Hello mindenkinek.Autom főtengely cserére szorul.Opel Zafira 1999,1.8-16v ,benzines116 loerős vagyis 85kw.Az autom papirjai szerint(eredetisegvizsga,forgalmi)X18XE kodszamu motor van benne.Ehhez a kodszamu motorhoz is rendeltem a főtengelyt.Közben olvasgattam és kiderült hogy ilyen kodszamu motorokat csak Vectrakba szereltek,az en Zafira A -mba csak X18XE1 kodszamu motorokat raktak,es kulsore fotok alapjan tenleg az X18XE1 motorra hasonlit mert a ket tipus kulsore teljesen külömbözik.Kerdesem az lenne hogy lehetseges e hogy az eredetisegvizsgalaton kihagytak beirni az X18XE utan az 1 est,vagy motorcseres volt a kocsim es tenleg X18XE kodszamu motor van benne.,mert külsöre külömbözöek.Masik kerdesem az lenne hogy ha veletlenul megis X18XE1 es motor van benne,de en a fotengelyt X18XE hez rendeltem az jo lessz e,mert egy ismeros szerelo szerint belsore a két motor ugyanaz.Volt e valakinek ehhez hasonlo esete
Ugyanezzel kínlódok Én is 1.8 Zafira 2001, tegnap kicseréltem 13000.-FT-ért a két motortérben lévő relét szerelő javaslatára, erre ma ugyanúgy megáll, hibakód itt sincs motorvezérlő szoftver frissítve, elvileg annak semmi baja, immo karika cserélve mivel előtte azt a hibát adta hogy kulcs nincs jelen. Ha hibás lenne a vezérlő akkor a szoftver frissítés sem futott volna végig.
Annyit még látok hogy ha megáll utána az ABS kis jel világít, de újraindításkor ez eltűnik, Én már a belső reléket is nézegettem, egy zöld folyamatosan forró volt, ez vezérli a kesztyűtartó és csomagtér világítást, persze ez sem segített, randomszerű a megállás.
Nekem azt mondta a szerelő hogy addig semmit nem tud vele kezdeni amíg nem áll meg koppra hogy tréllerrel kelljen hozzá vinni, mivel nem egyértelmű mi a baja neki.
A vezélés cserét Ő pont nem javasolta, amúgy gyári technológiával javítható 100000+áfa környékén és arra 1 perc garancia sincs.
Nekem ötletem sincs mi történhet, annyit még megpróbálok hogy veszek egy wifi-s obd olvasót és ha megyek az autóval folyamatosan figyelem mi történik, hátha látszik valami, ha nem akkot majd ha nem indul be többet akkor megy a szerelőhöz.
Szerintem a vezérlés csere sem 100% hogy megoldaná a problémát, nekem egy kicsit sok kiadni erre úgy ennyi pénzt hogy nem is garantált a megoldás.
Azért ha valaki cserélteti és utána jó lesz azt tegye közzé itt.
Visszatérő gondom van a 1.9 120 LE B Zafirámmal, ami a következő. Minden rendszeresség nélkül kivillan a ABS lámpa ill a sárga autó alatta hullámvonallal (nem tudom ennek a megnevezését) lámpák. Volt amikor a jobb első kerékkel egy kisebb gödörbe mentem, de tegnap a zivatarban araszolva a körúton. Újraindítás után eltűnik.
A szerelő megnézte, azt mondja a ABS jeladó tiszta, nincsen semmi benne szennyeződés. Mi lehet a megoldás?
Pl mi anno az A zafiránkat (1.6 benzin) rengeteget használtuk, de leginkább városban, és így van benne (valós) 290ezer km. A tourer-t (2.0 cdti) viszont már 150ezer km-rel vettük, de ismert előélettel (családban volt céges autó, autópályán volt használva) (így az ebben lévő 150 nem ijeszt meg, míg a másiknál a városi 290 durva).
Csak úgy kíváncsiságból rákerestem a HaHu-n 2006-2008 közötti 1,8 B Zafira.
Most van 8 db. 200e KM alatt és 1 db. 200e KM felett. :D ( az is csak 217e KM)
Aztán indítottam egy olyan keresést hogy benzines B Zafi 200e KM felett, ennyi, lett 11 találat. miközben van fent összese 63 db. benzines B Zafi !
Nem is szeretném kommentelni, mindenki azt hisz amit akar, annyit tudtam konzekvenciaként levonni hogy a kereskedők látják a piaci ígényket és ügyesen "előteremtik" a kínálatot.
Csak az a "baj" hogy aztán jönnek az olyan vélemények hogy soha többé nem veszek ilyen autót mert még 200e sem volt benne de tönkre ment benne ez meg az és ennyi meg annyi bajom van vele és hogy lehet ez ilyen kevés KM-el ilyen .....
Naah mindegy, vegyük úgy hogy csak hangosan gondolkodtam.
Az 1,9 CDTi híresen jó konstrukció, nagyon sok modelben volt és ami fontos nem csak személyautókban hanem kisteherekbe is rakták, nagyon bírja a strapát. Saját tapasztalat is alátámasztja.
Hááát , azért 10 éves egyterűt VALÓS 150-180e KM találni, ( + azért gondolom van még pár "elvárás" ezenkívül) komoly feladat lesz ! Ekkora autót többnyire nem azért vesznek az emberek hogy havi 1000-1500 KM autózzanak. TUDOM van ilyen "fakó holló" csak azokat (árban) a kínálat tetején kell keresni ! Már fele ennyi idősen is a legtöbb megfutotta a 150e -et !
Új vagyok itt, Zafira B-t szeretnék venni,de nem tudom melyik lenne a jobb választás:1.9 120ló,vagy 1,7 110,illetve 125 ló.Évjáratra 2009-2012 körüliek.
Ahh, Te szegény! Átérzem a helyzetedet. Én 2x éltem meg ezt 1 éven belül. Kis híján az idegemre ment a dolog. Először Renault GS II. szerettem volna, aztán amikor már azt mondtam, hogy elegem van a kocsik nézegetéséből és jobbnak láttam a Zafirát (nem hazudok, több, mint 200 autót érintettem), megvettem LeVikéT-t. De csak fél évig örültem, mert elvitték tőlem. Aztán megint idegbeteg lett a Pitecus, mert nem találtam dízelt. Aztán jött a vaddisznó. Nem volt sértetlen, de magyarországi volt, 1,8-as 2007.12. havi és 82.000-el (flottaautó volt). A kényelmi igények aspektusából visszalépés az Enjoy a Cosmo-val szemben, de 4,5 évig és 105.000 km-ig velünk volt jóban. (Rosszban nem volt). Sokan mondták, hogy ne km-t nézzek. De a kedves nejecském ragaszkodott a 100 alatti futásteljesítményhez. Meglett, de tényleg dízelben is hónapokat vártam, a benzines pedig istenemre mondom vak szerencse révén került hozzám.
Aztán tavaly ilyenkor lecserélődött egy tourerre. Kívánom, hogy találj 1 jót és neked is legyen vak szerencséd.
OPC kollégájé piszok jó. Nem agitálok mellette, de csillogott a szemem, amikor néztem. Imádom azokat az őrülteket, akik ráadásul igényesek is. :-)
Tényleg hidraulikus a kinyomócsapágy ,de van egy munkahengere a tűzfalon ami a pedálhoz kapcsolódik.Valahol a főfékhenger alatt van és a folyadékot is a fékfolyadék tartályból kapja.
A kuplung munkahengert ezen a tipuson úgy hívják hogy hidraulikus kinyomó csapágy és azért nem látod mert ugyan ott van ahol a hagyományos kinyomó csapágy.(váltó le)