Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2021.12.06 0 0 20823

A csúcssínellenőrzés a vonóvezeték innenső végén?

Előzmény: Divrotcé (20821)
király2644 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 20822

Nem a BiBe volt a kérdés....már ha akérdés lényegéről van szó...

Előzmény: Vendégsín (20819)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.06 -1 1 20821

Ha jól értem, akkor jelen körülmények között már nem fogadható el az állítóbak nyújtotta biztonság? 

Előzmény: Vendégsín (20819)
r1232 Creative Commons License 2021.12.06 -1 0 20820

Nálad a pont! :-)

Előzmény: Vendégsín (20819)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.06 -1 3 20819

A jelek szerint a biztonsági betét lényege nem ülepedett le...

Előzmény: király2644 (20818)
király2644 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 20818

És eddig hogyan végezték a próbaállítást?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20814)
Fizolti Creative Commons License 2021.12.06 0 0 20817

A mellett, hogy a rendelkező készülék az elázott résszel egy épületben van, hogy tud tud működni az I. Toronyban lévő rész?

Előzmény: Divrotcé (20813)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.06 -1 2 20816

Zöldgomb visszavesz, próbaállítás elvégez, zöldgomb visszafektet.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20814)
LoviGabi Creative Commons License 2021.12.06 0 0 20815

Többek között az ilyen jellegű teljes biztber leállásoknál van lehetőség a biztonsági betét (bibe) felhelyezésére, ezzel a vasúti közlekedés fenntartására, biztosítására. Nálatok használnak ilyent?

Igen, pl. amikor a déli szakasz még nem volt átadva, az üzemi meneteknél megadott fix útvonalon kellett közlekedni ki- és befele a kocsiszín és az üzemelő szakasz között, ilyenkor előtte a vágányútban érintett (szinte) összes váltó egyénileg helyben le volt mechanikusan zárva és bibézve, kivéve az itt említett egy szem váltót; majd ennek kiépítése után a KöKi III-as kihúzóba/-ból terelő V1 váltót.

Előzmény: _Nyuszi (20811)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.12.05 0 0 20814

Próbaállítást hogyan végzel?

Előzmény: Divrotcé (20813)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.05 -1 0 20813

Biztonsági betét helyett a kitámasztott zöldgombzáró reteszmágnes, és vágányútnak megfelelően elfektett kapcsológomb nem játszhat? Végül is ott éppen van 2 fő dolgozó is. 

Előzmény: _Nyuszi (20811)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.05 -1 0 20812

Köszi, hogy válaszoltál, reggel óta várom, hátha érkezik egy hozzáértő az olvtárs kérdésére. :)

Előzmény: _Nyuszi (20811)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.05 0 2 20811

Szia!

Vonóvezetékes váltóállítás van, igen, fényjelzőkkel (fényjelzős mechanika). A lezárást nem blokkelemek végzik, mint az FM2525-nél, hanem kapcsológombos-reteszmágneses megoldás van (mint a Déliben vagy a Nyugatiban).

Jó pár tíz éve kitalálták a biztonsági betét nevű műszaki megoldást, ami a legtöbb fajtánál a kitérők csúcssínrögzítő szerkezetét rögzíti úgy, hogy a csúcssínrögzítő szerkezet ne tudjon megnyílni. Kampózáras, zárnyelves és Tempflex (fecskefarkas) zárszerkezetnél igaz ez. Sperolock zárszerkezetnél az elálló csúcssín megmozdulását akadályozza meg egy hengeres betét (pezsgősdugó-szerű). Ezt a forgalmi irodákban, váltóállító központokban tárolják, váltónként feliratozva és ha fel kell helyezni, a forgalmi személyzet feladata. Lakattal lezárható. Ha ez fent van, a váltó nem állítható.

Többek között az ilyen jellegű teljes biztber leállásoknál van lehetőség a biztonsági betét (bibe) felhelyezésére, ezzel a vasúti közlekedés fenntartására, biztosítására. Nálatok használnak ilyent?

  

A jövőre nézve:

Az a gond, hogy akármerre mozdulnál, mindenképpen egy valag pénz... Ha a jelenlegi műszaki színvonalat akarod rendbetenni, akkor is; ha valami újat szeretnél, akkor is. Főleg úgy, hogy a következő évekre jelentős munkákat terveztek. Szóval most nagyon hamar ki kell találni, merre mozduljon az üzemeltető, és ehhez honnan és mennyi pénzmag van és az mikor fog rendelkezésre állni. De persze a pénz mennyisége visszafelé is hat: hiába álmodunk nagyot, ha nincs pénz rá...

Előzmény: LoviGabi (20810)
LoviGabi Creative Commons License 2021.12.04 0 2 20810

Sziasztok.

Nem tudom, volt -e itt téma, de mivel abban a "szerencsés" helyzetben vagyok, hogy a mizsei vonatok visszavágása miatt mostanában nem jártam a Nyugati felé, ezért nem is igazán jártam utasként ezen az inkriminált szakaszon. Mi is van ott most? Mármint KőTeher-en. Mi és mennyire ment tönkre? Az innen-onnan beeső infók szerint valami fűtéscső eltört a legrosszabb helyen, a jelfogóban vagy felette? Hol volt ez a jelfogó terem, a pincében? (azt nyilván tudom, hogy üzemben lévő reléknek nem tesz jót a víz...)
Milyen jellegű bizt.ber. van KőTeher-en, ott is vonóvezetékes váltók vannak? S jelen állás szerint miről vagy hogyan van visszajelentés a vágányút szabad vagy foglalt állapotáról és a vágányútban érintett váltók állapotáról a KőTeheren dolgozó fszt.-nek (vélelmezem, helyi kezelésben van(?) ez a körzet - amely mettől meddig is tart neki?)

Bocs a a sok kérdésért :)

aruzsi Creative Commons License 2021.11.24 0 1 20809

A végén még bekötik a 80a-120a KÖFI-be is! :-D

Előzmény: Vendégsín (20805)
H_CS Creative Commons License 2021.11.23 0 0 20808

Csak benne van a vágányútban 40-el járható 300 m sugarú ív, és a vonatfogadó vágány - elvileg - 40 km/h-ra van kiépítve.

Előzmény: CsP50k (20776)
H_CS Creative Commons License 2021.11.23 0 0 20807

Mi lesz a sorsa Kő-teher biztberének?

Jelenleg mennyire működik már?

CsP50k Creative Commons License 2021.11.19 -1 0 20806

Jól hangzik!

 

Ez is egy minimális fejlesztés ami azért csak a kapacitás és a biztonság felé mozdítja a dolgokat.
(Bár 30 évvel ezelőtt sem lett volna rossz ötlet nekilátni.)

Előzmény: Vendégsín (20805)
Vendégsín Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20805

a jelfeladásról letettek

 

Ahhoz képest az 1-6-ra telepítik a vágányfojtókat...

Előzmény: CsP50k (20804)
CsP50k Creative Commons License 2021.11.18 0 0 20804

A minap épp erről érdeklődtem egy odavalósi szolgálattevőtől, van e már valami változás a berendezésükben?

Változni még nem változott semmi, viszont ő úgy tudta, a jelfeladásról letettek, az 1-4 vágányokra kerül tengelyszámláló a foglaltság ellenőrzéshez.

Szóval, csak pletyka szint, de remek félmegoldás lenne...

Előzmény: Vendégsín (20801)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.11.18 0 3 20803

Csillebércen még bármi lehetséges. Akár ETCS is.

:-)))))))))))))))))))

Előzmény: király2644 (20802)
király2644 Creative Commons License 2021.11.18 -1 0 20802

És az utolsó is...ennek örülni kellene, mármint hogy belegányolják egy ilyen berendezésbe?

Előzmény: Vendégsín (20801)
Vendégsín Creative Commons License 2021.11.17 0 2 20801

Kö felsőn lesz az első jelfeladásos VES berendezésünk?

 

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2021.10.19 0 0 20800

Az "úribb" vasutaknál (szlovák vasútnál is, például Kishalomban, a szénbányánál) olyan angol váltók vannak, ahol a keresztezési részt is állítják-összezárják: tehát négy hajtómű van, csak nem úgy ahogy az előttem szólók gondolják.

Előzmény: Divrotcé (20797)
Vasúti VezetékVilág Creative Commons License 2021.10.18 0 3 20799

(Sok) minden, amit a váltóállításról és -ellenőrzésről tudni lehet és érdemes, berendezéstípusonként, biztberes szemmel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DNiB4XJ3mv0&t=2167s

korpi41 Creative Commons License 2021.10.18 0 0 20798

Azt tudod, hogy hol voltak egyállítósok, mikor és milyen berendezésbe voltak kötve? Illetve ugyanez a kérdés a félangolokra is.

Előzmény: Divrotcé (20797)
Divrotcé Creative Commons License 2021.10.18 -1 0 20797

Izé. Úribb vasutaknak mintha volnának négyhajtóműves angoljai. Nekünk meg voltak egyállítósaink. 

De az angolváltó modellezhető hajtóművektől függetlenül...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20795)
nazareth Creative Commons License 2021.10.17 0 0 20796

Vicc volt... egy laikustól :)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20795)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.10.15 0 0 20795

Gondolom ebben az esetben négy fizikai váltóhajtóműved van.

Előzmény: korpi41 (20794)
korpi41 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 20794

És ebben az esetben a két fizikai váltóhajtóművet hogyan kötjük rá a négy egységre? Van rá valami speciális kapcsolás?

Előzmény: nazareth (20793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!