A gyújtás az ok, annak jönnie kell. Utána ki is alszik, majd motor indítást követően kb. 5 másodpercig világít újra, függetlenül attól, hogy megyek vagy állok. Adagoló lett fél éve cserélve, azóta ment 15E-t, és semmiféle motorikus problémám nincs, az alapjárat is fix 750 körül van (2.0 DTI) Tajgi
köszönöm a segítségedet. Felhívom az embert, mert zavar, hogy ló f.szt sem látok a kijelzőn. viszont ahogy néztem a vaterás kijelző nem olyan min az enyém. az enyéman a kijelző alatt a bal alsó sarokban még van egy oylan ikon, hoyg 1 kőr meg a másik ikon 1 telefon. olyan mint ebben a videóban: http://www.youtube.com/watch?v=ECAj525pjyU&feature=related ez mi lehet? valaki valami okosság?:D
Biztos, hogy javítana rajta. Nekem nekem is ingadozik ha mondjuk kinyomom a kuplungot, de nem esik vissza 500ig. csak olyan 700ig majd fel ezer és beáll rendes alapjáratra. előtte volt, hogy lefulladt a francba és úgy kellett újra indítanom.
én azt mondom, hogy jó a GM gyertya, de (kövezzetek meg ha rosszul gondolom) ezek a Magyarországon tömegesen kapható GM cuccok is pl olaj szerintem 1 fillért nem érnek. én bosch super 4-et vettem. 1800 darabja, de azért csak bosch meg csak 4pólusú. lehet, hogy nálad nem lenne számot tevő változás erőben, de mivel nekem nagyon szarok voltak már a gyertyák így indításnál, gyorsításnál, fogyasztásnál is pozitív változás következett be :)
Amúgy ha beindítom nekem olyan 1200z alapjárat kicsit várok ugyan annyi. rálépek 1 kicsit a gázra és 1ből vissza esik a rendes alapjárati fordulatra.
Az a lemezke az ajtó része és nem vehető ki! Ott a helyén kell hegeszteni is.
A két csavar csak az ajtóhatárolót tartja, ha kicsavarod kiveheted a határolót, az ajtó !belseje! felé. Tehát az ajtó kárpitozást és a nagy hangszórót is ki kell venni a művelethez.
Azt hiszem kezdem érteni, mert az ajtóban kitapintottam már a két csavart. Ezek szerint ha azokat kicsavarom az a lemezke kivehető és amint írtad szükség esetén hegeszthető. A hétvégén neki is fokok esni. úgy vélem, hogy kb 10-es csuklós crovával ki tudom tekerni a csavarokat. Egyébként nálam is csupán a bal első ajtónál lehet hallani a kattogást.
Vlad: Nekem 2.0-es motor van a Vectrában, de én is megfigyeltem már hogy hideg indításnál akár rövid ideig 1500-nál is ragadhat a fordulatszám, de amint kiállok a garázsból és eljutok egy lámpáig már be is áll 800-ra.
kiskaldi!: Nekem is jelentkezik a fordulatszám ingadozás, igaz csak menet közben amikor kinyomom a kuplungot, de akkor leesik egész 500-as fordulatig, majd ingadozással beáll 800-1000 környékére. Vajon nekem is segítene egy gyertyacsere? Nem tudom hogy a jelenlegiek mennyi idősek. GM márkájút érdemes venni?
Egyébként a múltkori lámpabeszerelés problémát végül sikerült megoldani úgy, hogy találtam a Soroksári úti Opel bontóban B2-es lámpacsatlakozókat, így nem kellett saruzni :)
Köszi! Most már hogy Imate segítségével sikerült beállítanom hova küldje a folyadékot, tökéletesen meg vagyok elégedve vele (Ezúton is köszönöm Imate-nek a HELP-et) Itt egy videó róla: http://www.youtube.com/watch?v=Y8cabQzSeek
Továbbá érdekelne hogy az itt lévő szintén X16XEL-el rendelkező kollégáknak is így indul-e az autójuk nyári melegekben?: http://www.youtube.com/watch?v=2mrGd8NIBzc Csak mert furcsállom hogy télen nem ez az emelt alapjárat van, hanem sokkal alacsonyabb, és nem ennyire hirtelen áll vissza normál alapjáratra sem. Illetve főleg az a problémám ezzel hogy 3-4 óra állás után, amikor már csak langyos a blokk, nem ilyen emelt alapjárattal indul hanem próbálja tartani a rendes alapjáratot és össze vissza dadog közben. (Jah és kérem az olajbetöltő kupak rezgését nem kritizálni, nem folyik el mellette semmi úgyhogy nincs vele probléma :-) )
Tegnap a vaterán láttam 9E-ért MID kijelzőt (az ugye az órán+a rádión kívül külön sorban autóval kapcsolatos infókat ír), de az angolból való (wauxhall), vagyis nem 100% hogy mindent kiír (én a rádióinfóval fürdök 1 éve...).
Viszont van még 1 lehetőség, ha nem "sajátkezüleg" akarsz javítani. Lehet ez itt "picit off" Opel Vectra B Klub fórumról másolom az infót:
"Bánhegyi Gábor gépészmérnök 2162 Örbottyán Várhegy utca 10 Tel/Fax:364-1721 mobil:06-30-9448-769, 06-70-361-9224
Ad egy javítottat, azt meg otthagyod nála. Telefonon mond árat!"
Üdv! Ha bekapcsolom a motort nagyjából 3-5 másodpercig ég a motorhiba-visszajelző lámpa, vagy micsoda. Ez független attól, hogy rögtön elindulok-e, vagy egy helyben állok, utána pedig kialszik, és soha máskor nem kapcsol be, csak induláskor. Azt gondoltam nem komoly, most sincs semmi baja, vagy esetleg mégis? Köszi! Tajgi
Üdv, nekem is ez van, ha találtok valami olcsó karosszériást, osszátok meg az elérhetőségét. Nekem a kis lemez teljesen beszakadt az ajtóba, így az ajtó nemcsak hogy kattog, de ki sem lehet támasztani. Hányszor csapódott vissza a sípcsontomra... Eddig kb. 3 lakatosnál próbálkoztam, de egyik sem akart vele foglalkozni.
A határolót az ajtó felőli oldalán két csavar tartja, amik egy kicsit beljebb vannak az ajtóban, egy külön besüllyesztett lemezen. Nehéz leírni, ha megnézed látni fogod.
Naszóval kezdd el mozgatni az ajtót ide-oda két akadási pont között és látni fogod, hogy ez a lemez mozog, ki-be huppog, emiatt hallod a kattogást is.
Hasonlítsd össze a jobb oldali ajtóval, ha ott nincs kattogás a lemez is stabilan örzi a pozícióját.
99% hogy nálad is ez van, azóta hogy meghegesztette a haver, ő is figyeli a B Vectrákat, elég soknál kattog a vezetőoldali ajtó.
Az évek, meg néhány lendületesebb ajtókib..ás után elrepedhet, ez ilyen.
Köszönöm. A probléma megoldódott. Édes apámmal majd 1 órát bogarásztuk a kapcsolási rajzot és kisakkoztuk, hogy a 22es bizti mehetett ki. reggel kimentem a kocsihoz kivettem az elakadás jelző 3szöggel jelölt biztit és a 20amperes helyett 10es votl benen és az volt kimenve. kicseréltem és van minden :D.
A felszereltséghez visszatérve: ezen a díszléceken ott a GT felirat bár az asutó nem kis országunkban kezdte pályafutását.
Kicseréltem a gyertyákat ami cefet sz@r állapotban voltak. kapott bosch 4pólusú gyertyát és az alapjáratom sem ingadozik már. Érdekes kis törődéstől milyen sokat változhat 1 autó :D. És sokkal jobban reagál la gázadásokra és jobban is húz.
Gyári kpzár távirányítót hol és mennyiért lehet kapni a kicsi kocsihoz?:) Mert sajna az valahogy nem került már az előző gazdájához sem. ha szerzek 1 használt távot azt rá lehet tanítani?
Na most kicsit részletezzük mert, hogy mi is az a határoló? Az a fényes lapos rudazat, ami az "A" oszlopról az ajtóba ki-be mozog ha nyitjuk csukjuk? Az a lemez hol van pontosan? és azt hogy is lehet megnézni, hogy el-e van repedve?
Kiírta a konkrétan, hogy "jobb első kerékjeladó"???
Állandóan világított, vagy néha-néha, mint nekem?
Találtam bontottat én is, de mint írtam, nem merem megvenni...
A szerelő azt mondta, hogy egy dolog, hogy van hibakód, mert az a járműsebesség érzékelő áramkört jelenti. A jel valahol elvész. Vagy a jeladó a hibás, vagy máshol a gond.
Tudom, hogy gyorsan szerelhető. Már levettem, tisztogattam.
Esetleg egy próbára megcserélem a jobbossal, már ha kompatibilis...
Nekem volt tavaly ilyen problémám, ABS égve maradt de minden más működött. A Tech 2 jobb első kerékjeladó hibát írt, és az is volt a baja. Bontottatt vettem 8e Ft volt. Kb öt perc a cseréje.
Senkinek nem volt még gondja az ABS visszajelzővel???
"...égve marad az ABS lámpája a műszerfalon, valamint nem működik a kilométeróra és a számláló sem."
Nos, már sűrűn jelentkezik a probléma, de főleg meleg időben. Van, hogy indítás után, van, hogy menet közben.... 100 km-en keresztül, vagy csak 1 percig...
A hibakód P0500: sebességmérő jeladó Ez a bal első keréknél van.
Ha fennáll a jelenség (ABS világít), akkor a kódkiolvasó sem tud kommunikálni a vezérlő egységgel. Csak motorhibakódként írta ki a fenti kódot.
Nem merek jeladót cserélni, hátha utána is marad a hiba.
Pont le van fényképezve, olyan lapos csavarhúzó ami belemegy a fúvóka melletti 4 lyukba. Akkor tudod állítani a fúvóka irányába. Kifelé nem mert kinyílik a műanyag.
Szevasztok!!Ha valaki tudja, hogy miért kattog a bal első ajtóm, ki és be csukáskor is, kérem írja már le. És azt is, hogy mi rá a megoldás. Ja!!! B(2) vekim van 2000-es évjáratú. Előre is köszönöm!!!!!!!!!!!