Illetve van e ennek jelentősége vásárláskor, vagy nincs? Tehát ,ha most talál az ember jó árban egy szép órát, akkor azért ne vegye meg ,mert azon nincs Swiss made, vagy ettől el lehet tekinteni, mert az adott óra rendelkezik olyan presztízzsel ,hogy ez "elnézhető". Lehet szőrszál hasogadásnak tűnik...
Már feltettem a kérdést , de süket fülekre talált:P:D. Lehetséges, hogy más ist foglalkozt a következő kérdés: Miért van az, hogy híres nagy preztízsű óráknál megfigyelhető ,hogy egy-két típusnál(más számlap szín stb.) NINCS SWISS MADE FELIRAT!! Se a számlapon se hátul pl. breitling super avenger ,navitimer world és még sorolhatnám.. Na most ez miért lehet? Ez azt jelenti hogy nem Svájcban készült? vagy csak túl zsúfolt lenne? vagy már akkora a presztizse az adott márkának ,hogy már felesleges rá nyomni? Én azért elvárnám ,hogy ott díszelegjen ,minden jelentősebb Svájcban készült óránál! Aki tuddja a választ ,és meg is osztja velem ,ezer köszönet!.
Próbáltam! Vagyis csak próbáltam volna! Egy ETA g10.211 és egy g10.711-et,ha te azt szétszeded össze tutira nem rakod az biztos! A srác órájában egy g10.211 van nem miyota és az bizony nem javítható!
Először azt hittem, hogy drágább. Ha meg tatom magam ahhoz, hogy az autó:óra árarány 1:10, akkor Ferrarit kell venni. Ez pedig rettenetesen fogyaszt, még így is, hogy csökkent a benzinár.
De nem kell felkapni a vizet,ezért kérdeztem,hogy rendeltél-e,mert ebből én is leszürhetem,hogy volt-e valóság alapja Huba szövegének.Lehet pár évtizeddel meg van csúszva szegény.
Nem mondtam egy szóval sem,hogy érdemes nekiülni szerelgetni,csak azt,hogy szerelhető!
De azért csak nem egy fél nap a szerelgetése?!
Másrészt sokszor a kíváncsiság hajtja az embert, és csak bele néz,ha a saját órájáról van szó,vagy nem?
Az ETA vagy a Ronda jobb szerkezeteinek a zöme azért szerelhető. Nem mindegyik, de a zömük igen. Csak jellemzően értelme nincs a szerelgetésnek, a Miyotáknál (amelyek zöme szerintem jobb és állóképesebb szerkezet az ETA analóg típusainál is, és még olcsóbb is) pedig végképpen nincs, ki a fene fog nekiállni fél napot szerelgetni - kétes kimenetellel egy szerkezetet, és 2-3 ezerért rendelni hozzá alkatrészt - amikor mondjuk 2500-ért kap egy új werket...
Nekem is vannak ilyen katalógusaim - próbálj hát meg akkor rendelni belőlük alkatrészt... Rajta, próbáld meg, aztán számolj be róla. Én már megpróbáltam, nem is egyszer- én nem vélekedem, hanem tapasztalatból írom, amit írok...
Pont azért, mert már nem szerelget senki ilyeneket, másrészt mert a szerkezetek zöme önmagában olcsó, pár ezer forintos - így senki nem foglalkozik velük. Ráadásul a hibák nagy része értelmes energia-ráfordítással tényleg nem javítható, jellemzően az elektronikai panelhibák amelyek igen, és éppen ezért a legtöbb werkhez panel kapható is külön. Csak kétséges, mennyi értelme van rendelni 4000Ft-ért egy panelt, amikor esetleg 4500-ért kapható egy komplett új szerkezet....
Tudom,hogy itt sokan lehúzzák Vályi Hubát,de pont tegnap előtt kaptam tőle egy raklap Eta quatz vezérlésű szerkezet katalógust,és ott minden egyes elem meg van számozva ISO számokkal.Állítása szerint minden lerendelhető belőle!
Több évtiezdet töltött az öreg az órák világában,ezért én elhittem neki,de ha te mondod,már magam sem tudom,mit higgyek.
Tudom,hogy nagy szaki vagy,de tényleg próbáltál már így ISO szám alapján rendelni,és tényleg reménytelen?
Az tény,hogy Svájcban nem szerelgetnek ilyesmit,(gondolom máshol sem nagyon)hanem cserélnek,mert többe lenne a szerelési órabér,mint egy gyors szerkezet csere,de ez gyakorlatilag áll a mechanikus órákra is,bár ott inkább részegységeket cserélnek.