Kis segítségre lenne szükségem tőletek mert kezdünk belecsavarodni a Jeep-be :). Egy-másfél éve vásároltunk egy Jeep Liberty KJ 2.8 CRD (automata) igen VM motori-s csoda szekeret. Gyors leszek és rátérek a lényegre, kb fél évet kocsikáztunk vele majd egy hosszabb útra indulva 1.000km-t kellet volna megtenni, 500km után kaptam egy szeleptörést az első hengerben. Szerencsére volt akkora szerencsém hogy kuka lett a motor úgyhogy a régit elküldtük borért majd a bontott blokott beraktuk össze kötöttünk mindent pöcc és indul. Viszont nagyon nehezen tudom elindítani melegen a kocsit hidegen is kicsit tovább kell tekerni de nem vészes, (a régi motor is ilyen volt) ez nem zavart addig amíg kinyírta az Optima akkumulátort mert annyit kell tekerni... Van egy csomó alkatrészem a régi motorból csak ugye ott is jelentkezett ez a probléma. Hibakód nincs. Rés olaj veszteséget néztünk az jó! Valakinek valami Tipp? Ötlet? Köszönöm a Segítséget!
Hát itt kint nincsenek oda ezért én is szemeztem a régiekkel, de most inkább pickupokat nézegetek, nem kell regadó rá ha esetleg haza kellene menni könnyebb forgalomba helyeztetni. Az a másik hogy a régiben szerintem több a hely hátul viszont még nem tudtam összehasonlítani.
Szép! Egyébként én is így vagyok vele. Szerelni imádok, meg inkább a régi, mint az új, agyonelektronikázott cuccok. Én terepen biztos használom majd, nem is kicsit, ezért is kell az összkerék és ha valami olyan baj van, tudjam mozgásba hozni. A Samurai pont ilyen volt, csak nagyon kicsi. Persze annak is megvoltak az előnyei :)
Én Angliában élek de érdekesek az árazások erre is, az xj széria drágább mint a wj. Én véletlenül vettem, alapból családi autó párti vagyok /buszlimuzin kombi/ Meg nem kell nekem nagy fogyasztású kocsi stb. Én is szemeztem dízellel korábban de nem volt kedvem kiadni érte annyi pénz. Errefelé belelehet szaladni nagyon jó ajánlatokba. Végül is a hülye hobbim miatt vettem meg, szeretek olcsó vackokat venni és szerelni ha felkelti az érdeklődésem és piszok jó áron volt.
Én is egyre drágábbat nézek mindig... :) Volt régi L200-am, gányolva volt... volt Samurai...31 évesen is király volt, csak beáldoztam...most meg már hiányzik egy jó vas. Mivel szeretem az amerikai zenét, cuccokat...gondoltam akkor nézzünk egy újabb kockát. :) Rettentően tetszik a Cherokee! Nézelődöm, várok és remélem nyáron jön a kicsike. Most van egy fehér a hahu-n. Az is 2.1 dízel. Az sincs a világ végén :)
Ez az autó vásárlás....huhhh nem szeretem. Sokat kerestem terepjárót és sokat is utaztam, mire a ZJ lett. Szolnokon lakom, de elmentem Pápára megnézni egy nem templombajáróslandroverdiscoveryt bár inkább maradtam volna otthon aludni ugyanis zsebkendőre volt rohadva 600 ezerért. Voltam Veszprémben Mitsubishin Pajerot nézni az alváza volt kirohadva (tenyérnyi folt lett utánam, mert a csavarhúzóval megmutattam a tulajnak, hogy mire is gondolok bajként), de ez a hétszemélyes volt 600 ezerért szintén. Elmentem Nyíregyházára Nissan Patrol GR-t nézni (kocka patrol kocka lámpával) szép volt meg minden, de tákolt volt nem kicsit.......éééééés akkor megláttam, hogy ez a 2.5TD Grand Cherokee eladó. Lementünk megnézni a déli határra. Sehol egy pötty rozsda sem, pedig 20 éves. A bőr kárpit kicsit repedt elöl, lóg az ajtaja, meg ömlik belőle az olaj a kartell gázcsőnél de csuhajja azt megjavítjuk. Ezt 900-ba hoztuk el (mondjuk nem volt baj, hogy tolódott, minden hónapban egy kicsit nagyobb értékű autókat néztem :-)) Persze közben lestem a Range Rovereket (ja kifelejtettem voltam Kaposváron megnézni egyet), és alkudtam egy Discovery-re amit elbénáztam nem kicsit, de szerintem jobban jártam így.
Tamás
Egyáltalán nem bánom, hogy Cherokee lett, mindenki szereti, és megbízható is.
Ez a 2.1 dízel egyébként nem túl gyakori. Ennél viszont a 2.5 benzin még ritkább. A 4.0 benzin és a 2.5TD a két gyakoribb verzió ezekből. Legalább is a hirdetésekben. Szerintem, ha nem nyírták és te sem nyírni akarod, akkor mindegyik motortípus jó lehet. Fél évre előre még ne válaszd ki, melyik lesz, mert addig úgy is elviszik, ha jó. Van amit meg hirdetnek már két éve.
Hát ha az a bordó ami a hahun van nem lenne rossz vétel, nem néz ki rosszul. Ha van fél éved rá akkor esetleg körül nézhetnél még más kocsik után is, de ha nagyon be vagy határolva pénzügyileg akkor nem lesz sok választásod, az alkalmi vételeket meg akkor kell megvenni mikor vannak.
Nagyon szépen köszönöm a választ! Úgy számolom, hogy a 450 ezres áron felül még egy bő 300 ezer lenne az "egyebekre". Valamiért beleszerettem a Jeep-be. :) Mivel még fél év legalább van a vásárlásig, így szerintem ez a konkrét kocsi már messze jár, de mindenképpen hasonló árú és korút szeretnék. Valahogy ragaszkodom az öreg autókhoz. Az előző terepjáróm egy Samurai volt, 1985-ös... :D
31 éves kocsit veszel, az egész kocsi bizonyitott az elmúlt 31 évben mert még itt van. Hajtáslánc ne zörögjön igazából olyan régi az a motor hogy egy maihoz képest röhögve fentartható, alkatrész dögivel. Korrozió alá kell mászni nem lesz szalon állapotban de ne legyenek lyukak kopogtasd nézd meg rendesen ha eltőrik az alváz terepen elég kellemetlen. Azért egy lakatolásra számitani lehet.
Köszönöm! Igazából terepre venném, Szigetközbe járnék ki (újra) fotózni, kicsi csapatás, semmi több. Magánszemély árulja. Azt írja, új kuplung, új fékek, generátor van rajta, hajtások jók. Korrózió hol jellemző? Ez a Renault dízel mennyire megbízható?
Szerencsére a hátsó porlasztókkal még nem volt gondom de ha lesz biztos ezt fogom csinálni.
Le engedni a motort meg a váltót és utána vissza elég nagy meló főleg, hogy 2 kis alátétet kell csak kicserélni... ( Gondolom kifúj a porlasztó mellett ezért kell kiszedni. )
Én ha megint gond van vele, mindent lehet kezdeni újból.
Ha magad csinálod akkor sok sikert hozzá.
Nem tudom, hogy egy hivatásos szerelő ezt így bevállalná e. Valószínűleg nekik a másik megoldás jobban tetszene.
Van egy merci vitonk, az is így járt. A mercinél a márkaszervízben csinálták meg de mikor le engedték a motort nem szedték szét a kipufogó rendszert és kettétörték azt a fém kapcsot ami a turbót a kipufogóhoz szorítja.
Természetesen nem vették észre. Mi viszont éreztük a szagot az utastérben...
Szóval ha e mellett döntesz erre mindenképp figyeljetek mert a Jeepben is ugyanezt a megoldást használták.
Fél éven belül szándékozom venni terepjárót újra. Igen megtetszettek a Jeep Cherokee-k. Mivel nem szeretem a friss technikát, meg nagyon sok pénz sincs most rá, öreg vasat szeretnék. Találtam egy 2.1 dieselt. 1986-os. Érdeklődni szeretnék, hogy milyen hibákra lehet számítani, milyen tapasztalatok vannak ezekről a dieselekről? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv, Kornél
Mikor nézegettem őket volt egy 3,1 td de ez akkor derült ki mikor indultam volna megnézni, azokat nagyon köpködik. Amerikában 300-400 e mérföldet elfutnak a benzinesek megfelelő karbantartással. 2,7 merci dizel mennyire jött be neked?
köszi. szinnte mindig huzom a futót de nem nagy súlyokkal. úgyhogy szerintem jó lesz bele a 80W-90 . gondolom a másik a trélerezéhez kell inkább. a váltóba dextron van és tökéletes szép a hangja váltáskor is futóval is.
SAE 80W-90 ennyi Ha sokat vontatsz SAE 75W-140 synthetic
Én 80-90 syntheticet tettem bele.
Osztóműhöz rendelni kell az olajat mert megnéztem a specifikációját de valami 20-80 diffi olajnak felel meg.
Automata olajat atf4/ dextron 3 mast el kell felejteni ha Quadra-Trac mert nem jó hozzá néhány forumon irták mint ötletet de az a "butább"/te váltod a 2, 4, 4 rövid/ osztóműben van érdemesebb a rendes olajat bevárni szerintem.
Nekem is nyüszög néha de olajcsere óta ritkábban, olyan sürü volt benne mint a méz kb sosem cserélték, megvárom a jobb időt és cserélem megint benne. Osztóműben van olaj meg müködik rendesen de hogy abban mikor volt a csere. Csavarok is kb oldhatatlanok.
sajnos nekem is morog a hátsó difim (2.7) pedig az előző tulaj szereltette mert látszik hogy a tömitésnél ki van nyomva piros pasztával. előtte volt 3.1 TD és azon is a hátsó difi szarakodott de annyira hogy alá tekert kormánynál lassan fordúlva ugrált a hátúlja. egy jeepes szaki azt mondta hogy össze van akadva a difim és ha már ekkora a baj akkor jobban járok egy komplett difi cserével ami valami horror osszeg volt akkor. (7 éve) úgyhogy minél előbb meg válltam tőle. szóval szerintem még most meg kell nézetni mikor még csak morog és nem akadt össze. sajnos saját tapasztalatból mondom :D