Keresés

Részletes keresés

kozma555 Creative Commons License 2023.01.12 -1 1 24615

Jah és bő 50 éves technika az új síneket és mozdonyokat, kocsikat leszámítva, a váltók is javában U profilosak.

Előzmény: kozma555 (24614)
kozma555 Creative Commons License 2023.01.12 -1 3 24614

Bocsánat a minőségért, nem vagyok fotográfus. :-) Látszik a lényeg, egy igazi JÁTÉK asztal, ahol az alkotó örömét leli a játékban, abban hogy akár 6/vonat hibátlanul fut... 5 db FZ1 trafó  és 1 db FZ2 , millió relé, jelzó, szakaszoló, kapcsoló. Szinte zongorázik a Tamás ahogyan mennek a vonatok. :-)

Előzmény: kozma555 (24613)
kozma555 Creative Commons License 2023.01.12 -1 2 24613

Előzmény: kozma555 (24610)
e94 02 Creative Commons License 2023.01.11 0 7 24612

Semmi baj nincs itt, azon túl, hogy a vasútmodellezésben nélkülözhetetlen kompromisszumkészség hiányzik és mindenki szekértáborokba csoportosul. :)

 

Pedig a modellvágányok fektetésére - ha nem magunk építjük, hanem gyári elemekre hagyatkozunk - csak rossz és rosszabb megoldások vannak.

 

Ha azt mondjuk, hogy a fix vágányelemek ívei messze nem élethűek, akkor nem hazudunk nagyot, szép íveket soha nem fogunk velük összerakni. Szóval a modulépítők / FREMO-sok biztos, hogy nem fognak fix elemekkel építkezni (jó, a FREMO-sok gyáriakkal sem nagyon). 

 

Egy 2 x 3 méteres asztalon viszont messze jobb a fix vágánymező, mert az, hogy a flexit hajtogatjuk, az csak bizonyos megkötésekkel igaz. Ha valakinek volt már olyan élménye, hogy szűk ívben fogyott el a flexi és ott kellett úgy toldani, hogy az ívsugár szigorúan meglegyen (mert ha nagyobb, akkor nem fér el, ha meg kisebb, akkor siklani fognak a járművek) és meg se törjön a toldásnál, az pontosan tudja, hogy miről beszélek. :)

 

Szóval a flexinek is megvan a helye meg a fix mezőknek is, az egyik itt jobb, a másik meg másutt.

 

Egy kis asztalon a fix a jobb, ott az élethűségnél fontosabb a megbízhatóság, a könnyű játékélmény. A flexi meg azoknak szól, akik beválallják a macerát a szebb vágányképért és ehhez megvan a helyük is.

 

A Roco vágányvégeken is tetten érhető, hogy másképp néz ki a fix mező vége és a flexihez adott vágányvég, a "háromtalpfa" (az előbbi könnyebben összeilleszthető, az utóbbi az élethűbb) :

 

Tyapa Creative Commons License 2023.01.10 0 2 24611

Köszönöm és várjuk a fotókat! (Ha gondolod photoshop-pal kicsit "retusáld" ki a bácsit ha zavarja, de úgyis az asztalra fogunk koncentrálni).

Előzmény: kozma555 (24610)
kozma555 Creative Commons License 2023.01.10 -1 2 24610

Tegnap voltam a bácsinál, nem sikerült jó képeket lőnöm a fények miatt, ne meg nem vgyok fotografus (a zasszony az), de a teljesség igénye nélkül lövök be képeket amint átmentem, örült az ötletnek! Igazi játék asztal, a terep nem kidolgozott, de ami van az brutál módon működik! 

Egyik képen nézte magát és megjegyezte: -Bazdmeg, milyen öregnek nézek ki! :-))))))

Előzmény: Tyapa (24576)
eMPet Creative Commons License 2023.01.09 0 5 24609

A pályaterv megítéléséhez sokat adott az EEP-ben megszerkesztett pálya, hangulatos részei vannak. :-)

Eddig én is csak a merevleemznek dokgoztam, a kivitelezésig még sosem jutottam el, csak a hozzávalókat gyűjtögetem.

Most affelé hajlok, hogyha tééényleg elkezdeném, akkor valami városi, inkább hosszú mint széles asztalt építenék (pl. 1m x 30-40 cm modulokból) a villamosaim és városi házaim és ipari építményeim felhasználásával.

Az a baj, hogy a német KBGG (Kleine Bahn Ganz Groß) kiállításokon túl sok inspiráció ért. :-)

 

Előzmény: Tyapa (24594)
Tyapa Creative Commons License 2023.01.09 0 0 24608

Köszönöm, hogy megosztottad ezeket velünk, az ilyen leleményes és trükkös megoldások nagyon hasznosak!

 

A rejtett pályaudvar tényleg nagyon jó dolog ha megoldható, a feltöltött pályaterveimbe én is igyekeztem belerakni, ahol volt rá lehetőség.

Egyelőre a munka és a család mellett nem jut több időm a hobbimra, a hellyel is úgy voltam, hogy majd csak lesz egyszer és egy kicsit nagyobb asztalban gondolkodtam.

Szóval még semmi nem akar összeállni, de kitartó vagyok, a terveket tényleg csak tanulmánynak és gyakorlásnak szántam, csinálok ezekből nagyobb verziókat is majd illetve kilépve a téglalap alakú asztalból esetleg L és U-alakút is.

 

A Faller Car-System nagyon tetszik és láttam csodálatos városi asztalokat csak ezzel, de a vasútról nem tudnék lemondani, akkor már legyen egy tényleg kicsi vasúti terepasztal.

Előzmény: ELŐRE! (24607)
ELŐRE! Creative Commons License 2023.01.09 0 3 24607

Szia, saját tapasztalatok a kis helyről:

 

- nekem 3x1 méteres az asztal az oldalfal mentén. Méretarány H0. A 3 méteres fal közepén van egy ablak, nyitni, csukni kéne. Emiatt csináltam egy fekvő nyolcast, az állomás az átlón van. Emiatt ki tudtam vágni az asztalból egy nagy ferde V-t, és így hozzáférünk az ablakhoz könnyedén.

 

A két végén az 1 méteres szélesség elég a Roco line R3-R4-hez, ami 420/490 mm-es ívet jelent, ami elég a hosszabb gőzösökhöz is. Az emelkedők asztalhosszban 1 méteren 80 mm magasra mennek, ezt eddig minden meg tudta mászni. Az állomáshossz 5 vagon+mozdony Orientnek Express-nek is elég.

 

Ami hiányzik: rejtett állomás, enélkül nem tudom cserélgetni a szerelvényeket. Ma már építenék ilyet az asztal alá.

 

Érdemes még foglalkozni a Faller Car Systemmel, életet visz bele, kis helyen is elfér.

 

Ha nagyon nincs hely, akkor meg lehet fontolni a vonat nélküli Car Systemes terepasztalt, épületek ugyanúgy lehetnek rajta, és létezik már digitális verzió is, akár a Koris kiegészítőivel, ami által tolatni is tudnak.

 

 

Előzmény: Tyapa (24595)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.01.09 -1 10 24606

Az isten áldjon meg!

Olvass már!

Hol írtam én ilyet, amit állítasz?

Be tudod idézni?

Mert, amit ide citáltál, az pont nem azt tartalmazza, amiről Te beszélsz!

 

Tényleg hagyjuk, értelmetlen...:-(

Előzmény: Törölt nick (24604)
benbe Creative Commons License 2023.01.09 -1 2 24605

Köszönöm!

Előzmény: csíkos-háTTú (24602)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.09 -11 2 24604

Nézd, valahogy legyen egyértelműbb szerintem, meg kellene próbálnod akkor úgy fogalmazni, hogy ne legyen ennyire félreérthető a dolog. 

 

Például így: "De teljesen mindegy, hogy milyen szintű kérdésnél akad el, előbb-utóbb kiköt egy műhelyben/szervizben. Van úgy, hogy ügyfél lesz, vagy csak tanácsot kér. Én több, mint 20 éve ezen a széles skálán találkozom modellezőkkel. A hozzám járó modellezők nagyon-nagyon kis százalékuk használ flexi síneket, de ez természetesen nem fedi le a teljes modellező társadalmat csak az én tapasztalatom."

 

A műhelyekes rész. A sajátodról nyilatkozol, ok. De ne nyilatkozz olyat hogy előbb utóbb mindenki egy műhelyben köt ki. Ez nem igaz, más műhelyek nevében meg pláne nem tudsz nyilatkozni. Az egésznek egy olyan fennhangja van. Tudod. 

 

No, de zárjuk ezt. Ennyi.

Előzmény: csíkos-háTTú (24602)
Tyapa Creative Commons License 2023.01.09 0 1 24603

Úgy tűnik nem csak elmélet, a gyakorlatban is működhet, ez egy 160 x 260-as H0-ás asztal, mondjuk ekkora méretben már szép kihívás.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-xr85PzUrLc

Előzmény: Tyapa (24595)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.01.09 -2 15 24602

OFF, bocsánat a többiektől!

 

"És biztos vagyok benne hogy nem jár minden modellező nála, hiába érzi azt."

Persze, hogy nem mindenki jön hozzám. És nem is érzem az, hogy mindenki megtalálja a műhelyt, azt meg pláne nem, hogy ennek így is kellene lennie! Légy szíves ne állíts olyat rólam, amit nem mondtam/nem tudsz.

 

"Arról ne is beszéljünk hogy valószínüleg ő többségében inkább olyanokkal találkozik, akik közelebb állnak a kezdő szinthez (lévén aki kicsit jobban benne van a hobbiban, az egy idő után megoldja a szervizelést magának),..."

Arról, hogy ki milyen szinten gyakorolja a vasútmodellezést a műhelyben megfordulók közül, arról az itt dolgozóknak lehet sejtése, de biztos tudása, csak pár esetben. A skála két végpontja (neeem, nem az "alja", meg a "teteje") eléggé messze van egymástól: az egyik vége, akiknél az a hagyomány, hogy minden karácsonykor a fa alatt fut a modellvasút. Nem azt a szót használják, hogy "kisvasút", vagy villanyvasút". Nekik is fontos, de ezen a szinten nem lépnek túl. A skála másik végén meg olyanok vannak, akiknek a tudása előtt meghajolok, például paksinuti kolléga. Ahogyan én is, ő is messze van attól, hogy "mindent is" tudjon. A nagy többség e között a két végpont között van valahol.  Nagyon régen megtanultam már, hogy nem vonok le következtetéseket arról, hogy, aki hozzám fordul, az "mennyire" vasútmodellező.

 

"... de ő sem gondolhatja komolyan hogy mindenki nála köt ki."

Nem is gondolom! Ugyanis ezt írtam:

"De teljesen mindegy, hogy milyen szintű kérdésnél akad el, előbb-utóbb kiköt egy műhelyben/szervizben."

Tetszik érteni? Az itt szereplő "egy" szócska ebben az esetben egy határozatlan névelő, vagyis nem az én szervizemre utal, hanem általánosságban egy ilyesmivel foglalkozó modellezőre/haverra/vállalkozásra. Vannak olyan gondok, meghibásodások, amiket nem tud megoldani, mert arra már nincs felkészülve. Pl. dekóder javítás, hogy csak egyet emeljek ki. Nem a CV-k visszarángatása gyári értékekre, javítása.

 

benbe kolléga a legutóbbi hozzászólásának záró mondata ez:

"Szóval: aki kezdő, nem kell használjon flexit, elég, ha tud róla! A többiek meg flexire és valósághűségre föl!"

Csak eljutottunk a végén idáig! Pontosan erre akartam kilyukadni!

Ugyanis az eredeti felvetés azt engedte sejtetni, hogy ma már - sarkítani fogok! - "mindenki lüke, aki nem flexit használ, mert ma már ez az általános". Pontosabban lehetett így is érteni benbe mondandóját. Biztos én is túlzásba estem, de, ha benbe eleve arra gondolt, amit idéztem tőle, akkor megkövetem, és bocsánatot kérek mindenkitől, hogy elindítottam, ezt a lavinát! Mentségemre legyen mondva, hogy szívügyemnek tekintem a kezdő/újra kezdő modellezők ügyét. Igen, azért is, mert, ha egy kezdő örömét leli a vasútmodellezésben, és megmarad nála ez a hobbi, az bővíti a piacot. Nem csak az enyémet, hanem az egészet.

 

Na béke van, zárjuk le ezt a témát!

Térjünk vissza Typa kolléga pályaterveihez például!

ON

Előzmény: Törölt nick (24585)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.09 -5 7 24601

Pont az ilyen gúnyos mentalitás miatt jutott oda a fórum ahol van. Senki nem mondott ilyet. Sőt. Pont azt mondta még benbe is, hogy kezdőknek ideális a vágánymezős építkezés.

Előzmény: tumikas (24600)
tumikas Creative Commons License 2023.01.08 -7 2 24600

Hagyjad itt olyan szagértők vannak akik már az anyjukból is flexiből épített vágányon jöttek ki. :)

Előzmény: M63,012 (24598)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.08 -11 4 24599

Most kivételesen szerintem nem jó helyre talált be ez. A leírtak fájó pontok lehetnek sokaknak, de van bennük igazság.

 

Itt szerintem nem benbe okoskodott most, hanem más.

Előzmény: M63,012 (24598)
M63,012 Creative Commons License 2023.01.08 -5 7 24598

A hupikék törpikékben az egyik kedvenc részem volt mindig is, amikor Okoska törp repül, majd a fején landol. Szerintem tök jó... ;-)

Előzmény: benbe (24596)
tumikas Creative Commons License 2023.01.08 -3 8 24597

Hagyjad István, itt már modellezők nem igazán maradtak, sajnos a "szakértők" elintézték őket. :(

Előzmény: csíkos-háTTú (24580)
benbe Creative Commons License 2023.01.08 -14 5 24596

A vasútmodellezők nem egyformák, ezt egy percig sem vitattam. Azt sem vitattam, hogy egy bizonyos gyakorlat megszerzéséig ne lenne jogos a fix mezők használata. Egyetlen dolgot vitattam: Tapicska forgalmista azon mondatát, hogy a "felxisínek használata nem általánosan elterjedt", ugyanis de, nagyon is az. Hiszen rengeteg modellvasúton használják és rengetegen propagálják a használatát, egyáltalán nem egy egzotikus, zárt közösség hobbija ez 2-3 hívővel, a modellboltok raktárkészletei is ezt támasztják alá. Amúgy meg nem egy kvantummechanika belőle építkezni, számtalan nagyobb feladat áll egy-egy modellező előtt egy működő modellvasút megépítésében, mint a flexi megfelelő rögzítése vagy méretre vágása. Még szerszámok se nagyon kellenek hozzá, bár én is manhattani dremeles megoldását szeretem, ha épp nem volt kéznél, megoldottam csípőfogóval és különböző finomságú reszelőkkel, ezek ugyanis mindig kellenek vágányos munkák során, mindig kéznél vannak.

 

Sokan azt hiszik, és ezek szerint itt a fórumon is jópáran propagálják, hogy a flexi nehéz, ezért inkább csak vészhelyzeti problémamegoldásként használatos (főleg a kiegyenlítősínes vágánygeometriáknál szokott előjönni a kőműveslexikon összes szava, amikor nincs otthon elég kiegyenlítősín). Pedig érdemes úgy nekiindulni a modellvasút építésének, hogy ami csak lehetséges, flexi legyen, egyrészt, mert a szabad geometria valósághűbb nyomvonalakat fog eredményezni, a járművek is élvezni fogják az átmeneti íveket, és nem utolsó sorban olcsóbb is. Van, ahol muszáj fix mezőt használnom például azért, hogy maximális merevséget adjak a pályának még a végleges rögzítés előtt, és Tillig Modellgleisből az 1 cm-es bizony majdnem annyiba kerül, mint a leghosszabb fix mező - hiszen az anyagköltség a fix mezőknél jóval kisebb, mint az összeszerelés és külön csomagolás költsége.

 

Használok a maximális ívsugárból feles hosszú szakaszokat is fixen, mert sok helyre pont tökéletesen illik, és nyilván fölösleges olyan helyre is flexit hajtogatni, ahová pont tuti egy fix elem. Ilyeneket rakok az íves váltóim csúcs felőli végére is, mert a Tillig ívesek annyi nyűggel rendelkeznek (a modellgyártók meg annyira nem tervezik hozzá a modelljeiket, és itt jön be, hogy a múlt héten STModell videóját leteremtettétek, amiben mini-Wegberg-Wildenrathot játszott az asztalán, pedig igenis jó tudni, hogy min ment el a lom, és min nem). Így ha garanciális fölszólamlásom van valamelyik gyártó felé, hogy siklik vagy zárlatot okoz a lomja a Tillig ívesen (helló, rendre MTB ABbmot és MTB M41!), akkor nem tudja azzal lesöpörni, hogy biztos én hajtogattam sarkosra a flexit, hiszen a szabványos vágányzaton sem megy el a lom.

 

Ha volt raktáron kit, akkor azt vettem, lévén olcsóbb, én meg tanár vagyok, de ha csak kész, nekem az is jó. A MÁV-nál nagyon ritka az ívesített kitérő (tehát amikor amúgy egyszerű kitérőhöz való alkatrészekből művészkedett a PFT össze egy unortodox geometriát), ahol kevés helyen ilyenre volt szükség, inkább gyárilag íves csoport kitérőket építettek be. Előbbire több izgalmas példát is találni a 11-es vonalon, befelé és kifelé ívesített is akad, de másutt azért a rekonstrukciók már elvitték ezeket. Gyárilag ívesre közismert példa Badacsonytomaj végponti első bejárati váltója. Emiatt gyárileg íves kitérőket használok, nem flexi kiteket, mert ez a prototipikus.

 

Szóval: aki kezdő, nem kell használjon flexit, elég, ha tud róla! A többiek meg flexire és valósághűségre föl!

Előzmény: csíkos-háTTú (24579)
Tyapa Creative Commons License 2023.01.08 -1 3 24595

Még egy ötlet a kis hellyel küszködőknek, egy vasútmodelles könyvben találtam. Lehajtható és kerekeken gurítható asztal.

 

 

Abban az esetben lehet jó, ha van elég helyed a használatra, de nem maradhat ott folyamatosan, máshol kell tárolni. Pl. a párod nem szeretné, ha mindig szem előtt lenne, vagy ablak, ajtó elé esik és el kell tolni (néha muszáj ablakot pucolni) vagy a használat egy helyiségben lehetséges, de máshol kell tárolni, így lehajtható és eltolható.

A forgáspontot (zsanérokat) értelemszerűen a súlyvonalba kell tenni, így nagyon kis erővel lehet billenteni. Az alsó részt akár tárolónak, vitrinnek is be lehet rendezni, az asztal látható alsó részére posztert is lehet tenni, így párodnak sem kell a vezetékekben és a favázban gyönyörködnie.

A tereptárgyak rögzítése és a szerkezet merevsége viszont nagyon lényeges és egy szépen kivitelezett ilyen szerkezet nem olcsó.

 

 

Tyapa Creative Commons License 2023.01.08 -1 6 24594

Nyílt vagy zárt vonalvezetés, nagyon ismerős a dilemma:)

Mindkettőnek megvan az előnye és milyen jó lenne valahogy ötvözni, akár kis helyen is. Ezért is tartom az egyik legjobb pályatervnek a sorban a negyediket. Ez a terv volt a kiindulási alap, csak az adott méretek szerint át kellett tervezni illetve a fejállomásnál én elhagytam a hátra menő iparvágányt és alul egy tárolóvágányt.

 

 

Itt van két link is, ha valaki EEP-ben gondolkodna:

 

https://www.eepforum.de/forum/thread/34234-diebahnkommt-modellbahn-gerstenberg/

 

https://eepshopping.de/modellbahn_gerstenberg%7C10294.html

 

A felső szinten van egy fejállomás, relatíve hosszú vágányokkal, a nyílt vonal lemegy az alsó szintre és egy hurokban rögtön visszaindul. Viszont ki lehet menni róla az alsó szinten levő dilikörre és a dilikörről irányváltás nélkül is vissza lehet menni a hurok részre és így a felső szintre. Vannak tárolóvágányok, van egy kis iparvágány, ami ha „soknak” tűnik elhagyható. Aránylag jól berendezhető a terepviszonyokat és a települést figyelembe véve. Ha kicsit nagyobb lenne a hely és hossz és keresztirányban is lehetne növelni, az alsó dilikörnél lehetne egy kisebb állomás vagy legalább egy megálló, ami még változatosabbá tenné a vonatforgalmat.

 

U profilból, csak úgy „tét”, konkrét méretek és elvárások nélkül szerintem nem lenne sok értelme nekiállni tervezgetni, de szívesen megosztom bárkivel a kicsi felgyülemlett tervezési tapasztalatomat vagy a tervezésben is szívesen segítek, csak legyenek meg a kiindulási paraméterek, méretek, jelleg, elvárások, vágányanyag stb.

 

Előzmény: Peti251 (24592)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.08 -4 1 24593

Az U profilból a legújabb fuggerth gyártás is lassan több, mint 15 éves, a PIKO meg 30. Nem csúcsmodellezőknek sem ajánlanám hogy ebből bármilyen pályát építsenek (sőt pont kezdőknek szerintem jobb választás mondjuk egy Peco Setrack). Komoly kompromisszum ebből építkezni, és a rendszeres elakadások, kontakthibák, rozsdásodás nem teszi hosszútávon majd örömtelivé az üzemet (főleg olyan helyen, ahol nagyobb a páratartalom/hőingás). Nem lehetetlen belőle építkezni, de nagyon körülményes. Persze olcsó, de ennek bizony ára van.

Előzmény: Peti251 (24592)
Peti251 Creative Commons License 2023.01.08 -2 2 24592

nekem nagyon tetszik mind, igaz valamiért nekem kell a "dilikör", tehát a fejállomásos pályák MÉG nem tetszenek, illetve, nem választanék ilyet. Tudom, lerágott csont, de ha az program ismeri, biztosan sokmindenkinek segítene, ha U profilból is terveznél hasonlókat. Sok mindenkinél van még ilyen vágányanyag, nem mindenki akar élvonalbeli csúcsmodellező lenni, csupán játszani szeretne. 

Előzmény: Tyapa (24591)
Tyapa Creative Commons License 2023.01.08 0 4 24591

Korábban már tettem fel néhány pályatervet, most kiegészítem az összes azóta elkészülttel.

 

Nem valószínű, hogy bármelyik megvalósításra kerül, a cél csak a gyakorlás volt, tehát nem kell túl sokat mögé látni.

 

Mi fér el egy adott kicsi helyen (1250 x 2350 mm), adott vágányzatból (Roco-Line)?  Német motívum, ep. III, mellékvonal, kicsi állomással, gőz és dízel üzem. Célom volt egy kicsi vontatási telep besuvasztása is, ez csak egy egyállásos mozdonyszín, szénrakodóval, vízdaruval. Mivel nagyon szeretem a szép épületeket és kiegészítőket, az állomás környéki kisebb településből is szerettem volna minél többet valahogyan megmutatni. Készültek olyan tervek is, amikről előre sejtettem, hogy nem lehetnek nyerők, de tényleg kíváncsi voltam mit lehet kihozni az ötletből az adott feltételek mellett. Így lettek túl bonyolult és túl egyszerű vonalvezetésű tervek is, hogy aztán ezeket egymás mellé téve össze lehessen hasonlítani melyik miben jó, mi az előnye, hátránya, mit kellene még finomítani. Szóval ennyi és nem több, nem a 25 m2-es U vagy E- alakú vagy falon körbefutó monumentális terepasztalokkal kell ezeket összevetni. Ha van kedved mondhatsz véleményt, vagy ha ötletadónak valamelyik megtetszik, szívesen elküldöm AnyRail formátumban. A felső képen a látható, az alsó képen a takart pályarész van mindegyik tervnél. Néhány tervnél beraktam pár épületet, utat, de ez végképp nem végleges, csak a méretek érzékeltetése miatt. Ja, és bőséggel van bennük flexi vágány is.

 

        

Egy ötlet még a végére. A rendelkezésre álló hely kicsi, de egyébként használat közben van annyi hely, hogy a pl. kereken guruló asztalt kicsit előbbre lehet húzni a faltól. Ha az állomás hátul vagy középen átlósan van és mögé terveztük a települést, hátra lehet tenni egy polc-szerű, 3D-s hátteret. Azaz keskeny és hosszú diorámának építhetjük meg, akár félbevágott épületekkel és mögé háttér poszterrel. Ezzel a teret jelentősen meg lehet növelni, ezt a kiegészítő hátteret polcként lehet kezelni, akár hosszában két részre is lehet osztani, hogy könnyebb legyen kezelni. Használaton kívüli tárolása lehet ugyanazon a falon csak feljebb. Használat előtt az asztalt előbbre kell húzni és a hátteret mögé tenni a megfelelő magasságba, a falon elég lehet 2-2 kampó polconként. Vagy a használat közben lehet akár az asztal hátoldalára is rögzíteni. Arról már nem is beszélve, hogy akár fregoliként is meg lehet oldani a mozgatását.

 

 

ELŐRE! Creative Commons License 2023.01.08 -2 3 24590

off

 

Miért nem használjátok az X-et? Van itt két troll, tök felesleges etetni őket! Lépjünk tovább!

Tyapa Creative Commons License 2023.01.08 -1 6 24589

Próbáltam én is felfogni, vajon mi a jelentősége itt a fórum szempontjából, hogy a terepasztal építők körében milyen mértékben van a flexi elterjedve? Kinek mit adhat pluszban, ha megtudja, hogy mondjuk pontosan 83,94%-ban? Pedig olyan jól is tud működni egy ilyen fórum.

Előzmény: InterDimarson (24588)
InterDimarson Creative Commons License 2023.01.08 -1 7 24588

Van itt minden, mint a...

 

Csak éppen a szakma veszett el megint, mint oly sokszor mostanság.

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.07 -8 2 24587

Nem rád gondoltam az utolsó mondatban hanem rá. Valahogy meg kellene próbálnia úgy kommunikálni hogy ne az jöjjön le hogy minden modellező a műhelyben köt ki. Lehet sokan járnak oda de ő sem gondolhatja komolyan hogy mindenki nála köt ki. Ezt kellene egyértelműbben megfogalmazni legközelebb. Pl. valahogy így: “Csak az ügyfélköröm alapján tudok nyilatkozni, ez alapján úgy látom hogy xyz”.

 

Nem vagyunk puszipajtások benbével, de itt szerintem elég jól meglátta a lényeget.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (24586)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2023.01.07 -3 4 24586

Szerintem én elég árnyaltan fogalmaztam. Van olyan aki nem szubjektív és tudja a tutit? (rajtad kívül...)

Előzmény: Törölt nick (24585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!