Úgy tervezem, hogy a szellőző rendszer gerincét horganyzott spiró-csőből csinálom, a befúvó és elszívó helyeket pedig sonoflex vagy sonoair csövekkel kötöm rá. A kérdésem: min. mekkora sonoflex csőhossz kell, hogy a hangcsillapítása érjen is valamit? Azért kérdem mert, néhol kicsi a távolság a gerinc és a befúvó hely között. (Rácsos tetőszerkezet miatt kevés a hely, nem mehet akárhol a gerinc.) Másik kérdésem: ahol hely van elég a ott elég az 1 méter hosszú sonoflex?
Néhány adat: a normál szellőztetés (befúvás) 125m3/h lesz. A gerinchálózat D125-ös csőből lesz, innen lesznek a leágazások D100-as csővel befúvó és elszívó helyekhez. Előre is köszönöm. Májkell
En eddig kb 1 liter kondecvizet gyujtottem ossze a rendszerbol Husvet ota. Ez akkor keletekzett amikor az esos ido volt. Az a helyzet hogy nagyon keves idoszak van amikor kondezviz keletkezik, meg nyaron is joval tobb az az ido amikor nem. Igy a csorendszer altalaban csontszaraz a folyamatos legaram miatt.
Nincs antibaci a helios talajhőcserélőjén és flexicső, tehát szerintem gyanús, hogy a kondenzvíz is megáll egy kicsit benne, akármilyen sima. Lehet, hoogy dohos lesz egy idő után.
Sajnos nem valodi szakemberekkel dolgoztatsz, mindegyik csak a sajat munkajat vegzi es nem komplex megoldas a csoportmunka. Eleve gondolom, hogy a beepitesre kerulo nyilaszaroid nem legbeejtosek, mert hovisszanyeros szellozteto berendezest epittetsz. Zart ablakoknal az elszivo nem sok mindent fog erni, mert nincs friss levego utanpotlas. A kalyha kemenyenek legalabb 6-12 Pascalt kell tudnia, hogy biztonsagosan mukodjon. Levego utanpotlas nelkul sem oxigen,sem huzat nem lesz. A szelloztetonek pedig tulnyomasosnak kell lennie, mivel Te sem akarod, hogy fozeskor, WC hasznalatkor stb. a szagok bejarjak a hazat. Valamint meg azert kell tulnyomasos kivitel, mert a haz nem teljesen legtomor. Szerintem a biztonsagos megoldas az lett volna, ha a szelloztetorendszer tulnyomasos. A digesztor egy zsirfogon keresztul siman mehet a szelloztetobe. A kalyhanak pedig a zartrendszer volna a valodi es biztonsagos megoldas. Friss levego kintrol a kalyhaba es a fust a kemenybe. Inkabb meg most csinaltasd meg tokeletesre, mint kesobb mergelodni!
Az a baj, hogy úgy néz ki mintha nagyon sokan nagyon okosak lennének és értenének hozzá. Én meg nem értek, és így nem tudom kinek higgyek. Mindenesetre a szellőzősök még dolgoznak rajta. Addig nem akarok negatív reklámot csinálni nekik, amíg le nem zárul a dolog, mert amúgy a referenciáik, akiket személyesen is ismerek azok jók, vagyis eddig nem volt gond velük. Mindenesetre akármilyen megoldás is születik, tájékoztatlak Benneteket.
Azért elég érdekes a dolog az, hogy erre a szellőztetőt beszerelő cég nem figyelt. Véleményem szerint lesznek itt gondok, és elég veszélyes játék az égéstermék visszaszívás. Én a helyedben keresnék egy embert, aki ért is hozzá, és vele megkonzultálni a dolgot. És az tényleg elég durva, hogy jo pénzért szellőztető lett berakva, és ablakot kell nyitni, hogy működjön a rendszer jol. Ha nem titok, ki volt ez a "jo" kivitelező?
Szerintem semmi gond sincs a cserépkályhaajtóval, viszonylag jól zár, ha be van csukva teljesen. Amit lehetett volna tenni, az az, hogy valóban még a tervezés szakaszában ezt előre látni és zárt rendszerűt tervezni, tehát kintről odavezetni a levegőt. Amúgy, ha már abban a stádiumban van a kályha, hogy leégett benne a tűz, mondjuk egy pici parázs még van benne, de láng már nincsen, akkor teljesen el lehet zárni. A gond a begyújtáskor van, illetve kb 2-3 órahosszat utána amíg nagy lánggal ég benne a tűz.
Ez igy nekem ongolnak tunik. Hovisszanyeros szellozo es cserepkalyha? Meg egy zart rendszeru kandallot el tudok kepzelni , de a cserepkalyhaajtok nem hiszem , hogy eleg jol zarnak ehhez. En megprobalnam a kemenyt "kezelni" valahogy, hogy amikor a kalyha nem mukodik (es termeli a meleget) akkor ne "szelloztessen". Valami elzarora gondolok ... A konyhai szellozo es ablaknyitas megint "tokonrugja" a szellozorendszert... Itt nem tudom mit lehetne alakitani a dolgokon..
Arra gondolok, hogy a kisebb mennyiségű befúvás energiatakarékossági okokkal magyarázható, vagyis hogy a benti, hócserélővel kezelt levegő egy ajtónyítással ne szökjön ki az utcára.
Az elszívón sokat variálni már nem tudunk, be van építve, most fúrják neki a lyukat, annyi kütyü meg cső lett már beépítve, illetve olyan stádiumban vagyunk már (festés, burkolás után) hogy ez már ilyen lesz. A heliosos pacák azt javasolta, hogy ha a szagelszívó üzemel, akkor nyissunk ki mellette bukóra egy ablakot.
Ami a kályha és a vákum viszonyát illeti, maga a kályha is vákumot fog létesíteni, ha begyújtok és a kéményen a huzat kezdi vinni kifelé a füstöt és a szobából szívni kifelé a levegőt.
Szerintem a szellőztetőnek eleve tulnyomással kellene mennie. (azaz kicsit többet fuj be mint ki).
Konyhai elszivot pedig (ha ugyis megy a szellőztető) érdemesebb lenne ugy alakítani, hogy ne fujja ki az utcára a levegőt, hanem csak szűri azt, és szénszűrőt is rakni rá, így az valamennyi szagot megfog, valamint a zsirokat is összeszedi, és a konyhában ugyis elszivás van, arrafelé irányítani a páraelszivo csonkját. Mert ha raksz be légbeeresztőt, akkor minek a hvny szellőztető. Meg ha már vákum van, akkor az a kályhának már régen rossz. Szerintem.
Én beszereltettem az épülő házamba egy Pluggit szellőzőrendszert, hővisszanyerős, talajkollektoros, szinte megszólal. Aztán rakattam a nappalimba egy gyönyörű cserépkályhát. És az utóbbi napokban bizonytalanodtam el, amikor rájöttem, hogy a szellőző picivel többet szív el(160 m3/h) mint amennyit benyom(150 m3/h) a légtérbe, hogy netalántán a cserépkályha füstjét a keletkező vákum nem fogja e behozni a lakásba. De a minimum az, hogy nem lesz túl jó a huzatja. A szellőzőrendszer szerelője megnyugtatott, hogy ha begyújtásnál gondjaink lesznek, akkor szóljak és majd állít a berendezésen. De ma reggel meg jött a rádöbbenés, hogy a konyhai elszívóm viszont 610 m3-t szippant ki egy óra alatt. Az meg úgy már megint csak nagyon sok. Javasoltak heliosos, vákumra nyíló légbeeresztőt, de a heliosnál ilyesmiről még nem hallottak....ők a ki-be kapcsolahtó légbeeresztőjüket ajánlották. Van e valakinek valamilyen ötlete, tapasztalata ezen a téren??
Termeszetesen en sem ugy gondoltam, hogy az oszto es az anemosztat kozti tavolsag 210cm, akkor tegyen 3 metert. Hanem csak annyit, hogy legyen lazabb az osszekotes egy 20cm + elegendo. A gitarhur esetre gondolok. Sokszor az ember hajlamos a sporolas vegett belemenni az ilyen megoldasokba.
A hangtompitocso szerelesenel arra kell vigyazni, hogy ne feszesen szereljuk, mert akkor lenyegesen rontjuk a hatasat!
A tekergősen, nem kifeszítve szerelt sonoflex viszont sokkal nagyobb ellenállású. Tehát nagyobb villamos fogyasztást és kevesebb levegőt eredményez. Tehát lehet választani. Rövid zajos ágaknál jöhet a többlet hossz, nagyobb távolságnál pedig javaslom kifeszíteni. Csak okosan.
Feltételezem, hogy majd szóban tájékoztatnak, hogy persze, kapható külön szűrőbetét 1600-ért. Megveszed egyben a szűrőt. Aztán amikor betéte akarsz majd venni, akkor kiderül, hogy a kolléga elnézte az árát, mert nem 1600, hanem 16000 a betét :))
Fontos ám a WAF (Wife Acceptance Factor) is :)) Anyucit azzal tudtam rávenni a projektre, hogy töredékére csökken a lakásba bejutó por mennyisége, így valami szűrőnek látszó tárgyat muszáj betennem.
Az elszívó ág erősebb koszolódása nem a páralecsapódás miatt van?
Ha visszakeresel itt a forumon kb . 1 honapot, vagy picivel tobbet, akkor megtalalod fenykepeken egy jo par eves szellozteto belsejet. Csodalkozni fogsz, hogy a befuvo ag szep tiszta volt es a kifuvo volt berakodva es jobban rozsdas. Termeszetesen Te dontod el, hogy a penzedert milyen legszurot epitesz be.
Igen, horganyzott. Amikor a hatasfok mereseket vegeztuk, akkor lett merve kint,bent. Jelenleg alapbol van benne egy termosztat a befuvoagban, ami 22C fokra van beallitva. Ha a friss levego nincs 22C fokos, akkor az elosztocsobe beszerelt 125W-os futobetet bekapcsol es utofuti a levegot. Lehet, hogy Te erre a dologra emlekszel. A merulohuvely nem szukseges a legtechnikaban. szerintem eleve a termosztat erzekeloreszet siman belogathatod a levego utjaba, csak a nyilast kell jol tomiteni. Nincs ami kart tegyen benne. Igen a Sonoflex cso lenyegeben hasonlo arban van mint a Spirocso. A hangtompitocso szerelesenel arra kell vigyazni, hogy ne feszesen szereljuk, mert akkor lenyegesen rontjuk a hatasat!
Nekem is elég messze (~30 méter ill. a talajregiszternél ~60 méter) van a beszívóhely az úttól, de azt hiszem, mégis rakok be szűrőt. Talán segít valamit a csövek állapotán is.
Szóval horganyzott.... Gondolom az alu 2-3x drágább lett volna... Csak nem vagyok benne biztos, hogy a vágásoknál nem fog-e majd rozsdásodni?
Régebben mintha írtad volna, hogy méred a be és kiáramló levegő hőmérsékletét... bár lehet, hogy rosszul emlékszem. De mondjuk a szabályozáshoz legalább a befújt levegő hőmérsékletét illik figyelni. Nem? Szóval ennek a mérésére gondoltam.
A merülőhüvely - bár nem tudom, hogy légtechnikában is így nevezik-e - egy kis csődarab befenekelve és belógatva a nagyobb átmérőjű csőbe - hőmérséklet mérés céljára -.
Ezek szerint a sonoflex és a spiro cső között nem volt olyan nagy árkülönbség? Mert máshol azt látom, hogy egy-egy 1-2m-es darab beiktatásával oldják meg a hangcsillapítást.
Horganyzott cso. A masodik bekezdesben mire gondolsz? Minek a homerseklet meres? A merulo huvely -bocsi az mi? Az osszes befuvo es elszivoag Sonoflex a leagazastol az anemosztatokig.