Köszi a lehetőséget, élnék vele. Kellene akkor a Ferodo hátsó féktárcsa és a ferodo betétek. Ez utóbbiból a jobb, puhább, célszerűbb kellene, nem 3eFt számít. Hogy tudjuk az üzletet megoldani?
Valaki kérdezte, hogy hogyan lehet megállapítani a puhaságot. Én azóta vagyok puha fan, amióta a Calibrámba az első fékbetétet lecseréltem puhára. Az előző tulaj megnyugtatott, hogy olyan jóféle betétek vannak benne, amik sokáig fogják bírni, de nekem nem tetszett a fékteljesítmény. Vettem tehát puhát és kicseréltettem. Ezzel az egyszerű manőverrel, mintha új fékrendszer került volna az autó alá. Döbbenetes volt a különbség!!! Mikor kinn voltak a betétek a puhába egy szöggel (majdhogynem körömmel) simán bele tudtam karcolni, míg az előző kemény felülete gyakorlatilag nem nagyon volt sérthető. Persze a puha betétek nem bírnak 70/100ezer kilométert, csak mondjuk 40ezret, de addig is tudok kiválóan fékezni (ami nem egy hátrány :-)), és ami nekem 3 évente bőven megér ennyit !! GUN pajtim kupéjában pl. meglepett, hogy milyen gyenge volt a fék az enyém után, pedig az Ő fékrendszere (egész autója) is pont olyan mint az enyém, nyilván betét különbség okozta a huncutságot) Végül tehát számomra a puhaság a fizikai tapasztalatból derült ki, de a szakik valamiből tudják, hogy melyik puha és melyik nem, így megpróbálom egyszerűen ezt kérni :-)
Ha jól tudom a váltó tetején van. Régebben volt fent kép is itt a fórumon. Kicsit gány helyen lehet, de megoldható szerintem házilag is. Pár dolgot biztosan le kell bontani hozzá.
Nagyjabol mindegy melyik marka tarcsajat valasztod, mivel osszesen 4 acelgyar gyart a kis globuszunkon fektarcsa ontvenyeket nagy tetelben...es a gyartok ebbol mazsolaznak, nyers tarcsakat ok munkaljak meg vegul, persze elso, masod, stb osztalyzas szerint...szoval tarcsabol barmelyiket veheted, azonos minoseg es tulajdonsag mas neven tobbnyire...ferodo, brembo, ap racing, textar, stb, mind jo nevu fekgyartok Azert a hatso fekeknek eleg nagy szerepuk van fekezeskor, az auto stabilitasaban leginkabb...meglepo de nekem a hatso tarcsak nagyobbak az elsoknel...
Itt vannak a Ferodo cikk számok: Betét: FSL1415 Service Line ez a full belépő szintje... 6000Ft FQT1415 Termo Quite ez a szinte full felette már csak verseny betét lenne! 9000Ft
Tárcsa: DDF869 Premier közép kat és csak ez van a 406 hátsó tárcsából. 9000Ft/db
Végig nézegettem amit tudtam de nincs ötletem, felmegy 9 literrre, majd vissza 7,8 körüli értékre, reggel indulok felmegy 8,5-re utána vissza 8 -ra, ja és mindezt 30 km alatt,
Ha lehetne kérnék tanácsot hogy a legcélszerűbb nekifogni a sebesség jeladó kicserélésére...
Ráizgultam a brembo tárcsákra és elvileg a ZSU-nál találtam jó áron. De aztán rájöttem, hogy hátul nem akkor durranás az ügy, így akár a ferodo páros is lehet. A ferodo betétek legendásan jók, így ez nem is kétséges - úgy tudom ezek a betétek ráadásul puhák - ha így van, akkor ez máris OK. A féktárcsára meg szempont, hogy ne vetemedjen, azaz átlagos jó minőségű legyen. Ha ez is így van, akkor ez is OK. Azaz, tehát akkor cél a ferodo tárcsa - ha a brembo minőség és jellemzők közelében jár - (idáig csak ilyeneket használtam, azért ez az etalon) - illetve a ferodo betét, ha a puha verzió.
Bocsi nemértem teljesen mire gondolsz én nem hírdetek a Vaterán felnit venni akartam, de ma vettem egy garnítúrát csak nincs meg a közepe ezért keresnék felniközepet
Látom sérülnek itt a peugeotok.... szörnyű dolgok ezek. Rendőrös sztoritól meg egyszerűen meg áll az ész. Gondolom lapítottak is rendesen, de az embert meg meg tudják alázni egy egyszerű közúti igazoltatáskor, mert nekem volt rá példa és semmit nem követtem el, csak vissza élnek a "hatalmukkal". Most meg összetörik más autóját ami ráadásul parkol.
Más. Találtam lökhárítót, újat 12eFt-ért alapozott, Klokkerholm gyártmány, ha valaki takálkozott már ilyen cucokkal véleményt légyszives.
Textar fékbetétek meg szerintem a legjobbak utcai használatra. Nem ég meg, nem nyikoror pár ezer km után és fog mint állat. Én csak ezeket használom elől hátul, még a kézifék pofák is ezek.
www.zsu.hu... Kerj toluk arajanlatot En tavaly naluk vettem hatso brembo tarcsakat ferodo kopaserzekelos betetekkel, 30e volt az egesz szamlara...hatul ugyanaz a tarcsa van mint a kombimnak...290-es tarcsa Iden meg elsoket csereltem, az olcsobb volt, mert ferodo puha beteteket tudtam occsoert, 9e-ert szerezni, tarcsak meg 16e volt a ketto...pex, nemet gyartmany, oem gyari beszallito sok autogyarnak... Csere utan mikor mar bekoptak es a kopott gumikat is lecsereltem ujakra rendesen bolintottam mikor kiprobaltam...:))
Egyebkent a textar is nagyon jo, csak tenyleg puha betetek legyenek...
Szerintem ha lehet akkor próbálj meg megegyezni a biztosítóval ha tudsz, hogy cash -t adjanak, mert szerintem nagyságrendekkel olcsóbb a javítás mint 400e. Bár látni kellene hogy milyen lett...
Szóval ha tényleg csak ennyire ment el akkor próbálj meg keresni a károdon...
Hátső féktárcsákat kell cserélnem és ehhez viszonylag puha fékbetétek kellenének (coupe 3.0V6). Textar árat adtak. Vélemény erről, illetve javaslat másra?
Vérzik a szívem. Egy coupe beteg!!.... Az általad küldött képek alapján képzeld én észre sem vettem, hogy a Te kocsid is sérült, éppen azt jegyeztem meg, hogy milyen mázlid van, hogy nem ment beléd - olyan közel állt hozzád :-)
Az eljárás kapcsán teljesen osztom a nemtetszésed. Nekem egy ilyen helyzetben azt mondta a biztosítós, hogy a sok elem, amit kicserélnek új lesz és hogy ettől mennyivel többet fog érni az autóm. Nekem meg az volt a válaszom, hogy kíváncsi leszek arra a vevőre, aki örömujjongásba fog kitörni a kocsi vételekor, amikor kiderül, hogy az első nyúlványtól az egyik oldalon tök új az autó. BTW. nekem sem lesz többet ilyen autóm, ami előtte ennyire sérült volt - ahol már tartó/merevítő elem sérül, abban soha az életben többet nem fogok hinni - mert hiába csinálják meg rendesen, azért az már nem az eredeti anyagmerevség. Nálad persze hátul más a helyzet, annyira nem kritikus talán.
Ez az onresz egy hulyeseg 6 evnel idosebb autonal...bar, passz, milyen szerzodesed van es mi van benne.. 2 eve asszony, akkor 10 eves autojat bontotta le ket autos, hivtunk trelert, vitte a karosszeriashoz...o intezett mindent, ketszer kellett vmi papirt alairnunk, mivel ceg neven van az auto...ket het mulva hazhozhozta a srac a kesz, kilakatolt, fenyezett autot, sot belefert, h egy masik, regi meghuzast is kijavitsanak...250000ft volt a szamla, biztosito alta a cehhet...bal eslo sarvedo, doblemez, csonkaalvany es tartozekai volt cseres... Kgfb szabalyai szerint avulassal szamitott alkatreszarakat es normaidoket vesznek alapul a javitasnal, teteles elszamolassal a biztosito fele...szoval nincs onresz,mivel az okozo biztositoja allja a te karodat 100%....onresz a casconal jellemzo csak!
A kocsit a jobb hátsó keréknél találták el, és végigcsúsztak rajta egészen a hátuljáig. Azon túl, hogy a festéket lezúzták két elemről a lemez teljesen ráfeküdt az alatta lévő merevítésre és megtörött, a kerék felső íve is összeroncsolódott. Az ütközés hatására a kocsi (száraz aszfalton, behúzott kézifékkel) kb 30 centit lökődött oldalra, ebből lehet következtetni a becsapódás erejére.
Szerintetek reális a 400ezres becslés? Azt az infót kaptam, hogy a lemezt le fogják vágni az autóról és újat tesznek rá. Hátul a műanyag elemet kijavítják és fényezik. Ha a lemez alatti merevítések is sérültek akkor azokkal is csinálni kell valamit.
Ami még érdekes, hogy a biztosító hülye szabályai miatt, mivel 6 évnél idősebb az autó, nekem kell fizetnek a fellépő alkatrészköltségek 10%-át. Ez a szakártő becslése alapján 25.000 Ft lesz. Nem egy eget rengető összeg, igazából az elv nem tettszik... Kárt okoznak nekem, és a rengeteg kellemetlenség mellett még fizetnem is kell...
De bizonyos időre, bizonyos részét vállalná, de mivel így is fillérpontosan a gazdasági totálkár alatt vunk, ha még akarnánk csereautót, azt mondaná a biztosító, hogy gazdasági totálkár. Szal ez ilyen kellemes helyzet:S
Az azért durva:S Nem adnék a rendőröknek jogsit. Meg minek előzgetik egymást. Amúgy tök mindegy mi megy neked. nekünk egy egy 3éves kisteherkocsink, ill a cégünké, és szeptember 3.án a 8ason belementek hátulról, és rátolrák még 2 kocsira. Persze helyszíneltek a zsaruk, és a mai napig nincs határozat, pedig a károkozó is elismerte a felelősségét. A biztosítóval már minden le van zsírozva, és most tudnunk végre egy részleges határozatot kapni, amiben leírják, hogy a károkozó volt a hibás. de még biztos elülnek rajt egy darabig, meg a biztosítónak is 30napja van dönteni. és mivel a kocsi céges és nem dísz, hanem munkaeszköz, elég nagy kiesés okoz, de nem lehet mit tenni, mivel az eurotax szerint picit olcsóbb a kocsi, mint valójában ippen a gazdasági totálkár. pedig 4keréken eljöttünk vele a helyszínről. Szal kiashazánkban nem érdemes még vétlennek lenni sem egy balesetben, mert hónapokat lehet várni az adminisztrációra....:S