényelmesedtem.

Előzmény: adi2110 (89)
adi2110 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 89

Ez nagyon jó :D Esőszenzoros változattal is működik?

Előzmény: dezske1 (86)
ladarevolution Creative Commons License 2017.12.14 0 0 88

Ezaz :)

Időhiány miatt :/

Előzmény: dezske1 (86)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 87

miért nem frissül a Lada revolution honlap?

dezske1 Creative Commons License 2017.12.13 0 1 86

https://www.youtube.com/watch?v=ZLSmlP-UJyE        közben megtanul az ember számolni (vagy felfrissíti tusdásdát :-))

Előzmény: ladarevolution (85)
ladarevolution Creative Commons License 2017.12.13 0 0 85

Ha már ablaktörlőről van szó. Valaki már próbálta az első ablaktörlő szakaszos törlésének programozását?

Elvileg programozható az időintervallum tetszőlegesen. Youtubon van is róla videó, de most nem találom.

FuTomi Creative Commons License 2017.12.11 0 0 84

New menü-höz visszatérnék kicsit:

Annó letöltöttem, de valamiért nem akart települni. Ha jól emlékszem ikonos felülettel csinálták, ez talán nem változott azóta sem. Valakinek van esetleg kedve/ideje átszerkeszteni a ciril betűket magyar nyelvre? A magam részéről elkészíteném, ha lenne ráfordítható kapacitásom, bár akkor már róvással csinálnám.

Ha ünnepek közt el tudok szabadulni a külvilág elől, és valaki küld egy linket, ahonnan tuti verzió szedhető le, akkor nekiugrok magam. Egyszer csak elkészül egy jobb ikonszerkesztővel. Nem ígérem, hogy hamar kész lennék vele, de legalább sokat kell majd rá várni. Ha valaki beelőz az se gond, csak a készterméket ossza meg velem is.

 

Szép napot mindenkinek

dezske1 Creative Commons License 2017.12.11 0 0 83

Köszönöm, holnap jó idő lesz, akkor dél körül megcsinálom.

North Coast Creative Commons License 2017.12.10 0 0 82

Lásd a linket, amit küldtem.Emberünk kart is cserél, mert úgy 100%-os a probléma megoldása.

Előzmény: dezske1 (79)
North Coast Creative Commons License 2017.12.10 0 2 81

Hátsó ablaktörlő lapát: a 17. perctől mutatja (egy egyszerű tengelyen billeg) Én hajlítottam a lapáton, egyenesebbé tettem, hogy középen ne hagyjon ki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1eUPB9wgxlc

FuTomi Creative Commons License 2017.12.10 0 0 80

Üdv! Nyár végén cseréltem, mert a gyári kihagyott egy jó tenyérnyi felületet. Már nem emlékszem a részletekre, de jó fél órát elbohóckodtam vele. El is pattant a bosch törlő adaptere, mert elég nehéz bepattintani. Hidegbe szerintem ne is próbálkozz vele. A szerelésről már nem tudok konkrétumot írni, ha lesz időm, a napokban szétszedem, sajnos videót feltölteni nem áll módomban. Ezt meghagyom másnak.

Előzmény: dezske1 (79)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.09 0 0 79

Üdv Mindenkinek!

 

A Kalina Crossom hátsó ablaktörlő lapátját cserélném, de szégyen szemre nem boldogulok- letakarja az a fekete fém fedő ....  Segítség lenne?

FuTomi Creative Commons License 2017.12.08 0 0 78

Egy "régebbi" videó a tolatókamera beszereléséről. Orosz nyelvtudással előnyben.

 

https://youtu.be/DGrHbq86BB4

 

Barkács rovatunk követketik.

 

A szivargyujtó betáppal kapcsolatban nem lenne egyszerűbb a biztosíték tábláról (akár egy szabad hely befoglalásával) elvinni az áramot? Annyora talán nem érzékeny az autó elektronikai rendszere, hogy megviselje egy ilyen mértékű fogyasztó. Bár nem vagyok az elektronikai dolgokban túl járatos.

North Coast Creative Commons License 2017.12.08 0 2 77

A tűzfal átfúrás esetén, hogy a kábelt be tudjam húzni, és levezetni a padlóig, ki kellett venni a km óra egységet. Egyszerű, de ezt tudni kell: az előtte levő keretet vízszintesen tartja fent 2db csavar. De tartja mégegy rejtett csavar is a keret bal alsó sarkában, amit a műszerfal vastag díszléce takar el. Azt a díszlécet óvatosan ki kell emelni a helyéről. 3 db, rugós fémkörömbe betolt műanyag stift tartja, jó erősek, nem kell félni. A díszlécet vékony csavarhúzóval alányúlva lehet megemelni. A kormányoszlopot legalsó állásba kell tenni. A műszeregységbe egy nagy csati megy, km spirál nincs. A műszeregység keret jobb alsó sarkánál csavart ne keressünk, csak egy  pozícionáló stift van, ami szintén egy rugós fészekbe ugrik be. A kerettel együtt jönni fog egy műbőr borítás is. A művelet elvégzése +15 fok felett ajánlott a műanyagok miatt. A kesztyűtartó doboza is akkor vehető ki, ha a felette levő díszlécet eltávolítjuk.

FuTomi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 76

Én is köszönöm, a szivargyujtó aljzat remek ötlet!

Előzmény: North Coast (74)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 75

Köszönöm!  Klassz társaság jött össze!

North Coast Creative Commons License 2017.12.06 0 2 74

Én a következőket csináltam: az áramot egy új szállal egészen az aksitól vittem hátra. Szélvédő alatti vízvályú falát ki kell fúrni, mert egyszerűen nincs rés, ahol be tudnád vezetni az utastérbe. 

Az utastéren belüli elrejtés, elvezetés könnyű, mert Lada. Egy ajtókapcsolót helyeztem el a kalaptartó konzol szélén és a kalaptartó nyomja le a pöcköt, ami megszakítja az áramkört. Biztonság kedvéért egy kapcsolót is tettem a kalaptartó konzol alsó részébe, hogy ki lehessen iktatni a világítást pl. kalaptartó nélküli utaknál. És ha már ott voltam, a kapcsoló mellé beépítettem egy szivargyújtó aljzatot is. És természetesen vettem egy erős fényű lámpatestet, a gyengusz gyári lámpát kiiktattam.   

Előzmény: FuTomi (73)
FuTomi Creative Commons License 2017.12.06 0 0 73

Valakinek van információja, hogy a csomagtér világítást miként lehet szóra bírni, ha éppen nincs gyujtáson a sluszkulcs? (Kalina cross lux)

Lassan ledszalagot ragasztok fel egy csengő- és egy időkapcsoló mögé.

Elég jó buli lehetett Ivánéknál, amikor ezt a részt tervezték a kocsin. Bár lehet, hogy az elektronikát a franciák adták, ezt nem tudom. A képtelen működésen ez esetben sem lepődöm meg, lehet sok füvet "evett" az ebédre felszolgált csiga 🐚

FuTomi Creative Commons License 2017.12.06 0 1 72

A fel-le szereléstől nem szabadna  sérüljön a felni, a gumi pedig úgy be van vasalva, hogy évente kibírja a 2x-es noszogatást. Arra is érdemes figyelni, hogy a jeladókban kb 3-5 évet bír az elem, ami természetesen nem cserélhető a legtőbb tipusnál (a gyáriban sem 😔 ). A napokban beszélgettem néhány barátommal erről a gumiszerelgetésről, ami meghatározó volt, az a centírozás szükségessége legalább 2 évente. Emellett mindenki döntse el magának, hogy saját maga cserélgeri a gumikat felnistől, vagy beáll valamelyik műhelyhez. Én a magam részéről ki tudnám cserélni a kereket, az előző autónál így is tettem, de itt a drágább felni és a nyomásjelző plusz költsége miatt inkább hagyom a gyári felniket. Új lemezfelni és nyomásérzékelő annyiba kerül jelenleg, hogy abból 5 évig vihetem a kocsit a gumishoz.

Ez persze az én esetem, aki olcsóbban jut felnihez, és nem ragaszkodik a műszerhez kétségtelenül jobban jön ki anyagilag, ezért nem akarok senkit se rá, se lebeszélni.

A szerelőn persze sok múlik, de alapvetően ugyan az a technológia mindenütt, amire figyelj, hogy ne engedd a csavarokat a géppel rákapatni, mert érhetnek kellemetlen meglepetések, ráadásul saját költségen kell javítani, mert senki nem fogja bevállani, hogy ő vágot második menetet a csavarra. A ladánál ráadásul csavarok vannak, nem anyák, ergó, ha az agyban elszáll a menet, az jobban fáj. Az első autóm egy Nissan Almera volt. Ott a tőcsavarra ferdén kapot rá az anya a szerelő figyelmetlenségéből. Én nem voltam jelen, ezért csak a következő szezonban derült ki a móka. A tőcsavar nem volt túl drága, 1000 ft körüli összeg talán, csak a csere munkadíj nem tetszett. De hát ez van. A lada ilyen szempontból szerencsétlenebb megoldás, több figyelmet kíván.

 

 

Előzmény: dezske1 (70)
North Coast Creative Commons License 2017.12.06 0 1 71

Néhány segítség Kalina/Granta ügyben:

 

Felnit Fiatról vagy Lanciaról származót kell venni. 15 zollosról beszélek, a 14-essel már nem néz ki jól a kocsi szerintem. Elég sok van a jófogáson, meg a hahu-n  a felni szekcióban.  A fentiekben leírt méreteken túl azt kell tudni, hogy a Lada agymérete 58.6 mm, az olaszoké 58.1 mm. Annyi a feladat, hogy egy reszelővel ki kell szélesíteni a lukat. 0,5 mm-ről beszélünk, komoly feladat…  3-4 perc/felni, ha ésszel csináljuk.

 

Bizonyos, lejáratásra megvett, valószínűleg padlógázon tesztelő médiák 10-11l körüli fogyasztást írnak a tesztjeikben az automatákra. Hát rohadtul nem igaz. Városban is 8,6l körül megvannak, de 7,5-re is sikerült már kihozni. Országúton 6-7l. És az a csend, ami a kéziváltós sírás helyett van, az pazar. Japán váltó van az automatákban.

 

A nem Cross Kalinák és Granták hasmagassága is elég ahhoz, hogy a magyar járdaszegélyek ne tépjék le a lökhárítót egy szegélyre merőleges parkolásnál. Koptatócsíkjuk sincs, azt sem fogjuk elhagyni róluk. A lassító púpok sem fogják legyalulni az olajteknőt.

 

Kütyü/szoftverbolond Kalina Lux tulajok simán feltehetnek egy igo navigációt a kijelzőre, amit  WinCE op. rendszer működtet. Kell venni egy USB-s műholdvevőt, a kapott drivert telepíteni és mehet a dolog. Az igot érdemes lebutítani, pl. a 3D-s épületeket kivenni, csak a szükséges országokat tartani az SD kártyán. Több óra navizás után előfordulhat, hogy a MM egység memóriája kifekszik, lefagy a cucc, ilyenkor egy fél percre ki kell húzni a 37-es biztosítékot. Visszanyomni és ismét ereje teljében lesz a ketyere.

dezske1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 70

Köszönöm, gondoltam a fel-le szerelésekre, de azt mondják, rongálja a felnit is és a gumit is- ezért jobb ugyanazon a felnin tartani. Lehet persze, hogy gumis függő?

Előzmény: FuTomi (68)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 69

Köszönöm a tanácsot, így fogom csinálni.

Előzmény: ladarevolution (67)
FuTomi Creative Commons License 2017.12.05 0 0 68

Üdv!

 

A kézi könyveket eléred bármely lada oldalon a szervíz menüpontál ha jól emlékszem, de biztos van keresőjük is.

 

Sajnos a szenzor egy szükséges rossz kiadás, mert ha baleset esetén kiderül a hiánya, a biztosító megtagadhatja a fizetést. Én a gyári felnin szereltetem át szezon előtt-után a gumikat kb 6-7e /alkalom. Ha mindent összeszámolok kb 10-12 év mire behozná az árát a nyomásjelző/felni stb. Meg benne van azért hogy 1-2 évente centírozni sem árt, az nállunk 3500/szett. Ezért az árért inkább vettem egy continentál t860-as gumiszettet. A 15"os méretben kategóriagyőztes lett, ez a második telem vele, gyönyörűen működik, jól tartja az utat, nem hangos, a féktáv is rövid a változó útviszonyokhoz képest. Egyszóval hozza, amit kell neki.

 

Legyen szép napod!

Előzmény: dezske1 (62)
ladarevolution Creative Commons License 2017.12.04 0 1 67

15-ös Fiat Multipla lemezfelnit használtan találsz hozzá szerintem. 6x15 4x98 Et31,5

Ugyan az a gumi mehet rá mint a gyári 15-ös alura. Jeladót meg vagy tetetsz bele, vagy megszokod hogy a 4-5 téli hónapban világít.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!