A Noverox régi anyag, van még belőle egy 2 dl-es flakon kb. félig a garázsban. Szürke, sűrű trutyi, a bőrt marja rendesen.
Csodát azért nem kell várni tőle. Valahogy visszaalakítja a rozsdát valami kemény, fekete dologgá, amit aztán jól lehet alapozni-festeni. De örökkévalóságról nincs szó, ha nem festik be újra elkezd rohadni egy idő után a lemez. Ezen kívül a laza, leveles rozsdával sokat nem tud kezdeni ez se, csak szép kemény, fekete levelekben fog lepotyogni és nem rozsdabarna színben. :)
Szinte senki sem ismeri. Még én sem láttam. Kence, rozsdára rájakenődik, jól megmarja, kifehéredik majd pár nap után befeketedik és rozsdamentes marad az örökkévalóságig. Ismerősnek bevált, állítólag nagyon jó.(és drága)
Ez a Korant is valami ilyesmi?
szevasz.
nekem szedtek már ki horpadásokat vákuummal. az a gáz benne, hogy ránézésre teljes szintre kihozták a benyomódást, de ha a 'fénybe belehajolsz' , látszódik a helye. szóval nem lesz tökéletes újrafényezés(és gittelés) nélkül.
Sziasztok.Motorháztetőn lévő kiskanálnyi horpadást el lehet tüntetni?Régebben hallottam valami vákuumos módszerről.Ahhoz kicsi a sérülés, hogy emiatt kalapálni kelljen, meg rossz helyen is van, mert belül másik lemez miatt nem lehet hozzáférni a horpadáshoz.
Szeretnek kisebb hibakat eltuntetni a karosszerian. Lepattogott a festek, kulccsal meghuztak. Nem akarom az egesz elemet fenyeztetni csak ott ahol a hiba van, gitteles + fenyezes az aktualis helyen. Tudtok valakit bn-n aki szokott ilyeneket csinalni?
Tavaly nyáron volt itt téma a Ferrokémiás Korant rozsdaátalakitó alapozó.Mik a tapasztalatok vele?Bevált,vagy nem?
Egyébbként a Supraluxnak is van egy ilyen terméke Konvert néven.Annyi a doc.szerint a különbség,hogy a Konvertet csak is kizárólag ecseteléssel lehet felvinni a felületre,mig a Korantot szórással,és mártással is.Err?l is várom a tapasztalatokat.
Tanácsot szeretnék kérni.(bocs, hirtelen nem tudom végigolvasni a topikot, de majd igyekszem)
Van egy 2002-es, 800 cm3-s Suzuki Marauderem, ami
eldőlt és több helyen(a kipufogódobon, a hátsó lábtartón és a p.a.i.r.
szelep dobozának műanyag fedelén) megkarcolódott rajta a krómozás. Mit lehet
ilyenkor csinálni? Fel lehet políroztatni esetleg? Valamilyen felületi
kezelés nincs erre? Gondolom, nektek veteránosoknak több tapasztalatotok van
ilyesmiben. Elég mélyek a karcok...
P.a.i.r. szelep dobozt vennék(igazából csak a krómozott fedél kell), ha
esetleg van valakinek. (Állítólag sokan leszedik ezt a szelepet, mert elég
nehéz és túl sok jelentősége nincs) Egyébként újra lehetne krómoztatni ezt a műanyag dobozt?
Nemrégen kérdeztem , hogy műanyag elemet hogyan lehetne fényezni. Mostani feladványom :O) hogy a motorblokkot fedő és az akörüli műanyagokat mivel lehetne szebbé varázsolni? Értem ez alatt, hogy simán a másik megoldás jó, vagy valami jobb hőtűrő lakk és alapaozó és festék kellene?
topika:Remélem, a körömlakkos üvegbe töltöt eredeti javító színre gondolsz.A karcba alapozni nem kell,mert a fedőszín lehet,hogy nem takarja el,ha véletlenül szélesebben fested.A javítószín kötése után kb:két három hét múlva ,lehet összepolírozni.
Kedves Karcsi!
Korábban felmerült itt a műanyag lökhárító fényezésének házilagos javítása. Szerinted a körömlakkal való lefestés előtt érdemes-e alapozóval kezelni (amit a spray-ből előbb ki kell fújni, majd vékony ecsettel rákenni)? Ez kb. + 2e Ft-os kiadás lenne. Adatok: fekete műa. lökhárító fehérre színezve, kb. 2-3 mm vastag meghúzásos karcok.
Deashi:Erről a hibajavításról három szakinak háromféle véleménye lesz,ki milyen szinten vágja a szakmáját.Egy párat meg kell kérdezned,dolgoztass avval amelyik szimpatikus.Innen hiába mondok bármit, a javító számít.
Köszi a választ. A helyzet, hogy nincs az airbrushoz festékem, mert régiek voltak és beszáradtak azt hiszem. Ki lettek dobva. Amúgy 2 fej van hozzá és foggalmam nincs milyen szélesen tud fújni. Szerintem olyan 5 négyzet centimétert. Ez elég széles?
Minden festék jó az ilyen airbrushokba? Mert mikor mi vettük régesrégen, emlékszem, hogy spec pipettás festék üvegcsék voltak. Vagy mindegy a festék? (gondolom a "szemcse" méret más és más")
Ha esetleg ki szeretném hagyni az airbrusht, akkor mit ajánlassz? Az ilyen tubusos, gázhajtású sprayek megfelelőek?
Ha az airbrush nem megy tönkre bele a "sima" festéktől, akkor lehet azt választom, csak félek, hogy nem elég szélessávú.......
Köszönöm a véleményedet, de azt hiszem kicsit félreérthetően fogalmaztam.
Nem szakember, egy haverom mondta, hogy az autót fényezni kell telibe, ezért fordultam ide hozzátok, hozzásd szaktanácsért. Nekem magamnak meg sem fordult a fejemb, hogy nekiálljak pingálgatni;-) A kérdés továbbra is az, hogy ezt a fajta szürke metál színt a megfelelő szakemberek megfelelő felszereléssel tudják e csak a hibás részeken fényezni?
Guszty:Ha van szélesen terítő fúvókád akkor airbrush pisztollyal is megoldható.Műanyagra való festéket és alapozót vegyél,valamilyen festékkeverőnél.Mindegy milyen típusú csak egy rendszerű legyen minden.Vagyis,alapozó,festék,edző,higító,lakk egy márkályú egy rendszerű legyen.A műanyagra való festék rugalmasabb ezért a síma festékhez adalékot kevernek.
Lehet, hogy OFF lesz, de remélem tudtok segíteni.
OFF, mivel nem fémet szeretnék fényezni, hanem műanyagot. A kocsim belsejében vannak műanyag elemek és ezek sok helyen fa szinűek. Ezt szeretném lakk-feketévé tenni.
Rendelkezésemre áll egy airbrush festőcucc, de szerintem az ilyen "egyszerűbb" homogén felületek festéséhez, lehet más megoldást kellene alkalmazni. Mit ajánlotok? Gondoltam az akril alapú szórófestékekre (csapágya flakon :O). És fújás után saját lakkjával fényezném. Szerintetek jó megoldás? Vagy valami más alapú festéket ajánlanátok?
Nem szeretném autófényezőhöz elvinni, mert drágának találom és szerintem otthon is kivitelezhető feladat (persze a Ti segítségetekkel).
Deasi,Ronaldo:Amin a saját magatok által elvégzett polírozás nem segít,azzal sajnos fényezőhöz kell fordulni.És ha tetszik ha nem, el kell fogadni a szakember ítéletét.Árajánlatot kell kérni több helyen,de lehet nem a legolcsóbb lesz a jó munka.Házilagosan, szakértelem nélkül, nem tudjátok széppé tenni az autóitokat.A Startlapon van autófényezés oldal,ott nézzetek körül hátha találtok segítséget.
Szeretnek par kisebb karcot, serulest eltuntetni a kocsimrol, de nincs ra tul sok lovem sajna, hogy teljes elemeket csinaltassak meg.
itt vannak a kepek
http://opel-calibra.hu/gallery/Ronaldo/hibak
1. hiba: bal hatso kerek felett kb 70cm-es hosszu csik valoszinuleg kulccsal vegighuztak
2. hiba: bal hatso kerekivnel 1-2 picike rozsdafolt
3. hiba: jobb hatso kerekivnel egy kisebb serules, nyuzas
4. hiba: tanksapka folott megrepedezett a festek
5. hiba: szarnyon kb 1cm atmeroju korben lejott a festek, gittelni is kene, hogy egyenletes legyen
Mik az otletek, amibol a legolcsobban ki lehetne ezeket hozni?
Üdv!
Az autóm fényezésében rengeteg apró hiba van. Pici kopások, mény karcok.
Szeretném ezeket kijavítattni, de megijesztettek, hogy telibe kell fújni a sérült elemeket, ergó a fél autót. Ennyi pénzem sajnos nincsen.
Egyebet tudnátok javasolni? Kivitelezhető-e, illetve mennyirwe javllandó a csak a hibás részek javítása (pöttyölése)?
Majdnem mindegy... Alvázvédő, Hammerite, akármilyen akrilfesték: ami van otthon.
A drótra én rá szoktam húzni egy kis darab hosszában felhasított gumi vagy mipoláncsövet (szintén ami van kéznél :), aztán betekerem/rögzítem szigszalaggal. Így a csődarab fog dörzsölődni a lemez szélén, az meg soká bírja.
Guszty:Fúrás után azonnal fesd le valamilyen festékkel.Fülvattára tegyél festéket,avval be tudsz nyúlni a lukba.Tömitő maszával kend körbe a vezetéket,akkor nem vágja el a lemez,vagy gumigyűrű is jó.
Tanácsot szeretnék kérni. Úgy néz ki, hogy meg kell az ajtót furnom kábelezés végett. Ha erre a sorsra jut, akkor mit ajánlaszz, hogyan védekezzek a korózió ellen?
Kis luk lenne és lehetőleg úgy szeretném, hogy csak élben legyen fémes, a fúrás körül maradjon minden az eredetiben.
Nekem ajánlották, hogy grafitzsírral (azthiszem) vastagon kenjem be, majd a járatba találjak egy megfelelő nagyságú gumigyűrűt.