Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.09.16 -1 0 54677

Csodálkoznom sem kellene, miért punnyad a fórum...

 

Olvastam KSH aktuális infókat:


2021. június 30-án hazánkban 4,9 millió darab közúti gépjármű volt forgalomban, ebből a személygépkocsik száma 4,0 millió darabot tett ki.

Az elektromos személygépkocsik száma 73%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és több mint kétszerese a két évvel korábbinak,

azonban arányuk a 2021. I. félév végi járműállománynak csak 3 ezreléke.  (12 ezer db)

 

A lakosság számának fogyásához képest érdekes. (9 730 ezer)

Van az országnak sok megyéje, térsége, ahol a demográfia ennél is szomorúbb állapotot mutat.

Békés megye, Sarkadi járás:

2011  23 261 fő

2019  21 116 fő. tehát -2145 fő alig 10 év alatt.

 

A forgalmi adatok is jelzik, hogy ott már "a madár sem (gyakran) jár"...

 

A 4234. és 4219. utakon közlekedik, akinek  kell.

A Szeghalom-Vésztő-Doboz - (Gyula) útvonal forgalmasabb,

de adatait csak 2 mérőhelynél rögzítették, a többi úton 2005-2007-2009-es adatokat szorozgattak (OMG...)

 

A KIRA térkép hasznos vizuális szolgáltatása az összes forgalomnagyság színezett megjelenítése.

Így ugrott a szemem elé a 4234. út 2019-ben 20 napon mért adata: 5604 gépjármű...

Sem előtte, sem utána nincs hasonló nagyságrend.

De 2018-ban és 2020-ban sem mértek megközelítő adatokat.

A piros nyilak jelzik, hogy a szakaszhatárok kijelölése kifogásolható, nem útcsatlakozásoktól kezdődik-végződik Vésztő és Békés útjain.

 

A bizonyíthatatlan (hibás) adat kilóg a térség egészéből.

Viszont arra jó (lehetett), hogy az M47 előzetes forgalmi vizsgálat számára "bázis" lehessen...

 

https://berettyohir.hu/index.php/koezelet/aktualis/8076-elokeszites-alatt-a-m47-es-gyorsforgalmi-ut-tanulmanyterve

 

Ebben a cikkben olvasható: "várhatóan 2021-re kell elkészíteni a végleges nyomvonal engedélyezési szintű tervét."

 

Orosházán 2020. szeptemberben úgy tudták:

"A nyomvonal körüli egyeztetés kapcsán a megye északi részét érintő települések között alakult ki ellentét, ott két koncepció jött létre. Egyik a román határhoz közeli, Okányt érintő szakasz,

míg a másik a jelenlegi 47-es főút mentén futna. Az elnök elmondta, egyelőre abban, hogy mely nyomvonalon épülne meg az adott szakasz, még nincs egyetértés.
Október 31-ig készül az a hatástanulmány, amely alapján az ITM és NIF Zrt. meghozza a végleges döntést." https://oroscafe.hu/2020/09/18/m47-keszulnek-a-tervek/

 

Egyelőre nem látszik a közzétételi vágy:(((

 

Jöhetnének kérdések, esetleg újabb információk, remélem lesz érdeklődés...

 

dimelo Creative Commons License 2021.09.13 -1 1 54676

A hétvégén olvastam fontos kiegészítéseket az OKA 2020 Közúti forgalom figyelemmel kísérése doksi 9-13. oldalán:

 

A keresztmetszeti forgalomszámlálás rendszerének felülvizsgálata során 1996, 2001, 2005, 2012 és legutoljára 2017 években módosították a számlálóállomások forgalomjellegbe sorolását.

Az új módszer a korábbitól következőkben tér el:
A forgalomjelleget nem csupán a személygépkocsi forgalom szezonális és hétvégi alakulása alapján-, hanem az összes motoros forgalom figyelembevételével határozzuk meg.
Az új besorolásnál az egyes állomások forgalomjellege utak illetve földrajzi szempontok alapján került meghatározásra.
Legutoljára 2017-ben sor került a forgalomjellegek felülvizsgálatára. 2018-tól ebben a rendszerben 6+3 forgalomjelleg kategóriát különböztetünk meg;
jelölésük egy kisbetűvel és egy számjeggyel (a-f és 1-3) történik. 2012 előtt a forgalomjellegek száma 8+3 volt (a-h és 1-3 jelöléssel).

 

Az országos közúti keresztmetszeti forgalomszámlálás történetében első alkalommal 2015. évben, majd azóta minden évben az elektronikus díjfizetési rendszert üzemeltető

Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatszolgáltatása is a feldolgozás része. 2020. évben összesen 86 db fix telepítésű főúti számláló keresztmetszet forgalmi adatai kerültek felhasználásra.
A 2017. évtől kezdődően a Rendőrség által üzemeltetett VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat fix telepítésű számlálóhelyeinek forgalmi adatai is bekerültek a feldolgozásba, a 2020. évben 115 mérőhellyel.

 

Az országhatár állomások forgalmát a határőrség folyamatosan figyeli, 4 járműkategóriában osztályozva (személygépkocsi, motorkerékpár, autóbusz és tehergépkocsi).

A schengeni határokon belül ez a megfigyelés 2007. december 21.-én megszűnt. Ennek pótlására a 2008. évtől kezdődően OHS (országhatár Schengen) jelű forgalomszámláló állomásokat vezettünk be.

A korábbi OH jelű állomások közül mindazok, amelyek a nem schengeni határokon (külső határok) találhatók, továbbra is ugyanolyan módon és formában üzemelnek és szolgáltatják az adatokat is.

2010. év óta a Központi Statisztikai Hivatal biztosítja ezen határforgalmak pontos adatait, így az országhatár állomásokon 365 (szökőévben 366) napos mért adatot szerepeltetünk.

 

 

A nagyon lényeges idézetek után 2 példa:

 

Tisztán látszik, hogy az adatszolgáltató váltás (KSH) 2010-2014-ig nagy kockázattal járt (A határadatok feldolgozása 5 évig elmaradt a tényleges forgalomtól.)

2015-től "pontosodik", de pl. a 49. úton 2019-ben van valami megmagyarázhatatlan:

a határon többen jöttek át, mint amennyien a 4914. út (Csenger) csatlakozása utáni mérőhelynél elhaladtak... Talán Ufók voltak:)

 

A 42. főúton 2015-ben grafikon ábrázolási hiba volt (pirossal a korrekció)

 

Summázat: az összes adatatsorból 201 db műszerét lehet megfelelőnek elfogadni... (+ NÚSZ teheradatok)

a többi mérés esetszáma kritikusan alacsony, a forgalomjelleg meghatározás módszerváltoztatása a bázisadatok fogyatékosságait nem kompenzálhatja.

 

Ezeket a hibákat semennyi "dislike" nem szünteti meg ...

 

 

A poszt végén egy kis "akció" a múlt hétvégéről:

 

M4-A3 autópályák forgalma - drónvideo:

 

https://youtu.be/ZeyoGFlW9KA

 

a kamionokat ne keressétek - vasárnap délutáni felvétel.

 

Előzmény: dimelo (54675)
dimelo Creative Commons License 2021.09.09 -1 2 54675

Most a képfeltöltéssel kezdem:)))

 

Milyen érdekes, most beengedte a system...

 

A forgalomkövetési táblák összehasonlítása meglehetősen sziszifuszi meló.

De ha a katasztrofális 2020. év havi adatainak változásait követni akarjuk, rá kell szánni az időt:)

 

A 42. főúton kétféle hatás is kimutatható a múlt évben,

márciustól júniusig COVID, majd szeptembertől az M4 határszakasz átadása (+novembertől COVID II. hullám)

 

Ennek tudatában kezdtem el a vizsgálódást, de már januárban szemet szúrt egy matematikai nonszensz:

a személygépkocsi átlag (1486) nagyobb, mint a hétköznap(1395) és nagyobb mint a vasárnap(1396)???

A képlet Hx6+V/7= átlag.  De ez ránézésre is feltűnő volt, mert ezesetben az átlag egyezik a két részadattal...

 

Ezért átszámoltam néhány tételt. A pirosak kevesebbek, a kékek többek voltak a közzétett adatoknál.

 

Az eltérések meghaladták a mérőhelynél közölt hiba%-ot!!!

 

Tehát hiába a (csúcs)technika, ha az adatfeldolgozás során keletkeznek a hibák?

 

A két táblázatból az is megállapítható, hogy az M4 autópálya átadása megváltoztatta a gépjárműáramlást.

 

De nem a miniszteriális elvárás irányába: az M4 összesen 2000 db gépjárművet vonzott el a 42. főútról.

 

                                      6017 mh. (53,2 km)           13910 mh. (1,7 km)

2020. 01-08 hónap:  6539 összes  1929 nyerges   3116 összes  755 nyerges

          09-12 hónap:  5101              1455                 2936              911

M4 szívóhatás       -1438 db        - 474 db           -180 db      +156 db

                                   78 %            75 %               94 %         +121 %

Tehát az M4 autópálya szívóhatása a 4. főút (Szolnok) felé alig érzékelhető 6 %, ellenben a magas útdíj és hosszabb út miatt (M35-M3)

21%-kal több nyergesvontató használja és rongálja a 42. főutat.

 

10 éve - amíg tárgyalási helyzetben voltam - erről a jól látható hatásról beszéltem, és évek óta megírtam gyakran a fórumon is.  

 

A múlt heti videó azt mutatja, hogy a helyzet az M4 átadása után egy évvel sem változott, ezért ki lehet jelenteni:

Az M35-M3, mint az M4 gyorsforgalmit "mentesítő" autópálya erőltetése szakmai blöff volt, és akkor még diplomatikusan fogalmaztam.  

 

Az mindent elsöprő tény, hogy Debrecen járt jól...   

 

Hogy ezt a szakma nem látta előre?  

már 10 éve is tudták...

 

és a döntéshozók a rossz döntéseket még az M47-Kelettel + Berettyóújfalu-Nyugat elkerülővel akarják súlyosbítani...

 

 

 

Előzmény: dimelo (54673)
adiaboli Creative Commons License 2021.09.09 0 0 54674

Egy ilyen beruházásra három hét alatt, előzetes információk nélkül [?, :)] összeállítani egy értékelhető pályázatot, hihetetlen zsenialitásra vall majd...  

Előzmény: rm40 (54670)
dimelo Creative Commons License 2021.09.09 -1 2 54673

Már egy hónapja is van, hogy az OKA2020 forgalmi adatait próbálgatom helyesen értelmezni,

különös tekintettel a veszélyhelyzet - az adatsorokban érzékelhető - hatásaira.

 

Miután valaki dislike-ot nyomott, feltételezem, hogy érintett lehet a kritikákkal...

Találtam egy 2019-es dokumentumot, amely megerősítően utal az általam is jelzett kockázatokra.

Közlekedéstudományi Szemle 2019. június

"Az országos közutakon folyó rendszeres keresztmetszeti számlálások többnyire az úttesten haladó kerékpárosokat rögzítik, míg a párhuzamos, elválasztott létesítmények kerékpáros forgalmát

csak kevés esetben. Kivételt képeznek ez alól az utóbbi években elhelyezett automata forgalomszámláló berendezések, amelyek darabszáma még csekély.

Ezek legnagyobb számban a fővárosban és néhány nagyvárosban állnak rendelkezésre.
További problémát jelent, hogy az ötévenkénti forgalomszámlálások között a kerékpáros-forgalomra alkalmazott forgalomfejlődési szorzó 1, ami azt jelenti, hogy a közbenső
években nem változik a számított kerékpáros-forgalom nagysága annak ellenére, hogy az utóbbi évtizedben már jelentős kerékpáros forgalomnövekedés volt tapasztalható         

A helyzetet tovább nehezíti, hogy 2008-tól számos helyen az országban a forgalomszámlálásokra szánt forrás csökkenése miatt épp a kerékpáros-forgalom számlálását hagyták el.

http://epa.oszk.hu/03000/03006/00021/pdf/EPA03006_ktsz_2019_3.pdf

 

Mint cseppben a tenger - írhatnám...

"a forgalomszámlálásokra szánt forrás csökkenése miatt"

Az Adatbank bázisa bizonytalan!

 

Egy hete ígértem forgalomkövetési táblákat, de rábukkantam újabb adattorzító problémára.

 

Mérőműszerek (vagy adatátvitel) pontossága (Hiba%):

A 42. főúton 6 mérőhely üzemel többé-kevésbé folyamatosan. (2017 előtt kézi és alkalmi mérések, 3133, 8137, 6018, 6019 mh. évek óta nem aktív)

 

A VÉDA telepítésekkel (2+1) új mérőhely is üzemel.

          13910       4149        7200            1134        6017         6018           16            7187 4. főút 179. km
           VÉDA            XTX           XTX           Miniloop       VÉDA        Miniloop   Országhatár    VÉDA

2017  146 2,7%    126 1,9%   133 2,0%  118 2,1%         -          34 0,6%    365 0,0%     140 2,2%
2018  104 0,8%    175 3,2%   189 4,9%    35 1,1%  250 3,2%    7 1,9%     365 0,0%     180 1,1%
2019  229 3,0%    257 3,1%   257 4,2%  112 0,6%  286 2,7%         -          365 0,0%     251 1,5%
2020  242 5,4%    167 4,1%   168 5,1%  146 4,7%  259 4,1%         -          365 0,0%     266 1,3%

 

A VÉDA kamerák hiba%-a feltűnőbben ingadozik, aminek oka nem ismert.

A Miniloop-ok csak összes jármű mennyiséget regisztrálnak (A járműkategóriákra bontás kézi mérés után)

Az XTX-ek  kategóriánként is rögzítenek. ( kivétel a külön kerékpárút)

 

Az országhatár adat 0%-os minősítése, kvázi felelősségátháritás az adatszolgáltató határrendészetre... 

A személygépkocsi volumen hullámzása évenként kritikus...

 

A forgalomkövetést 2 VÉDA adatsor teszi lehetővé a 42. főúton: az 1,707 km-nél és az 53,280 km-nél.

a képfeltöltésben sajnos megint jött egy hiba, ezért külön ablakban tudom majd feltölteni...

(Tartalmi indoklással)

 

 

 

csalántea Creative Commons License 2021.09.09 0 1 54672

Látja már valaki, hogy az 5 , M5 és M8 kereszteződés csomópontja hogyan fog kinézni Lajosmizse és Kecskemét között?

Azt láttam valahol, hogy M44-ként épül (M8 helyett) az út a régi 5-ös és az M44 vége között korábban M8-ként tervezett szakaszon is, vajon miért?

 

NAR Creative Commons License 2021.09.08 0 2 54671
Előzmény: rm40 (54670)
rm40 Creative Commons License 2021.09.08 -1 1 54670
dimelo Creative Commons License 2021.09.07 -1 1 54669

Jól gondolod: az M4-M47 nyugati útvonal 17 km-rel hosszabb, mint a 47-42. utakon.

De ha M47 kelet lenne, az nem megoldás a 47. út dél felé. (M4-ről Váncsodon keresztül???)

Ad absurdum az M47 K (M4-ből visszahúzása majdnem Biharkeresztesig) átgondolása szükséges,

mert a 47. út déli megközelítését nem szolgálja.

 

Kapitális tévedés azt hinni, hogy a forgalom Békéscsaba és Debrecen között domináns.

Szeghalom-Körösladány-Gyoma-Szarvas irány egyenértékű...

 

A komplex feladvány elgondolkodtató... (A Natura csak nehezíti)

 

A jelen forgalmi helyzetről a múlt héten készítettem videót:

https://youtu.be/qSE4M5gqnjY

 

Egy kategória változott az M4 határszakaszon, enyhén több a személygépkocsi mozgás.

A 42. elkerülő szakaszba csatlakozó 427. út (összekötő a 47. dél felé) szinte kihalt...

 

A 47. úton észak (M4-M35) felé 10 ezer, dél felé 3 ezer gépjármű a napi forgalom.

 

 

Nem megoldás az M47-Kelet, mert sokkal hosszabb és gazdasági hasznosulása kétséges. (csak revanspolitikai okból ...)

Ha mégis M47-Nyugat, akkor lehetne rövidebb a 4224. útból (Zsáka - Bakonszeg között) egy Berettyó híddal összekötni a gyorsforgalmi utat a 47. főúttal.

Ez csak 3+3 km elkerülő lenne, nem 13 km. (Vasúti felüljáró és 2 csomópont nem kellene)

 

A Berettyóújfalu elkerülés megoldását a meglévő 42. Kelet elkerülő és az M4 (pihenőnél) összekötése is jobban segítené...

Előzmény: Landsmann_ (54668)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.06 0 0 54668

Kelet felől legfeljebb azok akarják elkerülni a várost, akik keletről jönnek. DE nekik rlészben ott az M4, részben pedig ha a 42-esen jönnek, akkor nekik nem kell akkora városi forgalomban végig menni mint a dél felől észak felé haladóknak. Akik a 47-esen Békéscsaba felől a román határ felé mennek, nekik most sem kell a városon átmenni, de biztos nem fognak az M4-re felmenni óriási kerülőt tenni a határ felé haladni. 

Előzmény: hegyaljai4 (54667)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 54667

"... akkor ez most tovább rontja a határmenti verzió esélyeit." Berettyóújfalut sokan kívánják dél felől kikerülve eljutni a leendő M4-re, illetve Debrecenbe. Ők tényleg szívesen kerülnének kelet felé, csak a csúnya tervezők a várostól nyugatra vezető nyomvonalat találtak ki?

Előzmény: Landsmann_ (54660)
dimelo Creative Commons License 2021.09.06 -1 1 54666

A hír (hogy elkerülő lesz) nem új, de minden bürokratikus lépésnél újra és újra elővehető.

Különösen kampányidőszakban...

Egy fontos elem:

II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama

Az időtartam hónapban: 17

 

Tehát 2023-ban lesz a következő nagy lépés.

 

Okfejtésedben vannak feltételezések, amelyekre addig nem tudjuk meg a választ, amíg az M47 nyomvonalát nem választják ki.

Nekem ebből az jön le, hogy a határmentit erőltetik, ezt kompenzálják a 47. Újfalu-Nyugat elkerülővel.

 

Baromi drága lesz, de ott fenn ez nem baj, hanem erős érv:(((

 

Vajon léteznek-e még azok az előírások (illetve alkalmazzák-e), amelyek definiálják egy városelkerülő indokoltságának forgalmi kritériumait?

 

Mert a tervezésre kiírt elkerülő forgalmát nem a B.újfalu északi, hanem a déli térség forgalma határozza meg.

A vázlaton a 47. út Déli körforgó és Furta közötti 3500-4000 gépjármű/nap.

Érdekes összevetni az M4-M35 átadás miatti  (2018-2019) növekedést 3922 4232, tehát 310 db gépjármű,

ennyi legfeljebb az autópálya szívóhatás a déli térségből.

Miután a 47. déli forgalom 40 %-a a 427. utat választja, ez csökkenhet a nyugati elkerülővel.

 

 

Mivel teljes dokumentáció szerint kell megtervezni, ebből következik: a BCA megtérülési mutatók magas költségszint mellett nagyon alacsony forgalmi adatokból készülhetnek.

Különösen, ha az M47 határmenti szakasz távolsági forgalmat visz el az elkerülőről.

De ha 3000 gépjárművel számolnánk, akkor is nagyon rossz lesz a BCA mutató.

 

Ha pedig M47 Nyugat i nyomvonalra döntenének, akkor semmi értelme a külön elkerülőnek, gyúrni kellene még a nyomvonalvezetést...

 

A térképes forgalmi vázlat többi elemei azt mutatják be, hogy például az M4 határszakasz mennyi forgalmat vonzott át a 42. útról.

Sajnos csak 91 napot mértek a lehetséges 118-ból (Hencida térségében csak 14 napot???)

Ezért a jobb felső sarokban összehasonlítottam a 6017 mérőhely 3 havi adatát az M4 2790 mérőhely 3 havi adatával.

A piros kérdőjelek a forgalomszámlálás konfliktusait jelzik.

 

Kiemelném ebből, hogy a 47. út 7205 mérőhelyét a 34. km-től áthelyezték a 27 km-hez.

Ez indokolatlan, mert ezután nem mérhető a B.újfalu-M4 közötti forgalom, a 27. km-nél új mérőhelyet kellett volna létrehozni. (a forgalom különbség szignifikáns)

 

Éppen egy éve adták át az M4 határszakaszt, ennek örömére körbejártam a kardinális pontokat:

 

video rec on...

 

Legközelebb a látottakról - dokumentálva...

 

 

Előzmény: Landsmann_ (54660)
Aladár46 Creative Commons License 2021.09.05 0 0 54665

Különszintű lesz, lásd a lenti térképet:

 

Előzmény: RadiX (54663)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.05 0 1 54664

Így lehet majd egy macskáról két bőrt lenyúzni. Egyszer kellett volna megcsinálni, de normálisan. Így kétszer lesz, illetve már csak egyszer újra feldúrva, ha egyáltalán meg lesz csinálva és nem felejtődik így. DE ez a mostani megoldás eléggé elfuseráltra sikerült. Nem találkoztam még ilyennel sehol. 

Előzmény: gyoparOHs (54662)
RadiX Creative Commons License 2021.09.05 0 1 54663

Pont ma volt ez az eszemben, ha már a világ pénzét elköltik a BMW gyárra, akkor nem igaz hogy nem fért bele különszintű keresztezés a 33-asnál. A vasútvonal itteni szakaszán sokszorosára nő majd a forgalom, ha elindul a gyár, nem életszerű a szintbeni keresztezés megtartása.

Előzmény: gyoparOHs (54662)
gyoparOHs Creative Commons License 2021.09.05 0 1 54662

Az átjáró története..

Az én tudomásom szerint.

 

 A  vasút tervezésekor még az volt a koncepció, hogy a közút aluljáróban keresztezi majd a vasutat .

Mivel a pályában ív van,ezért a tervezet sebességhez az ívben túlemelés  (döntés...) szükséges.

 

Azonban időközben változott a koncepció,  időközben kiderült, hogy a hídépítő " szakinak " lesz szabad kapacitása... Ezért most folyik a felüljáró tervezése. Közben van egy kis gubanc mert ott ahol az aluljáró volt tervezve. Az igénybe vehető területen a felüljáró töltései nem férnek el. Valószínű + terület kell.  Tehát majd külőnszíntben lesz majd a keresztezés. Majd.   

A jelenlegi helyzetben ezt tudták kihozni a helyszínen  szükséghelyzetben.

Állítólag.

Előzmény: Landsmann_ (54661)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.05 0 1 54661

Múltkor, mikor a 33-ason jártam, rájöttem miért olyan kacifántos az új vasútin átjáró. Az átjárónál a vasút éppen ívben van, emiatt a pálya meg van döntve. Namármost, a közutat csak úgy lehet átvezetni egy megdöntött pályán, ahogy valóban megcsinálták. Tehát maga a kivitelezéssel nincs gond. Inkább a tervezéssel, hogy az átjárót nem olyan részre tervezték, ahol a vasúti pálya egyenesen halad. Akkor nem lett volna szükség erre a kaptatóra. Véleményem szerint a terület bőven kiadta volna, hogy az ív előtt vagy után vezették volna át az utat a vasúton. 

Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.05 0 1 54660

Így lenne az ésszerű és ideális. De azért látom, a veres nyomvonal eleje is rajta van a térképvázlaton, szóval nem tettek le róla teljesen. Az is kérdés, hogy mikor az M47-et elkezdték gondolatban tervezgetni, mármint a különféle nyomvonalakat, akkor szóba került-e a nyugati elkerülő. Mert ha nem, akkor ez most tovább rontja a határmenti verzió esélyeit. Mert ugy emost az lenne a cél, az M35-ről érkezők, akik Békéscsaba, Szeged felé haladnának a 47-esen, akkor azoknak ne kelljen bemenni Berettyóújfaluba a városon keresztül menve végig a 47-esen. Kamionoknál még rosszabb a helyzet, mert nekik a 47/42-es körforgalomnál el kell menni a 42-es főúton a határ felé jónéhány km-t, majd az útról jobbra lekanyarodva jtnak el a MOL kúti 47-es körforgalomhoz. Így nekik is sokkal rövidebb lenne az út, de a személyautósoknak is, rengeteg időt megspórolva. Ha a határmenti verzió épülne meg, akkor az elkerülő gyakorlatilag teljesen értelmetlenné válna. Az M47 helyett továbbra is a régi 47-esen közlekednének dél felé. 

Előzmény: Aladár46 (54659)
Aladár46 Creative Commons License 2021.09.05 0 0 54659

És hozzá a már egymásra illesztett M47 autóút vs. Nyugati elkerülő (MasterPG munkája):

Előzmény: Aladár46 (54658)
Aladár46 Creative Commons License 2021.09.05 0 0 54658

Szia Landsmann!

A tervezésre pénteken írták ki tendert:

 

A közbeszerzés ismertetése:
Az M4-M35 autópályák részben megépített és az M4 gyorsforgalmi út Püspökladány - Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása érdekében elkészített tervek alapján történő bővítésével kiépítésre kerülő csomópontja, valaminta 47. sz. főút között, a 47. sz. főutat a várostól délre elérő egybefüggő, mintegy 13,2 km hosszban, Berettyóújfalutól nyugati irányban vezetett új nyomvonalú 2x1 forgalmi sávos főút (országos közút) megvalósításához szükséges teljes körű engedélyezési terveket és kiviteli terveket készíteni, illetve megszerezni a szükséges engedélyeket is, valamint a 47 sz. főút Berettyóújfalu és Furta közötti szakaszának burkolaterősítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli terveket is el kell készíteni.
A tárgyi tervezési feladat során meg kell oldani a tervezett elkerülő út csatlakozását az M4-M35 autópályák csomópontjához is. Figyelembe kell venni az autópálya csomópont fejlesztésére 2021. január 08-án kiadott, BP/0801/00032-1/2021 építési engedélyt is, az új csomóponti ágakat ezen fejlesztési elképzelések alapján kell megtervezni és engedélyeztetni.
A tervezési feladat során figyelembe veendő főbb mennyiségek:

    új nyomvonalú főút: 13,2 km szintbeni csomópont: 4 db részben meglévő különszintű csomópont továbbfejlesztése, új csomóponti ágak tervezése mintegy 2,4 km hosszban új híd: 5 db (legnagyobb híd várhatóan 128 m felszerkezeti hosszal) 11,5 tonnás főúti burkolatmegerősítés: 6,5 km számos meglévő gázvezeték, nagy- és középfeszültségű elektromos vezeték keresztezésére is sor kerül.

A feladat részletes leírását a szerződéstervezet, illetve annak mellékletét képező tervezési feladatleírás (műszaki leírás) tartalmazza.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:446131-2021:TEXT:HU:HTML

 

Előzmény: Landsmann_ (54657)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.04 0 1 54657

Most olvasom, hogy Berettyóújfalu kap egy közel 14 km-es elkerülő utat, ami a várost nyugatról kerüli el. Ha jól értelmeztem, akkor az M35/M4 csomóponttól kindulva halad dél felé a 47-es útig. Ez nagyon jó hír. (nekem) Kérdés már csak az, mikor lesz ebből valami. Talán októberben írják ki a pályázatot a tervezésre és egyéb ehhez társuló dolgokghoz. Namármost, ha ez elkészül, akkor csak lesz talán annyi eszük, hogy a leendő M47-et innen viszik tovább délre, mert minek még egy elkerülő az M4-től a város mellett keletről is, hogy aztán azzal a határ mellett húzzanak el délre a senki földdjén. Utóbb látott M47-es terveken is az M35 folytatásaként haladna dél felé. 

dimelo Creative Commons License 2021.09.03 -2 0 54656

A folytatásos OKA2020 "rémregény" újabb fejezete:

4. főút 171+658 km: 3428 mérőhely

Az OKA2020 táblázataiban a 120+1010 - 179+426 km-ig nincsenek mért adatok.

A 3428 mh. 2015. évi 2 napi mérés adatát akkor 24 %-os „pontosságú” adatként jelölték!

2020-ban feltűnő és indokolhatatlan 15 %-os „pontossággal” szorozták fel…

A „hasraütés”-jellegű adatokat - nem csak ezen a szakaszon - a gördülő számlálás elve szerint 2020-ban - legalább kézi - méréssel kellett volna kontrollálni.

5 éven keresztül fennálló folyamatos torzulás miatt ma már köszönőviszonyban sincs egymással

a 171+658 km-nél lévő 3428 mh. és a 179+893 km 7187 mh.  + 42. főút 1+707 km 13910 mh. adatsora.

Ennek következtében mintegy 1700 db gépjármű és benne 300 db nyergesvontató az eltérés a 4-42. főutak csomópontja előtt és után…

 

A 120-179 km között 94 % degresszióval szoroztak, de mint a vázlaton látható, a 7187 mh. VÉDA műszere a 4. főút Debreceni irányán mért 93,3%-ot.

A 13910 mh. VÉDA műszere a 42. főútra csak 66,9 % ot mért, mert az országhatáron 62,1 %-ra csökkent a forgalom.

A 4-42. főutak együttes forgalomcsökkenése 82,6 %. (Nyergesvontató: 87,3%)­*

Ez bizonyítja, hogy a 4. főút Szolnok megye 120. km-ig a feltüntetett „felszorzások” hibásak!

7-10 napon szinkronizált kézi mérésekkel akár 3 mérőhelynél kellett volna megbízható adatokat rögzíteni…

 

A helyzet bonyolultabb lett szeptembertől, mert - mint már többször jeleztem - az M4 határszakasz átadása után a 42. főúton ellentmondásos forgalomáramlás tapasztalható*,       

ezt mostmár be is igazolja a Forgalom figyelemmel kísérési dokumentum 227-228. oldalának táblázata -

 

de erről majd legközelebb…

Előzmény: dimelo (54655)
dimelo Creative Commons License 2021.09.02 -2 0 54655

A rejtélyes különbségek helyszíne a 4-42. főutak csomópontjának körzete.

A hírhedt M35 "Kósa-impact" 2000-2005 közötti "hiba"-sorozata ma is megtalálható az OKA dokumentumokban.

A gördülő számlálás egyik legfeltűnőbb rendszerhibáját csak 2007-ben elrendelt mérésekkel korrigálták.  A 4. főút 175-179. km-ek közötti szakaszán 2014-ben volt utoljára mérés.

A történeti hűséghez tartozik, hogy 2017-ben már új VÉDA kamerák is működnek, csak éppen ezek telepítései nem a forgalomszámlálás megbízhatósága,

hanem a szabálysértések kontrolljának érdekében történtek.

Például a 7187 sz. VÉDA mérőhely a régi 4. út előtt van, így Kaba felé nem a releváns forgalmat méri, de adatait kiterjesztik a 190. km-ig...

Így aztán kb. 25-30 % gépjármű különbség van a 180. és 181. km-ek között.

 

A probléma gyökere az, hogy az 1970-es évek elején épült Püspökladány elkerülő forgalomba helyezése után a régi 4. főúti szakaszok kikerültek az állami útkezelő hatásköréből...

De a bevezető szakaszon jelenleg is nem kevesen közlekednek...

 

Átnéztem a helyzetet Szolnoktól. Ott is problémás a régi 4. út (Alcsi)

Régi 4. főút szakaszok átszámozása                                                                                              

A 100. km-től kelet irányban számozott és nem jelzett régi főútszakaszok:                       

Szolnok 103+1875 km (Debreceni út)                                                                       

Törökszentmiklós 120+1010 km 42103. út                                                                      

Kisújszállás 141+265 – 151+191 km 4201. út                                                                         

Karcag 156+219 – 164+888 km 34103-4206-3401. út                                                 

Püspökladány 177+200 (Farkasszigeti út) 178+650 (Mikszáth utca) 181+015 km (régi 4.)                                 

42. főúton Püspökladány tábla után 1+330 km (Szondi utca) 1+520 km (Karcagi út)                                                       

                 Földes 22+400 km (Fő utca)  24+800 km (Újfalui utca)

Szakaszhatár és mérőhely hibák:                                                                                             

4. főút 179+426 - (régi 4.) 181+015 - 190+278 km           VÉDA 179+893 km    (7187)                                                      

42. főút  0+000 – Karcagi út 1+520 - 2+445 km                VÉDA   1+707 km     (13910)                                                                                         

5+427 - 4212. út 7+240 - 13+108 km                                Loop   6+850 km       (7200)      

13+108 - 22+400 - 23+394 km                                          Loop  22+989 km      (3133)

 

Püspökladánynál 3 helyszínen csatlakozik a régi főút az elkerülőhöz és egyik út sem maradt állami kezelésben.

Törökszmiklós, Kisújszállás és Karcag régi 4. úti szakaszai mind állami kezelésűek...ezért számláltak is.

Persze 1-2 km-es szakaszok külön mérése indokolatlan, de a mérőhelyeknek minden esetben a mért szakaszon belül kell lenniük.

 

Na, ezért alakult ki "Bermuda-háromszög" Püspökladánynál.

 

20-30 % gépjármű különbség erősen túl van az elfogadható hibaszázalékon.

 

Ennek a súlyos mulasztásnak a következményei folyamatosan jelen vannak az OKA adataiban.

 

Legközelebb majd a térképes vizuálással próbálom érzékeltetni, mert az adathiány az egész útvonalra hatással van.

(Mint az előzőekben jeleztem Karcagpusztánál éppen ellentétesen...)

 

 

 

Előzmény: dimelo (54652)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.01 0 0 54654

Nagyon örömteli, hogy a 37-essel foglalkoznak, de nekem volna két kritikám:

- szerény véleményem szerint több értelme lenne 2x1 sávnak helyenként kapaszkodó meg előző sávokkal (1+2 szakaszokkal) de szintbeni kereszteződések kiváltásával --  különösen a 3-as és 38-as közti szakaszon --   más irányban keresnék kisérleti megoldásokat. 110-es szakaszok, sűrűn megszaggatva

körforgalmakkal meg lámpás kereszteződésekkel, nem túl hatékony -- mintha az üzemanyag fogyasztás maximalizálása lenne a cél??

 

- a sebességkorlátozás táblák kihelyezésének gyakorlatát már korábban említettem. Nem feltétlen kilómétereken keresztül folyamatosan kell, miközben (pl. hétvégén, fesztiválok, miegymás) alig-alig történik munkavégzés. Persze a földmunkáknál ahol a teherautók gyakran kanyarodnak le- fel, ott indokolt, de jóval rövidebb szakaszokon...

 

A környéken lévő közlekedési morál mellett (60-as táblánál kamion előzi 80-nal aki akárcsak 74-gyel megy, elég sokan autóval is tojnak a sebességkorlátokra, értsd 60-nál 120 felett hajtanak) mindkét megoldás csak olaj a tűzre, gyakorlatilag balesetveszélyt emel.

Előzmény: rm40 (54653)
rm40 Creative Commons License 2021.09.01 0 1 54653
dimelo Creative Commons License 2021.09.01 -2 1 54652

Már 4 napja tetszhalott a fórum...

Nem gondolhatjátok, hogy túlterjeszkedem a kereteken, van szabad kapacitás:)))

 

Ezért ott folytatom ahol abbahagytam a múlt héten: OKA2020

 

Jeleztem, hogy a 405. úton sem mértek, ellenben az M4 3032 mérőhely adatait szerepeltetik a 405. útra Albertirsánál.

Megnéztem a jó támpontot nyújtó másik végét, itt a különbségekből követhető a 405. ráhordó út forgalomváltozása.

M5 Újhartyán  2019

3052 82%  59298  12797 37231  8606   8799

3007 65%  46042    9877 28944  6723   6871

                   13256  2920  8287 1879  1928

                    2020

3052 60%  42307 10573  24804  6496    7073

3007 52%  36316    9401 20652  5919    6737

                     5991  1172   4152   577     336

405. út      - 7265 -1748 -4135-1302 -1592

tehát COVID hatással együtt mintegy 7 ezer gépjárművel kevesebb haladt a 405. úton, mint a 2019. évben., vagyis a felére csökkent, de nem arányosan,

mert ebből 1748 db teherjármű volt (benne nyerges 1592) tehát a tranzitkamionok 90 %-a az M4-en éri el az M0 K-t.

Jelentős a csökkenés (1302 db) a kistehergépkocsiknál is.

 

Még egy újdonság:

 

Komáromi új Duna-híd 13. főút    

2019            összes    tgk     szgk kisteher nyerges

2547 13%   2513      282   1837    381     192            7 mért nap

3349 60% 10920    1255   7657  1750     605        301

 

átadás 2020. 09.17.

1136 23%   3153    1353   1394    356    1034          7 mért nap

2547 19%   3486      534   2288    584      282        41

3349 45%   9091    1317   6085  1479      696      252

 

Sajnos csak 7 mért nap volt az új hídon, pedig szeptemberben átadták...

Ennek ellenére feltűnő az 1034 db nyergesvontató áthaladása a hídon, mert megbízható mérési alapjai hiányoznak. (hiba% magas)

 

Látható a 3349 mérőhely teljes éves adataiból, hogy a teherforgalom (Covid hatással is) kissé növekedett. a személyforgalom kb. 1500-zal csökkent.

 

 

De van még bőségesen "UFO-hatás" a magyar utakon:)))

 

 legközelebb a 4-42. "Bermuda-háromszög" rejtelmeiről...

 

. kata31 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 54651

Az EKR-ban lett meg végül. Igazad van.

 

A TEN-T magterület az M0 nyugattal EU támogatott, a megjelent M100 tenderben meg kiírták hogy az M100 nem! Remélem megvan nekik mit jelent a TEN-T törzsterületbe(magterület a szó szerinti angollal) kerülésre nézve a Napi tegnapi híre az M100- tenderről? - 2024-re kész lesz az érdekelt M100 szakasz a friss kiírás szerint... Szerintem nem módosítható az M0 nyugat ma regisztrált helyzete egy már kész úttal , arra kérve át a forrásokat.. Nem északon folytatódik az M0, hanem nyugaton! https://www.facebook.com/photo/?fbid=1073249946540439&set=gm.2954536031477698

 

...kivételesen tűpontos a hír eltekintve az M0 nyugatos blődítől! A TEN-T hálózat módosításait 2023. dec. 31-ig adhatják le a tagállamok. A döntés elhúzódhat 2025-re is....sőt. 

https://www.napi.hu/magyar-vallalatok/esztergom-autopalya-m1-csomopont-m100.735417.html

Előzmény: Aladár46 (54649)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 54650

Nem, arra ez szól.. 

 

Az alagutak egységes kezelése érdekében szükséges, hogy az M85 Bécsi dombi alagútpár és az M100 alagútpárok komplex belső beépítése és forgalomirányítási rendszere egységes, a Kezelő által kezelt forgalomirányítási rendszerbe integrálható legyen. Az M85 Bécsi dombi alagút belső beépítési terveinek készítése jelenleg folyamatban van, hatósági jóváhagyása előre láthatóan 2022. év tavaszára várható. Miután az alagutak belső beépítésének elfogadott kialakítása nem készül el az M100 gyorsforgalmi út kiviteli tervek készítésének időszakában, ezért a kiviteli tervek készítése a gyorsforgalmi út kivitelezését végző kivitelező feladatát fogja képezni annak érdekében, hogy egységes alagútkezelési rendszer kerüljön kiviteli terv szinten figyelembe véve. Az ITM a megváltozott feladatokra tekintettel elrendelte, hogy a Szerződés kerüljön megszüntetésre az eddig elvégzett feladatok elszámolásával. Az ITM elrendelő levelében foglaltakról a Megrendelő 2021. május 17. napján tájékoztatta a Tervezőt, s egyben intézkedett a Tervezési Szerződés teljesítése, a kiviteli tervek készítése leállítása iránt.

- kérdeztelek is a facédon PM..

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2021/0/targy/portal_420/megtekint/portal_10220_2021/?fbclid=IwAR36b0yq7jBYRKcFnZHra72ikxvfYCP0FFh3-MN0z6EpDi8espE_L40gMk4

Előzmény: Aladár46 (54649)
Aladár46 Creative Commons License 2021.08.27 0 2 54649

Ez a teljes szakasz tendere. Csak olvasd tovább. :)

Előzmény: . kata31 (54648)
. kata31 Creative Commons License 2021.08.27 -1 0 54648

Ez csak az M00 Egom-Úny szakasz tendere...még sokat kell higgadni.

Előzmény: dimelo (54647)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!