Néztem a váltó tetején lévő szenzort de nem olyan amit kaptam, a váltó tetején lévő szenzort fogalmam sincs hogy lehetne kivenni semmilyen kulcs nem illik hozzá olyan mintha csak be lenne "dugva", a szenzor, a Haynes meg a féltengelynél írja valami hőpajzs alatt a kép szerint egyezik a két szenzor....elvileg azt a típust néztem amilyen nekem van.
Viszont elől vastag, hűtött, hátul pedig vékony és nem hűtött. Optikailag jól mutat, de nézd meg azt is, hogy mekkora nyereg és betét van rajta! Nekem (2.0) hátul pl. olyan 4x6 cm lehet a fékbetét, vagy inkább 3x5, kb. semmi. Annyit biztos fog, mint egy dob, de az első tárcsához képest kb. fityisz...
Én kérdeztem, hogyan vannak jelölve a betétek keménység szerint. Ez eléggé empirikus megoldás, a körömmel történő teszt, de ezek szerint működik.
Gun mesternek azért gyenge a fékrendszere, mert hullámosak a tárcsái, ezt magam is tapasztaltam a találkozón. Ami persze eléggé veszélyes mutatvány. Nem tudom, hogy azóta kicserélte-e a tárcsákat.
Köszi a lehetőséget, élnék vele. Kellene akkor a Ferodo hátsó féktárcsa és a ferodo betétek. Ez utóbbiból a jobb, puhább, célszerűbb kellene, nem 3eFt számít. Hogy tudjuk az üzletet megoldani?
Valaki kérdezte, hogy hogyan lehet megállapítani a puhaságot. Én azóta vagyok puha fan, amióta a Calibrámba az első fékbetétet lecseréltem puhára. Az előző tulaj megnyugtatott, hogy olyan jóféle betétek vannak benne, amik sokáig fogják bírni, de nekem nem tetszett a fékteljesítmény. Vettem tehát puhát és kicseréltettem. Ezzel az egyszerű manőverrel, mintha új fékrendszer került volna az autó alá. Döbbenetes volt a különbség!!! Mikor kinn voltak a betétek a puhába egy szöggel (majdhogynem körömmel) simán bele tudtam karcolni, míg az előző kemény felülete gyakorlatilag nem nagyon volt sérthető. Persze a puha betétek nem bírnak 70/100ezer kilométert, csak mondjuk 40ezret, de addig is tudok kiválóan fékezni (ami nem egy hátrány :-)), és ami nekem 3 évente bőven megér ennyit !! GUN pajtim kupéjában pl. meglepett, hogy milyen gyenge volt a fék az enyém után, pedig az Ő fékrendszere (egész autója) is pont olyan mint az enyém, nyilván betét különbség okozta a huncutságot) Végül tehát számomra a puhaság a fizikai tapasztalatból derült ki, de a szakik valamiből tudják, hogy melyik puha és melyik nem, így megpróbálom egyszerűen ezt kérni :-)
Ha jól tudom a váltó tetején van. Régebben volt fent kép is itt a fórumon. Kicsit gány helyen lehet, de megoldható szerintem házilag is. Pár dolgot biztosan le kell bontani hozzá.
Nagyjabol mindegy melyik marka tarcsajat valasztod, mivel osszesen 4 acelgyar gyart a kis globuszunkon fektarcsa ontvenyeket nagy tetelben...es a gyartok ebbol mazsolaznak, nyers tarcsakat ok munkaljak meg vegul, persze elso, masod, stb osztalyzas szerint...szoval tarcsabol barmelyiket veheted, azonos minoseg es tulajdonsag mas neven tobbnyire...ferodo, brembo, ap racing, textar, stb, mind jo nevu fekgyartok Azert a hatso fekeknek eleg nagy szerepuk van fekezeskor, az auto stabilitasaban leginkabb...meglepo de nekem a hatso tarcsak nagyobbak az elsoknel...
Itt vannak a Ferodo cikk számok: Betét: FSL1415 Service Line ez a full belépő szintje... 6000Ft FQT1415 Termo Quite ez a szinte full felette már csak verseny betét lenne! 9000Ft
Tárcsa: DDF869 Premier közép kat és csak ez van a 406 hátsó tárcsából. 9000Ft/db
Végig nézegettem amit tudtam de nincs ötletem, felmegy 9 literrre, majd vissza 7,8 körüli értékre, reggel indulok felmegy 8,5-re utána vissza 8 -ra, ja és mindezt 30 km alatt,
Ha lehetne kérnék tanácsot hogy a legcélszerűbb nekifogni a sebesség jeladó kicserélésére...
Ráizgultam a brembo tárcsákra és elvileg a ZSU-nál találtam jó áron. De aztán rájöttem, hogy hátul nem akkor durranás az ügy, így akár a ferodo páros is lehet. A ferodo betétek legendásan jók, így ez nem is kétséges - úgy tudom ezek a betétek ráadásul puhák - ha így van, akkor ez máris OK. A féktárcsára meg szempont, hogy ne vetemedjen, azaz átlagos jó minőségű legyen. Ha ez is így van, akkor ez is OK. Azaz, tehát akkor cél a ferodo tárcsa - ha a brembo minőség és jellemzők közelében jár - (idáig csak ilyeneket használtam, azért ez az etalon) - illetve a ferodo betét, ha a puha verzió.
Bocsi nemértem teljesen mire gondolsz én nem hírdetek a Vaterán felnit venni akartam, de ma vettem egy garnítúrát csak nincs meg a közepe ezért keresnék felniközepet
Látom sérülnek itt a peugeotok.... szörnyű dolgok ezek. Rendőrös sztoritól meg egyszerűen meg áll az ész. Gondolom lapítottak is rendesen, de az embert meg meg tudják alázni egy egyszerű közúti igazoltatáskor, mert nekem volt rá példa és semmit nem követtem el, csak vissza élnek a "hatalmukkal". Most meg összetörik más autóját ami ráadásul parkol.
Más. Találtam lökhárítót, újat 12eFt-ért alapozott, Klokkerholm gyártmány, ha valaki takálkozott már ilyen cucokkal véleményt légyszives.
Textar fékbetétek meg szerintem a legjobbak utcai használatra. Nem ég meg, nem nyikoror pár ezer km után és fog mint állat. Én csak ezeket használom elől hátul, még a kézifék pofák is ezek.
www.zsu.hu... Kerj toluk arajanlatot En tavaly naluk vettem hatso brembo tarcsakat ferodo kopaserzekelos betetekkel, 30e volt az egesz szamlara...hatul ugyanaz a tarcsa van mint a kombimnak...290-es tarcsa Iden meg elsoket csereltem, az olcsobb volt, mert ferodo puha beteteket tudtam occsoert, 9e-ert szerezni, tarcsak meg 16e volt a ketto...pex, nemet gyartmany, oem gyari beszallito sok autogyarnak... Csere utan mikor mar bekoptak es a kopott gumikat is lecsereltem ujakra rendesen bolintottam mikor kiprobaltam...:))
Egyebkent a textar is nagyon jo, csak tenyleg puha betetek legyenek...
Szerintem ha lehet akkor próbálj meg megegyezni a biztosítóval ha tudsz, hogy cash -t adjanak, mert szerintem nagyságrendekkel olcsóbb a javítás mint 400e. Bár látni kellene hogy milyen lett...
Szóval ha tényleg csak ennyire ment el akkor próbálj meg keresni a károdon...
Hátső féktárcsákat kell cserélnem és ehhez viszonylag puha fékbetétek kellenének (coupe 3.0V6). Textar árat adtak. Vélemény erről, illetve javaslat másra?